Want?quote:
als er nou LOLLYWOOD stond kan ik het me wel voorstellen jaquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:38 schreef El_Rolando het volgende:
Dit ziet er toch niet uit.
[afbeelding]
Helemaal mee eensquote:
Arial.quote:
"ban comic sans", en dan zelf het lettertype op je merchandise gebruikenquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:49 schreef League het volgende:
[..]
http://www.bancomicsans.com/home.html
quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:07 schreef Agorias het volgende:
Tahoma. Punt.
Ze heeft wel wat weg van mijn (ex)vriendin, of mijn ex heeft wel wat weg van haarquote:Op zaterdag 9 september 2006 20:10 schreef seto het volgende:
[..]
![]()
Je houdt zelfs ook van Ali Landry, je hebt een goeie smaak amice![]()
nog zo met die rode strepen eronderquote:
Ja iemand opende ooit een topic over Comic Sans MS op een vmbo diplomaquote:Op zondag 10 september 2006 00:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
nog zo met die rode strepen eronder..
wanneer komt er eigenlijk een fontkies functie op het forum? meteen op comic sans op 16pt zetten
Eens is. Times New Roman of Verdana.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:33 schreef Koewam het volgende:
Ik vind TNR wel lekker neutraal eik...
Volgens mij kan je je browser zo instellen dat je een font kan kiezen en dan alle fonts kan overriden zodat alles comic sans wordtquote:Op zondag 10 september 2006 00:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
nog zo met die rode strepen eronder..
wanneer komt er eigenlijk een fontkies functie op het forum? meteen op comic sans op 16pt zetten
IMDB gebruikt gewoon het voorkeurs-lettertype van je browser, dat jij die op TNR hebt staan is niet de schuld van IMDBquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:23 schreef BobbyB het volgende:
TNR is als beeldscherm lettertype echt lelijk (IMDB anyone?)
No shit? Hoe verander je dat dan?quote:Op zondag 10 september 2006 14:19 schreef Berkery het volgende:
[..]
IMDB gebruikt gewoon het voorkeurs-lettertype van je browser, dat jij die op TNR hebt staan is niet de schuld van IMDB![]()
But what happens if the bunny uses Comic sans?quote:
Nou ja die staat gewoon standaard op TNR omdat iedere normale zelfrespecterende site zijn eigen huisstijl en dus lettertype wel hanteerd tegenwoordig en ik er dus niet meer van uit ga dat dat van mijn instellingen afhankelijk is.quote:Op zondag 10 september 2006 14:19 schreef Berkery het volgende:
[..]
IMDB gebruikt gewoon het voorkeurs-lettertype van je browser, dat jij die op TNR hebt staan is niet de schuld van IMDB![]()
Klopt, voor drukwerk staat het ook heel erg netjes. Ook als je de afstand tussen de tekens iets verzet ziet het er ook al netter uit.quote:Op zondag 10 september 2006 15:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
TNR is voor drukwerk en daar is het prima voor![]()
TNR![]()
![]()
![]()
![]()
Extra - > internet Opties, en dan staat er iets met 'Fonts' of 'Lettertype'quote:
Oh please.. comic sans is wel het ergstquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:32 schreef Droopie het volgende:
Comic Sans, lekker gezellig
Vind ik nou ook!quote:Op zondag 10 september 2006 17:50 schreef Ringo het volgende:
Times New Roman wordt vooral vaak gebruikt omdat het standaardfont is in Word. Samen met Arialdat klonterige Helvetica-aftreksel.
TNR is een serif (schreefletter, dus met 'voetjes' en 'staartjes'). Schreefletters (bijvoorbeeld TNR, Palatino, Baskerville, Tahoma) zijn zeer geschikt voor lange stukken gedrukte broodtekst, omdat de schreven een soort van regellijn vormen, dat werkt rustgevend en maakt het lezen makkelijker; de lezer krijgt een soort visuele leidraad. Letters zonder schreef (sans serif), zoals Helvetica, Verdana of Gill Sans, staan wat meer op zichzelf en zijn niet altijd geschikt om als broodletter te worden gebruikt.
Op een beeldscherm is een schreefletter vaak weer irritant, vanwege de lage resolutie en de vervormingen die daardoor optreden; de schreef wordt dan een hinderlijk stukje zwart aan de letter, óf te mager, óf juist weer te dik.
Het ontwerpen van een typeface kost máanden, zo niet jaren; het ontwerpen voor drukwerk of beeldscherm heeft beide zijn eigen eisenpakket. Bovendien komt er meer bij kijken dan alleen kapitaal en onderkast: verschillende gewichten (regular, bold, italic, bold italic, semibold, extended etc etc), verschillende afmetingen, smallcaps, medieval cijfers, tabelcijfers, leestekens, enzovoort.
Kijk ook eens op, bijvoorbeeld, www.fontshop.com dan kan je zien dat er véél meer is dan alleen het standaardpakket van Windows.
kvind arial een beetje te vrouwelijk en vrolijk.quote:Op zondag 10 september 2006 10:45 schreef Mikkie het volgende:
Times komt me inderdaad de keel uit. Ben tegenwoordig meer van Arial ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |