Goh, ik had nooit verwacht dat ik hier ooit zou posten, maar nu is het toch zover.
Twee jaar geleden leerde ik hem kennen. Hij woonde in Duitsland, ik in Nederland, maar er zat maar een uur tussen ons, dus zo'n groot probleem was het niet. We zagen elkaar elke twee weken in de weekends omdat we allebei een best druk leven hadden, en verder werd er heel veel gebeld en gesmst en gewebcamt. Als we naar elkaar toe gingen bleven we meestal een nachtje slapen. Ik was steeds vaker bij hem en hij steeds minder bij mij, vooral omdat mijn ouders (streng katholiek) heel erg tegen onze relatie waren, en hem nauwelijks accepteerden. Ze deden wel heel aardig, maar het was niet echt, en als hij dan weer weg was ving ik af en toe gesprekken op die ik niet had moeten horen.
Op zich was dat allemaal niet zo erg. We wisten allebei dat onze relatie niet makkelijk zou worden, maar omdat er zo'n ontzettende chemie was hebben we besloten het toch te proberen, en er hard aan te blijven werken. Ik heb steeds meer Duits geleerd en hij... ruimde zijn kamer op als ik kwam en zorgde ervoor dat we af en toe ruzie hadden over mijn ouders en wat ze nu weer hadden gedaan. Niet dat ik zo positief tegenover hen sta maar af en toe vond ik dat hij zich aanstelde en maar een keer meemoest naar een familiefeestje.
Al met al was onze relatie geweldig. Niet perfect en met best veel uitdagingen, maar we hielden zoveel van elkaar dat het steeds weer lukte om de tijd tussen elkaar zien te overbruggen. Toen kwam mijn moeder met het idee dat we elkaar een keer in de vier weken nog maar mochten zien. Ik mocht dus een keer in de maand bij hem slapen of hij bij ons. De eerste echte ruzie is toen geweest. Ik heb geleerd dat ik zulke dingen moet accepteren, en vond het heel erg maar zocht meteen naar oplossingen. Hij wilde eerder iemand in elkaar slaan, en bij gebrek aan mijn moeder richte hij zijn woede maar op mij. Ik schrok hier nogal van, maar hield zoveel van hem dat ik het gewoon slikte, en we hebben daar ook niet meer over gepraat.
In de tijd dat we samen waren hebben we het echt super gehad. We gingen overal naartoe, bedachten weer smoesjes zodat ik langer bij hem kon zijn enzovoort. In een extreem dronken bui op een feestje heeft hij nog een keer met een meisje gezoend, maar zelfs dat stond niet in de weg voor ons samenzijn.
Toen ging ik in juli naar New York, voor vijf weken. Toen ik terug kwam ben ik zo snel mogelijk naar hem gegaan en ben daar een week gebleven, terwijl ze thuis dachten dat ik bij een vriendin (ook een duitse) zat. In die week kreeg ik al een voorproefje van wat er zou gebeuren als we 24/7 op elkaars lip zouden zitten. Het werkte niet echt, al hadden we echt heel leuke momenten. Maar, daar kon aan gewerkt worden.
Toen ineens was ik nog de enige die belde. Hij stuurde veel minder smsjes, en als ik er een kreeg stond er in wat hij deed. Geen 'hoi schat' en 'ik hou van je' of 'kusjes' was weer flink aan het gamen, weer net zoveel als aan het begin van onze relatie. Na twee weken was ik het zat, stuurde een e-mail en kwam hij langs. We hebben drie uur bij ons in het bos zitten praten en huilen, en hij zei dat hij geen zin meer had in smsjes sturen. We moesten maar drie keer per dag bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Een week daarna was zijn verjaardagsfeest samen met een paar vrienden. Om vier uur 's nachts ben ik naar (zijn) huis gegaan en naar bed gegaan, want ik was ontzettend moe en eigenlijk was het feest al voorbij. OM half zes, na nog wat opgeruimd te hebben, kwam hij thuis. Hij kleedde zich uit, ging liggen en sliep. Geen aaitje, geen kusje, helemaal niks. Dat was voor mij een van de duidelijkste tekenen, achteraf gezien.
Na dat feest werd het nog veel erger. Ik was echt de enige die belde en ook aan de telefoon vertelde ik wat er vandaag gebeurd was en hij luisterde en zei bijna niks. Geen smsjes meer of iets. Toen na een tijdje zei ik dat hij wel een keer mocht bellen. Ik bedoelde het als grapje, maar hij had voorgesteld drie keer per dag te bellen en ik was de enige die af en toe opbelde.
Vier dagen waarin ik, met veel moeite, geen contact met hem heb gezocht, later, kreeg ik een chaggerijnig smsje of ik me 'van hem terugtrok.' Ik stuurde terug dat hij helemaal niks deed, ik wilde proberen hoe het was als ik net zoveel contact zocht als hij, en dat ik een relatie met hem wilde en niet tegen hem. Toen kwam er een doodse stilte die een week heeft geduurd.
Toen heeft hij drie keer gezegd dat hij 'vandaag langs zou komen' om het uit te praten, en drie keer kwam hij 'toch morgen'. Eergisteren hebben we twee uur aan de telefoon gehangen en is het uitgegaan. Ik heb het uitgemaakt, omdat ik er gek van werd.
Zijn redenatie was, dat al zijn gevoels omtrend mij waren afgestompt. Vooral door mijn ouders en heel de situatie met het taalprobleem als hij hier was en met mijn vrienden 'moest' praten. Deze negatieve gevoelens hebben hem negatief gemaakt tegenover mijn omgeving en steeds meer tegenover mij. Hij had eerst geen zin meer om naar hier te komen omdat mijn ouders er waren en toen ook niet meer naar mij omdat ik er ook was, of iets dergelijks. Ook met bellen en smsen was de zin weg. Maar toch wilde hij afwachten of het beter werd, en daarom had hij er niks van gezegd.
Uiteindelijk hebben we besloten, na aandringen van mijn kant, het uit te maken. Want zo gaat het niet langer, en als het zo door zou gaan zou ik altijd weer in de stress schieten als hij een dag niks van zich zou laten horen.
Ik hou zo veel van hem en zou niets liever willen dan mijn hele leven bij hem zijn, maar als hij niet met mij wil zijn kan dat gewoon niet.
Het is nu twee dagen uit en ik voel me zo ontzettend kut. Zo ontzettend kut. Want eigenlijk is het uitgegaan door hem. Ik voel me machteloos en zou willen dat ik er iets aan kon doen, want ik wil niet zonder hem. Maar ik weet dat het beter is zo en dat we niet meer samen konden zijn.
Ik heb gezegd dat ik een maand niet met hem wilde praten, en daarna zien we wel weer. Misschien zit een vriendschap er nog net in...
Sorry voor het lange verhaal, maar nou ben ik het wel kwijt.