pberends | dinsdag 12 september 2006 @ 18:43 |
Pas zei Gerrit Zalm dat het Schiphol in zee-plan van het VVD-verkiezingsprogramma pure borrelpraat was omdat het gewoon veel te duur is. Nu was er laatst een discussie over een tunnel/snelweg bij het Naardermeer. VVD wil nu opeens een brug van 8 kilometer over het IJmeer van Amsterdam naar Almere. Vanavond in NOVA: quote:Hier een 2 km burg uit Japan: Akashi-Kaikyo-brug quote:Right, hoeveel moet deze 8km brug dan wel niet kosten? Dit plan is pas pure borrelpraat. En ik wist niet dat de VVD niets van de Betuwelijn heeft geleerd en zo'n fan was van het uitgeven van belastinggeld aan totaal economisch onrendabele projecten? En vrij absurd zo'n brug voor een dorpje van 180.000 inwoners, ook al is het groeiende. [ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 12-09-2006 18:53:07 ] | |
pberends | dinsdag 12 september 2006 @ 18:51 |
Wat raar dat Hofstra dat nota bene wil, was dat niet de man van rekeningrijden? | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 19:47 |
quote:Hofstra die zelfs aan het OV wil denken ![]() ![]() | |
hace_x | dinsdag 12 september 2006 @ 19:47 |
Waarom kan die weg niet gewoon 'door' het naardermeer? Omdat Wim de Bie tegen is? | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 20:00 |
quote:Omdat de maatschappelijke weerstand zo groot is dat je het nooit snel voor elkaar kan krijgen. Dan ben je dus en 35 jaar bezig en 5 miljard kwijt ![]() Daarnaast zijn er nog een aantal zaken als de habitatrichtlijn | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 20:04 |
Het is megalomaan maar dat is de Betuwelijn ook. Zo'n brug dient nog een nut dat geldt voor de Betuwelijn niet. Tenzij prestige van bestuurders als nut wordt gezien. | |
Martijn_77 | dinsdag 12 september 2006 @ 20:04 |
quote:Dus zal de politiek wel voor een brug moeten gaan ![]() | |
pberends | dinsdag 12 september 2006 @ 20:09 |
quote:Net of je bij zo'n kutbrug geen maatschappelijk weerstand hebt... die is net zo groot ![]() | |
heiden6 | dinsdag 12 september 2006 @ 20:15 |
quote:Je bedoelt zeker een dat er veel te veel bureaucratie omheen zit en men bovendien maar al te graag luistert naar gesubsidiëerde plantfetisjisten die nog nooit een auto van binnen hebben gezien, en leven van de accijnzen die iemand anders betaalt op zijn benzine? Habitatrichtlijn; om zo'n naam alleen al te verzinnen moet je wel een ambtenaar zijn. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 20:16 |
quote:Ik had het niet beter kunnen zeggen. Kort gezegd parasitair idealisme. | |
Poepoog | dinsdag 12 september 2006 @ 20:18 |
Denk dat je het niet met de Japanse burg kan vergelijken, immers die staat er onder andere omstandigheden. Och, huren ze toch een paar polen in? | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 20:21 |
quote:Zou kunnen ligt eraan hoe ze het willen verkopen. Dat is van groot belang zo'n brug hoeft b.v. niet tot veel milieubelasting te leiden. Als je daarbij ook nog eens de nadruk weet te leggen op het versterken van de band tussen Almere en Amsterdam is een groot deel van de weerstand wel te voorkomen. En zo'n randmeer is heel wat anders en minder aansprekend dan het oudste natuurgebied van Nederland. | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 20:23 |
quote:Haha stokpaardje, in het vorige topic hierover staat nog een reactie voor je open ![]() | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 20:24 |
quote:Niet persé het is een van de opties. | |
Martijn_77 | dinsdag 12 september 2006 @ 20:25 |
quote:Wat zijn dan de andere opties? | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 20:25 |
quote: ![]() ![]() De habitatrichtlijn is een Europese richtlijn waar Nederland zich aan verbonden heeft. | |
heiden6 | dinsdag 12 september 2006 @ 20:41 |
quote:Ik niet, hoor. ![]() En wat heeft het nu met de inhoud te maken of het een Europese richtlijn is of een Nederlandse? Compleet irrelevant. | |
Deliverance | dinsdag 12 september 2006 @ 20:47 |
quote:Verbreding van de bestaande wegen zoals de A1 en enkele aansluitingen (zie http://www.lijst-pimfortuyn.nl/article.php?id=1333) | |
highway101 | dinsdag 12 september 2006 @ 20:51 |
Liefste een A6-A9, gewoon op maaiveldniveau, met 2 aquaducten. Beetje onzin om een stel weilanden te gaan ondertunnelen voor MILJARDEN. Maargoed, deze verbinding gaat dus niet door. Dat brugplan heeft weinig nut. Je helpt er niet de doorstroming naar Schiphol mee, je ontlast alleen de A1 tussen Diemen en Watergraafsmeer er een beetje mee. Nee, dan liever een verbrede A1 (2x6 rijstroken), A9 (2x4 rijstroken), en een verbrede A6 (2x4 rijstroken). Almere mag dan 180.000 inw tellen, de bedoeling is dat dat gaat groeien naar 400.000. Dan heb je wel wat meer infrastructuur nodig dan zo'n flut-A1 en A9.... | |
Droopie | dinsdag 12 september 2006 @ 20:52 |
http://www.ad.nl/utrecht/stad/article619894.ece Overkapping A2 Is dit geen geld verspilling?? | |
highway101 | dinsdag 12 september 2006 @ 20:55 |
quote:Is het ook. Zoveel geld, alleen om een beetje parken op de A2 te gaan bouwen ![]() Maar een verbreding van de A2 naar 2x5 rijstroken is wel een goede zaak. Er staan altijd files op dit traject. 2x5 lijkt misschien wat veel, maar dan hoef je over 5 á 10 jaar niet nóg eens te gaan verbreden, waardoor de A2 anders jarenlang een bouwput is. Beter in één keer goed. | |
Tikorev | dinsdag 12 september 2006 @ 21:08 |
Leg die weg gewoon door het Naardermeer. Gezeik met al die bruggen en tunnels. De PvdA vond die brug overigens ook een goed idee... | |
NewOrder | dinsdag 12 september 2006 @ 21:10 |
quote:Omdat het Naardermeer eigendom is van de vereniging Natuurmonumenten. | |
highway101 | dinsdag 12 september 2006 @ 21:14 |
Nogmaals: De A6-A9 zal en zou helemaal niet door het Naardermeer gaan. Wie een beetje kan kaartlezen kan zo het tracé zien tussen de knooppunten Holendrecht en Muiderberg! | |
NewOrder | dinsdag 12 september 2006 @ 21:22 |
quote:Klopt, maar het zou wel 'de tuin van de buren' vervuilen. Logisch dat Natuurmonumenten bezwaar maakt. | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 21:23 |
quote:Klopt en Natuurmonumenten is heel goed in het mobiliseren van maatschappelijke onrust. Die verbinding krijg je er niet zomaar door of met zoveel aanpassingen dat het onbetaal wordt. Soms moet je pragmatisch handelen. | |
raaskal | dinsdag 12 september 2006 @ 21:25 |
Er moeten gewoon niet zoveel mensen in Almere gaan wonen. ![]() | |
highway101 | dinsdag 12 september 2006 @ 21:26 |
quote:Dan zou het Groene Hart volgebouwd zijn. Of andere polders in Noord en Zuid Holland. Het is of of. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 21:27 |
Natuurmonumenten krijgt natuurlijk zoals wel meer clubjes subsidie. Dat blijft het vreemde van de overheid. Ze spelen ook in deze kwestie een dubbelrol door geld te geven aan clubjes die vervolgens de overheid dwars gaan liggen ![]() Ik geef mijn buurman ¤100 zodat hij me kan volgen overal naar waar ik heen ga. Vervolgens klaag ik dat mijn buurman me lastig valt en dat ik nergens kom omdat mijn buurman me hindert. Zo'n achterlijk systeem kan alleen bedacht worden door de overheid. | |
rebel6 | dinsdag 12 september 2006 @ 21:33 |
Het lijkt me goedkoper om met behulp van financiële prikkels Amsterdamse bedrijven te stimuleren om naar Almere te verkassen zodat het forenzenverkeer afneemt. Maar dit kabinet denkt alleen maar aan het land volplempen met bruggen, snelwegen en tunnels. ![]() | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 21:35 |
quote:Ga jij eerst maar eens kijken waar natuurmonumenten geld voor krijgt. Dat is puur voor het beheer, onderhoud en aankoop van natuurgebieden en evt wat voor educatie. Dit protest betalen ze gewoon zelf daar krijgen ze geen subsidie voor. Daarnaast kost herrie maken in de media en het optrommelen van mensen om een nachtje op een woonboot te slapen ook geen ruk natuurlijk. Blijven oefenen jongen ![]() | |
Deliverance | dinsdag 12 september 2006 @ 21:39 |
quote:Je definieert de overheid als een geheel en dat is het in een besluitvormingsproces natuurlijk niet. Geert Wilders kan ook subsidie krijgen en de 'overheid' dwars gaan liggen. Natuurmonumenten heeft dan wel deels inkomsten uit subsidie, maar kan ook bestaan zonder. Dat ze subsidie van de overheid krijgen is puur omdat bepaalde beleidsdoelen gehaald moeten worden, beleid wat ook ondermeer voortkomt vanuit Natura 2000 van de EU, en omvat grotendeels subsidie vanuit het Programma Beheer wat alleen voor terreinbeheer gebruikt kan worden. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 21:41 |
quote:Net alsof Natuurmonumenten geld krijgt van de overheid alleen voor bepaalde aspecten van hun werk. Bekijk het jaarverslag eens en zie wat voor belachelijk hoog bedrag ze aan subsidie krijgen. Blijkbaar kunnen ze het niet af met donaties van burgers. Dus over welk draagvlak heb je het precies ![]() Haal dat bord eens voor je kop vandaan. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 21:44 |
quote:Dat zegt een junk ook als voordat hij weer een spuit in zijn arm zet. quote:De overheid verschaft subsidie aan een clubje die vervolgens ook met dat geld de overheid probeert te beïnvloeden in de besluitvorming. Hoe krom kan het zijn. | |
dystopian | dinsdag 12 september 2006 @ 21:51 |
Ik ben er anders wel voor. Zeker als het een mooie brug wordt. Nederlanders zeuren al te snel dat iets teveel geld kost en dergelijke, maar we mogen ook best wel wat prestige dingen bouwen. | |
Deliverance | dinsdag 12 september 2006 @ 21:59 |
quote:Het klopt gewoon niet wat je zegt. Natuurmonumenten krijgt uitsluitend subsidies voor aankoop van natuurterreinen in het kader van de EHS en voor terreinbeheer. Dit alles moet allemaal verantwoord worden, kortom ze kunnen dergelijke subsidies niet gebruiken voor andere doeleinden zoals opkomen voor de bescherming van hun eigen natuurterreinen. Daar gebruiken ze andere inkomsten voor. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 22:04 |
quote:Laat dat even in het jaarverslag zien. De expliciete vermelding dat ze van de subsidie vanuit de overheid niet de overheid gaan dwarsliggen. | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 22:04 |
quote:Ze hebben bijna een miljoen leden waaronder natuurlijk veel gezinnen ga dus maar uit van een dikke 2 miljoen symphatisanten. Dat is al een behoorlijk draagvlak. je hebt het jaarverslag gezien neem ik aan? Onderaan pagina 56 kan je zien hoe de overheidssubsidie is opgebouwd. Ruim 82% van de gelden die ze gekregen hebben waren bedoeld voor aankoop en beheer van natuurgebieden. Dit heeft er vooral mee te maken dat NM een belangrijke partner is van de rijksoverheid bij het realiseren van de EHS. Daarvoor worden veelal door DLG gronden verworven en daarna doorverkocht of in beheer gegeven aan een organisatie die in dat gebied actief is (om goedkoper te kunnen beheren en versnippering tegen te gaan). Over het algemeen zijn die organisaties Staatsbosbeheer, een van de provinciale landschappen of natuurmonumenten. Dat gaat om nogal grote bedragen bij elkaar. En over dat vord voor je kop verdiep je eens in de zaken voor je begint te huilen ![]() | |
Bolkesteijn | dinsdag 12 september 2006 @ 22:04 |
quote:Wat een onzin om een dergelijke brug met de Akashi-Kaikyo-brug te vergelijken: Je vergelijking slaat dus nergens op, voor wat betreft een brug over het IJ voldoet een standaard betonnen liggerbrug met een hoogte van 12 meter prima. Wat dat betreft staan de records dan ook een stukje scherper, de Lake Pontchartrain brug (hoewel deze wel lager is maar qua constructie goed overeenkomt) heeft een lengte van 38 km en werd in 1960 voor 30 miljoen dollar (zal nu ongeveer overeen komen met 120 miljoen dollar) gebouwd. Kortom, het plan van die brug is misschien zo gek nog niet, zeker het overwegen waard. [ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 12-09-2006 22:14:10 ] | |
NewOrder | dinsdag 12 september 2006 @ 22:08 |
quote:Dat staat helemaal niet vast. Het betreft hier een vereniging met inkomsten uit contributies van de leden. Het is logischer dat men die inkomsten gebruikt om besluitvorming te beïnvloeden dan dat men de subsidies die men ontvangt daarvoor inzet. Immers, aan de subsidies zijn voorwaarden verbonden, en het is zeker niet zo dat je een subsidie na verwerving kunt gebruiken voor wat je maar wil. Desalniettemin is het subsidiestelsel een gedrocht waar we zo snel mogelijk vanaf moeten. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 22:11 |
quote:Waarom staat Natuurmonumenten dan niet op eigen benen. Dit zwakke betoog van je is wederom nutteloze luchtverplaatsing zonder dat het in de praktijk te zien is. quote:Wat is de doelstelling van Natuurmonumenten? o.a.: quote:Waar zijn ze op tegen. quote:Kortom mijn verhaal staat als een huis. Nu jij weer. | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 22:15 |
quote:je hebt het niet gelezen he? Ik raad je aan dat stukje over de realisering van de EHS nog eens te lezen ![]() quote:Als jij dat krot een huis noemt ![]() | |
onemangang | dinsdag 12 september 2006 @ 22:16 |
De VVD heeft geloof ik niet helemaal begrepen WAAROM men geen tunnel of snelweg door het Naardermeer wil. Iedereen in Almere is prima in staat om in Amsterdam te komen, die paar minuten winst wegen niet op tegen de landschapsvervuiling van zo'n lelijke brug. Wie een hekel heeft om elke dag in zo'n file te staan moet maar overwegen om een baan in de buurt van zijn huis of een huis in de buurt van zijn baan te zoeken of, indien mogelijk, te gaan thuiswerken. Hoe meer mensen dat doen, des te minder files. Misschien zijn die files eigenlijk dan wel een goede stimulans voor mensen om eens na te denken over wat de werkelijke reden is van die files. Laat dus maar lekker zoals het is. | |
Tikorev | dinsdag 12 september 2006 @ 22:21 |
quote:Al bijna dertig jaar is iedereen het erover eens dat de dagelijkse verkeerschaos rond Almere een groot probleem is en nu beweer jij dat niemand een probleem ziet? | |
roelofjan | dinsdag 12 september 2006 @ 22:24 |
quote:Je gaat er voor het gemak maar even aan voorbij dat de omstandigheden in het IJsselmeer behoorlijk verschillen. Het is nou niet bepaald een stuk open oceaan. Stroming/diepte e.d. zal vast wel verschillen, denk je niet? ![]() Ook denk ik niet dat zo'n brug hier in Nederland aardbevingen van 8,5 op de Schaal van Richter aan hoeft te kunnen. | |
roelofjan | dinsdag 12 september 2006 @ 22:26 |
Wat daar ook al gezegd werd dus. VVD wil 8km brug Amsterdam-Almere ![]() | |
pberends | dinsdag 12 september 2006 @ 22:51 |
1 miljard... die Hofstra gelooft ook in Doornroosje. | |
HenriOsewoudt | dinsdag 12 september 2006 @ 22:52 |
Kunnen we dat Naardermeer niet gewoon betegelen? | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 22:56 |
quote: quote: quote:Een inhoudelijke reactie is waarschijnlijk teveel gevraagd vandaar deze opmerking. Bedankt voor het aantonen van mijn gelijk. | |
Aquila2005 | dinsdag 12 september 2006 @ 23:02 |
Kostprijs brug ca. 6 miljard euro. Misschien moeten ze maar tol heffen. | |
Deliverance | dinsdag 12 september 2006 @ 23:09 |
quote:Als je een goede inhoudelijke discussie wilt dan raad ik je aan om iets minder selectief te lezen en te reageren, kortom alle posts te lezen. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 23:11 |
quote:Ah jij zou toch nog wat laten zien uit het jaarverslag van natuurmonumenten. Ik wacht. | |
Deliverance | dinsdag 12 september 2006 @ 23:24 |
quote:Dat heeft du_ke al eerder gepost. Daarnaast is er ook al een aantal maal geschreven dat subsidie aan voorwaarden verbonden is. | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 23:25 |
quote:Dan mag dwang zeker spontaan wel ![]() | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 23:25 |
quote:Het zal zeker 2 worden maar een brug bouwen kan een stuk goedkoper dan een tunnel boren. | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 23:26 |
quote:Doe geen moeite, mooi voorbeeld van tunnelvisie die jongen ![]() | |
Bolkesteijn | dinsdag 12 september 2006 @ 23:35 |
quote:2 miljard voor een simpele betonnen brug van 12 meter hoog? ![]() | |
du_ke | dinsdag 12 september 2006 @ 23:37 |
quote:Een beetje bouwfraude ![]() Daarnaast zal het ook wel geen simpele brug moeten worden maar volgens Italiaans topdesign enzo. Al moet het zeker goedkoper kunnen. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 23:40 |
quote:Wat du_ke heeft gepost is in dit geval niet relevant daar hij mij iets verwijt waarvan hij zelf het ultieme voorbeeld is en het gezegde wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog perfect de lading dekt daar wil ik op dit moment verder bij laten. In het jaarverslag van Natuurmonumenten valt op pagina 58 het volgende te lezen bij overheidssubsidie. quote:en daar achter een bedrag. Als je op pagina 2 kijkt zie je onder het kopje statutaire doelstelling o.a. het volgende: quote:ik neem aan dat het Naardermeer o.a. onder deze doelstelling valt. Dan is mijn redenatie dat ze ook subsidie van de overheid gebruiken in hun strijd tegen de overheid niet onlogisch. Bovenal valt dit de overheid te verwijten zoals ik aangaf in een van mijn eerdere posts. | |
MrX1982 | dinsdag 12 september 2006 @ 23:45 |
quote:Waar moeten al die ontheemde "natuurliefhebbers" uit o.a. Amsterdam, wat doe je eigenlijk in de stad als natuurliefhebber, en Almere, hé dat was vroeger toch ook natuur, dan naar toe ![]() | |
kenz | woensdag 13 september 2006 @ 00:13 |
Lekker opportunistisch verkiezingsgedrag van de VVD. Er is al jaren over gedebatteerd en VVD zag nooit wat in een brug. Nu zijn er ineens vervroegde verkiezingen en ja, dan gaan de principes snel overboord. Deze draai van de VVD geeft in elk geval een duidelijk inzicht in de manier van denken bij de VVD. En erg prettig is dat niet.... | |
maartena | woensdag 13 september 2006 @ 00:32 |
quote:Kijk even naar hoe de moerdijkbruggen zijn gebouwd. Het hoeven geen enorme kostelijke projecten te worden zoals die brug in Japan die je linkte. Het kan in dit geval voor ruim 7 kilometer een lage brug zijn die niet meer dan 10 meter boven het waterniveau uitkomt ofzo, met 1 of 2 plekken voor een brug die open kan. De scheepvaart aldaar is voor 95% pleziervaart en kleine vaartuigen. Als je afspraken maakt dat tussen 06:00 en 09:30, en vervolgens tussen 16:00 en 19:00 de brug niet open mag om het verkeer door te laten stromen, dan komt dat allemaal wel goed. Zo'n brug zit ook op de A20 tussen Rotterdam en Schiedam ergens, gaat alleen buiten de spits open. Dat werkt gewoon goed, en zo kunnen de zeilschepen met mast ook gewoon blijven varen. quote:Het is niet alleen voor Almere natuurlijk. Alhoewel het merendeel van de gebruikers Almeerders zullen zijn, wordt door het gebruik van die brug ook de druk op de A6 en de A1 verminderd, en daar is iedereen die vanuit het Oosten naar Amsterdam wil bij gebaat natuurlijk. Bij de bouw van zo'n brug moet je ook kijken naar het effect op de verkeersstromen in de gehele omgeving, niet alleen of de brug nut heeft voor de verbinding A naar B. Op dit moment moet al het verkeer over de A1 naar Amsterdam. Een alternatieve route is eigenlijk gewoon broodnodig aldaar. | |
maartena | woensdag 13 september 2006 @ 00:39 |
Even een voorbeeld: De "Lake Pontchartrain Causeway" is een brug van 32 km in de buurt van New Orleans. (Ja, hij staat er nog na Katrina), en is een simpele betonnen pilaar overspanning met een aantal plekken die iets hoger zijn voor scheepvaart: ![]() | |
Kozzmic | woensdag 13 september 2006 @ 00:48 |
Het is doodzonde dat de politiek van links tot rechts het niet aandurft om die weg langs het Naardermeer aan te leggen. Die tunnel was al een onnodige knieval van jewelste, maar nu zijn er jaren verloren gegaan met praten en is er nog geen oplossing. Deze nieuwe VVD-brug is volgens mij ook niet echt de oplossing, naar ik begrijp zou hij richting de A10-noord moeten leiden terwijl er een wegverbinding richting Schiphol nodig is. De A1 en de Gaasperdammerweg verbreden en vervolgens miljarden steken in milieumaatregelen om de gevolgen van de verbreding van de Gaasperdammerweg op te vangen is m.i. ook absurd. De beste en goedkoopste oplossing was het bovengronds doortrekken van de A6 richting de A9. | |
onemangang | woensdag 13 september 2006 @ 01:22 |
De beste en goedkoopste oplossing is mensen te stimuleren om dichter bij hun werk te gaan wonen of meer te gaan thuiswerken. Want de werkelijke oorzaak van die files liggen in het feit dat veel mensen domweg niet willen verhuizen of van baan willen wijzigen die dichter bij hun woning is. | |
Kadesh | woensdag 13 september 2006 @ 08:20 |
quote:Inderdaad, van al dat gelul hier in Nederland word je toch gek. Gewoon aanleggen die weg. | |
NewOrder | woensdag 13 september 2006 @ 09:03 |
quote:De beste en goedkoopste oplossing is de weg niet aanleggen. Er is immers nooit aangetoond dat de weg noodzakelijk is en dat de aanleg ervan financieel verantwoord is. Dat is niet veranderd sinds de vorige discussie in het andere topic over de A6-A9. | |
highway101 | woensdag 13 september 2006 @ 16:36 |
quote:Was het maar zo simpel. In dat soort steden als Amsterdam, zijn de huizenprijzen hoog, en wat krijg je er voor terug? Verpauperde buurten, drukke wegen. Nee, als gezin wil je dan liever in een nieuwbouwwijk in Almere wonen. Het probleem zijn niet de werknemers, maar de werkgevers, die per se allemaal bij elkaar op een toplokatie willen zitten, terwijl dat niet eens nodig is vaak. Je kan beter stimuleren dat de werkgelegenheid meer gespreidt wordt. Als de 15 grootste bedrijven uit Amsterdam zouden verkassen naar Almere, scheelt dat al 1 rijstrook op de A1. | |
#ANONIEM | woensdag 13 september 2006 @ 16:52 |
Of je zorgt gewoon dat je de Markerwaard eindelijk eens inpoldert en de nodige bedrijvigheid vanuit Amsterdam daarheen verplaatst... - Dan kunnen mensen uit Almere wat meer in de Markerwaard gaan werken, zodat ze niet allemaal naar Amsterdam hoeven en heb je ook geen 8 kilometer lange bruggen nodig om de A6/A1 te ontlasten. |