abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41558015
Ik vroeg mij af...
wie neemt aan het eind van de dag - bv voor het slapen gaan - nog een keer de hele dag door en probeert daar positieve en negatieve dingen te vinden, om hiervan lering te trekken? Ook als je andere zelfreflectie toepast graag even posten met je ervaringen

evaluate on
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  woensdag 6 september 2006 @ 19:13:13 #2
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_41558137
Ja, dat doe ik wel. Dat is als kind zijnde me aangeleerd door een psycholoog en ik krijg het er niet meer uit. Eventjes denken aan hoe ik op mensen heb gereageerd, wat er is gebeurt. Soms schrijf ik zelfs op wat ik heb geleerd.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_41558187
Ja dat doe ik ook, maar dan probeer ik voornamelijk nadruk te leggen op de positieve dingen die ik heb gedaan of die me zijn overkomen. Ik ben nogal een pessimist, zie eerder de negatieve kanten en kan daar dan helemaal depri van raken
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_41558339
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:14 schreef meami het volgende:
Ja dat doe ik ook, maar dan probeer ik voornamelijk nadruk te leggen op de positieve dingen die ik heb gedaan of die me zijn overkomen. Ik ben nogal een pessimist, zie eerder de negatieve kanten en kan daar dan helemaal depri van raken
het foefje dat ik daarvoor heb gehoord; je pakt beide (positief en negatief). positief moet je proberen te versterken (als het bv gedrag is dat positief wordt beloond, kijk je of het zinvol en mogelijk is om het gedrag vaker te vertonen). voor negatieve ervaringen geldt dat je nagaat of je in het vervolg iets kan doen om zo'n situatie te voorkomen. zo niet, dan leg je het naast je neer (niet meer over nadenken).

meer ervaringen gevraagd. en ook; werkt het? ga je hierdoor je gedrag zodanig veranderen dat je er wat aan hebt?

woensdag 6 september 2006 @ 19:23:40 #5
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_41558524
Als ik niet kan slapen denk ik meestal aan zaken die die dag zijn gebeurd.
pi_41558606
Doe ik ook. Onbewust, dus niet om er leerzame dingen uit te halen. Gewoon even kijken wat je allemaal gedaan hebt. En vooral nog even nagenieten van de evt. bijzondere momenten van die dag.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:30:52 #7
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_41558794
Ja het werkt echt ik doe het soms ook wel is het kan als een heerlijke remedi werken. Ik schrijf het zelfs nog daarna van me af in een webblog alle positieve en negatieve dingen .

Ik ken zelf ook nog het foefje door de dag van achter naar het moment van opstaan door te nemen zodat je weer een heerlijk voldaan gevoel krijgt als net na dat je uitgerust bent opgestaan. Probeer het maar is.

het lijkt raar omdat je sommige dingen nog geen half uur geleden hebt gedaan maar het werkt.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_41558797
Ik doe het op de negatieve manier. Ik kan urenlang wakker liggen, te piekeren over wat ik die dag fout heb gedaan of gezegt, of als iemand anders iets heeft gedaan of gezegt wat niet aardig was of waarvan ik twijfel hoe het bedoelt was.

Ik probeer tegenwoordig met mijn vriend te praten over zulke twijfels en dingen, voordat ik ga slapen. Soms helpt het.
pi_41559227
ik en altijd blij dat ik het weer overleefd heb,
en nee, k neem de dag niet door.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
♥ K, N, R en F ♥
pi_41559700
Ik doe dat elke avond/nacht wel. Maar ik pieker er eigenlijk te lang over na, terwijl ik wéét dat het toch geen zin heeft. Wat gebeurt is, is gebeurt, maar toch blijven alle negatieve dingen van die dag toch steeds weer door mijn hoofd malen.
Wat heb je aan al die 10en als je geeneens een chick kunt scoren?
pi_41559849
Niet bewust, gaat wel onbewust want de negatieve dingen blijven hangen en als er iets positiefs was geeft dat toch een fijn gevoel.
pi_41560181
Als ik 's avonds in bed lig bedenk ik me allemaal dingen die ik nog had moeten doen. Ook reageer ik dan op sms-jes die er overdag tussendoor schoten. Niet als bewust proces, maar het gebeurd wel elke avond.
wishing that something would happen
a change in this place
'cos I'm tearing off the fancy wrapping
find an empty package
pi_41562330
Pffff neu echt niet dan word ik toch maar depri pak nu gewoon een biertje.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 6 september 2006 @ 22:54:32 #15
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41567181
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:30 schreef Lollifant het volgende:
Ik doe het op de negatieve manier. Ik kan urenlang wakker liggen, te piekeren over wat ik die dag fout heb gedaan of gezegt, of als iemand anders iets heeft gedaan of gezegt wat niet aardig was of waarvan ik twijfel hoe het bedoelt was.
Als ik er idd bewust aan ga denken, krijg ik de gedachtes die jij ook hebt. Niet bevordelijk voor de nachtrust dus.

Ik denk dat je in je slaap, oftewel je dromen, je dag ook doorneemt op een bepaalde manier.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_41567210
ik heb mijn dag net doorgenomen. sommige dingen konden beter, sommige dingen waren positief en het gedrag voor herhaling vatbaar. ga proberen het elke dag te doen, eens kijken of het mij verandert (in positieve zin).

ervaringen ben ik nog erg benieuwd naar

woensdag 6 september 2006 @ 23:39:36 #17
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41569244
quote:
Dat heb ik nou ook.
Dan slaap ik 'gewoon' een nacht niet, omdat ik teveel lig na te denken over wat ik nou weer fout gedaan heb. Ook al ben ik té moe, slaap ik nog niet
Signature.
  donderdag 7 september 2006 @ 00:26:26 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_41570865
Ik pieker ook wel eens als ik op bed lig, over negatieve dingen. Daarom probeer ik altijd zoveel mogelijk leuke dingen te doen als afleiding, en zo laat mogelijk naar bed te gaan, zodat ik iig niet wakker hoef te liggen en meteen in slaap kan vallen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_41570880
Nee doe ik nooit eigenlijk, einde van de dag thats it
op naar de volgende,terug denken heeft nooit zoveel zin
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  donderdag 7 september 2006 @ 00:27:49 #20
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41570900
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:26 schreef Maanvis het volgende:
Ik pieker ook wel eens als ik op bed lig, over negatieve dingen. Daarom probeer ik altijd zoveel mogelijk leuke dingen te doen als afleiding, en zo laat mogelijk naar bed te gaan, zodat ik iig niet wakker hoef te liggen en meteen in slaap kan vallen.
probeer ik ook vaak,
maar zoals net, ik was knettermoe, ga ik naar bed, kan ik niet slapen
Lang leve negatieve gedachten
Signature.
  donderdag 7 september 2006 @ 00:29:02 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41570932
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:26 schreef Maanvis het volgende:
Ook herkenbaar.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  donderdag 7 september 2006 @ 00:30:47 #22
78575 francoise
this is so real...
pi_41570983
Ik heb een dagboek, al schrijf ik daar niet veel meer in. Meestal slaap ik wel fijner als ik de belangrijkste momenten van de dag en hun gevolgen heb vastgelegd, toch neem ik er vaak simpelweg de tijd niet voor. Terwijl het stiekem best leuk is om dat bijvoorbeeld een jaar later terug te lezen...
pi_41571096
Nee eigenlijk niet, wel als ik mediteer, dan laat ik wel alle gedachtes en situaties aan me voorbij komen, maar niet wat ik daarvan denk of vindt.
Maar ik wil het wel opzich gaan doen, de dingen die ik heb meegemaakt doornemen en kijken wat ik niet goed deed, of juist wel
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_41571138
quote:

Ik probeer tegenwoordig met mijn vriend te praten over zulke twijfels en dingen, voordat ik ga slapen. Soms helpt het.
Dat ken ik wel ja, vooral denken aan wat anderen zeiden. Blijft hangen en pieker je maar over of het nou echt zo negatief bedoeld was of niet serieus. Ik heb ook heel vaak dat ik dat soort dingen onthoud en heel vaak aan die bepaalde zin van de ander denk als ik diegene zie. Als ik het er dan later met diegene over heb, blijkt het vaak helemaal niet zo bedoeld te zijn zoals ik het op dat moment heb geintepreteerd .
Ik had ook meestal dat ik meteen geen communicatie had meer met die persoon, maar heb toch wel geleerd dat juist wel te doen, dan blijkt vaak al heel snel dat iets anders bedoeld was en slaap je een stuk beter .
  donderdag 7 september 2006 @ 01:07:23 #25
81237 releaze
best of both worlds
pi_41571815
nee, niet echt. ik kan wel over dingen blijven denken die me de hele dag al dwarszitten, maar dat is niet echt evalueren reflecteren.. nah. dat doe ik eigenlijk de hele dag lang, maar voor het slapen gaan meestal niet.
voordat ik ga slapen duik ik meestal, als ik geen afleiding heb van dingen die me dus al de hele dag dwars zitten, ff in mn fantasiewereld. even weg van het hier en even ergens anders. dan val ik van zelf in slaap.
soms ook komen de gebruikelijke onderwerpen naar boven, zoals doodgaan enzo, maar dat probeer ik ook een beetje van me af te gaan zetten door te fantaseren. een fantasiewereld is perfect om ff niet te hoeven malen met je gedachtes. you are in complete control.
onbewust ben ik dan ook bezig met het verwerken van bepaalde zaken, ..ach, maar het is niet zo malend als terugblikken op de dag.
pi_41577864
Ik verdwijn meestal naar fantasiewereld, maar soms lig ik juist te piekeren over de dingen die ik de vólgende dag moet doen. Allerlei scenario's verzinnen over hoe bijvoorbeeld een bepaald gesprek kan gaan verlopen.

Ik denk eigenlijk vrijwel nooit na over de dag die voorbij is.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_41578382
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:17 schreef Biancavia het volgende:
Ik verdwijn meestal naar fantasiewereld, maar soms lig ik juist te piekeren over de dingen die ik de vólgende dag moet doen. Allerlei scenario's verzinnen over hoe bijvoorbeeld een bepaald gesprek kan gaan verlopen.

Ik denk eigenlijk vrijwel nooit na over de dag die voorbij is.
Heb ik ook.

Ik kan echt gaan liggen piekeren over bepaalde zaken, heel vermoeiend en heel frustrerend maar meestal valt het dan achteraf allemaal wel mee
Just because you can doesn't mean you should
pi_41578451
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:35 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Heb ik ook.

Ik kan echt gaan liggen piekeren over bepaalde zaken, heel vermoeiend en heel frustrerend maar meestal valt het dan achteraf allemaal wel mee
Nou ja, soms heb ik er wel voordeel bij, omdat ik dan van te voren al heb uitgedacht wat ik in bepaalde situaties wil gaan doen en zeggen.
Maar goed, ik sla er meestal in door en dat is niet goed natuurlijk.
Ik heb wel op een cursus ontspanningstechnieken geleerd, waarbij ik van 10 naar 1 tel en dan mezelf visualiseer in mijn 'veilige plek'. Daar is het heel vredig en rustig en daar kan ik in contact komen met mijn onderbewustzijn en alwetende raadgever.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_41578937
Ik doe dat ook wel eens.. en soms pakt dat minder uit en word het meer een soort van piekeren
Zeker met dagen als er iets minder leuke dingen zijn voor gevallen..
dus probeer dat niet meer te doen ,net voor ik ga slapen..
Salsa Española
pi_41579454
Ik doe het soms wel eens, maar alleen als er niet standaard dingen zijn gebeurd! (zowel postief als negatief)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_41580109
Ik doe dat soms. Het is wel eens handig om van een afstandje te bekijken wat je allemaal gedaan hebt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_41581101
Ik denk alleen aan de dag die gaat komen En heel soms blik ik terug.
pi_41594987
De dag overdenken
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 7 september 2006 @ 20:53:51 #34
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41595043
Als ik dat doe kan ik niet slapen, denk altijd aan hele saaie dingen die me niet bezighouden als ik in bed lig.
hallo luitjes.
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:12:14 #35
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_41616076
quote:
Ik doe het op de negatieve manier. Ik kan urenlang wakker liggen, te piekeren over wat ik die dag fout heb gedaan of gezegd
Dat dus Probeer het ook nog steeds te veranderen
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:32:57 #36
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41649967
Ik pak meestal alleen de negatieve dingen eruit bij het overdenken van de dag
---
And when the leaves fall the land looks more human