Lachen? Dat is toch een "verschrikt" icoon!quote:Op zondag 3 december 2006 20:11 schreef sp3c het volgende:
moet je daarom lachen?
0000ooooooooowww!!!quote:Op zondag 3 december 2006 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lachen? Dat is toch een "verschrikt" icoon!
Voor de zekerheid dan toch maar weggehaald.
Ik dacht altijd dat dit:lachen betekende,
en ditwit van de schrik.
waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 4 december 2006 17:14 schreef PLAE@ het volgende:
Die komt dan binnenkort wel bij panorama op Canvas.
Was wel gaaf, aan de ene kant leek het wel 09: 11 Zulu, af en toe praktische hetzelfde commentaar en de gebeurtenissen.quote:Op maandag 4 december 2006 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
iemand gisteren ook de panoroma docu gezien 3 commando: hunting the taliban op de bbc2
Kwamen weer interessante dilemma`s naar voren.
Mijn broer zit in Kandahar, volgens hem vallen er regelmatig raketjes op het kamp, meer dan we hier in de media over lezen of horen. Maar ook hij mag niet te veel zeggen over wat er gebeurt en het werk wat hij daar doet.quote:Op maandag 27 november 2006 14:43 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Zo, dit zijn niet de dingen die je in de media te horen krijgt. Vind het wel fijn om op de hoogte te blijven, zit ook een goeie vriend van mij, maar ze mogen niks vertellen, dus hoor niks van hem, alleen wat oppervlakkig dat het wel spannend is af en toe.
Welkom thuisquote:Op donderdag 7 december 2006 12:01 schreef AchJa het volgende:
AchJa is weer thuis!
zelfde plek, 1 kamp verderopquote:Op donderdag 7 december 2006 18:36 schreef Charmian het volgende:
Welkom terug AchJa!
Waar ga jij heen sp3c?
Echt gaaf man ! Dus zo bouwen we een land op ?quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:19 schreef franske19 het volgende:
En wel cool dat in de docu een nederlandse F-16 een bom afwierp op taliban stellingen.
Sorry, maar ik reageerde op de opmerking dat iemand het cool vind een F16 te zien bommen afwerpen. Ik werd daar een beetje cynisch van. Aan de ontvangende kant blijven het namelijk nog steeds mensen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:53 schreef sp3c het volgende:
nee dat doen andere mensen
Indirect wel ja, door Taliban uit te schakelen schep je de ruimte voor opbouw werkzaamheden.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Echt gaaf man ! Dus zo bouwen we een land op ?![]()
Tja, Taliban uitschakelen, ik vrees dat dat een utopie wordt. Zie ik niet zo snel gebeuren. En opbouw werkzaamheden vind ik trouwens ook zoiets. Wanneer is een land opgebouwd ? Wat is het ijkpunt ?quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Indirect wel ja, door Taliban uit te schakelen schep je de ruimte voor opbouw werkzaamheden.
welkom terugquote:Op donderdag 7 december 2006 12:01 schreef AchJa het volgende:
AchJa is weer thuis!
Afghanistan kon zichzelf runnen totdat de Amerikanen daar binnen vielen. Als je vindt dat ze het niet zelf konden, zijn er nog wel meer landen te vinden op deze aardkloot die zichzelf blijkbaar niet konden runnen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:38 schreef franske19 het volgende:
Ligt eraan waar je de nadruk op legt, persoonlijk beschouw ik Afghanistan als opgebouwd wannner het zichzelf kan runnen zonder grote buitenlandse inmenging. Dit duurt wel wat langer dan de Nederlandse missie van 2 jaar. Maar je kan door politie en leger te trainen er in ieder geval voor zorgen dat ze hen eigen volk kunnen beschermen tegen de taliban fundi's.
Yeah right, je bedoelt de bevolking die zwicht onder de terreur van de taliban en de reden dat de Amerikanen het verzet ondersteunden (het was namelijk geen invasie) was dat het internationale terrorisme zonder problemen hen aanslagen konden voorbereiden en plannen daar. Als je het onderdrukken van bewoners met strenge islamitische wetten en het steunen van groepen die duizenden onschuldige Westerse doden op hen geweten hebben, een land runnen noemt dan verschilt mijn mening toch echt van dien van jouw. Er zit nu een democratisch gekozen regering en zorgen dat die over een jaar of 10 de touwtjes in handen hebben lijkt me de belangrijkste opdracht.quote:Op zondag 10 december 2006 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Afghanistan kon zichzelf runnen totdat de Amerikanen daar binnen vielen. Als je vindt dat ze het niet zelf konden, zijn er nog wel meer landen te vinden op deze aardkloot die zichzelf blijkbaar niet konden runnen.
Beschermen tegen fundamentalisten zal bijna nooit kunnen. Maar misschien willen ze dat wel gewoon niet ?
Ik ontken ook niet dat (delen van) de bevolking dit al dan niet wilt. Ik vraag me af, in hoeverre het a. gewenst is, en b. of het wel mogelijk is om als ander land ergens binnen te vallen, een regering te installeren met alles erop en eraan, en dan weggaan, onder het motto, nu zit het wel goed. Volgens mij is dat vrijwel onmogelijk, maar de toekomst zal het uitwijzen.quote:Op zondag 10 december 2006 10:26 schreef franske19 het volgende:
[..]
Yeah right, je bedoelt de bevolking die zwicht onder de terreur van de taliban en de reden dat de Amerikanen het verzet ondersteunden (het was namelijk geen invasie) was dat het internationale terrorisme zonder problemen hen aanslagen konden voorbereiden en plannen daar. Als je het onderdrukken van bewoners met strenge islamitische wetten en het steunen van groepen die duizenden onschuldige Westerse doden op hen geweten hebben, een land runnen noemt dan verschilt mijn mening toch echt van dien van jouw. Er zit nu een democratisch gekozen regering en zorgen dat die over een jaar of 10 de touwtjes in handen hebben lijkt me de belangrijkste opdracht.
En laatst was er een poll door de VN en daar kwam naar voren dat 70% van de bevolking dankbaar is voor de buitenlandse troepen in Afghanistan.
http://www.telegraph.co.u(...)12/07/uafghan107.xml
Ja, het is lastig om iets te verzinnen wat je mag of kan opsturen en waar ze wat aan hebben.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:09 schreef Charmian het volgende:
Ik wil weer een pakketje naar m'n broer sturen. Heeft iemand die daar is geweest nog ideeën aangezien je niet zomaar wat kan opsturen. Wat heb je daar gemist wat toch opgestuurd mag en kan worden? Ik spreek mijn broer wel via MSN of de telefoon en kan het aan hem zelf vragen maar ik wil er toch weer een verrassingspakketje van maken.
Je bedoelt in die Nederlandse docu?quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:19 schreef franske19 het volgende:
En wel cool dat in de docu een nederlandse F-16 een bom afwierp op taliban stellingen.
Nee in de docu van de BBC over 3 commando royal marines.quote:Op vrijdag 15 december 2006 08:26 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Je bedoelt in die Nederlandse docu?
Zo tof vond ik het niet, helemaal niet toen ik door had dat die gast, die aan het praten en later aan het juichen was, een vriend van me is.
Gelukkig komt hij zondag terug.
Hebben ze daar een gebrek aan koffie? Schande!quote:Op vrijdag 15 december 2006 06:47 schreef sp3c het volgende:
stroopwafels, koffie en drop
DVDs met de nieuwste NL tv uitzendingen van de favo programma`s gaan bij mij tweewekelijks op de post..quote:Op donderdag 14 december 2006 22:25 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ja, het is lastig om iets te verzinnen wat je mag of kan opsturen en waar ze wat aan hebben.
Vandaag heb ik ook een pakketje op de post gedaan. Wat tijdschriften, kerstkaartje, dvdtjes en snoep. Niet echt orgineel, maar bier mag niet...![]()
Hmmm, ernstig oogletsel. Ik hoop voor hem dat hij de ballistische bril op had. Anders kon het nog wel een raar staartje gaan krijgen.quote:104 Teletekst za 20 jan
Gewonden Uruzgan nog niet naar huis
` Een van de vijf Nederlande militairen
die gisteren in Afhanistan gewond zijn
geraakt,heeft ernstig oogletsel.Twee
anderen hebben ook verwondingen in het
gezicht.Geen van de militairen is in
levensgevaar.
De drie zwaarst gewonden liggen in
militaire ziekenhuizen in Afghanistan.
Ze worden daar behandeld.Onzeker is of
ze dit weekend al naar Nederland komen.
De militairen stonden rechtop in hun