Heb ik niet gedaan, ben het simpelweg vergeten.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:17 schreef knehcs-b het volgende:
Jongens, ik krijg vandaag een brief van de Postbank, of ik me even wil komen legitimeren in het dichstbijzijnde filiaal, en of ze dan ook even m'n identiteitsbewijs mogen scannen en opslaan!!
De Postbank zou dit volgens de Wet moeten doen... Say what?
Van de Rabo of ABN heb ik helemaal geen verzoek daarvoor gehad...
Worden we hier genept??
Jup, anders komen de stoute moslims onze babies opeten ofzo.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:24 schreef knehcs-b het volgende:
. als dat gezeik, heeft zeker weer te maken met terreurdreiging, das tegenwoordig een reden waarmee iedere kritische vraag gesmoord wordt.
Ik weet het echt niet meer precies.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:24 schreef knehcs-b het volgende:
@ChrisJX en evt. andere 'semi-wetsdienaars':
Vertel aub meer over eventuele 'jurisprudentie' dat het niet verplicht is om je id-bewijs te laten scannen... als dat gezeik, heeft zeker weer te maken met terreurdreiging, das tegenwoordig een reden waarmee iedere kritische vraag gesmoord wordt.
ik ook. ik wacht met smart op een tweede verzoekquote:Op woensdag 6 september 2006 22:21 schreef jogy het volgende:
Ik most het ook al twee maanden geleden doen. Maar er is wat gezeik over en de banken durven nog niet echt streng te zijn. Ik kan nog steeds pinnen dus het zal me jeuken.
Zoiets heb ik ook gehoord, gewoon rustig afwachten, ik denk niet dat ze zo gauw nog een verzoek sturen/dreigen.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:45 schreef lesley het volgende:
in het limburgs dagblad stomnd een artikel over dat de bank dit niet mag eisen, wete het niet online te vindne helaas
Wil je zo graag je vingerafdruk laten opnemen? Je kunt er ook gewoon heengaan hoor, dan mag je direct.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:42 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ik ook. ik wacht met smart op een tweede verzoek![]()
neequote:Op donderdag 7 september 2006 00:02 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Wil je zo graag je vingerafdruk laten opnemen? Je kunt er ook gewoon heengaan hoor, dan mag je direct.
Klopt, die sturen nog niets. Er hangen wel in al die vestigingen van die blaadjes dat je ook direct die legitimatie kunt plegen, zodat je niet later hoeft terug te komen.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:06 schreef SEMTEX het volgende:
Ze kunnen aan mijn reet roesten, ik wacht wel tot er een dreigbrief komt. Ik heb ook niks gehad van ABN Amro.
De bank moet dit eisen van de (Europeese)wet.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:45 schreef lesley het volgende:
in het limburgs dagblad stomnd een artikel over dat de bank dit niet mag eisen, wete het niet online te vindne helaas
Leuk, ze roepen een wet in het leven die zichzelf tegenspreekt.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:26 schreef -moi- het volgende:
overal moet dat hoor. De klanten van de abn hebben al een jaar terug een brief gehad en Rabo ook al... als je er niet op reageert kun je op een gegeven moment niet meer bankieren, wordt alles afgesloten. Maar dat is pas na herhaaldelijke pogingen tot je ertoe zetten te komen. Maar is idd een nieuwe wet, kunnen de banken niks aan doen.
het gaat alleen om de mensen waarvan het identiteit niet is gekopieerd bij het openen van de rekening of de identiteit is verouderd..quote:Op donderdag 7 september 2006 00:35 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Leuk, ze roepen een wet in het leven die zichzelf tegenspreekt.
Banken kunnen je daar niet toe verplichten --> je moet jezelf al identificeren als je een rekening aanmaakt, dus haalt dat hun gehele logica onderuit.
dat zijn ook schrjinende gevallen, maar het wordt de baken ook opgelegd, en die vallen in dit geval dus niet zo heel veel te verwijten.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:08 schreef kleinvogelijn het volgende:
knip zielig verhaal
Zielig dit. Echt waar.
Je moet bij de overheid gaan klagen, niet bij de banken. De banken doen dit niet voor hun lol, het kost ze enorm veel geld en ze hebben er geen zak aan.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:08 schreef kleinvogelijn het volgende:
Zielig dit. Echt waar.
Postbank = ING bank. ID zooi zit in dezelfde database.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:22 schreef dawg het volgende:
Hier een tijdje geleden ook moeten doen, ING bank.
ach gewoon geen gehoor aangeven.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:08 schreef kleinvogelijn het volgende:
Mijn opa en oma kregen ook een brief. Nu moesten ze dus ook langskomen (ze zijn slecht ter been ook nog, dus moest er een afspraak worden gemaakt met zo'n bedrijf die dan met een busje komt). Aangekomen bij het postkantoor krgen ze te horen dat hun paspoorten verlopen waren. Of ze maar een nieuwe wilden aanvragen en een volgende keer wilden terugkomen......
Even een optelsommetje: Ze zijn 88 en 89 jaar oud. Al 40 jaar of meer klant bij de Postbank.
Ze zitten allebei in een bejaardenhuis en komen eigenlijk niet meer buiten, en dus helemaal niet meer buiten nederland. ( mijn opa gaat incidenteel nog wel eens naar het dorp). Mijn moeder doet alle boodschappen voor ze en pint ook met het pasje van mijn opa.
Nu moeten die twee mensjes dus weer een busje bestellen, 2 id kaarten gaan aanvragen en weer opnieuw naar die fantastische Postbank. En waarvoor? Zodat ze zeker weten dat ze zijn wie ze zijn
Zielig dit. Echt waar.
Behalve dan dat er nog onduidelijkheid is over wat nu precies wel en niet moet (ik heb inderdaad ook ergens gelezen dat inscannen helemaal niet moest en misschien zelfs niet mocht) en de postbank tot nu toe de enige is die er zo veel haast mee maakt, en dan blijkbaar ook nog zegt dat je voor 6 september langs moet gaan terwijl je tot 31-12 blijkt te hebben.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:14 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat zijn ook schrjinende gevallen, maar het wordt de baken ook opgelegd, en die vallen in dit geval dus niet zo heel veel te verwijten.
Ik had al een bankrekening voor ik een sofinummer had, dus dat lijkt me niet te kloppen.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:26 schreef ChrisJX het volgende:
Toen kwam er wat geneuzel over 'als ze je sofinummer hebben kunnen ze er dingen mee doen'. Maar als ik het me goed herinner moet je je sofinummer opgeven als je een bankrekening wilt openen, dus die hebben ze.
Misschien was het iets anders geregeld ten tijde van jouw geboorte, wat waarschijnlijk al een aantal jaar geleden is?quote:Op donderdag 7 september 2006 15:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik had al een bankrekening voor ik een sofinummer had, dus dat lijkt me niet te kloppen.
Vroeger kreeg je je sofinummer pas rond je 14e verjaardag omdat je toch niet eerder mocht werken.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Misschien was het iets anders geregeld ten tijde van jouw geboorte, wat waarschijnlijk al een aantal jaar geleden is?
En dan nog, heb je die rekening zelf geopend? Want na 3 maanden op deze aardbol heeft iedereen inmiddels een sofinummer, en anders ben je de lul bij je verzekering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |