Daar is er weer één. Wat heb jij gedaan om onderdeel te worden van je familie? Waarom zou je meer geven om familieleden dan om willekeurige vreemden?quote:Op zondag 10 september 2006 17:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, wat heb jij d'r voor moeten doen dan behalve hier geboren worden ?
De lieden die ik nationalisme zie prediken voldoen inderdaad aan dat beeld, maar overtuig me van het tegendeel zou ik zeggen, laat mij 1 nationalist zien die geen 'kritiek' heeft op allochtonen of moslims in het bijzonder.quote:Op zondag 10 september 2006 17:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat maak jij weer ervan. Alsof nationalisme staat gelijkstaat aan vreemdelingenhaat.
Kritiek op allochtonen of moslims in het bijzonder staat gelijk aan vreemdelingenhaat?quote:Op zondag 10 september 2006 17:53 schreef gelly het volgende:
[..]
laat mij 1 nationalist zien die geen 'kritiek' heeft op allochtonen of moslims in het bijzonder.
Dat is nogal een vreemde voorwaarde. Je mag geen kritiek hebben op allochtonen en Moslims als nationalist want dan voldoe je kennelijk aan het beeld van een rechts-extremist of neo-nazi?quote:Op zondag 10 september 2006 17:53 schreef gelly het volgende:
[..]
De lieden die ik nationalisme zie prediken voldoen inderdaad aan dat beeld, maar overtuig me van het tegendeel zou ik zeggen, laat mij 1 nationalist zien die geen 'kritiek' heeft op allochtonen of moslims in het bijzonder.
beetje flauw waarom zou je geen kritiek mogen hebben op moslims.quote:Op zondag 10 september 2006 17:53 schreef gelly het volgende:
[..]
De lieden die ik nationalisme zie prediken voldoen inderdaad aan dat beeld, maar overtuig me van het tegendeel zou ik zeggen, laat mij 1 nationalist zien die geen 'kritiek' heeft op allochtonen of moslims in het bijzonder.
Ik ben nationalist in de zin dat ik van Nederland houd. Deze liefde heeft verder geen invloed op mijn beeld op andere culturen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Er staat 'kritiek'. Dus een ongenuanceerde kijk op bepaalde bevolkingsgroepen, een vooringenomen houding op grond van haatgevoelens en/of onwetendheid.quote:Op zondag 10 september 2006 17:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Kritiek op allochtonen of moslims in het bijzonder staat gelijk aan vreemdelingenhaat?
die familieband komt ook uit de natuur/biologie waar het doel is je genen door te geven.quote:Op zondag 10 september 2006 17:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Daar is er weer één. Wat heb jij gedaan om onderdeel te worden van je familie? Waarom zou je meer geven om familieleden dan om willekeurige vreemden?![]()
Ik denk dat een belangrijke voorwaarde voor prettig samenleven een bepaalde gedeelde identiteit is. Die gedeelde identiteit zorgt er namelijk voor dat je je ook verantwoordelijk gaat voelen voor het welzijn van andere mensen binnen je groep. De meeste mensen geven ook meer om het welzijn van familieleden dan van andere mensen. Waarom? Omdat je met die mensen een bepaalde identiteit deelt. Hetzelfde geldt voor een land. Als er hier in Nederland een ramp gebeurt wordt er sneller een hulpactie opgezet dan wanneer diezelfde ramp in een ander land plaats vindt. Des te sterker die identiteit des te sterker een gedeelt verantwoordelijkheidsgevoel. Die identiteit verkrijg je door het vormen van groepen. Een groep is een verzameling mensen die bepaalde eigenschappen (cultuur, identiteit) delen die anders zijn dan van andere vergelijkbare groepen. Een voorwaarde is dus dat er ook andere groepen zijn. Een wereldregering of iets dergelijk is dus een utopie (net als de term 'wereldburger').
Een land zonder eigen nationale identiteit (bijvoorbeeld waar nationalisme taboe is) is een land vol individuen waar het egoïsme hoogtij zal vieren. Ik heb gelukkig overigens het gevoel dat steeds meer mensen in Nederland dat inzien.
Jouw definitie van kritiek is verkeerd, het is maar dat je het weet.quote:Op zondag 10 september 2006 17:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Er staat 'kritiek'. Dus een ongenuanceerde kijk op bepaalde bevolkingsgroepen, een vooringenomen houding op grond van haatgevoelens en/of onwetendheid.
Als je kritiek hebt hoef je toch niet meteen ongenuanceerd of vooringenomen te zijn?quote:Op zondag 10 september 2006 17:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Er staat 'kritiek'. Dus een ongenuanceerde kijk op bepaalde bevolkingsgroepen, een vooringenomen houding op grond van haatgevoelens en/of onwetendheid.
Mijn definitie niet maar de definitie van degenen die de term kritiek misbruiken om hun xenofobe en racistische standpunten te uiten. Want met kritiek heeft het natuurlijk weinig van doen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:58 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Jouw definitie van kritiek is verkeerd, het is maar dat je het weet.
Bij nationalisten blijkt dat echter wel zo te zijn, maar overtuig me van het tegendeel zou ik zeggen.quote:Op zondag 10 september 2006 18:01 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Als je kritiek hebt hoef je toch niet meteen ongenuanceerd of vooringenomen te zijn?
Ik ben een nationalist. Ik heb kritiek op Moslims, allochtonen (én autochtonen). Ben ik een neo-nazi?quote:Op zondag 10 september 2006 18:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Bij nationalisten blijkt dat echter wel zo te zijn, maar overtuig me van het tegendeel zou ik zeggen.
Jij poneert die stelling zonder bewijs. Dan hoef ik toch niet het tegendeel te bewijzen?quote:Op zondag 10 september 2006 18:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Bij nationalisten blijkt dat echter wel zo te zijn, maar overtuig me van het tegendeel zou ik zeggen.
Waar zie je mij de term neo-nazi gebruiken ?quote:Op zondag 10 september 2006 18:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik ben een nationalist. Ik heb kritiek op Moslims, allochtonen (én autochtonen). Ben ik een neo-nazi?
Nee, zolang je maar niet meewerkt aan een tweedeling. En dat is wel de situaitie die nu duidelijk aan het aan het onstaan is...quote:Op zondag 10 september 2006 18:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik ben een nationalist. Ik heb kritiek op Moslims, allochtonen (én autochtonen). Ben ik een neo-nazi?
al lang niet meer.quote:Op zondag 10 september 2006 18:02 schreef slaapkamermug het volgende:
Waarom zit je nou op Nederlanders te zeiken? Wij zijn zowat het meest a-nationalistische volk ter wereld!
Je scheert ze wel erg over kam.quote:Turken, Marokkanen en veel andere allochtonen die je altijd hoort praten over hun land en alleen met hun eigen mensen omgaan, die zijn pas nationalistisch!
Generaliseren is nu eenmaal een menselijk eigenschap. Dat is strijden tegen natuurkrachten.quote:Op zondag 10 september 2006 18:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Werkende blanken vs. werkloze allochtonen. Maar dat wil Nederland toch
Ja is idd lastig, maar wel een uitdaging.quote:Op zondag 10 september 2006 18:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Generaliseren is nu eenmaal een menselijk eigenschap. Dat is strijden tegen natuurkrachten.
Dat klopt, maar werkgevers hebben daar OOK een belangrijke bijdrage in geleverd. Dit heet buitenproportionele discriminatie. Met Abdellatif Chaara op je CV kun je het voorgoed schudden. Geen werkgever die je wil...quote:Wat niet wegneemt dat aan de basis wel degelijk een oververtegewoordiging van allochtonen in de werkloosheidsstatistieken staat.
Geen extremist. Maar ik vind het wel belangrijk om aan te geven dat het verhaal/kwestie wel twee kanten heeft... Ik hoor mensen nooit werkgevers iets verwijten...En dat vind ik niet goed....quote:Als je dat niet wil negeren ben je toch niet meteen een extremist?
Nou nee, generaliseren is vooral gevolg van gebrekkige kennis.quote:Op zondag 10 september 2006 18:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Generaliseren is nu eenmaal een menselijk eigenschap.
Het gaat helemaal niet over negeren, het gaat over de conclusies die aan dergelijke statistieken verbonden worden. Vaak zijn die conclusies gebaseerd op een xenofobe basis ("zie je wel dat het luie uitvreters zijn die allochtonen") terwijl er een sociaal-economische basis is die simpelweg genegeerd wordt omdat het niet uitkomt, de nationalist is zelf namelijk ook verantwoordelijk voor die hoge percentages. Jij bent er wel een mooi voorbeeld van.quote:Wat niet wegneemt dat aan de basis wel degelijk een oververtegewoordiging van allochtonen in de werkloosheidsstatistieken staat. Als je dat niet wil negeren ben je toch niet meteen een extremist?
Generaliseren is ook een wetenschappelijke noodzaak. Zonder generalisatie kun je geen onderzoek of uitspraak meer doen in principe.quote:Op zondag 10 september 2006 18:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou nee, generaliseren is vooral gevolg van gebrekkige kennis.
Vreemdelingenhaat dan.quote:Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar zie je mij de term neo-nazi gebruiken ?
Wat een onzin, allochtonen zijn oververtegenwoordigd in de schooluitvalstatistieken terwijl iedereen weet dat de beste weg naar een goede baan via een diploma gaat. Aangezien allochtonen van hetzelfde schoolsysteem afhankelijk zijn als autochtonen, dezelfde schoolboeken hebben, dezelfde studiefinanciering krijgen en dezelfde examens moeten maken vind ik dat volledig hun eigen verantwoordelijkheid en niet die van de werkgevers. Hetzelfde geld voor de criminaliteitsstatistieken. Als je als werkgever kunt kiezen uit iemand uit een groep die statistisch gezien relatief weinig in aanraking komt met criminaliteit en uit iemand uit een groep die relatief vaak in aanraking komt met criminaliteit lijkt mij de keuze snel gemaakt. Dat kun je de werkgever toch moeilijk kwalijk nemen.quote:Op zondag 10 september 2006 18:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt, maar werkgevers hebben daar OOK een belangrijke bijdrage in geleverd. Dit heet buitenproportionele discriminatie. Met Abdellatif Chaara op je CV kun je het voorgoed schudden. Geen werkgever die je wil...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |