Geld staat vrij garant voor status denk ik, en er zijn véél mensen die gelukkig zijn zodra ze status hebben. Als de buren denken dat we gelukkig zijn, zijn we gelukkig. Dat idee. En inderdaad, rijke mensen hebben snel de neiging om zich beter te voelen, of dat komt in ieder geval veel voor imo, maar misschien willen die vrouwen dat ook juist. Het zijn vaak niet al te heldere personen, mensen zonder eigen karakter, 13 in een dozijn meisjes, en tsja, dan moet je toch op een manier beter zijn dan de rest.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:53 schreef livEliveD het volgende:
Geld staat niet altijd garant voor macht imho. En zekerheid? Met een beetje baan heb je weinig te vrezen in Nederland lijkt me. Daarnaast vind ik rijke mensen vaak heel niet leuk in de omgang en das toch snel het slag waarmee je in aanraking komt dan. Sowieso snap ik niet echt dat je een luxe leven verkiest boven een persoon.
Dit in tegenstelling tot beheersing van de Nederlandse taalquote:Op zaterdag 9 september 2006 14:50 schreef Hexagon het volgende:
Verder is geld macht en macht erotiseerd
Dus waarom zou je moeite doen...quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot beheersing van de Nederlandse taal
Mmmmm, das duidelijk een categorie die ik hard uit zou lachenquote:Op zaterdag 9 september 2006 14:59 schreef appelsap het volgende:
En waarom? Het 'lagere' leven stond ze niet genoeg aan.
Ze konden zegmaar alleen leven met een rijke man omdat die hen genoeg te bieden had.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:03 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mmmmm, das duidelijk een categorie die ik hard uit zou lachen
Die vrouwen maken door de bank genomen dan ook zeer weinig kans. Want vrouwen worden enkelt maar lelijker, mannen vaak zelfs knapper als ze ouder worden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:08 schreef livEliveD het volgende:
Volgens mij zijn er ook vrouwen bij die te oud zijn voor kids. Die vlieger lijkt me dus niet altijd opgaan.
Die zijn slachtoffer van de moderne carrierdrift.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:08 schreef livEliveD het volgende:
Volgens mij zijn er ook vrouwen bij die te oud zijn voor kids. Die vlieger lijkt me dus niet altijd opgaan.
quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:08 schreef livEliveD het volgende:
Volgens mij zijn er ook vrouwen bij die te oud zijn voor kids. Die opvlieger lijkt me dus niet altijd opgaan.
Uiterlijk kan je nog wel een oordeel over geven. Maar innerlijk? Ik denk dat er uiteindelijk weinig verschil is tussen tussen met mensen met verschillende tegoeden bij de bank. Losers en eikels heb je aan beide kanten.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:45 schreef livEliveD het volgende:
...Ik lees wel eens dat een bepaald percentage van de vrouwen valt voor een rijke man. Het uiterlijk boeit dan amper en ook het innerlijk staat niet hoog op het prioriteitslijstje. Maar het geld daarentegen...
Het zijn sowieso hoeren, allemaal.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:18 schreef NeoTribalist het volgende:
dan ben je toch in principe een hoer ofniedan
hoer !quote:
Ach ja , af en toe wat sex voor veel geld en een makkelijk levenquote:
En waarom niet? Geld maakt een hoop dingen in het leven een stuk gemakkelijker , en ja ik zou daar gelukkig mee zijnquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:49 schreef NeoTribalist het volgende:
Denk niet dat je gellukig word van een makkelijk leven maar dat terzijde
Die echte liefde neem je er bijquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:18 schreef Loonatic het volgende:
Ik wil ook wel voor eventjes een rijke vent, hoeft idd niet hansom te zijn als ie maar niet afstotelijk is. En dan lekkere en dure cadeautjes verzamelen en later weer op zoek naar de 'echte liefde'.
sjeezus, als dit de reaktie van een doorsnee vrouw is, dan laat maar. Ik hoef geen vrouw meer.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:43 schreef Bep het volgende:
[..]
Ach ja , af en toe wat sex voor veel geld en een makkelijk leven![]()
Beter dan af en toe sex met een kerel waar je na 5 jaar op bent uitgekeken en een min saldo
Mwoah een beetje geld is wel relaxed. Alleen het type vrouw dat het voor het geld doet zou me al niet interesseren qua persoonlijkheid dus houden van zal het al helemaal niet worden dan.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:54 schreef Monocultuur het volgende:
sjeezus, als dit de reaktie van een doorsnee vrouw is, dan laat maar. Ik hoef geen vrouw meer.
Ik idealiseer misschien teveel, maar een relatie is toch gebaseerd op houden van... Al moet ik met haar in een krot wonen dat interesseert me dan niet. Bah wat een flut reaktie. Zo'n wijf als jou zou ik echt uitkotsen!![]()
Nogmaals, dat lijkt me te kort door de bocht. Overigens kan ik me bij de constructie met die poolboy nog best iets voorstellen. Eik heb je dan bijna alles wat je wiltquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:14 schreef Isegrim het volgende:
Dat is evolutionair heel goed te verklaren. Vrouwen zoeken iemand die een goede toekomst voor de kinderen kan waarborgen. Voor de lekkere seks neemt ze er dan wel een poolboy bij.
