Hihi...ALS het doorgaat zitten we er een aantal dagen tegelijkertijd!quote:Op zondag 17 september 2006 21:30 schreef Wolkje het volgende:
ik was dit topic al kwijt..
Wij gaat van 24 oktober tot 2 november naar NYC.
NYC is niet verslavend, NYC is een levensstijlquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:34 schreef Frggl het volgende:
Bah, ben weer thuis na een maand stage. Ik wil terug! NYC is zo verslavend!
Ligt eraan waar je zelf van houdt. Ik vond de grote clubs wel cool om te doen, beetje Paris Hilton spotten. Maar goed, wel dure aangelegenheid... Tevens is Italian night op donderdag een aanrader, moet je even uitzoeken waar het is, meestal op Chelsea Piers, maar in de winter zal het wel ergens anders zijn. Qua barren proberen het number te vinden van Milk & Honey, da's alleen best een klus en zonder van tevoren te bellen kom je niet binnen, eenmaal binnen is het er heel chill, goeie cocktails voor weinig en een aparte ervaring. Barretjes zijn gezellig in Soho, Lower Eastside en Meatpacking...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:03 schreef kevin85 het volgende:
TVP!
Met nieuwjaar verblijf ik met 3 vrienden in New York..
TImes Square spreekt voor zich om de uren voor 12 uur te spenderen..
Maar..
Waar moet je daarna zijn?
Moet je nog ergens van te voren kaarten regelen?
En waar is het goed stappen op een 'normale' dag in het weekend?
Zijn de grote clubs aanraders? Of moet je juist ergens anders zijn?
Kroegjes?
Vertel het me
Alvast bedankt!
Dankje!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je zelf van houdt. Ik vond de grote clubs wel cool om te doen, beetje Paris Hilton spotten. Maar goed, wel dure aangelegenheid... Tevens is Italian night op donderdag een aanrader, moet je even uitzoeken waar het is, meestal op Chelsea Piers, maar in de winter zal het wel ergens anders zijn. Qua barren proberen het number te vinden van Milk & Honey, da's alleen best een klus en zonder van tevoren te bellen kom je niet binnen, eenmaal binnen is het er heel chill, goeie cocktails voor weinig en een aparte ervaring. Barretjes zijn gezellig in Soho, Lower Eastside en Meatpacking...
Qua grote clubs heb ik Marquise, Pink Elephant en Cain bezocht, andere aanraders die ik gemist heb zijn PM en Bungalow 8. Het is een tikkie duurder dan Amsterdam, alhoewel met de lage dollar het wel richting Jimmy Woo gaat. Nadeel is dat je op de gastenlijst moet staan om wat makkelijker binnen te komen (kwestie van bellen van tevoren) of als je met meer kerels bent een tafeltje moet nemen. Tafeltje is al snel 150 dollar de neus, maar dan heb je ook direct genoeg drank om jezelf compleet om te leggen, wat het wel weer enigzins verzacht. Oh, en bij een tafel hoort geen entree, dus scheelt je weer 20 dollar.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:34 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Dankje!
ZIjn de prijzen een beetje vergelijkbaar met het uitgaansleven in Amsterdam? of is het veel duurder?
En welke grote clubs heb jij bezocht? Wat was daar de entree weer van?![]()
En welke barren zijn weer echte aanraders? Of zitten er veel leuke barretjes in de stadsdelen die jij opnoemde?
Een hoop vragen weer!
Ik hoop dat je me kunt helpen aan de antwoorden
Open House is toch dat gebouwen die normaal voor publiek gesloten zijn, open zijn voor 2 dagen (althans, in Londen is dat zo)?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 02:39 schreef leejow het volgende:
[..]
NYC is niet verslavend, NYC is een levensstijl
We hebben in het gebouw hier morgen en overmorgen openhousenewyorkSchijnt dat dan alle nieuwschierige architecten langs komen die alle maten opmeten en je kamer gaan analyseren...
welk centrum? of bedoel je gewoon manhattan? Meeste hotels en hostels liggen gewoon op manhattan. Voor hostels kan je kijken op hostelworld.com of hostelsclub.comquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:47 schreef mynick het volgende:
Eind november ga ik met 3 vrienden een aantal dagen NYC bekijken. Tickets zijn geboekt, nu nog ergens slapen. Aangezien we allemaal nog nooit in New York geweest zijn is het moeilijk in te schatten hoe ver een hotel of hostel van het centrum af is. Wat zijn volgens jullie (de kenners )de beste low-budget hotels of hostels niet te ver uit het centrum. Aangezien we maar een aantal dagen hebben is iedere dag 2 uur met de metro zonde van de tijd…
Als centrum midtown manhattan? Wie kent het Times Square Hostel?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:26 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
welk centrum? of bedoel je gewoon manhattan? Meeste hotels en hostels liggen gewoon op manhattan. Voor hostels kan je kijken op hostelworld.com of hostelsclub.com
cartel hotel zit 150 meter van times sq. Ik ben er geweest. Ik vond het best redelijk maar daar zijn de meningen verdeeld over (zie verder OP). Ik zou zelf iets zoeken wat een stukje van times sq afligt omdat dat goedkoper is. Times sq is goed bereikbaar via subway dus opzich hoef je niet dichtbij times sq te verblijven om er toch een aantal avonden van te kunnen genieten. Heb zelf ook nog een keer geslapen in vanderbilt ymca in midtown (east). Was echt basic maar ook goedkoop, wat wil je als student...quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:58 schreef mynick het volgende:
[..]
