abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41673669
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:53 schreef Ringo het volgende:
Het komt er uiteindelijk op neer dat een docent(e) op een middelbare school mannen en vrouwen niet fundamenteel anders behoort te behandelen. Dan kan je met allerlei cultuur-relativistische praatjes komen, en mensen de vrijheid geven "hun religie te beleven" maar het zou tamelijk stompzinnig zijn, te ontkennen dat de gelijkheid van man en vrouw een grondwaarde is in onze samenleving. Daar moet je voor durven staan, en iemand die werkt op een openbare school heeft zich daarnaar te schikken.

Punt.

Helemaal mee eens ...
Vraag me ook af hoe die zelfde vrouw zou reageren, als een 'mannelijke ' leerling niet naar haar zou luisteren, omdat 'hij niets van een vrouw aanneemt ' of haar afblaft omdat: 'de vrouw onderdanig is aan de man ' ?
pi_41673730
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom zouden "we" dat willen? Ik stoor mij aan rondvliegende breezah-bilnaden. Kunnen we ook verbieden.
Prima plan
quote:
Of ijsjes.
Nee, nu ga je gdv te ver..ik hou nl van ijs

Hoezo partijdig ?
pi_41673847
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar zit helemaal niks in want dat is gewoon iets héél anders.
uhm, gewoon ? volgens wie ? jij stelt vast wat voor iedereen wel of niet gewoon is, hoe diegene iets voelt ?
als je in afrika gaat wonen, ghana bvb, ga je het ook normaal vinden om door je man aangeboden te worden aan mannelijke huisgasten voor een potje neuken .. en nou niet zeuren, dat hoort daar zo, plaatselijke gewoonte en sinds kort verplicht ivm het bevorderen van jouw integratie ?
quote:
Iemand die zo fanatiek én achterbaks is zou ik ook niet voor de klas willen zien. Wie zegt dat er onder het lesgeven stiekem toch niet iets tussen door sluipt van dit fanatisme ?
Iemand die zich niet kan aanpassen hoort hier niet voor de klas.
fanatiek, achterbaks, je hebt je conclusies wel al weer klaar .. dat ze misschien echt alleen zo'n papiertje wil om sterk te staan tegenover het mannelijke bolwerk thuis komt nog niet eens in je hoofd op ?
zeker van een wat jongere generatie, nooit moeten vechten voor je structurele vrijheden ?

en tja, het spookbeeld van het fanatisme dat er tussensluipt .. ben je ook al bang voor je eigen schaduw ?
pleased to meet you
  zondag 10 september 2006 @ 14:39:15 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41674659
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:06 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, gewoon ? volgens wie ? jij stelt vast wat voor iedereen wel of niet gewoon is, hoe diegene iets voelt ?
als je in afrika gaat wonen, ghana bvb, ga je het ook normaal vinden om door je man aangeboden te worden aan mannelijke huisgasten voor een potje neuken .. en nou niet zeuren, dat hoort daar zo, plaatselijke gewoonte en sinds kort verplicht ivm het bevorderen van jouw integratie ?
[..]

fanatiek, achterbaks, je hebt je conclusies wel al weer klaar .. dat ze misschien echt alleen zo'n papiertje wil om sterk te staan tegenover het mannelijke bolwerk thuis komt nog niet eens in je hoofd op ?
zeker van een wat jongere generatie, nooit moeten vechten voor je structurele vrijheden ?

en tja, het spookbeeld van het fanatisme dat er tussensluipt .. ben je ook al bang voor je eigen schaduw ?
ik vind je voorbeelden ter vergelijking steeds nogal... ehmm... volledig de plank misslaan.

zeker ook omdat we allemaal weten dat de koran genoeg 'backdoors' heeft om allah toch te pleasen, en daarmee verwacht je natuurlijk ook een bepaalde basisvorm van aanpassing?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41675184
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind je voorbeelden ter vergelijking steeds nogal... ehmm... volledig de plank misslaan.
dat komt omdat je jouw gevoelswereld als uitgangspunt blijft nemen, wat in de ene samenleving ondenkbaar is is in een andere de gewoonste zaak van de wereld
en tja, die voorbeeld is idd wat .. erm .. het is ook maar een poging om aan te geven dat je makkelijk lullen hebt als het gaat om dingen die jij niet zo erg vindt, maar hoe zit dat als je te maken krijgt met iets waartegen je morele bezwaren hebt ?
quote:
zeker ook omdat we allemaal weten dat de koran genoeg 'backdoors' heeft om allah toch te pleasen, en daarmee verwacht je natuurlijk ook een bepaalde basisvorm van aanpassing?
de vraag is dus of het verstandig is om mensen uit je samenleving te dwingen een backdoor te kiezen voor futiliteiten als het schudden van handjes .. wat creeer je met zoiets op de langere duur ?
pleased to meet you
pi_41675416
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:56 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

de vraag is dus of het verstandig is om mensen uit je samenleving te dwingen een backdoor te kiezen voor futiliteiten als het schudden van handjes .. wat creeer je met zoiets op de langere duur ?
Wat dan ?
  zondag 10 september 2006 @ 15:05:38 #187
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_41675447
quote:
Op zondag 10 september 2006 02:28 schreef newsman het volgende:

[..]

Ik zou me aanpassen aan de cultuur, waarin ik leef.

(lijkt mij overgens zwaar dat het om jaloezie gaat)

Als moslims arrogant blijven doen, moeten hun dat weten, maar het werkt wel tegen zich.
Iedereen leeft in zijn eigen cultuur, maar inderdaad zou ik me ook aanpassen aan de heersende publieke cultuur. Als je dat niet doet zijn er consequenties die je moet aanvaarden. Zij doet dat blijkbaar.. geen probleem toch? Als er een of andere Alto werd geschorst/ontslagen vanwege het niet voldoen aan de culturele norm (gebeurt ook nog wel eens) hadden we deze discussie helemaal niet.

Verder praat je (passend bij de tijdsgeest) alsof een bepaald individu een gehele groep vertegenwoordigd. Het feit dat dit nieuws is en iemand hier een topic over opent betekend natuurlijk dat dit een incident is...niet de norm. De hoofddoeken waar ik mee heb samengewerkt waren allemaal handgeefsters. Natuurlijk doen ze niet mee aan de vrijdagmiddag borrel maar dat hoeft ook niet.
waarschijnlijk wel
pi_41675979
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:05 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Iedereen leeft in zijn eigen cultuur, maar inderdaad zou ik me ook aanpassen aan de heersende publieke cultuur. Als je dat niet doet zijn er consequenties die je moet aanvaarden. Zij doet dat blijkbaar.. geen probleem toch? Als er een of andere Alto werd geschorst/ontslagen vanwege het niet voldoen aan de culturele norm (gebeurt ook nog wel eens) hadden we deze discussie helemaal niet.
Blijkbaar vind de Media dit belangrijk of niemand had er ooit van gehoort
quote:
Verder praat je (passend bij de tijdsgeest) alsof een bepaald individu een gehele groep vertegenwoordigd. Het feit dat dit nieuws is en iemand hier een topic over opent betekend natuurlijk dat dit een incident is...niet de norm. De hoofddoeken waar ik mee heb samengewerkt waren allemaal handgeefsters. Natuurlijk doen ze niet mee aan de vrijdagmiddag borrel maar dat hoeft ook niet.
Des te meer blijft er voor rest over
pi_41676718
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:05 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Wat dan ?
potentieële psychopaten .. da's tenminste wat de psychologen ervan zeggen .. dat als je gedwongen wordt te handelen tegen je geweten of natuur in je op gegeven moment kortsluitingsreacties krijgt/kan krijgen ..
pleased to meet you
pi_41679182
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:45 schreef moussie het volgende:

[..]

potentieële psychopaten .. da's tenminste wat de psychologen ervan zeggen .. dat als je gedwongen wordt te handelen tegen je geweten of natuur in je op gegeven moment kortsluitingsreacties krijgt/kan krijgen ..
En als iemand het niet met zijn geweten kan verenigen om andere gelovigen te tolereren moet dat dan ook kunnen ?

BV als een Christen geen Moslims wil tolereren ?

Of is dat wat anders
pi_41680306
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Integendeel, als je dit accepteert zullen andere mensen door hun familie gedwongen worden om zich ook zo te gedragen om de familieeer hoog te houden, net zoals het nu met hoofddoeken gaat. Als het niet mocht zouden alle mensen ook wel buiten komen, maar omdat het nu bijna vanzelfsprekend is dat je met een hoofddoek loopt moeten alle meisjes die dit helemaal niet willen van hun vaders/broers een hoofddoek op omdat ze anders westerse hoeren zouden zijn....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 10 september 2006 @ 19:21:10 #192
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_41683589
quote:

[..]

We zitten hier in Nederland, ga je er zo dadelijk óók de noordpool bij slepen ?
quote:
55

Gewoon ff naar de feiten kijken en het sentiment thuis laten. Feit is dat ze de kluit bedonderd heeft door niet meteen met dat * ik geef geen hand * aan te komen.
Als ze sterk wil staan tegen het mannelijk bolwerk geeft ze zeker weten wél een hand. Ze is net goed als een vent en prima in staat voor zichzelf op te komen en dus geeft ze een man gewoon een hand. PUNT.
Het wél doen is vrijheid en niet het weigeren omdat de religie dat zogenaamd verbied.
Vrouwen die hier wonen en hier een opleiding hebben gevolgd en toch dit soort dingen uitspoken horen hier niet thuis en al helemaal niet voor de klas waar ze de kinderen het verkeerde voorbeeld geven.
quote:
Ik ben niet bang voor mijn schaduw, maar waarom zou ik mijn kop in 't zand steken ? Als ik naar jouw kale nek kijk die uit het zand steekt weet ik meteen dat dát een heel dom idee is, je krijgt er zand door in je ogen

Trek je kop uit 't zand, was je ogen uit en kijk dan nog eens goed naar de realiteit.......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_41686843
Ook al ben ik vaak als allochtonenknuffaar uitgemaakt : Ik ben het eens met het besluit van de school.
pi_41686961
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:52 schreef Xith het volgende:
Ook al ben ik vaak als allochtonenknuffaar uitgemaakt : Ik ben het eens met het besluit van de school.
Tja je bent of een rascist of een allochtonen knuffelaar op FOK...tis het één of het ander
Ik ben het trouwens ook eens met dat besluit ...dus ben ik nu een rascist (of Moslim hater /Joden vriendje )
pi_41687701
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Tja je bent of een rascist of een allochtonen knuffelaar op FOK...tis het één of het ander
Ik ben het trouwens ook eens met dat besluit ...dus ben ik nu een rascist (of Moslim hater /Joden vriendje )
Zionist
pi_41687916
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:15 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zionist
Met slijmen kom je niet ver bij mij
pi_41688905
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:20 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Met slijmen kom je niet ver bij mij
Beter dan een Duisenberg inderdaad
  maandag 11 september 2006 @ 04:55:22 #198
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_41697439
quote:

[..]

[..]
Ik woon nu in Thailand en ik pas me wel aan aan de locale cultuur. Tenminste ik geef geen handen en doe een wai (buiging en gevouwen handen). Maar de dingen die ik binnenhuis doe zijn tussen mij en mn partner. Waar jij het over hebt valt over binnenhuis (tenzij je aan buitensex doet). Ook pas ik me in de fitnessclub aan aan de in mijn ogen belachelijke regel dat er een handoek om je heen moet zitten in het turksstoombad. Binnenhuis kan je doen en laten wat je wil zolang je geen wetten overtreed. Trouwens als je je niet wil aanpassen aan een land en het je tegenstaat moet je zorgen dat je er niet woont. Kom nu niet met de dooddoener dat religie meer dwingend is want dat wordt ik als atheist gediscrimineerd.
Ik zie jou wel vaker posts maken, niemand hoeft zich van jou aan te passen behalve de mensen van het gastland. Dat is zo'n grote onzin. Je moet je aanpassen aan de locatie waar je woont of daar niet gaan wonen. Moslims worden fanatieker en militanter dat moet gewoon een halt toegeroepen worden voordat we er allemaal last van hebben. Ik ga mjin rechten niet laten inperken door wat moslims willen.

Stel moslims willen gescheiden zwemmen en dat wordt gesubsidieerd dat is erg fout in mijn optiek. Betalen ze het zelf geen probleem. Maar die uurtjes dat er dan niemand anders in kan moeten niet andere bevolkingsgroepen benadelen. Dus niet dat het uurtje ouderenzwemen wordt opgeheven. Als het er bij komt best als ze het zelf betaald hebben, maar niet ten koste van andere. (anders geef je mensen met een religie meer rechten)

De gematigde zijn ok, maar ik ben dus echt tegen extra vrijheden voor mensen met geloven. Geloven doe je in je eigen tijd. Dus zeker geen hoefdoeken kruisjes keppeltjes in publieke functies. (rechters politie leraren ect). Of iedereen moet boedist worden dat zou ook alles oplossen als je dan toch een geloof wil aanhangen.
mai pen rai
  maandag 11 september 2006 @ 11:43:05 #199
3542 Gia
User under construction
pi_41701647
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:30 schreef Stippel het volgende:

[..]

En wat als de franen _opeens_ (opgezet door een media-relletje) het 'kussen bij begroeting' als plicht gaan zien?
En gaan dwingen dat iedereen daar aan hun normen moet voldoen? mensen ontslaan die dat niet doen?

dat vraag ik me een beetje af, in nederland was het hand-geven ook gewoon een deel van de etiquette en nooit een 'verplichting';
de laatste tijd lijkt het minder op een etiquette-gebruik, maar meer op een bepaalde uit cultuurwaan verplichte handeling, net als moslims bv een hoofddoek moeten dragen omdat hun geloof hen daartoe verlicht, lijkt het als je sommigen hier aanhoort (StefanP) zelfs zo te zijn dat hij iedereen die geen handen schud het land uit wil zetten ...

in het geval van de lerares kan ik me eventueel wel voorstellen dat het haar beroepsuitvoering zou kunnen hinderen, en het bij sollicitatie een grond voor afwijzing is, nl. iemand die niet zomaar gesprekken met de vaders van leerlingen kan hebben, kan geen goed lerars zijn... maar om het 'handenschudden als verplichte cultuurwaarde te gaan stellen, als was het een hoofddoek bij islamieten, dat vind ik eerlijk gezegd gewoon een verschrikkelijk idee.
Net zoals kussen in Frankrijk is handenschudden in Nederland niet verplicht. Fransen kussen ook alleen vrienden en kennissen, doorgaans niet de meester of juf. Kussen is verder niet hetzelfde als handenschudden. Kussen heeft niets met beleeft te maken, maar meer met genegenheid.
Handenschudden is niet verplicht in je vrije tijd, maar kan wel als norm gezien worden onder werktijd.
Niemand wordt verplicht een caissiere, bijvoorbeeld, een hand te geven als begroeting, of een buschauffeur. Dus niet bij elke begroeting hoort een hand. Maar soms MOET dat wel.

Ontslag zou terecht zijn, of zij moet zich norm-aal (volgens de norm) gedragen.
  maandag 11 september 2006 @ 11:44:39 #200
3542 Gia
User under construction
pi_41701699
quote:

[..]

Als ik me niet aan bepaalde normen in een land wil houden, ga ik er niet wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')