Het is lastig om zoiets in één zin niet-kort-door-de-bocht te zeggen, maar ik ben hier juist een boek over aan het lezen dat e.e.a. helemaal uitpluist en onderbouwt. Het heet Why Sex Matters (vorig jaar van Reya gekregen).quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:15 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nogmaals, dat lijkt me te kort door de bocht.
Inderdaad.quote:Overigens kan ik me bij de constructie met die poolboy nog best iets voorstellen. Eik heb je dan bijna alles wat je wilt![]()
Zou je wel voor een rijke man kiezen ook al val je eik niet op hem?quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Inderdaad.Ik zou zo alleen niet kunnen leven omdat ik daar 'te eerlijk' voor ben. Liegen is een talent dat ik niet heb.
Nee.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:22 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Zou je wel voor een rijke man kiezen ook al val je eik niet op hem?
Is toch een boek van Low? Als ik me goed herinner zit er ook een hoofdstuk in over oorlog en vrouwelijke strijders die schaars zijn evenals theorieen over politici en hun gedrag?quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Het is lastig om zoiets in één zin niet-kort-door-de-bocht te zeggen, maar ik ben hier juist een boek over aan het lezen dat e.e.a. helemaal uitpluist en onderbouwt. Het heet Why Sex Matters (vorig jaar van Reya gekregen).
Maar begrijp je wel de aantrekkingskracht van een zwembad, geld om echt leuk te shoppen, gave feestjes, etc. etc.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:24 schreef Isegrim het volgende:
Nee.Al mijn kerels tot nu toe waren paupers. Interesseert me geen bal. Geld is leuk, maar ik zorg zelf wel dat ik het verdien.
Mevrouw Low idd.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:28 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Is toch een boek van Low? Als ik me goed herinner zit er ook een hoofdstuk in over oorlog en vrouwelijke strijders die schaars zijn evenals theorieen over politici en hun gedrag?
Absolutely. Lijkt me heerlijk om lekker met geld te kunnen smijten en me er nooit druk over hoeven te maken. Maar niet ten koste van de liefde. Ik heb nu iemand die geen cent te makken heeft, maar op wie ik wel tot over mijn oren verliefd ben. Dat is meer waard dan alle geld in de wereld, hoe cliché dat ook klinkt. Liever straatarm met hem dan stinkend rijk met een kerel voor wie ik weinig voel.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:29 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Maar begrijp je wel de aantrekkingskracht van een zwembad, geld om echt leuk te shoppen, gave feestjes, etc. etc.
Niet zo zeer goedkoop, meer gedoemd om ongelukkig te zijn in een grote eenzame villa.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:30 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik denk dat bij de keuze voor een partner een van de volgende (of een combinatie van) de doorslaggevende factor is: (op willekeurige volgorde)
- Uiterlijk
- Innerlijk
- Kwaliteit van leven (in ¤)
Ik hoor vaak dat mensen als goedkoop worden bestempelt als zij een relatie aangaan voor (in eerste instantie) het geld.
Sommige mensen worden denk ik erg blij van veel geld. Maar alleen diegenen die zeg maar de herseninhoud van Paris Hilton hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Niet zo zeer goedkoop, meer gedoemd om ongelukkig te zijn in een grote eenzame villa.
Ik zet hem op me lijstje. Iets zegt me dat er veel aannames inzitten maar dus puur gevoel.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:29 schreef Isegrim het volgende:
Mevrouw Low idd.Zeer interessant boek.
De onderbouwing is in mijn ogen behoorlijk goed. Ze maakt gebruik van heel veel antropologisch / sociologisch onderzoek. Ik ben geen wetenschapper natuurlijk, maar ik vind het een overtuigend verhaal.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:38 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik zet hem op me lijstje. Iets zegt me dat er veel aannames inzitten maar dus puur gevoel.
Op zich zie ik een paar jaar met Paris doorbrengen best zitten eikquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:37 schreef Isegrim het volgende:
Sommige mensen worden denk ik erg blij van veel geld. Maar alleen diegenen die zeg maar de herseninhoud van Paris Hilton hebben.
Ik denk dat je hersenen na die paar jaar volledig onbruikbaar zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:40 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Op zich zie ik een paar jaar met Paris doorbrengen best zitten eik![]()
Mja dat geldt ook voor de boeken van Erich von Däniken, zegt imho niet zoveel. Een artikeltje in de nature is tenminste aangevochten, al dan niet wat delen later.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:40 schreef Isegrim het volgende:
De onderbouwing is in mijn ogen behoorlijk goed. Ze maakt gebruik van heel veel antropologisch / sociologisch onderzoek. Ik ben geen wetenschapper natuurlijk, maar ik vind het een overtuigend verhaal.
Hmkay. Ik laat me altijd vrij makkelijk overtuigen, ben niet altijd kritisch genoeg op wetenschappelijke stukken / beweringen. Soms komt dat door een gebrek aan kennis, soms doordat ik gewoon gemakkelijk voor de gek te houden ben omdat ik er altijd van uitga dat mensen 'eerlijk' zijn. Vrij dom ja.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:42 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja dat geldt ook voor de boeken van Erich von Däniken, zegt imho niet zoveel. Een artikeltje in de nature is tenminste aangevochten, al dan niet wat delen later.
Uiteraard, uitgaande van jouw gevoelens. Maar dan kan het toch ook zijn dat die mensen heel gelukkig worden van veel geld. En neerkijken op jouw opvattingen over geluk. Ik vind dat nogal kortzichtig namelijk.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Niet zo zeer goedkoop, meer gedoemd om ongelukkig te zijn in een grote eenzame villa.
Das heerlijk naief ja. Trap je ook in van die versiertrucs eik?quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Hmkay. Ik laat me altijd vrij makkelijk overtuigen, ben niet altijd kritisch genoeg op wetenschappelijke stukken / beweringen. Soms komt dat door een gebrek aan kennis, soms doordat ik gewoon gemakkelijk voor de gek te houden ben omdat ik er altijd van uitga dat mensen 'eerlijk' zijn. Vrij dom ja.
Dan zou ik niet op Fok! blijven rondhangen als ik jou was.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:47 schreef Roellio het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een rijke vrouw!
Niet in van die hele opzichtige. Vast wel in subtiele.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:47 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das heerlijk naief ja. Trap je ook in van die versiertrucs eik?
Ik sprak ooit een dame die, 3 maanden nadat ze naar Nederland was gekomen, trouwde. "Haske lieve man maar ik ben niet verliefd of zo, hij denkt van wel. Tis een vorm van bescherming voor me. Ach je kunt niet alles kiezen dus ik laat het maar zo"quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:46 schreef Cracka-ass het volgende:
Uiteraard, uitgaande van jouw gevoelens. Maar dan kan het toch ook zijn dat die mensen heel gelukkig worden van veel geld. En neerkijken op jouw opvattingen over geluk. Ik vind dat nogal kortzichtig namelijk.
Daar zou ik dus niet gelukkig van worden. Ik zou het mezelf nooit vergeven dat ik iemand zo voor de gek hield.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:49 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik sprak ooit een dame die, 3 maanden nadat ze naar Nederland was gekomen, trouwde. "Haske lieve man maar ik ben niet verliefd of zo, hij denkt van wel. Tis een vorm van bescherming voor me. Ach je kunt niet alles kiezen dus ik laat het maar zo"![]()
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. Het een relatie vanwege iemands mooie innerlijk wordt gezien als verheven en zoals het hoort, vanwege het uiterlijk is oppervalkkig en vanwege het geld is uit den boze.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:46 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Uiteraard, uitgaande van jouw gevoelens. Maar dan kan het toch ook zijn dat die mensen heel gelukkig worden van veel geld. En neerkijken op jouw opvattingen over geluk. Ik vind dat nogal kortzichtig namelijk.
Ja dat moeten ze helemaal zelf weten. Ik vind het alleen matig dat mensen daar vaak op afgeven. Ik denk dat het een soort zelfbescherming is ofzo. "Zij rijden dan wel in een Rolls Royce, maar ze zijn lang niet zo gelukkig als wij he schat" Uhuh.... Meer afgunst denk ik.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. Het een relatie vanwege iemands mooie innerlijk wordt gezien als verheven en zoals het hoort, vanwege het uiterlijk is oppervalkkig en vanwege het geld is uit den boze.
Ik vind het allemaal best, maar ik vind het wel belangrijk dat beide personen in de relatie op de hoogte zijn van elkaars intenties en gevoelens. Dus trouwen vanwege het geld, prima, maar alleen als de man in kwestie op zoek is naar een luxe popje dat leuk staat bij zijn mooie zwembad en dure auto en dat lief kan lachen tijdens belangrijke zakelijke feestjes
Zou jij ervoor kiezen dan?quote:
Wat heb je, schatje, dan laten we het even weten.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:19 schreef SeLang het volgende:
Voor de dames: vanaf hoe rijk ben je als man extra aantrekkelijk?
500K ?
1M ?
5M ?
20M ?
100M ?
quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:22 schreef livEliveD het volgende:
Wisten de dames trouwens dat de vrouw van Bill Gates een kledingrek heeft van +/- 14 meter?
quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:19 schreef SeLang het volgende:
5M ?
20M ?
100M ?
quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:54 schreef Monocultuur het volgende:
[..]
sjeezus, als dit de reaktie van een doorsnee vrouw is, dan laat maar. Ik hoef geen vrouw meer.
Ik idealiseer misschien teveel, maar een relatie is toch gebaseerd op houden van... Al moet ik met haar in een krot wonen dat interesseert me dan niet. Bah wat een flut reaktie. Zo'n wijf als jou zou ik echt uitkotsen!![]()
20mquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:19 schreef SeLang het volgende:
500K ?
1M ?
5M ?
20M ?
100M ?
Mwah, ik denk dat je als vrouw zeker wat in je mars moet hebben wil een rijke kerel iets met je beginnen. Er is méér aanbod.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:55 schreef Toeps het volgende:
Golddiggers... Waarschijnlijk zijn ze tot het briljante inzicht gekomen dat ze zelf te dom zijn om iets te bereiken. En ja, dan kun je óf je hele leven bij de C1000 gaan werken, óf je scoort een rijke man.
De Quote 500 van rijkste Nederlanders begint bij ca 40 miljoen.quote:
Bullshit. Net als intelligentie is geld ook lustopwekkend en aantrekkelijk bij een man. En om zoveel geld te vergaren moet je ook gewoon intelligentie bezitten. Of dacht je dat geld verdienen niet gepaard gaat met intelligentie? Dus ik zou volgens jou een golddigger zijn als ik een man wat meer aantrekkelijker zou vinden om zijn hoeveelheid geld?quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:55 schreef Toeps het volgende:
Golddiggers... Waarschijnlijk zijn ze tot het briljante inzicht gekomen dat ze zelf te dom zijn om iets te bereiken. En ja, dan kun je óf je hele leven bij de C1000 gaan werken, óf je scoort een rijke man.
Nou, je leest in ieder geval niet goed, volgens mij, want hij heeft het juist over de intelligentie van de vrouwen: te dom om zelf veel geld te verdienen, dus proberen ze een rijke kerel aan de haak te slaan. Over de intelligentie van die kerel ging het niet volgens mijquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:15 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Bullshit. Net als intelligentie is geld ook lustopwekkend en aantrekkelijk bij een man. En om zoveel geld te vergaren moet je ook gewoon intelligentie bezitten. Of dacht je dat geld verdienen niet gepaard gaat met intelligentie? Dus ik zou volgens jou een golddigger zijn als ik een man wat meer aantrekkelijker zou vinden om zijn hoeveelheid geld?Er van uitgaande dat hij zijn intelligentie nodig had om zoveel geld te vergaren.
Waarom niet? Ligt er maar net aan waar hij naar op zoek is...misschien wil hij liever dat ze heel mooi is, of heel zorgzaam, whatever....quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:17 schreef Ceylon89 het volgende:
- Edit -
Jij dacht echt dat een man, die zoveel aanbod heeft, een dom miepje eruit plukt? ;')
quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, je leest in ieder geval niet goed, volgens mij, want hij heeft het juist over de intelligentie van de vrouwen: te dom om zelf veel geld te verdienen, dus proberen ze een rijke kerel aan de haak te slaan. Over de intelligentie van die kerel ging het niet volgens mij
Misschien toch eens wat aan doen, maak je wellicht wat meer kansquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:19 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Dat kan ook ja.
Misschien voelde ik me gewoon aangesproken waardoor ik niet meer genuanceerd was in mijn uitlating.
Ik neem aan dat hij wel een partner wil waar hij mee kan samenleven, daarvoor moet zijn partner wel een bepaalde intelligentie voor hebben, ook al is het vrij beperkt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom niet? Ligt er maar net aan waar hij naar op zoek is...misschien wil hij liever dat ze heel mooi is, of heel zorgzaam, whatever....
quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien toch eens wat aan doen, maak je wellicht wat meer kans
Ik dnek dat je je daarin best eens kan vergissen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:21 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij wel een partner wil waar hij mee kan samenleven, daarvoor moet zijn partner wel een bepaalde intelligentie voor hebben, ook al is het vrij beperkt.Het lijkt mij niet logisch dat een man voor een lange periode voor een domme vrouw gaat
.
Vaak wil men toch zo'n beetje op het zelfde niveau kunnen communiceren. En het feit dat vrouwen op status vallen geldt zowel voor het C1000 miepje van Toeps als voor een vrouw met academische achtergrond (om maar wat te noemen). Die rijke meneer kan dus kiezen tussen die twee.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom niet? Ligt er maar net aan waar hij naar op zoek is...misschien wil hij liever dat ze heel mooi is, of heel zorgzaam, whatever....
Een intelligente vrouw die "zorgt dat zijn geweldige huis goed gerunt wordt, er zelf lekker uitziet en gewoon lief voor hem is" is natuurlijk net zo goed een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dnek dat je je daarin best eens kan vergissen.
Ik kan me voorstellen dat een man die 80 uur per week werkt, omgeven is door intelligenten mensen (mannen en vrouwen, carrieregevalletjes) bijvoorbeeld graag thuiskomt bij een vrouw die zorgt dat zijn geweldige huis goed gerunt wordt, er zelf lekker uitziet en gewoon lief voor hem is zonder dat ze hoogdravende, intelligente gesprekken wenst te voeren ofzo...
Ik ken mannen die graag een volgzaam vrouwtje willen, onder het motto: "Voor goede gesprekken heb ik mijn vrienden". Ze willen een vrouw die zonder klagen voor hen zorgt, het huishouden doet, voor de kinderen zorgt en naar hen opkijkt. Ik kan me daar persoonlijk ook niet veel bij voorstellen, maar ik ken mannen die dat dus echt willen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:21 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij wel een partner wil waar hij mee kan samenleven, daarvoor moet zijn partner wel een bepaalde intelligentie voor hebben, ook al is het vrij beperkt.Het lijkt mij niet logisch dat een man voor een lange periode voor een domme vrouw gaat
.
Ik ben beidequote:Op zaterdag 9 september 2006 19:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat een man die 80 uur per week werkt, omgeven is door intelligenten mensen (mannen en vrouwen, carrieregevalletjes) bijvoorbeeld graag thuiskomt bij een vrouw die zorgt dat zijn geweldige huis goed gerunt wordt, er zelf lekker uitziet en gewoon lief voor hem is zonder dat ze hoogdravende, intelligente gesprekken wenst te voeren ofzo...
*zuchtquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:29 schreef Frezer het volgende:
[..]
Een intelligente vrouw die "zorgt dat zijn geweldige huis goed gerunt wordt, er zelf lekker uitziet en gewoon lief voor hem is" is natuurlijk net zo goed een mogelijkheid.
lucky you, dat komt helemaal goed met jou.quote:
En deze 'catagorie' valt vooral binnen de groep intelligente rijke mannen?quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ken mannen die graag een volgzaam vrouwtje willen, onder het motto: "Voor goede gesprekken heb ik mijn vrienden". Ze willen een vrouw die zonder klagen voor hen zorgt, het huishouden doet, voor de kinderen zorgt en naar hen opkijkt. Ik kan me daar persoonlijk ook niet veel bij voorstellen, maar ik ken mannen die dat dus echt willen.
Dat weet ik niet. De man waar ik met name op doel heeft een zeer goede opleiding genoten en zijn carrièreperspectieven lijken me erg goed.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:33 schreef Frezer het volgende:
[..]
En deze 'catagorie' valt vooral binnen de groep intelligente rijke mannen?
Die kunnen daar zeker ook onder vallen ja.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:33 schreef Frezer het volgende:
[..]
En deze 'catagorie' valt vooral binnen de groep intelligente rijke mannen?
Tuurlijk, maar de meerderheid van de mensen wil iemand waar een redelijk gesprek mee mogenlijk is, en zal dus iemand zoeken die ongeveer gewaagd is aan haar/hem. Dat er op elke 'wet' veel uitzonderingen zijn lijkt me evident, aangezien het over mensen gaat. Neemt echter niet weg dat je wel een bepaalde trend of richting kunt vaststellen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
*zucht
ja natuurlijk.
Ik denk alleen dat het geheel afhankelijk is van de man en niet zijn kapitaal of hij een intelligente vrouw wil of niet.
Knappe vrouwen zijn ook verdacht vaak slim. Er schijnt een causaal verband te zijn. Verder ben je als intelligente belezen en ontwikkelde man met meer interesses dan alleen de netheid van het huishouden wel gek als je genoegen neemt met een domme vrouw, blijf je thuis ook nog eens voortdurend dingen uitleggen, en als je een keer cultureel op vakantie gaat wil mevrouw alleen maar shoppen danwel bakken op het strand oid. Intelligente vrouwen zijn veel beter ter ontspanning ende vermaeckquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dezelfde reden waarom mensen meestal een partner zoeken die minimaal aansluit op hun wereld. Ben jij met een zwerver getrouwd?quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:45 schreef livEliveD het volgende:
Ik lees wel eens dat een bepaald percentage van de vrouwen valt voor een rijke man. Het uiterlijk boeit dan amper en ook het innerlijk staat niet hoog op het prioriteitslijstje. Maar het geld daarentegen
Iemand kan dat vast wel uitleggen hier want ik snap het niet zo goed. Geld is leuk hoor maar je bent toch veel liever bij iemand waarmee je het ook op een onbewoond eiland uit zou houden? Bij wijze van spreken dan.
Ik denk dat jij nu erg veel redeneert vanuit jezelf en niet vanuit de wereld om je heen. Er zijn echt veel mensen die niet zo nodig een behooriljk gesprek hoeven te kunnen voeren met hun partner, die er zelfs niet eens van houden. Partners die elkaar eigenlijk weinig te vertellen hebben en dat prima vinden. Ik denk dat juist als het om menselijke betrekkingen gaat, een trend niet echt v ast te stellen is.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:36 schreef Frezer het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de meerderheid van de mensen wil iemand waar een redelijk gesprek mee mogenlijk is, en zal dus iemand zoeken die ongeveer gewaagd is aan haar/hem. Dat er op elke 'wet' veel uitzonderingen zijn lijkt me evident, aangezien het over mensen gaat. Neemt echter niet weg dat je wel een bepaalde trend of richting kunt vaststellen.
Het lijkt me persoonlijk idd niet prettig om met iemand samen te moeten leven die enorm veel dommer of slimmer is.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nu erg veel redeneert vanuit jezelf en niet vanuit de wereld om je heen. Er zijn echt veel mensen die niet zo nodig een behooriljk gesprek hoeven te kunnen voeren met hun partner, die er zelfs niet eens van houden. Partners die elkaar eigenlijk weinig te vertellen hebben en dat prima vinden. Ik denk dat juist als het om menselijke betrekkingen gaat, een trend niet echt v ast te stellen is.
Ik vind het zelf prettig als een man net wat slimmer is dan ik. Of minstens even slim, maar zeker niet 'dommer', dat is een afknapper...quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:42 schreef Frezer het volgende:
[..]
Het lijkt me persoonlijk idd niet prettig om met iemand samen te moeten leven die enorm veel dommer of slimmer is.
Het is in elk bewezen dat mensen van een gelijk opleidingsniveau de voorkeur hebben met elkaar te hokken, al hechten mannen iets minder waarde aan inelligentie als vrouwen dat doen.
Zie wijziging,quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het zelf prettig als een man net wat slimmer is dan ik. Of minstens even slim, maar zeker niet 'dommer', dat is een afknapper...
Ik heb er toch enigszins mijn twijfels bij of de intelligentie-inkomensverhouding nou echt bij iedereen zo goed in balans is....quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:15 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Bullshit. Net als intelligentie is geld ook lustopwekkend en aantrekkelijk bij een man. En om zoveel geld te vergaren moet je ook gewoon intelligentie bezitten. Of dacht je dat geld verdienen niet gepaard gaat met intelligentie? Dus ik zou volgens jou een golddigger zijn als ik een man wat meer aantrekkelijker zou vinden om zijn hoeveelheid geld?Er van uitgaande dat hij zijn intelligentie nodig had om zoveel geld te vergaren.
Paris Hilton, nog zo'n voorbeeld.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:57 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Ik heb er toch enigszins mijn twijfels bij of de intelligentie-inkomensverhouding nou echt bij iedereen zo goed in balans is....
[afbeelding]
Quod licet Iovi non licet bovi.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:57 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Ik heb er toch enigszins mijn twijfels bij of de intelligentie-inkomensverhouding nou echt bij iedereen zo goed in balans is....
[afbeelding]
Mischien wordt met dat kleine percentage die vrouwen bedoeld dat trouwt (in gemeenschap van goederen)quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:45 schreef livEliveD het volgende:
Ik lees wel eens dat een bepaald percentage van de vrouwen valt voor een rijke man. Het uiterlijk boeit dan amper en ook het innerlijk staat niet hoog op het prioriteitslijstje. Maar het geld daarentegen
Iemand kan dat vast wel uitleggen hier want ik snap het niet zo goed. Geld is leuk hoor maar je bent toch veel liever bij iemand waarmee je het ook op een onbewoond eiland uit zou houden? Bij wijze van spreken dan.
'Arme sloeber' en 'sterk karakter' zijn eigenschappen die elkaar meestal uitsluiten.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:50 schreef mgerben het volgende:
Dan mag de arme sloeber dus wel heeel veel karakter meebrengen om dat oergevoel tot zwijgen te brengen.
En wat te denken van 'arme sloebers' die vol idealen en principes zitten, daarom niet geschikt zijn om werkzaamheden uit te voeren die tot geldelijk succes leiden, maar wel een dusdanig sterk karakter hebben dat ze aan die idealen en principes vasthouden?quote:Op zondag 10 september 2006 03:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
'Arme sloeber' en 'sterk karakter' zijn eigenschappen die elkaar meestal uitsluiten.
Een arme sloeber met een sterk karakter blijft meestal niet lang een arme sloeber. Die onderneemt met succes dingen om zijn situatie te verbeteren.
Voor karakter wel, namelijk o.a. een maatstaf voor hoe belangrijk sommige mensen geld vinden. Voor kracht maar in sommige gevallen: alleen die gevallen die eigenlijk een stukje te kort kwamen en dus harder moesten werken om hetzelfde te bereiken.quote:Rijke mensen zijn meestal gewoon 'winners' en sloebers zijn meestal gewoon 'losers'. En dat is al helemaal zo in Westerse landen waar mensen vrijwel gelijke kansen hebben op scholing e.d. Geld is in veel gevallen dus wel degelijk een maatstaf voor karakter en kracht.
Die kunnen tot die rijkdom geleid hebben, maar zoals al eerder aangegeven: lang niet alle rijke mannen zijn rijk geworden door al deze mooie eigenschappen, maar bijvoorbeeld omdat ze leuk tegen een balletje kunnen trappen, een leuke kop hebben of een rijke pa.quote:Ik schreef het al eerder, maar op grond van een foto kun je wel zeggen dat een bepaalde rijke man fysiek niet direct super aantrekkelijk is, maar je kunt andere belangrijke eigenschappen aan die foto niet aflezen. Zoals ondernemend, sterk karakter, doorzettingsvermogen, visie, originaliteit, etc. Dat zijn eigenschappen die tot de rijkdom hebben geleid en die de meeste vrouwen aantrekken als ze die man beter leren kennen.
Dat klopt, een artiest of kunstenaar om maar wat te noemen heeft niet per definitie een gigantisch inkomen, maar wel een bepaalde status die hem aantrekkelijk maakt.quote:Op zondag 10 september 2006 10:45 schreef miss_sly het volgende:
Ten eerste zijn deze voor bepaalde vrouwen erg aantrekkelijk, en ten tweede is succesvol niet alleen maar af te meten aan de hoeveelheid geld die iemand heeft vergaard.
Kun je daar wat cijfers over laten zien die dat onderbouwen?quote:Op zondag 10 september 2006 11:39 schreef SeLang het volgende:
Ik praat natuurlijk over gemiddelden, er zijn genoeg individuele uitzonderingen.
In de regel gaat het echter wel op.
Ligt er aan waar je rijk in wordt, natuurlijk.quote:Op zondag 10 september 2006 11:48 schreef Isegrim het volgende:
Dan moet je je wel afvragen wat je verstaat onder intelligentie, bijvoorbeeld. Er zijn mannen die een geweldig zakeninstinct hebben en die overal een slaatje uit slaan, maar met die verder niet bijster intelligent zijn. Welk soort intelligentie heb je nodig om rijk te worden en is dat het soort intelligentie waar vrouwen op vallen?
Ik heb het uiteraard ook over gemiddelden. Ik geeft slechts aan dat met dat voorbeeld dat status niet per definitie is gekoppeld aan je financiele situatie. Een kampioen poolstokhoogspringen heeft ook een bepaalde status die hem aantrekkelijk(er) maakt, echter zal hij er niet bepaald rijk van worden.quote:Op zondag 10 september 2006 11:39 schreef SeLang het volgende:
Ik praat natuurlijk over gemiddelden, er zijn genoeg individuele uitzonderingen.
In de regel gaat het echter wel op.
Enquote:Op zondag 10 september 2006 11:57 schreef Alicey het volgende:
Vooral verzekerd zijn van een luxe leven lijkt me. Neuken kan dan wel buiten de deur..
sommige mensen denken daar heel rationeel over en kunnen er ook naar handelen. ik kan niet zo goed tegen die mensen.quote:Op zondag 10 september 2006 12:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Enliefde
dan? Het leven draait niet om neuken alleen, Alicey!
![]()
Ook liefde is buiten de deur te halen. Zouden er ook niet veel mannen zijn die er wel iets in zien om er voor die arme rijke mevrouw waarvan de man er nooit voor haar is te zijn?quote:Op zondag 10 september 2006 12:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Enliefde
dan? Het leven draait niet om neuken alleen, Alicey!
![]()
Maar daar gaat het dan vaak ook alsnog mis als er in eerste instantie niet meer is dan zijn interessante banksaldo: als ze dan liefde buiten de deur gaan zoeken en vinden, want dan blijkt in veel gevallen dat je uitsluitend van een banksaldo niet gelukkig wordt.quote:Op zondag 10 september 2006 12:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook liefde is buiten de deur te halen. Zouden er ook niet veel mannen zijn die er wel iets in zien om er voor die arme rijke mevrouw waarvan de man er nooit voor haar is te zijn?
Maar da's allemaal achteraf. Vervolgens kan ze echter weer wel scheiden en een bom alimentatie krijgen.quote:Op zondag 10 september 2006 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dan vaak ook alsnog mis als er in eerste instantie niet meer is dan zijn interessante banksaldo: als ze dan liefde buiten de deur gaan zoeken en vinden, want dan blijkt in veel gevallen dat je uitsluitend van een banksaldo niet gelukkig wordt.
quote:Op zondag 10 september 2006 12:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar da's allemaal achteraf. Vervolgens kan ze echter weer wel scheiden en een bom alimentatie krijgen.
Een beetje persoon zorgt ervoor dat dat niet gebeurdquote:Op zondag 10 september 2006 12:15 schreef Alicey het volgende:
Maar da's allemaal achteraf. Vervolgens kan ze echter weer wel scheiden en een bom alimentatie krijgen.
Vanuit de vrouw gezien bedoel je?quote:Op zondag 10 september 2006 11:57 schreef Alicey het volgende:
Vooral verzekerd zijn van een luxe leven lijkt me. Neuken kan dan wel buiten de deur..
Patserquote:Op zondag 10 september 2006 12:49 schreef 2609 het volgende:
ik heb ook veel last dat mooie dames op me vallen voor mn geld![]()
Oja, dan mijn moeder. Trouwde mijn vader ook enkelt om het geld. zoveel is wel duidelijk.quote:Op zondag 10 september 2006 15:54 schreef mgerben het volgende:
[..]
Vanuit de vrouw gezien bedoel je?
Twee maal oneens:
- Ik denk dat de luxe uiterlijkheden leuk zijn, maar dat de aantrekkelijkheid van de rijke man voortkomt uit de garantie dat eventuele kinderen het gegarandeerd goed zullen hebben - oerinstinct dus: bij deze man zijn de kinderen het beste af.
- Nuecken buiten de deur is het enige dat taboe is voor de vrouw die om het geld naar een rijke man gaat. De deal zal voor beide duidelijk zijn: Het geld is hele belangrijke factor in de relatie. Dan mag zij een hoop doen, maar niet haar poesje buiten de deur aanbieden. Dan koopt de man namelijk een ander.
Ik had niet gekeken wie deze post plaatste, maar na de eerste zin wist ik meteen dat jij het was.quote:Op zondag 10 september 2006 17:33 schreef a-child-in-chains het volgende:
Bij mij beneden woont ook een meisje. 1,60 fijn gebouwd. En heeft toch een zak van een vriend.
Groot, lomp, doet stoer (echt een patser), bierbuik, heeft een huid dat er nog slechter uitziet dan die van mij. doet vet in z,n hal;f lange haar en styled het in een toppop-jaren 80 stylo.
vreselijk. daargt een en dezelfd ebleosjes altijd los om z,n buik te verbergen.
Maar heeft wel altijd een patsbak voor de deur. Laatst nieuwste Mercedes-model.
Het lijkt me echt een heel verstandig type dat meisje. Wel bespraakt, praat heel netjes.
Wat ziet dat meisje toch in hem??
Some guys have all the luck?
Alleen iemand die het zelf niet snapt kan zoiets als geluk betitelen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:33 schreef a-child-in-chains het volgende:
Bij mij beneden woont ook een meisje. 1,60 fijn gebouwd. En heeft toch een zak van een vriend.
Groot, lomp, doet stoer (echt een patser), bierbuik, heeft een huid dat er nog slechter uitziet dan die van mij. doet vet in z,n hal;f lange haar en styled het in een toppop-jaren 80 stylo.
vreselijk. daargt een en dezelfd ebleosjes altijd los om z,n buik te verbergen.
Maar heeft wel altijd een patsbak voor de deur. Laatst nieuwste Mercedes-model.
Het lijkt me echt een heel verstandig type dat meisje. Wel bespraakt, praat heel netjes.
Wat ziet dat meisje toch in hem??
Some guys have all the luck?
Geluk komt niet uit te lucht vallen. Geluk dwing je af.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Alleen iemand die het zelf niet snapt kan zoiets als geluk betitelen.
Precies, Lemmiwinks.quote:Op donderdag 14 september 2006 08:26 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Geluk komt niet uit te lucht vallen. Geluk dwing je af.
quote:Op donderdag 14 september 2006 11:17 schreef a-child-in-chains het volgende:
Mischien is het een achterhaalde gedachte. En zijn de vrouwen die enkelt om het geld trouwen nog
van de oude garde. Opgegroeid met een bepaalde instelling¿kijk op relaties en mannen en
gezinsvorming etc.
Tegenwoordig komen vrouwen meer dan ooit ervoor uit dat ze wel degelijk op looks vallen.
En niet enkelt op de grote zakken.
Dan hou je niet van hem maar van geld.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:04 schreef EggsTC het volgende:
rofl vrouwen die dat doen zijn gewoon kansloos.. ze vallen niet voor het persoon maar voor het geld. Hoe kan je nou ooit van iemand houden om zijn geld ROFL. Get a grip bitch.
Waarom dat beter zou zijn dan andersom ontgaat me!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:59 schreef blummeke het volgende:
De beste huwelijken zijn overigens de huwelijken waarin de vrouw meer inkomen dan de man wisten jullie dat?
Dan is er een bepaalde compagnonschap. .
Heb je nou al eens een psychiater opgezocht om eens te praten over je ideeen over vrouwen?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:25 schreef a-child-in-chains het volgende:
Blummeke is ws een man
Gek maar in realiteit ziojn er idd. zat vrouwen die trouwen enkelt om het geld.
Lekker lui en toch veel om uit te geven. Mischien zijn deze vrouwen wel passieloos en weten ze niet hoe ze moeten klaarkomen. En dan maar denken hey, lelijk of knap, alsie maar rijk is, sex is toch overschat.
Dan maar voor het geld en gemak gaan!
Had je deze post van mij al gezien in ditzelfde topic?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je nou al eens een psychiater opgezocht om eens te praten over je ideeen over vrouwen?
quote:Op donderdag 14 september 2006 11:17 schreef a-child-in-chains het volgende:
Mischien is het een achterhaalde gedachte. En zijn de vrouwen die enkelt om het geld trouwen nog
van de oude garde. Opgegroeid met een bepaalde instelling¿kijk op relaties en mannen en
gezinsvorming etc.
Tegenwoordig komen vrouwen meer dan ooit ervoor uit dat ze wel degelijk op looks vallen.
En niet enkelt op de grote zakken.
quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:18 schreef NeoTribalist het volgende:
dan ben je toch in principe een hoer ofniedan
Je hebt gelijk vind ik. Iemand moet je ook iets kunnen bieden. Los van al dat geld komen daar eigenschappen bij kijken die jij opnoemt.quote:Een ding dat vaak uit het oog wordt verloren is dat rijke mannen vaak ook bepaalde karakter eigenschappen hebben die hun in staat hebben gesteld zoveel geld te vergaren; sterk, stabiel, visionair, ondernemend, doorzettingsvermogen, etc. Dat zie je natuurlijk niet op een foto maar merk je wel in de omgang. vrouwen vallen op dit soort eigenschappen.
Let's face it: Iemand met een uitkering of een slechtbetaald baantje is meestal gewoon een loser. Vrouwen vallen niet op losers, ook niet als ze er kwa uiterlijk goed uitzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |