Nee de nieuwkomer heeft te integreren, wij daar zij hierquote:Op vrijdag 22 september 2006 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Integratie komt wel degelijk van 2 kanten.²
Mee eens. Het heeft zelfs wat fascistisch. Al zie je dit soort redeneringen ook wel bij streng gereformeerden, die voelen zich ook altijd nogal uitverkoren omdat zij de zg enige waarheid in pacht hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:14 schreef Ringo het volgende:
Zolang er "moslims" zijn die een andere "moslim" degraderen omdat die "moslim" niet "moslim" genoeg is, kan het in dit land, deze wereld, alleen maar bergafwaarts gaan. Oogkleppen
fout als ik naar marokko emigreer moet ik me ook aanpassen, hun zullen echt niets doen om het mij makkelijker te maken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Integratie komt wel degelijk van 2 kanten.²
quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islam heeft alleen maar 2 stromingen, shieísme en soenisme, beiden gaan terug naar Mohammed,
dus als tracht je een nieuwe stroming te maken je zult naar een van de beide bronnen moeten verwijzen, en ben je dus ook verbonden aan een van de 2 stromingen, ook Soenisme splitst zich dan weer in 4 grote richtingen, maar het blijven soenieten. Sheiten hebben twaalver imams en allemaal verwijzen ze weer terug naar Ali(reden van splitsing)
Zij, niet hunquote:Op vrijdag 22 september 2006 15:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
fout als ik naar marokko emigreer moet ik me ook aanpassen, hun zullen echt niets doen om het mij makkelijker te maken.
andersom dus ook niet![]()
zeg ik ergens dat de autochtoon zich moet aanpassen ?quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:40 schreef stereopenisme het volgende:
Nope , nogmaals autochtonen hoeven zich niet aan te passen.
wat een gelul, als een jood, japanner of weet ik veel wie het ook niet doet is dat ook normaal .. het is gewoon een stok geworden om mee te slaan, zolang je maar daarop kan lopen hameren hoef je niet naar je eigen intolerante gedrag te kijken immers .. en ja, koesteren .. net zoals jij jouw cultuur gaat koesteren als je naar het buitenland gaat .. zelfs op de vakantie gaat de koffie en de pindakaas meequote:Koesteren?![]()
Het is ronduit onbeleeft. En toont dat men geen respekt voor de Nederlandse (westerse) cultuur heeft.
uhm .. leesvoer over de rol van de vrouw in de abrahamitische gosdienstenquote:Ik ken geen Jood die een vrouw niet de hand zal schudden. Sterker ik heb er nog nooit van gehoord. Dat terwijl er een grote joodse gemeenschap is. Als zij dus over hun culturele principes heen kunnen stappen, waarom kunnen jullie dat niet. Of is dit het bewijs van de kleingeestigheid van de volgelingen van Mohammed.
en jij gaat nu met de hand op je hart beweren dat iedere man dat elke doet ..quote:Nieuwsflash: Handen wassen na het zeiken is ook een westerse gewoonte.
Hygiene heet dat....
hehe, en hoe wil zij dat controleren .. camerabewaking op de pot en beboeten als je wegloopt zonder je handjes netjes te wassen .. met zeep ! ?quote:Mits die ze gewaseen heeft zoals in een hygienische westerse cultuur normaal is
ghehe, dat zeg ik, de kans ligt er, ze moeten hem alleen wel krijgen .. helaas lopen er genoeg van die kleine aapies die papabully met zijn racistische uitspraken nadoenquote:Als die jongetjes thuis geleerd wordt te integreren is gaat er niets fout. Over het algemeen spelen kinderen samen en is zelfs taal geen probleem. Dus zeker kinderen hebben alle kans zich aan te passen en op dezelfde school dezelfde kansen
tuurlijk, zolang iedereen respect heeft voor elkaars cultuur zal er weinig mis gaan dunkt mij ..quote:Zorg aan de ontbijttafel dat je kind respect heeft voor leraresen andere meisjes in de klas en de cultuur waar hij zij in opgroeid.
Als je je kind ophaalt toon dan respekt naar de staf en andere ouders.
Uit de hoofd tekstquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islam heeft alleen maar 2 stromingen, shieísme en soenisme, beiden gaan terug naar Mohammed,
dus als tracht je een nieuwe stroming te maken je zult naar een van de beide bronnen moeten verwijzen, en ben je dus ook verbonden aan een van de 2 stromingen, ook Soenisme splitst zich dan weer in 4 grote richtingen, maar het blijven soenieten. Sheiten hebben twaalver imams en allemaal verwijzen ze weer terug naar Ali(reden van splitsing)
en dan weer zalvend lullen:quote:Zelf behoort Mahawat Khan tot de Lahore-ahmadiyya, een stroming die in de negentiende eeuw ontstond in wat nu India en Pakistan is. De Lahore-ahmadiyya heeft veel aanhang onder Surinamers maar is bij andere moslims omstreden.
Het geloof van deze man niet eens erkennen. Waarom verbaasd me dat niets, dat is normaal voor sekteleden als jijzelf. Als jij mensen als niet gelovig, dus sektelid kan omschrijven kan ik dat ookquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, we gaan Marokko dus als richtlijn nemen? Mooi, wil ik dat jij elke vrijdag naar de moskee gaat en dat hier in Nederland huis-tuin-en-keuken corruptie wordt ingevoerd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
fout als ik naar marokko emigreer moet ik me ook aanpassen, hun zullen echt niets doen om het mij makkelijker te maken.
Begrijpend lezen is niet één van je sterkste eigenschappen, of wel?quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Oh, we gaan Marokko dus als richtlijn nemen? Mooi, wil ik dat jij elke vrijdag naar de moskee gaat en dat hier in Nederland huis-tuin-en-keuken corruptie wordt ingevoerd.
Jawel hoor, de bewoners zullen je met open armen ontvangen, ze zullen frans met je spreken als je geen arabisch kan, of pogen engels te spreken etc etc.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Jij erkende de moslims toch ook nietquote:Op vrijdag 22 september 2006 15:58 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Uit de hoofd tekst
[..]
en dan weer zalvend lullen:
[..]
Het geloof van deze man niet eens erkennen. Waarom verbaasd me dat niets, dat is normaal voor sekteleden als jijzelf. Als jij mensen als niet gelovig, dus sektelid kan omschrijven kan ik dat ook
Stil nou, ga nou geen illusies verstoren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
Jawel hoor, de bewoners zullen je met open armen ontvangen, ze zullen frans met je spreken als je geen arabisch kan, of pogen engels te spreken etc etc.
Waarom moet men zich aanpassen..en aan wat? Zolang iemand de Nederlandse wetten respecteert is er toch geen probleem? Of wel?quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:11 schreef dVTB het volgende:
Begrijpend lezen is niet één van je sterkste eigenschappen, of wel?
Hij bedoelde: als je naar Marokko gaat, zul je je daar ook moeten aanpassen. Dus waarom zouden Marokkanen dat hier niet moeten?
Exact, het leuke is dan ook dat een van de meest welvarende landen in de wereld (Amerika) er op immigratie gebied een best "links" beleid op na houd op lokaal niveau. Niemand die je daar zal horen huilen over dat er bepaalde groepen zijn die hun eigen taal behouden of eigen identiteit. Niemand die je hoort huilen over dat er een moskee staat in hun straat etc etc etc. Talloze praatclubjes is de VS rijk, en het systeem werkt aardig in die zin dat iedereen ellkaar ziet als Amerikaan, en niet als moslim, neger, jood of wat dan ook. Hier hebben we termen als allochtoon, moslims en zwarten die maar al te graag door de o zo graag "oplossingzoekende" rechterkant in de mond genomen wordt. "Ja maar, DIE MOSLIMS, willen niet integreren" "Ja maar die Marokkanen (2e/3e generatie al) doen dit". Als je dit aan een Amerikaan vertelt, lacht ie zich kapot.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stil nou, ga nou geen illusies verstoren.
Anyways, als jij een minderheid van redelijk formaat vormt in een ander land dan past dat land zich wel degelijk tot op zekere hoogte aan jou aan al was het alleen maar omdat er geld aan te verdienen is of om een bepaald nivo van service te garanderen.
Simpel voorbeeld, de stad New York geeft zijn brochures uit in meerdere talen, iets waarover hier zwaar gevallen wordt want "ze moeten Nederlands leren!", er zijn spaanstalige zenders, winkels enz, dat geldt overigens ook voor andere minderheden en tegelijkertijd noemt rechts Amerika altijd een gidsland. Kortom, zoals gewoonlijk is men aan de rechterkant weer zwaar hypocriet bezig.
Nee, dan is er geen probleem, maar toch ook weer WEL. Dat klinkt dubbel, ik weet het. Ze *veroorzaken* geen probleem, maar *kunnen* wel een probleem zijn, doordat ze volkomen gescheiden van onze samenleving functioneren in hun eigen mini-samenleving.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom moet men zich aanpassen..en aan wat? Zolang iemand de Nederlandse wetten respecteert is er toch geen probleem? Of wel?
Geen idee, maar ik denk niet dat ze het je in dank afnemen als je duidelijk zichtbaar een ketting met kruis draagt, of een kerk wilt stichten. Ook denk ik niet dat je bedje gespreid zal zijn en dat de staat je van een inkomen voorziet, zoals dat hier in Nederland gebeurt. Het is wat Khan zegt: "Je past je niet aan, draagt een burka, vindt het gek dat je bij de sollicitatie wordt afgewezen en je vindt dan dat je recht hebt op een uitkering". - Reageer daar eens op.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
Wat bedoel je nu eigenlijk met aanpassen? Moet ik als ik in Marokko ga wonen mij gaan kleden als Marokkanen? Moet ik gaan eten als Marokkanen? Geloven wat zij geloven?
dat is dus niet helemaal waar .. alleen dat het hoofddoek bij ons ruim geleden plaatst heeft gemaakt voor het hoedje (met een knipog naar het zeeuwse meisje) maar een beschaafde vrouw ging het huis niet uit zonder iets op haar hoofd, zonder hoofdbedekking op straat en jij was of een sloeber of een goedkoop hoertje ..quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:11 schreef stereopenisme het volgende:
Geen hoofddoekjes in openbare functies en op paspoortfoto's!
Vroeger moesten hoofdoekjes en petten ook af (en moslims houden toch van ouderwets of gelden alleen de vroege middeleeeuwen?)
Dat is in Amerika ook geen probleem gebleken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:35 schreef dVTB het volgende:
Nee, dan is er geen probleem, maar toch ook weer WEL. Dat klinkt dubbel, ik weet het. Ze *veroorzaken* geen probleem, maar *kunnen* wel een probleem zijn, doordat ze volkomen gescheiden van onze samenleving functioneren in hun eigen mini-samenleving.
Onzin, er lopen Joden rond met keppeltjes en al, Nonnen met van alles en nogwat en voor het stichten van een kerk heb je net zoveel vergunningen nodig als voor een moskee of synagoge. En dat de staat je daar niet in inkomen voorziet, heeft er ook niet mee te maken dat de staat dat niet kan betalen he?quote:Geen idee, maar ik denk niet dat ze het je in dank afnemen als je duidelijk zichtbaar een ketting met kruis draagt, of een kerk wilt stichten. Ook denk ik niet dat je bedje gespreid zal zijn en dat de staat je van een inkomen voorziet, zoals dat hier in Nederland gebeurt. Het is wat Khan zegt: "Je past je niet aan, draagt een burka, vindt het gek dat je bij de sollicitatie wordt afgewezen en je vindt dan dat je recht hebt op een uitkering". - Reageer daar eens op.
Exact!quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus doe niet tof: werken, belasting betalen, je netjes gedragen en de taal fatsoenlijk spreken is meer dan voldoende integratie.²
Daarin heb je gelijk, al zou het wat meer mixen met de autochtone bevolking er ook bij mogen staan. Maar helaas zijn er nog velen die dat niet doen om verschillende redenen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus doe niet tof: werken, belasting betalen, je netjes gedragen en de taal fatsoenlijk spreken is meer dan voldoende integratie.²
En * dat * ligt dus zowel aan de allochtonen als de allochtonen! Het mes snijdt aan 2 kanten!quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daarin heb je gelijk, al zou het wat meer mixen met de autochtone bevolking er ook bij mogen staan. Maar helaas zijn er nog velen die dat niet doen om verschillende redenen.
Dat verhaal over nederlanders in Australie en Canada gaat al jaren niet meer op, het is vooral het beeld dat de nederlanders hier er van hebben. In zowel Australie als Canada worden de nederlandse immigranten tot de best geintegreerde groep gerekend.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Stoer die gasten die hier stoer doen over aanpassen. Moeten ze die enclaves Nederlanders ééns checken in Canada en Nieuw-Zeeland/Australië waar ze alleen maar (wollig) Nederlands spreken en samen op een klutje wonen. Gasten die zelfs nog het behangmotief hebben wat ze hier haden in de jaren 60. Gasten die vanwege hun gierigheid nog steeds zemelen eten die ze tijdens hun emigratie (in de jaren 60/70) hebben meegenomen in de hoop een goede stoelgang te realiseren.²
Daar ben ik blij om, ze assimileren dus niet, en dat is nou net wat jullie van ons willen. Integreren best, assimileren niet.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:15 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat verhaal over nederlanders in Australie en Canada gaat al jaren niet meer op, het is vooral het beeld dat de nederlanders hier er van hebben. In zowel Australie als Canada worden de nederlandse immigranten tot de best geintegreerde groep gerekend.
Ja maar daar heb je het nu, hoe kun je dan in godsnaam (of allah's voor mijn partquote:Op vrijdag 22 september 2006 16:35 schreef dVTB het volgende:
Nee, dan is er geen probleem, maar toch ook weer WEL. Dat klinkt dubbel, ik weet het. Ze *veroorzaken* geen probleem, maar *kunnen* wel een probleem zijn, doordat ze volkomen gescheiden van onze samenleving functioneren in hun eigen mini-samenleving.
Mjah, en in Nederland is het anders? Er wordt niet door allerlei politici moord en brand geschreeuwd als men een moskee wil bouwen? Geloofsuittingen van moslims worden wel geaccepteerd in nederland? Nou, als ik zo eens lees wat mensen als Wilders roepen dan is dat wel anders en op FOK is ook het nodige te lezen wat nu niet echt duidt op acceptatie.quote:Geen idee, maar ik denk niet dat ze het je in dank afnemen als je duidelijk zichtbaar een ketting met kruis draagt, of een kerk wilt stichten. Ook denk ik niet dat je bedje gespreid zal zijn en dat de staat je van een inkomen voorziet, zoals dat hier in Nederland gebeurt. Het is wat Khan zegt: "Je past je niet aan, draagt een burka, vindt het gek dat je bij de sollicitatie wordt afgewezen en je vindt dan dat je recht hebt op een uitkering". - Reageer daar eens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |