Hier een 2 km burg uit Japan: Akashi-Kaikyo-brugquote:Brug Almere - Amsterdam
De VVD wijst de tunnel onder het Naardermeer af maar komt met een variant die het jarenlange fileleed van de forensen moet oplossen. De partij wil een acht kilometer lange brug van Almere naar Amsterdam. Maar die brug stuit in de hoofdstad op weerstand. In de studio een debat tussen Tweede Kamerlid Pieter Hofstra (VVD, woordvoerder Verkeer en Vervoer) en Tjeerd Herrema (Wethouder Verkeer in Amsterdam).
Right, hoeveel moet deze 8km brug dan wel niet kosten? Dit plan is pas pure borrelpraat. En ik wist niet dat de VVD niets van de Betuwelijn heeft geleerd en zo'n fan was van het uitgeven van belastinggeld aan totaal economisch onrendabele projecten?quote:De brug is afgemaakt in 1998 en heeft 4,3 miljard dollar gekost.
Hofstra die zelfs aan het OV wil denkenquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:51 schreef pberends het volgende:
Wat raar dat Hofstra dat nota bene wil, was dat niet de man van rekeningrijden?
Omdat de maatschappelijke weerstand zo groot is dat je het nooit snel voor elkaar kan krijgen. Dan ben je dus en 35 jaar bezig en 5 miljard kwijtquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:47 schreef hace_x het volgende:
Waarom kan die weg niet gewoon 'door' het naardermeer? Omdat Wim de Bie tegen is?
Dus zal de politiek wel voor een brug moeten gaanquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:00 schreef du_ke het volgende:
Omdat de maatschappelijke weerstand zo groot is dat je het nooit snel voor elkaar kan krijgen. Dan ben je dus en 35 jaar bezig en 5 miljard kwijt.
Daarnaast zijn er nog een aantal zaken als de habitatrichtlijn
Net of je bij zo'n kutbrug geen maatschappelijk weerstand hebt... die is net zo grootquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de maatschappelijke weerstand zo groot is dat je het nooit snel voor elkaar kan krijgen. Dan ben je dus en 35 jaar bezig en 5 miljard kwijt.
Daarnaast zijn er nog een aantal zaken als de habitatrichtlijn
Je bedoelt zeker een dat er veel te veel bureaucratie omheen zit en men bovendien maar al te graag luistert naar gesubsidiëerde plantfetisjisten die nog nooit een auto van binnen hebben gezien, en leven van de accijnzen die iemand anders betaalt op zijn benzine?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de maatschappelijke weerstand zo groot is dat je het nooit snel voor elkaar kan krijgen. Dan ben je dus en 35 jaar bezig en 5 miljard kwijt.
Daarnaast zijn er nog een aantal zaken als de habitatrichtlijn
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Kort gezegd parasitair idealisme.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:15 schreef heiden6 het volgende:
Je bedoelt zeker een dat er veel te veel bureaucratie omheen zit en men bovendien maar al te graag luistert naar gesubsidiëerde plantfetisjisten die nog nooit een auto van binnen hebben gezien, en leven van de accijnzen die iemand anders betaalt op zijn benzine?
Habitatrichtlijn; om zo'n naam alleen al te verzinnen moet je wel een ambtenaar zijn.
Zou kunnen ligt eraan hoe ze het willen verkopen. Dat is van groot belang zo'n brug hoeft b.v. niet tot veel milieubelasting te leiden. Als je daarbij ook nog eens de nadruk weet te leggen op het versterken van de band tussen Almere en Amsterdam is een groot deel van de weerstand wel te voorkomen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Net of je bij zo'n kutbrug geen maatschappelijk weerstand hebt... die is net zo groot.
Haha stokpaardje, in het vorige topic hierover staat nog een reactie voor je openquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:04 schreef MrX1982 het volgende:
Het is megalomaan maar dat is de Betuwelijn ook. Zo'n brug dient nog een nut dat geldt voor de Betuwelijn niet. Tenzij prestige van bestuurders als nut wordt gezien.
Niet persé het is een van de opties.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus zal de politiek wel voor een brug moeten gaan![]()
Wat zijn dan de andere opties?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet persé het is een van de opties.
quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker een dat er veel te veel bureaucratie omheen zit en men bovendien maar al te graag luistert naar gesubsidiëerde plantfetisjisten die nog nooit een auto van binnen hebben gezien, en leven van de accijnzen die iemand anders betaalt op zijn benzine?
Habitatrichtlijn; om zo'n naam alleen al te verzinnen moet je wel een ambtenaar zijn.
Ik niet, hoor.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
De habitatrichtlijn is een Europese richtlijn waar Nederland zich aan verbonden heeft.
Verbreding van de bestaande wegen zoals de A1 en enkele aansluitingen (zie http://www.lijst-pimfortuyn.nl/article.php?id=1333)quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat zijn dan de andere opties?
Is het ook. Zoveel geld, alleen om een beetje parken op de A2 te gaan bouwenquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:52 schreef Droopie het volgende:
http://www.ad.nl/utrecht/stad/article619894.ece
Overkapping A2
Is dit geen geld verspilling??
Omdat het Naardermeer eigendom is van de vereniging Natuurmonumenten.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:47 schreef hace_x het volgende:
Waarom kan die weg niet gewoon 'door' het naardermeer? Omdat Wim de Bie tegen is?
Klopt, maar het zou wel 'de tuin van de buren' vervuilen. Logisch dat Natuurmonumenten bezwaar maakt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:14 schreef highway101 het volgende:
Nogmaals: De A6-A9 zal en zou helemaal niet door het Naardermeer gaan. Wie een beetje kan kaartlezen kan zo het tracé zien tussen de knooppunten Holendrecht en Muiderberg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |