Duidelijke klacht? Het was een OP van 1 miserabele zin waarin je vermeldt dat je een domme negerin niet kunt uitstaan.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:23 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Pizzakoppo,
Pauw & Witteman
Geen bagger, geen spam, duidelijke klacht. Waarom dan toch dicht? Omdat jou de klacht niet aanstaat? Als mod ben je in dienst van het forum en de users, jij bepaalt niet waar ze wel of niet over mogen klagen. Je slotpost was dan ook te hautain voor woorden.
Ja, het was maar een zin. Maar de klacht was wel duidelijk. Er is nu iemand op TV waar TS zich aan ergert en er zijn ongetwijfeld meerdere FOK!kers die ook Pauw & Witteman kijken. Zij kunnen meeklagen of weerleggen waarom de dame in kwestie niet irritant is. Kortom, ruimte voor discussie, ook al is het maar een zin. Als mod zou je de discussie een kans kunnen geven door om meer info te vragen, of in elk geval eerst even wat reacties af te wachten.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Duidelijke klacht? Het was een OP van 1 miserabele zin waarin je vermeldt dat je een domme negerin niet kunt uitstaan.
Doe het dan door een normale openingspost en met een redelijke kans op discussie. Je begrijpt hopelijk wel dat als je zegt dat "die negerin dom is" nou niet bepaald garant staat voor een normale discussie toch? Ik geef je nog een kans, van mij mag je een topic openen met een normale openingspost en een normaal onderwerp van discussie, met andere woorden argumenten gebruiken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:27 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Ja, het was maar een zin. Maar de klacht was wel duidelijk. Er is nu iemand op TV waar TS zich aan ergert en er zijn ongetwijfeld meerdere FOK!kers die ook Pauw & Witteman kijken. Zij kunnen meeklagen of weerleggen waarom de dame in kwestie niet irritant is. Kortom, ruimte voor discussie, ook al is het maar een zin. Als mod zou je de discussie een kans kunnen geven door om meer info te vragen, of in elk geval eerst even wat reacties af te wachten.
Danny's credo, gooi topics niet te snel op slot, geef ze een kans. Sturen, niet sluiten. Werkt het niet, dan kan je altijd nog je tong uitsteken, er een slot op knallen en zeggen 'zie je wel dat het niks is'.
Even wat alerter worden, ik ben TS niet. Ik ben slechts een lurker die een reactie wilde posten en op een onbegrijpelijk slotje stuitte. Erg ruimhartig trouwens dat ik van jou 'een topic mag openen' met 'een normale OP en een normaal onderwerp van discussie'.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Doe het dan door een normale openingspost en met een redelijke kans op discussie. Je begrijpt hopelijk wel dat als je zegt dat "die negerin dom is" nou niet bepaald garant staat voor een normale discussie toch? Ik geef je nog een kans, van mij mag je een topic openen met een normale openingspost en een normaal onderwerp van discussie, met andere woorden argumenten gebruiken.
Ik dacht dat je een kloon was van de TS vandaar. En het wordt juist wel weer een hoogstaand forum doordat we bagger als dit snel sluiten.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:47 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Even wat alerter worden, ik ben TS niet. Ik ben slechts een lurker die een reactie wilde posten en op een onbegrijpelijk slotje stuitte. Erg ruimhartig trouwens dat ik van jou 'een topic mag openen' met 'een normale OP en een normaal onderwerp van discussie'..
Dit is KLB en jij bent hier mod. Geen hoogstaand forum waar men kwaliteitsbewakers heeft. Lees even wat oude topics in FC terug, je bedoelt het ongetwijfeld allemaal goed, maar jouw rol hier is in mijn ogen anders dan je je indenkt.
Ik ben geen kloon van TS. En er is een verschil tussen een baggerforum en een hoogstaand forum. KLB moet daar precies in het midden terecht komen, en eerder aangehaald topic past mijns inziens mooi op die middellijn. Ja, het was mager, maar er was zeker potentie. Er was geen absolute noodzaak tot sluiten en als die noodzaak ontbreekt is de regel dat je niet sluit. En als je dan toch besluit tot sluiten over te gaan, stuur dan in je slotpost. Dus niet hautain sneren, maar netjes uitleggen waarom het topic niet aan de kwaliteitseisen van KLB voldoet. Nu snap ik ook wel dat je soms door de baggerbomen het bos niet meer ziet, maar dit soort topics meteen dichtknallen zorgt ervoor dat KLB te hoogdrempelig wordt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een kloon was van de TS vandaar. En het wordt juist wel weer een hoogstaand forum doordat we bagger als dit snel sluiten.
De grap van dit alles is dat de TS door had dat het bagger was en zich daarom hier niet laat zien. Het was een potentieloos topic wat enkel resulteert in bashen van negers en domme mensen iets wat wij hier niet graag zien, en als je dat nog doorhebt moet jij misschien de geschiedenis hier in klb maar eens doorlezen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:55 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Ik ben geen kloon van TS. En er is een verschil tussen een baggerforum en een hoogstaand forum. KLB moet daar precies in het midden terecht komen, en eerder aangehaald topic past mijns inziens mooi op die middellijn. Ja, het was mager, maar er was zeker potentie. Er was geen absolute noodzaak tot sluiten en als die noodzaak ontbreekt is de regel dat je niet sluit. En als je dan toch besluit tot sluiten over te gaan, stuur dan in je slotpost. Dus niet hautain sneren, maar netjes uitleggen waarom het topic niet aan de kwaliteitseisen van KLB voldoet. Nu snap ik ook wel dat je soms door de baggerbomen het bos niet meer ziet, maar dit soort topics meteen dichtknallen zorgt ervoor dat KLB te hoogdrempelig wordt.
Door de manier waarop jij nu reageert krijg ik de indruk dat je in KLB alleen een topic mág openen als het een goed onderbouwd, puntsgewijs beargumenteerd epistel is, het liefst met cijfers als bewijs. (Ja, ik chargeer ietwat.) Je had de TS ook uit kunnen dagen er een goed topic van te maken, en zo je user stimuleren kwaliteit naar KLB te brengen, in plaats van ze te schofferen.
Wederom zo neerbuigend! Ik bén de geschiedenis van KLB, newbie.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
De grap van dit alles is dat de TS door had dat het bagger was en zich daarom hier niet laat zien. Het was een potentieloos topic wat enkel resulteert in bashen van negers en domme mensen iets wat wij hier niet graag zien, en als je dat nog doorhebt moet jij misschien de geschiedenis hier in klb maar eens doorlezen.
Dat is niet waar. Heel FOK! móet laagdrempelig zijn, vraag het maar na bij die kale oppergoeroe. Ik vermoed dat jij laagdrempelig verwart met bagger en dat zijn geen synoniemen. Toch blijf ik erbij dat de klacht in dit geval duidelijk was en een discussie had kunnen starten, mits je het goed had gestuurd.quote:Op heel fok worden laagdrempelige simpele topics niet gewaardeerd en over het algemeen linea recta gesloten. In KLB mag je best een simpel topic openen mits er een duidelijke klacht in verwerkt is waar een zinvolle discussie op gang mee kan worden gebracht. En ja ik zie inderdaad heel erg graag dat KLB weer een meer serieus forum wordt waar leuke discussies kunnen worden gevoerd. Onzin hebben we al.
Ga mij aub niks vertellen over tijdrovend, ik steek met liefde tijd in een goed topic en al helemaal in mijn moderatorschap. Dat jij dit topic blijft verdedigen vind ik op zijn zwakst gezegt verbazingwekkend. Het gaat hier niet om de TS maar om het topic, het was een kuttopic en het had geen potentie. Als hij een normale klacht erin had gezet met een normale opbouw en goede argumenten was er niks aan de hand geweest en was er nu geen slotje geweest.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:10 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Wederom zo neerbuigend! Ik bén de geschiedenis van KLB, newbie.. Ik geef feedback, dat is alles. Het is niet negatief, het is opbouwend. Ik geef argumenten en rustige uitleg. Jij doet allerlei aannames, waarvan je niet weet dat het zo is. Misschien heb je gelijk en reageert TS hier niet omdat hij expres een baggertopic opende en nu zijn wonden likt. Maar misschien heb je ongelijk en reageert hij hier niet omdat hij geen zin heeft om een verklaring te vragen aan een mod die zijn topic op zo'n hautaine wijze dichtgooit. Je weet het niet. Misschien was het inderdaad uitgelopen op een neger/domme mensenbash, maar jij bent de mod, jij hebt daar hand in. Door een paar posts te plaatsen, indien nodig editten kan je een topic echt wel sturen. Maar goed, een slotje is makkelijker in minder tijdrovend.
[..]
Fok hoeft absuluut niet laagdrempelig te zijn en er zijn genoeg subfora waar leuk en serieus gediscussierd kan worden. Iets wat ik terugwil in KLB.quote:Dat is niet waar. Heel FOK! móet laagdrempelig zijn, vraag het maar na bij die kale oppergoeroe. Ik vermoed dat jij laagdrempelig verwart met bagger en dat zijn geen synoniemen. Toch blijf ik erbij dat de klacht in dit geval duidelijk was en een discussie had kunnen starten, mits je het goed had gestuurd.
Ik sluit niet alles binnen 1 minuut, ik sluit bagger in 1 minuut. Nogmaals, als de TS een normaal topic had geopend was die gewoon nog open geweest.quote:Wel ben ik het met je eens dat KLB wederom een schop in de goede richting nodig heeft. Dat kan je op twee manieren doen. Of alles binnen 1 minuut sluiten, of topics een kans geven en ze sturen. De ervaring leert dat users meer 'leren' van 'gestuurde topics', dan van wat slotjes her en der. Wat niet betekent dat je echte bagger een kans moet geven, dat hoort ook op slot. Al kan je zelfs dat op een uservriendelijke manier doen.
quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ga mij aub niks vertellen over tijdrovend, ik steek met liefde tijd in een goed topic en al helemaal in mijn moderatorschap. Dat jij dit topic blijft verdedigen vind ik op zijn zwakst gezegt verbazingwekkend. Het gaat hier niet om de TS maar om het topic, het was een kuttopic en het had geen potentie. Als hij een normale klacht erin had gezet met een normale opbouw en goede argumenten was er niks aan de hand geweest en was er nu geen slotje geweest.
Een forum waar leuk en serieus gediscussieerd kan worden, ís een laagdrempelig forum! Wederom, laagdrempelig is geen synoniem voor simpel, maar voor toegankelijk. En nogmaals, dat is niet wat ik jou probeer op te dringen, dat is de visie van God himself.quote:Fok hoeft absuluut niet laagdrempelig te zijn en er zijn genoeg subfora waar leuk en serieus gediscussierd kan worden. Iets wat ik terugwil in KLB.
"Die kkhoer bij Pauw & Witteman moet dood!'quote:Ik sluit niet alles binnen 1 minuut, ik sluit bagger in 1 minuut. Nogmaals, als de TS een normaal topic had geopend was die gewoon nog open geweest.
Ik wil nog even specifiek inhaken op deze quote. Als mod hoef je namelijk helemaal geen tijd te steken in een goed topic. Dan post je gewoon mee als user, maar modden hoeft over het algemeen niet in goede topics, daarom krijgen ze immers het predikaat 'goed topic'. Je modtijd gaat juist naar de slechte topics en de kutusers. Daar ligt jouw taak, om dat om te buigen en te sturen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ga mij aub niks vertellen over tijdrovend, ik steek met liefde tijd in een goed topic en al helemaal in mijn moderatorschap.
Mee eens.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:24 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Jij vindt dat het geen potentie had.
Ik vind dat het wel potentie had, met wat sturing van jouw kant.
Let's agree to disagree.
Ok daar heb je een punt, maar hopelijk begreep je wat ik bedoel. Het niveau houdt ik liever hoog dan simpele topic´s als deze open laten en laten verbaggeren.quote:Een forum waar leuk en serieus gediscussieerd kan worden, ís een laagdrempelig forum! Wederom, laagdrempelig is geen synoniem voor simpel, maar voor toegankelijk. En nogmaals, dat is niet wat ik jou probeer op te dringen, dat is de visie van God himself.
We zullen het eens testen, ik gooi het topic voor een kleine 5 minuten open en als ik ongelijk krijg laat ik hem open, zoniet slotje.quote:"Die kkhoer bij Pauw & Witteman moet dood!'
Dat is bagger.
"Storen jullie je ook zo aan die negerin bij Pauw en Witteman?"
Mogelijkheden tot discussie.
En ik verdedig niet specifiek dit topic, dit topic moet je zien als een voorbeeld.
quote:
Dan bedoel je hetzelfde als ik bedoel. Al vind ik dus dat je het verbaggeren in de eerste plaats moet proberen te voorkomen om te sturen en daarna kan er altijd nog een slot op.quote:Ok daar heb je een punt, maar hopelijk begreep je wat ik bedoel. Het niveau houdt ik liever hoog dan simpele topic´s als deze open laten en laten verbaggeren.
Nee, dat is de moeite niet meer. Topic is geopend toen P&W nog bezig was, nu klopt de timing niet meer. Topic is al te lang dichtgeweest en weggezakt. Zoals ik net al zei, het gaat me niet om specifiek dit topic, beschouw het gewoon als een leermoment.quote:We zullen het eens testen, ik gooi het topic voor een kleine 5 minuten open en als ik ongelijk krijg laat ik hem open, zoniet slotje.
Dan nog kijk ik het even aan, ook als leermoment om te zien of ik het goed inschatte of nietquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:33 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Nee, dat is de moeite niet meer. Topic is geopend toen P&W nog bezig was, nu klopt de timing niet meer. Topic is al te lang dichtgeweest en weggezakt. Zoals ik net al zei, het gaat me niet om specifiek dit topic, beschouw het gewoon als een leermoment.
Ja hehe, zo kan ik het ook!quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dan nog kijk ik het even aan, ook als leermoment om te zien of ik het goed inschatte of niet
en gelijk heb je!quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:37 schreef Nosh het volgende:
Het enige wat dommer is dan generaliseren, zijn de mensen die zich ergeren aan generalisaties... om vervolgens zelf met 'jullie's' en 'wij's' te gaan smijten.
Aangezien dit hele topic al vanaf de openingspost verzandde in een gigantische vicieuse cirkel van gebash en xenofobische drogargumenten: dicht.
En dat ligt natuurlijk aan ons, en onze irrationele haat tegen jou en je Paris-avatar, en totaal niet aan het niveau van wat je opent?quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:35 schreef 2609 het volgende:
leuk man iedereen mag topics openen maar als ik er 1 open word ie altijd gesloten
Ik dacht dat je dat onderhand al door had.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:35 schreef 2609 het volgende:
leuk man iedereen mag topics openen maar als ik er 1 open word ie altijd gesloten
ik ben ernstig aan het twijfelen aan jullie integriteit inderdaadquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:49 schreef Nosh het volgende:
[..]
En dat ligt natuurlijk aan ons, en onze irrationele haat tegen jou en je Paris-avatar, en totaal niet aan het niveau van wat je opent?
quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:09 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat onderhand al door had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |