quote:Op donderdag 7 september 2006 17:34 schreef Even het volgende:
Als je het topic sluit moet je ook een nieuwe openen
quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:15 schreef Maaark het volgende:
Als ik een microfoon wil voor in m'n thuis-aankloot-ruimte, moet ik dan een condensator of dynamic microfoon kopen? Ik ga 'm voornamelijk gebruiken voor zang en het opnemen van een acoustische gitaar... evt. van een amp maar meestal gebruik ik toch Guitar Rig 2.
Hoe kun je nou stoppen met spelen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
Hoihoi, morgen een versterker halen bij TheSorrow .
Was de versterker van het broertje van mijn vriendin, die gestopt is met spelen. Dat versterkertje klinkt echt te gek!
Geloof me, als je hem ziet, dan ben je blij dat ie gestopt is!quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:00 schreef Maaark het volgende:
[..]
Hoe kun je nou stoppen met spelen?![]()
En dan de twijfel:quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:07 schreef Hammet het volgende:
Duurde idd lang.
Soms willen partners daar nog wel eens het een en ander over te zeggen hebbenquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:00 schreef Maaark het volgende:
[..]
Hoe kun je nou stoppen met spelen?![]()
Geloof me, de partner speelde in dit geval geen rol, eerder het talent...quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Soms willen partners daar nog wel eens het een en ander over te zeggen hebben.
Dat is de uitzondering. De meeste mensen die ik tegenkom zonder muzikaal talent hebben ook niet het talent om door te hebben wat ze missenquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geloof me, de partner speelde in dit geval geen rol, eerder het talent...
Da's wel een beetje sneu...quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is de uitzondering. De meeste mensen die ik tegenkom zonder muzikaal talent hebben ook niet het talent om door te hebben wat ze missen.
Geloof me, hun omgeving drukt zich een stuk minder voorzichtig dan dat uitquote:
quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geloof me, hun omgeving drukt zich een stuk minder voorzichtig dan dat uit.
Laat staan als je hem hoort, I presumequote:Op dinsdag 12 september 2006 22:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geloof me, als je hem ziet, dan ben je blij dat ie gestopt is!![]()
Zoveel geluid kwam er niet bij kijken... Een of andere intro van Cradle of Filth, maar dat was ook alleen maar omdat ie het erbij zei!quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:18 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Laat staan als je hem hoort, I presume![]()
Fenderquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
Was de versterker van het broertje van mijn vriendin, die gestopt is met spelen. Dat versterkertje klinkt echt te gek!
[afbeelding]
Die reply gaan we inlijstenquote:
quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik word overigens door mijn vriendin gestimuleerd om gitaren te kopen!![]()
*checkquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:47 schreef fokME2 het volgende:
* fokME2 hoopt dat Dribbel_ zo terugkomt![]()
Gitaarsteun kost je 5 a 10 euroquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:24 schreef fokME2 het volgende:
Daar ga ik morgen is mee aan de gang dan.![]()
Mijn vader vind dat ik zelf maar een gitaarsteun moet maken![]()
Is dat zo'n 10 watt ding? Kan het zo niet goed zien. Een vriend van mij had er zo een die klonk echt goed! Maar die heeft die ingeruild voor een VOX valvetronix ad50vt. Ik had hem gewoon gehouden maar ja.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
[afbeelding]
Dat kan ikd na weer wel waarderenquote:Op woensdag 13 september 2006 00:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Seasons in the Abyss
http://youtube.com/watch?v=hga1GalqYo4
http://youtube.com/watch?v=Adue3e3blO4
http://youtube.com/watch?v=f2ROGE02FOM
http://youtube.com/watch?v=OybageO6IVw&mode=related&search=
The Shadows![]()
![]()
![]()
Je zou hem een octaaf(of 2) lager kunnen stemmen.Snijden de snaren wat minder..En eelt is een kwestie van spelen/tijd.Als je goed oefent zou je dit http://video.google.nl/videoplay?docid=-8953743256904057853&q binnen een week of 2 wel kunnen nadoen denk ik..quote:Op woensdag 13 september 2006 01:27 schreef nein het volgende:
auwauwauw, net een half uurtje op mn acoustische gespeeld die maanden stof heeft liggen happen..
Die snaren snijden echt als een gek in mn vingers...nou was 2001 denk ik het laatste jaar waarin ik echt fanatiek heb gespeeld. Maar kan iemand me even een richtlijn geven van hoelang t duurt voordat ik weer wat kracht en eelt op mn vingers heb?
Sorry, al bezet...quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:58 schreef Even het volgende:
[..]
![]()
Zo'n vriendin wil ik ookMijn vriendin kijkt al boos als ik gi zeg
moet je voorstellen als ik gitaar zeg
Yep ongeveer, een 15 watt Frontman (15R). Geweldig versterkertje, niet te hard, maar wel geweldig clean en met een lekkere reverb. Qua geluid is dit ding echt super! Ben blij!quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:31 schreef DuranK het volgende:
[..]
Is dat zo'n 10 watt ding? Kan het zo niet goed zien. Een vriend van mij had er zo een die klonk echt goed! Maar die heeft die ingeruild voor een VOX valvetronix ad50vt. Ik had hem gewoon gehouden maar ja.
Knurftquote:Op woensdag 13 september 2006 02:42 schreef cobain94 het volgende:
[..]
Je zou hem een octaaf(of 2) lager kunnen stemmen.Snijden de snaren wat minder..En eelt is een kwestie van spelen/tijd.Als je goed oefent zou je dit http://video.google.nl/videoplay?docid=-8953743256904057853&q binnen een week of 2 wel kunnen nadoen denk ik..
Watthefuck is dit??????????quote:Op woensdag 13 september 2006 02:42 schreef cobain94 het volgende:
[..]
Je zou hem een octaaf(of 2) lager kunnen stemmen.Snijden de snaren wat minder..En eelt is een kwestie van spelen/tijd.Als je goed oefent zou je dit http://video.google.nl/videoplay?docid=-8953743256904057853&q binnen een week of 2 wel kunnen nadoen denk ik..
Ja echt mooi is het niet. Alleen het laatste stuk, waarbij hij met twee handen tapt. De rest is gewoon heel vee tappen en alternate picking zonder echt te luisteren volgens mij. Op die manier is het niet echt moeilijk.quote:
Nou, ik had het niet over het filmpje, sorry!quote:Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef ssebass het volgende:
Na die filmpjes van Tommy Emmanuel ben ik dat toch maar weer gaan oefenen, maar die timing is soms wel lastig zeg. Moet even dat gevoel terug krijgen. Heeft er iemand goede tabs van endless road?
[..]
Ja echt mooi is het niet. Alleen het laatste stuk, waarbij hij met twee handen tapt. De rest is gewoon heel vee tappen en alternate picking zonder echt te luisteren volgens mij. Op die manier is het niet echt moeilijk.
Triviumquote:Op woensdag 13 september 2006 12:14 schreef Ibanez het volgende:
Gisteren een nummertje of twee van Trivium uitgezocht:
![]()
![]()
![]()
Goddamn.....![]()
Dat gaat nog ff duren voordat ik dat strak krijg!!
[afbeelding]
Inderdaad...quote:Op woensdag 13 september 2006 12:21 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nou, ik had het niet over het filmpje, sorry!![]()
... eerder over het vakbekwame commentaar dat cobain94 levert...
misschien is Curt Cobain zijn grootste inspiratiebron op het gebied van gitaar, dan kan ik me zo'n advies best voorstellen..![]()
Ik denk dat Hammett je gebruik van "octaaf" in plaats van "halve toonsafstand" of desnoods "fret" niet helemaal serieus namquote:Op woensdag 13 september 2006 13:41 schreef cobain94 het volgende:
[..]
Inderdaad......Maar dat lager stemmen kan een tijdelijke oplossing zijn voor blarige/bloody vingertoppen..
Doesn't matter how you play, as long as you play loudquote:Op woensdag 13 september 2006 14:06 schreef cobain94 het volgende:
Ach soooooo das habe ich night gewusst.Al die termen ook..Maar gitaarspelen moet je ook niet te serieus nemen..Doesn't matter how you play...Als het gevoel er maar is..
Play untill you bleed sucker!quote:Op woensdag 13 september 2006 13:41 schreef cobain94 het volgende:
[..]
Of heb jij een andere oplossing?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 september 2006 13:42 schreef Desensitized het volgende:
O ja, en ik ben vandaag jarig!![]()
Congratsquote:Op woensdag 13 september 2006 13:42 schreef Desensitized het volgende:
+ wat hij zei :pquote:Op woensdag 13 september 2006 15:40 schreef Maaark het volgende:
Nog iets gitarigs gekregen?
quote:Op woensdag 13 september 2006 15:44 schreef Desensitized het volgende:
Een Dean VX [Flying V]![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb alleen moeite met hoe ik nou precies moet ?stroken? op "Good Riddance".quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:22 schreef Dribbel_ het volgende:
3 doors down - kryptonite en here without you
greenday - wake me up when september ends en good riddance
goo goo dolls - iris
Kan je akkoestisch wel wat mee
En aangeizen je nog niet zo lang speelt zou ik met elektrisch gitaar een beetje met punk achtig beginnen.
Offspring
Greenday
Blink
Daar kan je wel wat mee :p
Feliquote:Op woensdag 13 september 2006 13:42 schreef Desensitized het volgende:
Gooi de strap op je favoriete gitaar en laat die andere lekker verpauperen.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef imported_sphinx het volgende:
ok, ff weer een vraagje. ik heb 2 gitaren en maar 1 strap. moet ik er nog een halen?
Waarom zou je 2 gitaren tegelijk willen omhangen?quote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef imported_sphinx het volgende:
ok, ff weer een vraagje. ik heb 2 gitaren en maar 1 strap. moet ik er nog een halen?
nou daar gaat het niet om, maar als je die strap telkens ervanaf haalt en er weer op doet rekt die opening uit, en dan zit ie dus minder goed om die knop. dus dan heb je kans dat ie na een tijdje er zo vanaf kan flikkeren, of denk ik dat maar?quote:Op woensdag 13 september 2006 17:48 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Waarom zou je 2 gitaren tegelijk willen omhangen?
ze staan in verschillende stemmingen dus ik gebruik ze allebeiquote:Op woensdag 13 september 2006 17:39 schreef Blivox het volgende:
[..]
Gooi de strap op je favoriete gitaar en laat die andere lekker verpauperen.
een rooie.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
OP wat voor gitaar speelt Jesse Hughes nu..
[afbeelding]
Ik kan maar niet uitvinden wat...
Als dat met een skipybal over een springtouw springen is dan ben ik daar weleens door op me bek gegaan.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Gitarist het volgende:
tvp
Iemand ooit wel eens van de techniek stringskipping gehoord?
Zo'n strap heb ik ook op m'n Les Paulquote:Op woensdag 13 september 2006 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
OP wat voor gitaar speelt Jesse Hughes nu..
[afbeelding]
Ik kan maar niet uitvinden wat...
Ja, das gewoon dit:quote:Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Gitarist het volgende:
tvp
Iemand ooit wel eens van de techniek stringskipping gehoord?
aha eindelijk een hitquote:Op woensdag 13 september 2006 18:16 schreef search64 het volgende:
Maton Mastersound lijkt het.
Ja idd dat wist ik... maar ik kom het maar weinig tegen in nummers eigenlijk... of ligt dat aan mij?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ja, das gewoon dit:
---------0-------------
-------------1----------
-----2--------------
----------------2-----
-0----------------------
---------------------0---
Maar dan met een plectrum ipv je vingers. Je slaat dus een of meerdere snaren over. Een van de moeilijkste plectrumtechnieken die bestaan (op hoge snelheid dan). Paul Gilbert en Buckethead zijn meesterlijke stringskippers.
Natuurlijk kan je meer dan arpeggios
----------------------------------
--8-------------6--------------
---------------------------------
----5555555-----5555555---
-----------------------------
----------------------------
Wordt ook gewoon stringskippen genoemd. Dit komt trouwens uit een stuk van Vivaldi.
Oh, ik kom het ook niet zo vaak tegen. Ik kom het eigenlijk alleen maar in klassiek-achtige stukken (denk aan paganini enzo) tegen, waar men nogal eens heel snel van laag anar hoog gaat op de viool. En natuurlijk progressieve/shred gozers, maar die doen het eromquote:Op woensdag 13 september 2006 19:57 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja idd dat wist ik... maar ik kom het maar weinig tegen in nummers eigenlijk... of ligt dat aan mij?
Wat een prachtige gitaar zegquote:Op woensdag 13 september 2006 18:16 schreef search64 het volgende:
Maton Mastersound lijkt het.
Volgens mij komt de basis van de blaasinstrumenten waar men maar een toon tegelijk kan maken. Om hier wat auditieve illusie in te gooien pakken ze heel snel alternerend hoge en lage tonen waardoor het twee tonen en daarbij soms ook twee partijen lijken. Bij een gitaar kun je bij dat soort grote intervallen gewoon een andere snaar pakken en krijg je string skipping.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Oh, ik kom het ook niet zo vaak tegen. Ik kom het eigenlijk alleen maar in klassiek-achtige stukken (denk aan paganini enzo) tegen, waar men nogal eens heel snel van laag anar hoog gaat op de viool. En natuurlijk progressieve/shred gozers, maar die doen het erom. Ik denk dat de afstanden (qua tonen, niet fysiek) vaak te groot zijn, en een arpeggio aanzienlijk beter klinkt. In popmuziek dan
Ah oke dat kan natuurlijk ook. Trouwens grappig dat je sun caged in je fotoboek hebt staan. De bassist van mijn oude band speelt daar nu in.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:21 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nou, ik had het niet over het filmpje, sorry!![]()
... eerder over het vakbekwame commentaar dat cobain94 levert...
misschien is Curt Cobain zijn grootste inspiratiebron op het gebied van gitaar, dan kan ik me zo'n advies best voorstellen..![]()
Nicequote:Op woensdag 13 september 2006 22:22 schreef -Beer- het volgende:
Zo, ik kan Seek & Destroy van Metallica spelen, ik zal het binnenkort eens opnemen!
Hahahaha ik lachte me doodquote:
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:59 schreef SNArky het volgende:
[..]
Wat een prachtige gitaar zeg![]()
[afbeelding]
Je had toch nog geen drummerquote:Op donderdag 14 september 2006 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
ff een plaatje tussendoor van de oefenruimte![]()
[afbeelding]
Koel.. das een megaband! Ik ga al naar optredens van Sun Caged sinds the beginning zeg maar..quote:
Nog geen vaste, broertje van de gitarist drumt al 4 jaar dus die kan nu nog wel ff mee om te oefenenquote:Op donderdag 14 september 2006 08:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je had toch nog geen drummer
dijkman amsterdam? http://www.dijkmanmuziek.(...).php?products_id=746quote:Op donderdag 14 september 2006 10:36 schreef Doodmetaal het volgende:
Wat suf, nergens is de holy grail te krijgen.
Feedback (Rotterdam, Utrecht, Apeldoorn, Eindhoven)?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:05 schreef Neidropje het volgende:
[..]
dijkman amsterdam? http://www.dijkmanmuziek.(...).php?products_id=746
Zal ik komen zingenquote:Op donderdag 14 september 2006 11:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nog geen vaste, broertje van de gitarist drumt al 4 jaar dus die kan nu nog wel ff mee om te oefenen![]()
Ja.quote:
Geen slagplaat en een andere kleur. Voor de rest is die volgens mij echt wel hetzelfde. Ik heb hem ook live aan het werk gezienquote:Op donderdag 14 september 2006 15:27 schreef DivineJester het volgende:
Dit:
[afbeelding]
lijkt me trouwens niet dezelfde als:
[afbeelding]
tvp
leuke winkels :quote:Op donderdag 14 september 2006 16:02 schreef SillyWalks het volgende:
Goedemiddag,
Ik ben nieuw hier, en heb meteen een paar stomme vragen:
Ik wil graag gitaar gaan spelen, en denk het best met akoestisch te kunnen beginnen. Nou is mijn vraag: wat is een beetje een goede akoestische gitaar voor een beginner? Het moet niet al te duur zijn, maar meer dan 50 euro magEn waar kan ik die dan het beste kopen in Amsterdam?
En is het makkelijker om met een plectrum of zonder te beginnen?
En wat is een goede boek of computer cursus? (ik wil graag op les maar kan vanwege een aantal dingetjes pas in februari beginnen daarmee).
Alvast bedankt voor alle hulp!
op akoestisch beginnen, dus je wilt later electrisch?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:02 schreef SillyWalks het volgende:
Goedemiddag,
Ik ben nieuw hier, en heb meteen een paar stomme vragen:
Ik wil graag gitaar gaan spelen, en denk het best met akoestisch te kunnen beginnen. Nou is mijn vraag: wat is een beetje een goede akoestische gitaar voor een beginner? Het moet niet al te duur zijn, maar meer dan 50 euro magEn waar kan ik die dan het beste kopen in Amsterdam?
En is het makkelijker om met een plectrum of zonder te beginnen?
En wat is een goede boek of computer cursus? (ik wil graag op les maar kan vanwege een aantal dingetjes pas in februari beginnen daarmee).
Alvast bedankt voor alle hulp!
Ik wil allebei kunnenquote:Op donderdag 14 september 2006 16:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
op akoestisch beginnen, dus je wilt later electrisch?
als je allebei wilt kunnen is dat prima, maar als je eigenlijk alleen electrisch wilt spelen kun je gewoon daarop beginnen.
ik denk, ik zeg het maar even.
Het beste is om daar gewoon heen te gaan met iemand die al gitaar kan spelen die heeft er dan wel een beetje verstand van wat goed is. Ken je zo iemand niet kan je altijd aan de verkoper vragen of die een stukje wilt spelen dan kan je horen hoe het klinktquote:Op donderdag 14 september 2006 16:19 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik wil allebei kunnen
Maar akoestisch lijkt mij het best om mee te beginnen, want daar zit zo weinig gedoe omheen (draadjes, versterkers, enzo)
Ik heb dus alleen geen idee wat een goede gitaar is... Dijkman muziek zit hier vlakbij, maar die hebben best veel keuze voor gitaren van rond de ¤ 150 (¤ 100 - ¤250), dus ik zie door de bomen het bos even niet
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/index.php?cPath=23_54&page=1&sort=3a&osCsid=f029c8e31a39caaf9551d7aef50efe29
Ja zo iemand ken ik dus nietquote:Op donderdag 14 september 2006 16:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het beste is om daar gewoon heen te gaan met iemand die al gitaar kan spelen die heeft er dan wel een beetje verstand van wat goed is. Ken je zo iemand niet kan je altijd aan de verkoper vragen of die een stukje wilt spelen dan kan je horen hoe het klinkt![]()
2 miljoen dollar is een heel klein beetje overdreven voor een gitaar, n'est ce pas?quote:Op donderdag 14 september 2006 17:11 schreef Neidropje het volgende:
de les paul aller les pauls!!!!
OMFG!! en te koop ook nog, deze gitaar is legendarisch, hoeveel mojo kan een gitaar verdragen!!!
http://www.maverick-music(...)s.asp?idproduct=1211
[afbeelding]
En helemaal voor een Les Paul.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:23 schreef search64 het volgende:
[..]
2 miljoen dollar is een heel klein beetje overdreven voor een gitaar, n'est ce pas?
cultuurbarbaarquote:Op donderdag 14 september 2006 17:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
En helemaal voor een Les Paul.
jamaar...jamaar...deze heeft een gebroken headstock...en Gary Moore heeft er op gespeeldquote:Op donderdag 14 september 2006 17:23 schreef search64 het volgende:
[..]
2 miljoen dollar is een heel klein beetje overdreven voor een gitaar, n'est ce pas?
Als dat in de juiste periode was, zit er vast nog wel ergens een houder voor een zakflesje inquote:Op donderdag 14 september 2006 17:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
jamaar...jamaar...deze heeft een gebroken headstock...en Gary Moore heeft er op gespeeld![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nice.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:09 schreef TeleluvR het volgende:
Woehoe, eindelijk!![]()
[afbeelding]
Ik wilde al heel erg lang een toffe pinup op mijn strat. Dit weekend eindelijk een goede gevonden, het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf!![]()
Ja, gaaf, p90's zijn echt fantastisch op een tele! Ik speel de laatste tijd heel veel op mijn Haar!quote:Op donderdag 14 september 2006 19:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nice.
Ik gemaild met een bod op deze gitaar, gewoon leuk voor d'r bij, is hij al weg![]()
Nope, zijn speciale transfers: een sticker wordt lang niet zo mooi en blijft ook minder goed zitten... Ik heb me de afgelopen jaren echt kapot gezocht en eindelijk een goede gevonden.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:14 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Grappig, past wel ja. Gewoon uitgeprint en eropgeplakt?
Ik speel wel eens een solo.. Eerst oefende ik ze wel van tabs, na een tijdje had ik de toonladders een beetje door. Nu improviseer ik ze meestal..quote:Op donderdag 14 september 2006 18:59 schreef cobain94 het volgende:
Wie speelt er hier solo's?En hoe heb je dat ondekt?(improvisatie/via tab/?)(serieus graag)
quote:Op donderdag 14 september 2006 19:09 schreef TeleluvR het volgende:
Woehoe, eindelijk!![]()
[afbeelding]
Ik wilde al heel erg lang een toffe pinup op mijn strat. Dit weekend eindelijk een goede gevonden, het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf!![]()
Is nog maar een keer of tien voorbij gekomen!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]ik wist helemaal niet dat jij zo'n hippe strat had (de kleur dus)
Ja ik ben de laatste tijd niet veel meer hierquote:Op donderdag 14 september 2006 20:36 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Is nog maar een keer of tien voorbij gekomen!
Schaam je!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja ik ben de laatste tijd niet veel meer hier
Sorry
ik wist het ook niet hoor. Maja, wat wil je, met zo'n verzameling.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:42 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Schaam je!
Volgende stap op de strat is trouwens het installeren van andere elementen (Tex-Mex), tele-switching (brug-nek) en nieuwe snaartjes dan maar gelijk!![]()
Volgens de overlevering zou de graal door Jozef van Arimathea in veiligheid zijn gebracht, al weet niemand waar. Sommigen beweren dat de graal door Jozef naar Glastonbury in Engeland werd gebracht, wat echter een uitloper zou kunnen zijn van de klassieke Keltische mythe over een pot of ketel die eeuwig leven geeft/magische krachten heeft (een thema dat we ook terugvinden in de stripreeks Asterix). Het lag immers in de lijn van de kerstening om heidense symboliek te verwerken in de christelijke doctrine. Hoe dan ook, deze mythe heeft aanleiding gegeven tot verscheidene verhalen zoals van de queeste van Koning Arthur en Parzival. Volgens de legende was Galahad de enige ridder die de Graal kon vinden.quote:Doodmetaal - donderdag 14 september 2006 @ 10:36
Wat suf, nergens is de holy grail te krijgen.
Ik wist zelf al bijna niet eens meer dat ik em had...quote:Op donderdag 14 september 2006 21:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ik wist het ook niet hoor. Maja, wat wil je, met zo'n verzameling.![]()
heuj zoiets zoek ik ook nog! te gek ding. Vertel eens, USA/MEX/JAP? Standard/custom/etc etc? En wat kost zoiets tegenwoordig?quote:Op donderdag 14 september 2006 19:09 schreef TeleluvR het volgende:
Woehoe, eindelijk!![]()
[afbeelding]
Voegt dat zoveel toe? Van wat ik kan vinden is de middenpositie op de 5-way-switch in plaats van het middenelement solo het brug en nek element samen. Ongetwijfeld wel een vol geluid, maar gebruik je het ook vaak?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:42 schreef TeleluvR het volgende:
tele-switching (brug-nek)
Precies waar ik geweest ben en hij was op.. En ik woon in Amsterdam en heb even geen zin/tijd om naar een andere stad te gaan.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:05 schreef Neidropje het volgende:
[..]
dijkman amsterdam? http://www.dijkmanmuziek.(...).php?products_id=746
Dit is gewoon een standard USA'er, een van de fijnste (zo niet, de fijnste), waar ik ooit op gespeeld heb. USA '95 :dus inmiddels al wat ouder, dat valt ook wel de zien aan de nekslijtage (lak), er wordt nl. veel op gespeeld. Wat zoiets kost tegenwoordig? Volgens mij zijn de standards nog steeds nieuw rond de 1000 euro...quote:Op donderdag 14 september 2006 23:31 schreef Neidropje het volgende:
[..]
heuj zoiets zoek ik ook nog! te gek ding. Vertel eens, USA/MEX/JAP? Standard/custom/etc etc? En wat kost zoiets tegenwoordig?
erh ik bedoel de gitaar eh niet de sticker
Niet zozeer vol, maar wel lekker twangy. Wat ik ga doen is gewoon een on/off switch voor het brugelement erbij. Zo kun je alle bruikbare combinaties maken. Brug+hals klinkt gewoon prima op een strat en dat standje mis ik altijd. Ik gebruik eigenlijk het meest hals, midden en de combinatie van brug/nek.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voegt dat zoveel toe? Van wat ik kan vinden is de middenpositie op de 5-way-switch in plaats van het middenelement solo het brug en nek element samen. Ongetwijfeld wel een vol geluid, maar gebruik je het ook vaak?
[ikmaakvriendenmodus]quote:Op donderdag 14 september 2006 23:18 schreef Maaark het volgende:
ik in het zonnige zuiden.. (kind of)
Ja, je moet wat als je uit een onderontwikkeld wingewest komt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:39 schreef Ibanez het volgende:
[..]
[ikmaakvriendenmodus]
-tut-tut-... Waar jij woont is nog nét niet het zuiden en zonnig is het er al helemaal niet, mafkees!![]()
![]()
Wel verkies ik mensen uit Eindhoven en N-Brabant boven Hollanders...
![]()
![]()
![]()
![]()
[/ikmaakvriendenmodus]
-- edit -- 10 minuten en nog geen reactie??? geweldig!
Niks aan toe te voegen...quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:58 schreef Doodmetaal het volgende:
Voor de vorm dan maar.
Brabanders.
Die zachte G.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niks aan toe te voegen...
Alhoewel, dat accentje bij vrouwen...![]()
![]()
In Leiden zie je ze niet veel...quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:02 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Die zachte G.
Maar daarvoor hoef ik niet naar Brabant.. De meeste gaan toch studeren in Amsterdam, omdat daar nog wat gebeurt.
Wat doe je daar dan ook!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:04 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
In Leiden zie je ze niet veel...![]()
Studeren in een MOOIE stad...quote:
Yep!quote:
Ja, lul er maar weer overheen!quote:
quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:12 schreef Ibanez het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Limburgers, die hebben pas een zachte G... op tv klinkt dat zo onnozel!!!!! maarja, we doen ons dommer voor als dan we zijn hé!
![]()
Een Amsterdam/Leiden-vete lijkt me niet zo slim, we weten toch dat Amsterdam er met kop en schouders boven uit steekt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, lul er maar weer overheen!
Aan de andere kant, zullen we weer eens ontopic gaan!![]()
Zoetermeer is wel lekker dichtbij Leidenquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:14 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Een Amsterdam/Leiden-vete lijkt me niet zo slim, we weten toch dat Amsterdam er met kop en schouders boven uit steekt.
Ontopic: optreden in de boerderij te zoetermeer december.
Ik kom dan ook elke keer door Leiden als ik terug naar Zoetermeer ga. Mooie stad hoor, maar zo klein.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zoetermeer is wel lekker dichtbij Leiden![]()
Wij Leidenaren laten jullie maar in die waan... we maken ons niet zo druk hier...![]()
Heerlijk. Ik kom van het boer'n'durp en had het daar wel een beetje gezien. Leiden is dan een mooie stad, niet zo asociaal druk/drukkend als Rotterdam/Amsterdam/Utrecht, eigenlijk meer een mislukt dorp met treinstation...quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:16 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Ik kom dan ook elke keer door Leiden als ik terug naar Zoetermeer ga. Mooie stad hoor, maar zo klein.
Druk.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Heerlijk. Ik kom van het boer'n'durp en had het daar wel een beetje gezien. Leiden is dan een mooie stad, niet zo asociaal druk/drukkend als Rotterdam/Amsterdam/Utrecht, eigenlijk meer een mislukt dorp met treinstation...![]()
Geniet er nog iedere dag van!![]()
Ieder zijn ding blijkbaar... geldt overigens ook voor gitaren...quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:19 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Druk.![]()
Ik zou niet zonder kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Yep, wordt meestal samen genoemd met Stagg...quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:23 schreef Doodmetaal het volgende:, hoort ibanez in dat rijtje thuis dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Uitzonderingen daargelaten!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:25 schreef Doodmetaal het volgende:
Ik zou er nog niet doodgevonden mee willen worden.
Nee, een verbetering op de Les Paul, een schitterende Ibanez Custom Agent!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:29 schreef Doodmetaal het volgende:
Zie ik daar een Les Paul-wannabee?
Check. Alhoewel ik wel verwacht dat twee elementen (ten opzichte van alleen een midden-element) die ook nog eens wel in fase zijn gekoppeld voller klinkenquote:Op vrijdag 15 september 2006 08:44 schreef TeleluvR het volgende:
Niet zozeer vol, maar wel lekker twangy. Wat ik ga doen is gewoon een on/off switch voor het brugelement erbij. Zo kun je alle bruikbare combinaties maken. Brug+hals klinkt gewoon prima op een strat en dat standje mis ik altijd. Ik gebruik eigenlijk het meest hals, midden en de combinatie van brug/nek.
Je bedoelt dat Ibanez tegenwoordig al zover gaat om een mannetje bij de douane neer te zetten om je schitterende importgitaar te vervangen door hun eigen merk?quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:30 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, een verbetering op de Les Paul, een schitterende Ibanez Custom Agent!![]()
Nooit echt op gelet, daar heb ik nog geen bewuste ervaring mee. Dat gebeurt bij een tele toch ook niet, of wel?quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Check. Alhoewel ik wel verwacht dat twee elementen (ten opzichte van alleen een midden-element) die ook nog eens wel in fase zijn gekoppeld voller klinken.
Flauw het weekend in!quote:
Doet me denken aan het advertentie die ik laatst zag:quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:43 schreef Doodmetaal het volgende:
[afbeelding]
Zie ik daar een Les Paul?
Hij heeft wel gelijk.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Doet me denken aan het advertentie die ik laatst zag:
Deze gitaar is een uitstekende gitaar voor een beginner, het is tenslotte een Les-Paul![]()
quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Yep, wordt meestal samen genoemd met Stagg...dames...... ook jullie kunnen te ver gaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In The Presence Of Enemies!
Ik zie dan gelijk een gitaar voor me met een groot, blauw L-plaatje op de kop!quote:
Join the bitchfight!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:49 schreef Ibanez het volgende:
[..]
dames...... ook jullie kunnen te ver gaan!![]()
Ik ben ook met school bezig hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:50 schreef Thomzzzzz het volgende:
godverdomme weer zo snel... ik ben te veel met school bezig lijkt het wel...
late tvp dan maar!
kutzooi... en ik speel te weinig...
ben bezig met de solo van Rage Against The Machine - Settle For Nothing
Stage!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:52 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Ik ben ook met school bezig hoor.
Ja, ik zal wel moeten.... 'ben begonnen...quote:
Blergh, ik zit hier nog wel even...quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:54 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Straks college op deze lange dag van 2 uur.
Dan moet je ook in Amsterdam studeren. 5 dagen vrij per week.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Blergh, ik zit hier nog wel even...![]()
Ja, en dan lekker met een prutbul thuis gaan zitten... Nee hoor, hard werken hoort erbij hier!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:56 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Dan moet je ook in Amsterdam studeren. 5 dagen vrij per week.
Dat valt wel mee hoor, heb dit semester geluk.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, en dan lekker met een prutbul thuis gaan zitten... Nee hoor, hard werken hoort erbij hier!![]()
dan was ik alcoholist!!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:56 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Dan moet je ook in Amsterdam studeren. 5 dagen vrij per week.
Hey onkie... volgens mij heb je ergens last van: als je het over mij hebt: ik ben geen brabander....quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:59 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, heb dit semester geluk.
ps. Brabanders met een ibanez.![]()
Strikt genomen zijn de meeste studenten ook alcoholisten, maar aangezien de meesten stoppen met chronisch drinken na de studie (vrouw/kinderen/baan), worden ze nooit meegenomen in de analyse!quote:
Just makin' conversation.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:59 schreef Ibanez het volgende:
[..]
dan was ik alcoholist!!![]()
[..]
Hey onkie... volgens mij heb je ergens last van: als je het over mij hebt: ik ben geen brabander....![]()
![]()
Dan ga weg, wij willen hier alleen maar echte brabandersquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:18 schreef Maaark het volgende:
[..]
Wel waar hoor... het volk is hier echt kut... ik wil hier ook weg
mitoe..quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:01 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Just makin' conversation.
Ik heb zelf ook een ibanez.
you can't hide where you're comming from my man...quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:18 schreef Maaark het volgende:
[..]
Wel waar hoor... het volk is hier echt kut... ik wil hier ook weg
So go kick your own shit back in Amsterdamquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:31 schreef Ibanez het volgende:
[..]
mitoe..![]()
[..]
you can't hide where you're comming from my man...
quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
So go kick your own shit back in Amsterdam
sorry voor deze OP-oprisping
you can't hide where you come from my man...quote:you can't hide where you're comming from my man... ?!
ik wel.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:37 schreef Even het volgende:
[..]
you can't hide where you come from my man...![]()
Nou, we hebben banden met Instil.. komen uit Groningen.. dus de kans zit erin dat we er ooit eens komen ja..quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:24 schreef Desensitized het volgende:
Waar moeten jullie spelen Ibanez?? Komen jullie ook eens naar Friesland?
Mijn weerwoord omvatte houtsoorten, klankkleur, sustain, sound, speelplezier... alles wat me te binnen schoot om deze arme ziel het licht te laten zien, maar helaas...quote:Het maakt niet echt heel veel uit wat voor gitaar je koopt, want als je er andere pickups inzet, dan klinkt het zoals je wil en dan maakt het voor de rest weinig uit!
Voor jullie die het nog niet wisten...quote:MAAKT NIET UIT! HET GELUID KOMT TOCH VOORNAMELIJK VAN DE ELEMENTEN!
quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:55 schreef Thomzzzzz het volgende:
Zo volgens mij hebben ze FOK onder handen genomen of niet? (ja ik zie het nu al!)
vet!
Enne ik heb een paar van die Brabanders in de klas... die gast schijnt enorm goed te kunnen spelen, dat weet ik niet want ik heb het nog nooit gehoord, maar hij kwam met een geweldig statement:
[..]
Mijn weerwoord omvatte houtsoorten, klankkleur, sustain, sound, speelplezier... alles wat me te binnen schoot om deze arme ziel het licht te laten zien, maar helaas...
[..]
Voor jullie die het nog niet wisten...da's toch om te janken...
Typisch gevalletje van jammerquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:55 schreef Thomzzzzz het volgende:
Zo volgens mij hebben ze FOK onder handen genomen of niet? (ja ik zie het nu al!)
vet!
Enne ik heb een paar van die Brabanders in de klas... die gast schijnt enorm goed te kunnen spelen, dat weet ik niet want ik heb het nog nooit gehoord, maar hij kwam met een geweldig statement:
[..]
Mijn weerwoord omvatte houtsoorten, klankkleur, sustain, sound, speelplezier... alles wat me te binnen schoot om deze arme ziel het licht te laten zien, maar helaas...
[..]
Voor jullie die het nog niet wisten...da's toch om te janken...
quote:Op woensdag 13 september 2006 15:51 schreef Desensitized het volgende:
Maak vandaag/morgen wel even filmpje ofzo.
Laat zien/horen dan manquote:Op donderdag 14 september 2006 22:45 schreef Desensitized het volgende:
Vandaag voor het eerst even de V goed aan te tand gevoeld.. wat een heerlijk apparaat is dat!!![]()
Raggen, scheuren, vliegen.. heerlijk!![]()
Tuurlijk, maar tenzij je alleen maar met alles op standje 11 speelt zijn je elementen niet het enige wat je geluid maakt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:41 schreef Blivox het volgende:
Maarrrrrr, pickups maken wel een hoop verschil of niet? Dat moet je dan wel weer toegeven.
lager dan stand 11quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar tenzij je alleen maar met alles op standje 11 speelt zijn je elementen niet het enige wat je geluid maakt.
tofquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:36 schreef renz0r het volgende:
Hoppa mn gear uitgebreid vandaag met een line 6 spider II en een Ibanez SA series. Hier wat foto's
Binnenkort duidelijkere foto's. Zwart op zwart en avond is niet echt een goeie combo, maar het is nog te zien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nicequote:Op vrijdag 15 september 2006 23:36 schreef renz0r het volgende:
Hoppa mn gear uitgebreid vandaag met een line 6 spider II en een Ibanez SA series. Hier wat foto's
Binnenkort duidelijkere foto's. Zwart op zwart en avond is niet echt een goeie combo, maar het is nog te zien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Senheiser HD202quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:36 schreef renz0r het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tuurlijk, een ander element kan de totale klank van de gitaar veranderen... MAAR er zijn zo vreselijk veel andere aspecten die de sound bepalen... en dan hebben we het nog niet eens over het speelgemak, comfort, kwaliteit, uiterlijk, afwerking... hij koopt vooral (goedkopere) Epiphones en gooit er een zooi EMG's in... maar dan nog is de gitaar niet bijzonder toonvast, goede hals met een goed afgewerkt fretboard, het speelt een stuk minder lekker dan "the real deal"... gitaar spelen is meer dan geluid alleen!!quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:41 schreef Blivox het volgende:
Maarrrrrr, pickups maken wel een hoop verschil of niet? Dat moet je dan wel weer toegeven.
Fout, dat is een sprookje van epische proporties. Net als de bijbel enzo. Je hoort weldegelijk verschil, al is het natuurlijk niet zo groot als bij passivesquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:27 schreef Cynic het volgende:
nouja, als je EMG's hebt maakt het volgens mij niet echt veel meer uit. Dan kan je net zo goed geen gitaar hebben
Begrijpelijk, als ik iemand anders was wou ik ook dezelfde gitaar als mijquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:36 schreef renz0r het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarbij opgemerkt mag worden dat de meeste andere sprookjes, inclusief de bijbel, in ieder geval een happy end hebbenquote:Op zaterdag 16 september 2006 03:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Fout, dat is een sprookje van epische proporties. Net als de bijbel enzo. Je hoort weldegelijk verschil, al is het natuurlijk niet zo groot als bij passives
Unearthquote:Op zaterdag 16 september 2006 02:15 schreef Thomzzzzz het volgende:
www.unearth.tv
Ik volg die gasten nu al een behoorlijke poos, maar wat een loeiharde, retestrakke band is dat!!![]()
Nee de bijbel heeft alleen een happy end als je erin gelooft, derest gaat allemaal kei dood.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij opgemerkt mag worden dat de meeste andere sprookjes, inclusief de bijbel, in ieder geval een happy end hebben.
Goed bezigquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:36 schreef renz0r het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor erbij that is, daarnaast heb ik een echte gitaar hé!quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:31 schreef Ibanez het volgende:
[..]
mitoe..![]()
[..]
you can't hide where you're comming from my man...
Zorg dan wel dat je precies dezelfde buis koopt met zelfde biasnummer. Volgens mij hebben ze bij drik witte aan de oude gracht of bij feedback bij de witte vrouwen wel buizen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:42 schreef ioko het volgende:
Is er hier iemand die op een S of SA serie van Ibanez speelt?
Ik ben er trouwens achter wat er mis was met mijn Koch versterker: een van de voorversterkerbuizen is stuk, ik heb de versterker zelf uit elkaar gedraaid (op aanwijzing van de fabriek) en moet dus nu alleen nog een nieuwe buis kopen, iemand een idee waar ik dat makkelijk kan doen in Utrecht?
Jawel, in de Effenaar in Eindhoven, 13 november, in het voorprogramma van Hatebreedquote:Op zaterdag 16 september 2006 09:26 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Unearth![]()
Ik maar denken dat ik de enige was hiero die ze vet vond...
Maar anders post je even een link met Nederlandse datums, of komen ze hier voorlopig niet?
Bron: http://www.elevation-music.com/guqu.htmlquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:04 schreef imported_sphinx het volgende:
wat is het verschil tussen passive en active pickups nou precies?
Zo duidelijk?quote:What are "Active" Pick-Ups?
There are basically two different kinds of pick-ups.
Passive(Standard) and Active
Simply put, active pickups are those that have a circuit that requires battery power, whereas passive pickups don't require any additional power to operate. However, this simple difference can mean a lot to your guitar's tone and overall output.
Passive Pickups: Passive pickups send a low output, raw signal to the amp that can only be affected by the volume and tone controls on the instrument itself. Passive pickups tend to lose the extremes of high and low frequencies, but still give a very even and punchy tone. This is because passive pickups tend to push out more midrange frequencies. While passive pickups might give players less dynamic control, their smooth sound is still very unique and desirable.
Active Pickups: Active pickups have preamps that are built into the pickup housing; so they can drive the signal to the amp themselves. This preamp must be powered by a source other than the amp, so active pickups require a separate battery to operate. This allows the pickup to send a higher output signal, producing a more complete, full-range sound than most passive pickup systems and giving players more control of instrument dynamics, projection and tone.
zeker, precies wat ik wou weten.quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:16 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Bron: http://www.elevation-music.com/guqu.html
[..]
Zo duidelijk?![]()
Ik heb diezelfde Line 6 Spider II en ook een Ibanez SA160, alleen dan in het blauwquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:36 schreef renz0r het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze is ook wel Macho,quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:29 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik heb de aandrang om een Gitaar te gaan kopen.......
Niet dat het noodzakelijk is maar gewoon 1-tje erbij voor de fun
Denk aan de Squire Tele met humbuckers![]()
quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:02 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Deze is ook wel Macho,
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
ga ik waarschijnlijk kopen en dikke EMG's in gooien.
Is dit een verkapt : ik zou deze gitaar wel bij mezelf anaal willen inbrengenquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:27 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Van binnen is iedereen roze![]()
quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is dit een verkapt : ik zou deze gitaar wel bij mezelf anaal willen inbrengen![]()
nee dat moet je met die explorer proberenquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is dit een verkapt : ik zou deze gitaar wel bij mezelf anaal willen inbrengen![]()
Kutgitaarquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:52 schreef imported_sphinx het volgende:
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial_s&q=kut+gitaar&btnG=Zoeken
Die heb ik. De dure dan. Met EMGs. Is die goedkope ook van mahogany?quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
Op zich ook wel, maar kwam em tegen en flikkerde bijna vna mijn stoel van het lachenquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
zoiets vin ik dan weer supergaaf!
nee, hij heeft een Agathis body.quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Die heb ik. De dure dan. Met EMGs. Is die goedkope ook van mahogany?
81/81 klinkt erg goed daarin.
Das hier 10 minuten vandaanquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:25 schreef Gitarist het volgende:
Mag morgen eindelijk weer eens voor publiek spelen![]()
met het jazzensemble waar ik in speel, tijdens de Aalsmeerse kunstroute![]()
Dus als je nog tijd en zin hebt, toevallig in de buurt van Aalsmeer bent en ècht niks anders te doen hebt.....
Ooew die zou ik wel willen vooral in combinatie met EMG'squote:Op zaterdag 16 september 2006 15:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
en 500 euro goedkoper dan de versie waar standaard EMG's in zittenquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:56 schreef Even het volgende:
[..]
Das hier 10 minuten vandaan
[..]
Ooew die zou ik wel willen vooral in combinatie met EMG's![]()
En op de vorige pagina was iedereen het er nog over eens dat niet enkel de pickups het geluid goed maken...quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en 500 euro goedkoper dan de versie waar standaard EMG's in zitten![]()
Agathis is niet zo goed... poor man's mahogany wordt het wel eens genoemd. Het is volgens mij het op één na slechtste hout voor gitaren (het slechtste is dat compostmultiplex). Ik zou zelf voor wat beters gaan, maargoed het is niet mijn geld. EMGs zijn ook niet bepaald de goedkoopste elementen die er zijnquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, hij heeft een Agathis body.
weet niet wat dat inhoud, maar ik vind het goed
en de EX-400 heeft • EMG 81 (B) / 60 (N) ACTIVE PICKUP
Bestaat dat?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Agathis is niet zo goed... poor man's mahogany wordt het wel eens genoemd. Het is volgens mij het op één na slechtste hout voor gitaren (het slechtste is dat compostmultiplex). Ik zou zelf voor wat beters gaan, maargoed het is niet mijn geld. EMGs zijn ook niet bepaald de goedkoopste elementen die er zijn![]()
Iemand?quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:31 schreef Maaark het volgende:
1 ding, mijn G snaar raakt nogal snel ontstemd (de rest van de snaren blijven altijd perfect)... moet ik dan dat schroefje bovenop het tunertje aandraaien?
als Unearth? Of mis ik nou wat??? Ik vind Hatebreed een verpaupert Highschool bandje vergeleken met Unearth. Hatebreed is veel te populair! Ik was laatst in hof ter Loo in Antwerpen. Ik 'speelde' voor guitartech voor een maat van me die in Blind Sight speelt. Hatebreed was toen headliner: na 3 nummers was ik klaar met Hatebreed: wel leuk, voor even. Unearth kan ik luisteren, en luisteren en luisteren en luisteren en dan nog eens. Hatebreed en Unearth zijn onvergelijkbaar: appels en peren....Hatebreed had wekl veel vodka backstage, die hebben we maar ff burgemeester gemaakt toen ze aan het spelen waren... gnegnegnequote:Op zaterdag 16 september 2006 14:36 schreef Desensitized het volgende:
13 november is een maandag, dat zou betekenen dat ik er lekker gratis heen kan reizen! Van de week maar even kaarten bestellen, want Hatebreed is nog beter
Vette gitaar man!!quote:Op zondag 17 september 2006 06:01 schreef Faux het volgende:
-Verhaal-
Leuk om mee te beginnen, en om mee door te gaan! Daar kan je aardig wat jaartjes mee vooruit, ook als gevorderde.quote:Op zondag 17 september 2006 11:22 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind de foto's mooier dan de gitaar, die 'brugbloem' is niet me dingmaar leuk spul om mee te beginnen!
quote:Op zondag 17 september 2006 12:44 schreef VaderJacob het volgende:
Het fototoestel maakt dan weer geen flikker uit, een Ibanez staat er altijd goed op![]()
quote:Op zondag 17 september 2006 13:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]grappenmaakster
[afbeelding]
Niet dus
Frank Gambalequote:Op zondag 17 september 2006 13:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]grappenmaakster
[afbeelding]
Niet dus
Dat is normaal als je net begint met gitaar spelen. In de loop van de tijd krijg je een soort eelt op je vingertoppen en dan voel je dat een stuk minder...quote:Op zondag 17 september 2006 15:57 schreef imported_sphinx het volgende:
als ik van powerchords (bijv. 7-5-5 -> 5-3-3 enzo, en dan heel vaak) zere vingers krijg (van de snaren, niet de houden van mn vingers) doe ik dan iets fout?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |