quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:20 schreef fanneke het volgende:[..]
Dan is het de nacompetitie van 1981 geweest. Toen zat Heerenveen erbij.
We verloren dat jaar toen bij De Graafschap(die promoveerde uiteindelijk) met 2-0, 2x Boudewijn de Geer.
DS '79 zat er toen ook bij. VVV en MVV niet. dat was weeer in 1983.
Sorry, mijn fout, ik begon er zelf ook al aan te twijfelen. Ik weet niet eens meer hoeveel promoties en degradaties ik heb meegemaakt. Was dat diezelfde nacompetetitie waarin we twee keer achter elkaar met 3-0 van MVV wonnen ?
Was daar iemand van hier trouwens bij ? In Maastricht liepen we met zo'n 60 man door het centrum, toen we een of andere sportzaak inliepen. ik weet niet hoe het kwam, maar opeens begon iedereen spontaan te stelen. Het was echt ongelofelijk, 60 man die massaal, en erg opzichtig sportartikelen aan het pikken zijn. De man achter de balie zag het natuurlijk, zei niks, maar had ondertussen een of ander alarmknopje ingedrukt. Wij wisten dat toen nog niet, maar het politiebureau zat maar een paar honderd meter verderop. Ondertussen waren een hele hoop jongens nieuwe shirts en schoenen aan het aantrekken en sommige zelfs complete trainingspakken van Ellesse, Tuchini, en Nike en zo. Een maat van mij had 4 Nike shirts over elkaar aangetrokken en zijn eigen shirt er overheen, weer een ander had zijn ouwe schoenen in de Maas gepleurt, en een paar nieuwe Nikes aangetrokken, echt iedereen was zichzelf in nieuwe spullen aan het heisen.
![]()
vervolgens liepen we in feeststemming met zijn allen verder de stad in, alleen een enkeling was zo slim om zich af te zonderen, en op het station een kluisje te huren om zijn nieuwe spullen effe in op te bergen. Was geen slecht idee, want nog geen 10 minuten later stonden we met zijn allen tegen een muur, benen en armen gespreid, terwijl het halve Maastrichtse politiekorps ons aan het fouilleren was. Tsjonge, wat trokken we een bekijks zeg op zo'n drukke zaterdagmiddag.
![]()
Zo goed als iedereen raakte zijn gepikte spullen weer kwijt, en die ene gast die zijn schoenen in de Maas had gegooid, moest zijn nieuwe Nikes ook weer afgeven, heeft ie de rest van de dag op zijn sokken door Maastricht gelopen.
Niemand gearresteerd trouwens, das dan wel weer relaxed, iedereen kon gewoon naar het voetbal s'avonds.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.