abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:12:27 #101
77575 NiTiN
Move On Up
pi_42361572
Pfoe vandaag maar eens naar een buitenland symposium van de HvA/UvA geweest, en ik moet toch echt wat vaart gaan zetten achter de zaken. Paspoortje aanschaffen, Creditcard regelen, en dan de molen van het visumaanvraag in. Iemand enig idee hoe lang zo'n aanvraag ongeveer duurt?
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_42365765
quote:
Op zondag 17 september 2006 21:30 schreef Wolkje het volgende:
ik was dit topic al kwijt..

Wij gaat van 24 oktober tot 2 november naar NYC.
Hihi...ALS het doorgaat zitten we er een aantal dagen tegelijkertijd!

Nu nog hopen dat het voor ons ook doorgaat...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_42387662
Langzaamaan komen er plannen voor volgend jaar (rond deze tijd).
Vrienden van ons zouden nu gaan, maar door omstandigheden gaat dat niet door. Verplaatsen het een jaar en dan kunnen wij ook mee
Dat zou heel erg leuk zijn
pi_42440162
Ik ben van de zomer ook weer in NYC geweest, mijn 2e keer. Ik zat in het Big Apple Hostel aan 45th street naast TSQ. Het is niet meer dan een stapelbed waar je dan 30 euro per nacht voor betaald, maar het was doe goedkoopste optie in het hart van de stad. Wel irritant om elke dag je door de massa's een weg te banen naar het metrostation, maar ach, dat is nu eenmaal NYC!

Op deze site staan wat van mijn foto's, voornamelijk panorama's. Ik weet zeker dat menig NYC fan hier wel van kan genieten.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=379416

Volgend jaar ga ik hopelijk weer, als ik er het geld voor heb!

[ Bericht 6% gewijzigd door NegaSado op 07-10-2006 11:00:42 ]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:34:32 #105
24964 Frggl
»» »»
pi_42442310
Bah, ben weer thuis na een maand stage. Ik wil terug! NYC is zo verslavend!
pi_42443844
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:34 schreef Frggl het volgende:
Bah, ben weer thuis na een maand stage. Ik wil terug! NYC is zo verslavend!
NYC is niet verslavend, NYC is een levensstijl

We hebben in het gebouw hier morgen en overmorgen openhousenewyork Schijnt dat dan alle nieuwschierige architecten langs komen die alle maten opmeten en je kamer gaan analyseren...
pi_42456832
TVP !

Met nieuwjaar verblijf ik met 3 vrienden in New York..

TImes Square spreekt voor zich om de uren voor 12 uur te spenderen..
Maar..
Waar moet je daarna zijn?
Moet je nog ergens van te voren kaarten regelen?

En waar is het goed stappen op een 'normale' dag in het weekend?
Zijn de grote clubs aanraders? Of moet je juist ergens anders zijn?
Kroegjes?

Vertel het me
Alvast bedankt!
pi_42457044
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:03 schreef kevin85 het volgende:
TVP !

Met nieuwjaar verblijf ik met 3 vrienden in New York..

TImes Square spreekt voor zich om de uren voor 12 uur te spenderen..
Maar..
Waar moet je daarna zijn?
Moet je nog ergens van te voren kaarten regelen?

En waar is het goed stappen op een 'normale' dag in het weekend?
Zijn de grote clubs aanraders? Of moet je juist ergens anders zijn?
Kroegjes?

Vertel het me
Alvast bedankt!
Ligt eraan waar je zelf van houdt. Ik vond de grote clubs wel cool om te doen, beetje Paris Hilton spotten. Maar goed, wel dure aangelegenheid... Tevens is Italian night op donderdag een aanrader, moet je even uitzoeken waar het is, meestal op Chelsea Piers, maar in de winter zal het wel ergens anders zijn. Qua barren proberen het number te vinden van Milk & Honey, da's alleen best een klus en zonder van tevoren te bellen kom je niet binnen, eenmaal binnen is het er heel chill, goeie cocktails voor weinig en een aparte ervaring. Barretjes zijn gezellig in Soho, Lower Eastside en Meatpacking...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:46:46 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_42457774
Zojuist geboekt, 30 december weg, maandag 8 januari terug... Ik heb er zin an!

Gelukkig kan ik kosten besparen door ook een paar dagen bij familie in Buffalo door te brengen... want de hotelprijzen in New York zijn echt te hoog! (zeker met de prijzen die ik in Azië / Australië gewend ben).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_42460468
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je zelf van houdt. Ik vond de grote clubs wel cool om te doen, beetje Paris Hilton spotten. Maar goed, wel dure aangelegenheid... Tevens is Italian night op donderdag een aanrader, moet je even uitzoeken waar het is, meestal op Chelsea Piers, maar in de winter zal het wel ergens anders zijn. Qua barren proberen het number te vinden van Milk & Honey, da's alleen best een klus en zonder van tevoren te bellen kom je niet binnen, eenmaal binnen is het er heel chill, goeie cocktails voor weinig en een aparte ervaring. Barretjes zijn gezellig in Soho, Lower Eastside en Meatpacking...
Dankje!

ZIjn de prijzen een beetje vergelijkbaar met het uitgaansleven in Amsterdam? of is het veel duurder?
En welke grote clubs heb jij bezocht? Wat was daar de entree weer van?
En welke barren zijn weer echte aanraders? Of zitten er veel leuke barretjes in de stadsdelen die jij opnoemde?

Een hoop vragen weer!
Ik hoop dat je me kunt helpen aan de antwoorden
pi_42462985
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:34 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Dankje!

ZIjn de prijzen een beetje vergelijkbaar met het uitgaansleven in Amsterdam? of is het veel duurder?
En welke grote clubs heb jij bezocht? Wat was daar de entree weer van?
En welke barren zijn weer echte aanraders? Of zitten er veel leuke barretjes in de stadsdelen die jij opnoemde?

Een hoop vragen weer!
Ik hoop dat je me kunt helpen aan de antwoorden
Qua grote clubs heb ik Marquise, Pink Elephant en Cain bezocht, andere aanraders die ik gemist heb zijn PM en Bungalow 8. Het is een tikkie duurder dan Amsterdam, alhoewel met de lage dollar het wel richting Jimmy Woo gaat. Nadeel is dat je op de gastenlijst moet staan om wat makkelijker binnen te komen (kwestie van bellen van tevoren) of als je met meer kerels bent een tafeltje moet nemen. Tafeltje is al snel 150 dollar de neus, maar dan heb je ook direct genoeg drank om jezelf compleet om te leggen, wat het wel weer enigzins verzacht. Oh, en bij een tafel hoort geen entree, dus scheelt je weer 20 dollar.

Meeste clubs zijn het mooist door de weeks, in het weekend komt iedereen richting manhattan en worden ze aan de deur moeilijker en is het publiek minder. Doordeweeks heb je een leukere, minder toeristische crowd en heb ik eigenlijk de beste avonden gehad. Een rooftop bar als 230 5th of de bar boven Hotel Gansevoort (meatpacking) zijn ook wel cool om een keer te doen, ik raad de eerst aan rond een uur of 7, als de zon onder gaat, ben je on-top-of-the-world.

Qua barren moet je een beetje zelf kijken in de genoemde buurten, ik heb echt van alles geprobeerd en altijd wel een leuke avond gehad. Probeer in het weekend ook een relaxte brunch bij Felix in Soho of wat tentjes in Meatpacking, waar ik even de naam van kwijt ben, recht tegenover hotel Gansevoort. Heel relaxed om een uur of 1 een Oeuf Benedicte weg tikken met een goeie cocktail, mijn idee van een ideaal weekend...

Oh ja, en mocht je wat mensen tegenkomen die redelijk bekend zijn in het uitgaansleven daar, vraag of ze je kunnen referren voor Milk and Honey, ik vond dat persoonlijk fantastisch en gek genoeg niet eens echt duur, succes!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:56:09 #112
108764 Ariadne
..::goddess::..
pi_42478072
als je van grote discotheken houdt moet je zeker Webster Hall eens uitchecken!! dit is de grootste club van Manhatten, er is altijd wel iets te beleven! ik vond t wel heel gaaf daar iig. drankjes zijn wel vrij prijzig, 8 dollar geloof ik. entree is 20 dollar maar voor 12 uur de helft.

ik ben met oud&nieuw ook in New York!! ik ga dit jaar niet naar Times Square, viel vorig jaar een beetje tegen. Als je trouwens een discotheek in wil met oud&nieuw zou ik wel vantevoren kaartjes bestellen...als je meer info wilt over clubs, restaurant enzo, is deze site heel handig!

heel veel plezier in new york in ieder geval!
I guess there's just a part of me that likes to bring you down just to keep you around
cause the day you'll realize how amazing you are you're gonna leave me
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:59:26 #113
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42496550
Ik moet ook weer eens heen. Alhoewel Hongkong ook wel best goedkoop is nu.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:42:19 #114
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_42498305
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:39 schreef leejow het volgende:

[..]

NYC is niet verslavend, NYC is een levensstijl

We hebben in het gebouw hier morgen en overmorgen openhousenewyork Schijnt dat dan alle nieuwschierige architecten langs komen die alle maten opmeten en je kamer gaan analyseren...
Open House is toch dat gebouwen die normaal voor publiek gesloten zijn, open zijn voor 2 dagen (althans, in Londen is dat zo)?
Waarom komen er dan architecten
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:47:29 #115
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_42504626
Eind november ga ik met 3 vrienden een aantal dagen NYC bekijken. Tickets zijn geboekt, nu nog ergens slapen. Aangezien we allemaal nog nooit in New York geweest zijn is het moeilijk in te schatten hoe ver een hotel of hostel van het centrum af is. Wat zijn volgens jullie (de kenners )de beste low-budget hotels of hostels niet te ver uit het centrum. Aangezien we maar een aantal dagen hebben is iedere dag 2 uur met de metro zonde van de tijd…
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:25:07 #116
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42505510
Hostelling International.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:26:34 #117
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42507253
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:47 schreef mynick het volgende:
Eind november ga ik met 3 vrienden een aantal dagen NYC bekijken. Tickets zijn geboekt, nu nog ergens slapen. Aangezien we allemaal nog nooit in New York geweest zijn is het moeilijk in te schatten hoe ver een hotel of hostel van het centrum af is. Wat zijn volgens jullie (de kenners )de beste low-budget hotels of hostels niet te ver uit het centrum. Aangezien we maar een aantal dagen hebben is iedere dag 2 uur met de metro zonde van de tijd…
welk centrum? of bedoel je gewoon manhattan? Meeste hotels en hostels liggen gewoon op manhattan. Voor hostels kan je kijken op hostelworld.com of hostelsclub.com
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:58:29 #118
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_42508135
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:26 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

welk centrum? of bedoel je gewoon manhattan? Meeste hotels en hostels liggen gewoon op manhattan. Voor hostels kan je kijken op hostelworld.com of hostelsclub.com
Als centrum midtown manhattan? Wie kent het Times Square Hostel?
pi_42508682
Bedankt voor jullie reacties Drive-r & Ariadne
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:31:15 #120
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42508925
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:58 schreef mynick het volgende:

[..]

Als centrum midtown manhattan? Wie kent het Times Square Hostel?
cartel hotel zit 150 meter van times sq. Ik ben er geweest. Ik vond het best redelijk maar daar zijn de meningen verdeeld over (zie verder OP). Ik zou zelf iets zoeken wat een stukje van times sq afligt omdat dat goedkoper is. Times sq is goed bereikbaar via subway dus opzich hoef je niet dichtbij times sq te verblijven om er toch een aantal avonden van te kunnen genieten. Heb zelf ook nog een keer geslapen in vanderbilt ymca in midtown (east). Was echt basic maar ook goedkoop, wat wil je als student...

Maar ik zou je gewoon aan raden om op hostelworld.com te kijken. Daar kan je ratings vinden van alle hostels en commentaar van reizigers...
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:14:33 #121
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_42510220
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:31 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

cartel hotel zit 150 meter van times sq. Ik ben er geweest. Ik vond het best redelijk maar daar zijn de meningen verdeeld over (zie verder OP). Ik zou zelf iets zoeken wat een stukje van times sq afligt omdat dat goedkoper is. Times sq is goed bereikbaar via subway dus opzich hoef je niet dichtbij times sq te verblijven om er toch een aantal avonden van te kunnen genieten. Heb zelf ook nog een keer geslapen in vanderbilt ymca in midtown (east). Was echt basic maar ook goedkoop, wat wil je als student...

Maar ik zou je gewoon aan raden om op hostelworld.com te kijken. Daar kan je ratings vinden van alle hostels en commentaar van reizigers...
Carter hotel heb ik ook gezien idd. Dat de meningen daarover nogal verdeeld zijn is me na het lezen van wat reviews ook duidelijk geworden, mijn eisen zijn wat hotels betreft niet erg hoog, ik boek echt voor nog 3 anderen, weet niet of zij het ook kunnen waarderen....

Hoe is de ligging van vanderbilt ymca, dicht bij de subway?
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:08:53 #122
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42513720
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:14 schreef mynick het volgende:

[..]

Carter hotel heb ik ook gezien idd. Dat de meningen daarover nogal verdeeld zijn is me na het lezen van wat reviews ook duidelijk geworden, mijn eisen zijn wat hotels betreft niet erg hoog, ik boek echt voor nog 3 anderen, weet niet of zij het ook kunnen waarderen....

Hoe is de ligging van vanderbilt ymca, dicht bij de subway?
vanderbilt ymca heeft een goede ligging vond ik. Het ligt tussen 2nd en 3rd ave op 47th street. Er is een subway stop op 51st en lexington, dus 4 blokken lopen. Maar kijk gewoon hier:

http://www.hostelworld.co(...)rk/ChosenCountry.USA

Er zullen vast wel betere hostels zijn dan het ymca, maar wij hadden vliegticket + accomodatie bij 1 reisbureau geboekt dus we hadden maar beperkte keuzen uit hostels.
pi_42532592
Over precies twee weken staan we op Schiphol op weg naar New York
pi_42560296
Heb toch weer de plannen om over een tijd weer naar NY te gaan
Ken nog iemand die heel graag wilt maar hij zit nog met school enzo en veel poen heeft die ook niet
Hij kan misschien wel iets regelen met zijn ouders ofzo

Hij zat te denken om in Februari/maart/april/mei te gaan als hij vakantie heeft
Tis misschien nog wat vroeg want dat is dan waarschijnlijk pas over ene half jaar
Maar hij vraagt nu aan zijn ouders wat zij ervan vinden en als zij alles okay vinden ben ik bereid om weer te gaan sparen voor NY
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:38:32 #125
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42562806
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:54 schreef Drostie het volgende:
Mijn weekje New York komt nu wel heel erg dichtbij, nog een weekje of drie en dan is het eindelijk zover. Ik heb inmiddels tickets besteld voor de NBA wedstrijd NY-Philadelphia. Helaas geen topclubs en het is maar een oefenwedstrijd, maar toch zeker niet verkeerd Ben ook een beetje bezig geweest met planning en dergelijken...zaterdag aankomst, zondag omgeving hostel verkennen. Ik zit int Vanderbilt YMCA, dus het zal vooral gaan om Rockefeller Centre, Chrysler Building etc. Maandag wordt het dan Vrijheidsbeeld, Wall Street, Ground Zero, Brooklyn Bridge etc. En verder zien we wel, we hebben tot zaterdag de tijd dus geen haast
Vanderbilt YMCA is okee. Daar heb ik ook twee nachten geslapen.
pi_42578041
Binnenkort ook maar weer eens gaan. Leuke stad en vorige keer heel veel, maar toch veels te weinig gezien.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_42581690
Het gaat door! Maandag over een week zit ik er toch! (niet meer verwacht) dus kom maar op met die tips

Hoe kom je bijv. het makkelijkst van Newark naar Manhattan?
Is een citypas echt handig? (ligt er zeker ook aan wat je wil gaan zien?)
We zitten in de West End Studio's...beetje centraal? (ik heb t niet geregeld)
Etc...alles is welkom!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_42582308
Newark - Manhattan: Je gaat eerst met de Airtrain naar het treinstation. Dit is gratis. Vervolgens pak je vanaf daar de trein naar New York Penn Station. Dit kost 14 dollar voor een enkeltje. Let wel op dat je voor New York Penn een kaartje haalt en niet voor Newark Penn. Een kaartje voor de trein haal je al op het station. Treinrit is ongeveer 20 minuten.

Citypas vond ik erg handig. Ik heb een 7 daagse New York Pass gehad en heb het geld er zeker wel uitgehaald. Je kan bij de boot naar het Vrijheidsbeeld ook de rij voor de kaartverkoop overslaan en dat is ook lekker.
pi_42582661
West End Studios zit op West End Avenue. Je neemt metrolijn 1 naar 103th Street en loopt 1 blok westwaarts. Je bent vanaf daar ongeveer binnen 10 minuten op Times Square met de metro. Tip, als je een week gaat en veel wil gaan reizen met de metro dan is een metrokaart voor een week best handig. Je hoeft dan niet steeds losse kaartjes te kopen. Deze kost 24 dollar meende ik.
pi_42588763
Dat vrijheidsbeeld kan je ook wel overslaan als je er niet ingaat, daarvoor moet je je weer van te voren inschrijven ofzo...
pi_42589142
Je hebt vanaf het eiland anders wel een perfect uitzicht op Manhattan.

pi_42589492
Er is in New York een vliegtuig gecrashed....
Nu op cnn
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:02:58 #133
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42589723
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:58 schreef uberbert het volgende:
Er is in New York een vliegtuig gecrashed....
Nu op cnn
kzie het, gelukkig is ht maar een kleine
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:08:34 #134
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_42589979
Waarschijnlijk een ongeluk.Ik merk er gelukkig niets van, ik woon er te ver vandaan, maar schrok wel toen ik het hoorde...mijn man belde gelijk om te zeggen dat het een ongeluk was, voordat ik weer volledig in paniek zou raken
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_42590126
Aircraft crashes into New York building
NEW YORK (AP) -- Police say an aircraft has crashed into a building on Manhattan's Upper East Side at 72nd Street and York Avenue. It is near Rockefeller Center.

There was no word on casualties.

Video from the scene shows at least three apartments in the high rise fully engulfed in flames.

It's unclear if it was a small plane or a helicopter.

pi_42590191
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:23 schreef Jaguarized het volgende:
West End Studios zit op West End Avenue. Je neemt metrolijn 1 naar 103th Street en loopt 1 blok westwaarts. Je bent vanaf daar ongeveer binnen 10 minuten op Times Square met de metro. Tip, als je een week gaat en veel wil gaan reizen met de metro dan is een metrokaart voor een week best handig. Je hoeft dan niet steeds losse kaartjes te kopen. Deze kost 24 dollar meende ik.
Bedankt voor de tips Jaguarized! Mocht je nog meer goede of gewoon leuke sightseeing tips hebt...altijd welkom
pi_42591680
Ook nog een leuke tip: http://www.gawker.com/maps/smell/

De geurenkaart van de New Yorkse metro!
pi_42640982
Foto geschoten tijdens mijn afgelopen zomer vakantie in New York:

Meer op aanvraag
pi_42641332
Wow vet!
pi_42641781
Owjah en de nightshot:

Beetje jammer van de ruis op de foto Op een klein camera scherm is dat moeilijk te ontdekken en als je dan het echte resultaat thuis ziet is het te laat om er nog iets aan te doen
pi_42678519
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:02 schreef Razer het volgende:
Foto geschoten tijdens mijn afgelopen zomer vakantie in New York:

[afbeelding]

Meer op aanvraag
Vette foto! In maart zat ik op een van die bankjes Goede plek om hele mooi foto's te maken.
pi_42705573
Je moet zo'n panorama in de avond heel snel maken, want het kleurenverschil merk je heel snel terug op je foto's als je hem eenmaal gaat verwerken... Daar had een vriend van mij ook erg last van. Is vervelend om dat thuis nog allemaal te moeten corrigeren!
pi_42708064
goede topic en op!

hoe zit het met een visum, ik ga waarschijnlijk een paar dagen naar new york (als toerist) maar moet je dat van te voren regelen? en is een credit card echt een must? en voor het boeken van het hotel kan ik toch ook wel de credit card van mn vader gebruiken?
pi_42708151
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:26 schreef Julien het volgende:
goede topic en op!

hoe zit het met een visum, ik ga waarschijnlijk een paar dagen naar new york (als toerist) maar moet je dat van te voren regelen? en is een credit card echt een must? en voor het boeken van het hotel kan ik toch ook wel de credit card van mn vader gebruiken?
voor vakantie hoef je niks te regelen. Gewoon in het vliegtuig stappen en die groene kaart invullen.
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:48:59 #145
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_42708519
Creditcard heb je niet echt nodig, ATM's accepteren ook gewoon Maestro en Cirrus. En voor het boeken van het hotel kun je elke willekeurige creditcard gebruiken.
pi_42708620
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:48 schreef Douwe het volgende:
Creditcard heb je niet echt nodig, ATM's accepteren ook gewoon Maestro en Cirrus. En voor het boeken van het hotel kun je elke willekeurige creditcard gebruiken.
maar ik kan wel maar 1 keer per dag pinnen met mn rabopas toch?

edit: ik bedoel pinnen uit een automaat en niet in winkels

edit2: deze: http://www.bigapplegreeter.org vond ik in de vorige topic, misschien handig om m in de OP te zetten?
pi_42708682
in winkels kan je volgens mij uberhaupt niet pinnen daar?
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:21:54 #148
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42709344
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:55 schreef NegaSado het volgende:
Je moet zo'n panorama in de avond heel snel maken, want het kleurenverschil merk je heel snel terug op je foto's als je hem eenmaal gaat verwerken... Daar had een vriend van mij ook erg last van. Is vervelend om dat thuis nog allemaal te moeten corrigeren!
hangt er vanaf welke pano software je gebruikt. Sommige pano stitchers stellen automatisch de kleurbalans etc.. in. Ik heb deze pano vorig jaar zomer geschoten vanuit LIC,Queens:

Ik heb Arcsoft Panorama maker gebruikt en die werkt echt super!
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:40:18 #149
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42709887
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:53 schreef Julien het volgende:

[..]

maar ik kan wel maar 1 keer per dag pinnen met mn rabopas toch?

edit: ik bedoel pinnen uit een automaat en niet in winkels

edit2: deze: http://www.bigapplegreeter.org vond ik in de vorige topic, misschien handig om m in de OP te zetten?
Je kan daar gewoon dagelijks pinnen met je Rabopas. Overigens niet gaan pinnen bij een automaat met je creditcard. Dit kost je reteveel aan toeslag.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:17:11 #150
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42738491
Een of andere dude die op de manhattan bridge is geklommen zonder enige veiligheidsmaatregelen:

Echt stoer. Lijkt me echt vet om ook een keer te doen.
pi_42738784
Lijkt me niet helemaal legaal.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:42:39 #152
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42739244
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:26 schreef Jaguarized het volgende:
Lijkt me niet helemaal legaal.
maakt het alleen nog maar spannender
pi_42745619
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:17 schreef The.PhantoM het volgende:
Een of andere dude die op de manhattan bridge is geklommen zonder enige veiligheidsmaatregelen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Echt stoer. Lijkt me echt vet om ook een keer te doen.
whooo vette foto's!
pi_42764209
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:26 schreef Julien het volgende:
hoe zit het met een visum, ik ga waarschijnlijk een paar dagen naar new york (als toerist) maar moet je dat van te voren regelen?
Als je een strafblad hebt, moet je een visum aanvragen.
Anders niet.

Die eerste foto is vooral heel erg mooi, vanaf de brug.

Nog 6 nachtjes slapen en dan zit ik in New York
pi_42783198
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:23 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Als je een strafblad hebt, moet je een visum aanvragen.
Anders niet.

Die eerste foto is vooral heel erg mooi, vanaf de brug.

Nog 6 nachtjes slapen en dan zit ik in New York
Ik zit er over 5 nachtjes slapen
Woei!
pi_42796137
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ik zit er over 5 nachtjes slapen
Woei!
ik nu ook
pi_42880138
Nog 1 nachtje slapen....woei!!!!
pi_42881200
Veel plezier!
pi_42881221
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 11:57 schreef Fannetje het volgende:
Veel plezier!
Dank je wel! Volgens iedereen die ik heb gesproken en die er al is geweest gaat dat helemaal goedkomen!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:20:25 #160
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_42921359
Gisteren geboekt voor februari 5 nachten
Was een beetje aan het browsen op de site van Hotel Pennsylvania...
Was echt goedkoop! 111 euro per nacht, gold alleen voor die week
Vliegen met Continental, ticket voor 410,- rechtstreeks. Gunstige tijden ook: 16:00 aan, 19:00 weg.

Nu nog dingen zoeken om te doen. Iig naar een wedstrijd van de Knicks

edit: heeft iemand hier ervaring met de Hop-On-Hop-Off tour?
Zag dat je voor $46 een 48-uurkaart kunt krijgen waarmee je 4 'loops' kunt doen:
- Uptown & Harlem Loop
- Downtown Loop
- Brooklyn Loop
- Night Loop (2,5 uur, alleen rijden, niet af te stappen)

Op de kaart ziet het wel uit alsof ze op 'mooie' plekken stoppen:
http://www.coachusa.com/CoachUsaAssets/files/91/map.pdf

Ouders gaan ook mee en die lopen wat minder hard/lang/vaak. Eerste keer in NY ook, dus dit lijkt dan een aardige manier om snel veel te zien?
Dacht dan bv:

di-avond: ff naar Times Square lopen
wo: 34th -> Central Park en tussenliggende dingen: 5th & Broadway, Rockefeller, Times Square, Grand Central Station, Strawberry Fields....
do: Hop-On-Hop-Off Downtown Loop, rondlopen bij Statue Of Liberty, Pier 17, Wall Street, WTC Site, Canal Street, SOHO. Avond: Empire State
vr: do: Hop-On-Hop-Off Brooklyn Loop, meer om het eens gezien te hebben. 's middags misschien de Uptown Loop door Harlem... Avond: NY Knicks.
za: ??? en iig. Top Of The Rock.
zo: tot een uur of 15:00, misschien. Harlem Gospel Tour, is dat wat?

[ Bericht 27% gewijzigd door matthijst op 26-10-2006 08:41:07 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_42961636
Mag ik vragen waar je het ticket geboekt hebt, en is dat inclusief belastingen?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:37:27 #162
28167 matthijst
pi_42970901
Inclusief alles idd: www.continental.com
ff "Advanced Search" kiezen en dan bij Where is your billing address? Netherlands invullen om prijzen in Euro's te zien te krijgen....

Vluchten zijn 341.00 EUR. En dan uiteindelijk 411,-
Zelfde vlucht heb je ook met Delta, voor exact dezelfde prijs.
Delta schijnt echter geen eigen TV-tjes te hebben, Continental wel op de "400" versie vliegtuigen...

Vliegwinkel.nl staat ie ook wel trouwens:
Vliegticket ¤ 341.00
Vliegticket Garantie ¤ 4.00
Luchthavenbelasting ¤ 70.30
Sub Totaal ¤ 415.30 p.p.

[ Bericht 48% gewijzigd door matthijst op 26-10-2006 23:44:55 ]
pi_42980660
Ik was 2 jaar geleden ook in februari 8 dagen gegaan. Is mij heel erg goed bevallen: er was net een grote sneeuwstorm geweest, maar we hebben 7 van de 8 dagen mooi weer gehad. Zelfs nog een dag zonder jas gelopen! Enige minpunt was wel dat het op het ESB gigantisch koud was, vooral met al die wind.

De tickets hadden wij toen overigens voor 280 euro. Sindsdien heb ik ze nooit meer zo goedkoop gezien!
pi_42981372
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:20 schreef NegaSado het volgende:
Sindsdien heb ik ze nooit meer zo goedkoop gezien!
klopt is alleen maar duurder geworden
pi_42981451
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:20 schreef matthijst het volgende:

Zag dat je voor $46 een 48-uurkaart kunt krijgen waarmee je 4 'loops' kunt doen:
- Uptown & Harlem Loop
- Downtown Loop
- Brooklyn Loop
aleen ervaring met de downtown loop. maar dat is wel heel relaxt als je het hele rondje doet. lekker 2,5 uur op de bus zitten en je ziet alles van heel downtown NY.
als je zeker meer dan 1 loop wilt doen is dit een goede oplossing
pi_42981713
quote:

- Uptown & Harlem Loop
- Downtown Loop
- Brooklyn Loop
Heb het ook gedaan
Is wel leuk voorral mooi dat je steeds kan instappen en uit stappen
Je moet wel zorgen dat je boven komt te zitten want beneden zie je eigenlijk niet veel door die ramen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:37:30 #167
28167 matthijst
pi_42984756
Lees net dat er op kleding onder de $110 geen sales tax meer wordt geheven?
Gecombineerd met die 11% kortingskaart van Macy's of Bloomingdales is dat flink goedkoop inkopen doen dan
pi_42984853
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:37 schreef matthijst het volgende:
Lees net dat er op kleding onder de $110 geen sales tax meer wordt geheven?
Gecombineerd met die 11% kortingskaart van Macy's of Bloomingdales is dat flink goedkoop inkopen doen dan
Tel daar ook nog even het voordeel van de euro/dollar koers bij op. Macy's is goedkoper dan bloomingdales volgens mij. wel leuker i.i.g.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:41:00 #169
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_42994443
quote:
Gisteren geboekt voor februari 5 nachten
Was een beetje aan het browsen op de site van Hotel Pennsylvania...
Was echt goedkoop! 111 euro per nacht, gold alleen voor die week
Vliegen met Continental, ticket voor 410,- rechtstreeks. Gunstige tijden ook: 16:00 aan, 19:00 weg.

Nu nog dingen zoeken om te doen. Iig naar een wedstrijd van de Knicks

- Uptown & Harlem Loop
- Downtown Loop
- Brooklyn Loop
Ja ik. Ben 2x in New York geweest, en heb een aantal van die tours gedaan. Oh wacht,eigenlijk allemaal zie ik . Werkt perfect. Er komt elk kwartier een bus langs op elke spot, dus je kunt uitstappen waar je wil, en dan overal weer op een andere bus stappen en verder gaan. Geweldig. Goedkope manier om op verschillen plaatsen te komen qua bezienswaardigheden, en tijdens de ritten zie je ook meer dan wanneer je met de Metro gaat.

Night Loop is geweldig, ontzettend mooi. Ik ben er nu 2x geweest (oa afgelopen Juni) en ik wil weer terug. De sfeer, de mensen, de gebouwen, gewoon de hele 'air' van die stad is gewoon de bom
Breitling - Instruments for Professionals
pi_43007486
Net vanochtend teruggekomen uit New York en nu aardig kapot maar het was Geweldig met de hoofdletter G ! We hebben erg veel gelopen en daardoor erg veel gezien. Het was koud maar met een zonnetje dus uiteindelijk goed te doen.
Wat een geweldige stad is NY
pi_43264848
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:11 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Net vanochtend teruggekomen uit New York en nu aardig kapot maar het was Geweldig met de hoofdletter G ! We hebben erg veel gelopen en daardoor erg veel gezien. Het was koud maar met een zonnetje dus uiteindelijk goed te doen.
Wat een geweldige stad is NY
Jammer dat je nu terug bent
Vandaag had je de marathon kunnen zien
pi_43268951
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:35 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Jammer dat je nu terug bent
Vandaag had je de marathon kunnen zien
Weet ik maar nu had ik geen vakantie kunnen krijgen en bovendien hadden we het dan niet zo kort nog van te voren kunnen regelen Ik ben dus blij dat ik vorige week ben geweest
pi_43271244
Mensen ik heb een reisverslagje geschreven, enjoy.

Zaterdag 21 oktober
Zaterdag 21 oktober was het dan eindelijk zover. Hier keek ik echt al tijden naar uit….we gaan naar New York!! We hebben allebei nog best een goede nacht gehad, maar ik wordt wel voor de wekker wakker. De adrenaline stroomt overal….na een douche en een ontbijt probeer ik via internet nog kaarten te bestellen voor het vrijheidsbeeld, maar dat lukt helaas niet. We vertrekken om 10u naar Schiphol, waar we om ongeveer 10.45u aankomen. Het inchecken hadden we thuis al gedaan, dus dat kostte weinig tijd. Ik had bij het inchecken een foutje gemaakt waardoor Joyce en ik aan hele andere kanten van het vliegtuig zaten, maar na een mailtje naar KLM hebben ze dat prima voor ons opgelost (hulde!). Na het gebruikelijke “tax-free” shoppen en een bakkie koffie staan we rond half één bij de gate. Na een controle aan de gate stappen we het vliegtuig in, dat uiteindelijk om 2u de lucht in gaat. We hebben twee stoelen naast het raam, maar wel boven de vleugel. Na een half uurtje gaat het lichtje “riemen aan” uit, en het hoogbejaarde (ja, sarcastisch bedoeld) stel voor ons zet gelijk hun stoelen vol naar achteren. Tja, dan moet ik dat ook maar doen want zo zie ik mijn LCD scherm niet. Dat was trouwens goed toeven…je hebt een eigen schermpje in de stoel voor je, met daarop films, series, muziek en games. Ik heb me met Mission: Impossible 3 en King Kong prima vermaakt, al had Joyce daar iets meer moeite mee. Zonder entertainment system vindt ze het vliegen ook niks. King Kong werd een kwartier voor einde bruut afgebroken omdat we al gingen landen. Balen dus, maar ik kon wel uit het raam zien liggen waar we 7 uur voor gevlogen hebben: Manhattan. Daar waren we echter nog lang niet…na het vliegtuig werden we uitgebreid gecontroleerd. Al in het vliegtuig moesten we twee vragenlijsten invullen en serieus, de tranen springen ervan in je ogen. Amerikanen zijn gek! Dit werd onder andere gevraagd:
• Heb je ooit geestverruimende middelen gebruikt?
• Ben je ooit veroordeeld voor een misdrijf?
Ik als brave niet-blowende Hollander (tja) heb netjes nee geantwoord, ook op de minder snuggere vragen als:
• Ben je tussen 1933 en 1945 als nazi actief geweest?
• Heb je banden met terroristische groeperingen?
Het niveau was duidelijk erg hoog. Tussendoor kregen we nog een keer drinken (biertjah), eten (ik kip, Joyce pasta) en nog een sandwich. Op het vliegveld moest iedereen in een rij staan, en de voorsten werden door een negroide schele Amerikaan van een meter of 1.65 naar een balie geleid. Dat laatste wist ik natuurlijk niet, en toen Joyce en ik “gewoon” zelf een balie uit gingen zoeken, vertelde de Yup ons “If you do that by yourself, you’ll be standing there for a loooong time”. En dat is dan je eerste contact met een Amerikaan: WELKOM. Kuchkuch. De man bij de balie was gelukkig een stuk vriendelijker. Hier moesten we de vreemde vragenlijsten inleveren, werd een foto gemaakt en werd een electronische vingerafdruk van beide wijsvingers genomen. Daarna mochten we eindelijk officieel de States in. Hier gingen we meteen om zoek naar de Airtrain. Het vliegveld, JFK, bestaat niet zoals Schiphol uit één gebouw met meerdere terminals, maar uit meerdere gebouwen. Dit onbemande monorailtje rijdt daartussen, en naar het dichtstbijzijnde metrostation. Helaas stapte we eerst in het verkeerde treintje, toen in een treintje dat alléén de terminals aandeed en niet het metrostation, en daarna pas het goede. Ach, we hebben toch vakantie…eenmaal bij de metro aangekomen moesten we daar op zoek naar de juiste kaart. Ik liep dus meteen tussen de yoyo-niggaz en das toch effe wennen. In de metro was het ook allemaal maar vreemd, zo de eerste keer. Vol met Niggaz, Hispanics en allerlei “etnische minderheden”. Opvallend ook dat je, op weg naar Manhattan, per station heel specifiek één zo’n bevolkingsgroep in en uit ziet stappen. Je merkt zo echt dat je door verschillende wijken rijdt. Natuurlijk stapten we een metrostation te ver uit (fifth av. & 53th ipv lexington & 53th). Niet zo’n groot probleem, maar als je met je koffers op pad moet toch vervelend. En dan stap je de metro uit, ga je de trap op ophoog…er komt steeds meer lawaai, je ziet grote gebouwen en ineens….ben je in New York! Haha dat was echt wel even cool. Joyce moest gelijk van de gelegenheid gebruik maken om mijn smile op de foto te zetten  Vijf minuten later liepen er twee niggaz langs die hun zoon vertelden om zijn “black ass” even “down” te “calmen”. Welkom in Manhattan. Het hostel opzoeken was werkelijk geen probleem, mede dankzij het gemakkelijke genummerde-straten systeem. Het hostelkamertje stelt werkelijk geen drol voor. Het is een klein hokje van 3x2 ofzo met daarin een stapelbed (gezellig), bureau, koelkast en TV aan de muur. Maar dan zit je wel in hartje Manhattan! We hebben de koffers neergegooid en zijn aan de wandel gegaan naar Times Square. En dit was toch allemaal maar eng…je loopt in het donker in een onbekende stad, waar de bouw en infrastructuur is zoals je nog nooit hebt gezien (bijna letterlijk Hoog gebouw-stoep-weg-stoep-hoog gebouw, en dat in de breedte ongeveer 12 keer en in de lengte ongeveer 150 keer) en er loopt een diversiteit op straat waar je U tegen zegt. En dat Times Square….DRUK!! We kregen het er maar benauwd, zijn terug gegaan naar het hostel en gaan slapen. Om 20u Amerikaanse tijd wel te verstaan.
Zondag 22 oktober.
Zoals ik al schreef, gingen we zondag al om acht uur slapen. Door de jetlag word je dan al om 6u wakker…en om 7u waren we gedouched en klaar om Manhattan in te gaan. En wat een contrast met Times Square de avond ervoor, want er is natuurlijk geen ene hond op de weg om 7u op zondag (ja, óók in The City that never sleeps). We zijn van Third naar Fifth Avenue gelopen en vervolgens downtown richting Empire State building. Na een tijdje kwam het eerste bekende gebouw in zicht: Het Chrysler building. Mijn vooral voor deze trip aangeschafte digitale cam kon dan eindelijk foto’s gaan maken van hoge, heeeele hoge gebouwen. Na een stukje lopen zijn we een soort drogist ingegaan om wat drinken te kopen. Toen we eruit kwamen dacht ik ”huh, waar is dat gebouw nou?”, en dan kijk je omhoog….stonden we er gewoon recht onder! Haha echt bizar, maar zeker cool. We zijn verder downtown gelopen naar Grand Central Station. Dit is het station waar trein, metro enzovoort samenkomen, een schitterend gebouw met een grote hal, je ziet em onder andere in Armageddon. De ramen zijn er 21 meter hoog, er staat een wereldberoemde klok midden in de hal en aan het plafond hangt –natuurlijk- de stars&stripes. En daar sta je dan om half 8 in de ochtend. Toen we uit GCS kwamen hebben we geprobeerd op z’n New Yorks te ontbijten. We zijn onze eerste Deli ingegaan…dit zijn een soort eetzaakjes, misschien nog het meest te vergelijken met een bakker/eetcafe, alleen dan uitgebreider en vooral gericht op “to go”. New Yorkers hebben het druk dus willen snel eten. Ik heb de Mexicaan achter de balie om iets NY gevraagd, en hij gaf me een geroosterde bagel met cream cheese. Echt ontzettend lekker en ik heb dit nog een aantal keer herhaald. Joyce durfde de gok nog niet aan en nam een chocoladebroodje, maar omdat deze oud was heeft ze de helft van mijn bagel op en ook zij was meteen verkocht. We lopen langs de New York Public Library, maar deze is nog dicht (gek he). Omdat we nog geen koffie ophadden (en dát hebben we nodig) zijn we voor het eerst de Starbucks ingegaan. Daar konden we koffie drinken met het Empire State Building op de achtergrond, want daar waren we inmiddels vlak bij. Joyce nam een Mocha (espresso met chocolademelk en slagroom) en ik een dubbele espresso, het was immers 8u in de ochtend. Best grappig dat ze daar niks normaal kunnen noemen, een dubbele espresso heette bijvoorbeeld geen double maar een dopio. Na de koffie zijn we even om het Empire State Building heen gelopen, we gaan er een andere keer op. Omdat we in de verte het flatiron building al zagen liggen, zijn we hier gaan kijken. Onderweg door Madison Square Park, waar we de eerste eekhoorns tegen kwamen. Echt vreemd, in zo’n volgebouwde stad zie je in het kleinste stukje “natuur” meteen eekhoorns. En ze eten gewoon uit je hand (bijna dan). Hier hebben we nog maar even op onze kont gezeten en met eekhoorns gespeeld. We zijn over Broadway naar Macy’s gelopen, maar die was nog dicht. Toen zijn we doorgelopen naar Times Square. Overdag is dit een stuk beter toeven, minder druk, minder beangstigend. We zijn naar de Virgin Megastore geweest….heel mooi, maar sterrevusduur. Ik als DVD-liefhebber heb dus ook alles maar laten liggen….er komen vast betere tijden. We hebben wat gegeten bij de Subway (EXACT hetzelfde als in Nederland) en zijn de Toys ‘r’ Us ingedoken. Vooral iets voor Joyce, maar ik als 23 jarig kind vond het er ook heel erg leuk  We hebben vervolgens de metro gepakt terug naar Macy’s, waar Joyce haar eerste kleren heeft gekocht. Ik vond er een cool vest van Tommy H. maar dat was $108. Nog maar even laten liggen. Toen we Macy’s uitgingen stonden we ineens voor Madison Square Garden. Op verzoek van Joyce zijn we eerst even de H&M in gegaan, en daarna zijn we Borders gaan bekijken, een soort Amerikaanse Bruna maar beter en groter. Ik heb er een Jordan-boek en een Phil Jackson-boek (ja, de oude coach van Jordan) op de kop getikt voor 25 euris. Koopie! Het is inmiddels ongeveer half 5 en we zijn verrot. Ik kan met mijn NY-adrenaline nog wel even door, maar of dat verstandig zou zijn is anders. We nemen de metro naar het hotel om even een uurtje bij te komen. ’s Avonds zijn we naar Rockefeller Centre geweest, met daarbij de beroemde ijsbaan bij het standbeeld van Prometheus. Hier zijn we het GE building op geweest, één van de hoge gebouwen in New York. Het mooiste is hier wel het overzicht over Central Park, dat je moet missen op het Empire State Building (omdat het GE building er dan vóór staat). Hier moest ik toch nog wel even een keertje slikken. Je overziet meteen heel Manhattan (en vijf staten) en dat was toch wel even bijzonder. Hier heb ik écht lang naar uitgegeken. Joyce heeft een hele partij foto’s gemaakt, ik blijf op grote hoogtes een kneusje en heb niet echt een steady hand, zogezegd  Hierna zijn we gaan eten, maar omdat de bitch van de Burger King de deur voor onze neus dicht gooide (letterlijk), moesten we op zoek naar iets anders. Vooral tot grote ergernis van Joyce want die rammelde echt, ik had ‘s middags nog een Subway-sub op dus ik had nog wel even gekund. Uiteindelijk belandden we bij weer een deli-achtig zaakje. Hier waren twee eilanden, één met koud eten (salade, groente, fruit) en één met warm eten (vlees, kip, vis, rijst enzovoort). Hier moest je in een plastic bak opscheppen waar je trek in had en dan betaal je voor gewicht. Voor minder dan 20 dollar hebben we allebei ons buikje helemaal rond gegeten en zijn naar het hotel gelopen. Hier hebben we even de kuitjes gemasseerd, ik heb even de World Series gekeken en we zijn weer vrij bijtijds gaan slapen.

Maandag 23 oktober
Vandaag zou alles in het teken staan van “downtown NY”. We hebben de metro gepakt naar Bowling Green, helemaal in het zuiden van Manhattan. Daar hebben we eerst ontbeten (ik een bagel met ei, Joyce één met cream cheese), en koffie bij Starbucks (natuurlijk). Joyce weer haar Mocha, ik een Caramel Machiato, mooie naam he. We hebben foto’s gemaakt bij de Wall Street Bull, gepint en aan een stoere Amerikaan de weg gevraagd naar de ferry naar Miss Liberty. Hier moesten we nog drie kwartier wachten op de eerste boot, maar we waren blij dat we zo vroeg waren. De rij achter ons was zo ontzettend lang, dat we het einde niet eens konden zien. Eerst een veiligheidscontrole, net als op het vliegveld. Nu moesten riemen en horloges ook af. Joyce heeft het de hele tijd al erg koud, loopt rond met haar capuchon strak aangetrokken. Ik noem haar Kloontje. De tocht naar het vrijheidsbeeld is al niet veel warmer, maar halleluja: wat een uitzicht. De gehele skyline van Manhattan is zichtbaar en dat is echt een fantastisch gezicht. De boot vaart om Liberty Island heen en legt aan. Eerst even een restroom break. We lopen over een rond plein van 30 meter diameter met daarop een vlaggenmast met de Amerikaanse vlag. Je zal maar even vergeten hoe die eruit ziet he. We lopen langs het vrijheidsbeeld en hebben, zo lijkt het, het hele eiland voor onszelf. De rest is zeker de andere kant op gelopen. Gelukkig hebben we Time Passes gekregen omdat we zo vroeg waren, dit zijn speciale kaarten waarmee je ook het beeld ín mag. Hiervoor moeten we eerst wéér door een controle….riemen af, álles door de metaaldetector en zelfs een speciaal luchtblazend apparaat dat explosieven detecteert. Voor het vrijheidsbeeld moeten we eerst even wachten op ranger Bob (of iets dergelijks, hij is in ieder geval precies zoals ik het me voorstel: beetje dikkig, jampotpril) die ons gaat rondleiden. Zelfs hij maakt wat grapjes over de belachelijke hoeveelheid beveiliging. Het slaat echt een beetje door, als je het mij vraagt. Dat rondleiden doet hij trouwens best aardig. We krijgen een verhaaltje te horen van ongeveer een kwartier over het beeld, en dat alles onder het beeld bij de oude fakkel. We mogen de sokkel in, waar we een nóg mooier uitzicht op Manhattan hebben. We vragen mensen foto’s van ons te nemen, maar ze zijn niet al te getalenteerd en bakken er niks van. Een heleboel traptreden later staan we recht onder het beeld, waar we door een glasplaat heen foto’s kunnen nemen. We mogen er niet écht in, en dat is ook niet zo gek als je ziet hoe weinig ruimte er is. De accu van mijn camera is leeg (de reserve moesten we, met de rugtas, achter laten in kluisjes vóór de beveiliging) maar ik kan nog net twee foto’s nemen. Hierna verlaten we Liberty Island en stappen bijna op de boot naar New Jersey….da’s net de verkeerde kant. Omdat het al half 1 is, slaan we Ellis Island over. We hebben meer te doen…namelijk Ground Zero. Als we daar heen gaan zien we al snel wegwerkzaamheden, maar we beseffen pas dat we bij Ground Zero zijn als we er al even langs lopen. Het ziet er allemaal maar vaag uit, het is gewoon een hele grote bouwput. Heel groot is nog overdreven, Joyce kan zelfs nauwelijks bevatten dat er twee torens hebben gestaan. Toch krijgen we er een beklemmend gevoel bij, het is een erg vreemde plek. We hebben er ook weinig foto’s genomen, het is toch erg vreemd om de toerist uit te hangen op een plek waar ruim 2500 mensen om zijn gekomen. We gaan wel even het World Financial Centre in, hier staan schaalmodellen van hoe het er straks allemaal uit gaat zien. Buiten staan nauwelijks herdenkingstekens, aan de oostkant hangen alleen wat foto’s. We lopen om GZ heen en eten wat bij de Burger King (moest er eens van komen toch). We lopen nog even terug en gaan St. Pauls Chapel in. Dit is het kerkje waar alle brandweermannen en reddingswerkers verbleven en waar het gehele hek werd volgehangen met steunbetuigingen. Was het op Ground Zero nog moeilijk je voor te stellen wat er is gebeurt (het blijft een bouwput), hier vliegt de verschrikking je direct naar je strot. Ik stond er echt met een brok in mijn keel. De hele kerk hangt vol met herdenkingstekens, liefdesbetuigingen, noem maar op. Joyce en ik hebben ook nog een kleine boodschap achter gelaten op een daarvoor bestemd bord. Terug naar de huidige tijd: Century 21. Dit is een outletstore waar we wat goedkope goodies wilden scoren. Maar het was maar een klotezaak, net een kringloopwinkel en ook echt niet zo goedkoop. We stonden snel weer buiten, en zijn naar Wall Street gelopen. Hier hebben we de New York Stock Exchange bekeken en de Federal Hall. Met de metro zijn de richting de Brooklyn Bridge gereden. Helaas kwamen we ongeveer 40 meter onder de brug uit, en we waren echt te moe om terug te lopen. We hebben wat foto’s gemaakt in zijn terug gelopen naar het metrostation. Hier zijn we *moe* de Starbucks in gegaan. Joyce nam thee, dat werd helemaal paars. Toen ik daar ons plattegrondje erbij pakte, zag ik dat we vlakbij Chinatown zaten. Hier zouden we eigenlijk de volgende dag naartoe gaan, maar omdat we nu toch zo dichtbij waren hebben we het nu bekeken. En dat was maar goed ook, er was namelijk geen drol aan. Waar we een soort “authentiek-chinese buurt” verwachtten, was het eigenlijk één commercieel zooitje. Het voelde alsof we in Marmaris liepen, maar dan met Chinezen ipv Turken. Maar snel weer weg gegaan. We hebben de metro gepakt naar fifth avenue & 53rd en hebben nog even geshopt in de NBA store. Ik heb er een mooi shirt van Dwyane Wade gekocht. Een erg mooie zaak, het is ook veel meer dan een zaak, want er werd ook een TV programma opgenomen. We zijn Niketown in gegeaan (daar wilde ik een sportbroekje kopen, maar alleen XXL broekjes), Trump Tower en FAO Schwarz. Dat laatste is een wereldberoemde speelgoedwinkel, maar daar hing weinig sfeer. We zijn gaan eten bij TGI Fridays, een leuk restaurantje. Joyce had pasta met kip en ik fajitas. Hierna zijn we op huis aan gegaan en hebben we Friends gekeken.

dinsdag 24 oktober 2006
Vandaag zouden we het American Museum of Natural History gaan bekijken. Dat liep alleen allemaal even anders. Ik liep de metro in, Joyce liep een meter of 5 achter mij, en tussen ons gingen de deuren dicht. Vette paniek meteen. We hadden hier wel goede afspraken over gemaakt (degene die in de metro zat zou de volgende halte uitstappen en wachten) maar dat liep allemaal anders. Ik heb even op het volgende station gelopen, en ben vervolgens terug gegaan naar het station waar we elkaar kwijt raakten. Daar was Joyce ook niet, dus ik terug naar het hotel. Joyce is intussen op eigen houtje naar het Museum gegaan (met hulp van alle vriendelijke New Yorkers). En ik kon haar met geen enkele telefooncel bereiken. Dus ik naar Delft gebeld, die Joyce gebeld en een plek afgesproken…een uur nadat we elkaar kwijt waren geraakt waren we weer bij elkaar op Times Square. En wat doe je dan om dat te vieren: Koffie bij de Starbucks (natuurlijk). We zijn alsnog naar het museum geweest, maar dat ging al om 1u dicht en het was inmiddels als half 12, daarom zijn we maar Central Park in gedoken. Het was koud, maar de zon scheen en als je elkaar een uur kwijt bent geweest in één van de grootste steden ter wereld zijn dat echt perfecte omstandigheden om even van elkaar te genieten  Central Park is GROOT, maar we wilden er niet té veel tijd doorbrengen. Via 81st Street zijn we naar Bethesda Fountain gelopen, en via Strawberry Fields naar 72nd Street. Op Strawberry Fields is een gedenkplaats voor John Lennon, die daar vlak naast is neergeschoten, voor zijn huis in het Dakota Building waar Yoko Ono nog steeds woont. Op Strawberry Fields raakten we aan de praat met een oudere New Yorker, hij was dol op Nederland waar hij in de oorlog had gevochten. Hij snapte maar niet hoe het kon dat in Nederland zo goed Engels werd gesproken. Afijn een korte geschiedenisles later raadde hij ons aan een Broadwayshow te bezoeken, en dat leek ons ook wel wat. We hebben de metro gepakt naar Times Square om daar tickets te kopen, maar konden het kantoor niet vinden. Morgen beter. We zijn langs het Plaza Hotel uit Home Alone gelopen, dat helemaal in de stijgers stond. Hierna zijn we de Apple Store in gedoken, en hebben gratis op een Macbook wat mailtjes verstuurd. Best relaxed als je bedenkt dat je voor een halfuur internetten 5 dollar betaalt. We zijn het warenhuis Bloomingdale’s ingegaan, waar Joyce even de kerstafdeling heeft bekeken. De rest hebben we niet al te best bekeken want het is DUUR. Hierna zijn we ook nog even de H&M in geweest (tja, je bent in de shopstad vd wereld). Al om half vijf hebben we gegeten en wel bij fastfoodketen Wendy’s. Ik moet bestellen bij een onverstaanbare Spaanse…en het eten is niet echt lekker. Geef mij maar de Burger King. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan, om na een uurtje weer met de metro naar Madison Square Garden te gaan: we gaan NBA basketbal kijken!! Om half 8 begint de wedstrijd NY Knicks – Philly 76ers. Madison Square Garden is een zaal als Ahoy, maar groter en rond ipv vierkant. Voor de wedstrijd even allemaal staan en petten af voor het national anthem. De wedstrijd is boeiend, leuk om een keer mee te maken. De dunks en bloks zijn niet van de lucht. Helaas zijn er VEEL onderbrekingen (4 kwarten van 12 minuten per kwart, en ook 4 timeouts per kwart), en de twee grote sterren (Iverson en Marbury) zijn afwezig. En das toch wel erg balen, juist die sterren vond ik interessant. Gelukkig zijn er nog 3 spelers die ik van naam ken, maar de tijd waarin ik de hele starting lineup van een team uit m’n hoofd wist is al een paar jaar voorbij. En dan 80 euro betalen voor 2 kaarten, ken ik ff vangen? Als klap op de vuurpijl heb ik expres de camera in het hostel gelaten omdat werkelijk overal stond dat die niet toegestaan waren, maar in The Garden de ene flits na de andere. Heb ik weer. De wedstrijd eindigt in 113-102 voor NY, en uiteindelijk komen we om half 11 weer in het hotel. Vergeleken met de afgelopen dagen is dit tijdstip voor ons midden in de nacht. Ik kijk nog even World Series, en we slapen heeeel goed 

Woensdag 25 oktober
Vandaag hebben we voor het eerst een beetje uitgeslapen, en zijn we alsnog het American Museum Of Natural History gaan bekijken. Joyce heeft nogal wat musea bezocht in het spoor van haar vader, en was hier niet echt voor de porren. En wat bleek: de begane grond was erg mooi. De dinos op de bovenste verdieping ook. Daar tussen: saaaaaaaaai. Afijn we waren snel weer buiten, en hadden net zo goed dinsdag kunnen gaan. Helaas. Op Times Square worden we aangesproken door een heel klein meisje. Ik dacht bijna dat het een kind was, maar het blijkt een presentatrice te zijn: of we even op de camera willen. Joyce lijkt dat geen goed idee, dus ik ga alleen. Ze zou me 2 grappige vragen stellen, nou het waren er wel tien. Terwijl er om me heen allemaal mensen foto’s maken (ze denken zeker dat ik beroemd ben) ben ik totaal niet gespannen, maar weet ik nauwelijks een vraag normaal te beantwoorden. Eerst vraagt ze wie de moordenaar uit Friday The 13th is. Ik noem die uit Halloween, Texas Chainsaw, maar die van Friday? Geen idee. Ze vraagt of ik weet hoe een mannelijke heks heet. Ik zeg dat ik dat niet weet, ze vraagt of ik wil gokken. A male witch? “A bitch” zeg ik! Hmmm ik weet niet of dat op de Amerikaanse TV mag. Ze vraagt wat mijn favoriete cerial is. Tja, dat eet ik nooit. Ze vraagt wat ik ga spelen met Halloween. Dat vieren we niet in Nederland. Uiteindelijk weet ik dan de vraag “What’s your favorite scary movie” goed te beantwoorden, en lacht iedereen me uit als ik de vraag welk “eng” karakter ik zou willen zijn beantwoord met “Chucky”. Ach, ik wordt bedankt met een Fox T-shirt en ik ga op de foto, maar of ze iets doen met mijn interview….misschien in de kneuzenrubriek. We willen even zitten en eten wat bij de Mac op Times Square, de drukste ter wereld. Hierna lopen we naar het TKTS kantoor, wat we nu wel hebben gevonden. Het was alleen nog niet open, we moesten 45 min wachten.Ik wilde al een tijd naar de Dunkin Donuts, dus die hebben we opgezocht. Afijn bij de Dunkin Donuts neem ik een koffie en twee donuts, en Joyce een Smoothie. De Smoothie is zo zoet dat het glazuur bijna van je tanden knalt. De donuts zijn lekkerrrr! Hierna lopen we naar TKTS. Onderweg werden we aangesproken door iemand of we Late Show tickets wilden….nou dat wilden we wel. We moesten één vraag beantwoorden en kregen twee kaarten. Yippie morgen David Letterman! Vooraf had ik stiekem gehoopt op kaarten voor woensdag omdat John Legend zou komen….maar dit zijn tickets waar maanden lange wachttijden voor zijn, dus ik moet niet klagen! We lopen door naar TKTS….blijkt dat we een half uur geleden een gi-gan-tische rij over het hoofd hebben gezien….wat nu? Joyce stelt voor naar de bioscoop te gaan, en dat lijkt me ook wel een goed idee. We gaan naar het AMC op Times Square. Van buiten ziet het er klein uit, van binnen zegt 25 zalen (!!!) meer dan genoeg. De film die we bekijken is The Departed, en deze is werkelijk te vet voor woorden. Ik zal er dan ook maar niet teveel over zeggen, maar ga em zien zou ik zeggen. De film begint al om 4 uur, en om half zeven komen we de bios uit, en het is donker. Dit is dus een goed moment om het Empire State Building op te gaan. We pakken de metro en gaan naar boven. En had ik eerder al gezegd dat ik last heb van hoogtevrees, hier had ook Joyce het een beetje. Het waaide namelijk keihard, en op deze hoogte is dat geen pretje. Het foto’s maken is ook niet zo gelukt omdat mijn camera het enorme contrast tussen licht en donker niet lijkt te begrijpen. Het is wel een prachtig gezicht. Het meeste hebben we binnen bekeken, want buiten was het echt geen pretje. Na een half uurtje zijn we weer omlaag gegaan, en hebben we gegeten bij een zelfde tentje als op zondag: eten opscheppen en betalen naar gewicht. Lekker. In het hostel nog even basketbal gekeken (met Wade, O’Neal, Payton, Williams, Ming, zucht) en slapie doen.

Donderdag 26 oktober
Vandaag hebben we weer wat langer geslapen. Het is immers ook vakantie, en om nou elke ochtend om 8u naast je bed te staan is ook weer zo wat. Deze dag staat vooral in het teken van de Late Show, maar ik wil graag in de ochtend nog wat dingetjes bekijken. We zijn langs Fifth Avenue naar de Public Library gelopen, deze was nu gelukkig wel open. De bieb is echt schitterend, al 150 jaar oud en echt met niets in Nederland te vergelijken. Als ik dat dan toch moet doen, denk ik al eerste aan het Vredespaleis in Den Haag. Prachtige marmer-achtige muren, overal gravures, mooie hout ingelegde plafonds. We blijven hier een tijdje, en lopen daarna naar Barnes & Noble, een bekende boekenwinkel. Joyce heeft het de hele ochtend al niet zo naar haar zin, ze is al het gewandel een beetje zat. Dit verandert allemaal als we een grote winkel inlopen, die heel erg lijkt op een speelgoedwinkel. De winkel heet “Build-A-Bear”, en de titel says it al. Na ruim een uur zoeken, kleren passen, enzovoort, heeft Joyce haar eigen beer gemaakt compleet met All-stars, pet en vrijheidsbeeld T-shirt. Ze heeft haar souvernirtje van New York en is gelijk helemaal in haar sas. De beer zit verpakt in een huis en dat zit weer in een grote tas, dus dit zijn we eerst maar even naar het hostel gaan brengen. Hierna pakken we de metro naar 49th en op naar de Late Show! Als we hier aankomen staat er al een aardige rij. We halen onze tickets op en worden alvast een beetje warm gemaakt voor de show. Omdat we pas na drie kwartier terug hoeven te komen, eten we even soep aan de overkant. Als we terug komen moeten we buiten wachten, en worden we helemaal klaar gestoomd. Een blonde schore Amerikaanse schreeuwt iedereen toe: “Hebben jullie er zin in? Gaan we er een groot feest van maken?”. En alle Amerikanen helemaal uit hun bol, ik zelf vind het ook best leuk . Ze vertelt ook: “Als je iets grappig vindt, vooral lachen. Als je de grap niet begrijpt, ook lachen. Als je het niet grappig vindt, ook lachen!”. De show is best aardig, in het begin staat alleen de cameraman recht voor de stoel waar de gast zal plaatsnemen, dus ik maak me zorgen. Als de gast komt gaat de camera gelukkig opzij, en die gast is Tim Robbins, acteur uit The Shawshank Redemption, War of the Worlds en Mystic River. Hij houdt een babbel van tien minuten over zijn nieuwe film, die mijn niet interessant lijkt. Letterman eet wat wormen met een andere gast en een soort gospel-groep doet een optreden. Anderhalf uur na het theater in te zijn gegaan staan we weer buiten. We willen eens gaan eten, en doen dat op Times Square bij Planet Hollywood. Nou, dat was echt de mislukking van de vakantie. We komen binnen, en meteen wordt er om drinken gevraagd. Dat is natuurlijk niet zo vreemd, maar 2 minuten later komt het drinken al en wordt eigenlijk ook verwacht dat we al een keuze hebben gemaakt. Tien minuten later komt het eten. Joyce haar bord wordt al weggehaald voordat ik klaar ben met eten, en als mijn bord wordt opgeruimd wordt direct om een toetje gevraagd. Dit komt tien minuten later, en de rekening wordt er gelijk bij gelegd. We eten het toetje, staan op, en nog geen 10 seconden later ruimen twee Mexicanen in supersnel tempo onze tafel op en worden de volgden gasten er geplant. Tja dit zal wel normaal zijn, wij voelden ons in elk geval heel erg onwelkom. Niet voor herhaling vatbaar. We gaan vroeg naar het hostel omdat we niet echt plannen meer hebben. Nu kan ik mooi de finale van de World Series kijken, waarin St. Louis wint van Detroit.

Vrijdag 27 oktober
Vandaag hebben we dan ingericht als 100% shopdag. Voordat we gaan shoppen gaan we eerst nog even bij de Verenigde Naties kijken. Ons hostel zit daar vlak naast, en het zou toch raar zijn als we daar niet eens komen. We komen een andere vestiging van Barnes & Noble tegen en hier sla ik een boekje van oud burgemeester Giuliani op de kop. Ik koop dan ook eindelijk twee DVD’s bij een zaakje genaamd “Best Buy”. En inderdaad, veeeel beter aan de prijs dan de Virgin Store. Joyce koopt een mooi truitje bij de Mexx, ik een vest en een shirt bij de GAP. Ook koop ik een Mets shirtje en natuurlijk het felbegeerde I hartje NY shirt ($3, rib uit mn lijf). We zien de mooiste en grootste winkels zoals Bergdorff & Goodman, Saks, Gant, Tiffany&co maar sommigen lopen we na de begane grond alweer naar buiten omdat het echt niét te betalen is. De wat modalere winkels zijn prima te betalen, veel kleding kost in dollars wat het hier in euro kost. We houden ons toch een beetje in, ik wil ook geen kapitalen uitgeven. Na wat geshop komen we de Apple store binnen, waar ik drie iPods koop. Das dan $800. Ze schelen bijna honderd euro met Nederland, dus Joyce haar zusje+vriend wilden er ook graag één. Na de Apple Store lopen we langs Central Park naar Columbus Circle waar nog een leuk winkelcentrumpje is. Joyce vindt hier de Esprit, altijd goed, maar nu dus niet. Ook zien we hier de eerste echt grote supermarkt, die hebben we in heel Manhattan nog niet gezien. We lopen via Broadway terug naar Times Square en in de Starbucks beseffen dat we eigenlijk uitgeshopt zijn. Ik koop nog wel bijna een jas, maar toch niet. We eten samen drie stukken pizza (kun je nagaan hoe groot) en besluiten nog maar eens naar de bios te gaan. Ik wil graag naar Saw III (op premièreavond!), maar dat ziet Joyce niet zo zitten, en op de gok kiezen we voor Running With Scissors. Deze is ons ook prima bevallen. Terug in het hostel testen we de iPods, waarvan er ééntje niet werkt. Morgen dus maar even terug.

Zaterdag 28 oktober
En dan is het alweer de laatste dag. Ik vind het écht niet leuk dat we terug moeten, Joyce is wel blij weer naar huis te gaan. We ruilen we iPod om, ontbijten bij Starbucks in de Trump Tower. We gaan nog even op Rockefeller Centre bij de ijsbaan kijken, gaan de NBA store in en nemen wat gekke foto’s onderweg. Om 1 uur pakken we dan de metro richting JFK. Daar eten we bij de MacDonald’s (om in stijl af te sluiten), shoppen wat en bellen even naar huis. We moeten door een hele strenge controle (alle schoenen ook uit, alle vloeistoffen weggooien). In het vliegtuig goed nieuws: we hebben de wind vol in de staart, dus nog geen zes uur vliegen! Gelukkig zitten we in een 777 dus ik kan op mijn entertainmentsystem King Kong afkijken. Naast me zit een New Yorker die een weekje naar Amsterdam gaat en daar maak ik een praatje mee. Joyce slaapt bijna de hele vlucht, ik maar een uurtje. We krijgen warm eten, hetzelfde als op de heenweg, en een New Yorks ontbijtje. Ik leer wat voor mijn theorie en om 6 uur landen we al op Schiphol en is de vakantie écht over.

New York was echt een fántástische stad, ik had het voor geen goud willen missen. Joyce heeft ook haar ogen uitgekeken maar die vindt het nu wel mooi geweest, ik zou nog wel tien keer terug willen. Ik heb wat kleine dingetjes die mij opvielen:

Sportschoenen
Amerikanen trekken op de gekste momenten hun sportschoenen aan. En dan geen mooie, maar goedkope, zoals wij die bij de Piet Kerkhof zouden kopen! Ze zien er dan “net” gekleed uit, behalve hun schoenen. Ik heb zelfs een New Yorker in pak zien lopen, met sneakers eronder! Tis geen gezicht.

Supermarkten
In heel Manhattan (1,6 miljoen mensen) hebben wij vier supermarkten gezien. Wat je vooral zien zijn Pharmacy’s, dit zijn een soort combinaties tussen de Kruidvat en een avondwinkel. Ze verkopen er vooral frisdrank, chips, snoep. New Yorker eten vooral buiten de deur.

Beleefdheid op straat
Ontzettend beleefd, die New Yorkers. Als ze door de drukte lopen is het constant “excuse me”, en als ze je een klein beetje aanstoten is het meteen “sorry”. Ze zijn erg prettig in de omgang!
  zondag 5 november 2006 @ 23:24:16 #174
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43277913
^^

kheb heb je laatste punten even gelezen en dat over die sportschoenen is idd grappig. Maar als je goed hebt gekeken dat hebben ze zeer waarschijnlijk een plastic zak bij zich waar ze dan hun nette schoenen in hebben. Zodra ze op het werk zijn trekken ze dan hun nette schoenen aan, want het is gewoon een feit, sportschoenen lopen veel fijner dan die nette schoenen die je onder een pak aan trekt.

Ja dat over die supermarkten is mij ook opgevallen, best irritant als je student bent en niet al te veel geld wil en kan uitgeven aan eten en drinken. Als we een pharmacy zagen kochten we altijd gelijk liter flessen water. We waren er ook nog een keer in de zomer geweest en toen was het rond de 40 graden, max was zelfs 42 graden (gevoelsmatig dan), en dan loop je je ook kapot te zuipen met water en dan is het al helemaal irritant als je steeds geen winkel kan vinden waar ze liter flessen verkopen.

En new yorkers zijn idd heel beleefd. Ik weet niet echt waar het vandaan komt, ze waren nogal berucht om hun bot- en onvriendlijkheid. Misschien dat het komt door 9/11, maar ik heb eigenlijk geen id, ik ben er nooit geweest pre-9/11. Wij werden zelfs een paar keer opstraat aangesproken of we hulp nodig hadden, zonder dat we er echt verdwaald uitzagen. Ook liepen we een keer in central park langs een paar gasten die aan het softballen waren, toen werd ons ook gevraagd of we meededen. Erg aardig, alleen heb ik het aanbod afgeslagen, softballen op slippers is toch best moeilijk lijkt mij. En die gasten zouden zoiezo mijn ass beaten.
  zondag 5 november 2006 @ 23:26:21 #175
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_43277975
Waar zaten die 4 supermarkten dan? Fairway zat op Broadway vlakbij het 72nd Str metrostation. Vrij grote supermarkt.
  zondag 5 november 2006 @ 23:50:00 #176
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_43278709
Er zit er een onder een viaduct ergens bij Riverside Park
Gave supermarkt; je had een enorme koelcel waar je bij het binnenlopen een dikke jas en handschoenen kon pakken
pi_43280861
Ben vorig jaar geweest... heb afgelopen weekend de foto's even uitgezocht. Niet alle foto's zijn genomen in New York.. misschien dat iemand anders een beter topic heeft?

We zijn gevlogen van Amsterdam naar Washington Dulles met United Airlines, was erg goed verzorgd.

We kwamen 's avonds aan in het Hilton Hotel 3 straten vanaf het Witte Huis, nog even wat foto's genomen en heerlijk gegeten Old Ebbitt Grill, naast het Witte Huis.

Volgende dag heel veel gelopen via het Witte Huis door naar het Washington Monument.

Toen het Jefferson Memorial:

Via het Roosevelt Memorial

Naar het WW2 monument

En nog even naar Lincoln

Daarna nog een paar kleinere monumenten zoals het Vietnam en Korea monument, moe maar voldaan terug naar het hotel om daarna weer een hapje te eten in de Old Ebbit Grill. Heerlijk slapen en dan de volgende dag nog even snel langs het Capitol

's middags met de trein (Amtrack) door naar Philadelphia. om de Liberty Bell en de Independence Hall te zien:

Geslapen in het Best Western hotel, wat opzich aardig was maar volgens ons trilde de grond, waarschijnlijk liep er een metro onder ofzo. Volgende dag eindelijk naar New York City, ook weer met de trein. De treinreis duurt ongeveer 1,5 uur. Allereerst wat een geweldige stad.. ik kom er zeker terug. Even in het kort wat we allemaal hebben gezien.

Time Square:

Boven op het Empire State Building:

Vrijheidsbeeld:

Binnen bij de Verenigde Naties

Central Park:

Ground Zero:

We zijn 5 nachten in New York geweest en hebben geslapen in Hotel Pennsylvania. Opzich niets mis mee maar als je In het Hilton en in het Best Western hotel heb gelogeerd dan valt dit hotel een beetje tegen. De hal is prachtig maar de kamers zijn oud en stinken, de bedden zijn daarintegen weer prima. Na NYC zijn we met de trein doorgegaan naar Toronto (CA). NIET DOEN!

Wij zaten iets van 12 uur in de trein en hebben bij de grens eerst aan de Amerikaanse grens een tijd stil gestaan om daarna een paar meter door te rijden om een Canadese stempel in je passpoort te laten zetten. Opzich is treinreis wel leuk maar na een uurtje moerassen te zien heb je het wel gezien. En wij waren allebei flinke rokers en konden de hele reis geen peukje opsteken...

Maargoed... Toronto....... prachtig. Hele mooie schone stad en vriendelijke mensen. Wij sliepen in het Delta Chelsea Hotel. Aanrader!! De volgende dag hadden wij een trip geboekt naar de Niagarawatervallen.

Natuurlijk even in een bootje van Maid of the Mist:

De volgende dag nog even in de CN Tower "beklimmen"

We zijn van Toronto naar New York gevlogen om daar nog even een nachtje te blijven. En de volgende dag via Chicago.

Het was een prachtige vakantie en we gaan het zeker nog een keer doen. Meer foto's kan je checken op:
http://www.econcepts.nl/vakantie2005/
Tja...
pi_43282614
Nice!
  maandag 6 november 2006 @ 11:12:14 #179
28167 matthijst
pi_43285722
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:54 schreef Drostie het volgende:
Ik liep dus meteen tussen de yoyo-niggaz en das toch effe wennen. In de metro was het ook allemaal maar vreemd, zo de eerste keer. Vol met Niggaz, Hispanics en allerlei “etnische minderheden”.
Dude
  maandag 6 november 2006 @ 11:27:21 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43286078
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:12 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dude
blijkbaar nooit in Rotterdam of Amsterdam in de metro/tram gezeten
The line is a dot to you!
pi_43287067
quote:

[..]

Dude
Haha ja ik vond het inderdaad ook wat overdreven geschreven.....maarja het was gewoon zoals het was. En ik heb ook wel eens in Rotterdam in de metro gezeten
  maandag 6 november 2006 @ 12:10:08 #182
28167 matthijst
pi_43287414
Vind het altijd mooi, de metro...
Waar dan ook... beetje mensen kijken....

Wel leuk verhaal verder....
Enig idee wat zo'n Build-a-Bear +/- kost?

En over basketball en foto's:
We zitten in hotel Pennsylvania, dus ertegenover... Waar wordt je gecontroleerd? Meteen ergens aan het begin, of pas bij inlopen van de zaal? Wil een camera meenemen... Denk je dat je, als je op tijd gaat (uurtje vantevoren), je evt. nog de camera naar hotelkamer kunt brengen, of ben je erg lang bezig?

Kon je het nog een beetje zien?Heb kaarten voor februari, vak 338, 3e rang, bovenaan:

Vraag over vliegtijd, kreeg dit schema door (Continental):
Heen
Vertrek: 13:25
Aankomst: 16:00

Terug
Vertrek: 19:00
Aankomst: 08:20

Ik dacht toch echt dat New York ongeveer 7 uur heen was, en een uur of 6-6,5 terug?
Bovenstaande lijkt op 8.35 uur heen en 7.20 terug?
Foutje, of vliegen ze opeens niet zo hard meer

[ Bericht 25% gewijzigd door matthijst op 06-11-2006 12:30:57 ]
  maandag 6 november 2006 @ 13:15:44 #183
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43288991
quote:

[..]

Dude
die gast heeft waarschijnlijk onder een steen geleefd. Zijn eerste aanraking met mensen die een andere huidskleur hebben
pi_43290788
quote:
Op maandag 6 november 2006 12:10 schreef matthijst het volgende:
Enig idee wat zo'n Build-a-Bear +/- kost?
Volgens mij was mn vriendin ongeveer 50 dollar kwijt. De beer is 20, de rest is voor kleding en dergelijken.
quote:
En over basketball en foto's:
We zitten in hotel Pennsylvania, dus ertegenover... Waar wordt je gecontroleerd? Meteen ergens aan het begin, of pas bij inlopen van de zaal? Wil een camera meenemen... Denk je dat je, als je op tijd gaat (uurtje vantevoren), je evt. nog de camera naar hotelkamer kunt brengen, of ben je erg lang bezig?
Als ik het me goed herinner werd ik helemaal NIET gecontroleerd. Vanaf het moment dat ik MSG in ging totdat ik op mijn stoel zat, heeft in totaal ongeveer 10 minuten geduurd. Je camera terug brengen naar Penn. Hotel moet geen enkel probleem zijn.
quote:
Kon je het nog een beetje zien? Heb kaarten voor februari, vak 338, 3e rang, bovenaan:
[afbeelding]
Ik zat in vak 423 en kon alles uitstekend zien. Maar dat was wel bij het basketbal dus, niet bij een concert.
quote:
Heen

Terug

Ik dacht toch echt dat New York ongeveer 7 uur heen was, en een uur of 6-6,5 terug?
Volgens mij is het 8 uur heen en 7 uur terug. Ik had gewoon mazzel met de wind denk ik.
  maandag 6 november 2006 @ 15:04:18 #185
28167 matthijst
pi_43291816
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:25 schreef Drostie het volgende:
Ik zat in vak 423 en kon alles uitstekend zien. Maar dat was wel bij het basketbal dus, niet bij een concert.
OK, vak is verder hetzelfde, kon alleen zo gauw geen kaartje vinden zonder podium erop
Dan ga ik wel een poging wagen een camera mee naar binnen te nemen!
pi_43292148
Ik zat helemaal boven in de skybox in Madison Square Garden, daar zag je het ook goed. Ook de normale zitplaatsen hebben mijns inziens een goed zicht op het veld/podium.
  maandag 6 november 2006 @ 15:21:57 #187
28167 matthijst
pi_43292275
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zat helemaal boven in de skybox in Madison Square Garden, daar zag je het ook goed. Ook de normale zitplaatsen hebben mijns inziens een goed zicht op het veld/podium.
Camera meegehad?
Of enige idee of je met 70-300mm lens spelers er redelijk groot op kunt krijgen
pi_43292463
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:21 schreef matthijst het volgende:

[..]

Camera meegehad?
Of enige idee of je met 70-300mm lens spelers er redelijk groot op kunt krijgen
Camera mocht je gewoon meenemen. Maar ik was er ook niet voor een wedstrijd maar voor een rondleiding.
pi_43297086
Leuke foto's tomzey! Veel ervan heb ik ook gezien tijdens mijn rondreis, alleen in Philadelphia ben ik toen niet geweest! Verder erg herkenbaar

Al hebben wij het WO2 memorial in Washington niet gezien, wel al die andere... hmmm, vreemd eigenlijk!
  maandag 6 november 2006 @ 18:27:04 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_43297950
quote:
Heen

Terug

De schematijden nemen ze wat ruimer om eventuele vertraging in te kunnen lopen

Zodoende zal je normaliter, als je stip op tijd vertrekt vanaf Schiphol or New York eerder aankomen op de plaats van bestemming, mits je geen rondjes om het vliegveld hoeft te draaien!
De schematijden ruimer nemen doet overigens elke maatschappij, om teveel schadeclaims en gemiste connecties te voorkomen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_43311298
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:57 schreef Fannetje het volgende:
Leuke foto's tomzey! Veel ervan heb ik ook gezien tijdens mijn rondreis, alleen in Philadelphia ben ik toen niet geweest! Verder erg herkenbaar

Al hebben wij het WO2 memorial in Washington niet gezien, wel al die andere... hmmm, vreemd eigenlijk!
dat zou best kunnen het monument is 29 april 2004 pas geopend.
Tja...
pi_43331521
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:24 schreef tomzev het volgende:

[..]

dat zou best kunnen het monument is 29 april 2004 pas geopend.
Mja, wij waren op 13 juli 2006 in Washinton, dus dan hadden we het best kunnen bezoeken
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:21:32 #193
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_43333764
quote:

Sportschoenen
Amerikanen trekken op de gekste momenten hun sportschoenen aan. En dan geen mooie, maar goedkope, zoals wij die bij de Piet Kerkhof zouden kopen! Ze zien er dan “net” gekleed uit, behalve hun schoenen. Ik heb zelfs een New Yorker in pak zien lopen, met sneakers eronder! Tis geen gezicht.
Heb ik in meer landen gezien, is echt niet iets Amerikaans.
Zal er wel mee te maken hebben dat het iets lekkerder zit dan 'nette' schoenen
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:28:03 #194
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_43334067
quote:

Supermarkten
In heel Manhattan (1,6 miljoen mensen) hebben wij vier supermarkten gezien. Wat je vooral zien zijn Pharmacy’s, dit zijn een soort combinaties tussen de Kruidvat en een avondwinkel. Ze verkopen er vooral frisdrank, chips, snoep. New Yorker eten vooral buiten de deur.
Maar 4 supermarkten gezien??
Bij mij in de buurt zitten er al 5 .Maar wat je zegt, die Pharmacy's zie je overal, ik ga er altijd naar toe als ik iets 'kleins' ben vergeten, of als ik geen zin heb om naar de supermarkt te lopen .
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_43344020
absolute tvp voor deze wereldstad
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_43349784
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:28 schreef Suerte het volgende:
[..]
Maar 4 supermarkten gezien??
Tja, dat is dan wat mij is opgevallen he En waar "zit jij" als ik vragen mag?
  woensdag 8 november 2006 @ 09:53:35 #197
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_43350988
quote:
Op woensdag 8 november 2006 08:37 schreef Drostie het volgende:

[..]

Tja, dat is dan wat mij is opgevallen he En waar "zit jij" als ik vragen mag?
Tuurlijk mag je dat vragen .Ik zit in het Flat Iron District
Leuk verslag heb je trouwens geschreven
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_43351035
Hoe ben jij in NYC geraakt?
pi_43351896
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:55 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe ben jij in NYC geraakt?
Met het vliegtuig
pi_43355850
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')