abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41929735
Fijn dat je je besluit hebt kunnen nemen Sugar en dat je nu weer meer rust hebt.
  maandag 18 september 2006 @ 20:29:47 #252
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41930028
Sugar, als jij je er goed bij voelt en het jou rust geeft, is het een juiste beslissing!

en nou snel opknappen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41930295
Sugar, als het je goed doet, dan is het de juiste beslissing.

Alleen (ja heb je haar weer met haar eeuwige bezorgdheid, sorry ) ben ik het met owlet eens dat je toch even in de gaten moet houden of het toch geen spruw was. En, waar ik me nog meer bezorgd om maak, is het afbouwen. Eigenlijk mag je maar 1 voeding per week afbouwen. Dat wil je vast niet (begrijpelijk hoor), maar let echt goed op je borsten. Bij snel afbouwen ligt een borstontsteking zo op de loer.

quote:
Op maandag 18 september 2006 14:31 schreef Misticle_lightning het volgende:
Hi allemaal,

Nou ik kom net bij het consultatie bureau vandaan.
Myrddin is ondertussen 4 cm gegroeid (in dus 4 weken) en een kilo aangekomen helemaal op BV.
Heel fijn!
Variety is the spice of life
pi_41930590
Wat zij zeggen sjoeg, dat je maar snel heerlijk kan gaan genieten van je mannetje zonder de sores!

over sex en bv, de eerste maanden had ik echt geen zin nu vaak wel maar dan ben ik zomoe dat er niks van komt. Meestal eindigt het dan met "lief heb echt zin maar ben te moe zzzzz" Morgen dan maar? ja morgen ... (en dan wordt het weer morgen) ow ennuh lief is ook vaak te moe. geen last van droogte hier overigens
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 18 september 2006 @ 21:39:07 #255
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41933095
Sugar, eindelijk rust. Nu genieten hč.

M_l, zou bijna over je post hebben heen gelezen. Maar fijn dat ze zo goed groeit.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41935783
Sugar ik vind het een wijze beslissing van je, en zeker geen 'handdoek in de ring' -> als in opgeven / falen. Je hebt heel erg je best gedaan, en het is zwaar genoeg voor je geweest. Een dikke schouderklop dat je het hebt geprobeerd, en volgehouden hebt, en nu kunt besluiten dat het genoeg geweest is zo. Pas inderdaad goed op met borstontstekingen, hou heel goed in de gaten of je harde plekken krijgt, of je weer ziekig gaat voelen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:25:43 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41943563
Thanks voor de support nu nog!

Natuurlijk zal ik op Storm blijven letten wat betreft spruw (en op mijzelf). En ik ben ook van plan het afbouwen rustig te laten verlopen, zo'n borstontsteking wil ik niet weer hebben.

Storm was trouwens weer onwijs aangekomen juist. In de eerste week was ie in 5 dagen 300 gram aangekomen en nu weer in 9 dagen ook 300 gram.
Ik heb dus niet te weinig melk, lijkt me. Even bracht me dat wel weer aan het twijfelen (toch doorgaan?), maar ik denk dat ik gewoon héél rustig aan afbouw, misschien is dat wel het beste voor alles (lijf en gevoel).

Misticle-Lightning, inderdaad super dat de bv zo lekker gaat en Myrddin zo goed groeit!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 september 2006 @ 09:29:43 #258
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41943620
M-L, gaat echt lekker zo te horen, Fijn joh!!!

Sugar, inderdaad heel rustig aan afbouwen, hoeft toch niet van vandaag op morgen. Het allerbelangrijkste is dat je je happy voelt, dat heeft ook zijn weerslag op Storm en verder natuurlijk op Maria en jullie gezinnetje...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:58:24 #259
103793 kozakken
Living the life
pi_41944091
Wat fijn dat je de knoop hebt doorgehakt Sugar! Alleen dat geeft, denk ik, al heel veel rust. (Deed het bij mij wel in ieder geval)
En je hebt het een kans gegeven. Dat heb je Storm toch maar mooi al meegegeven. Maar nu heeft Storm mss meer behoefte aan een mama die lief in haar lijf en gevoel zit.

Zelf ben ik na 7 dagen bv (ja, weet ik; niet echt veel) in twee dagen afgebouwd en nog twee/drie dagen goed namasseren van de borsten. Dus het heeft hier vier dagen geduurd. Dat viel mij mee trouwens.
pi_41944818
Dutchie, duimen doet ze niet, maar ze probeert wel haar hele handje in haar mond te krijgen. Wat niet lukt natuurlijk. Onze pinken zijn wel goed, maar die zitten vast natuurlijk, dus die kunnen niet voortdurend.

Fijn dat het zo bij jou werkte Paradijsvogeltje. Wij halen haar niet meteen uit bed als ze huilt, maar als ze buikpijn heeft, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen haar zo lang te laten liggen. Dat is te zielig. Ik heb niet het idee dat honger het probleem is, maar meer de pijn van de krampjes en dat ze bij mij wil zijn. Ook omdat ze wel slaapt als ze bij me ligt, maar dan kan ik niet slapen. Vannacht ben ik op de bank gaan liggen, want dan kan ik me niet omdraaien en zo heb ik een uurtje kunnen slapen. Ze heeft geen voeding gehad in die tijd, maar was wel tevreden en sliep goed.

Eergisteren heeft papa het eerste flesje gegeven owlet, dat ging goed, is wel een opluchting.

Wat jij schrijft, zo voel ik het ook nebelung. Die signalen zijn inderdaad verschillend. Ik zal proberen haar sneller in bed te leggen zoals je schrijft.

Coelho, bij mij is het veel beter nu dan tijdens de zwangerschap juist. Of ik last heb van droogte weet ik nog niet.

Wat goed cattie, toch weer zoveel gekolfd.

Dat is goed gegroeid M_l! Maar… volgens een tante moeten ze na de eerste maand op het dubbele van hun geboortegewicht zitten.

Goed dat je de knoop hebt doorgehakt Sugar. Storm heeft veel meer aan z’n moeder als ze zich goed voelt. Het lijkt me wel een super moeilijke beslissing.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:03:54 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41945407
Yppy zo begon Cas ook. Hij kon nog niet zo snel zijn duim vinden, dus sabbelde op zijn knuistje. Ineens had ie 'm te pakken. En het ziet er zo uit. Dus wellicht komt dat nog met Anna. Krijgen jullie pinken tenminste wat rust.
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:18:45 #262
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41945755
Zo, klaar met kolven, ga weer aan het werk. Wou even opscheppen; haal gewoon 220 cc uit 1 borst.
(vraag ik me ineens af, haalt Cas er dan wel alles uit wat erin zit? )
pi_41945873
Wow! Daar doe ik een week over.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_41948830
Wow, dutchie, wat veel.

Hier gaat het deze week erg slecht met kolven. Het schiet amper toe en de opbrengst is erg laag, zelfs met 's avonds extra kolven kom ik niet aan wat Finn per dag nodig heeft. Ik hoop maar dat het ligt aan m'n menstruatie (maar ik weet niet eens zeker of ik wel ongesteld ben) en dat het volgende week weer beter gaat, anders ga ik de 6 maanden niet halen vrees ik. ;{
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:57:46 #265
108648 cattie
lieve moeder
pi_41950264
Wat vervelend Tamea! Ik had hetzelfde vorige week, dat is gelukkig vanzelf overgegaan. Op de site borstvoeding.com staan tips en redenen waarom het minder kan zijn, er staat ook dat het soms zomaar wat minder is.
Hopelijk gaat het snel weer beter!
pi_41953573
Hi yppy,

ja voor katten is dat wel zo ja, maar voor kinderen niet hihihi
Ze zit heel mooi in het midden van de groeicurve.

Ik heb trouwens weer eens geprobeerd om te kolven. Flesje met melk pakken doet ze heel goed, alleen het kolven gaat waardeloos bij me, ik krijg er amper melk uit en als ze dus bij me aanligt hoor ik haar heel goed slikken.

Ik heb ook het gevoel alsof mijn borsten amper nog melk hebben, terwijl dat echt onzin is. Gezien het feit dat ze nog regelmatig verzuipt tijdens het drinken (niet letterlijk maar dat er echt enorm veel melk uitkomt) alleen dat kolven is niet fijn nu, het gaat zo slecht.
mama van Myrddin
pi_41954343
Balen Tamea. Als het hiervoor beter ging, heb je toch best kans dat het volgende week weer goed gaat? Of heb je even minder gekolfd?

Doet de kolf het wel goed M_l. Ik deed het eerst verkeerd, hij was niet vacuum genoeg, waardoor er bijna niks uitkwam. Nu maak ik het plastic nat en gaat het veel beter. Er is ook een neusspray voor als het niet goed gaat.
*OUD heilige*
  dinsdag 19 september 2006 @ 17:56:41 #268
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41956850
Zo dutchie, 220 cc, dat is echt veel. Dat red ik niet hoor uit 1 borst. Ik kolf nu ongeveer 60-80 cc uit 1 borst. Dat doe ik nu 's avonds zodat Schanul een voeding kan geven en ik alvast kan gaan slapen. Maar als jij zoveel kolft heb je Cas dan helemaal niet aan de borst gehad of kolf je telkens zoveel.

Balen Tamea, wie weet trekt het wel weer aan.
Lekker douchen!
pi_41957779
Ik blijf voorlopig even hopen dat het door de menstruatiehormonen is (ben nog niet echt ongesteld, maar heb ook een Mirena spiraaltje nu, waardoor het zou kunnen dat ik amper vloei terwijl ik wel ongesteld ben, vandaar m'n twijfels over wel/niet)
Gelukkig heb ik volgende week vrij en gaan we lekker een midweekje bungalowen weg met z'n drietjes en daarna 2 dagen naar m'n ouders, dus dan heb ik wel gelegenheid om Finn extra vaak aan te leggen en zo m'n produktie weer weer wat op te krikken.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:57:51 #270
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41960502
Tamea, bij mij wilde m'n TSR niet echt rond m'n menstruatie. Syntocinon-spray deed wonderen! Per kolfbeurt was 't dan nog wel iets minder dan de overige tijd, maar 't kon er mee door
(he, ik wist niet dat een Mirena met bv kon.. wilde daar nl. nog info over verzamelen voor over een paar maanden hier)

Misticle lighning, kolven moet je ook "leren" he. Ik begrijp dat je niet zo vaak kolft/gekolfd hebt.. Oefening baart kunst, echt waar! Heb je wel een TSR bij het kolven?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41965935
Hi yppy,

ja dat doe ik nu dus ook, heb net 60 cc uit 1 borst gekolfd, nu voel ik alleen wel een rotgevoel in mijn tepels,alsof alle melkuitgangen geblokkerd zijn of overbelast of wat dan ook, dat vind ik toch wel een minder gevoel. Met het geven van de borst heb ik hier nog nooit last van gehad.
Is dit wel goed bij het kolven?
mama van Myrddin
pi_41966922
Jammer Sugar, maar wel fijn dat je je beter voelt nu
pi_41973999
Bij mij deed het in het begin ook veel pijn, ik denk dat ik toen te fanatiek was. Nu kolf ik minder 'hard' (heb een handkolf) en de pijn nadien is bijna weg. Daardoor kan ik Anna veel sneller na het kolven weer aanleggen dan in het begin.
*OUD heilige*
  woensdag 20 september 2006 @ 08:27:05 #274
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41974158
Ik ben nog niet aan het afbouwen. Gisteren wel een flesje gegeven, maar ook de borst bij die voeding en ik merk dat ik - zolang het me niet "tegenstaat"- wil blijven proberen. Eigenlijk heb ik lucht gekregen door het idee te kunnen stoppen, zonder dat ik dat nu al feitelijk doe, zeg maar.

Storm drinkt ook weer 'normaal' en krijgt duidelijk genoeg (die geruststelling van 300 gram aankomen in 9 dagen speelt ook mee). Dus: ik blijf jullie nog éventjes lastigvallen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41974185
Leuk toch. Storm is echt goed aangekomen, je hebt dus wel supermelk.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')