Als centrum midtown manhattan? Wie kent het Times Square Hostel?
Carter hotel heb ik ook gezien idd. Dat de meningen daarover nogal verdeeld zijn is me na het lezen van wat reviews ook duidelijk geworden, mijn eisen zijn wat hotels betreft niet erg hoog, ik boek echt voor nog 3 anderen, weet niet of zij het ook kunnen waarderen....quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:31 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cartel hotel zit 150 meter van times sq. Ik ben er geweest. Ik vond het best redelijk maar daar zijn de meningen verdeeld over (zie verder OP). Ik zou zelf iets zoeken wat een stukje van times sq afligt omdat dat goedkoper is. Times sq is goed bereikbaar via subway dus opzich hoef je niet dichtbij times sq te verblijven om er toch een aantal avonden van te kunnen genieten. Heb zelf ook nog een keer geslapen in vanderbilt ymca in midtown (east). Was echt basic maar ook goedkoop, wat wil je als student...
Maar ik zou je gewoon aan raden om op hostelworld.com te kijken. Daar kan je ratings vinden van alle hostels en commentaar van reizigers...
vanderbilt ymca heeft een goede ligging vond ik. Het ligt tussen 2nd en 3rd ave op 47th street. Er is een subway stop op 51st en lexington, dus 4 blokken lopen. Maar kijk gewoon hier:quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:14 schreef mynick het volgende:
[..]
Carter hotel heb ik ook gezien idd. Dat de meningen daarover nogal verdeeld zijn is me na het lezen van wat reviews ook duidelijk geworden, mijn eisen zijn wat hotels betreft niet erg hoog, ik boek echt voor nog 3 anderen, weet niet of zij het ook kunnen waarderen....
Hoe is de ligging van vanderbilt ymca, dicht bij de subway?
Vanderbilt YMCA is okee. Daar heb ik ook twee nachten geslapen.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:54 schreef Drostie het volgende:
Mijn weekje New York komt nu wel heel erg dichtbij, nog een weekje of drie en dan is het eindelijk zover. Ik heb inmiddels tickets besteld voor de NBA wedstrijd NY-Philadelphia. Helaas geen topclubs en het is maar een oefenwedstrijd, maar toch zeker niet verkeerdBen ook een beetje bezig geweest met planning en dergelijken...zaterdag aankomst, zondag omgeving hostel verkennen. Ik zit int Vanderbilt YMCA, dus het zal vooral gaan om Rockefeller Centre, Chrysler Building etc. Maandag wordt het dan Vrijheidsbeeld, Wall Street, Ground Zero, Brooklyn Bridge etc. En verder zien we wel, we hebben tot zaterdag de tijd dus geen haast
kzie het, gelukkig is ht maar een kleinequote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:58 schreef uberbert het volgende:
Er is in New York een vliegtuig gecrashed....
Nu op cnn
Bedankt voor de tips Jaguarized! Mocht je nog meer goede of gewoon leuke sightseeing tips hebt...altijd welkomquote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:23 schreef Jaguarized het volgende:
West End Studios zit op West End Avenue. Je neemt metrolijn 1 naar 103th Street en loopt 1 blok westwaarts. Je bent vanaf daar ongeveer binnen 10 minuten op Times Square met de metro. Tip, als je een week gaat en veel wil gaan reizen met de metro dan is een metrokaart voor een week best handig. Je hoeft dan niet steeds losse kaartjes te kopen. Deze kost 24 dollar meende ik.
Vette foto! In maart zat ik op een van die bankjesquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:02 schreef Razer het volgende:
Foto geschoten tijdens mijn afgelopen zomer vakantie in New York:
[afbeelding]
Meer op aanvraag
voor vakantie hoef je niks te regelen. Gewoon in het vliegtuig stappen en die groene kaart invullen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:26 schreef Julien het volgende:
goede topic en op!
hoe zit het met een visum, ik ga waarschijnlijk een paar dagen naar new york (als toerist) maar moet je dat van te voren regelen? en is een credit card echt een must? en voor het boeken van het hotel kan ik toch ook wel de credit card van mn vader gebruiken?
maar ik kan wel maar 1 keer per dag pinnen met mn rabopas toch?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:48 schreef Douwe het volgende:
Creditcard heb je niet echt nodig, ATM's accepteren ook gewoon Maestro en Cirrus. En voor het boeken van het hotel kun je elke willekeurige creditcard gebruiken.
hangt er vanaf welke pano software je gebruikt. Sommige pano stitchers stellen automatisch de kleurbalans etc.. in. Ik heb deze pano vorig jaar zomer geschoten vanuit LIC,Queens:quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:55 schreef NegaSado het volgende:
Je moet zo'n panorama in de avond heel snel maken, want het kleurenverschil merk je heel snel terug op je foto's als je hem eenmaal gaat verwerken... Daar had een vriend van mij ook erg last van. Is vervelend om dat thuis nog allemaal te moeten corrigeren!
Je kan daar gewoon dagelijks pinnen met je Rabopas.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:53 schreef Julien het volgende:
[..]
maar ik kan wel maar 1 keer per dag pinnen met mn rabopas toch?
edit: ik bedoel pinnen uit een automaat en niet in winkels
edit2: deze: http://www.bigapplegreeter.org vond ik in de vorige topic, misschien handig om m in de OP te zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |