Bedankt! Ik heb de links inmiddels aangepast. Zag alleen dat de download link nog niet werkte. Heb jij tips waar ik het beste files kan hosten?quote:Op maandag 11 september 2006 01:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt imageshack niet gebruiken op fok, omdat alle refferers vanuit het fokdomain gebanned worden.
upload je plaatjes dus even ergens anders, bijvoorbeeld bij www.xs.to
Men neme 1 plumo en klopt deze uit......quote:Op maandag 11 september 2006 10:51 schreef Kiteless het volgende:
Volgens mij zijn het gewoon geesten, dat ligt toch veel meer voor de hand ?
De download link werkt inmiddels ook. Er moet alleen iemand binnen 7 dagen één keer een download uitvoeren, ander wordt de file weer verwijderd.quote:Op maandag 11 september 2006 02:14 schreef Agno_Sticus het volgende:
[..]
Bedankt! Ik heb de links inmiddels aangepast. Zag alleen dat de download link nog niet werkte. Heb jij tips waar ik het beste files kan hosten?
![]()
Dat is absoluut waar. Wat naast een plumeau ook heel goed werkt is om ff met glassex te sprayen en dan een flitsfoto te maken. Je weet niet wat je ziet.quote:Op maandag 11 september 2006 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Men neme 1 plumo en klopt deze uit......
Pak je camara en fotografeer en je weet het....
Het barst dan van de 'orbs"...
Zodra je echter wilt gaan meten, dan werken deze "spray" methodes niet meer, simpelweg omdat het niet reproduceerbaar is. Je moet dus een opstelling bedenken waarbij je op een vooraf bepaald punt voor de lens een reflecterend partikeltje weet te positioneren.quote:Op maandag 11 september 2006 14:00 schreef Agno_Sticus het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Wat naast een plumeau ook heel goed werkt is om ff met glassex te sprayen en dan een flitsfoto te maken. Je weet niet wat je ziet.
[quote]
Dat kan ook idd. Fijne nevel ....
Dit wordt spannender. Maar tegenwoordig is het het probleem is ook: PHOTOSHOP. Welke foto is authentiek en welke niet. Ik kan het niet beoordelen.quote:
Dat is niet zo heel moeilijk. Elke digitale foto heeft tegenwoordig zgn exif-data. Gewoon een jpeg-je selecteren en klikken op eigenschappen, samenvatting, geavanceerd. Je ziet dan meteen of er iemand met Photoshop aan de gang geweest is.quote:Op maandag 11 september 2006 16:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit wordt spannender. Maar tegenwoordig is het het probleem is ook: PHOTOSHOP. Welke foto is authentiek en welke niet. Ik kan het niet beoordelen.
En jij denkt dat met die exif-data niet net zo makkelijk geknoeid kan worden als met de image-data zelf ?quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:14 schreef Agno_Sticus het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel moeilijk. Elke digitale foto heeft tegenwoordig zgn exif-data. Gewoon een jpeg-je selecteren en klikken op eigenschappen, samenvatting, geavanceerd. Je ziet dan meteen of er iemand met Photoshop aan de gang geweest is.
Ik heb veel van mijn foto's (ca. 1,5mb) moeten verkleinen omdat ze anders niet "postbaar" zijn. Mijn laatste foto van de "orb zonder flits" heb ik echter bewust op een kleinere resolutie genomen, zodat de meta-data bewaard zijn gebleven en ik hem toch kon posten. Dit als bewijs dat er echt niet geflitst is.![]()
Point taken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:45 schreef Kiteless het volgende:
[..]
En jij denkt dat met die exif-data niet net zo makkelijk geknoeid kan worden als met de image-data zelf ?
Leuk!quote:Op maandag 11 september 2006 09:49 schreef mrkanarie het volgende:
Je hebt er erg veel werk ingestopt zo te zien. En met resultaat!Geweldig!
Ik moet voor school ook nog een profielwerkstuk maken in het van Natuurkunde en ik heb nog geen onderwerp, dus misschien dat ik hier ook wel mee bezig ga.
De foto's waar je naar refereert zijn een prachtig voorbeeld van gezichtsbedrog. Het lijkt net alsof de "orb" zich ver van de camera bevindt en zich zelfs soms achter een object verschuilt. Het zijn echter voor het merendeel gewoon stofjes die zich vlakbij de lens bevinden en oplichten door de flits.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:11 schreef Ticker het volgende:
Leuk topic, en goed dat je het zelf probeert.
Daarintegen, houdt wel rekening mee dat wat je nu bewijst.. is dat stof, zodanig reflecteerd dat het een vage bol (orb) op de foto projecteerd.
Mijn vraag is nu ook. Hoe bewijs je daarna, dat geesten zich niet op een of dezelfde manier manifesteren op een foto. (graag geen discussie of geesten wel of niet bestaan, want dat laten we even in het midden).
Waar ik op doel is, een aantal van de volgende foto's
Zie bijvoorbeeld de volgende foto: [afbeelding]
Stof(deeltjes) lijken mij niet groot genoeg, om half achter iets/iemand te zweven, om daarna alsnog een reflectie te geven die zich, zoals op de foto te zien is, maar gedeeltelijk zichtbaar is.
Daarbij komt kijken dat de tests die je uitvoert erg dichtbij zijn, waardoor je inderdaad een vervorming krijgt.
Misschien interessant om de afstand met een paar meter te vergroten?
Wie verbeeld zich er nu wat?quote:Als je die foto die je plaatste erbij neemt en je vergroot de 'bol met schaduw' nog wat uit, dan kun je beter zien dat de 'lichtbol' zich vóór het blad bevindt. Met wat aanpassingen aan de helderheid is dat nog iets beter te zien. Als je goed kijkt zie je de 'rand' van de 'bol' gewoon doorlopen óver het blad.
Het enige wat ik probeer te doen is om een rationele en reproduceerbare verklaring voor het verschijnen van lichtbollen op foto's aan te dragen. Iedereen is volkomen vrij om hiermee te doen wat hij/zij wil. Ik weet dat er veel mensen zijn, die ervan overtuigd zijn dat deze lichtbollen manifestaties van spirituele entiteiten zijn. Prima. Ik heb niet de ambitie om wie dan ook van z'n geloof af te helpen.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:29 schreef Ticker het volgende:
Nee sorry, die verklaring is niet voldoende.
[..]
Wie verbeeld zich er nu wat?
Nu om toch gelijk te krijgen, zegt diegen die dat post, dat hij wel degelijk bij inzoomen de orb voor het blad ziet zitten.
Nou deze verklaring is natuurlijk bij mij zelf ook erin geschoten.
Ik heb de verschillende foto's uitvergroot tot ik er eng van werd.
Maar helaas is die verklaring niet waar.
Tevens laat je nergens de optie open dat dit misschien toch wel het bewijs van iets nieuws kan zijn.
Je gaat er per definitie van uit, dat of.. er geklooit is met de foto.. of dat het stofdeeltjes zijn die dicht bij de lens zitten.
Ok, moch je in de toekomst er ook nog achter komen hoe je stofdeeltjes in de verte kan laten "blurren/orben" (uh nieuw woord) post het dan want ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:13 schreef Agno_Sticus het volgende:
[..]
Het enige wat ik probeer te doen is om een rationele en reproduceerbare verklaring voor het verschijnen van lichtbollen op foto's aan te dragen. Iedereen is volkomen vrij om hiermee te doen wat hij/zij wil. Ik weet dat er veel mensen zijn, die ervan overtuigd zijn dat deze lichtbollen manifestaties van spirituele entiteiten zijn. Prima. Ik heb niet de ambitie om wie dan ook van z'n geloof af te helpen.
Zolang er vrij eenvoudige rationale verklaringen voor handen blijken te zijn, voel ik persoonlijk echter geen enkele behoefte om aan te nemen dat dit wel eens "het bewijs van iets nieuws kan zijn". Ik sta echter volledig open voor elke betere verklaring voor dit fenomeen dan die ik hier gepresenteerd heb!![]()
.
Dat is heel eenvoudig. Gewoon inzoomen op het puntje van de naald en een flitsfoto nemen. Door het inzoomen wordt de brandspuntafstand groter (op mijn Canon heb ik 3 x anologe zoom en dat is 5,8mm in groothoek en dus 17,4mm in telestand). Je kunt dit in de exceltabellenin mijn vorige posts ook nalezen. Hoe groter de brandpuntsafstand, des te groter de orb zal worden op een bepaalde afstand voor de lens (het diafragma wordt in mijn geval dan overigens ook nog groter, hetgeen het effect versterkt). Ik kon met de Canon volledig ingezoomd tot 400mm voor de camera nog (kleine) orbs fotograferen. Op 10mm voor de lens vult de orb zelfs de hele foto.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ok, moch je in de toekomst er ook nog achter komen hoe je stofdeeltjes in de verte kan laten "blurren/orben" (uh nieuw woord) post het dan want ik ben benieuwd.![]()
Dat denk ik niet. Meestal focust een camera op een groter gebied met een duidelijk contrast (dat je soms op je camera kan instellen). Als er één fel puntje in zit dan maakt dit noch voor de automatische scherpstelling, noch voor de helderheid van de foto veel uit.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:22 schreef Ticker het volgende:
Maar dan zal de rest op de foto niet zo helder zijn, want je 'focust' je in dit geval op het stofdeeltje.
Ohjee.. ik heb een gigantisch goed diploma.. en dat ga ik nu even laten weten is ook even langs komen bashen wippen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:28 schreef Kiteless het volgende:
Schitterend.
Er zijn zo veel mensen die niks weten van natuurkunde, de werking van lenzen en interne reflectie/refractie, brekings-indices, fresnel-effecten, lens-flares enzovoort..
Maar ze kunnen je wel vertellen dat het een stuk logischer is dat het een entiteit is uit een andere wereld/dimensie/whatever dan een wetenschappelijk verklaarbaar fenomeen.
Het is tenslotte veel makkelijker om je te beroepen op iets ongrijpbaars, of iets "dat jij als slimmerik met je diploma toch niet zult begrijpen",
dan om je gewoon eens te verdiepen in wat natuur- en scheikundeboeken.
Op het gevaar af dat ik hier (uiteraard weer) ruzie over ga krijgen - het is tenslotte ook niet voor niets dat je nooit een universitair geschoold medium of geesten-fotograaf zult tegenkomen.
Tante Sjaan van om de hoek daarentegen, die weet precies hoe de (geesten)wereld in elkaar zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |