abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42621321
We gaan eerdaags met Jillian langs de opticien Lois. Niet verwacht, maar aan de andere kant, we zijn beiden brildragend, dus zo verrassend is het ook weer niet. Of het nog van invloed kan zijn op haar motoriek kon hij zo snel niet zeggen helaas.
pi_42624383
Hoe vind Jillian het dat ze een bril mag uitzoeken?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42633030
Ze keek wat verbaasd, maar verder reageerde ze er nog niet echt op. Dat komt vast nog wel als we straks een brilletje gaan uitzoeken Weet iemand een leuke brillenwinkel met veel keus in kinderbrillen in Amsterdam of omgeving?
  Jubileum moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:59:20 #204
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42651803
Ach toch een brilletje... Misschien scheelt het iets in de motoriek Meaghan, dat zou toch geweldig mooi meegenomen zijn.

Je hebt natuurlijkde kinderbrillenwinkel, op de Nieuwezijds Voorburgwal (vlak bij het Paleis) in Amsterdam maar die is best prijzig.
Eva's eerste bril hebben wij ooit gekocht bij Specsavers maar na tig keer op en af zetten op zijn Eva's was die volledig buiten model. Nu hebben wij een duurdere bril gekocht bij het Huis waar ze waanzinnig leuke kinderbrilletjes hebben en geweldige service.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42670337
Na een zomer zwoegen, fietst mijn zoon zonder zijwieltjes

Ik ben zo trots...
Keep the faith!!
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:12:27 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42671266
Hoe oud is je zoontje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:29:07 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42671617
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:25 schreef lookinforyou het volgende:
Na een zomer zwoegen, fietst mijn zoon zonder zijwieltjes

Ik ben zo trots...
vertel vertel, hoe heb je het aangepakt?
want hier schiet het maar niet op.
hij moet zich zo concentreren op trappen en evenwicht zien te houden, dat sturen er volledig bij inschiet.
dat wil maar niet lukken.
is het nou gewoon een kwestie van stug doorgaan tot het vanzelf gaat? of is het toch een gevalletje durven?
pi_42676032
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:29 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

vertel vertel, hoe heb je het aangepakt?
want hier schiet het maar niet op.
hij moet zich zo concentreren op trappen en evenwicht zien te houden, dat sturen er volledig bij inschiet.
dat wil maar niet lukken.
is het nou gewoon een kwestie van stug doorgaan tot het vanzelf gaat? of is het toch een gevalletje durven?
Mijn zoontje is 4.
Ik ben de halve zomer met hem bezig geweest. Tevergeefs dus. Op een gegeven moment zei hij, ik doe het toch pas als ik 5 ben. Ik dacht, mij ook goed.
Gisteren mocht even een 12 inch fietsje lenen. Daar kon hij goed met zijn voetjes op de grond komen. En dat was het dus.
Hij stapte op, ik hield zijn zadel ff vast en hij fiets zo een paar honderd meter weg.

Ik denk dat ie inderdaad eindelijk genoeg lef had.

En die avond ervoor zwom hij ineens zonder bandjes.met de zwemles.

Ik weet niet in wat voor fase hij zit, maar hij durft ineens veel meer dan een week terug.

Ik denk dat het net zoiets is als lopen. Ze moeten het zelf doen en er dus zelf aantoe zijn.
Keep the faith!!
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:03:27 #209
37150 livelink
pi_42676746
4 jaar is al hardstikke snel, hoor. Mijn 4-jarige dochter maakt nog geen aanstalten en die wordt al snel 5 jaar. Ik denk dat ik er dan eens aan ga werken.
pi_42678387
Ik heb mijn oudste een step gegeven met 2 wieltjes, zodat hij zijn evenwicht kon leren bewaren. Toen dat ging heb ik hem op een laag fietsje gezet en daar fietste hij toen zo op weg Hij was ff 5 toen
Saartje
pi_42678487
Zon loopfietsie livelink. Is voor Job heel erg leuk en gaat Katja zeker ook af en toe pakken. Zo leren ze ook heel goed evenwicht bewaren.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42678578
O nee volgens mij had je die al he livelink en vinden ze er juist niks aan
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:12:45 #213
37150 livelink
pi_42678642
Ik had hem vandaag toevallig weer eens buiten gezet, maar ze hebben er weer niet naar omgekeken
pi_42678715
Hier in de straat zijn er meer die er zo 1 hebben, dus misschien dat dat scheelt.Dan zie ik Bo weer voorbij racen, dan Jans, dan buurmeisje. Hier zijn ze hot dus!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42683251
Mijn ouders zetten bij mij de zijwieltjes steeds een stukje hoger, zodat ik er niet echt mee fietste maar wel het psychologische effect genoot van het hebben van zijwieltjes. Uiteindelijk lieten ze dus zien dat ik eigenlijk toch al zonder fietste dus toen mochten ze er af.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 oktober 2006 @ 18:50:29 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42779401
Christan en ik hebben net zijn babyboek bekeken. Morgen alweer 6 jaar geleden, dat was ook een donderdag. Gevalletje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 18:56:30 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42779549
dan krijgen we toch morgen dan wel een nieuwe foto in je icoon?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 oktober 2006 @ 19:00:43 #218
13151 crew  Rewimo
pi_42779677
Dat zal wel lukken denk ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42811444
Deze week is testweek bij priscil op school.

Ze is getest weer op haar avi niveau (lezen technisch) en de cito entree is gemaakt en volgens mij ook de 3 minuten test.

De 3 minuten test moest ze over doen omdat ze niet voldoende punten haalde.

We hopen zo dat al het werk vanaf de zomervakentie nu resultaten geeft, vanaf de herfst hebben we een stuk minder tijd om haar intensief te begeleiden bij huiswerk en lezen. Dus dan moet ze het een stuk zelfstandiger gaan doen.

Spannend!!! We hopen zo dat ze wat vooruit gegaan is....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 oktober 2006 @ 20:26:51 #220
13151 crew  Rewimo
pi_42815608
In welke groep zit ze, Ticootje?
pi_42819577
2e keer groep 7..

Dit jaar laten doubleren vanwege de te grote achterstand (ongeveer 2 jaar op alle onderdelen)
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:52:43 #222
37150 livelink
pi_42827705
Spannende tijden, dus Ticootje. Wat gebeurt er nu eigenlijk als ze niet vooruit gaat? Twee jaar achterstand is natuurlijk best veel.

Maar hopelijk is deze vraag overbodig en is ze hardstikke goed vooruit gegaan

wat is een 3-minuten test eigenlijk?
pi_42828909
Ik weet niet eens wat een 3 min. test is. Ik ga het eens vragen op de rapport bespreking, ik weet alleen dat ze er slecht op scoort.

Tja en als ze niet vooruit gaat, dan zal ze er rekening mee moeten houden dat ze naar een lager onderwijs niveau moet over 2 jaar, en ze wilt zo graag naar de HAVO en daarna de PABO.

Wij hopen dat we haar nog zover kunnen opkrikken dat vmbo T gaat lukken, we duimen!!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:45:25 #224
37150 livelink
pi_42829463
Ik heb even gezocht, maar ik kan alleen vinden dat het een leestoets is. Meer ook niet.

Ik duim met jullie mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:49:02 #225
13151 crew  Rewimo
pi_42829534
Krijgt ze wel extra begeleiding op school? Hoe is die achterstand ontstaan? Twee jaar lijkt me best veel
pi_42829826
Ja ze heeft enorm veel begeleiding.
De achterstand is ontstaan op haar vorige school, toen woonde ze nog bij haar moeder.

2 jaar is ook heel veel, we zijn dan ook heel druk met haar bezig, oefenen, lezen, oefenen en nog een oefenen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:12:37 #227
13151 crew  Rewimo
pi_42830048
Goed hoor, dat jullie het zo oppikken!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:13:23 #228
37150 livelink
pi_42830068
Ik schrik er ook wel van dat zulke achterstanden dus bijna ongemerkt kunnen ontstaan. Soms krijg je het gevoel dat scholen kinderen ook maar een beetje laten bungelen.
Maar ook als ouders moet je er alert op zijn, natuurlijk.
pi_42830683
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet eens wat een 3 min. test is. Ik ga het eens vragen op de rapport bespreking, ik weet alleen dat ze er slecht op scoort.

Tja en als ze niet vooruit gaat, dan zal ze er rekening mee moeten houden dat ze naar een lager onderwijs niveau moet over 2 jaar, en ze wilt zo graag naar de HAVO en daarna de PABO.

Wij hopen dat we haar nog zover kunnen opkrikken dat vmbo T gaat lukken, we duimen!!
PABO kan ze best halen denk ik, ook als ze eerst VMBO T zou gaan doen. Een ex-collegaatje van me heeft eerst mavo gedaan, daarna SPW, doet nu de verkorte opleiding pedagogiek op het HBO en wil daarna nog universiteit doen. Ze zegt alleen dat ze nog steeds veel moeite heeft met verslagen e.d. schrijven, maar haar stages (dus de praktische kanten) worden juist als zeer goed beoordeeld. En zo ken ik wel meer mensen die via een omweggetje uiteindelijk toch datgene zijn gaan doen wat ze wilden.

Maar het lijkt me gewoon al heel fijn als je thuis goed hulp krijgt zoals jullie geven
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_42831504
Het is inderdaad erg raar dat sommige scholen zo slecht onderwijs bieden aan onze kinderen. Wij (mijn man en ik) hadden met de andere school ook al contact opgenomen omdat we toch vonden dat Priscil niet heel goed kon lezen, ze zat in groep 7 met avi niveau 5. De school vond het zelfs raar dat we ons zorgen maakte en zag eigenlijk niet veel in om eens wat meer op te letten. De juffrouw die wij spraken wist eigenlijk ook niet veel van Priscil, ze had nog niet het leerlingenverslag gelezen( het was toen al bijna herfstvakantie). Maar we kregen wel de belofte dat ze eens ging testen met Priscil. Later hoorden de dat erg veel kinderen op de betreffende school een grote achterstand hadden opgelopen. De school hanteerde een rare klassenindeling, de slechte leerlingen in een klas en de goede leerlingen in een klas, 3x raden waar Priscil zat.

Toen wij haar moeder op de hoogte brachten van haar achterstand en dat we ons toch zorgen maakte vond zij dat onzin. Ze vond het ook niet leuk dat wij met school wren gaan praten.

Zodra Priscil kenbaar maakte dat ze bij ons wilde wonen hebben wij meteen een andere school gezocht. De nieuwe school heeft haar toen getoetst. Dit waren de resultaten:

Rekenen
algemeen 33
getal en bewerking 34
meten, tijd en geld 30

Taal
Spelling 34
Taalschaal 31
Woordenschat 51!!!

Begrijpend lezen 40
Technisch lezen 27

Op alle onderdeln had zij minimaal 46 moeten halen, dat gelijk staat aan het aantal maanden onderwijs. Haar moeder werd nog pissig op ons omdat ze haar rapport slecht vond.... Op haar andere school had ze altijd een goed rapport en daarnaast dan hele slechte cito uitslagen...

Na 3 maanden werd er opnieuw getest.

Rekenen
algemeen 40
getal en bewerking 42
Meten, tijd en geld 39

Taal
Spelling 39
Taalschaal 25
Woordenschat 44

Begrijpend lezen 35
Technisch lezen 28

Toen hadden alle resultaten minimaal 49 moeten zijn, maar we zagen al wel vorderingen bij rekenen. Taal was achteruit gegaan, maar daar zijn we dus nu erg hard mee bezig.
pi_42837088
De 3 minuten toets is een toets van Cito waarmee gekeken wordt op welk niveau de leerlingen presteren.
Er wordt 3 maal 1 minuut van een kaart (3 verschillende kaarten met woorden) gelezen. In die minuut moeten de kinderen zoveel mogelijk woordjes opnoemen (foutloos). Na een minuut wordt de tijd stopgezet en wordt er genoteerd bij welk woord ze gebleven zijn.
Ze krijgen eerst de makkelijkste kaart, dan de wat moeilijker en dan de moeilijkste. (dit is in ieder geval vanaf groep 5 zo).

Er zijn in ieder geval 4/5 verschillende niveau's, waarin A goed is en D (weet niet zeker of er ook E is) het slechtste

Zo heb ik het in ieder geval bij mij op stage ervaren (student pabo)
pi_42837194
Bij de school van Priscil werken ze met DLE.

De cito uitslagen van Priscil zijn bijna allemaal D/E ze had vorig jaar 1 C. Toen hebben we dus aan de bel getrokken.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:32:40 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_42837245
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:27 schreef mrien het volgende:
De 3 minuten toets is een toets van Cito waarmee gekeken wordt op welk niveau de leerlingen presteren.
Er wordt 3 maal 1 minuut van een kaart (3 verschillende kaarten met woorden) gelezen. In die minuut moeten de kinderen zoveel mogelijk woordjes opnoemen (foutloos). Na een minuut wordt de tijd stopgezet en wordt er genoteerd bij welk woord ze gebleven zijn.
Ze krijgen eerst de makkelijkste kaart, dan de wat moeilijker en dan de moeilijkste. (dit is in ieder geval vanaf groep 5 zo).

Er zijn in ieder geval 4/5 verschillende niveau's, waarin A goed is en D (weet niet zeker of er ook E is) het slechtste

Zo heb ik het in ieder geval bij mij op stage ervaren (student pabo)
Zo heb ik het ook ervaren, zowel op de PABO als vroeger als kind op de basisschool
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:33:29 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_42837267
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:31 schreef Ticootje het volgende:
Bij de school van Priscil werken ze met DLE.

De cito uitslagen van Priscil zijn bijna allemaal D/E ze had vorig jaar 1 C. Toen hebben we dus aan de bel getrokken.
DLE heeft ook zulke toetsen, onder andere voor rekenen (hoeveel sommen kun je maken in een minuut en dergelijke
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42842080
DLE betekent didactische leeftijdsequivalent. De didactische leeftijd is het aantal maanden onderwijs dat een kind heeft genoten. 10 maanden per jaar gerekend vanaf groep 3. Met verschillende toetsen (waaronder de Cito-toetsen) kun je toetsen op welk niveau kinderen zitten, weergegeven in het aantal maanden onderwijs (DLE). Dus als een kind 45 maanden onderwijs heeft gehad (halverwege groep 7) maar uit de Cito-toets Spelling blijkt dat hij een DLE heeft van 35 maanden, heeft hij het niveau van een kind dat halverwege groep 6 zit.

Een achterstand ontstaat trouwens lang niet altijd doordat de school nalatig is geweest. Niveau C van de Cito is het landelijk gemiddelde (ongeveer). Daar hangt dan weer een bepaalde DLE aan vast. Uiteraard zijn er altijd kinderen die onder dat niveau zitten, net als er kinderen zijn die boven dat niveau zitten.
In elke klas zitten kinderen die op bepaalde of zelfs alle onderdelen D of E scoren omdat het landelijk gemiddelde te hoog is voor ze. Deze kinderen kunnen dit gemiddelde niveau niet halen omdat ze daar de capaciteiten niet voor hebben. Wel is het belangrijk dat de school zorgt voor passend onderwijs waardoor deze kinderen zich op hun eigen niveau verder kunnen ontwikkelen en tegelijk ervaren dat ze successen behalen.

Met dit verhaal wil ik absoluut niet beweren dat Priscils achterstand niet door de oude school komt of juist wel. Dat kan ik niet beoordelen.
pi_42845814
Nee hoor, ik snap je verhaal.

Gelukkig zien we nu een stuk verbetering op de nieuwe school!!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:09:00 #237
37150 livelink
pi_42847052
Een school hoeft inderdaad helemaal niet verantwoordelijk voor de achterstand te zijn. Ik snap wel dat er kinderen zullen zijn voor wie het gemiddelde te hoog is.
De school heeft mijns inziens wel de plicht om dat tijdig te constateren en vervolgens acties te ondernemen of het in ieder geval kenbaar te maken aan de ouders. Het mag dus eigenlijk niet zo zijn dat er 'ineens' ontdekt wordt in groep 7 dat het kind een grote achterstand heeft.

Maar goed, dat is in dit geval niet echt te beoordelen omdat het een andere school en een andere ouder betrof.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 21-10-2006 10:53:23 ]
pi_42854780
Helemaal met je eens, Livelink!
pi_42993130
Even eenv raagje:

Mijn nichtje van ruim 4 weigert op de wc te poepen. Ze vraagt dan altijd een luier. Plassen gaat wel prima. Ze is snachts gewoon droog en ook overdag gaat ze dan gewoon naar de wc.
Laatst heeft ze "per ongeluk" op de wc gepoept en als je het daar met haar over heeft, dan doet ze net of je gek bent

Dus wie heeft er tips?
  Jubileum moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:16:00 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42993765
Afgelopen dinsdag hebben we de intake bij het Riagg gehad, voor autisme kwalificatie en diagnose voor Eva.
De mevrouw heeft geprobeerd een gesprekje te voeren met Eva maar had het erg moeilijk want Eva liep overal heen en keek overal naar behalve naar de mevrouw. We hebben een heel lang gesprek gehad waarin zo'n beetje alle aspecten van het dagelijks leven aan de orde zijn geweest en nu gaan ze overleggen welke onderzoeken ze nodig hebben om Eva te kunnen klassificeren.
Veel onderzoeken zijn niet nodig zei de mevrouw gelijk al want "als het eruit ziet als een eend....."
Het was wel erg duidelijk denk ik.

We hebben nog wel heel erg gelachen, Eva vond het heel erg moeilijk om zich te concentreren op de dingen die ze daar moest doen. Tijdens het gesprek zegt Eva ineens " mevrouw? Waar zijn we nu? en toen duidelijk werd dat we gewoon in mevrouws kamer waren "maar waar is dan jouw bed?"
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:32:16 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_42994205
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:47 schreef LadyS het volgende:
Even eenv raagje:

Mijn nichtje van ruim 4 weigert op de wc te poepen. Ze vraagt dan altijd een luier. Plassen gaat wel prima. Ze is snachts gewoon droog en ook overdag gaat ze dan gewoon naar de wc.
Laatst heeft ze "per ongeluk" op de wc gepoept en als je het daar met haar over heeft, dan doet ze net of je gek bent

Dus wie heeft er tips?
zorgen dat er geen luiers meer zijn
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_42994263
Als het eruit ziet als een eend? Wat is dat dan voor opmerking?

Waar is jouw bed dan
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42994317
Dat is al geprobeerd, ze houdt het gerust een paar dagen op
Ze (= haar ouders) dachten dat nog langer ook niet goed was?
pi_42994393
Misschien helemaal los laten. Dus niet over hebben. Ze zal zelf dondersgoed aanvoelen als ze moet poepen maar het erg eng vinden. Als ze er steeds aan herinnert word dan word het zo'n issue. Dus laten gaan. Geef haar wel veel fruit, vezels en veel vocht zodat ze moet, maar geen harde ontlasting krijgt.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:41:07 #245
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42994449
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:34 schreef jessie het volgende:
Als het eruit ziet als een eend? Wat is dat dan voor opmerking?
Het is een uitdrukking Jessie, oorspronkelijk in het engels. Als het eruit ziet als een eend, en het kwaakt als een eend...... dan is het een eend.
Gewoon overduidelijk dus, dat bedoelde ze.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42994517
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:39 schreef jessie het volgende:
Misschien helemaal los laten. Dus niet over hebben. Ze zal zelf dondersgoed aanvoelen als ze moet poepen maar het erg eng vinden. Als ze er steeds aan herinnert word dan word het zo'n issue. Dus laten gaan. Geef haar wel veel fruit, vezels en veel vocht zodat ze moet, maar geen harde ontlasting krijgt.
Dus ook gewoon geen luier geven als ze daarom vraagt? En dan gewoon "negeren" verders?

ik ga het doorgeven
pi_42994564
Hmmm ok, nare uitdrukking om die te benoemen van haar ten aanzien van jullie kind, ook al snap ik wel wat ze er mee bedoelt natuurlijk. Maar ik ben een beetje een watje wat dat betreft
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42994629
Ja zou ik doen LadyS. Ik ben geen ervaringsdeskundige wat dat betreft, maar lijkt mij een optie. Dus als ze om een luier vraagt zeggen, nee hoor je weet waar je zijn moet als je moet poepen. En dan verder gaan met waar je mee bezig was. Het zullen misschien eens ongelukjes worden, maar dat is ook wel te overzien.
Hoe gaat dat op school dan eigenlijk?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42994729
Op school gaat ze gewoon niet

Maar het lijkt mij ook het beste om er geen issue van te maken en gewoon geen luiers geven. Ik ga het aan de ouders doorgeven!
Dank u
pi_42994802
Bo poept ook t liefste gewoon thuis trouwens. Maar ja wie niet
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:22:37 #251
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42995472
LadyS, vriendin hier had hetzelfde.. dochter was ondertussen 5 en poepen ging nog steeds alleen in een luier. Uiteindelijk doorgezet, geen luiers meer gegeven, verder geen aandacht aangegeven. Op aanraden van de huisarts wel elke dag een beetje lactulose gegeven.. na een paar dagen moet je dan toch echt wel en is verder ophouden onmogelijk.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:33:54 #252
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43017341
Eva is vandaag weer bij de kapper geknipt Ze vind dingen aan haar hoofd, zoals bijv. haren kammen maar ook tanden poetsen, ongelooflijk moeilijk. Zo moeilijk dat haren kammen e.d. echt een gevecht kan worden 's morgens omdat ze het zo eng vind. Dus.... dan is langer haar wel erg mooi maar ook verdomde lastig. Toch maar een paar dagen gepraat over naar de kapper gaan, nou dat wilde ze wel. Afspraak gemaakt, goed voorbereid en vanmorgen heen geweest.
Het is net onder haar oor recht afgeknipt, een soort bobje. Erg leuk maar kort eigenlijk korter dan mijn bedoeling was maar wel alle knopen zijn eruit en het groeit vast wel weer aan.
Ik was heel trots want ook kammen en knippen en zo'n kapper dicht in haar "eva-ruimte" vind ze erg moeilijk maar ze heeft wel volgehouden.

Foto maken is nog niet gelukt, ik zal het morgen nog even proberen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43017632
Wat super knap van Eva!!!!!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:02:22 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43018115
Wat goed van Eva zeg!
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:25:11 #255
81992 Githa
pi_43018848
Eva wat goed joh!
Ik ben erg benieuwd hoe het je staat.
pi_43020691
Stoere Eva

Hoe doet ze het in haar nieuwe klas?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:41:06 #257
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_43020893
Goed zeg, van Eva!

Ik heb de indruk dat Daan het eindelijk naar z'n zin krijgt op school! Hij krijgt nu sinds kort (vanaf de week voor de herfstvakantie) aangepaste stof en hij gaf afgelopen week aan dat school wel leuk is. Thuis is hij ook een stuk rustiger nu en is hij weer meer zichzelf als hij naar school is geweest. Ik hoop dat het zo blijft, in elk geval geniet ik er zoveel mogelijk van .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 oktober 2006 @ 21:35:35 #258
13151 crew  Rewimo
pi_43048358
Knap van Eva!

Grijs, wat fijn voor Daan

Ik heb vandaag genoten van Christan die heel hard zijn best doet om vanuit een rijdende auto plaatsnaamborden te lezen Gelukkig maar dat er altijd wel een stuk of drie borden staan voor de herkansing want het gaat natuurlijk wel erg snel

Hij heeft dit weekend samen met zijn vriendje geschreven en sommetjes gemaakt, waarbij weer eens is gebleken dat Christan met rekenen verreweg de baas is, maar vriendje dan weer met schrijven. Houdt mekaar mooi in evenwicht
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 oktober 2006 @ 15:35:29 #259
13151 crew  Rewimo
pi_43068306
Ik wist trouwens niet dat je meer kinderbijslag krijgt als je kind 6 wordt
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:45:10 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_43068638
Wat is dat vriendje trouwens een ontzettende druktemaker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 oktober 2006 @ 15:52:05 #261
13151 crew  Rewimo
pi_43068915
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:45 schreef Troel het volgende:
Wat is dat vriendje trouwens een ontzettende druktemaker
Gut, meen je dat nou? Christan is daar zéér rustig bij ja, als je dat vergelijkt
pi_43068942
Wat goed van Eva Ik ben benieuwd naar de foto.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator maandag 30 oktober 2006 @ 20:08:47 #263
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43078280
Voor:

Na:
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:06 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43078344
Leuk Lois! Lekker pittig zo!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:13:42 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43078524
Oh wat leuk! Idd lekker pittig!
pi_43078542
Leuk weer zo!!!! Dan is het ineens ook zo'n vol koppie haar he . En superknap van dr
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 oktober 2006 @ 20:18:40 #267
13151 crew  Rewimo
pi_43078775
O, wat staat dat leuk!
  Jubileum moderator maandag 30 oktober 2006 @ 20:24:15 #268
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43079061
Ze wil niet zo vaak naar de kapper, tussendoor knip ik haar pony (scheef), maar zo af en toe naar de kapper en dan een lekker stuk eraf bevalt wel ja.
Ze kreeg vandaag ook allemaal complimentjes, eerste dag weer naar school met de taxibus en ze stapte helemaal glimmend van trots in.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43079282
O geweldig. Zo mocht Bo vandaag dr lakschoentjes naar school aan. (ze wilde t zo graag en in de klas dragen ze toch pantoffels, dus nou ja optie van mij de hele dag op van die hakjes is niks ging niet op) Iedereen zei wat een mooie schoenen. Zo leuk inderdaad als je ze dan ziet groeien van die complimentjes.

En op maandag vertellen ze altijd in de kring wat ze gedaan hebben van t weekend en nu ook in de herfstvakantie. Bo zei dat ze over halloween en de poppenspeler had verteld. En Gulay vertelde over het suikerspinnenfeest mam. Dan mag je van alles snoepen
Het voelt heerlijk!!!!
pi_43092998
Het staat haar erg leuk Lois

En Bo op lakschoenen Die wilde ik vroeger ook altijd hebben maar kreeg ik niet
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:40:00 #271
81992 Githa
pi_43093113
Leuk Eva
Staat je erg vlot!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:48:56 #272
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43093225
Mooi geknipt is ze, Lois! Staat leuk!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:56:09 #273
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_43093308
leuk geknipt lois , staat haar heel leuk.

Lakschoenen zijn hier ook zo vreselijk geliefd door de meiden

Gisteren hebben we de eerste bijeenkomst gehad voor serissa haar communie.
Wat komt daar nog veel bij kijken zeg
Wel heel leuk allemaal natuurlijk .
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:15:58 #274
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43093554
Sinds gisteren is Tristan ook een kleuter, en vandaag mocht ie voor het eerst naar school:

† In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:26:23 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43093724
en tristan? beviel het op school?

spuuglokje, had je die strijkkralen-link nog gezien?
ik vond dat echt iets voor die kids van jou
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:27:44 #276
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43093748
luca heeft weer een aanhankelijkheidsperiode geloof ik.
hij is weer druk aan het harten schilderen.
ik kreeg er gisteren een (nog nat van de verf) met daarop : ik hauw van jou mama
pi_43094038
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:27 schreef lady-wrb het volgende:
luca heeft weer een aanhankelijkheidsperiode geloof ik.
hij is weer druk aan het harten schilderen.
ik kreeg er gisteren een (nog nat van de verf) met daarop : ik hauw van jou mama
ik hoop dat ik dat ook ooit ga krijgen
Wat lief van Luca.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:53:16 #278
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43094284
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
en tristan? beviel het op school?

spuuglokje, had je die strijkkralen-link nog gezien?
ik vond dat echt iets voor die kids van jou
Hij is pas om kwart voor twaalf vrij, lady-wrb
En die link heb ik niet gezien. Strijkkralen is inderdaad net iets voor mijn kinderen en dat is dan ook de enige keer dat ik een strijkbout in mijn handen heb. Volgens mij denken mijn kinderen dat de strijkbout een apparaat voor het knutselen is dus
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:00:42 #279
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:01:46 #280
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43094460
o joh, verkeerd gelezen, ik dacht dat hij gisteren naar school was geweest
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:06:17 #281
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43094556
Wauw wat een goeie link! Dat ontbijt! Jee, ik ga vanmiddag de strijkkralen weer uit de kast trekken! En die hele pagina is leuk trouwens. Puzzels, kleurplaten etc. hartstikke bedankt!
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:15:27 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43096467
Die strijkkralen site is zo leuk. Anna moet ook over een paar jaar. Ze wordt hier gewoon gedwongen te knutselen. Dat lijkt me zo leuk, als ze dat straks kan. En leuk vindt. Hoop ik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:32:22 #284
13151 crew  Rewimo
pi_43096503
Christan heeft ook strijkkralen gekregen voor zijn verjaardag, hij vindt ze hartstikke leuk Mama moet alleen het vaststrijken nog een beetje onder de knie krijgen
pi_43096658
Heb je wel dat papier erbij?
Je hebt ook 'nepplankjes', daar zitten de kraaltjes verder van elkaar. Die strijken niet goed.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:34:19 #286
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43097983
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:39 schreef YPPY het volgende:
Heb je wel dat papier erbij?
Je hebt ook 'nepplankjes', daar zitten de kraaltjes verder van elkaar. Die strijken niet goed.
hallo zeg, ik weet wel wat ik kadogeef hoor

en die nepplankjes moet je inderdaad niet kopen, dat is troep. of ze zitten te dicht op elkaar of ze zitten zo ver uit elkaar dat je het niet aan elkaar krijgt.
t ziet er wel leuk uit hoor, maar zonde van je geld!
de echte van hama blijven het beste
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:38:15 #287
13151 crew  Rewimo
pi_43098073
Het is uiteindelijk wel gelukt hoor Maar de eerste baksels zaten niet helemaal goed aan elkaar.
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:39:19 #288
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43098100
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:38 schreef Rewimo het volgende:
Het is uiteindelijk wel gelukt hoor Maar de eerste baksels zaten niet helemaal goed aan elkaar.
als je het weer op het plankje kan frutten, kan je het nog een keer strijken.
(ik strijk ook wel eens aan allebei de kanten)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:49:00 #289
13151 crew  Rewimo
pi_43098364
Dat lukte niet meer Christan heeft maar weer een nieuwe gemaakt
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:51:40 #290
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43098431
ik weet niet of het waar is, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat hama-kralen en andere soorten door elkaar niet (goed) zouden hechten.
pi_43098598
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:51 schreef lady-wrb het volgende:
ik weet niet of het waar is, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat hama-kralen en andere soorten door elkaar niet (goed) zouden hechten.
Uit ervaring van vroeger kan ik dit beamen
Syllables govern the world
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:22:48 #292
13151 crew  Rewimo
pi_43099194
Geldt dat ook voor Ikeakralen?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:09:46 #293
116937 reni
pi_43100607
ik baal als een stekker en eigenlijk ben ik ook best boos op een moeder bij Fachelle uit de klas.
Fachelle heeft ineens allemaal zweertjes in dr mond.
Ik bij school : ja t begint al goed kan morgen naar de dokter met fachelle want .......
zegt ze doodleuk daar hoef je niet voor na de dokter want ons .... had dat ook en dat is mond hand en voet ziekte en dat is heel besmettelijk . oh, fijn had dat even eerder gemeld.
Alleen krijg je dr niks voor.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:14:07 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_43100740
Gelijk ook even de leerkracht op de hoogte brengen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43100751
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:09 schreef reni het volgende:
ik baal als een stekker en eigenlijk ben ik ook best boos op een moeder bij Fachelle uit de klas.
Ik bij school : ja t begint al goed kan morgen naar de dokter met fachelle want .......
zegt ze doodleuk daar hoef je niet voor na de dokter want ons .... had dat ook en dat is mond hand en voet ziekte en dat is heel besmettelijk . oh, fijn had dat even eerder gemeld.
Tsk.

Het op z'n minst aan de juf melden zodat er een waarschuwing op gehangen kan worden lijkt me op z'n plaats. Kunnen alle ouders er rekening meehouden.
Syllables govern the world
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:29:41 #296
116937 reni
pi_43101094
Ga ik dus ook eerst doen.
die moeder had het dus wel tegen de de juf verteld , alleen heeft ze haar wel verkeerd geinformeerd.
pi_43101269
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:47 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier ook een jongetje in groep 3
Hij heeft al best wat woordjes geleerd in de afgelopen week en ik vind dat hij het zo knap doet. Korte woordjes herkent hij al en kan hij al lezen en redelijk schrijven.
Het schijnt dat ze rond de kerst al ongeveer zelf een klein verhaaltje kunnen lezen
OOOW wat leuk! Hier ook een grote kleine vent in groep 3 (en een meisje in groep 2)
Hij heeft de hele zomervakantie gevraag wanneer die nou over was zodat hij naar groep 3 kon, en ja hoor de eerste dag, daar ging mijn binkie naar groep 3 de eerste dagen een beetje wennen en nu gaat hij als een trein! hij vind het geweldig, leert elke dag nieuwe woordjes, met als supertopper het woordje POEP! daar kan hij nu nog om in een deuk liggen....

kleine verhaaltjes lezen kan hij ook nu al geweldig hoor! go Tony go
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:38:27 #298
13151 crew  Rewimo
pi_43101355
Leuk hè, patje, ik kan ervan genieten als hij helemaal geconcentreerd probeert om een woord te ontcijferen Ze gaan zo snel vooruit met lezen!
pi_43101902
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Leuk hè, patje, ik kan ervan genieten als hij helemaal geconcentreerd probeert om een woord te ontcijferen Ze gaan zo snel vooruit met lezen!
ja het gaat echt heel hard, en hij was er voor de zomervakantie ook zo aan toe om naar de volgende groep te gaan!
Tot nu ote (ff afkloppen) heeft hij nog geen dag gehad dat hij het niet leuk vond! (dat heeft hij niet van mij hoor hihi, ook niet van zijn vader trouwens wij beide hadden een hekel aan school, van kleins af aan!) Ik moet wel eerlijkheidshalve erbij vermelden dat Tony op 2 oktober geboren is (1 dag na de peildatum) en dat we er vorig jaar voor gekozen hebben om hem een jaar langer te laten kleuteren (dus hij is net 7 geworden)

We hebben als ik het goed heb over 2 weken ouderavond, dus ik ben benieuwd of alles echt zo goed gaat als dat ik denk dat het gaat!

Het voordeel watik dus met mijn kindjes thuis heb is dat er tussen mijn zoon en mijn dochter 18 maanden zit, dus mijn dochter trekt zich heel erg aan mijn zoon op, en gaat dus nu ook al (op haar manier ) proberen te lezen... dat is ook zo schattig...
pi_43101957
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:09 schreef reni het volgende:
Nou daar ben je dan ook mooi klaar mee???

ging de school nu wel iets ophangen hierover?

hoe gaat het met fachelle?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')