Ik heb het echt waar nog nooit gekeken. Behalve dan als ik er per ongeluk langszaptequote:Op donderdag 14 september 2006 13:12 schreef Neleos het volgende:
Ik volg BB al niet meer sinds deel 1.
Ingrid, BB 2005!quote:Op donderdag 14 september 2006 12:56 schreef Isabeau het volgende:
Wat is de voornaam van deze vrouw en waar 'kennen' we haar van?
[afbeelding]
JHWHquote:Op donderdag 14 september 2006 13:28 schreef versabommie het volgende:
Komtiedan he....redelijk algemeen, en voorop...ik weet al nagenoeg niets uit de bijbel![]()
Genesis:
Met wie vocht Jacob aan de oever van de rivier de Jabbok?
helemaal goed, al is Sitethief je iets voor denk ik gezien zijn plek op de postingladder..quote:Op donderdag 14 september 2006 13:29 schreef Isabeau het volgende:
Jacob vocht toch met God?
Ja, zoals je in de filename kunt zienquote:Op donderdag 14 september 2006 13:52 schreef macondo het volgende:
nee Menora heet zoiets toch
+1 vanKampenquote:Op donderdag 14 september 2006 14:00 schreef vanKampen het volgende:
De menora is het symbool van de brandende braambos dat Mozes zag
het heet ook wel de zevenarmige kandelaar
quote:Op donderdag 14 september 2006 14:09 schreef vanKampen het volgende:
Hey Macondo!
Ik ben even een tijdje weggeweest. waar zijn Asmo enzo?
eitje, de morava. Heb niet lang gelee een flink stuk langs de donau gereden dus ik heb mazzl deze vraagquote:Op donderdag 14 september 2006 14:14 schreef vanKampen het volgende:
Deis een rivier in Midden-Europa. Ze ontspringt in de Sudeten en mondt na 353 km uit in de Donau. De
stroomt vrijwel volledig over Tsjechisch grondgebied, voor een klein deel als grens met Slowakije. Vanaf de monding van de Thaya (Tsjechisch: Dyje) vormt ze de grens tussen Oostenrijk en Slowakije. Het stroomgebied meet 26.580 km².
Welke rivier zoek ik?
versabommie +1quote:Op donderdag 14 september 2006 14:18 schreef versabommie het volgende:
[..]
eitje, de morava. Heb niet lang gelee een flink stuk langs de donau gereden dus ik heb mazzl deze vraag![]()
Nog nooit van gehoordquote:Op donderdag 14 september 2006 14:18 schreef versabommie het volgende:
eitje, de morava. Heb niet lang gelee een flink stuk langs de donau gereden dus ik heb mazzl deze vraag![]()
nah, zal ik een makkelijke doen:quote:
Dat noemt ie makkelijk. Ik weet niet eens welke richting die band zit,quote:Op donderdag 14 september 2006 14:20 schreef versabommie het volgende:
[..]
nah, zal ik een makkelijke doen:
Hoe heette de leadzanger van Thin Lizzy, en welk instrument bespeelde hij?
Hardrockquote:Op donderdag 14 september 2006 14:22 schreef Sitethief het volgende:
Dat noemt ie makkelijk. Ik weet niet eens welke richting die band zit,.
Godzijdank, gelukkig iemand die het zo kan zeggen....quote:
mwah...stevige rock soms, maar nummers als whiskey in the jar, the boy's are back in town en dancing in the moonlight waren redelijk lichte en commerciele nummers....quote:
Jaquote:Op donderdag 14 september 2006 14:31 schreef iamredleader het volgende:
Oprichter IKEA
quote:
Nee, maar je jaartal zit er niet ver naast. En het is de oudste NOG STEEDS BESTAANDE bank. Denk luxequote:Op donderdag 14 september 2006 14:37 schreef Neleos het volgende:
Boerenleenbank?
1765?
Geen idee eigenlijk
Yes, nu nog het jaartal.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:39 schreef ChopperMick het volgende:
Van Lanschot?
Nah, Marlboro Light, maar gezellig met m'n collega gekletstquote:Op donderdag 14 september 2006 14:48 schreef ChopperMick het volgende:
lange 5 minuten van de vragensteller....zal wel zware shag zijn.
Nog iets eerderquote:Op donderdag 14 september 2006 14:53 schreef ChopperMick het volgende:
1750 dan?
BIJNA, iets eerder nog!quote:Op donderdag 14 september 2006 14:58 schreef ChopperMick het volgende:
1740?
pelikaan ja...ik heb het een jaar of wat geleden eens opgezocht...begreep niet waarom dat beest was..begrijp het niet maar het staat voor zelfofferende naastenliefde ofzoiets...quote:Op donderdag 14 september 2006 15:06 schreef marhil het volgende:
pelikaan staat voor barmhartigheid (vraag me niet waarom)
Ik weet 't niet, het kunnen ook wel granen zijn. Ik hoorde het verhaal volgens mij voor het laatst op de basisschool.quote:
Toch welquote:Op donderdag 14 september 2006 15:19 schreef marhil het volgende:
Soempie + 1
Inderdaad graankorrels, de koning was eerst beledigd vanwege de bescheidenheid tot zijn rekenmeesters hem vertelde dat het om 18 triljoen korrels zou gaan
uhu ik ook, bij schaaklesquote:Op donderdag 14 september 2006 15:20 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik weet 't niet, het kunnen ook wel granen zijn. Ik hoorde het verhaal volgens mij voor het laatst op de basisschool.
hoeveel korrels.......quote:Op donderdag 14 september 2006 15:20 schreef Soempie het volgende:
[..]
Toch wel![]()
leuk verhaal![]()
moet nu alleen wel even een vraag bedenken...
neequote:Op donderdag 14 september 2006 15:25 schreef macondo het volgende:
1?
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:27 schreef StupidByNature het volgende:
antwoord: 0
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:29 schreef macondo het volgende:
Sorry Soempie... ben niet zo sterk met cijfers
een nekschot?quote:Op donderdag 14 september 2006 15:29 schreef StupidByNature het volgende:
Yay!
Een hele makkelijke (serieus):
Hoe heet een middel tegen alle kwalen?
paracetamolletje?quote:Op donderdag 14 september 2006 15:32 schreef StupidByNature het volgende:
Bier, nekshot, sex, hoewel erg effectief is het niet juist.
Huppelolie, en oplosmiddel ook niet
dat merk ik ja.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:51 schreef Homdeck het volgende:
Isis en Osiris? Ik zeg maar wat uiteraard.
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:53 schreef Freeling het volgende:
zelfde soort verhaal als romeo en julliet..
maar dat kan het niet zijn, dus gok ik op Ovide en zijn vrienden!
't was geen orgiequote:Op donderdag 14 september 2006 15:53 schreef Freeling het volgende:
zelfde soort verhaal als romeo en julliet..
maar dat kan het niet zijn, dus gok ik op Ovide en zijn vrienden!
ow die heb ik wel gelezen. ik weet er alleen niks meer van.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:54 schreef Soempie het volgende:
Shakespeare gebruikte het in zijn Midsummer-Night's dream als raamvertelling.
DevilsAndDust + 1quote:Op donderdag 14 september 2006 15:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pyramus en Thisbe
Hoi allemaalquote:Op donderdag 14 september 2006 15:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pyramus en Thisbe
Hoi Bren. Lang niet gezien. of ik loop je steeds mis, dat kan ook nog.quote:
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:58 schreef Soempie het volgende:
Ow, okee...Bwennie![]()
heb jij een vraag?
Nee klopt, ben nu veel genieten van het mooie weer buiten en dit weekend veel verjaardagen dus ga me zometeen maar weer blutkopen aan kadootjesquote:Op donderdag 14 september 2006 15:59 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Hoi Bren. Lang niet gezien. of ik loop je steeds mis, dat kan ook nog.
mocht er niemand met een vraag komen heb ik wel een fijne algemene:quote:Op donderdag 14 september 2006 15:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pyramus en Thisbe
Ik wil alleen liever geen nieuwe vraag doenzo college en ik ken t topic verder niet
napoleonquote:Op donderdag 14 september 2006 16:01 schreef versabommie het volgende:
[..]
mocht er niemand met een vraag komen heb ik wel een fijne algemene:
welke veroveraar stichtte een imperium dat zich uitstrekte van China tot aan de rivier de Donau
allemaal fout, denk groter....!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:03 schreef BwennieBren het volgende:
Alexander?
quote:Op donderdag 14 september 2006 16:03 schreef BwennieBren het volgende:
Alexander?
Heel goed!!!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:07 schreef marhil het volgende:
djengis kahn
nou als het mis was gegaan hadden we nu allemaal mongolen geweestquote:
quote:
Vermeerquote:Op donderdag 14 september 2006 16:13 schreef marhil het volgende:
even een lichte
Welke 17e eeuwse schilder wordt vaak geassocieerd met het huishouden /
Ja, dat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 14 september 2006 16:14 schreef Homdeck het volgende:
jan steen
een huishouden van vermeerquote:
jan steenquote:
weet ik, het was een soort van retorische vraagquote:
walt disney!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:16 schreef Homdeck het volgende:
Hoe heet de stichter van Duckstad?
NanKing +1quote:Op donderdag 14 september 2006 16:16 schreef NanKing het volgende:
Cornelus Prul
picasso of zoquote:Op donderdag 14 september 2006 16:13 schreef marhil het volgende:
even een lichte
Welke 17e eeuwse schilder wordt vaak geassocieerd met het huishouden /
Vermeer staat bekend om zijn schilderijen van dagelijkse huishoudelijke zakenquote:
Hij pleegde zelfmoord (geweer).quote:Op donderdag 14 september 2006 16:23 schreef NanKing het volgende:
Hoe is Vincent van Gogh tot zijn einde gekomen?
hij sneed zijn oor erafquote:Op donderdag 14 september 2006 16:23 schreef NanKing het volgende:
Hoe is Vincent van Gogh tot zijn einde gekomen?
Hij ging voor zijn hart maar schoot mis, overleed aan interne bloedingen.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:27 schreef BwennieBren het volgende:
mislukte zelfmoord toch?
Ja dat was t of zoietsquote:Op donderdag 14 september 2006 16:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Hij ging voor zijn hart maar schoot mis, overleed aan interne bloedingen.
Hij schoot zichzelf en pas een tijdje later ging hij eraan doodquote:Op donderdag 14 september 2006 16:27 schreef BwennieBren het volgende:
mislukte zelfmoord toch?
Ben je nu op tijdquote:Op donderdag 14 september 2006 16:30 schreef Soempie het volgende:mis alle vragen over kunstenaars steeds
rubens!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij schoot zichzelf en pas een tijdje later ging hij eraan dood![]()
Van welke kunstschilder is dit schilderij?
[afbeelding]
Jeetje, da's snel! Ik dacht ik doe een onbekend werkquote:Op donderdag 14 september 2006 16:35 schreef NoSigar het volgende:
renoir?
fuck ik ging af op de vormen van mevrouwquote:Op donderdag 14 september 2006 16:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, da's snel! Ik dacht ik doe een onbekend werk
+1 NoSigar
Ach, 'T is nietsquote:Op donderdag 14 september 2006 16:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, da's snel! Ik dacht ik doe een onbekend werk
+1 NoSigar
weer nietquote:
Daar ongeveer blijft het bij mij ook stekenquote:Op donderdag 14 september 2006 16:53 schreef DSanka het volgende:
Het enige dat ik weet is dat het is met de mafia van doen heeft, maar verder kom ik ook niet.
hahaha corleone is geen fabel hequote:Op donderdag 14 september 2006 17:27 schreef ChopperMick het volgende:
Gambino weet ik zeker, Provenzano is nog niet zo lang geleden opgepakt dus dat zal er ook wel een zijn. Corleone en Soprano zijn volgens mij pure film/tv namen. Deze is wel héél moeilijk...
Corleone is toch een stad op Sicilië?quote:Op donderdag 14 september 2006 17:36 schreef versabommie het volgende:
[..]
hahaha corleone is geen fabel he
yeps en één van de families....ik weet de andere ook maar ik sla deze ff over...te makkelijk..ben een italiofielquote:Op donderdag 14 september 2006 17:39 schreef NanKing het volgende:
[..]
Corleone is toch een stad op Sicilië?
Een nieuw en minder geloofwaardig fenomeen in de AKQ, zeker in het licht van voorafgaande onjuiste bewerig.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:42 schreef versabommie het volgende:
[..]
yeps en één van de families....ik weet de andere ook maar ik sla deze ff over...te makkelijk..ben een italiofiel![]()
pardon??? de cosa nostra is echt geen amerikaanse aangelegenheid. Corleone had het hoogste woord na een brute machtsgreep...quote:Op donderdag 14 september 2006 17:50 schreef ChopperMick het volgende:
Nou versabommie schiet hem er in anders wordt het niks. Staat al een uur open. Corleone is zoals ik al zei wel een bestaande naam en stad maar hoort niet bij de New Yorkse families.
Die is goed, maar Carmine Galante is al dood sinds 1979: Als zijn medebazen het over hem hadden de laatste maanden , hadden ze het over 'the cigar-problem'.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:52 schreef Etcetera het volgende:ik weet 'm
De Bonanno familie, met 'Cigar' Calante aan het hoofd
Maar hij vroeg om de NY families... Er zijn er sowieso veel en veel meer dan die 5.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:55 schreef versabommie het volgende:
pardon??? de cosa nostra is echt geen amerikaanse aangelegenheid. Corleone had het hoogste woord na een brute machtsgreep...
De vraag was toch, afkomstig uit New Yorkquote:Op donderdag 14 september 2006 17:55 schreef versabommie het volgende:
[..]
pardon??? de cosa nostra is echt geen amerikaanse aangelegenheid. Corleone had het hoogste woord na een brute machtsgreep...
sjit...ik las over new york heen....in dat geval laat ik verstek gaan ....quote:Op donderdag 14 september 2006 17:55 schreef versabommie het volgende:
[..]
Lees de vraag eens goed , en lees eens een boek, want je weet niet zo goed waar je het over heb lijkt het wel. Bewijs het tegendeel door de vraag juist te beantwoordenquote:Op donderdag 14 september 2006 17:55 schreef versabommie het volgende:
[..]
Bigmouthquote:Op donderdag 14 september 2006 17:57 schreef versabommie het volgende:
[..]
sjit...ik las over new york heen....in dat geval laat ik verstek gaan ....![]()
Klopt, ik las er eventjes overheen in alle opwinding.quote:Op donderdag 14 september 2006 18:00 schreef dndiek het volgende:
Is mijn eerder gegeven antwoord goed?
NanKing +1quote:Op donderdag 14 september 2006 18:10 schreef NanKing het volgende:
Carlos Santana?
NoSigar +1quote:Op donderdag 14 september 2006 18:32 schreef NoSigar het volgende:
Gert Vlok Nel
Hoe ken je hem eigenlijk, is het een aanrader?quote:Op donderdag 14 september 2006 18:34 schreef NoSigar het volgende:
Zonder titel had ik het niet geweten...
Die waren al een tijdje verslagenquote:Op donderdag 14 september 2006 18:47 schreef macondo het volgende:
Carthagen?
quote:De derde Punische Oorlog, naar aanleiding van het steunen door Carthago van een Africaanse tegenstander van Rome, tussen 149 en 146 v. Chr. resulteerde uiteindelijk in de volledige vernietiging van de stad Carthago
Wat verschrikkelijk toch, Zeurberus..quote:Op donderdag 14 september 2006 19:09 schreef Zeurberus het volgende:
hmmz, de punten van het vorige topic zijn er nog steeds niet bijgeteld![]()
Hij heeft wel een beetje gelijk. Als je geen zin hebt om te tellen, moet je gewoon geen topic openen.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:12 schreef macondo het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk toch, Zeurberus..
edit: sorry...
Een dier?quote:Op donderdag 14 september 2006 19:14 schreef NanKing het volgende:
Wat is de Oberek ?
Misschien een hint? want het komt me toch wel vaag bened voor.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:24 schreef NanKing het volgende:
Nee geen dier.
Van Wikipedia:quote:Op donderdag 14 september 2006 19:25 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Misschien een hint? want het komt me toch wel vaag bened voor.
quote:De oberek was ook een inspiratiebron voor diverse Poolse componisten zoals Oskar Kolberg en Henryk Wieniawski. Maar bij westerse componisten was de oberek geen bekende naam. Enkele snelle mazurka's van Chopin worden wel beschouwd als een oberek.
Nou ik dat lees komt het me toch niet zo bekend voor als ik dachtquote:
moet mijn nick toch waarmaken of niet somsquote:Op donderdag 14 september 2006 19:12 schreef macondo het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk toch, Zeurberus..
edit: sorry...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |