abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41677737
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:49 schreef SlimShady het volgende:

[..]

bullshit
nee dat liegt hij niet het was een paar jaar gelden in het nieuws dat een jongen niet een NL vlag op zijn taws mocht hebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41677899
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee dat liegt hij niet het was een paar jaar gelden in het nieuws dat een jongen niet een NL vlag op zijn taws mocht hebben
De reden was dat betreffende jongen, een nogal racistische idioot, de Nederlandse driekleur had gekaapt om te provoceren naar allochtone medeleerlingen. Maak je liever druk om mensen die de driekleur misbruiken om een mening te ventileren die alles behalve Nederlands is.
pi_41678096
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:16 schreef gelly het volgende:

[..]

De reden was dat betreffende jongen, een nogal racistische idioot, de Nederlandse driekleur had gekaapt om te provoceren naar allochtone medeleerlingen. Maak je liever druk om mensen die de driekleur misbruiken om een mening te ventileren die alles behalve Nederlands is.
ja ok maar dan nog vind ik het belachelijk dat hij de vlag eraf moet halen.
Hetzelfde met dat hele lonsdale gebeuren.

Ik deel zijn mening niet maar om dan kleding te gaan verbieden omdat er wellicht iets achter zou kunnen zitten vind ik belachelijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_41678128
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:56 schreef Xith het volgende:

[..]

Pf hou toch op.. in plaats van Racist had hij een ander woordt moeten gebruiken ja ->
Facist, inderdaad is de islam een geloof en geen ras, maaruhm... mensen aanpakken om hun geloof, wie deed dat een paar tiental jaar geleden ook al weer?
Stalin?
pi_41678265
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Stalin?
mao, che chevara, lenin, Hitler, spaanse inquisitie, hamas, hezbollah, idf.

pick one
pi_41678298
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
mao, che chevara, lenin, Hitler, spaanse inquisitie, hamas, hezbollah, idf.

pick one
Pol Pot.

Allemaal stuk voor stuk schooiers of misdadige organisaties.
pi_41679117
En weer on topic
pi_41679275
Nederlanders trots op Nederland? Man, als er één land is waar nationalisme en patriotisme vieze woorden zijn is het Nederland wel.
pi_41679469
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:58 schreef nikk het volgende:
Nederlanders trots op Nederland? Man, als er één land is waar nationalisme en patriotisme vieze woorden zijn is het Nederland wel.
Onzin, voor alles is echter een tijd en plaats. We zijn geen Amerikanen die te pas en te onpas met een vlag zwaaien nee, dat heeft mijns inziens ook devaluatie van diezelfde vlag tot gevolg. Het is ook vreemd dat nationalisten menen voor ons land te kunnen spreken, nationalisme is namelijk niet Nederlands.

Ik ben best trots op Nederland en ben blij dat ik een Nederlander ben. Echter zonder dat ik andere culturen of landen inferieur of achtergesteld vind. Als je je eigen ego moet opkrikken met je nationaliteit heb je kennelijk zelf niks bereikt.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2006 17:07:25 ]
pi_41679589
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Onzin, voor alles is echter een tijd en plaats. We zijn geen Amerikanen die te pas en te onpas met een vlag zwaaien nee, dat heeft mijns inziens ook devaluatie van diezelfde vlag tot gevolg. Het is ook vreemd dat nationalisten menen voor ons land te kunnen spreken, nationalisme is namelijk niet Nederlands.
Zie hier mijn punt.

Nationalisme is een naar gebruik dat alleen onder speciale omstandigheden getolereerd kan worden.
pi_41679657
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Zie hier mijn punt.

Nationalisme is een naar gebruik dat alleen onder speciale omstandigheden getolereerd kan worden.
Ja, dat maakt Nederland he. Het is overigens helemaal geen naar gebruik. Overdaad schaadt.
pi_41679696
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben best trots op Nederland en ben blij dat ik een Nederlander ben. Echter zonder dat ik andere culturen of landen inferieur of achtergesteld vind. Als je je eigen ego moet opkrikken met je nationaliteit heb je kennelijk zelf niks bereikt.
Als je nationalisme uitlegt andere landen als inferieur of achtergesteld te beschouwen mis je toch enigszins het punt. Ik heb bijvoorbeeld niet het idee dat de gemiddelde Spanjaard Nederland een achtergestelde of inferieur land vind.
pi_41679958
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dat maakt Nederland he. Het is overigens helemaal geen naar gebruik. Overdaad schaadt.
Wanneer is het overdaad? Je denkt bij nationalisme zelf al meteen aan zaken als inferieur en achtergesteld. Precies ook het punt dat ik wilde maken. Nationalisme en patriotisme hebben in Nederland zo'n negatieve lading dat het niet vreemd is dat mensen tegenwoordig nul komma nul binding hebben met het land. We zijn allemaal immers wereldburger en een paspoort is ook maar een papiertje. Toch?
pi_41679999
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je nationalisme uitlegt andere landen als inferieur of achtergesteld te beschouwen mis je toch enigszins het punt. Ik heb bijvoorbeeld niet het idee dat de gemiddelde Spanjaard Nederland een achtergestelde of inferieur land vind.
Nationalisme is toch inherent aan het "wij zijn beter dan jullie" principe...
pi_41680026
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:21 schreef nikk het volgende:

[..]

en een paspoort is ook maar een papiertje. Toch?
Ja, wat heb jij d'r voor moeten doen dan behalve hier geboren worden ?
pi_41680192
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Nationalisme is toch inherent aan het "wij zijn beter dan jullie" principe...
Speelt zeker een bepaalde rol. Maar het is meer een bepaalde liefde voor je land hebben. Zoals ik al zei, nu zijn Spanjaarden redelijk nationalistisch aangelegd maar ik moet nog de eerste ontmoeten die Nederland een inferieur en achtergesteld land vind.
pi_41680215
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, wat heb jij d'r voor moeten doen dan behalve hier geboren worden ?
Niets. Maar mag ik daarom niet trots zijn op mijn land?
pi_41680302
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:49 schreef SlimShady het volgende:

[..]

bullshit
Nee

http://www.telegraaf.nl/b(...)_verbod_op_vlag.html
pi_41680406
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:29 schreef nikk het volgende:

[..]

Speelt zeker een bepaalde rol. Maar het is meer een bepaalde liefde voor je land hebben. Zoals ik al zei, nu zijn Spanjaarden redelijk nationalistisch aangelegd maar ik moet nog de eerste ontmoeten die Nederland een inferieur en achtergesteld land vind.
Er is ook niks mis met liefde voor je land, het is alleen jammer dat die liefde voor Nederland vaak gepaard gaat met haat jegens of afkeer van een andere bevolkingsgroep. Nationalisten zijn eigenlijk alles waar Nederland niet voor staat, ironisch genoeg.
pi_41680411
Omdat wij gewoon supergoed zijn, ondanks we geen reet op de wereldkaart voorstellen(ik snap ook niet hoe die oegoes ons allemaal weten te vinden).
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41680470
quote:
De enige commentaar die ik destijds kreeg op mijn NL-vlag kwam enkel van politiek-correcte-blanke-'hollanders'.
Het is ongelooflijk maar waar.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41680491
quote:
"Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.
Maar het blijft schandalig.
pi_41680709
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:38 schreef typtypo het volgende:

Als je de situatie met 60-70 jaar geleden wil vergelijken met nu, moet je het wel goed doen.
De agressieve hordes anti-semitische SA-ers die de duitse steden terroriseerden zijn nu ook in onze steden terug te vinden maar heten moslims.
Oh? Zijn er constant rellen in de steden? Worden mensen constant lastig gevallen, bedreigd, en in elkaar geslagen? Worden winkelruiten voortdurend ingegooid? Etc etc etc?

Tief toch op met die belachelijke generalisatie. Ja, er zijn bepaalde moslims die alle wetten met voeten treden, ja, er is ook heel wat crimineel tuig en draaideurcrimineeltjes onder de allochtone bevolking, maar dat is nog altijd een kleine minderheid van de bevolkingsgroep moslims die we in Nederland hebben. Daar de hele bevolkingsgroep op aanspreken is complete bullshit.

En ga je dat nu tegenspreken, bevestig je mijn vermoedens alleen maar dat jij precies bent, want je hen toeschrijft
  zondag 10 september 2006 @ 17:48:49 #74
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_41680774
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:46 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Oh? Zijn er constant rellen in de steden? Worden mensen constant lastig gevallen, bedreigd, en in elkaar geslagen? Worden winkelruiten voortdurend ingegooid? Etc etc etc?

Tief toch op met die belachelijke generalisatie. Ja, er zijn bepaalde moslims die alle wetten met voeten treden, ja, er is ook heel wat crimineel tuig en draaideurcrimineeltjes onder de allochtone bevolking, maar dat is nog altijd een kleine minderheid van de bevolkingsgroep moslims die we in Nederland hebben. Daar de hele bevolkingsgroep op aanspreken is complete bullshit.

En ga je dat nu tegenspreken, bevestig je mijn vermoedens alleen maar dat jij precies bent, want je hen toeschrijft
Eens. Maar mensen hebben het graag simpel hè, duidelijke tegenstellingen.
Zyggie.
pi_41680814
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Er is ook niks mis met liefde voor je land, het is alleen jammer dat die liefde voor Nederland vaak gepaard gaat met haat jegens of afkeer van een andere bevolkingsgroep. Nationalisten zijn eigenlijk alles waar Nederland niet voor staat, ironisch genoeg.
Dat maak jij weer ervan. Alsof nationalisme staat gelijkstaat aan vreemdelingenhaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')