abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41701074
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:21 schreef Kozzmic het volgende:
De echte lafaard is natuurlijk Balkenende, die wel dit soort uitlatingen in de pers doet maar een uitnodiging om met de politieke tegenstanders in debat te gaan afslaat, omdat hij 'formeel' nog geen lijsttrekker is...
[..]
Inderdaad. En hypocriet Nederland wil die gast weer als premier. Ben ik nou zo slim, en de rest...
pi_41701143
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Geef mijn daar dan eens bron van
Zie mijn eerste reactie in dit topic.
pi_41701488
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad. En hypocriet Nederland wil die gast weer als premier. Ben ik nou zo slim, en de rest...
De tactiek van het CDA lijkt te zijn om vooralsnog Verhagen naar voren te schuiven. Niet alleen een slimmere debater dan Balkenende, maar ook iemand die door vileine opmerkingen en modder gooien de andere lijsttrekkers moet verleiden tot hetzelfde gedrag. Ondertussen werkt Balkenende aan zijn uitstraling als staatsman die zich niet wil verlagen tot dergelijk gedrag. Het met veel publiciteit omgeven bezoek aan 'onze' militairen in Afghanistan past bijvoorbeeld prima in die campagne.

Overigens wordt dit ook wel onderkend door de PvdA, gezien het feit dat Verhagen geweigerd werd als opponent en aangezien partijvoorzitter Van Hulten (en niet Bos) afgelopen zaterdag de aanval opende vanuit de PvdA op Verhagen en het CDA.

Wat is zo'n verkiezingscampagne toch een interessant psychologisch spelletje.

Op 3 november zal er overigens wel een tweestrijd Bos versus Balkenende op tv te zien zijn. RTL4 kiest dit jaar alleen voor de lijsttrekkers van de twee grootste partijen.
pi_41702513
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:37 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De tactiek van het CDA lijkt te zijn om vooralsnog Verhagen naar voren te schuiven. Niet alleen een slimmere debater dan Balkenende, maar ook iemand die door vileine opmerkingen en modder gooien de andere lijsttrekkers moet verleiden tot hetzelfde gedrag. Ondertussen werkt Balkenende aan zijn uitstraling als staatsman die zich niet wil verlagen tot dergelijk gedrag. Het met veel publiciteit omgeven bezoek aan 'onze' militairen in Afghanistan past bijvoorbeeld prima in die campagne.
Inderdaad. Verhagen is veel gemener dan Balk. Misschien wel begrijpelijk.
quote:
.

Dat is het een en al. Mischien is psychologische oorlogsvoering een nog betere kwalificatie. De verkiezingsstijd wordt ook hier in Ned. steeds grimmiger. Niet echt mijn stijl, maar ja
quote:
Op 3 november zal er overigens wel een tweestrijd Bos versus Balkenende op tv te zien zijn. RTL4 kiest dit jaar alleen voor de lijsttrekkers van de twee grootste partijen.
Slechts 2? Tja, ik ben wel erg benieuwd
pi_41733211
De Balk vertelt Sinterklaas-Bos de waarheid.
pi_41733494
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:28 schreef arjanus het volgende:
Welke waarheid? En dan vooral een waarheid die in dit topic nog niet 10 keer is weerlegd ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:06:26 #82
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41746867
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:28 schreef arjanus het volgende:
Dat Sinterklaas Bos klopt niet helemaal. Bos trekt maar bepaalde groepen voor
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41750529
Inderdaad, de groepen die zich niet hoeven af te vragen wat ze nu weer eens voor geks met hun geld zullen doen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_41751620
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:37 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Scherp gezien!
Was me nog niet echt opgevallen, maar ik denk dat je idd gelijk hebt.

Wel viel me op dat Balkenende nu voor het eerst in 4 jaar iets van kritiek heeft geuit op de VS.
Waarschijnlijk ook op advies van z'n campagne team, om zo z'n volgzame imago t.o.v. Bush een beetje van zich af te schudden.
quote:
Overigens wordt dit ook wel onderkend door de PvdA, gezien het feit dat Verhagen geweigerd werd als opponent en aangezien partijvoorzitter Van Hulten (en niet Bos) afgelopen zaterdag de aanval opende vanuit de PvdA op Verhagen en het CDA.
Ik hoop dat de oppositie daarmee doorgaat, want je verschuilen achter je tweede man is iets te makkelijk. Dat doet Bos ook niet.
quote:
Ja idd.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:20:54 #85
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_41752131
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:03 schreef pberends het volgende:
Balkenende loopt gewoon keihard stemmen te kopen door Bos af te schilderen als de AOW-boeman. Balkenende liegt en bedriegt de boel bij elkaar. En inderdaad, Balkenende doet officieel niets aan de AOW.

- CDA doet misschien niets aan de AOW, maar het CDA heeft in het verleden wel meegeholpen aan de fiscalisering van de AOW.

- CDA doet misschien niets aan de AOW, maar laat ouderen wel een hogere zorgpremie betalen door no claim in te stellen (terwijl ouderen dat in principe altijd opmaken)

- CDA doet misschien niets aan de AOW, maar laat ouderen wel veel meer huur betalen.

- CDA doet misschien niets aan de AOW, maar waardevast is de AOW al helemaal niet en dus gaan ouderen er sterk op achteruit.

Het is een supersneaky plannetje van een of ander PR-mannetje van het CDA.

En fiscalisering is pure symboolpolitiek. Ouderen gaan dan inderdaad meebetalen aan hun eigen AOW. Maar als je evenveel krijgt en moet betalen als voorheen, maakt dat toch niets uit? Dan gaan ouderen wel meer minder aan andere voorzieningen meebetalen. Het maakt gewoon geen reet uit of het gefiscaliseerd wordt of niet.

En bovendien: Bos doet praktisch gezien helemaal niets aan de AOW, hij doet alleen iets aan het rijkere gedeelte van het aanvullend pensioen. Dat is iets totaal anders de de "AOW hard aanpakken".

CDA probeert gewoon goedkoop stemmen te winnen over de ruggen van relatief domme oudjes (die vaak niet eens een aanvullend pensioen hebben en dus alleen maar voordeel hebben van de plannen van Bos). Schandalig, maar ze komen er gewoon keihard mee weg. En Bos een lafaard noemen, aldus een man die niets aan de in de toekomst onbetaalbare hypotheekrente aftrek wil doen...
Als een bus, chapeau!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:22:04 #86
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_41752195
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat Sinterklaas Bos klopt niet helemaal. Bos trekt maar bepaalde groepen voor
Dát is het bestaansrecht van elke politieke partij, Einstein!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')