abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32633376
Hi,

Ik wordt stapeldol van de ABN AMRO. Zij sturen mij een dreigbrief dat ik voor 9 december mij paspoort moet laten zien, want anders blokkeren zij mijn rekening. Ik ben al minstens 20 jaar (!!!) klant bi de ABN AMRO, maar nu ineens gaan ze lopen dreigen.

Zij zeggen dat dat moet van de "wet identificatie" ofzo, maar de andere banken sturen dergelijke brieven niet rond. Zowel de Postbank als de Rabo doen dat niet. Weet iemand waarom de ABN zo doet. Hebben die lui hun administratie niet op orde ofzo?

Heb jij die brief ook gehad? Ga jij naar de bank omdat zij er een zooitje van maken of zie je wel wat er van komt?
pi_32633954
heb ook zo'n brief gehad van de rabobank hoor
  maandag 28 november 2005 @ 00:20:46 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32633972
Het is idd wel zo dat dat gewoon moet.
Vriend van me werkte op een belasting-accountantskantoor en ze moesten daar ook de kopieeen van paspoorten van het hele klantenbestand gaan opvragen...
  Redactie Frontpage maandag 28 november 2005 @ 00:24:06 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_32634072
Is bij elke bank het geval OOK Postbank en Rabobank.
wet=wet baby
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_32634154
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:20 schreef the-undertaker het volgende:
heb ook zo'n brief gehad van de rabobank friesland bank hoor
Je bent heus niet de enige dus niet zeuren TS
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
  maandag 28 november 2005 @ 00:29:10 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32634243
Rabo had de mijne al eens gekopieerd toen ik daar moest zijn om iets te regelen...
Wet is idd wet... niet zeuren, kopietje opsturen en klaar is kees...
Of ben je illegaal?
pi_32634249
Wat een moeite ook om even een kopietje te maken en op te sturen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_32634327
Ik heb gezegd dat ze op konden rotten, het is een schijtbank, ben blij dat ik er snel weg ben. Ze steunen het BPRC ook nog eens Verder heeft de ABN ook nog eens bloed aan de handen...
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
Onie da?!
pi_32634338
och, ik moest ook ff met m`n ID naar de ABN AMRO...

was een kleine moeite moet ik zeggen
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  maandag 28 november 2005 @ 00:33:18 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32634374
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:29 schreef LostFormat het volgende:
Wat een moeite ook om even een kopietje te maken en op te sturen.
Nou he! Alsof ze godweetwat vragen...
pi_32634446
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef mindflick het volgende:
Ik heb gezegd dat ze op konden rotten, het is een schijtbank, ben blij dat ik er snel weg ben. Ze steunen het BPRC ook nog eens Verder heeft de ABN ook nog eens bloed aan de handen...
Okay en dan ga je een nieuwe rekening bij een andere bank openen en wat vragen ze dan als eerst? Juist, je legitimatie.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 28 november 2005 @ 00:42:12 #12
81237 releaze
best of both worlds
pi_32634616
je mag em niet opsturen, je moet met je paspoort langs de bank. is nieuwe wet, alle banken moeten eraan voldoen. je hoeft maar een keer je kop te laten zien en klaar is kees.
pi_32634642
owja kut dat moest ik ook al een tijdje geleden doen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  Licht Ontvlambaar maandag 28 november 2005 @ 09:08:11 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32638229
Identificatieplicht schrijf je aan elkaar

Verder wat iedereen hier zegt... gewoon even naar de bank kopietje laten maken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32638276
Juist omdat je lang klant bent moet je dat doen. Al sinds een aantal jaar vragen banken bij het openen van een rekening legitimatie, en dan hebben ze'm meteen. Vroeger deden banken dat allicht niet, en dan vragen ze er een keer om. Het is simpelweg wettelijk verplicht, dus in dit geval ligt het niet aan de ABN AMRO.
pi_32639689
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef kenz het volgende:
Hi,

Ik wordt stapeldol van de ABN AMRO. Zij sturen mij een dreigbrief dat ik voor 9 december mij paspoort moet laten zien, want anders blokkeren zij mijn rekening. Ik ben al minstens 20 jaar (!!!) klant bi de ABN AMRO, maar nu ineens gaan ze lopen dreigen.

Zij zeggen dat dat moet van de "wet identificatie" ofzo, maar de andere banken sturen dergelijke brieven niet rond. Zowel de Postbank als de Rabo doen dat niet. Weet iemand waarom de ABN zo doet. Hebben die lui hun administratie niet op orde ofzo?

Heb jij die brief ook gehad? Ga jij naar de bank omdat zij er een zooitje van maken of zie je wel wat er van komt?
Wat is het nou voor een moeite om even langs de bank de gaan met je paspoort of id, luilak. Ze zijn tegenwoordig ook nog eens op zaterdag open dus je hoeft niet eens doordeweeks. Je kan zelfs een kopie doorfaxen!
  maandag 28 november 2005 @ 10:56:29 #17
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32639985
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef kenz het volgende:
Dreigbrief . Me dunkt dat je snel stapeldol wordt. Eén brief met een verzoek voor een kopietje is voldoende. Zoals al eerder in het topic aangestipt moeten de banken voldoen aan een wettelijke verplichting. Voor klachten moet je bij het welbekende adres zijn waar de Nederlander zich al snel tot wendt als hij/zij zich beknocht voelt: de overheid!
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_32639986
Het is voor mij wel degelijk moeite, want mijn bankfiliaal is in het weekend niet geopend en het kan alleen maar bij dat filiaal. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid een fulltime baan + deeltijd studie te hebben, maar dat betekent dat ik doordeweeks dus niet beschikbaar ben voor de bank. Of moet ik er een halve dag vrij voor nemen? Dat gaat me wat ver. Daarnaast is het niet mogelijk dat ik iemand machtig die met mijn ID komt tonen. Het punt is ZIJ willen iets van MIJ, dus in plaats van dreigen met het blokkeren van mijn rekening, zou het allemaal iets vriendelijker kunnen. Overigens vraag ik mij af of de bank uberhaupt bevoegd is om mijn rekening te blokkeren als ik mn gegevens niet kom brengen. Een dergelijke maatregel lijkt me immers niet bepaald proportioneel, als ik al iets verplicht ben jegens de bank.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 11:24:06 #19
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32640584
Argento, sommige filialen zijn ook op zaterdag geopend. Sterker nog, om de cliënten tegemoet te komen zijn enkele filialen speciaal om zaterdag open gegaan. Er werden wat extra kopieerapparaten en uitzendkrachten ingevlogen en de hele zaterdag werd er lustig op los gekopieerd. Er stond een rij van +/- 50 mensen. Dat was althans het beeld wat een collega van mij beschreef toen hij afgelopen zaterdag naar de bank toog met zijn identificatiebewijs.
That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 28 november 2005 @ 11:25:21 #20
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32640610
heb ook zo'n brief gehad van de ABN. Gewoon ff langsgaan. is alleen ter controle.
pi_32640618
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:24 schreef Bismarck het volgende:
Argento, sommige filialen zijn ook op zaterdag geopend. Sterker nog, om de cliënten tegemoet te komen zijn enkele filialen speciaal om zaterdag open gegaan. Er werden wat extra kopieerapparaten en uitzendkrachten ingevlogen en de hele zaterdag werd er lustig op los gekopieerd. Er stond een rij van +/- 50 mensen. Dat was althans het beeld wat een collega van mij beschreef toen hij afgelopen zaterdag naar de bank toog met zijn identificatiebewijs.
Op zaterdag in een rij van 50 mensen staan word je anders ook niet vrolijk van.

De bank zou natuurlijk ook gewoon kunnen vragen om een kopie, en pas bij een volgend gepland gesprek om het origineel vragen. Dat is zoals andere banken het doen.
pi_32640637
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:24 schreef Bismarck het volgende:
Argento, sommige filialen zijn ook op zaterdag geopend.
Sommigen wel, sommigen niet. Die van mij niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 11:28:40 #23
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32640672
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:56 schreef Argento het volgende:
Het is voor mij wel degelijk moeite, want mijn bankfiliaal is in het weekend niet geopend en het kan alleen maar bij dat filiaal. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid een fulltime baan + deeltijd studie te hebben, maar dat betekent dat ik doordeweeks dus niet beschikbaar ben voor de bank. Of moet ik er een halve dag vrij voor nemen? Dat gaat me wat ver. Daarnaast is het niet mogelijk dat ik iemand machtig die met mijn ID komt tonen. Het punt is ZIJ willen iets van MIJ, dus in plaats van dreigen met het blokkeren van mijn rekening, zou het allemaal iets vriendelijker kunnen. Overigens vraag ik mij af of de bank uberhaupt bevoegd is om mijn rekening te blokkeren als ik mn gegevens niet kom brengen. Een dergelijke maatregel lijkt me immers niet bepaald proportioneel, als ik al iets verplicht ben jegens de bank.
Wat een bullshit, je hoeft helemaal niet naar een bepaald filliaal te gaan om je te identificeren.. kan bij elk abn amro filliaal. Daarbij willen ze dat jij zelf je id laat zien omdat ze de foto vergelijken met je kop, snappie. En ja ze kunnen je rekening blokkeren en ja deze brief is al heeeeel vroeg verstuurd met een vriendelijkere boodschap, nu de datum dichterbij komt voeren ze de druk op. En ohoh wat erg, die ene minuut die je er voor kwijt bent..
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 28 november 2005 @ 11:32:25 #24
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32640756
heb die brief overigens al een paar maanden geleden(voor de zomervakantie) gehad.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 11:35:42 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32640825
De banken moeten voor eind 2007 alle legitimatiebewijzen gekopieerd hebben. Omdat sommige banken daar de afgelopen jaren wat laks in zijn geweest, is er nu opeens een beetje paniek.

Bij de Rabobank is het zo dat je eventueel ook langs een ander kantoor kan gaan als dat beter uitkomt. En er worden in ieder geval geen rekeningen geblokkeerd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')