Congratsquote:Op woensdag 13 september 2006 13:42 schreef Desensitized het volgende:
O ja, en ik ben vandaag jarig!![]()
+ wat hij zei :pquote:Op woensdag 13 september 2006 15:40 schreef Maaark het volgende:
Nog iets gitarigs gekregen?
quote:Op woensdag 13 september 2006 15:44 schreef Desensitized het volgende:
Een Dean VX [Flying V]![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb alleen moeite met hoe ik nou precies moet ?stroken? op "Good Riddance".quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:22 schreef Dribbel_ het volgende:
3 doors down - kryptonite en here without you
greenday - wake me up when september ends en good riddance
goo goo dolls - iris
Kan je akkoestisch wel wat mee
En aangeizen je nog niet zo lang speelt zou ik met elektrisch gitaar een beetje met punk achtig beginnen.
Offspring
Greenday
Blink
Daar kan je wel wat mee :p
Feliquote:Op woensdag 13 september 2006 13:42 schreef Desensitized het volgende:
O ja, en ik ben vandaag jarig!![]()
Gooi de strap op je favoriete gitaar en laat die andere lekker verpauperen.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef imported_sphinx het volgende:
ok, ff weer een vraagje. ik heb 2 gitaren en maar 1 strap. moet ik er nog een halen?
Waarom zou je 2 gitaren tegelijk willen omhangen?quote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef imported_sphinx het volgende:
ok, ff weer een vraagje. ik heb 2 gitaren en maar 1 strap. moet ik er nog een halen?
nou daar gaat het niet om, maar als je die strap telkens ervanaf haalt en er weer op doet rekt die opening uit, en dan zit ie dus minder goed om die knop. dus dan heb je kans dat ie na een tijdje er zo vanaf kan flikkeren, of denk ik dat maar?quote:Op woensdag 13 september 2006 17:48 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Waarom zou je 2 gitaren tegelijk willen omhangen?
ze staan in verschillende stemmingen dus ik gebruik ze allebeiquote:Op woensdag 13 september 2006 17:39 schreef Blivox het volgende:
[..]
Gooi de strap op je favoriete gitaar en laat die andere lekker verpauperen.
een rooie.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
OP wat voor gitaar speelt Jesse Hughes nu..
[afbeelding]
Ik kan maar niet uitvinden wat...
Als dat met een skipybal over een springtouw springen is dan ben ik daar weleens door op me bek gegaan.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Gitarist het volgende:
tvp
Iemand ooit wel eens van de techniek stringskipping gehoord?
Zo'n strap heb ik ook op m'n Les Paulquote:Op woensdag 13 september 2006 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
OP wat voor gitaar speelt Jesse Hughes nu..
[afbeelding]
Ik kan maar niet uitvinden wat...
Ja, das gewoon dit:quote:Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Gitarist het volgende:
tvp
Iemand ooit wel eens van de techniek stringskipping gehoord?
aha eindelijk een hitquote:Op woensdag 13 september 2006 18:16 schreef search64 het volgende:
Maton Mastersound lijkt het.
Ja idd dat wist ik... maar ik kom het maar weinig tegen in nummers eigenlijk... of ligt dat aan mij?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ja, das gewoon dit:
---------0-------------
-------------1----------
-----2--------------
----------------2-----
-0----------------------
---------------------0---
Maar dan met een plectrum ipv je vingers. Je slaat dus een of meerdere snaren over. Een van de moeilijkste plectrumtechnieken die bestaan (op hoge snelheid dan). Paul Gilbert en Buckethead zijn meesterlijke stringskippers.
Natuurlijk kan je meer dan arpeggios
----------------------------------
--8-------------6--------------
---------------------------------
----5555555-----5555555---
-----------------------------
----------------------------
Wordt ook gewoon stringskippen genoemd. Dit komt trouwens uit een stuk van Vivaldi.
Oh, ik kom het ook niet zo vaak tegen. Ik kom het eigenlijk alleen maar in klassiek-achtige stukken (denk aan paganini enzo) tegen, waar men nogal eens heel snel van laag anar hoog gaat op de viool. En natuurlijk progressieve/shred gozers, maar die doen het eromquote:Op woensdag 13 september 2006 19:57 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja idd dat wist ik... maar ik kom het maar weinig tegen in nummers eigenlijk... of ligt dat aan mij?
Wat een prachtige gitaar zegquote:Op woensdag 13 september 2006 18:16 schreef search64 het volgende:
Maton Mastersound lijkt het.
Volgens mij komt de basis van de blaasinstrumenten waar men maar een toon tegelijk kan maken. Om hier wat auditieve illusie in te gooien pakken ze heel snel alternerend hoge en lage tonen waardoor het twee tonen en daarbij soms ook twee partijen lijken. Bij een gitaar kun je bij dat soort grote intervallen gewoon een andere snaar pakken en krijg je string skipping.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Oh, ik kom het ook niet zo vaak tegen. Ik kom het eigenlijk alleen maar in klassiek-achtige stukken (denk aan paganini enzo) tegen, waar men nogal eens heel snel van laag anar hoog gaat op de viool. En natuurlijk progressieve/shred gozers, maar die doen het erom. Ik denk dat de afstanden (qua tonen, niet fysiek) vaak te groot zijn, en een arpeggio aanzienlijk beter klinkt. In popmuziek dan
Ah oke dat kan natuurlijk ook. Trouwens grappig dat je sun caged in je fotoboek hebt staan. De bassist van mijn oude band speelt daar nu in.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:21 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nou, ik had het niet over het filmpje, sorry!![]()
... eerder over het vakbekwame commentaar dat cobain94 levert...
misschien is Curt Cobain zijn grootste inspiratiebron op het gebied van gitaar, dan kan ik me zo'n advies best voorstellen..![]()
Nicequote:Op woensdag 13 september 2006 22:22 schreef -Beer- het volgende:
Zo, ik kan Seek & Destroy van Metallica spelen, ik zal het binnenkort eens opnemen!
Hahahaha ik lachte me doodquote:
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:59 schreef SNArky het volgende:
[..]
Wat een prachtige gitaar zeg![]()
[afbeelding]
Je had toch nog geen drummerquote:Op donderdag 14 september 2006 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
ff een plaatje tussendoor van de oefenruimte![]()
[afbeelding]
Koel.. das een megaband! Ik ga al naar optredens van Sun Caged sinds the beginning zeg maar..quote:
Nog geen vaste, broertje van de gitarist drumt al 4 jaar dus die kan nu nog wel ff mee om te oefenenquote:Op donderdag 14 september 2006 08:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je had toch nog geen drummer
dijkman amsterdam? http://www.dijkmanmuziek.(...).php?products_id=746quote:Op donderdag 14 september 2006 10:36 schreef Doodmetaal het volgende:
Wat suf, nergens is de holy grail te krijgen.
Feedback (Rotterdam, Utrecht, Apeldoorn, Eindhoven)?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:05 schreef Neidropje het volgende:
[..]
dijkman amsterdam? http://www.dijkmanmuziek.(...).php?products_id=746
Zal ik komen zingenquote:Op donderdag 14 september 2006 11:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nog geen vaste, broertje van de gitarist drumt al 4 jaar dus die kan nu nog wel ff mee om te oefenen![]()
Ja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |