abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41637219
Renovatie deel 4 alweer

Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond is nu bij het vierde deel aangeland op het departement K&W op Fok!

Deel 1: Renovatie
Deel 2: Renovatie deel 2 alweer ;)
Deel 3: Renovatie deel 3 alweer ;)

Inmiddels is de “Casa Pequena Elbera” al aardig ver gevorderd met de verbouwing. Hoewel het oorspronkelijke idee was om met kerst 2005 erin te kunnen wonen, nu al enige tijd verzet naar medio Kerst 2006. Deze extra tijd die het geheel nodig had om tot deze staat te komen is niet alleen de ‘schuld”van de bouwers maar ook een bitje van de auteur van dit Topic. Ik heb nl. maar twee dagen vrij per week. En er moet een boel gebeuren …..

Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 700.000 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )

Hier begon het mee

Foto van een recent aanzicht van de voorkant van het huis, al het houtwerk aan het huis is vervangen en voorzien van nieuwe beglazing, nieuwe vloeren, nieuwe binnendeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe slaapkamers, nieuwe elektrische installatie naar de meest recente normen. Nieuwe afvoeren in het hele huis, nieuwe waterleiding pretty much overal . Je ziet het heeft een hoop werk opgeleverd, maar fanatieke medelurkers en posters in eerdere “Casa “topics zijn vrijwel unaniem dat het heel erg mooi gaat worden.

En als je dan denkt dat we er zijn, eh …………nee niet bepaald want als straks de binnenkant klaar is dan moet de buitenkant nog. Daar komt waarschijnlijk een schuur van 13.5 meter lang en 3.5 m breed in te staan, grasveld, borders, afvoeren van hemelwater op het riool ipv op de betontegels zoals nu. Er komt dus nog veel meer werk aan in de toekomst. Ik zal in dit topic de stand van zaken aangeven, plus een fotografisch verslag proberen te doen van hetgeen deze chef-kok nu al meer dan anderhalf jaar bezig houd

Have Phun
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_41637349
ff post reserveren om met een paar dagen een toilet update te posten, die is er al wel maar nog niet op de foto .....
pi_41637368
ik plaats hier even een tvp vol lof...
ook dit topic ga ik vol plezier volgen
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  zaterdag 9 september 2006 @ 08:47:14 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41641351
Deel 4! Wat een onwijze klus en nog veel in de planning!
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:26:31 #5
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41644428
Leuke OP! Kunnen we mooi weer lurken..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_41647058
Heb me even ingelezen. Zo flinke klus hee! Maar allemaal goed gedaan.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_41651044
Wat betekent “Casa Pequena Elbera” eigenlijk?
pi_41664779
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:20 schreef Koningin het volgende:
Wat betekent “Casa Pequena Elbera” eigenlijk?
Huis van de kleine beer betekend dat Das Spaans , net zoiets als Chorizo Net ff alle gekheid op een stokkie nou. Mijn opa heeft vroeger een van de eerste snackbars gehad van Nederland, heette "Het Ijsbeertje", opa werd dus in de volksmond, "Sijp de beer" genoemd(opa heette ook Sijp, ben ik naar vernoemd nl. ) Mijn moeder heeft ooit eens op vakantie in Spanje een bord laten maken voor op haar huis, omdat ze de dochter was van "sijp de Beer", werd t dus huis van de kleine beer. Broer van mijn moeder wordt hier in de volksmond dan ook" Frits Beer" genoemd. Snappie nou ?

Eigenlijk werd Opa ook wel "sijp de fluiter" genoemd, maar das weer een ander verhaal. Maar dat kan je wel raden hoe en wat waar die naam vandaan komt.

Ik ga nu naar mijjn mandje, dag twee met 400+ gasten zit erop voor nu, morgen nog ff 110 man en dan is het weer klusweekend! Heb nog plenty of energie over hôr!! (misschien dat die 6 bakken koffie net aan de bar er wat mee te maken hebben Echt koffie makes the world go round zak maar zeggen
pi_41671574
Deel 4

Heel veel klusplezeier verder en leuk dat we nog steeds mee mogen lezen met jouw klusreportages

In je OP heb je het over het aansluiten van regenwater op het riool. Is er op Texel geen apart regenwaterstelsel (Zgn grijs water)
pi_41715600
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:44 schreef Marsepein het volgende:
Deel 4

Heel veel klusplezeier verder en leuk dat we nog steeds mee mogen lezen met jouw klusreportages

In je OP heb je het over het aansluiten van regenwater op het riool. Is er op Texel geen apart regenwaterstelsel (Zgn grijs water)
Nee er zijn wel delen waar het "grijze"water wordt afgevoerd naar sloten en vaarten e.d, maar dat is nog niet overal zo. bij ons voor de deur van de casa ligt alleen riool nu. Dus plan is om die nu aan te sluiten op het riool, en dan als het ooit zo ver komt dat het grijze water circuit ook bij ons in de straat wordt geintroduceerd dan kan ik het alsnog erop aansluiten. Ik zorg gewoon dat zo dicht mogelijk bij de straat de koppeling komt, dat scheelt dan weer een hele tuin openhalen om e.e.a aan te sluiten.
pi_41715891
Zo dan maar weer ff de dagelijkse wekelijkse klusupdate

Vandaag dus weer vrij geweest en het plan gevat om het toilet te gaan bekleden. Aldus geschiedde

Vanmorgen eerst ff de auto gewassen want dat had ik al ff een tijdje niet gedaan , klussen is mucho meer belangrijk, maar nu zag ie er niet meer uit en moest ik wel....

Daarna, naar de Casa gegaan en daar ff bekeken wat ik nodig had, plan getrokken en naar de houthandel gegaan.

Hechthout op maat gemaakt en daarna in de middag watervast verlijmd meranti gehaald om alles netjes dicht te kunnen maken.

Plaat aftekenen en de gaten voor water en afvoer e.d eruit gezaagd, ff de davidschaaf erover gehaald aan de kantjes. Gaatjes voorboren, verzinken , schroeven en klaar !!!

Vanavond ff de stucadoor bellen om een afspraak te maken met hem wanneer hij tijd heeft. De timmerman heeft o.a drie stalen van de trapleuningen gemaakt en ik denk dat ik nu al weet welke stijl spijlen ik in de trap wil hebben, mooie is ook dat Mrs Cybersijp het zelfde wil (soms hebben we wel eens verschil in inzicht maar nu dus eens niet )

Zo ff uppen en dan met de pootjes omhoog vanavond bakkie doen en kastje kijken oid, op het werk was het weer een heftige week nl. En vandaag en morgen ook waarschijnlijk vanwege t mooie weer natuurlijk, later in de week weer tig partijen. Affijn volgende week dus weer moe maar voldaan aan de klus op Maandag. Maar we hebben Dinsdag nog...... morgen gaan we de kamer van onze dochter aan de voorkant van het huis afwerken. Misschien zelfs ff het plafond erin hangen, we zien het morgen wel. De hal en toilet is in ieder geval in afwachting van de stucadoor ...
pi_41716620

Het fonteintje is al in de casa, is een showroommodel met 50 % Das was mooi want ik wou een mooi fonteintje voor niet te veel

Drie stalen van de trapspijlen, ons idee is om de meest linker te nemen met de kralen van de middelste erin.

Monteur die de geberit kwam hangen heeft meteen de nieuwe kraan in de badkamer opgehangen, Grohe 3000 mooi dingetje naar mijn idee.

Zo was het vanmorgen, nu eens geen Gsm pics mar gewoon duidelijk te zien, meetal door de weeks geen digi cam bij me als ik naar t werk ga nl. en dan ben je s avonds laat veroordeeld tot de gsm camera

Bekleding met hechthout voor de panelen, dat was vanmorgen dus

En na de koffie dit dus

Zoals jullie vast wel weten in deel 3 maakte ik melding van een kapot gewaaide lichtkoepel. dat willen we niet nog een keer dus dit geknutseld :

waardoor dit de maximale deuropening is, de deur aan de linker kant kan dus niet verder vanwege a) de deurstopper b) De lichtkoepel

Achterkant van het muurtje waar straks het fonteintje aan komt te hangen. Ik wou geen afvoer in beeld als je op "De doos"zat dus dan maar afvoer door de muur door en daarna naar t riool. straks zie je daar niks meer van wandje wordt opnieuw bekleed met plaatmateriaal. T maag een kelder zijn natuurlijk, maar we doen t wel knappies natuurlijk

Dit waren ze weer, morgen meer
pi_41720877
zeg! hou eens op joh nou moet ik al weer TVPen
pi_41721324
Bij jullie stopt het ook niet he

Ziet er super uit, en eerlijk gezegd vind ik de trap er veel beter op geworden. En dan issie nog niet een af .

Lange dagen hoor, Cijb... Zeker als kok. Het is vast al veel vaker gevraagd, maar enig idee wanneer jullie over gaan?

Ik las ook dat er mensen geinteresseerd waren in jullie oude huis. Is daar al meer nieuws over?
pi_41725530
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
zeg! hou eens op joh nou moet ik al weer TVPen
Eh we houden nog lang niet op hoor!!! Mijn vrouw heeft vanavond nog tegen me gezegd nadat ik tegen haar zei dat ik morgen weer met vader Cybersijpo aan het klussen ga, dat het wel lekker is straks over een jaar of drie dat alles af is dan..........

Ach ik zit barstensvolmet palnnen , maar heb zo weinig tijd, so many things to do, so little time verhaal zeg maar . Postief nieuws is er wel et melden, nl. dat de baas aan me gevraagd heeft wat ik van de winter wou gaan doen. Dus of ik de hele winter vrij wou enzo. dat wou ik wel..... Heb zat uren staan(voordeel van veel en hard werken) maar door het jaar heen van Maart tot en met Oktober de twee dagen in de week vrij plus nog vaak iets van 60 uur p/w werken, met uitschieters soms naar boven. Natuurlijk het geeft aan dat het op het werk goed gaat alleen het is soms ZO moeilijk op "stoom"komen op Maandagmorgen........ bakkie doet dan echt wonderen, en daar weet ik normaal al raad mee
pi_41725694
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Bij jullie stopt het ook niet he

Ziet er super uit, en eerlijk gezegd vind ik de trap er veel beter op geworden. En dan issie nog niet een af .

Lange dagen hoor, Cijb... Zeker als kok. Het is vast al veel vaker gevraagd, maar enig idee wanneer jullie over gaan?

Ik las ook dat er mensen geinteresseerd waren in jullie oude huis. Is daar al meer nieuws over?
Thx aritha, blij om te zien dat jullie inmiddels ook weer uit de bus spachtelputz vandaan zijn gekropen......

Ik heb vorig jaar met me domme ignorant kop geroepen dat we wel met kerst 2005 erin zouden gaan enzo, maar zoals jullie allemaal hebben mee kunnen maken hiero op k&w is dat niet helemaal gelukt....

Idee is nu voor het eind van het jaar, het hangt af van een aantal factoren waar ik in de voor mij bekende uitvoerige styl niet te veel over zal uitwijden.(niks ernstigs overigens hoor ) Maar ik heb goede hoop iig dat het dit jaar wel eens kon gaan lukken. dan is het huis van binnen "klaar" en kunnen we wonen. Tuurlijk er moeten dan wel nog een aantal dingen gebeuren(o.a washok maken van de bijkeuken , met kastjes enzo) maar qua ingrijpende dingen in huis is het dan gedaan.

daarna gaan we dus aan de buitenboel bezig, en hoewel ik daar nu al ideeen over heb hou ik ze nog ff voor me. T wordt mooi iig !
pi_41728823
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:02 schreef Cybersijp het volgende:

Als ik het zo op de foto's zie, heb je zowel links als rechts in de WC een waterleiding?

Verder: ziet er weer goed en degelijk uit!
pi_41729795
Ook goedemorgen Gurb.....

Fonteintje en het toilet
pi_41730396
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:56 schreef Cybersijp het volgende:
Ook goedemorgen Gurb.....

Fonteintje en het toilet
Mogguh

Nee Gurb bedoeld links en rechts van de deur. Langs de schakelaar lijkt ook een waterleiding te lopen. En vanuit de kelder komen er ook 2 naar binnen. Heb je dan op drie punten water?
pi_41731741
Wat Marsepein zegt idd, als ik het goed zie, heb je drie wateraansluitingen in de toilet.
één voor het reservoir, één voor een fonteintje (allebei op de wand tussen het toilet en de kelder), en dan nog eentje op de andere wand.
pi_41734370
Die twee leidingen die je het "gat"ziet ingaan, zijn voor de waterleiding naar keuken en bijkeuken. Deze gaan onder de grond door , en komen na het toilet weer naar boven. Daar zijn ze in de muur gefreesd, en daarna weggestuct.

Verder nieuws:

Stucadoor is geweest en waarschijnlijk gaat hij met zijn zoon al Zaterdag a.s aan de slag(keep my fingers crossed, ze moeten nl. ook de komende week/weken 1200 m2 stucwerk doen in een nieuw appartementengebouw hier op Texel. Maar omdat het niet zo veel was kon dat van ons wel op Zaterdag

Verder zijn we bezig met het plafond in de voorste slaapkamer, en we zijn ongeveer halverweg. Daarna ff alles klaar maken voorde stucadoor, en de dag is weer voorbij

Nou ff een saffie en een bakkie doen en dan hop weer aan de klus
pi_41734433
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:25 schreef Gurb het volgende:
Wat Marsepein zegt idd, als ik het goed zie, heb je drie wateraansluitingen in de toilet.
één voor het reservoir, één voor een fonteintje (allebei op de wand tussen het toilet en de kelder), en dan nog eentje op de andere wand.
Oh die witte bedoel je?

das de gasleiding, vanaf de meterkast naar de keuken en bijkeuken toe, zelfde laken een pak eigenlijk. Redelijk dikke gasleiding overigens omdat er vroeger een zwembad o.a mee gestookt moest kunnen worden..... Remember ?
pi_41734474

En wat je hier links ziet is de aanvoer en retourleiding van de radiator in het toilet, zo nou heb ik geloof ik wel alle leidingen voorzien van commentaar

Onder het bruine boorstof zie je overigens de gasleiding gaan richting keuken
pi_41734667
Ik snap het weer volkomen, de leiding die ik bedoelde was van je radiator
pi_41755713
Update:

vanmiddag lekker bezig geweest met t plafond in de voorste slaapkamer. Het plan was om daar spotjes te doen, maar dat hebben we laten vallen omdat je dan weer ¤150,- kwijt bent als je het zo wil doen als in de rest van de casa. Aangezien ik geen geldboompje ergens heb staan, en er genoeg wcd's aanwezig zijn straks in de kamer van onze dochter maar gekozen voor de optie normale schakelaar plus plafondlamp.

De stucadoor was geweest vanmorgen gaf ik al aan tussen de middag en ik had gezegd dat hij kon beginnen en dat ik alles stucklaar zou maken zodat hij Evt. Zaterdag aan de klus kan. Alleen de baas belde dat het #$^&^&%%$## druk was op t strand en of ik dus wou werken vanavond....

Ff rapido alles klaar gemaakt, en helaas niet meer toegekomen aan een aantal dingetjes die ik nog ff wou doen nog(o.a opruimen zodat we volgende week weer fris en fruitig kunnen beginnen)

Met t zweet op me bakkes dus de auto in, gauw douchen , omkleden en naar t werk .

Ik ga zo ff kijken op de digicam of er wat bruikbaars tussen staat, en dan ff uppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')