Sugar's verhaal klinkt heel herkenbaar.
Het tovermiddel hier was om één keer beide borsten leeg te kolven zodat die reservemelk weg is en de borst alleen nog maar op vraag van het kind produceert.
Daarna ging het al een stuk beter. Verder laat ik als Ronja zich erg verslikt na de toeschietrelfex eerst een boel weg lopen in een doek tot het niet meer er uit spuit.
Blokvoeden is echt een aanrader bij een te grote productie, als ik dat niet zou doen gaat ze gegarandeerd spugen omdat er gewoon te veel naar binnen komt.
Verder heb ik het idee dat ze het steeds beter kan handelen, en misschien ook wel dat mijn borsten zich eindelijk wat socialer gaan gedragen want ze spuugt steeds minder en kan steeds langer en rustiger drinken.
Voordeel vind ik trouwens wel dat ze echt na vijf minuten volgetankt was/is. Dat weegt niet op tegen de krampjes, het hikken en het spugen natuurlijk, maar het is wel lekker snelOh, en Sugar, wat hier toch echt heel goed helpt, maar wat nu voor Storm nog niet aan te raden is, is een speentje voor de momenten dat ze geen honger meer kan hebben maar wel zuigbehoefte heeft vanwege de krampjes. Soms zit ze al zó vol dat er echt geen melk meer bij zou passen zonder dat ze gaat spugen en op die momenten geeft ik haar toch maar (zeer tegen mijn principes in
![]()
) een speentje.