Stuur jij dan even een mailtje naar m.van.geel?quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:21 schreef jna het volgende:
[..]
Weten we meteen hoe die e-mail adressen in elkaar zitten bij Ajax![]()
Wat heeft dat met Ajax te maken dan?quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:07 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Y-A-EnoxpJ8
Dat ga ik ook is doen.
komop, dat kan gewoon niet hoorquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:14 schreef ub40_bboy het volgende:
Als Ajax niet wint van IK Start dan ben ik ten einde raad.
Anders ik wel.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:14 schreef ub40_bboy het volgende:
Als Ajax niet wint van IK Start dan ben ik ten einde raad.
Ik wel. Doe mij nog maar een paar rondjes europa.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:23 schreef twi het volgende:
Zou er niet wakker om kunnen liggen inderdaad.
Idd, die cup voor net niet clubsquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Lekker boeiend. Zijn we meteen van dat flut toernooitje af, en kunnen we ons volledig gaan richten op het kampioenschap. Het is alweer te lang geleden!
Ajax dus.....quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:40 schreef stefmans het volgende:
[..]
Idd, die cup voor net niet clubs![]()
Dat herken ik wel.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:43 schreef twi het volgende:
Mis deze week toch echt compleet het gevoel van "we gaan Europees spelen", terwijl je er voor die tijd al weken naar uit leefde.
Ik wil geen drie jaar wachtenquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ach, wonnen we een jaar of 14 terug ook niet eerst de UEFA Cup voordat de CL en de wereldbeker kwamen?
Hehe, ik denk ook zo af en toe: "Oja, ajax speelt donderdag"quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:43 schreef twi het volgende:
Mis deze week toch echt compleet het gevoel van "we gaan Europees spelen", terwijl je er voor die tijd al weken naar uit leefde.
Daarom, het is gewoon een horde die genomen moet worden naar échte successenquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ach, wonnen we een jaar of 14 terug ook niet eerst de UEFA Cup voordat de CL en de wereldbeker kwamen?
Ik heb liever het kampioenschap in elk geval. Ik bedoel, de laatste UEFA Cup wonnen we na het verslaan van Orebro, Erfurt, Osasuna, AA Gent, Genoa en Torino. Ik weet niet eens meer wie het jaar voor Sevilla dat ding heeft gewonnen. Het is internationaal tijdelijk wat prestigieuzer, maar laat Ajax nou gewoon eerst een keertje maar die dubbele playoffs voor CL overslaan.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:45 schreef PLAE@ het volgende:
Het is nog wel ff 20x prestigieuzer utieindelijk dan landskampioenworden van Nederland.
CSKA Moscowquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:50 schreef twi het volgende:
[..]
Ik heb liever het kampioenschap in elk geval. Ik bedoel, de laatste UEFA Cup wonnen we na het verslaan van Orebro, Erfurt, Osasuna, AA Gent, Genoa en Torino. Ik weet niet eens meer wie het jaar voor Sevilla dat ding heeft gewonnen. Het is internationaal tijdelijk wat prestigieuzer, maar laat Ajax nou gewoon eerst een keertje maar die dubbele playoffs voor CL overslaan.
Inderdaad. En nu maar proberen de UEFA Cup interessanter te maken met die poules-van-5-clubs-waar-je-1-keer-tegen-speelt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:51 schreef PLAE@ het volgende:
Dat neem ik de UEFA wel kwalijk dat ze de UEFA cup zo verneukt hebben door de champions league zo vol te laten stromen met 2e rangs ploegen.
Eenschquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:51 schreef PLAE@ het volgende:
Dat neem ik de UEFA wel kwalijk dat ze de UEFA cup zo verneukt hebben door de champions league zo vol te laten stromen met 2e rangs ploegen.
Wellicht, de kans dat je het wint is een stuk kleiner en het levert ook nog eens weinig op.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:45 schreef PLAE@ het volgende:
Het is nog wel ff 20x prestigieuzer utieindelijk dan landskampioenworden van Nederland.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:52 schreef twi het volgende:
[..]
Inderdaad. En nu maar proberen de UEFA Cup interessanter te maken met die poules-van-5-clubs-waar-je-1-keer-tegen-speelt.
Doe mij maar Spurs in de volgende rondequote:Op dinsdag 12 september 2006 16:32 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik wel. Doe mij nog maar een paar rondjes europa.
Kampioen worden levert ook niets op hoorquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:52 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wellicht, de kans dat je het wint is een stuk kleiner en het levert ook nog eens weinig op.
Ongeveer net zoveel, geloof ik. Plus de gegarandeerde miljoenen van de CL natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Kampioen worden levert ook niets op hoor![]()
Klopt, hoe meer energie je alleen verspeelt aan die UEFA cup, waar de kans veel kleiner is dat je die wint, hoe kleiner je kansen kunnen worden op het kampioenschap.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Kampioen worden levert ook niets op hoor![]()
RKC en Roda uit zijn ook bijna tripjes naar het buitenlandquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:38 schreef PLAE@ het volgende:
Europese reisjes maken het seizoen leuk. Niet Ajax - RKC hoor![]()
Standard Luik of Club Bruggequote:Op dinsdag 12 september 2006 16:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Doe mij maar Spurs in de volgende ronde![]()
Dat ook nog eens, die negen miljoen behaal je al niet eens met de UEFA.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:00 schreef twi het volgende:
[..]
Plus de gegarandeerde miljoenen van de CL natuurlijk.
Ik heb zo'n brugge gast op msn uit de spionkopquote:
Excuus voor de offtopic, maar wat is er nou aan de hand?quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:07 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Y-A-EnoxpJ8
Dat ga ik ook is doen.
Een ballen jongen schiet de bal in het doel, die vrouwelijke scheids keurt het doelpunt goedquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Excuus voor de offtopic, maar wat is er nou aan de hand?
Als je CL speelt verspeel je nog veer meer Energie, die wedstijden zijn veel zwaarder. En die win je zeker nietquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:03 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Klopt, hoe meer energie je alleen verspeelt aan die UEFA cup, waar de kans veel kleiner is dat je die wint, hoe kleiner je kansen kunnen worden op het kampioenschap.
En wat heb je liever, kwart/halve finale en geen kampioen of niet ver in de UEFA cup en wel kampioen?
Wat een gelul. UEFA Cup wedstrijden kunnen ook lood- en loodzwaar zijn. Volgens jouw redenering zou je ook van een team als Real moeten verliezen en van clubs als Heracles moeten winnen. Dat is in de praktijk ook vaak anders.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je CL speelt verspeel je nog veer meer Energie, die wedstijden zijn veel zwaarder. En die win je zeker niet.
Maar CL levert veel meer geld op, je ziet het aan Feyenoord wat er gebeurt qua financien als je een paar jaar geen CL speelt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je CL speelt verspeel je nog veer meer Energie, die wedstijden zijn veel zwaarder. En die win je zeker niet.
Dat zal wel over zijn als we donderdag de topper tegen Start spelenquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef denthemen het volgende:
rond deze dagen baal ik nóg meer dat we geen CL hebben..
Wat een tenenkrommend stukje aan quotesquote:Ajax zonder Perez tegen 'sterk IK Start'
12/9/2006 15:06
Ajax-coach Henk ten Cate laat Kenneth Perez en Nicolae Mitea achter in Amsterdam voor het komende treffen met IK Start in de UEFA Cup. Beide aanvallers zijn nog herstellende van blessures, net als Jan Vertonghen.
Perez heeft nog last van een rugblessure, Mitea heeft een pijnlijke hamstring, terwijl Vertonghen maandag een schop tegen zijn knie kreeg tijdens een duel met Jong Ajax. Ten Cate kan in Kristiansand wel een beroep doen op Klaas-Jan Huntelaar en Jaap Stam, die dinsdag beiden nog apart trainden.
Ten Cate toonde zich onder de indruk van IK Start, het laatste obstakel op weg naar de groepsfase van de UEFA Cup. 'Ajax is het aan zijn stand verplicht om de volgende ronde te halen. Maar dat gaat hoe dan ook heel veel kracht kosten.'
'Deze ploeg voetbalt beter dan FC Kopenhagen en ik kan me nog herinneren dat wij daar niet van hebben gewonnen', verwijst de coach op de website van Ajax naar de uitschakeling door de Deense club in de voorronde van de Champions League. 'Kopenhagen moest het echt van fysieke kracht hebben en hanteerde alleen maar de lange bal. Deze mensen proberen via een paar goede middenvelders het veld over te steken.'
Ten Cate wijst ook naar de recente reeks van IK Start: vijf van de laatste zes wedstrijden eindigden in een zege. 'In de enige wedstrijd die ze verloren, speelden ze met het tweede elftal. Dat was omdat ze zich twee dagen daarvoor hadden geplaatst voor de UEFA Cup en die jongens nog lagen bij te komen van het feestje.'
Waken voor onderschattingquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:00 schreef twi het volgende:
[..]
Wat een tenenkrommend stukje aan quotes
Niet echt heel boeiend. De leuke/goede beelden bewaren ze voor de dvd en kwalitatief is het nog niet wat het vorig jaar wasquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:36 schreef Sethje het volgende:
AJAX - RKC online op ajaxfilmsite
quote:Ten Cate: "Start voetbalt beter dan Kopenhagen"
12 september 2006
Ajax-trainer Henk ten Cate waakt in de aanloop naar het UEFA Cup-duel met IK Start voor onderschatting. De oefenmeester denkt dat zijn ploeg nog een hele kluif zal krijgen aan de Noorse middenmoter, een ploeg die hij voetballend hoger aanslaat dan FC Kopenhagen. Desondanks weet Ten Cate wat zijn ploeg te doen staat, namelijk winnen. "Ajax is het aan zijn stand verplicht om de volgende ronde te halen", zegt de oefenmeester.
Op de opmerkeling van een journalist dat IK Start toch een gemakkelijk te nemen horde moet zijn, reageert Ten Cate geprikkeld. "Het is allereerst respectloos, maar ook volstrekt onjuist. Deze ploeg voetbalt beter dan FC Kopenhagen en ik kan me nog herinneren dat wij daar niet van hebben gewonnen", zegt hij op de website van Ajax. "Kopenhagen moest het echt van fysieke kracht hebben en hanteerde alleen maar de lange bal. Deze mensen proberen via een paar goede middenvelders het veld over te steken."
"Start speelt nu twee jaar op het hoogste niveau in Noorwegen en is in zijn eerste jaar als tweede geëindigd", lepelt Ten Cate wat feiten op. "Ze willen zo'n beetje het nieuwe Rosenborg worden. Er zit flink wat geld achter, met als gevolg dat ze goede spelers kunnen aantrekken. Eén aantal daarvan heeft in Engeland gespeeld en trainer Stig Inge Bjørnebye kent het klappen van de zweep. Hij heeft als voormalig verdediger van Liverpool volop ervaring met het spelen van Europese wedstrijden."
Het zal dus lastig worden, maar Ten Cate weet dat Ajax uiteindelijk als winnaar uit de bus dient te komen. "Ajax is het aan zijn stand verplicht om de volgende ronde te halen. Maar dat gaat hoe dan ook heel veel kracht kosten. We zullen zien of we snel geleerd hebben na de wedstrijden tegen Kopenhagen. Toen hadden we pas vier weken getraind, nu zijn we een stuk verder in onze ontwikkeling."
* Me_Wesley meldtquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef denthemen het volgende:
rond deze dagen baal ik nóg meer dat we geen CL hebben..
Ach, dat meent Ten Cate niet. Maar het is logisch dat ie dat verteld, om onderschatting te voorkomen. Komt allemaal wel goedquote:
Hoop t maar. Ik vind dat je niemand mag onderschatten, elke wedstrijd begint met 0-0 maar als je een club onderschat sta je voor de wedstrijd al met 1-0 achter.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach, dat meent Ten Cate niet. Maar het is logisch dat ie dat verteld, om onderschatting te voorkomen. Komt allemaal wel goed
ja, dit keer echt![]()
Makkelijkquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:01 schreef koningdavid het volgende:
Volgens mij hadden wij dit Liverpool gewoon kunnen verslaan.
Beetje kromme vergelijking.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:01 schreef koningdavid het volgende:
Ga je dit nu elke cl wedstrijd zeggen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:01 schreef koningdavid het volgende:
Als er aanleiding voor is.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:08 schreef jna het volgende:
[..]
Ga je dit nu elke cl wedstrijd zeggen?
Ze hadden teveel respect voor PSV. Was niet nodig, vooral via de flanken waren er opties genoeg voor Liverpool.quote:
Stonden ook veel toppers inquote:
Sjonge jonge de excuses komen alvast uit de mouw voor het geval Ajax ook van Start verliest.quote:
Spurs pas in de finale, daarvoor wat Belgische en Duitse clubs en in de halve finale West Ham United.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Doe mij maar Spurs in de volgende ronde![]()
Ik nietquote:Op woensdag 13 september 2006 08:35 schreef devv05 het volgende:
Helaas, maar ik schat de kans dat we CL gaan spelen nog vrij hoog in.
Op welke gronden?quote:Op woensdag 13 september 2006 08:35 schreef devv05 het volgende:
Helaas, maar ik schat de kans dat we CL gaan spelen nog vrij hoog in.
Het lijkt een beetje tegenstrijdig, maar ik denk dat mocht de FIFA niet coulant zijn, de UEFA toch echt op zoek moet naar vervangers. Drie poules met drie clubs kan gewoonweg niet. Behalve dat het competitievervalsing is, mis je ook heel veel inkomsten. Ik denk dat de belangen van de CL inmiddels zo groot zijn dat dat scenario van jaren geleden niet meer zal gelden.quote:Op woensdag 13 september 2006 08:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op welke gronden?
Persoonlijk denk ik dat de UEFA liever met groepen van drie gaat spelen, dan dat het clubs uit de UEFA Cup haalt, is eerder ook al eens gebeurd toen er een voormalig Oostblok-club uit de CL werd gezet. Daarbij denk ik overigens dat de FIFA/UEFA uiteindelijk coulant zijn ten opzichte van de Portugese bond.
Als ze nu niks doen maakt de FIFA zich onsterfelijk belachelijk en zal in de toekomst elke club naar de burgerrechter stappen. En het is al eens eerder gebeurd dat er een club van UEFA naar CL ging nadat er al een wedstrijd gespeeld is, dus waarom niet? Bovendien komt Ajax in aanmerking en zal Ajax achter de schermen vast wel aan het lobbyen zijn bij de UEFA.quote:Op woensdag 13 september 2006 08:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op welke gronden?
Persoonlijk denk ik dat de UEFA liever met groepen van drie gaat spelen, dan dat het clubs uit de UEFA Cup haalt, is eerder ook al eens gebeurd toen er een voormalig Oostblok-club uit de CL werd gezet. Daarbij denk ik overigens dat de FIFA/UEFA uiteindelijk coulant zijn ten opzichte van de Portugese bond.
quote:Fontein lid van twee UEFA-commissies
Nyon, 08 sep 2006
Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein is op de internationale vergadering van Europese clubs gekozen in een nieuwe 'European Professional Football Strategy Board', die waakt over de toekomst van het Europese clubvoetbal.
Samen met Joan Laporta (FC Barcelona), Umberto Gandini (AC Milan) en Peter Kenyon (Chelsea) vormt Fontein de vertegenwoordiging van Europese clubs binnen deze strategische commissie, waarin verder vertegenwoordigers van de UEFA en van de professionele competities van Duitsland, Italië, Spanje en Engeland zitting hebben. De termijn voor deze functie in de 'European Professional Football Strategy Board', die nog formeel geratificeerd moet worden, bedraagt drie jaar.
De algemeen directeur van Ajax is verder benoemd tot bestuurslid van het Europese Club Forum, een platform dat probeert de communicatie en samenwerking tussen professionele voetbalclubs en de UEFA te bevorderen. Bij de stemming in het UEFA-hoofdkwartier in het Zwitserse Nyon verwierven behalve Fontein ook Laporta, Gandini, Kenyon, Karl-Heinz Rummenigge (Bayern München), Fernando Gomes (FC Porto), Michel Verschueren (Anderlecht), John McClelland (Glasgow Rangers), Damir Vrbanovic (Dinamo Zagreb), Niels-Christian Holmstrøm (FC Kopenhagen) en John Borg (FC Birkirkara uit Malta) een bestuurszetel in het Europese Club Forum. De leden van dit forum blijven aan tot medio 2009.
Heb het nu wel verwerkt, dat we UEFA Cup in plaats van CL spelen.quote:Op woensdag 13 september 2006 08:53 schreef devv05 het volgende:
Inderdaad niet verkeerd. Nahja we zullen het binnen een week wel horen ofzo. Heeft beide zn voor- en nadelen maar het liefst speel ik gewoon CL. En anders UC maar winnen.
Maar als Ajax dan bijvoorbeeld voor Benfica invalt, nemen ze dan de punten en doelsaldo van Benfica over?quote:Op woensdag 13 september 2006 08:48 schreef devv05 het volgende:
[..]
Als ze nu niks doen maakt de FIFA zich onsterfelijk belachelijk en zal in de toekomst elke club naar de burgerrechter stappen. En het is al eens eerder gebeurd dat er een club van UEFA naar CL ging nadat er al een wedstrijd gespeeld is, dus waarom niet? Bovendien komt Ajax in aanmerking en zal Ajax achter de schermen vast wel aan het lobbyen zijn bij de UEFA.
Bij poules van 3 wordt het nog ingewikkelder, omdat je een team mist, dus een wedstrijd minder, dus minder inkomsten. Bovendien is het competitievervalsing omdat die teams automatisch geplaatst zijn om door te gaan in Europees voetbal, terwijl teams in andere poules er wel nog uit kunnen vliegen. Een hoop nadelen die vrij eenvoudig opgelost kunnen worden dmv vervangende teams.
Dan zou Ajax eerder gewoon op 0 beginnen denk ik, of je moet 1 extra wedstrijd inlassen.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar als Ajax dan bijvoorbeeld voor Benfica invalt, nemen ze dan de punten en doelsaldo van Benfica over?
quote:Rushes maken, Stam is er dol op
Interview Van onze verslaggever Charles Bromet
AMSTERDAM - Het is even wennen, Jaap Stam in de UEFA Cup. Met AC Milan speelde hij in 2005 nog de Champions League-finale. In de week dat het miljoenenbal weer is begonnen, gaat hij met Ajax op bezoek in Noorwegen. Bij IK Start.
Hoewel de grond niet trilt als hij zich plotseling met gezwinde spoed naar voren begeeft, houden toeschouwers zich op de tribune vast aan hun stoel. Het is weer tijd voor de demarrage van Jaap Stam! En die hoeft qua amusementswaarde niet onder te doen voor een doelpunt van Klaas-Jan Huntelaar of een fraaie steekpass van de Spanjaard Roger.
Die demarrage is nu al, zonder enige twijfel, een van de grootste attracties van het nieuwe voetbalseizoen. Ineens snelt onaangekondigd die imposante 34-jarige verdediger uit Kampen naar voren om te kijken of het daar nog een beetje gezellig is, in het vijandelijke strafschopgebied. Voor de nieuwe aanvoerder van Ajax er erg in heeft, is hij het hele veld overgestoken.
Tegenstanders lijken haast eerbiedig voor hem te wijken – of zijn ze angstig? ‘Dat durf ik niet te zeggen’, reageert Stam. ‘Maar rushes maken is iets dat ik altijd graag heb gedaan. Er moet wel ruimte voor zijn en je moet ook wel het juiste moment kiezen. Het is niet zo dat ik elke keer dat ik de bal krijg, denk: even aanzetten en doordraven.’
Stam erkent wel dat het ondenkbaar is, dat hij deze acties zou kunnen maken in de Serie A. Vanaf 2002 speelde hij in Italië – eerst bij Lazio Roma, daarna bij AC Milan. Dan is het even wennen als je terugkeert in de eredivisie.
‘Als ik bij AC Milan centraal in de verdediging stond, kwam het niet vaak voor dat ik kon aanzetten voor een actie. Ook omdat de mogelijkheden er niet waren. En ik denk dat ik misschien wat eerder zou zijn afgestopt’, zegt hij met een grijns.
‘In Italië speelden de tegenstanders zo diep op hun eigen helft, en waren de ruimtes zo klein, dat een rush onmogelijk was. Als je dan tien meter had gesprint, kwam je alweer twee tegenstanders tegen. En daarvoor, bij Manchester United, hoorde een verdediger gewoon achterin te spelen. Meevoetballen was niet de bedoeling.’
De namen van zijn oude clubs laat hij achteloos vallen, op een middag dat Ajax zich voorbereidt op het UEFA Cup-duel van donderdag tegen het Noorse IK Start. Net als Huntelaar mocht Stam het een ochtendje rustig aan doen. Wat rondjes lopen, beetje afronden op het doel en daarna wat dollen met clubarts Edwin Goedhart.
De gemoedelijkheid op het trainingsveld voor de Arena is opmerkelijk, omdat Ajax deze week toch een lager podium betreedt dan vooraf was beoogd. En voor Jaap Stam moet de naam UEFA CUP ongeveer dezelfde klank hebben als die van een Betamax-videoband: iets uit een ver verleden dus.
‘Als we in de Champions League tegen fantastische ploegen hadden geloot, had dat bij de spelers waarschijnlijk iets extra losgemaakt. Maar goed, dat is achteraf gepraat.’ En daar houdt Stam niet zo van. Liever kijkt hij vooruit naar de wedstrijd tegen IK Start, een team dat volgens coach Henk ten Cate voetballend beter is dan FC Kopenhagen.
‘Ik denk dat Nederlanders de onhebbelijkheid hebben zichzelf te overschatten en anderen te onderschatten’, zei Ten Cate gisteren.
Stam kan zich wel vinden in die opvatting, maar stelt eveneens vast dat ‘de Nederlandse competitie door veel mensen wordt onderschat. Want je ziet vaak dat de clubs het vrij goed doen, als ze Europees moeten spelen. Toen we met Milan tegen PSV speelden, hebben we het drie van de vier wedstrijden verschrikkelijk moeilijk gehad. Wij zijn toen met geluk naar de finale gegaan.’
Die finale van 2005 tegen Liverpool (Milan verspeelde een voorsprong van 3-0 en verloor na strafschoppen) kwam ter sprake na het echec tegen Kopenhagen. Ook dat voelde voor Stam als een verloren finale, terwijl Ajax slechts een kijkje mocht nemen over de drempel van de Champions League.
‘Iedereen was zo verschrikkelijk down na die wedstrijd tegen Kopenhagen, dat de daaropvolgende overwinning tegen NAC (1-2) voelde als de enig juiste remedie. Tot die wedstrijd in Breda hingen de gezichten een beetje en had iedereen zwaar de pest in. Maar daarna bloeiden de jongens op en kwam de glimlach terug.’
Over zijn eigen rol in dat proces is Stam bescheiden. ‘Ik zie mezelf niet echt als de leider van deze ploeg. Ik ben de aanvoerder en breng wat ik kan. Af en toe praat ik met spelers en deel ik mijn ervaringen. Maar ook ik moet worden gecoacht. Ik zie heus niet alles.’
De suggestie van een enkeling dat hij ondanks zijn ervaring en kwaliteit geen verbaal sterke leider zou zijn, verbaast Stam. ‘Dat zijn dingen die hebben moeten groeien in de loop der tijd’, stelt hij.
‘Toen ik een beginnende prof was, was ik geen speler die veel zei. Maar dat heb ik geleerd en dat komt er vanzelf uit. Dat mensen van buitenaf daar anders over denken, vind ik helemaal niet interessant. Er zijn ook spelers die verbaal heel sterk zijn, maar met hun voeten niets laten zien. Ik zou het niets vinden als ik het een met het ander moest compenseren.’
Een waar unicum zeg ik je!quote:Op woensdag 13 september 2006 11:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Als we in de CL komen spelen we geloof ik zowiezo tegen Milan, Inter of aarsenal![]()
Omdat Ajax, Chievo en Osasuna de hoogst gerankte teams zijn in de UEFA-Cup, en Hearts daar weinig voorstelt.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:54 schreef ChAoZ het volgende:
En trouwens waarom Ajax, Chievo en Osasuna wel, en bijv Hearts niet?
Of heeft het tweede zich stiekem geplaatst?quote:Op woensdag 13 september 2006 13:08 schreef twi het volgende:
Die van vanavond niet. Die van morgenavond wel. Het nieuws was wel overgekomen daat Ajax geen Champions League speelt dit seizoen toch, Forumpi?
Hahahahah... ben met de dagen in de war. Ik zoeken en zoeken...haha.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:08 schreef twi het volgende:
Die van vanavond niet. Die van morgenavond wel. Het nieuws was wel overgekomen daat Ajax geen Champions League speelt dit seizoen toch, Forumpi?
zo vroeg alquote:Op woensdag 13 september 2006 13:30 schreef M0NTANA het volgende:
Morgenavond om 18.15 uur wordt IK Start - Ajax uitgezonden op RTL7.
Leuk om te horen.quote:Stam kan zich wel vinden in die opvatting, maar stelt eveneens vast dat ‘de Nederlandse competitie door veel mensen wordt onderschat. Want je ziet vaak dat de clubs het vrij goed doen, als ze Europees moeten spelen. Toen we met Milan tegen PSV speelden, hebben we het drie van de vier wedstrijden verschrikkelijk moeilijk gehad. Wij zijn toen met geluk naar de finale gegaan.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |