Geen idee; de Tiger UB versie heb ik ook BT-sites niet echt gevonden. En de levertijd voor de iMac is ineens een mooi aantal adgen korter geworden!quote:Op donderdag 7 september 2006 08:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik weet niet of het voor Apple hetzelfde geld, maar kun je de DVD niet gewoon downloaden? Omdat de licentie in orde is?
Mijn MacBook is in Utrecht. Net als mijn bed.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:01 schreef skiczukie het volgende:
Het is negen uur. Ik ben in Zwolle, mijn MacBook is in Zwolle, zo dichtbij, maar toch een onwerkelijke afstand.
Idem, als ik de bestelling goed bekijk!quote:Op donderdag 7 september 2006 09:06 schreef Dementor het volgende:
Nog 5 dagen...
En jij bent waar?quote:Op donderdag 7 september 2006 09:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn MacBook is in Utrecht. Net als mijn bed.
quote:Op donderdag 7 september 2006 09:08 schreef tonks het volgende:
Als je een iMac een week of 2 weken geleden hebt gekocht ben je geowned. maar als je een mac mini hebt gekocht dan ben je echt gepwned. gewoon het dubbele aan processor voor dezelfde prijs.
Het is dom een Apple product te kopen die al zo lang niet geupdate is. Deze upgrade zag iedereen al tijden van te voren aan komenquote:Op donderdag 7 september 2006 09:08 schreef tonks het volgende:
Als je een iMac een week of 2 weken geleden hebt gekocht ben je geowned. maar als je een mac mini hebt gekocht dan ben je echt gepwned. gewoon het dubbele aan processor voor dezelfde prijs.
Niet iedereen is een apple expert hoorquote:Op donderdag 7 september 2006 09:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is dom een Apple product te kopen die al zo lang niet geupdate is. Deze upgrade zag iedereen al tijden van te voren aan komen
TNT-debielen.quote:07 sep 2006 08:51 Arnhem Out For Delivery
07 sep 2006 07:08 Zwolle Import Received
06 sep 2006 20:20 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Mac_G4_Cubequote:Op donderdag 7 september 2006 09:14 schreef skiczukie het volgende:
Ik zag laatst de introductie van de Cube. Dat ding is geflopt ofzo? Of is dat de voorganger van de Mini.
De whine is volgens mij wel weg, en dat sommige macbooks steeds rebooten is ook opgelost.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:24 schreef broer het volgende:
Over eventuele MacBook-updates: ik heb niet heel erg goed opgelet; zijn die er überhaupt al geweest? Geen grote, dat weet ik. Maar kleine? Updates die kinderziektes genezen, zoals het geluid dat hij (kennelijk) maakte? Of moet je ook bij nieuwe MacBooks nog steeds verplicht iSight aanzetten om een beetje stilte te hebben?
En daar hebben we de Mac Buyer's Guide voor.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:16 schreef tonks het volgende:
[..]
Niet iedereen is een apple expert hoor![]()
Niet iedereen kent die guide hoor.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En daar hebben we de Mac Buyer's Guide voor.
Toch een flop dus. Te duur. Volgens mij duurt het ook nog even voordat Apple van die image afkomt.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:20 schreef Q. het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Mac_G4_Cube
Maar er is 1 probleem met de MacBook die blijft bestaan.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:26 schreef skiczukie het volgende:
En ze zijn ook niet knetterheet.
Kijk, dat is handig om te weten. Nu nog even een strategisch aanschafmoment bepalen.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:25 schreef tonks het volgende:
De whine is volgens mij wel weg, en dat sommige macbooks steeds rebooten is ook opgelost.
Dat het geen MacBookPro is?quote:Op donderdag 7 september 2006 09:27 schreef tonks het volgende:
Maar er is 1 probleem met de MacBook die blijft bestaan.
Op dit moment zou ik na 12 september kijken.. maar dan kan je weer zeggen als je tot januari wacht dan krijg je hem met leopard en dan kan je weer zeggen we wachten de reviews van leopard af maar op het moment zou ik gewoon wachten tot na 12 september.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:27 schreef broer het volgende:
[..]
Kijk, dat is handig om te weten. Nu nog even een strategisch aanschafmoment bepalen.
quote:Op donderdag 7 september 2006 09:29 schreef tonks het volgende:
[..]
Nee, dat je met hetzelfde ding als geqxon rondloopt.
Nu.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:27 schreef broer het volgende:
[..]
Kijk, dat is handig om te weten. Nu nog even een strategisch aanschafmoment bepalen.
Niet helemaal. Die van wordt namelijk niet stukje bij beetje stuk gemaakt.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:29 schreef tonks het volgende:
Ja, dat vind ik ook het grootste nadeel. Gelukkig kennen de mensen in mijn echte leven hem niet. Nog niet.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:29 schreef tonks het volgende:
[..]
Lezen ze de krant niet dan?quote:Op donderdag 7 september 2006 09:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook het grootste nadeel. Gelukkig kennen de mensen in mijn echte leven hem niet. Nog niet.
quote:06 sep 2006 15:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
05 sep 2006 09:53 Suzhou Consignment Received At Transit Point
Had jij hem niet op dezelfde datum als een andere user hier besteld?quote:Op donderdag 7 september 2006 09:41 schreef Slarioux het volgende:
De laatste update op de TNT site is nog dat ie in China is.
[..]
And I'd like to have a toilet seat made out of solid gold, but it's just not in in the picture now is it?quote:Op donderdag 7 september 2006 09:39 schreef Geqxon het volgende:
Ik zou drie Mac Minis op elkaar gestapeld met een leuke videokaart en HDD erin niet verkeerd vinden
Geen idee, ik weet wel dat ik hem rond dezelfde tijd als skizuku had besteld, maar die van mij is 6 dagen eerder hier, (1 dag na die van hem; morgen) als de tracking status blijft kloppenquote:Op donderdag 7 september 2006 09:42 schreef tonks het volgende:
[..]
Had jij hem niet op dezelfde datum als een andere user hier besteld?
O? Op het moment mis ik de stap tussen de Mac Mini en de Mac Pro. Een goedkopere tower zou mooi zijnquote:Op donderdag 7 september 2006 09:43 schreef Slarioux het volgende:
[..]
And I'd like to have a toilet seat made out of solid gold, but it's just not in in the picture now is it?
Ik geloof niet dat jij het ding zou kopen, dus dat probleem is al opgelost.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
O? Op het moment mis ik de stap tussen de Mac Mini en de Mac Pro. Een goedkopere tower zou mooi zijn
quote:Op donderdag 7 september 2006 09:44 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet wel dat ik hem rond dezelfde tijd als skizuku had besteld, maar die van mij is 6 dagen eerder hier, (1 dag na die van hem; morgen) als de tracking status blijft kloppen.
quote:07 sep 2006 08:51 Arnhem Out For Delivery
07 sep 2006 07:08 Zwolle Import Received
06 sep 2006 20:20 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
06 sep 2006 20:18 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
05 sep 2006 16:48 Frankfurt Airport Consignment Received At Transit Point
03 sep 2006 05:31 Suzhou Shipped From Originating Depot
03 sep 2006 04:29 Suzhou Consignment Received At Transit Point
De iMac is qua specs perfect, maar ik denk dat veel mensen het scherm liever los hebbenquote:Op donderdag 7 september 2006 09:46 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij het ding zou kopen, dus dat probleem is al opgelost.
Enne, je kent de iMac?
Thuisgebruikers niet.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De iMac is qua specs perfect, maar ik denk dat veel mensen het scherm liever los hebben![]()
Dat ziet er uit als een leuk potje overgooien-voor-wereldwijd-opererende-pakket-bezorg-bedrijvenquote:Op donderdag 7 september 2006 09:48 schreef skiczukie het volgende:
[..]
![]()
Zag je wat ze met die van mij uitspoken? Van Frankfurt naar Arnhem, van Arnhem naar Zwolle, van Zwolle naar Arnhem, en nu is het ding out for delivery, en hj mag weer naar Zwolle.
[..]
Juist thuisgebruikers hebben de laatste tijd veel aan een goede (uitbreidbare) videokaart en veel interne storage.quote:
Dat denk ik dus absoluut niet. Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 7 september 2006 09:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De iMac is qua specs perfect, maar ik denk dat veel mensen het scherm liever los hebben![]()
Ik bedoel de thuisgebruikers die gewoon een toestel kopen die niet veel ruimte nodig heeft waar ze meteen mee kunnen beginnen.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Juist thuisgebruikers hebben de laatste tijd veel aan een goede (uitbreidbare) videokaart en veel interne storage.
En ik denk van niet omdat 99% van de mensen een computer koopt en er vervolgens nooit meer aan zit tot ze een nieuwe halen.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:52 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik bedoel de thuisgebruikers die gewoon een toestel kopen die niet veel ruimte nodig heeft waar ze meteen mee kunnen beginnen.
Ja maar dan is een iMac toch juist handig?quote:Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En ik denk van niet omdat 99% van de mensen een computer koopt en er vervolgens nooit meer aan zit tot ze een nieuwe halen.
Precies, daarom ben ik het met Gex oneens, en met jou eens, dat mensen juist geen losse kast willen, maar een mooi strak ding, alles in één.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:54 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja maar dan is een iMac toch juist handig?
Tweakers.net.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:52 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dat denk ik dus absoluut niet. Waar baseer je dat op?
Dat zegt niks over de gemiddelde thuisgebruiker natuurlijk, tenzij tweakers.net schrijft over de gemiddelde thuisgebruiker.quote:
Er draaien niet bijster veel games op Apple systemen, Apples lenen zich niet zo goed voor uitbreidingen en upgrades, en zonder Windows XP zullen veel gamers afhaken omdat hun programma's niet werken.quote:Ik vind: Apple mist momenteel een redelijk grote doelgroep. Maar ja, ik ben schijnbaar de enige die intresse heeft in een machine waar ik mee kan gamen, die geen ¤2000 kost, en geen scherm geintergreerd heeft.
Newsflash: We hebben nu ook Boot Camp.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Er draaien niet bijster veel games op Apple systemen, Apples lenen zich niet zo goed voor uitbreidingen en upgrades, en zonder Windows XP zullen veel gamers afhaken omdat hun programma's niet werken.
En dan in een mooie verhoogde Mac Mini doosje, en met losse videokaart, dan zou ik hem direct aanschaffen.quote:2-GHz Intel Core 2 Duo-processor
4 MB gedeelde L2-cache
1 GB geheugen (2 x 512 MB SO-DIMM)
160-GB seriële ATA-schijf2
SuperDrive met 8-voudige snelheid en double-layer-ondersteuning (dvd+r dl, dvd±r-w/cd-rw)
ATI Radeon X1600-videokaart met 128 MB GDDR3-geheugen
AirPort Extreme en Bluetooth 2.0 ingebouwd
Apple Remote
Grapjurk. Boot Camp is niet reëel.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Newsflash: We hebben nu ook Boot Camp.
En dan ga je er XP op draaien zodat je kan Counterstriken?quote:Als Apple voor ¤999 het volgende systeem zou leveren:
[..]
En dan in een mooie verhoogde Mac Mini doosje, en met losse videokaart, dan zou ik hem direct aanschaffen.
Dat willen ze niet, ze willen geen lelijke kast maar gewoon iets wat zo min mogelijk ruimte in neemt. Als het er ook nog eens mooi uit ziet is dat mooi meegenomen.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hij is met wel meer dingen de enige.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:05 schreef Slarioux het volgende:
[..]
In dat geval: Ja, jij bent de enige die zo'n machine wilt.
Stuur hem op en ga 2 weken op vakantie.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:08 schreef tonks het volgende:
Oja mijn iMac is nog steeds stuk (de dvd brander) maar ik heb geen zin om hem 2 weken kwijt te zijn
Als ik daar geld/tijd voor had kocht ik wel een Macbook erbijquote:Op donderdag 7 september 2006 10:09 schreef Dementor het volgende:
[..]
Stuur hem op en ga 2 weken op vakantie.
Je bent in de war met Parallels. Boot camp draait op 100%, en dat je een Mac keyboard hebt is geen enkel probleem.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:05 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Grapjurk. Boot Camp is niet reëel.
Welke mongool koopt een peperdure Apple, met de nadelen die ik al noemde tegenover een XP machine, om er vervolgens met één of andere beta van Apple XP op te zetten? Het zal matig draaien, niet alle hardware ondersteunen en je kan het niet goed bedienen; je hebt een mac toetsenbord.
Ik wil een beetje mooi design, en goed samenwerkende hardware, en goede garantie. Geen zelfbouw doosje. En ik wil ook nog eens OSX kunnen draaien.quote:Daarnaast valt het voordeel een beetje weg van een Apple toren, als je er XP op gaat draaien. Ga dan naar de winkel en koop een stapel budget onderdelen, ben je echt goedkoper uit.
Geen counterstrike, wel soortgelijke (FPS) games.quote:En dan ga je er XP op draaien zodat je kan Counterstriken?
In dat geval: Ja, jij bent de enige die zo'n machine wilt.
quote:
Als Apple echt de markt zou willen aanboren van mensen die een kast willen met een los scherm, dan komen ze automatisch bij de markt van gamers en knutselfreaks uit, en die óf willen XP om te gamen, óf geen Apple omdat ze er weinig aan kunnen uitbreiden. En dan vallen de voordelen van Apple nogal weg.
Had je broertje geen Mac? Dan mep je hem gewoon 2 weken van de aardbol.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:10 schreef tonks het volgende:
[..]
Als ik daar geld/tijd voor had kocht ik wel een Macbook erbij
Nee heeft ie niet, een dellquote:Op donderdag 7 september 2006 10:11 schreef Furious het volgende:
[..]
Had je broertje geen Mac? Dan mep je hem gewoon 2 weken van de aardbol.
Whatever, het is niet relevant of het Parallels of Bootcamp is. Het gaat erom dat je een dure Apple koopt om er XP op te draaien. Dát zie ik niemand doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je bent in de war met Parallels. Boot camp draait op 100%, en dat je een Mac keyboard hebt is geen enkel probleem.
www.dell.com, als je dan toch XP wilt. Of HP, of Acer. Of een goeie PC winkel. Ze zijn er echt wel.quote:Ik wil een beetje mooi design, en goed samenwerkende hardware, en goede garantie. Geen zelfbouw doosje.
Dan ben je dus de enige.quote:Geen counterstrike, wel soortgelijke (FPS) games.
Hij is wel online die homo, maar hij negeert me.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:09 schreef tonks het volgende:
Ja nietz unblock knut eens
Tof, iemand die het met mij eens is.quote:Dear Apple: congratulations, seriously, on having the best deal going on a 4-core Xeon workstation. For everyone who makes their living with Xcode, Photoshop and Final Cut Pro, that's a hell of a machine at a great price...
...now how about throwing the other 98% of us a freakin bone already? 4 cpu cores is completely wasted on home users, the Mini's GPU is pathetic, and I'm not buying an iMac because I already HAVE a 20" LCD monitor and don't need to buy another one, thanks.
There had better damn well be a 2-core conroe version of this box coming down the pipeline, and soon.
http://www.engadget.com/2006/08/07/apple-mac-pro-hands-on/
Mijn punt IS, is dat er prima niet-Apples op de markt zijn die aan al je eisen voldoen. Kijk in godsnaam nou eens naar de kern van mijn punten en niet naar de voorbeelden die ik aanhaal.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tof, iemand die het met mij eens is.
Klopt, maar die draaien geen OSX en zien er lelijk uitquote:Op donderdag 7 september 2006 10:17 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Mijn punt IS, is dat er prima niet-Apples op de markt zijn die aan al je eisen voldoen. Kijk in godsnaam nou eens naar de kern van mijn punten en niet naar de voorbeelden die ik aanhaal.
LEES NOU EENSquote:Op donderdag 7 september 2006 10:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt, maar die draaien geen OSX en zien er lelijk uit
Oh mijn god, je doet het echt om erbij te horen.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En wat voegt de losse kast dan toe? En hoe wil je dan gaan gamen? En waarom wil je nu ineens OSX terwijl het discussiepunt XP was? En hoe weet je dat al die kasten lelijk zijn? Vind je ze lelijk omdat ze niet van Apple zijn?quote:Op donderdag 7 september 2006 10:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je bent een meeloper, je post om het posten en je lult langs discussies heen om moeilijke vragen te vermijden.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tonks, mag ik vragen waarom je zo aggresief doet?
Wat was dat verhaal?quote:Op donderdag 7 september 2006 10:23 schreef XL het volgende:
Ik ben het eens met de groep users die zegt dat tweakers, andere techsites en rumorsites een relatief kleine en oninteressante doelgroep is die elkaar aansteken in hun fanatisme. Neem van mij aan dat het percentage mensen die actief op dat soort sites aanwezig zijn een compleet oninteressante niche is. Bovendien zijn dat de minst loyale klanten die je kunt hebben. Schoolvoorbeeld, het logitecht-plopjes verhaal op tweakers.
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:21 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En wat voegt de losse kast dan toe? En hoe wil je dan gaan gamen? En waarom wil je nu ineens OSX terwijl het discussiepunt XP was? En hoe weet je dat al die kasten lelijk zijn? Vind je ze lelijk omdat ze niet van Apple zijn?
gekson die zegt dat hij en andere nerds van tweakers een goede doelgroep zijn voor een losse kastquote:
Ik vroeg het aan tonksquote:Op donderdag 7 september 2006 10:22 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Je bent een meeloper, je post om het posten en je lult langs discussies heen om moeilijke vragen te vermijden.
Zo heb je de discussie alweer op een zijspoor gekregen door ineens te beginnen over OSX en 'lelijk' terwijl we het hadden over het feit dat er geen markt is voor losse Apple kasten.
Je bent een meeloper, je post om het posten en je lult langs discussies heen om moeilijke vragen te vermijden.quote:
Nee dat was ik.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:11 schreef Furious het volgende:
[..]
Had je broertje geen Mac? Dan mep je hem gewoon 2 weken van de aardbol.
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ziet er toch niet uit.
De processorsnelheid en de snelheid van het moederbord zijn zaken die niet meer zo relevant zijn als vroeger. Processoren worden niet veel vlugger, en geheugen kan je uitbreiden. Harde schijven zijn extern net zo snel, zo niet sneller. Ik denk dat voor Apple die voordelen niet zo zwaar meer wegen.quote:Wat een losse kast toevoegd? Omdat een TFT-scherm een langere life-cycle dan de computer zelf heeft, vanwege het upgraden en omdat je er meerdere hardeschijven in kwijt kunt. Dát is voor mij het grote voordeel boven de iMac.
En daar kom je nu mee? Had je wel eerder kunnen zeggen, dan had je de discussie niet zo hoeven sturen.quote:Daarnaast wil ik OSX voor het serieuze werk en Windows XP voor de games.
Oh ja, inderdaad. Is-ie nogsteeds WoW verslaafd? Of draait het (gelukkig) niet goed op z'n MacBook?quote:Op donderdag 7 september 2006 10:27 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Nee dat was ik.
Mijn broertje heeft een MacBook.
Wtf lul je nou allemaal, verander je nou steeds van mening of ben je gewoon dom.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:30 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n Cube met een Core 2 Duo Merom zou hier spontaan voor nattigheid zorgen.
Gatverquote:Op donderdag 7 september 2006 10:36 schreef GI het volgende:
er zijn meer dan genoeg mooie PC kasten te vinden die niet meteen een Mac betekenen.
Alienware om maar eens iets te noemen:
[afbeelding]
Ja nu ben ik je ook even kwijt hoor. Wat is dat toch met die random opmerkingen?quote:Op donderdag 7 september 2006 10:30 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n Cube met een Core 2 Duo Merom zou hier spontaan voor nattigheid zorgen.
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:36 schreef GI het volgende:
er zijn meer dan genoeg mooie PC kasten te vinden die niet meteen een Mac betekenen.
Alienware om maar eens iets te noemen:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |