abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41586108
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, dat zie jij helemaal verkeerd, om volgens mij overduidelijke redenen.
Verklaar je nader, aub.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_41586116
Het verbaast me niets van dat varkenshoofd!

Hij schijnt vroeger ook fascistische sympathiëen gehad te hebben.
Dat las ik laatst in de Volkskrant.

Lekker mannetje is dat!

Zit hij daar in de VVD zogenaamd liberaal te wezen.

Crypto-nazi!
pi_41586134
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:42 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Maar de kans dat je omkomt door een terroristische aanslag is groter dan dat je gemarteld wordt door de AIVD.
Hier in ons beschermde westen wel, de kans dat je door collateral damage omkomt is daarintegen in irak en afghanistan een stuk groter geweest. Dat we hierdoor weer nieuwe haat tegen het westen kweken dat is waarschijnlijk een stap te ver voor je bevattings vermogen.
pi_41586142
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik was gewoon door gaan leven. Net zoals men heeft gedaan na de aanslagen in london en madrid.

Ik had gekeken naar de onderliggende problemen en zou tot de conclusie zijn gekomen dat het voornamelijk te danken is aan de olie. En had onze afhankelijkheid van olie allang een stuk meer afgebouwd.
Met de kans dat zo'n aanslag ieder moment weer kan gebeuren? Dan blijft er weinig van je land over... dan gaan ze voor het empire state building, dan weer disneyland... etc.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:49:32 #55
136 V.
Like tears in rain...
pi_41586163
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:31 schreef PsychoDominator het volgende:
Ik ben het er best mee eens. De algemene veiligheid vind ik toch een stuk belangrijker dan de rechten van een (vermeende) terrorist. Als er indertijd bijvoorbeeld wat harder omgegaan was met die kaper die gearresteerd werd vóór 11 september, had dit duizenden levens kunnen schelen.
Mwah, het had al een stuk gescheeld als de FBI er niet alles aan had gedaan om te voorkomen dat zijn computer op tijd werd onderzocht. Geen marteling nodig.

Verder word ik behoorlijk moe over die overdreven angst voor terreurdreiging.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41586177
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hier in ons beschermde westen wel, de kans dat je door collateral damage omkomt is daarintegen in irak en afghanistan een stuk groter geweest. Dat we hierdoor weer nieuwe haat tegen het westen kweken dat is waarschijnlijk een stap te ver voor je bevattings vermogen.
Die haat wordt al gekweekt zodra ze onze levenstijl aanschouwen.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 15:50:51 #57
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_41586204
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:42 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Maar de kans dat je omkomt door een terroristische aanslag is groter dan dat je gemarteld wordt door de AIVD.
Ja, en? De kans dat je als burger (in W-Europa, itt. Irak bv.) bij een aanslag omkomt is zo ontzettend klein dat je rationalistisch beschouwd beter binnen kan blijven, mits je het keukentrapje vermijdt. Gemiddeld komen er wereldwijd ongeveer evenveel mensen om door aanslagen (type Bali of Turkije, oorlogsgebieden als Irak tel ik dan niet mee) als we verkeersdoden in NL alleen hebben, stuk of 1000 dus daar maak ik me persoonlijk 0,0 druk over.

Ik zal niet ontkennen dat er terroristen zijn, of dat ze in NL aanslagen plannen, en dat die in de gaten moeten worden gehouden vind ik ook prima maar zolang hier nog niet de onthoofde lijken op straat liggen zie ik geen reden onze beschaving te verloochenen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:51:07 #58
136 V.
Like tears in rain...
pi_41586217
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:50 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Die haat wordt al gekweekt zodra ze onze levenstijl aanschouwen.
Ga jij je nou maar inlezen over hoe Al Qaeda en de Taliban tot stand zijn gekomen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41586256
De mensen die in Londen en Madrid aanslagen pleegden waren geen Afghanen, Irakezen hoor.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:52:43 #60
136 V.
Like tears in rain...
pi_41586266
[ontopic]
Uiterst kwalijk dat een parlementariër uit een rechtsstaat als de onze er zo over denkt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41586267
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Verklaar je nader, aub.
Hoeveel mensen die daar zitten en in die geheime gevangenissen hebben leraren onthoofd? Ik heb er nog niets over gehoord, maar het zullen die tientallen onschuldige burgers die jarenlang gegijzeld zijn en daarna vrijgelaten toch zeker niet zijn geweest. Als men in Afghanistan zulke dingen doet, dan zullen ze in Afghanistan worden berecht, áls dat al gebeurt. Daarnaast spreek je zelf al over vermeende daders. Een vermeende dader is niet schuldig bevonden, waarna zelfs dan martelingen zoals men in Iran graag doet nog niet mogen. Een vermeende dader is een winkelier die door een concurrent wordt beschuldigd. Een vermeende dader is een arme boer die voor geld wordt verkocht aan de overheid.
pi_41586324
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:50 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ja, en? De kans dat je als burger (in W-Europa, itt. Irak bv.) bij een aanslag omkomt is zo ontzettend klein dat je rationalistisch beschouwd beter binnen kan blijven, mits je het keukentrapje vermijdt. Gemiddeld komen er wereldwijd ongeveer evenveel mensen om door aanslagen (type Bali of Turkije, oorlogsgebieden als Irak tel ik dan niet mee) als we verkeersdoden in NL alleen hebben, stuk of 1000 dus daar maak ik me persoonlijk 0,0 druk over.

Ik zal niet ontkennen dat er terroristen zijn, of dat ze in NL aanslagen plannen, en dat die in de gaten moeten worden gehouden vind ik ook prima maar zolang hier nog niet de onthoofde lijken op straat liggen zie ik geen reden onze beschaving te verloochenen.
En de kans dat je hoofd onder water gehouden wordt door een AIVD agent is ook zeer klein. Echter indien er aanwijzingen zijn voor een nieuwe aanslag zie ik geen bezwaar hiertegen.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:57:07 #63
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41586394
quote:
Ik ben het er best mee eens. De algemene veiligheid vind ik toch een stuk belangrijker dan de rechten van een (vermeende) terrorist. Als er indertijd bijvoorbeeld wat harder omgegaan was met die kaper die gearresteerd werd vóór 11 september, had dit duizenden levens kunnen schelen.

Alleen moet het allemaal niet zo geheim, er moet goed controleerd worden of er niet te ver gegaan wordt.
Ach ja, de historie van het martelen heeft ons ook wel geleerd dat via die praktijken echt de meest betrouwbare informatie is voort gekomen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_41586462
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:54 schreef LSS het volgende:
Wij zijn Europeanen. Wij zijn beschaafde mensen en dus dompelen wij geen vermeende terroristen en ander gajes onder in water. Doen we dat wel, dan hebben we dus niets geleerd sinds de middeleeuwen. Welke van de pot gerukte debiel is het hier nu mee eens? Dit is martelen en volkomen verwerpelijk. Als wij ons in laten met dit soort nazipraktijken dan zijn wij niet minder slecht dan de "terroristen" die we bestrijden. Ik vind het walgelijk.
Hear, hear, hear......

Toch nog Fokkers die WEL kunnen nadenken
pi_41586756
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoeveel mensen die daar zitten en in die geheime gevangenissen hebben leraren onthoofd? Ik heb er nog niets over gehoord, maar het zullen die tientallen onschuldige burgers die jarenlang gegijzeld zijn en daarna vrijgelaten toch zeker niet zijn geweest. Als men in Afghanistan zulke dingen doet, dan zullen ze in Afghanistan worden berecht, áls dat al gebeurt. Daarnaast spreek je zelf al over vermeende daders. Een vermeende dader is niet schuldig bevonden, waarna zelfs dan martelingen zoals men in Iran graag doet nog niet mogen. Een vermeende dader is een winkelier die door een concurrent wordt beschuldigd. Een vermeende dader is een arme boer die voor geld wordt verkocht aan de overheid.
Het was slechts een enkel voorbeeld van Talibanstrijders, maar ik erken dat er ook onschuldigen worden vastgehouden.
Het is inderdaad niet zeker dat Afghanistan zulke (en andere) mensen uiteindelijk berecht.
En een vermeende dader wordt na zijn aanhouding meestal gehoord over een bepaald incident, zover lijkt me toch wel duidelijk.
pi_41586778
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:49 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Met de kans dat zo'n aanslag ieder moment weer kan gebeuren? Dan blijft er weinig van je land over... dan gaan ze voor het empire state building, dan weer disneyland... etc.
Waarom zijn er dan niet nog meer aanvallen door ons als westen uitgevoerd na de aanslagen in madrid en london? En ook leuk dat je daarop niet reageerd, maar alleen over het amerikaanse overdreven trauma wilt blijven praten. Dat trauma is alleen maar groter geworden door de overdreven media aandacht die in dat land plaatsvindt naar alles wat maar kijkcijfers opleverd.
pi_41586891
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan niet nog meer aanvallen door ons als westen uitgevoerd na de aanslagen in madrid en london?
door de veiligheidsdiensten die veel meer mogen en kunnen dankzij de veranderde wetgeving
  donderdag 7 september 2006 @ 16:17:28 #68
136 V.
Like tears in rain...
pi_41587033
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:52 schreef slaapkamermug het volgende:
De mensen die in Londen en Madrid aanslagen pleegden waren geen Afghanen, Irakezen hoor.
Was dat een reactie op mijn post?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41587107
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Was dat een reactie op mijn post?

V.
nee op degene die zei dat de plegers van aanslagen mensen met een oorlogstrauma zijn gecreerd door het westerse blanke monster, terwijl het gewoon mensen zijn die in onze samenleving opgegroeid zijn en onze vrijheden niet kunnen uitstaan
pi_41587190
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:00 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Jij wil met spelregels vechten tegen een tegenstander die de spelregels aan zijn laars lapt. Dan verlies je geheid.
Als je hun manier van met mensen omgaan overneemt heb je ook verloren.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 7 september 2006 @ 16:21:55 #71
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41587191
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:48 schreef BlaineDeMono het volgende:
Het verbaast me niets van dat varkenshoofd!
nuff said.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_41587229
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:21 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Als je hun manier van met mensen omgaan overneemt heb je ook verloren.
5 a 6 gevallen die het hoofd onder water wordt gehouden per jaar, denk je dat onze samenleving daar iets van merkt?
  donderdag 7 september 2006 @ 16:23:43 #73
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41587258
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:19 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

nee op degene die zei dat de plegers van aanslagen mensen met een oorlogstrauma zijn gecreerd door het westerse blanke monster, terwijl het gewoon mensen zijn die in onze samenleving opgegroeid zijn en onze vrijheden niet kunnen uitstaan
Als ze hier opgroeien kunnen ze nog wel geindoctrineerd worden door mensen met een oorlogstrauma gecreerd door het westerse blanke monster.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:24:04 #74
136 V.
Like tears in rain...
pi_41587268
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef slaapkamermug het volgende:

En de kans dat je hoofd onder water gehouden wordt door een AIVD agent is ook zeer klein. Echter indien er aanwijzingen zijn voor een nieuwe aanslag zie ik geen bezwaar hiertegen.
Wat voor 'aanwijzingen'? Dat lui onopvallend met tientallen liters vloeibaar instabiel spul op een vliegtuigplee in een beneden 0 graden Celsius-omgeving omslachtig scheikundesetje gaan zitten spelen met als uiterst onzeker resultaat een natte scheet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:24:21 #75
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41587276
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

5 a 6 gevallen die het hoofd onder water wordt gehouden per jaar, denk je dat onze samenleving daar iets van merkt?
Ik denk heel wat meer gevallen. En op termijn zal onze samenleving daar wel wat van merken ja.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:26:52 #76
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41587351
quote:

Alleen moet het allemaal niet zo geheim, er moet goed controleerd worden of er niet te ver gegaan wordt.
Pah. Onderdompelen.

Nagels uittrekken, dat schiet tenminste op. Die dingen groeien toch wel weer aan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:27:18 #77
136 V.
Like tears in rain...
pi_41587370
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:19 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Ah, okee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41587386
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:24 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik denk heel wat meer gevallen. En op termijn zal onze samenleving daar wel wat van merken ja.
Ik denk van niet eerlijk gezegd. Het gaat hier om de gevalletjes Samir A. trouwens. De extreme gevallen. Niet iedere moslim met een baard. Ik denk nu dat je de AIVD te nazistisch beschouwd.
pi_41587436
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Het gaat hier niet over kansen. Het gaat hier om principes. In een rechtsstaat martel je geen mensen. Een parlementariër hoort 'martelen onder condities' niet goed te keuren.
Maar blijkbaar is de sfeer in Nederland zo verziekt, dat meneer Van Baalen denkt dat ie zich dit soort uitspraken kan permitteren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_41587522
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:29 schreef OllieA het volgende:

[..]

Het gaat hier niet over kansen. Het gaat hier om principes. In een rechtsstaat martel je geen mensen. Een parlementariër hoort 'martelen onder condities' niet goed te keuren.
Maar blijkbaar is de sfeer in Nederland zo verziekt, dat meneer Van Baalen denkt dat ie zich dit soort uitsprakan kan permitteren.
De sfeer in Nederland is inderdaad verziekt. Maar of dat alleen de schuld is van de Nederlander is nog maar zeer de vraag.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:33:24 #81
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41587633
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:29 schreef OllieA het volgende:

Maar blijkbaar is de sfeer in Nederland zo verziekt, dat meneer Van Baalen denkt dat ie zich dit soort uitspraken kan permitteren.
IIRC is Van Baalen wel vaker in 't nieuws gekomen met dit soort uitspraken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41587676
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:31 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

De sfeer in Nederland is inderdaad verziekt. Maar of dat alleen de schuld is van de Nederlander is nog maar zeer de vraag.
Nee, natuurlijk niet. En het ging volgens mij over praktijken binnen CIA-gevangenissen en helemaal niet over AIVD-praktijken.
pi_41587839
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. En het ging volgens mij over praktijken binnen CIA-gevangenissen en helemaal niet over AIVD-praktijken.
Is Amerika een rechtsstaat? Maakt de CIA deel uit van de Amerikaanse overheid? Mag de CIA gevangenen met hun kop onder water houden? Mag Hans van Baalen dit laatste goedkeuren? Is dat het officiële VVD standpunt? Gaan we dit standpunt importeren in Nederland, als het aan Van Baalen ligt?
Zo maar wat vragen...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 7 september 2006 @ 16:46:40 #84
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41588092
Vragen waar we allemaal antwoord op gaan krijgen vanavond (hoop ik). Ik wil van Baalen wel weer even knalrood zien worden, altijd leuk, de schoft
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_41588255
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:39 schreef OllieA het volgende:

[..]

Is Amerika een rechtsstaat? Maakt de CIA deel uit van de Amerikaanse overheid? Mag de CIA gevangenen met hun kop onder water houden? Mag Hans van Baalen dit laatste goedkeuren? Is dat het officiële VVD standpunt? Gaan we dit standpunt importeren in Nederland, als het aan Van Baalen ligt?
Zo maar wat vragen...
Ik heb de uitzending gemist, zoals ik al eerder meldde, en ik wil eerst zelf kennis nemen van dat nieuwsfeit.
Daarna stuur ik wel een mailtje naar Mark.
De overige vrage waren meen ik retorisch van aard?
  donderdag 7 september 2006 @ 17:39:57 #86
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41589506
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:52 schreef damian5700 het volgende:

Ik heb de uitzending gemist, zoals ik al eerder meldde, en ik wil eerst zelf kennis nemen van dat nieuwsfeit.
Daarna stuur ik wel een mailtje naar Mark.
De overige vrage waren meen ik retorisch van aard?
Shit, te laat gezien dat dit topic in POL staat en niet in NWS. In POL wordt er *al-tijd* om een bron gevraagd
  donderdag 7 september 2006 @ 17:43:15 #87
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41589607
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Je mist echt het punt. Kunnen we volgens jou dan ook een paar (10 a 12 ofzo) mensen zonder proces opsluiten? Of kunnen we ook een paar mensen electroshocks geven? Gewoon een paar, daar merkt verder niemand iets van. Of gewoon wat mensen laten verdwijnen? Niet veel, gewoon een paar gevalletjes per jaar.
lege ton
pi_41591103
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:43 schreef nonzz het volgende:

[..]

Je mist echt het punt. Kunnen we volgens jou dan ook een paar (10 a 12 ofzo) mensen zonder proces opsluiten? Of kunnen we ook een paar mensen electroshocks geven? Gewoon een paar, daar merkt verder niemand iets van. Of gewoon wat mensen laten verdwijnen? Niet veel, gewoon een paar gevalletjes per jaar.
volgens mij hadden ze in argentinie nog een goede methode. Iets met vliegtuigen en zee....
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41591181
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:42 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

volgens mij hadden ze in argentinie nog een goede methode. Iets met vliegtuigen en zee....
Ach, als het er maar een paar zijn...
pi_41591187
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:40 schreef T1andonly het volgende:

Want ik zie de politie mij niet oppakken en ondervragen als een terrorist
Dat denken de meesten die voor afbraak van de rechtsstaat zijn. FYI : Iedereen kan op een zeker moment verdacht zijn, ook jij.
pi_41591188
Ach, als het maar een paar columnisten zijn...
pi_41591249
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:34 schreef _The_General_ het volgende:
Laten we eerst maar eens de transcriptie van de uitzending afwachten voordat we van Balen op de brandstapel binden.
pi_41591293
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:48 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Er zijn nu ook mensen in dit topic die er op hebben gereageerd en dus gaat het niet alleen maar over Van Baalen.
pi_41591834
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

het ging per paar idd

we kennen allemaal de geschiedenis. Voor je het weet worden die paar bij elkaar meerdere paren en heb je een plein vol met moeders..
en terwijl de participatie van vrouwen omhoog moet volgens GL.....

Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 7 september 2006 @ 19:26:35 #95
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41592264
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bovendien, het zijn toch linksen homo's bijstandstrekkers kaalkopjes....is er nog iemand over?
  donderdag 7 september 2006 @ 19:28:27 #96
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41592307
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:34 schreef _The_General_ het volgende:
Laten we eerst maar eens de transcriptie van de uitzending afwachten voordat we van Balen op de brandstapel binden.
Ach, 't gaat maar om *een* kamerlid, en dan ook nog eens om een kamerlid die er toch al om bekend staat om foute uitspraken te doen.
  donderdag 7 september 2006 @ 19:56:10 #97
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_41593112
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:40 schreef slaapkamermug het volgende:
Wat had jij dan gedaan na een aanval als 11 september? Ben wel benieuwd...
Onmiddelijk een diepgaand onderzoek ingesteld met een vrijwel ongelimiteerd budget en alle informatie overhandigd waar om gevraagd werd...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 7 september 2006 @ 19:59:56 #98
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41593229
quote:
Op donderdag 7 september 2006 19:56 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Onmiddelijk een diepgaand onderzoek ingesteld met een vrijwel ongelimiteerd budget en alle informatie overhandigd waar om gevraagd werd...
...en daarna overgegaan tot de orde van de dag
pi_41593492
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:39 schreef OllieA het volgende:

[..]

Zo maar wat vragen...
Ik vind deze uitspraak van Van Baalen niet zo interessant.

Een interessanter punt is waarom de VS geen moordaanslagen mogen plegen. Reagan heeft indertijd vastgelegd dat de CIA geen moordaanslagen mag plegen, en ook geen opdrachten mag geven tot een aanslag.

In het geval van Saddam S. had een simpele moordaanslag heel wat geld en levens kunnen sparen. De druk op gekken als Mahmoud Ahmadinejad zou ook flink toenemen, als ze zouden weten dat ze ieder moment door een Predator of een kogel uitgeschakeld konden worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_41593583
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik vind deze uitspraak van Van Baalen niet zo interessant.

Een interessanter punt is waarom de VS geen moordaanslagen mogen plegen. Reagan heeft indertijd vastgelegd dat de CIA geen moordaanslagen mag plegen, en ook geen opdrachten mag geven tot een aanslag.

In het geval van Saddam S. had een simpele moordaanslag heel wat geld en levens kunnen sparen. De druk op gekken als Mahmoud Ahmadinejad zou ook flink toenemen, als ze zouden weten dat ze ieder moment door een Predator of een kogel uitgeschakeld konden worden.
Precies, er is verder ook niks mis om met een paar vliegtuigen het WTC in te vliegen. Oh wacht, dat zijn 'evil doers'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2006 20:11:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')