abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41580406
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:30 schreef Tain het volgende:

[..]

Wat valt er tegen dan bij de 360 en bekijk dit filmpje voor gameplay beelden van de Wii. Ze laten ook zien hoe je aan het spelen bent
360 ownt wel met graphix, maar kheb erop gespeeld toen hij nog niet heel lang uitwas, heb toen Kameo gespeeld (viel me best wel tegen) , PGR (super) en nog een spel waar ik de naam zo niet van weet.. en die was ook wel heel erg tof.
Dus al met al was mijn reactie wat overdreven
Zo niet.. dan toch!
pi_41580644
Ik heb mijzelf niet goed verwoord. Het gaat om 'reserves'. Dat wil zeggen, bankrekening. En de bankrekening van Microsoft met reserves geldt voor het gehele bedrijf, voor zover ik weet. Bij Sony zal het grotendeels hetzelfde zijn. En Nintendo heeft ook een vette bankrekening met 'reserves'.

Trouwens, coders voor de Xbox backwards compatibility werken ook gewoon aan Vista. Het is allemaal strak met elkaar verwoven en niet zozeer ver uit elkaar liggende divisies.

Dat jij de Wii als een langlopende filosofie van Nintendo ziet is een mening, geen feit. Mijn mening is dat het een gouden noodgreep is omdat anders het niet meer rendabel is om nog consoles te blijven maken (onder console versta ik ook 'games').

En MS kan wel degelijk veel verlies draaien. Aandeelhouders zijn en blijven tevreden zolang de lange-termijnvisie van MS winstgevend is op het gebied van games. En dat is blijkbaar het geval. Totdat die visie verwezenlijkt is dan kan MS verliezen blijven draaien op games. Die zijn ingecalculeerd, en aandeelhouders zijn daar tevreden mee.

Elke operatie die Microsoft onderneemt wordt gekenmerkt door gigantische investeringen die terugverdiend worden door andere divisies. Zolang de nieuwe operaties uitzicht bieden op meer gaan ze door totdat ze een belangrijke speler zijn. Het is hun manier van zakendoen. Niet innovatief, maar imitatief. En het laatste vereist nu eenmaal meer geld, en dat is nu net dat wat ze voor hebben op andere bedrijven.
pi_41581450
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:06 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Bron?
Zover ik weet is dat namelijk onzin.
quote:
The most ironic bit of it all is that according to developers, if either manufacturer had decided to use an Athlon 64 or a Pentium D in their next-gen console, they would be significantly ahead of the competition in terms of CPU performance.

While the developers we've spoken to agree that heavily multithreaded game engines are the future, that future won't really take form for another 3 - 5 years. Even Microsoft admitted to us that all developers are focusing on having, at most, one or two threads of execution for the game engine itself - not the four or six threads that the Xbox 360 was designed for.

Even when games become more aggressive with their multithreading, targeting 2 - 4 threads, most of the work will still be done in a single thread. It won't be until the next step in multithreaded architectures where that single thread gets broken down even further, and by that time we'll be talking about Xbox 720 and PlayStation 4. In the end, the more multithreaded nature of these new console CPUs doesn't help paint much of a brighter performance picture - multithreaded or not, game developers are not pleased with the performance of these CPUs.
beetje technisch verhaal en inderdaad, er zijn games die wel gebruik maken van alle drie de cores..maar dat ze allemaal dat doen, da's niet helemaal correct.
pi_41581456
Nou, tot maart is dit ook geen issue.
Wat een bak en wat een blunder van Sony.
Zo hoog van de toren blazen, dan is de klap ook extra hard als je genadig op je bek gaat.
MS eerst uitlachen om de launch en jezelf dan zo vernederen.
PRICELESS .
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
pi_41581844
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:53 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb mijzelf niet goed verwoord. Het gaat om 'reserves'. Dat wil zeggen, bankrekening. En de bankrekening van Microsoft met reserves geldt voor het gehele bedrijf, voor zover ik weet. Bij Sony zal het grotendeels hetzelfde zijn. En Nintendo heeft ook een vette bankrekening met 'reserves'.

Trouwens, coders voor de Xbox backwards compatibility werken ook gewoon aan Vista. Het is allemaal strak met elkaar verwoven en niet zozeer ver uit elkaar liggende divisies.
Ja, maar als je een een bedrijfseconomische studie gedaan hebt dan weet je dat zo'n divisie of SBU gewoon moet betalen voor de diensten van een andere divisie. Dit komt in de boeken bij die divisie en de dienstverlener divisie. In andere woorden, de Windows divisie verdient geld en de games-divisie verliest geld door deze investering. t Is echt niet zo dat ze zeggen van ' ach laat het geld maar zitten hoor, we hebben er genoeg van liggen hiero'. Elke manager van de desbetreffende divisie wil geld verdienen en wordt afgerekend op het resultaat, dus van vriendendienstjes is geen sprake.
quote:
Dat jij de Wii als een langlopende filosofie van Nintendo ziet is een mening, geen feit.
Je kan gewoon de bedrijfsfilosofie lezen uit de boeken hoor. Noem me 1 console van Nintendo die in de pas liep van de rest, die is er niet.
quote:
Mijn mening is dat het een gouden noodgreep is omdat anders het niet meer rendabel is om nog consoles te blijven maken (onder console versta ik ook 'games').
Noodgrepen zijn voor een bedrijf funest, er moet een strategie achterzitten als je aan de lange termijn denkt. Miyamoto riep al in het SNES tijdperk dat hij zoveel mogelijk de restricties weg wilde nemen die gamen met zich meebrengt zodat iedereen erachter kan zitten. De Wii-functionaliteit zou al op de Cube gezet worden waare het niet dat het kastje dit niet aankon. Nintendo is geen gamescompany per se maar een gameplay mechanicscompany die de franchises eraan vastplakt om makkelijker doorgang te vinden. Een console maken met veel bling-bling haalt teveel van die innoviteit weg omdat het die filosofie in de weg staat, teveel tijd moet worden gespendeerd aan de graphics ipv de gameideen. De enigste reden filosofisch gezien van Nintendo dat ze consoles maken is omdat ze dan de vrijheid hebben om de gewenste mechanics te implementeren. Die vrijheid staat in het geding als ze op andere consoles developen omdat ze dan afhankelijk zijn van het platform, de console moet aangepast worden aan de software en niet andersom. Dat is de oorsprong van de Wii en niet een noodgreep .
quote:
En MS kan wel degelijk veel verlies draaien. Aandeelhouders zijn en blijven tevreden zolang de lange-termijnvisie van MS winstgevend is op het gebied van games. En dat is blijkbaar het geval. Totdat die visie verwezenlijkt is dan kan MS verliezen blijven draaien op games. Die zijn ingecalculeerd, en aandeelhouders zijn daar tevreden mee.
Ze kunnen het wel, maar ze doen t alleen als er een toekomstige tegenprestaties tegenover staat. MS maakt in principe geen console om gamers blij te maken, maar om de huiskamer in handen te krijgen naast de desktop waardoor ze in de toekomst andere diensten kunnen leveren. In andere woorden, de investering is nu nog onderbouwt, maar krijgen ze niet de gewenste bezettingsgraad dan gaat de stekker eruit.
pi_41582148
Xbox 360.

Waarom? Online service schopt aarsch en zodra Halo 3 eraan komt flipt iedereen al helemaal door. PS3 is voor gangsta's die stoer willen lijken voor hun matties. Het is niet voor niets dat de oude xbox en de 360 nu al veelvuldig worden gebruikt bij games tournamenten. Ikzelf ben ook een tijdje een pro-gamer (een fanatieke) geweest en ik moet zeggen dat de 360 het fanatisme alleen maar in je aanwakkert. Ben je meer iemand die casual games speelt, koop een Wii. Beste is nog steeds om een Xbox360 te kopen samen met de Wii. Moet je kiezen tussen een PS3 en een 360 dan zou ik voor de 360 gaan. Houd je nog geld over voor een HD-TV

Maar overal. PC schopt nog steeds dikke aarsch.
pi_41582166
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:08 schreef Gstyles het volgende:
Alleen al voor het design zou ik wachten op de PS3! Hij ziet er gewoon prachtig uit! Verder wat ik gelezen heb is de engine in deze console twee keer zo krachtig als die van de Xbox! De spellen gaan waarschijnlijk voorzich spreken! Dat deden ze immers ook al bij de PS2! Mijn keuze is alvas gemaakt! Ik wacht liever op de PS3 dan dat ik me moet verknochten op een microsoft machine!
Jij kent je materie niet...

Wat je zegt klopt van vrijwel geen enkele kant. Het verhaal is veel technischer.
Gravity sucks...
pi_41582372
Nadat bekend werd dat GTA IV voor allebei tegelijk kwam ben ik voor de 360 gegaan, geen zin zo lang te wachten, nu al helemaal niet meer.
pi_41582403
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:51 schreef Jheronimus het volgende:
Nou, ik ben zeer tevreden met mijn 360je en ik vermoed dat de performanceverschillen tussen de 2 ook wel mee zal vallen. PS3 schijnt iets meer ruwe kracht te hebben, maar is volgens devs een kreng om te programmeren, terwijl X360 met zijn PC-like architectuur wat developer-friendlier is. Denk dat ze elkaar dus niet erg zullen ontlopen (zie het verschil tussen PS2 en de ietwat sterker XBox).
Tel daar bij op de sterkere grafische capaciteiten van de 360, de vrijwel geen performance kostende anti aliasing, het feit dat de PS3's CPU geen branch prediction ondersteund (hetgeen erg belangrijk is voor snelle game engines) en je komt al een end in de richting...
Gravity sucks...
  donderdag 7 september 2006 @ 15:13:54 #110
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_41585096
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Nadat bekend werd dat GTA IV voor allebei tegelijk kwam ben ik voor de 360 gegaan, geen zin zo lang te wachten, nu al helemaal niet meer.
En met jou vele anderen...
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_41585334
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:06 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Bron?
Zover ik weet is dat namelijk onzin.
Volgens mij heeft ie wel degelijk gelijk. Gears of War zou de eerste game zijn die gebruik maakt van alle cores.

hier een stukje erover

-edit- Ik lees net ook op het officiele GoW forum dat de X05 demo van GoW op 1 core runde en dat zelfs in de definitieve versie de andere twee cores maar in kleine mate gebruikt worden.
pi_41585361
360
-bewezen online service
-Klein grafisch verschil tussen 360 en ps3
-Goedkoper
-Is er al bijna een jaar
-Zijn dus al zat games voor
pi_41585429
En altijd leuk om te onthouden:
Microsoft komt dadelijk met nieuwe OS (Vista), zal ze wel weer een aardige som geld opleveren
Ze verdienen immers ook aan de PCgamesindustrie, wat dan weer kan worden gebruikt voor de 360.
pi_41585501
En Xbox Live is pas het begin van de Live Community natuurlijk. Straks MSN enzo op je Xbox 360 en Mobiele telefoon
  donderdag 7 september 2006 @ 15:39:25 #115
71747 Woutervn
pi_41585861
Ik zou wel eens wat screenshots willen zien van de interface van de PS3 en/of online service. Iemand??

-edit- Laat maar heb het al. Wederom blij met mijn 360

Link

[ Bericht 29% gewijzigd door Woutervn op 07-09-2006 16:04:00 ]
pi_41585928
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:24 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
En altijd leuk om te onthouden:
Microsoft komt dadelijk met nieuwe OS (Vista), zal ze wel weer een aardige som geld opleveren
Ze verdienen immers ook aan de PCgamesindustrie, wat dan weer kan worden gebruikt voor de 360.
Games voor Windows is erg goed, een community maken van PC gebruikers net als met Xbox Live is erg verstandig.

En alex4allofyou: Je hebt wel grotendeels gelijk, hoewel ik nog steeds niet overtuigd ben van een jarenlang van revoren uitgedacht plan van Nintendo om de Wii zo te brengen. Pas nadat Yamauchi daar vertrok begon Nintendo zich meer te ontwikkelen als een consolemaker die buiten de gebaande paden liep.
pi_41586129
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:39 schreef Woutervn het volgende:
Ik zou wel eens wat screenshots willen zien van de interface van de PS3 en/of online service. Iemand??

Link
Ik mag hopen dat dat filmpje over de PSP interface gaat. Windows 98 zag er qua interface nog beter uit, niet te geloven.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:49:25 #118
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_41586155
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:21 schreef devv05 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ie wel degelijk gelijk. Gears of War zou de eerste game zijn die gebruik maakt van alle cores.

hier een stukje erover

-edit- Ik lees net ook op het officiele GoW forum dat de X05 demo van GoW op 1 core runde en dat zelfs in de definitieve versie de andere twee cores maar in kleine mate gebruikt worden.
We hebben het dus over de periode voor de release van de console...
Ik weet overigens zeker dat ik gelijk heb alleen met mijn geometry wars voorbeeld. Komtie:

Only a few types of object affect the grid. As the grid system is rather expensive to calculate, it actually runs on the second core along with the audio system, (the first core being dedicated to gameplay and particles, the third is used to render the audio).

http://www.bizarreonline.net/news_article.php?action=fullnews&showcomments=1&id=64

maw het is gelul dat niet alledrie de cores gebruikt worden. Tuurlijk het kan efficienter en geometry wars vast ook wel op 1 core, maar het gebeurt dus niet.
pi_41586223
Ze zullen wel iets bedoeld hebben van niet alle 3 de cores worden volledig benut ofzo.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:52:37 #120
71747 Woutervn
pi_41586263
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:48 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dat filmpje over de PSP interface gaat. Windows 98 zag er qua interface nog beter uit, niet te geloven.
Ik heb daarna de link weer geedit. Vond een ander filmpje via youtupe. Ziet er wel beter uit, maar nog steeds zo verrot onoverzichtelijk.
pi_41586273
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:39 schreef Woutervn het volgende:

Link
Tis best een redelijke interface alleen totaal niet overzichtelijk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:53:16 #122
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_41586277
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:51 schreef devv05 het volgende:
Ze zullen wel iets bedoeld hebben van niet alle 3 de cores worden volledig benut ofzo.
Oh dat geloof ik meteen, maar dat niveau bereik je pas op het einde als de console al aan het sterven is
  donderdag 7 september 2006 @ 15:55:48 #123
71747 Woutervn
pi_41586358
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:53 schreef Tain het volgende:

[..]

Tis best een redelijke interface alleen totaal niet overzichtelijk
My words exactly
pi_41586437
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:55 schreef Woutervn het volgende:

[..]

My words exactly
Voor de PSP is dezelfde interface al wat overzichtelijker doordat je minder opties in het menu hebt staan, maar nu
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:01:32 #125
71747 Woutervn
pi_41586528

Waarschijnlijk niet de release interface

Maar lees de reacties van de fanboys:
quote:
Een mooie functionele interface, die overigens ook niet veel verschilt van de interface van de PS3 die op de E3 was te zien, ik heb daarvan ook een filmpje gezien met dezelfde interface, maar met een andere achtergrond.

Het schept wel mooi eenheid met de PSP, maar op een of andere manier had ik toch wat meer creativiteit verwacht
quote:
Simpel maar toch mooi, lekker rustig. Ziet er goed uit, jammer genoeg is de screenshot een beetje wazig.
quote:
geef mij de ps3 dan maar stuk stijlvoller vind ik.
quote:
Ik hoopte al dat ze dit niet gingen veranderen. Het PsP menu was in mijn ogen ook al ongelofelijk geslaagd. Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat er geen icoontjes zijn voor video of music. Gezien hij een HD zal hebben en een memorystick slot op de duurdere versie zou ik het toch leuk vinden om er wallpapers en muziek op te kunnen zetten :/
pi_41586545
Ik vind die interface van de PS3 in één woord waardeloos. Dit is toch helemaal niets in vergelijking tot het Xbox Live systeem?
  donderdag 7 september 2006 @ 16:07:05 #127
71747 Woutervn
pi_41586671
Hier een filmpje van de (hoop ik voor PS3 fans) release interface:

Link

Dan nog errug onoverzichtelijk hoor, maar goed.
Het lijkt er alleen een beetje op alsof die gast niet echt het beeld bestuurd maar dat het gewoon een filmpje is wat je ziet.
pi_41587866
quote:
Alleen al voor het design zou ik wachten op de PS3! Hij ziet er gewoon prachtig uit! Verder wat ik gelezen heb is de engine in deze console twee keer zo krachtig als die van de Xbox! De spellen gaan waarschijnlijk voorzich spreken! Dat deden ze immers ook al bij de PS2! Mijn keuze is alvas gemaakt! Ik wacht liever op de PS3 dan dat ik me moet verknochten op een microsoft machine!
Ziehier wat de Sony hype kan aanrichten

DESIGN - is idd mooi, net zoals de 360 en de Wii, maar aangezien ie enorm lomp is komt ie op de laatste plek IMO

ENGINE = software waar developers games mee maken, ik denk dat je bedoeld de hardware, hoewel de processor beter is dan de 360 is de videokaart weer minder krachtig, in andere woorden zijn ze bijna gelijk

GAMES - aan de ene kant hebben we Nintendo die met de grootste launch komt aller tijden en aan de andere kant de 360 die al een flinke catalogus heeft en 2e generatie spellen eraan zit te komen. De PS1 en 2 ruleden door 3rd party support, maar die krijg je voornamelijk als je veel consoles verkocht hebt, en dat moet ik nog zien op korte termijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door alex4allofyou op 07-09-2006 17:10:10 ]
pi_41588112
Kut topic, slotje
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
pi_41588354
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:47 schreef Ipho het volgende:
Kut topic, slotje
Blijf dan weg.
pi_41588843
Sjonge jonge, het is onderhand meer een PS3 bash-topic geworden. Alle 360 fans verzamelen zich hier om anderen te overtuigen een 360 te halen lijkt het wel..

De interface van de PS3 is niets mis mee, lekker strak en simpel en met een custom achtergrond erbij al gelijk een heel ander zicht. Als je nog nooit op een PSP ermee gewerkt hebt kun je er ook niet echt een oordeel over vellen lijkt me. De werking ervan is ook supersnel
PSN id: NL_SToRM
pi_41589077
En toevallig ben ik in het bezit van een PSP. Het voldoet voor een handheld best aardig, maar in vergelijking met Xbox Live is het een lachertje. Erg slecht van Sony weer.
pi_41589177
Wat heeft dat menu nou weer met Live te maken, bedoel je de interactie ofzo.
En we hebben trouwens nog nieteens gezien hoe de uiteindelijke versie eruit gaat zien.
pi_41589207
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:27 schreef SToRM81 het volgende:
Wat heeft dat menu nou weer met Live te maken, bedoel je de interactie ofzo.
En we hebben trouwens nog nieteens gezien hoe de uiteindelijke versie eruit gaat zien.
Ik bedoel het Xbox Live systeem en met name het dashboard, sorry. En inderdaad, nog niet gezien, maar ik kan het wel raden nu.
pi_41589236
Moi aussi. Bezig ook een PSP... maar great vink'm ook niet...

(hou wel van m'n PSP'tje hoor )
Gravity sucks...
pi_41589394
Vanaf de TGS mogen jullie zoveel bashen als jullie willen (als er een reden voor is)
Als ze dan nog niet iets concreets hebben laten zien dan ga ik me pas zorgen maken, maar ik verwacht dat we dan wel alles te zien zullen krijgen over wat we mogen verwachten (in 2007 )
pi_41590128
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:55 schreef devv05 het volgende:

[..]

Blijf dan weg.
Nee, geef me een goede reden waarom dit topic wel open mag blijven. En andere fanboy topics niet. Als iemand vraagt moet ik een PSP of een DS kopen. Welke raden jullie me aan, dan is het ook een kut topic en gaat die opslot. Dit precies het zelfde.
pi_41591029
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:04 schreef Ipho het volgende:

[..]

Nee, geef me een goede reden waarom dit topic wel open mag blijven. En andere fanboy topics niet. Als iemand vraagt moet ik een PSP of een DS kopen. Welke raden jullie me aan, dan is het ook een kut topic en gaat die opslot. Dit precies het zelfde.
Lekker boeiend, dat is nog geen reden om hier de huilie uit te gaan lopen hangen.
pi_41591116
quote:
2x zo krachtig is echt dikke onzin.
De ps2 was trouwens, qua GFLOPS, ook sneller dan de XBOX. Toch zagen de games er op de XBOX mooier uit.
De GPU van de X360 is veel flixebeler en krachtiger. Ergo, eerst zien dan geloven.
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_41591140
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:40 schreef devv05 het volgende:

[..]

Lekker boeiend, dat is nog geen reden om hier de huilie uit te gaan lopen hangen.
Doe ik niet, ik verspreid net als iedereen in dit topic me mening. En die was dat ik deze topic kut vind.
pi_41591560
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:44 schreef Ipho het volgende:

[..]

Doe ik niet, ik verspreid net als iedereen in dit topic me mening. En die was dat ik deze topic kut vind.
Maar daar heb je toch een mooi topic report knopje voor Dat hoef je niet in de discussie te gooien. Als je dat wel moet doen moet je dat onderbouwen
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_41591920
zat ik vanavond in de trein op weg naar huis van me werk ... en ja natuurlijk de spits dr bij (of metro) 1 van de 2 wat ziet mijn oog????????

ps3 vertraagt tot maart ipv nov dit jaar ,,,,, dit was btw natuurlijk alleen maar voor europa :s nja
pi_41593038
1 ding snap ik trouwens niet.. die specs van de PS 3 zijn toch allang klaar? dat ding wordt al geproduceerd... als hij in europa ergens Q1 uitkomt.. betekent niet dat hij nog beter gaat worden...
De ps3 en de 360 liggen erg dicht bij elkaar qua specs.. tis aan de developers om dit te benutten en een leuke game te maken.. ik heb liever een game op de 360 met materige graphics dan een game op de PS3 die supermooi is maar een buttverhaal..
pi_41593130
verkeerde topic
Houd van een lijntje.
pi_41593255
quote:
Op donderdag 7 september 2006 19:54 schreef wc-eend het volgende:
ik heb liever een game op de 360 met materige graphics dan een game op de PS3 die supermooi is maar een buttverhaal..
Dat is het nou juist, de PS3 heeft fantastische graphics én spellen
pi_41593327
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:00 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Helaas heeft de Xbox 360 er alleen een stuk meer
pi_41593406
quote:

[..]

Waar is het bewijsmateriaal dan? Wat ik er van heb gezien is niet veel boeiender dan wat er op de 360 is verschenen. Of je doelt misschien op wat prerendered shots waar het kooppubliek mee wordt lekker gemaakt.

Zolang er nog amper ingame beelden van de PS3 zijn is het gewoon afwachten. Ze mogen wel opschieten want bij de 360 was rond deze tijd toch al wat materiaal beschikbaar waarmee je een indruk kon vormen hoe de games er ingame uit zouden zien.
pi_41593633
quote:

[..]

xbox 360 --> hitman (ook op ps2 maarja 360 versie beter), dead rising, pgr 3, oblivion, COD 2, Gears of War, GTA 4, PES, Assasin's creed en nog veel meer..

PS3 --> Final Fantasy and MGS kunnen me daar boeien.. GTA en Assasin's creed konden me boeien.. maarja.. die komen ook op 360..

ik begon met ps 1 en toen ps 2, kreeg een xbox en toen een 360.. ps 1 en 360 zijn overall winners
pi_41594271
quote:
Op donderdag 7 september 2006 19:54 schreef wc-eend het volgende:
1 ding snap ik trouwens niet.. die specs van de PS 3 zijn toch allang klaar? dat ding wordt al geproduceerd... als hij in europa ergens Q1 uitkomt.. betekent niet dat hij nog beter gaat worden...
In elk product zitten in de beginfase wat kleine foutjes die bijv oververhitting tot gevolg hebben of dat de speler bijv krassen zou kunnen maken. Deze foutjes zijn meestal bij de 2e of 3e lichting grotendeels of helemaal verholpen. Dus we hebben grote kans dat als er kinderziektes in de PS3 zitten dat deze al verholpen zijn als hij hier uitkomt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41594328
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:02 schreef devv05 het volgende:

[..]

Helaas heeft de Xbox 360 er alleen een stuk meer
Die is ook al langer uit he
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:13 schreef wc-eend het volgende:

[..]

xbox 360 --> hitman (ook op ps2 maarja 360 versie beter), dead rising, pgr 3, oblivion, COD 2, Gears of War, GTA 4, PES, Assasin's creed en nog veel meer...
Buiten GoW geenéén 360 exclusive killer app
Dan doet de PS3 het met MGS en FF13 al beter terwijl die nog nieteens uit is
pi_41594657
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:34 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Die is ook al langer uit he
[..]

Buiten GoW geenéén 360 exclusive killer app
Dan doet de PS3 het met MGS en FF13 al beter terwijl die nog nieteens uit is
Ja, Halo 3 en Mass Effect, waardeloze games. Om er zo maar gauw even 2 te noemen want de lijst is te lang.

MGS boeit de meeste mensen niet (ik vind er geen bal aan) en FF13 is Japanse meuk en volgens mij niet eens exclusief.
pi_41594969
Ow en leukste is dat met Vista de 360 en Vista PC's crosslinken kunnen
En zoals we nu al kunnen zien zal de 360 voornamelijk exclusives krijgen (PS3 exclusive? Ow, die kopen we wel ff op )
pi_41595719
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:43 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ja, Halo 3 en Mass Effect, waardeloze games. Om er zo maar gauw even 2 te noemen want de lijst is te lang.

MGS boeit de meeste mensen niet (ik vind er geen bal aan) en FF13 is Japanse meuk en volgens mij niet eens exclusief.
Oke, dat zijn er 3 dan Maar Mass Effect is volgens mij nog nieteens speelbaar getoond, dan kan ik ook wel over Killzone 2 beginnen
En ik denk dat MGS wel wat populairder is dan de titels die jij voor de 360 noemt.
En waar FF13 buiten de PS3 op zou moeten komen zou ik niet kunnen zeggen

[ Bericht 6% gewijzigd door SToRM81 op 07-09-2006 21:19:05 ]
pi_41595931
Mass Effect is 'the most anticipated game' van 2007. MGS is inderdaad populair maar ook zwaar overhyped. Hetzelfde geldt trouwens wel een beetje voor Final Fantasy.

Maar ik noemde slechts enkele voorbeelden. Natuurlijk heb je ook nog games als RalliSport Challenge 2, Forza 2, Fable 2 en wat dacht je van Huxley? Kane & Lynch: Dead Men, Lost Odyssey, Blue Dragon, Viva Pinata zijn nou ook niet echt slechte games. En ja ik kan nog verder gaan maar dat doe ik niet
pi_41596267
Niemand ooit farcry instincts Predator gegamed?
pi_41597004
Jawel?
pi_41597655
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:18 schreef devv05 het volgende:
Mass Effect is 'the most anticipated game' van 2007. MGS is inderdaad populair maar ook zwaar overhyped. Hetzelfde geldt trouwens wel een beetje voor Final Fantasy.

Maar ik noemde slechts enkele voorbeelden. Natuurlijk heb je ook nog games als RalliSport Challenge 2, Forza 2, Fable 2 en wat dacht je van Huxley? Kane & Lynch: Dead Men, Lost Odyssey, Blue Dragon, Viva Pinata zijn nou ook niet echt slechte games. En ja ik kan nog verder gaan maar dat doe ik niet
Ik kan er ook nog meer opnoemen wat ik niet ga doen, want dit is een eindeloze discussie die nieteens meer om games gaat naar mijn idee
Games afkraken vanwege het systeem waarop ze komen
pi_41597744
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:12 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Oke, dat zijn er 3 dan Maar Mass Effect is volgens mij nog nieteens speelbaar getoond, dan kan ik ook wel over Killzone 2 beginnen
En ik denk dat MGS wel wat populairder is dan de titels die jij voor de 360 noemt.
En waar FF13 buiten de PS3 op zou moeten komen zou ik niet kunnen zeggen
Nadeel van de PS3 is dat FF13 en MGS pas over een jaar of anderhalf(heel optimistisch)/twee uit gaan komen en dan heb je waarschijnlijk eerst alleen nog de japanse versie van FF13
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41597754
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:57 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Ik kan er ook nog meer opnoemen wat ik niet ga doen, want dit is een eindeloze discussie die nieteens meer om games gaat naar mijn idee
Games afkraken vanwege het systeem waarop ze komen
Is MGS eigenlijk al speelbaar getoond? Dus in de zin van beelden waarbij je ziet dat een speler de hoofdpersoon kan rondbewegen ed. Tot nu toe heb ik alleen maar een hd trailer gezien namelijk.
pi_41597901
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:00 schreef Tain het volgende:

[..]

Nadeel van de PS3 is dat FF13 en MGS pas over een jaar of anderhalf(heel optimistisch) uit gaan komen en dan heb je waarschijnlijk eerst alleen nog de japanse versie van FF13
Tja, maar er zullen nog wel wat andere leuke spellen uitkomen in de tussentijd denk ik zo
De PS3 komt nou eenmaal laat uit, Halo3 is er ook maar pas over een jaar...ik vermaak me tot maart in ieder geval wel met mn 360 en PS2
pi_41598690
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:03 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Tja, maar er zullen nog wel wat andere leuke spellen uitkomen in de tussentijd denk ik zo
De PS3 komt nou eenmaal laat uit, Halo3 is er ook maar pas over een jaar...ik vermaak me tot maart in ieder geval wel met mn 360 en PS2
Je hebt een 360 en dan speel je nog weleens op je PS2? damn, verschil PS2 en 360 is nogal gruwelijk zeg maar, bijna hetzelfde als een atari 2600 en een amiga
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_41598828
Amiga rules
Dat de PS2 spellen er wat minder uitzien betekend toch niet dat het minder goeie spellen zijn?
En zo gruwelijk groot is het verschil nou ook niet hoor.
pi_41599026
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:25 schreef masterdave het volgende:

[..]

Je hebt een 360 en dan speel je nog weleens op je PS2? damn, verschil PS2 en 360 is nogal gruwelijk zeg maar, bijna hetzelfde als een atari 2600 en een amiga
Vind het verschil eigenlijk helemaal niet zo groot, wellicht dat GOW daar een eind aan maakt maar tot nu toe zijn t geliktere versies van de XBOX. Wil niet zeggen dat het niet mooi is natuurlijk...
pi_41599585
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:33 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Vind het verschil eigenlijk helemaal niet zo groot, wellicht dat GOW daar een eind aan maakt maar tot nu toe zijn t geliktere versies van de XBOX. Wil niet zeggen dat het niet mooi is natuurlijk...
Dan moet je een fatsoenlijke (HD)TV kopen Sorry hoor, maar als ik nu nog een PS2-game opzet schrik ik me kapot hoe lelijk die zijn.
pi_41599757
quote:

[..]

Een gelikte xbox, ga weg man, op een sdtv misschien ja, maar op me samsung 32' ziet het er echt wel VEEL beter uit als de xbox. over ps2 maar niet te beginnen...*proest*
GamerTag
pi_41600793
En dan te bedenken dat de PS3 1080p gaat doen
pi_41600927
Wat (nog) geen tv ondersteund, waar voorlopig geen game gebruik van maakt en ik kan me zowieso niet voorstellen dat ik nog scherper beeld nodig heb
pi_41605671
Ow, en Assassin Creed komt ook naar 360. Hij neemt meteen een hoop vriendjes mee
  vrijdag 8 september 2006 @ 02:11:54 #169
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_41606070
quote:

[..]

Het gaat natuurlijk ook puur om het spelplezier: speel jij graag spellen die op de PS2 wel te doen zijn dan houdt het gewoon op
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 8 september 2006 @ 02:16:46 #170
12888 Skull-splitter
pi_41606132
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:20 schreef SToRM81 het volgende:
En dan te bedenken dat de PS3 1080p gaat doen
Mjah, maar de games zelf niet, die blijven stabiel steken op 720P...
pi_41608027
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 02:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mjah, maar de games zelf niet, die blijven stabiel steken op 720P...
idd, omdat next-gen graphics en 1080p beroerde framerates zou halen, ik las het gister op Fok!, goh, waarom zou MS het gewoon bij 720p hebben gehouden, misschien wel omdat MS niet zo naief als sony is? 1080p is dus alleen handig voor de films, maar daarvoor koop ik dus geen PS3, want dat blu-ray de standaard gaat worden is alles behalve zeker.
GamerTag
  vrijdag 8 september 2006 @ 09:47:39 #172
71747 Woutervn
pi_41609505
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 08:12 schreef masterdave het volgende:

[..]

idd, omdat next-gen graphics en 1080p beroerde framerates zou halen, ik las het gister op Fok!, goh, waarom zou MS het gewoon bij 720p hebben gehouden, misschien wel omdat MS niet zo naief als sony is? 1080p is dus alleen handig voor de films, maar daarvoor koop ik dus geen PS3, want dat blu-ray de standaard gaat worden is alles behalve zeker.
En wanneer komen er fatsoenlijk 1080P TV's op de markt? Die ook nog eens betaalbaar zijn voor het gemiddelde van het gamend volk?
pi_41609852
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:47 schreef Woutervn het volgende:

[..]

En wanneer komen er fatsoenlijk 1080P TV's op de markt? Die ook nog eens betaalbaar zijn voor het gemiddelde van het gamend volk?
Dat is idd ook nog een knelpunt, dat gaat nog een jaar of 2 duren voordat echte 1080p schermen te betalen zijn. Nee, ik denk dat Sony het heel moeilijk gaat krijgen, of de PS3 moet me echt verrassen met de physics van dat apparaat waar de 360 nog een puntje aan kan zuigen.
GamerTag
pi_41611386
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:48 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dan moet je een fatsoenlijke (HD)TV kopen Sorry hoor, maar als ik nu nog een PS2-game opzet schrik ik me kapot hoe lelijk die zijn.
Ik heb een Samsung LC32r72 HDTV en gebruik componenten kabel. Natuurlijk zie ik wel verschil maar als ik God of War eropzet en t speel dan is t verschil gewoon helemaal niet zo groot. t Heeft te maken met mijn verwachting en perceptie dat next-gen is en ik ben niet echt onder de indruk van de leap. Dat was ook al het geval toen ik bijvoorbeeld Doom3 op de PC op mn HDTV speelde.

Zie ik verschil? Tuurlijk.
quote:
Een gelikte xbox, ga weg man, op een sdtv misschien ja, maar op me samsung 32' ziet het er echt wel VEEL beter uit als de xbox. over ps2 maar niet te beginnen...*proest*
Ze zijn zoals ik zei gelikter ja.
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:12:36 #175
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41612890
Bij het kiezen van een console moet je niet te gefixeerd zijn op de hardware. Je moet gewoon kijken naar de games. Ik koop zeker een PS3 omdat die gewoon games krijgt die ik wil hebben. Zodra de Xbox360 games krijgt die ik wil hebben zal ik die ook zeker kopen, maar dat is voorlopig nog niet het geval.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_41612945
quote:

[..]

Tsja, en zo is elke PC game een geliktere versie van een vorig deel, en zo zal elke game voor de Wii ook een geliktere GC-uitstraling hebben. Niks mis mee, IMO en hoe je ze bestuurt draagt daar weinig tot niks aan bij.
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:45:26 #177
12888 Skull-splitter
pi_41613680
Binnenkort LED-backlit LCD's van Samsung op de markt, misschien het overwegen waard...
pi_41613818
Feit is wel, een game mag er nog zo mooi uitzien, maar als de besturing zuigt dan ben je er ook snel op uitgekeken. Mooie graphics is ook iets waar je (te) snel aan gewend raakt, terwijl een spel met een goeie gameplay nog lang gespeeld kan worden

Gisteren heb ik de FNR3 demo voor mn 360 eens gedownload. Zag er erg goed uit, maar die gameplay was echt niks voor mij...TDU is daarentegen grafisch wat minder dan een andere racegame (PGR3), maar de gameplay is echt heel erg leuk Ik heb die demo ook al uren zitten spelen.
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:53:39 #179
145074 Diablos79
pi_41613904
Ik verwacht eigenlijke beide van een game, ik wil zowel goed graphics(en geluid) samen met goede gameplay. Met de hardware van tegenwoordig(en die gaat komen) hoeven er geen lelijke games meer te zijn.
pi_41614072
Nee, oke ik heb ook liever een grafisch mooi spel dan een lelijk.
Door de meer realistische graphics word je toch meer in de game betrokken.

Maar ik speel zo af en toe nog wel eens een Amiga spelletje
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:01:12 #181
145074 Diablos79
pi_41614141
Maar Amiga spellen waren voor hun tijd ook niet lelijk .. Er is groot verschil tussen wat nu oud is en wat gewoon lelijk is.
pi_41614337
Ik lees hier en in andere topics dat het verschil tussen de 360 en mijn oude box niet zo heel groot is. Ik vraag me af of het het wel waard is om mijn xbox in te ruilen tegen een 360. Behalve dan dat PES6 niet op de xbox uitkomt
Bijna 360 bezitter...
pi_41614423
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:09 schreef damian25 het volgende:
Ik lees hier en in andere topics dat het verschil tussen de 360 en mijn oude box niet zo heel groot is. Ik vraag me af of het het wel waard is om mijn xbox in te ruilen tegen een 360. Behalve dan dat PES6 niet op de xbox uitkomt
Ik heb ze beiden onder mijn tv staan en zie toch echt duidelijk verschil tussen die twee met graphics
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41614789
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:09 schreef damian25 het volgende:
Het verschil is enorm groot, niet alleen grafisch maar ook op andere punten (betere AI mogelijk, veel meer open gebieden en vrijheid, etc)
pi_41614869
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tsja, en zo is elke PC game een geliktere versie van een vorig deel, en zo zal elke game voor de Wii ook een geliktere GC-uitstraling hebben. Niks mis mee, IMO en hoe je ze bestuurt draagt daar weinig tot niks aan bij.
Ik zeg alleen maar dat de leaps minder spectaculair zijn als vroeger, de overgang van NES naar SNES of van SNES naar PS was gewoon . Verder heeft de PC zo'n gigantische stap gemaakt de laatste jaren dat je gewoon al gewend bent aan de next gen voordat je ook maar 1keer een nxt gen console in huis huis hebt gehaald. De physics moeten flink op de schop, ik denk dat dat next gen ook echt next gen maakt, dat of andere vernieuwingen. Scherpere renders vind ik gewoon niet meer spectaculair als de poppetje dezelfde gedragingen hebben zoals altijd.
Waar ze ook vanaf moeten is de voorspelbaarheid, vaak speel ik een spel en dan weet ik al gauw wat ze van me verlangen en welke methoden/ aanwijzingen er zijn die ik kan gebruiken. Zoiets als RE4 will do just fine.
pi_41614967
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:53 schreef Diablos79 het volgende:
Ik verwacht eigenlijke beide van een game, ik wil zowel goed graphics(en geluid) samen met goede gameplay. Met de hardware van tegenwoordig(en die gaat komen) hoeven er geen lelijke games meer te zijn.
Die zijn er IMO ook (bijna) niet meer, probleem is alleen dat men de lat meteen weer legt bij het hoogst haalbare, nu is dat Crysis en over een jaar weer een andere. Spellen zoals Okami, daar kan ik nog wel warm voor lopen.
pi_41630914
Nou ik heb m he .. de xb 360 en me game farcry instincts predator ! op een 32" lcd hd tv en ik moet zeggen ik ben tevree!

l8`r!
pi_41631352
Gefeliciteerd met je aankoop Far Cry vond ik niet eens een heel bijzondere game, er zijn veeel betere. Maar dat ontdek je allemaal nog wel, veel plezier
pi_41632865
Dankje man dat denk ik ook wel ....

Slotje mag wel hoor mods

quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:16 schreef devv05 het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop Far Cry vond ik niet eens een heel bijzondere game, er zijn veeel betere. Maar dat ontdek je allemaal nog wel, veel plezier
pi_41706595
Gefeliciteerd met je beslissing, en FCI:P is inderdaad verreweg nog niet de beste die ik gezien heb
Quod licet Jheronimi, non licet Jovi
XboxLive Gamertag: Jheronimus
pi_41707165
ik heb een ps2 en xbox gehad, heb nu een xbox360.

ps2 en xbox(1) hebben me beide nooit echt weten boeien, nooit echt veel achter gezeten, stond soms een maand in het stof.

de 360 heeft iets, ik zit er bijna iedere dag wel achter, veel met live ook bezig, ik ben er echt verslaafd aan, het is een mooi apparaat, het heeft iets, tis vreemd, maar de 360 pakt me gewoon in zijn wereld, en live is helemaal geweldig!!

ik geloof niet dat de ps3 me kan pakken, en vooral gratis internet service geloof ik niet, dan moet je waarschijnlijk per game zelfs gaan betalen.
dood aan sony nu, ben geen fanboy, maar sony behandeld de gamer op dit moment gewoon niet goed!!
Sj0erd666 :(
  maandag 11 september 2006 @ 16:20:34 #192
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_41709561
heb een ps2 gehad , net verkocht voor een Xbox360

overigens blijft de laatste maar tot maart , dan gaat tie er onherroepelijk uit
vindt het zkr een zeer goede console , maar sony trekt me toch meer

ook al is het een kutstreek wat sony geleverd heeft, in maart ben ik dat alweer vergeten

heb ook nog een psp..... kom tijd te kort
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_41709681
Snap niet waarom Sony mensen meer zou trekken, kan er echt maar weinig argumenten voor bedenken. Dat handjevol exclusives en... ohnee, dat was het al.
  maandag 11 september 2006 @ 16:30:38 #194
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_41709882
yep

same old things

final fantasy , metal gear solid

maar dat even apart genomen, de console zelf spreekt me gewoon meer aan, en dat heeft niet eens zoveel met de games te maken

leg mij eens uit waarom jij de 360 zo beter vindt dan , heeft veel met persoonlijke smaak te maken
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_41709956
Met name door de betere games (betere exclusives, meer westers georienteerd) en natuurlijk het onverslaanbare Xbox Live.

Ik zie gewoon simpelweg geen reden om een PS3 aan te schaffen, zelfs al zou ik willen. Final Fantasy vind ik te uitgemolken. Final Fantasy X vond ik leuk maar daarna werd het saai. MGS heb ik nooit leuk gevonden, saai spel.
  maandag 11 september 2006 @ 16:43:53 #196
145074 Diablos79
pi_41710285
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:33 schreef devv05 het volgende:
Met name door de betere games (betere exclusives, meer westers georienteerd) en natuurlijk het onverslaanbare Xbox Live.

Ik zie gewoon simpelweg geen reden om een PS3 aan te schaffen, zelfs al zou ik willen. Final Fantasy vind ik te uitgemolken. Final Fantasy X vond ik leuk maar daarna werd het saai. MGS heb ik nooit leuk gevonden, saai spel.
Ik vind de Xbox360 juist geen betere games bieden, en helemaal geen betere exclusives. Maar ja ik houd dan ook meer van jap games dan van westerse games. En ik vind het aanbod op de 360 wat te beperkt tot shooters en sportspellen, veel leuke rpg's, vechtspellen, platform, aktie en avonturen spellen zijn er niet op.
pi_41710394
Tja, als je meer van Japanse games houdt dan is de PS3 inderdaad een betere keuze. Maar dat is bij mij dus niet het geval
  maandag 11 september 2006 @ 16:52:19 #198
145074 Diablos79
pi_41710548
Dat kan Maar nu zie wel gelijk waarom ook veel mensen voor de PS3 kiezen en niet voor Xbox360. Waarschijnlijk zal ik ze uiteindelijk toch wel allebij hebben. Als ik weer een mobieltje koop neem ik gewoon een abbo waar je een 360 bij krijgt .. En de PS3 koop ik sowieso wel.
  maandag 11 september 2006 @ 16:54:02 #199
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_41710609
ik vindt het zo wel eens prettig om er normaal over te kunnen praten , zonder dat er gelijk gebasht wordt

maar ik denk dat diablo daar een key-point heeft

sony heeft een grote naam opgebouwd voor de RPG fanbase

o.a ondergetekende

enigste RPG die ik ken zover op de Xbox360 is Oblivion & Fable op de oude box , waarvan ik de laatste niet eens zkr weet of het wel een rpg is

[ Bericht 29% gewijzigd door Deacon_Tigra op 11-09-2006 16:59:05 ]
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_41712584
RPG lijst van de Xbox 360 (tot nu toe verschenen of aangekondigd binnen niet al te lange tijd:

- Blue Dragon
- Oblivion
- Elveon
- Enchanted Arms
- Fable 2
- Final Fantasy XI
- Golden Axe
- Kameo (niet echt een RPG, soort van)
- Kingdom under Fire: Circle of Doom
- Lord of the Rings: The White Council
- Lost Odyssey
- Mass Effect
- Overlord
- Two Worlds

Met name Blue Dragon, Fable 2, Mass Effect, en ik denk ook wel KuF, Overlord en Two Worlds zijn toppers in wording. Wellicht dat de PS3 meer RPG titels krijgt (en dan met name Japanse, dit zijn vooral westerse RPG's), maar ik vind er toch een aantal hele mooie titels tussenzitten.

Doe op de eerste titels maar eens wat Google werk als je nieuwsgierig bent

Mass Effect is nu al samen met BioShock (komt ook op 360) de most anticipated game of 2007. Blue Dragon is een RPG game die zich denk ik kan gaan meten met Kingdom Hearts. Fable 2 bouwt voort op het eerste deel natuurlijk, waar veel RPG-liefhebbers al verslaafd aan waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')