Je kunt geld winnen als je de eerste bent die een priemgetal van meer dan 10 miljoen cijfers ontdekt. Misschien is dat nu al iemand gelukt, we zullen het binnenkort zien.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:34 schreef cohen het volgende:
en wat kan je er uiteindelijk mee?
Encryptie kraken enzo.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:34 schreef cohen het volgende:
en wat kan je er uiteindelijk mee?
Ik zal wel geen verstand van wiskunde hebben, maar is het 43e Mersennegetal niet gewoon 243-1?quote:Op woensdag 6 september 2006 12:40 schreef Oud_student het volgende:
Het gaat om het 44e Mersenne getal en het tiende getal dat priem is uit de Mersenne reeks.
230,402,457-1, is het 43e Mersenne getal en priem
Mijn foutquote:Op woensdag 6 september 2006 12:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zal wel geen verstand van wiskunde hebben, maar is het 43e Mersennegetal niet gewoon 243-1?
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:40 schreef Oud_student het volgende:
Het gaat om het 44e Mersenne getal dat priem is.
230,402,457-1, is het 43e Mersenne getal dat priem is
Dat is het oude record, niet het nieuwe.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:49 schreef Oud_student het volgende:
Alle cijfers van het mogelijk nieuwe priemgetal
Helaas is het niet zo simpel dat je dat zo kunt doen, want neem eens bijvoorbeel 2^6-1quote:Op woensdag 6 september 2006 12:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zal wel geen verstand van wiskunde hebben, maar is het 43e Mersennegetal niet gewoon 243-1?
Volgens mij is dat het 14e Mersennegetalquote:Op woensdag 6 september 2006 12:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Die komen me bekend voor..quote:Op woensdag 6 september 2006 12:49 schreef Oud_student het volgende:
Ja niet goed gelezen, wanneer wordt het getal gepubliceerd?quote:Op woensdag 6 september 2006 12:49 schreef Oud_student het volgende:
Ik had het dan ook gewoon over Mersenne-getallen en niet over Mersenne-priemgetallen.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Helaas is het niet zo simpel dat je dat zo kunt doen, want neem eens bijvoorbeel 2^6-1
Dan kom je op 63 uit, en das geen priemgetal want het is deelbaar door oa 3.
eigenlijk gaat dat ook niet, want het is bewezen dat bij 2^n-1 n ook priem moet zijn.
Het zal waarschijnlijk ongeveer een week duren om het te controleren, het zal daarna wel gelijk gepubliceerd worden.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja niet goed gelezen, wanneer wordt het getal gepubliceerd?
het oude record had ruim 9 mijoen cijfers, dus het nieuwe getal zal ruim boven de 10 miljoen cijfers uitkomen.
Als je Mersenne-priemgetallen gebruikt bij je RSA dan zal die code inderdaad snel gekraakt worden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |