Vraag je huisarts anders om een receptje voor oxytocine neusspray . Zie ook de link "kolven' in de OP voor meer tips.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:09 schreef cattie het volgende:
Ik heb een kolfprobleem. Tot deze week ging het geweldig, ik kreeg er rustig 120 to 160 cc per keer uit. Maar woensdag nog maar 60 cc en net nog maar 40 cc. Ik baal hier vreselijk van, ben bang dat mijn productie terug loopt en over ruim 2 weken moet ik weer gaan werken en als kolven dan niet lukt, is het het einde van bv geven ben ik bang.![]()
Het tijdstip van kolven wisselt trouwens, 's ochtends is helaas geen optie want dan drinkt Ive vaak en veel (meestal om 1 uur, 4 uur, 6.00 uur, 7.30 uur en 10.00 uur ongeveer).
Het klinkt heel hard, maar je zult met Anna even moeten doorbijten. Laten huilen en na tien minuten weer eventjes een aai over de bol, kusje en geruststellend praten. Meestal houdt het bij ons na 20 minuten op en ja het vreet ook aan ons. Probeer even te doen alsof het er niet is. Wanneer het dan nog niet is opgehouden, even optillen en wiegen en geruststellen. Wanneer gewenst nog eventjes aanleggen. In borstmelk zit namelijk een hormoon waar baby's vaak slaperig van worden. En de borst staat ook voor veiligheid, dicht bij mama. En als je het eventjes niet meer trekt, is er natuurlijk ook nog papa en fles met eventuele kolfmelk.quote:Op zondag 17 september 2006 20:12 schreef YPPY het volgende:
M_L: Anna weigert ook de speen. Twee dagen wilde ze af en toe en nu al een week niet meer. Wij zitten dus ook veel met een pink haar rustig te houden. Wat ik ook doe ('s nachts ook om haar in slaap te krijgen) is liggend voeden en dan naast haar blijven liggen tot ze heel diep slaapt. Dat kan een uur of twee uur duren, maar dan is ze tenminste in slaap. Ze is ook stil in de draagzak of wandelwagen. Gisteren zijn we daarom min of meer uit frustratie met haar gaan wandelen.
Als je nog 10 cc kon kolven na een voeding was er toch genoeg voor Storm? Ik begreep tenminste dat een baby er altijd meer uit krijgt dan een kolf. Ik had ook 20 cc (totaal dan) net na een voeding en heb niet het idee dat Anna te weinig krijgt.
Vanmiddag heb ik voor het eerst in het openbaar, op een terras gevoed. Nu vind ik mezelf stoer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |