Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:15 |

Welkom bij de Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!
We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 50 meets geweest. Met mooi weer wordt er zeer regelmatig gereden, vaak op zondag.
Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht 
BMW R1100S '01 - (RichardGie) Cagiva Raptor 650 '01 - (Makster) Honda CBR600F '92 - (Raptor2096) Honda CBR600F '94 - (Dribbel79) Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer) Honda CBR900RR '98 - (Mercy_symbol) Honda VFR400R NC30 '91 - (Vodkat) Kawasaki ER-6N '06 - (Koffiekoekje) Kawasaki VN1500B '94 - (Cadfael) Kawasaki ZR-7 '01 - (Ikookhier) Kawasaki ZX9R '00 - (Kratjuh) Kawasaki ZXR400 '92 - (BazzieK) Suzuki DRZ - (Youp) Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X) Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085) Suzuki GSF600N '96 - (Hicham) Suzuki GSX-R 600 '98 - (Gawaine) Suzuki GSX-R 750 '85 - (Dunc) Suzuki TL1000R '98 - (Worldbeater) Suzuki SV650S '00 - (BWT) Suzuki SV1000S '05 - (RB) Yamaha Fazer '01 - (FemaleRebbel) Yamaha YZF600R Thundercat '98 - (McNasty) Yamaha Dragstar XVS 1100C '08 - (Rib-i)
Kawasaki ZXR400 '96 - (Hollander172) Nog geen motor - Ondeugend Nog geen motor - R2-D2 Suzuki GSX600F '04 - (PeerkeMikuni) Suzuki RF900R RS2 '96 - (TR_Roadkill) Under construction - (One_Punch_Mickey)
Lessers: Aprilia RS125 - (Dark0z) Nog geen motor - (Faithy) * Datum geheim Nog geen motor - (Macchia_Nera) * 7 september 2006 Suzuki-fan - (TimoBasso) Suzuki-fan - (Emme-r-tje)
Junior: Minibike - (Worldbeater Jr.)
VGV (Vaak Gestelde Vragen):
Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op? Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.
Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog? Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.
Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken? Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.
Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet? Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.
Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven? Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.
Wie maakt er eventueel foto's? Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.
Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden? Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.
Waar komen jullie vandaan? Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.
Wie maakt de topics? De laatste FokMC'er (zie lijstje met motoren hierboven) is degene die ook het nieuwe topic start. Als dit te lang duurt, kan een andere FokMC'er dit doen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kan je hier vinden 
Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers? Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.
Waarom sta ik in een bepaalde categorie? Dit wordt democratisch bepaald door een meerderheid van stemmen. De stemcommissie is '1' groot, de kiesgerechtigde is de Topicstarter. Bij het signaleren van onregelmatigheden dient de zeurkous melder een klacht in bij de klachtencommissie van FOK MC
Klachtencommissie Mocht je ergens niet tevreden over zijn dan meld je dat hier. Mocht je nog meer te zeuren melden hebben dan doe je dat hier. Is het nog niet naar wens opgelost meld dan je opmerking hier.
Enkele nuttige links Motor kopen? Marktplaats, Speurders, Duitse motoren + BPM-Calculator Onderdelen, kleding & aftermarket parts Bikebandit, Motozoom, Louis, Superpole, Japarts Motorreparatie Motorcycle repair
Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico




 |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:17 |
FIPO! |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:19 |
SEPO |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:19 |
TRIPOD |
Mercy_symbol | dinsdag 5 september 2006 @ 21:22 |

Deze Blade is echt te gek |
kratjuh | dinsdag 5 september 2006 @ 21:22 |
Whatever 
Wat een lillűkke fietsen ..  |
-XX- | dinsdag 5 september 2006 @ 21:23 |
Nice gekozen onderwerp! Ik vind alleen die extreem gebogen kontjes niet zo!








Deze zijn grandioos tof 

 |
kratjuh | dinsdag 5 september 2006 @ 21:24 |
quote: Hoe kom jij opeens aan al die pics ...  |
Crashcat | dinsdag 5 september 2006 @ 21:25 |

tvp |
kratjuh | dinsdag 5 september 2006 @ 21:26 |
quote: Blauw  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:27 |
Een mooie fighter is niet liluk
Ik weet niet of ik er 1 zou bouwen op basis van een supersport, een V-Twin daarentegen |
-XX- | dinsdag 5 september 2006 @ 21:28 |
 deze Buell dan







 |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:32 |
Die Buell is
Je hebt een verbazingwekkende goeie smaak vwb motoren |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 21:34 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:13 schreef Rib-i het volgende:[..] Het erge was nog dat de mevrouw die ik had geholpen nog een keer langskwam en vrolijk toeterde Voortaan geen tussentijdse stops meer maken  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:35 |
quote: Stop van minimaal 30 minuten |
-XX- | dinsdag 5 september 2006 @ 21:36 |

bling bling!



ughe ugh..



Prrrrrr sommige zijn echt TE VEEL van het goede whaha 
spelletje |
Roderick2085 | dinsdag 5 september 2006 @ 21:37 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:12 schreef -XX- het volgende:Ik zag zon voorstukje van blik op de weg  Hoe dat programma ook heet HAHA!  Het had er een van hier kunnen wezen Zo'n kereltje op een motor , zon off road!, politie er achter aan  Gewoon overal doorheen krossen! Maar politie was hem te slim af dieuwde hem er af!  quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:13 schreef Rib-i het volgende:[..] Het erge was nog dat de mevrouw die ik had geholpen nog een keer langskwam en vrolijk toeterde gaat lekker he, dat ding van jou  quote: over een high-mount gesproken  quote: jij mag tvp'tjes plaatsen  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:38 |
quote: Specs van deze fighter: Motor: CBR 900 RR Bj. 93 (Jektkit/K&N-Luftfilter) Rahmen: CBR 900 RR Bj. 93 Schwinge: MV Agusta F4 (Muttern NIRO) Felgenmutter: NIRO-Eigenbau Gabelbrücken: Eigenbau Kotflügel vorne: Streetware Riser: Streetware Gabel: USD ZXR 400 Maske: Extec II (Street-Machines) Felgen: vorne Serie 3,5x16 hinten MV Agusta F4 6x17
Ik kan geen duits maar jij hebt een vertaalfabriekje naast je zitten |
hollander172 | dinsdag 5 september 2006 @ 21:38 |
 |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 21:40 |
quote: |
Crashcat | dinsdag 5 september 2006 @ 21:41 |
Ow... zag niet dat het een topic over streetfighters ging.

nieuwe tvp |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 21:41 |
quote: Handig |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:43 |
quote: Breek me de bek niet open |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 21:48 |
quote: Klik
 |
kratjuh | dinsdag 5 september 2006 @ 21:50 |
quote: quote: Eindelijk zijn we het eens ! 
Al zou men kunnen mierenneuqen dat ik het over de kleur had ...  |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 21:51 |
quote: *leermoment*
Dat heet Duitse kont. quote: Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen. En gewoon een hele lelijke rug. SPOILERKratjuh vind geloof ik alles leuk. |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:52 |
quote: Ik ga morgenvroeg naar pols motoren in waalwijk, kijken wat ze hebben staan |
kratjuh | dinsdag 5 september 2006 @ 21:53 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:51 schreef Worldbeater het volgende:[..] Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen. Kratjuh vind geloof ik alles leuk. Ik ben juist zeer kritisch ...
Een ronde lijn is ook een lijn, waarom geen vrouw die voorop dezelfde rondingen heeft als achterop .. 
En nee dan bedoel ik geen blote-billen-gezicht ..  |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 21:55 |
quote: Hoe vroeg en zin in gezelschap |
kratjuh | dinsdag 5 september 2006 @ 21:57 |
quote: Zoek een baan ofzo, aso .. 
Ik wil ook elke dag rijden .. |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 21:58 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:51 schreef Worldbeater het volgende:[..] Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen. En gewoon een hele lelijke rug. SPOILERKratjuh vind geloof ik alles leuk. Ze heeft geen een smalle kont SPOILERmeestal zie ik toch alleen de kruin van haar hoofd |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 21:58 |
quote: Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken. Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man. Was echt een deceptie..... |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 21:58 |
quote: Moet idd wel gaan opletten met brandstofverbruik nu  |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:00 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:[..] Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken. Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man. Was echt een deceptie..... Vind het eerder een deceptie dat jij weet hoe een man in bed aanvoelt |
kratjuh | dinsdag 5 september 2006 @ 22:01 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:[..] Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken. Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man. Was echt een deceptie..... Ga dan ook niet met (ex-)collega's liggen rommelen .. 
Pics? |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 22:01 |
quote:De Aprilia SXV 5.5 [..]  koud moet de fiets ongeveer 3-4.000 toeren stationair draaien, eenmaal op temperatuur staat de fiets afgesteld op 1.900 rpm. |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:02 |
quote: Flink toeren draaien  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:03 |
quote: Rond 10:00 bij Pols?quote: Ik wil een baan quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:[..] Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken. Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man. Was echt een deceptie..... Ik heb nog nooit het bed gedeeld met een mager iemand, dus ik zou het niet weten |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:08 |
quote: Uhm net even gekeken hoe ik moet rijden, afspreken bij het PV is zeker geen optie? |
Mercy_symbol | dinsdag 5 september 2006 @ 22:08 |
quote: dat lijkt me een lekker rijdende motor |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 22:08 |
quote: Ik wist het.. Maar als je een vrouw aanraakt, en het voelt zachtjes gezegt niet bijzonder, dan moet het wel als een man aanvoelen. SPOILERHow did I get in to this.. quote: Nou ja, ze was ook echt ex... nam afscheid op de zaak. Viel wel op , iedereen een afstandelijk handje, en ik kreeg een paar dikke kussen. Had ik niet verwacht.......
... en de week er op ineens een mail op de zaak of ik een keertje wilde stappen. Ze had mij nog nooit gemaild. SPOILERWat wel fout is geweest, is die vrouwlijke klant waar ik even een artikel perse aan huis moest bezorgen. |
kratjuh | dinsdag 5 september 2006 @ 22:09 |
Ik ga ff tv kieken op de beamer vanuit bed .. Daarna pitten .. 
Truste  |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:12 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Worldbeater het volgende:[..] Ik wist het.. Maar als je een vrouw aanraakt, en het voelt zachtjes gezegt niet bijzonder, dan moet het wel als een man aanvoelen. SPOILERHow did I get in to this.. Zeer matige redding  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:13 |
quote: Dan wordt het ietsje later, uhmm... 10:00 -10:15 PV?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Worldbeater het volgende:[..] Ik wist het.. Maar als je een vrouw aanraakt, en het voelt zachtjes gezegt niet bijzonder, dan moet het wel als een man aanvoelen. SPOILERHow did I get in to this.. [..] Nou ja, ze was ook echt ex... nam afscheid op de zaak. Viel wel op  , iedereen een afstandelijk handje, en ik kreeg een paar dikke kussen. Had ik niet verwacht....... ... en de week er op ineens een mail op de zaak of ik een keertje wilde stappen. Ze had mij nog nooit gemaild. SPOILERWat wel fout is geweest, is die vrouwlijke klant waar ik even een artikel perse aan huis moest bezorgen.
Je zou een boek moeten schrijven over je avonturen |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:14 |
quote: Ietsja later, damn, sta normaal graag zo vroeg mogelijk op Maarre ben wel om 10:15 bij het PV ok? |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:15 |
quote: Truste |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:16 |
quote: |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:17 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:14 schreef BazzieK het volgende:[..] Ietsja later, damn, sta normaal graag zo vroeg mogelijk op  Maarre ben wel om 10:15 bij het PV ok? Is goed Ik heb net op de website gekeken Zijn best duur |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:19 |
quote: Alles is duur tegenwoordig |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 22:19 |
quote: Nou ja, sommige antwoorden komen pas in kracht aan als de ontvanger wat meer ervaring krijgt. quote: Ik hou het tegenwoordig uiterst kort en bondig na ervaringen in het Fok! MC topic 2 tot en met 400. SPOILEREdit details al weg voor het posten. |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:20 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:19 schreef Worldbeater het volgende:[..] Nou ja, sommige antwoorden komen pas in kracht aan als de ontvanger wat meer ervaring krijgt. En het niveau blijft zakken |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:23 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:19 schreef Worldbeater het volgende:[..] Ik hou het tegenwoordig uiterst kort en bondig na ervaringen in het Fok! MC topic 2 tot en met 400. SPOILEREdit details al weg voor het posten. Ik zal eens de oude verhalen gaan lezen... als ik tijd heb |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 22:26 |
quote: Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien. Keeee, back on topic. quote:HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (Deel 2) In het eerste deel van dit artikel gingen we nogal ver in op de theorie van het tunen. In dit artikel laten we de computer, pen en papier links liggen en gaan we weer eens sleutelen. De geflowde cilinderkoppen gaan we, samen met een nokkenas kit, op het blok monteren.
We beginnen maar met het onderblok. Een veel gemaakte fout bij het kiezen van de nokkenas voor een straatfiets is dat men denkt "hoe heter, hoe beter". Dit gaat misschien wel op voor je relatie maar niet voor je nokkenas. Daar zijn we weer. quote: Tijd heeft voor jou sinds kort een nieuwe dimensie. |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 22:29 |
V-twin info voor -XX- quote:HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (deel 1)
In Bigtwin No 78 hadden we al beloofd om terug te komen op het flowen van cilinderkoppen. Hierbij dan het beloofde artikel.
Sommige Harley-rijders monteren lukraak wat onderdelen op hun motor en en denken dan snel te zijn. Soms wordt er een buurman bijgeroepen die ervaring heeft met het opvoeren van bromfietsen maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk. Hoe gaat het tunen van een motor nu eigenlijk in zijn werk en wat voor mogelijkheden zijn er zoal als je een standaard motorblok hebt, niet teveel geld wilt uitgeven en toch als een speer van zijn plek wilt gaan? Dit artikel bestaat uit twee delen, het eerste deel is een beetje theoretisch, terwijl het tweede deel laat zien hoe je het in praktijk uitvoert.
Wat is nu eigenlijk een motorblok? Wel, het antwoord is redelijk eenvoudig, niets anders dan een flinke luchtpomp. Een motorblok zuigt via het luchtfilter lucht aan, de lucht stroomt door de carburateur waar er wat benzine in verstoven wordt, gaat via het inlaatkanaal en de inlaatklep de cilinder in, wordt daar in elkaar geperst, explodeert en verlaat via de uitlaatklep, het uitlaatkanaal en de uitlaatpijp weer het blok. De kracht van de explosie gebruik je om het blok arbeid te laten verrichten. Het is natuurlijk logisch dat er in de weg die de lucht aflegt geen opstakels mogen zijn en dat de doorstroming in het gehele systeem zo optimaal mogelijk moet zijn. Alleen als alles optimaal op elkaar is afgestemd krijgen we een motor die zo economisch mogelijk is en die voor een minimum aan brandstof een maximum aan energie levert. Met de luchtpomp in gedachten is het begrijpelijk dat een grote carburateur weinig voordelen biedt als de rest van het systeem daar niet op afgestemd is. Nu gaan veel mensen zeggen: "dan monteren we toch een nokkenas met een grotere lichthoogte ?". Dit gaat echter ook maar ten dele op want je kunt de klep wel mijlenver opengooien maar dan hoeft de klepdoorlaat of de doorlaat en/of vorm van het inlaatkanaal nog niet groot genoeg te zijn. Het is zelfs zo dat je, als je moet kiezen, beter een paar geflowde koppen in combinatie met een standaard nokkenas kunt monteren dan een "hete" nokkenas met standaard koppen. Hoe moet je het geheel nu optimaal krijgen ? In de pionierstijd van het tunen ging men steeds iets aan het blok veranderen en daarna het blok op een vermogenstestbank zetten, hetgeen veel tijd en geld kostte omdat er vaak wat verprutst werd en in al dat gesleutel veel tijd ging zitten. Gelukkig is dat tegenwoordig, met de komst van de computers, allemaal wat eenvoudiger geworden. Er zijn vandaag de dag computerprogramma's waar je alle gegevens van het blok in kunt voeren, zoals de slag, boring, gegevens nokkenas, klep grootte, toerental, gewicht motorfiets enz. enz. die dan keurig aangeven wat je aan de motor moet doen om er zoveel mogelijk rendement uit te halen. Dit klinkt natuurlijk weer eenvoudiger dan dat het in werkelijkheid is, want er blijven natuurlijk altijd faktoren over waar de computer geen rekening mee houdt, maar de weg naar meer vermogen is tegenwoordig minder lang dan vroeger. Nog even een tip voor de computerfreaks onder de Bigtwin lezers: Als je geen programma kunt vinden waar de Evolution modellen in voorkomen, ga dan op zoek naar de gegevens van het 350 Chevrolet small-block motorblok, want de overeenkomst is bijzonder groot tussen die twee. De cilinderkop is natuurlijk een heel belangrijk onderdeel in de "luchtpomp". De computer kan wel aangeven wat er door het blok aan mengsel moet stromen maar hoe kun je dan bepalen dat het ook werkelijk gebeurt? Hier hebben we een z.g. "flowbank" voor nodig. De flowbank is een noodzakelijk stuk gereedschap als je een beetje serieus met tuning aan de gang wilt gaan. Je meet hiermee de hoeveelheid lucht die bij een blok naar binnen en naar buiten kan stromen en je kunt er op die manier voor zorgen dat de flow (= doorstroming) die je volgens je computer berekeningen moet hebben ook aanwezig is. De factoren die medebepalend zijn voor de flow zijn het luchtfilter, carburateur, de kanalen in de kop, kleppen, verbrandingsruimte en de uitlaat. Je gaat deze metingen eerst doen met de kale cilinderkop, waarna je er later diverse soorten spruitstukken, carburateurs, luchtfilters etc. aan toe gaat voegen. Nu zou je denken; hoe meer ik in en uit het blok kan laten stromen, hoe beter het is. Dit gaat echter niet zonder meer op. Als vuistregel geldt dat, afhankelijk van het gebruik van de motor, er een bepaalde verhouding moet bestaan tussen de inlaatflow en de uitlaatflow. Voor een motor die voornamelijk op de weg bereden wordt en dus een brede powerband moet hebben, moet de uitlaatflow ongeveer 86 tot 90 procent van de inlaatflow zijn. Voor high performance motoren die voornamelijk op de dragstrip gereden worden, is een uitlaatflow van 92 tot 95 procent van de inlaatflow meer in de richting. Deze laatste motoren verliezen dan vrij veel vermogen bij lage toeren en ze zijn in dat toerengebied slecht af te stellen. Met deze regel in ons achterhoofd gaan we nu eens een originele Evo cilinderkop op de flow-bank zetten. Uit afbeelding 1 blijkt dat de verhouding in de flow tussen de inlaat- en de uitlaatpoort boven een lift van 0.300 inch (= 7,62 MM.) aardig de mist in gaat. Ook is duidelijk te zien dat je de klep boven de 7,62 MM. wel verder open kunt zetten maar dat de flow niet groter wordt, hetgeen natuurlijk wel het geval zou moeten zijn. Je kunt dus in je standaard blok wel een nokkenas met een hogere lift zetten maar het resultaat zal niet echt overweldigend zijn. Wat vermogenswinst zit er altijd wel in omdat de timing van de nokkenas natuurlijk ook een rol speelt en Harley bij de originele nokkenas ook nog een beetje aan het milieu en de geluidseisen moet denken, maar eigenlijk ben je met je "super" nokkenas een mug met een atoombom aan het doodgooien.
Zo, laten we nu onze standaard koppen eens onder handen gaan nemen. Uit de metingen op de flow-bank was al gebleken dat de inlaatpoorten het grote struikelblok waren. Om dit probleem op te lossen pakken we een kit die voor het grootste deel van S&S komt (de inlaat-klepzitting + klepveren + schotels) met een paar kleppen van precision machining. De inlaatklep heeft een diameter van 1,940 inch (= 49,276 MM.) i.p.v. de standaard klep die 1,840 inch (=46,736 MM.) meet. Na het verwijderen van de oude klepzitting frezen we de kop uit voor de nieuwe, grotere klepzitting. Tevens passen we de poorten in de kop aan zodat het inlaatkanaal mooi aansluit op de grotere zitting. Bij het aanpassen van het kanaal op de grotere zitting moet je zeer zorgvuldig te werk gaan. Want een groot kanaal wil niet zeggen dat de motor sneller wordt. Door telkens iets te wijzigen en de koppen op de flowbank te zetten kun je precies zien wat je doet. Behalve de hoeveelheid flow moet je ook goed in de gaten houden hoe de gassen door de poorten stromen. Met behulp van rook en dunne draadjes kun je dit op de flowbank bekijken. Na montage van de S&S klepzetel, de grotere inlaatklep en het aanpassen van de kanalen kregen we als resultaat afbeelding 2. Je kunt zien dat de problemen die we bij een lift van ongeveer 7,5 MM. en hoger hadden aardig opgelost zijn. We hebben voor de grap ook in een kop een klepzitting gemonteerd die uit de normale autobranche afkomstig is, maar ondanks dat de inwendige diameter hetzelfde is, flowt een normale zitting veel minder. Nader onderzoek wees uit dat de afwijkende vorm van de S & S klepzitting bij een lift tussen de 2 mm. en 6 mm., een winst in flow gaf van ongeveer 8 procent. Ook kwamen we er bij de testen achter dat een standaard S&S spruitstuk, door de korte bochten direct achter de carburateurflens, een vrij slechte flow heeft. Door nu een vulblok (dat vaak bij de carburateur geleverd wordt) te monteren, werd de flow plotseling veel beter. Dit vulblok bleek ook op een standaard kop vrij veel winst op te leveren. Na enkele daagjes "flowen" bleken de Evolution cilinderkoppen toch ingrijpend verbeterd te kunnen worden en als je nu bedenkt dat de gemiddelde snelle nokkenas een lift van 0,500 inch (= 12,7 MM.) heeft dan begrijp je dat je eigenlijk niet om aangepaste koppen heen kunt als je sneller wilt gaan of je motor thermisch wat gezonder wilt maken. Ook een opvallend detail is dat de eerste Evo koppen in de ongewijzigde uitvoering een veel betere doorstroming hebben dan de latere modellen. In deel twee van dit artikel zullen we verder gaan met de montage van de koppen op het motorblok in combinatie met een andere nokkenas.
FLOW GEGEVENS 1340 CC STANDAARD EVOLUTION CILINDERKOP MET S & S INLAAT SPRUITSTUK
---------------------------------------------------------
INLAAT
Lift in MM. 2,35 4,70 7,05 9,40 11,75 13,10
Flow in CFM 33,34 70 95,81 110,77 115,94 117,41
UITLAAT
Lift in MM. 2,03 4,06 6,1 8,13 10,16 12,19
Flow in CFM 22,64 50,73 71,33 86,40 93,60 99,69
FLOW GEGEVENS 1340 CC BEWERKTE EVOLUTION CILINDERKOP MET S & S INLAAT SPRUITSTUK
INLAAT
Lift in MM. 2,46 4,93 7,39 9,86 12,32 14,78
Flow in CFM 35,45 71,78 105,23 130,70 140,30 145,80
UITLAAT
Lift in MM. 2,03 4,07 6,1 8,13 10,16 12,19
Flow in CFM 24,02 50,10 69,56 86,40 99,14 108,55
HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (Deel 2) In het eerste deel van dit artikel gingen we nogal ver in op de theorie van het tunen. In dit artikel laten we de computer, pen en papier links liggen en gaan we weer eens sleutelen. De geflowde cilinderkoppen gaan we, samen met een nokkenas kit, op het blok monteren.
We beginnen maar met het onderblok. Een veel gemaakte fout bij het kiezen van de nokkenas voor een straatfiets is dat men denkt "hoe heter, hoe beter". Dit gaat misschien wel op voor je relatie maar niet voor je nokkenas. Je kunt veel beter kiezen voor een nokkenas die een goed gemiddelde geeft in het gebruiksgebied van je motor dan iets te monteren dat niet stationair loopt, benzine zuipt en alleen boven de 8000 toeren vermogen levert. De keus is afhankelijk van je rijstijl, het gewicht van je motor, je cilinderinhoud etc. Je dealer wil je vast wel helpen om de juiste keuze te maken. Zelf kozen wij voor de 502 nokkenas van S&S die als kit geleverd wordt, samen met een set chrome-molybdeen stoterstangen, een setje ringen die er voor zorgen dat je hydraulische units geen verkeerde dingen kunnen gaan doen bij hoge toeren en een set klepveren met schotels (foto 1). De vermogenswinst die je uit deze kit kunt halen is al eens in Bigtwin No. 78 beschreven. Het voordeel van een complete kit is dat je er altijd van verzekerd bent dat je onderdelen krijgt die bij elkaar passen en een leuke bijkomstigheid is dat de fabrikanten voor een kit minder geld rekenen dan voor alle onderdelen apart. De nokkenas wordt normaal volgens het werkplaats hanboek gemonteerd en omdat we van het motorblok graag lang plezier willen hebben gooien we de plastic breather valve gelijk maar op de berg die we al hebben liggen en vervangen we hem door een stalen model van S&S. Na het nokkenasdeksel weer gemonteerd te hebben maken we de lifterblokken en de nokvolgers goed schoon. We monteren de hydraulische units weer in de nokvolgers waarbij we gelijk de ringen monteren die er voor zorgen dat de units zich niet kunnen "oppompen" bij hoge toeren. Denk eraan dat de lifterblokken goed uitgelijnd moeten worden op het carter met een speciaal conisch boutje. Nu het onderblok weer dichtgeschroefd is pakken we de cilinderkoppen. Bij de kit worden per klep drie klepveren gemonteerd. Een normale binnenveer, een buitenveer en nog een speciale platte veer die tussen de binnen- en de buitenveer inkomt. De platte veer zorgt dat de harmonische trillingen gedempt worden, waardoor de klepveren tot ruim boven de 7500 toeren per minuut zwevingsvrij hun werk blijven doen. Voor de bovenste veerschotel bestaat de keus uit titanium schotels of stalen modellen. De stalen modellen zijn geperforeerd om gewicht te besparen en om de olie de gelegenheid te geven makkelijk bij te klepveren te komen en zo de boel wat te koelen. Zelf monteer ik het liefst de stalen modellen omdat ze wat minder kwetsbaar zijn, maar als je liever titanium modellen monteert geeft dat ook geen problemen. Bij de kit wordt een zeer uitgebreide handleiding geleverd zodat de montage voor een goede monteur geen problemen moet geven. Na de koppen kompleet gemaakt te hebben met kleppen, veren, schotels en spieen gaan we eerst even meten of we voldoende ruimte hebben voor de lichthoogte van de nokkenas zoals beschreven wordt in de bijgeleverde handleiding. Nu moeten we even een bezoek gaan brengen aan de plaatselijke speelgoedwinkel en een pakje boetseerklei gaan kopen. Als je zegt dat het voor je kleine broertje is lachen ze je echt niet uit. We plakken nu bovenop de zuiger, in de uitsparingen voor de kleppen, een flinke plak van de boetseerklei. Hierna monteren we de koppakkingen, cilinderkoppen, tuimelaars en de stoterstangen. De stoterstangen stellen we zo af dat de speling in de hydraulische units nul is. Nu gaan we het krukas voorzichtig een slag rond draaien om de kleppen een afdruk in de boetseerklei te laten maken (foto 2). Als de krukas een keer rond geweest is gaan we met een klein lampje door de inlaatpoort in de verbrandingskamer kijken en draaien net zo lang door tot beide kleppen van een cilinder open staan en de twee klepschotels zo dicht mogelijk bij elkaar komen. De afstand tussen de twee kleppen moet minimaal 0,04 inch (1,02 mm.) zijn. Dit kun je het makkelijkst controleren met een gebogen stukje ijzerdraad van de juiste dikte dat je door het bougiegat naar binnen steekt (foto 3). Via het gat van de inlaatpoort kun je dan zo zien of je het vrij tussen de twee kleppen door kunt halen. Als we dit bij beide cilinders gecontroleerd hebben gaan we de koppen weer demonteren en de afdrukken van de kleppen in de boetseerklei controleren. De boetseerklei mag nergens dunner in elkaar gedrukt zijn dan 0,06 inch (1,53 mm.). Als een maat niet goed is moet je met een freesje de boel een beetje aanpassen tot je wel voldoende tolerantie hebt. Na alle boetseerklei zorgvuldig verwijderd te hebben kun je het bovenblok definitief gaan monteren en afbouwen. Werk hierbij schoon en nauwkeurig met goede momentsleutels en leg het werkplaatshandboek naast je op de werkbank. Bij het afstellen van de kleppen moet je even opletten want door de montage van de ringen in de units gaat deze afstelling niet meer volgens het HD-boek. De methode hiervoor is eigenlijk nog eenvoudiger dan die voor originele lifters. Je draait, met een geheel ontvette nokvolger, de stoterstang zover uit dat je hem nog net vrij rond kunt draaien zonder dat je hem op en neer kunt bewegen. Eigenlijk heeft dus de hydraulische unit helemaal geen speling. Doordat de aluminium cilinders en de koppen, als zij op temperatuur zijn, uit gaan zetten krijgt de unit de mogelijkheid om zich een beetje met olie te vullen. Het voordeel van dit systeem is dat bij het stationair lopen de motor mooi geruisloos loopt en dat je bij hoge toeren niet de problemen hebt die bij hydraulische units nog wel eens optreden. Natuurlijk doe je het afstellen als de nokvolger in zijn laagste stand staat. Nu we klaar zijn met het blok hoeven we het alleen nog maar in de motor te bouwen en niets staat een proefrit meer in de weg. Denk er wel aan dat je een andere onsteking moet monteren dan de originele, omdat deze nogal wat ingebouwde begrenzingen heeft en het is zonde dat een goed en snel blok afgeknepen gaat worden door een milieu-vriendelijke/Harleyrijder-onvriendelijke ontsteking. Deze ingreep zoals beschreven in de twee delen van dit artikel is bijzonder interessant omdat de kosten in verhouding laag zijn en het resultaat verbluffend.
Keep moving,
Ger Dijkshoorn. |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:30 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:26 schreef Worldbeater het volgende:[..] Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien. Keeee, back on topic. [..] Daar zijn we weer. [..] Tijd heeft voor jou sinds kort een nieuwe dimensie. Alles is nieuw, heb nog nooit thuisgezeten |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:31 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:26 schreef Worldbeater het volgende:[..] Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien. Keeee, back on topic.
Link eens wat van die verhalen, heb tijd zat maar ben ook ongekend lui  |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 22:34 |
quote: En wordt je dochter al gek van pappa op haar lip? Of is ze blij met haar grote kroelbeer in de buurt? quote: Welke verhalen?SPOILERDie op Fok! ben ik allemaal nog weg aan het editten. Bij nader inzien toch maar een skôpje graag. |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:36 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:34 schreef Worldbeater het volgende:[..] En wordt je dochter al gek van pappa op haar lip? Of is ze blij met haar grote kroelbeer in de buurt? Het laatste
quote:[..] Welke verhalen? SPOILERDie op Fok! ben ik allemaal nog weg aan het editten. Snel lezen dan |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:37 |
quote: Schopje is klaar en nu linken godverdomme |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:38 |
Hmm MF werkt niet mee  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:40 |
quote: Ja, ik zag het. Over een halfjaartje kan ie van mij zijn |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:41 |
quote: Je kan beter een crosser kopen  |
hicham | dinsdag 5 september 2006 @ 22:42 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:03 schreef Rib-i het volgende:Vanmiddag aan het rijden, staat er een mevrouwtje met pech. Ik bied mijn hulp aan, ze krijgt de auto gestart bedankt me en rijd weg. Ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten [ afbeelding] Alles gecontroleerd, dat rood knopje op het stuur noodstop/dodemansknop  , contact bij de jiffy, de tank ... alles is goed. Ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten [ afbeelding] Monteur gebeld, die zegt: "laat de motor 10 minuutjes staan dan start ie weer." Ik wacht precies 10 minuten, nog steeds niets, dus ik bel de ANWB. Na 10 minuten zie ik de ANWB auto, probeer de motor weer te starten, slaat ie in een keer aan Dus de ANWB man stapt uit en die vraagt wat er aan de hand is. Ik vertel het verhaal, heeft ie nog de accu doorgemeten en het opladen. Alles goedgekeurd Ik heb mijn motor straf gegeven door naar Zeeland te rijden Gaat lekker joh, met je motert de laatste tijd 
Je had de boel zeker laten verzuipen de eerste keer, de tweede keer nogmaals en de derde keer deed mr. ANWB het op de juiste manier?  quote: 
Alleen mag die bugspoiler er wel af en die streetfighterkoplamp moet nog een beetje anders |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:43 |
quote:
Vandaag ook nog en beetje gecrossed Moest de ZZR toch straffen |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:44 |
quote: En hij loopt al zo soepel |
Worldbeater | dinsdag 5 september 2006 @ 22:45 |
quote: Dat is dan wel weer leuk. quote:
Tijdje terug foto's gepost van iemand die crossbanden onder zijn Fireblade had gemonteerd. Met een lange wheelie over een aardappelveld.
Bye all. |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:46 |
Hmm, na een half uur ben ik er uit hoe ik op de snelweg naar waalwijk zou moeten komen. Let op dit is 2 minuten rijden vanaf mijn huis Als ik ooit naar frankrijk moet rijden ben ik 3 jaar aan routeplanning kwijt  |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:46 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:45 schreef Worldbeater het volgende:[..] Dat is dan wel weer leuk. [..] Tijdje terug foto's gepost van iemand die crossbanden onder zijn Fireblade had gemonteerd. Met een lange wheelie over een aardappelveld. Bye all. |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:48 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:42 schreef hicham het volgende:[..] Gaat lekker joh, met je motert de laatste tijd  Je had de boel zeker laten verzuipen de eerste keer, de tweede keer nogmaals en de derde keer deed mr. ANWB het op de juiste manier?  Daar lijkt het wel op, morgen nog maar eens proberen. Moet jij morgen naar school? |
hicham | dinsdag 5 september 2006 @ 22:52 |
quote: Jep, rest van de week ook 
Dat droomrooster dat ik een paar dagen geleden hier had gepost zal niet lang meer zo blijven Binnenkort waarschijnlijk gewoon 5 dagen per week pauprisch  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:53 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:45 schreef Worldbeater het volgende:[..] Dat is dan wel weer leuk. [..] Tijdje terug foto's gepost van iemand die crossbanden onder zijn Fireblade had gemonteerd. Met een lange wheelie over een aardappelveld. Bye all. Trusten quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:46 schreef BazzieK het volgende:Hmm, na een half uur ben ik er uit hoe ik op de snelweg naar waalwijk zou moeten komen. Let op dit is 2 minuten rijden vanaf mijn huis  Als ik ooit naar frankrijk moet rijden ben ik 3 jaar aan routeplanning kwijt  Zie ik je dan in Waalwijk of bij het PV? Ik moet wel om 12:15 thuis zijn Een lange rit zit er niet in Een snelle wel |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:55 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef hicham het volgende:[..] Jep, rest van de week ook  Dat droomrooster dat ik een paar dagen geleden hier had gepost zal niet lang meer zo blijven  Binnenkort waarschijnlijk gewoon 5 dagen per week pauprisch  Jammer, anders had ik morgen even naar A'dam gereden
Timeschedule: 10:15 PV Den Bosch 10:30 Pols 10:40 ri. A'dam 11:20 A'dam 11:30 ri. Tilburg 12:15 Tilburg |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:56 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:53 schreef Rib-i het volgende:[..] Zie ik je dan in Waalwijk of bij het PV? Ik moet wel om 12:15 thuis zijn  Een lange rit zit er niet in  Een snelle wel Gewoon PV, aangezien ik nu nog niet weet waar ik van de snelweg afmoet en waar en heenmoet in waalwijk 
Enne weer sollictatie? |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 22:57 |
quote: Vind hem tering lelijk 
Kiijk hoe die gozer zijn remklauwen voor heeft bevestigd |
hicham | dinsdag 5 september 2006 @ 22:57 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:46 schreef BazzieK het volgende:Hmm, na een half uur ben ik er uit hoe ik op de snelweg naar waalwijk zou moeten komen. Let op dit is 2 minuten rijden vanaf mijn huis  Als ik ooit naar frankrijk moet rijden ben ik 3 jaar aan routeplanning kwijt  Ben je'n fucking wijf ofzo Snelwegen zijn het makkelijkst van het wegennet  |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 22:59 |
quote: Ik kan gewoon niet navigeren |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 22:59 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:56 schreef BazzieK het volgende:[..] Gewoon PV, aangezien ik nu nog niet weet waar ik van de snelweg afmoet en waar en heenmoet in waalwijk  Enne weer sollictatie? Nee, kinderopvang |
hicham | dinsdag 5 september 2006 @ 22:59 |
quote: Sowieso slecht te beoordelen met handschoenen, tanktas, tentje en helm in de weg. Ik denk dat Mercy bevooroordeeld is omdat het een Blade is Of stoer doet dat ie er uberhaupt een Blade in herkent  |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:01 |
quote:
Is dat niks voor je nieuwe baan?  |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:01 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:59 schreef hicham het volgende:[..] Sowieso slecht te beoordelen met handschoenen, tanktas, tentje en helm in de weg. Ik denk dat Mercy bevooroordeeld is omdat het een Blade is  Ik denk het ook 
Was er morgen te doen Ow ja kenker, moet een andere ketting en tandwiel set. Welke genie googled ff een goedkoop adresje bij elkaar. Er op zetten moet net lukken |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 23:03 |
quote: De kinderen beginnen gelijk te schreeuwen als ze Shrek zien |
hicham | dinsdag 5 september 2006 @ 23:04 |
quote: Afritten zijn genummerd, dat wist je al heH?  quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef Makster het volgende:[..] Ik denk het ook  Was er morgen te doen  Ow ja kenker, moet een andere ketting en tandwiel set. Welke genie googled ff een goedkoop adresje bij elkaar. Er op zetten moet net lukken Heb je echt een nieuw kettingsetje nodig of doe je het alleen om jezelf er beter bij te voelen? Je hebt dat ding nog niet eens gespannen toch  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 23:05 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef Makster het volgende:[..] Ik denk het ook  Was er morgen te doen  Ow ja kenker, moet een andere ketting en tandwiel set. Welke genie googled ff een goedkoop adresje bij elkaar. Er op zetten moet net lukken De marges op kettingsetjes en de brandstofprijs zorgt ervoor dat je het beste bij jou in de buurt eentje kan halen
En anders een internetshop als je je verzendkosten eruit kan halen |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:06 |
Oh weet nu waar pol motoren is, ben er een keer met mijn ZXR + TataK geweest voordat ik mijn rijbewijs had, was de eerste keer dat ik em moest aanduwen |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:07 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:04 schreef hicham het volgende:[..] Afritten zijn genummerd, dat wist je al heH?  [..] Heb je echt een nieuw kettingsetje nodig of doe je het alleen om jezelf er beter bij te voelen?  Je hebt dat ding nog niet eens gespannen toch  Jawel, vorige keer gedaan. Zaterdag een kleine 100 gereden en nu staat ie alweer zo slap als een pik die een deuk in een drol drukt
Reetsmeerder had dat ooit ook met die bandit. Om de 40 km ketting spannen... Schiet dus gewoon niet op maar goed, nieuw setje is ook rond de 180 Euro geloof ik |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:07 |
quote: |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:08 |
quote: Jamaar dat moet ik allemaal onthouden enzo |
hicham | dinsdag 5 september 2006 @ 23:09 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:07 schreef Makster het volgende:[..] Jawel, vorige keer gedaan. Zaterdag een kleine 100 gereden en nu staat ie alweer zo slap als een pik die een deuk in een drol drukt 
Wat maken jij en BazzieK toch van die mooie vergelijkingen 
Oh ja, voor mijn replies van de afgelopen 3 dagen vraag ik steeds toestemming over de mail maar ik krijg geen reactie van jou. Wat is dat toch?? Na 24 uur ga ik er van uit dat zwijgen = instemmen  |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:10 |
quote: |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:12 |
quote: Klopt, in beginsel is geen reactie een goedkeuring. Tenzij het onderwerp van de strekking van dien aard is dat je redelijkerwijs had kunnen weten dat de vraag voor akkoord langs een andere weg dan mijne zijn goedkeuring moet vinden, snaak bedoel ouwe shizzle |
hicham | dinsdag 5 september 2006 @ 23:13 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:12 schreef Makster het volgende:[..] Klopt, in beginsel is geen reactie een goedkeuring. Tenzij het onderwerp van de strekking van dien aard is dat je redelijkerwijs had kunnen weten dat de vraag voor akkoord langs een andere weg dan mijne zijn goedkeuring moet vinden, snaak bedoel ouwe shizzle 
Kweets m8, nu kan ik met gerust hart naar bed en dat is precies wat ik nu ga doen 
Je wilt niet weten hoe ik heb liggen woelen de afgelopen nachten 
 |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:14 |
quote: Drom ga ik altijd binnendoor |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:14 |
quote: |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:15 |
quote: + je SM knalt uit elkaar boven de 100  |
Rib-i | dinsdag 5 september 2006 @ 23:15 |
* Rib-i ook pitten

 |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:16 |
quote: Snurkze shizzle, keep the big cups in the frizzle aaight |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:17 |
quote: |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:18 |
quote: Meer respect voor SM zou op zijn plaats zijn |
Roderick2085 | dinsdag 5 september 2006 @ 23:19 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef hicham het volgende:[..] Jep, rest van de week ook  Dat droomrooster dat ik een paar dagen geleden hier had gepost zal niet lang meer zo blijven  Binnenkort waarschijnlijk gewoon 5 dagen per week pauprisch   ik houd het voorlopig gewoon lekker op 3 dagen en een beetje  |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:20 |
quote: Drom wil ik ook een zx6r , maar die SM moet dr bij blijven... Maarja eerst maar eens onbeperkt RBW dr bij krijgen |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:20 |
quote: Jaja |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:21 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:20 schreef Snelwagen het volgende:[..] Drom wil ik ook een zx6r  , maar die SM moet dr bij blijven... Maarja eerst maar eens onbeperkt RBW dr bij krijgen Ies doer |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:22 |
Miss de SM de deur uit en ook geen racer... Maar een ktm 950. Ik zie het volgend jaar wel |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:22 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:22 schreef Snelwagen het volgende:Miss de SM de deur uit en ook geen racer... Maar een ktm 950. Ik zie het volgend jaar wel Dat is ook flink duur Dingen zijn amper tweedehands te krijgen en nieuwe flink aan de prijs |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:23 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:22 schreef Snelwagen het volgende:Miss de SM de deur uit en ook geen racer... Maar een ktm 950. Ik zie het volgend jaar wel Kut heh meer wensen dan geld 
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben in een KLX 650 R SM en een GSXR 750 maar tijd gooit oals altijd weer roet in het eten |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:23 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:22 schreef BazzieK het volgende:[..] Dat is ook flink duur  Dingen zijn amper tweedehands te krijgen en nieuwe flink aan de prijs Jah precies, en waarschijnlijk is mn geld wat ik nu mooi heb allemaal weer opgezopen aant eind van het schooljaar. Of op een andere mysterieuze manier verdwenen. |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:24 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:23 schreef Snelwagen het volgende:[..] Jah precies, en waarschijnlijk is mn geld wat ik nu mooi heb allemaal weer opgezopen aant eind van het schooljaar. Of op een andere mysterieuze manier verdwenen. |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:27 |
Ketting en tandwielen via internet 120 Euro, das beter leef  |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:28 |
quote: Ik was dr volgens mij ¤200,- voor kwijt maarja dat was dan een stealth achtertandwiel, gouden ketting, voortandwiel.... |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:29 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:28 schreef Snelwagen het volgende:[..]  Ik was dr volgens mij ¤200,- voor kwijt maarja dat was dan een stealth achtertandwiel, gouden ketting, voortandwiel.... Poser |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:31 |
Kzit ff naar die kawa's te kijken...
is het verstandiger om op een 600'tje te beginnen?
mij kennende denk ik wel, vooral om ff van die SM rijstijl af te komen |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:34 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:31 schreef Snelwagen het volgende:Kzit ff naar die kawa's te kijken... is het verstandiger om op een 600'tje te beginnen? mij kennende denk ik wel, vooral om ff van die SM rijstijl af te komen 600tje is rap zat  |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:34 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:28 schreef Snelwagen het volgende:[..]  Ik was dr volgens mij ¤200,- voor kwijt maarja dat was dan een stealth achtertandwiel, gouden ketting, voortandwiel.... In de winkel of via internet Wsa voor mijn SM toen denk ik 80 euro voor de ketting. Een Tsubaki en totaal 40 voor de tandwielen (stealth). Was bij Bon Motoren....quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:31 schreef Snelwagen het volgende:Kzit ff naar die kawa's te kijken... is het verstandiger om op een 600'tje te beginnen? mij kennende denk ik wel, vooral om ff van die SM rijstijl af te komen Ja dat is slim 
Zit zelf ook weereen beetje te kijken naar een RVF400 NC 35 Tis wel honda waar wel gelijk de mooiste |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:35 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:34 schreef Makster het volgende:[..] Ja dat is slim  Zit zelf ook weereen beetje te kijken naar een RVF400 NC 35  Tis wel honda waar wel gelijk de mooiste Beter ga je geen Honda 400cc kopen |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:35 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:34 schreef Makster het volgende:[..] In de winkel of via internet  Wsa voor mijn SM toen denk ik 80 euro voor de ketting. Een Tsubaki en totaal 40 voor de tandwielen (stealth). Was bij Bon Motoren.... [..] Ja dat is slim  Zit zelf ook weereen beetje te kijken naar een RVF400 NC 35  Tis wel honda waar wel gelijk de mooiste Via internet bij de winkel Besteld bij Sommer uit duitsland |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:36 |
quote: Helemaal mee eens
Mn brommer was een honda |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:40 |
quote: Mijne ook, MT |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:42 |
quote: ik had een honda c 708)7 , dan is een MT tog mooier enige voordeel is dat ik vaak mocht doorrijden bij de roller maar of dat aan mn brommer lag:? |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:43 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:42 schreef Snelwagen het volgende:[..] ik had een honda c 708)7 , dan is een MT tog mooier enige voordeel is dat ik vaak mocht doorrijden bij de roller maar of dat aan mn brommer lag:? |
-XX- | dinsdag 5 september 2006 @ 23:45 |
Is Honda zo'n b merk dan? |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:45 |
quote: Hoe minder je zegt hoe slimmer je overkomt |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:47 |
quote: |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:48 |
quote: Beter leer je goed kijken naar een NC 35 met Tyga achterkant 
MAar beter idd geen honda quote: Nee alleen voor kansarme homo's maar ja.... |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:49 |
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:48 schreef Makster het volgende:[..] Beter leer je goed kijken naar een NC 35 met Tyga achterkant  MAar beter idd geen honda Beter koop je een ZXR en plemp je er een kont naar keuze op  |
-XX- | dinsdag 5 september 2006 @ 23:50 |
quote: Noh Kijk eens aan! |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:53 |
quote: zx6r |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:53 |
quote: Beter heb ik al een porno ZXR gehad |
-XX- | dinsdag 5 september 2006 @ 23:53 |
Anders zendt Tmf even fmx uit! !!!
Welterusten allemaal |
Snelwagen | dinsdag 5 september 2006 @ 23:54 |
quote: truste |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:54 |
quote: |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:54 |
quote: ZXR 400 |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:54 |
quote: Beter koop je er weer een |
BazzieK | dinsdag 5 september 2006 @ 23:55 |
quote: |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:55 |
quote: Beter is dat idd niet eens zo een heel erg slecht plan |
Makster | dinsdag 5 september 2006 @ 23:59 |
Voor de verbouwing, had hem koud 3 dagne geloof ik
 |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 00:02 |
quote: op de een of andere manier heb ik die foto volgens mij op mn computer staan |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:03 |
quote: Veel gepost op MF toen der tijd
Jammer dat ik niet zoveel piccies heb van toen die af was. Zal is ff gaan zoeken... |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 00:03 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:03 schreef Makster het volgende:[..] Veel gepost op MF toen der tijd Jammer dat ik niet zoveel piccies heb van toen die af was. Zal is ff gaan zoeken... Waarschijnlijk in de tijd dat ik nog een zxr400 wilde.... |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 00:06 |
naja kga Tommy uitlaten .... En slapen ofzo, kviel vanmiddag ook al in slaap op de bank |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:07 |
quote: Adios 
ik ook pitten...
 |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:07 |
quote: |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:08 |
quote: Zeer zeker porno |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:08 |
quote: |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:09 |
quote: Waar is het fout gegaan |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:09 |
quote: |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:09 |
quote: |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 00:09 |
quote: Toen ik dr achter kwam dat een SM op lage snelheid me tog wat leuker leek.... |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:11 |
quote:
|
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 00:12 |
quote: |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:13 |
quote: |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 00:15 |
quote: |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:16 |
Aaah gevonden  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:16 |
quote: quote:
Allemaal nutteloze smilies  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:16 |
quote: Posten |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 00:17 |
 |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:18 |






Ook een aardige klus aan gehad hoor |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 00:19 |
Die handvaten zijn porno
De rest van de motor is ook wel mooi |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:20 |
quote: |
worldpimber | woensdag 6 september 2006 @ 00:20 |
quote: En jij denkt dat ik dat allemaal ga lezen
|
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:20 |
quote: Harris is de man |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 00:21 |
quote: Weegschaal |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:21 |
quote: Geweldig ding |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:22 |
quote: Die heb ik ook |
worldpimber | woensdag 6 september 2006 @ 00:22 |
insert latest pics + nieuws gerne hier |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:23 |
quote: Yes it iss  quote: Thanks..... |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:24 |
quote: |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:24 |
quote: |
worldpimber | woensdag 6 september 2006 @ 00:26 |
quote: Internetcafe Bel hicham is wakker |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:26 |
quote: Nummer? |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:27 |
quote: Die ging poepuh geloof ik |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 00:27 |
|
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:27 |
quote: |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 00:28 |
quote: w00t
ultra rofl |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:30 |
quote: wat doe je |
worldpimber | woensdag 6 september 2006 @ 00:34 |
quote: Weekveel
Maar kenker wachtwoord van mijnpostbank.nl vergeten en nu geblokkeerd Wil alleen weten hoe dik ik ben uitbetaald quote:Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Vul dan uw gegevens in om nieuwe codes aan te vragen. Binnen 5 werkdagen ontvangt u per post van Postbank:
een gebruikersnaam; een afhaalbericht voor uw wachtwoord. Uw wachtwoord dient u persoonlijk af te halen op het postkantoor.
Probeer niet opnieuw in te loggen totdat u uw nieuwe inlogcodes heeft ontvangen. Doet u dit wel, dan blokkeert u namelijk automatisch ook uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord. mzzl mensen |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 00:34 |
quote: Ik doe mijn grote held, Bazziek na.
 |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:35 |
quote: pwnd wie un noob
|
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:35 |
quote: |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 00:37 |
Ik doe el conjopresidento na en ga nu ook echt neer 
 |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:37 |
quote: |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 00:44 |
wooooooooooooooood
 |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:47 |
quote: |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 00:50 |
quote: Je moet wat hč als een zeker iemand status heeft. |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 00:52 |
quote: |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 01:00 |
Jammer dat ze geen 'Backdoor Nikky' heet.
 |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 01:02 |
quote:
Eens even dit topic naar je vriendin mailen |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 01:17 |
quote: Erm... het is een fysieke relatie.. Nothing more Beetje gymmen in de nacht kan nooit kwaad. |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 01:22 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 01:17 schreef Crashcat het volgende:[..] Erm... het is een fysieke relatie.. Nothing more Beetje gymmen in de nacht kan nooit kwaad. Klopt, klopt |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 01:24 |
quote: Als je een meisje was, dan zou ik vragen of je me een handje kon helpen. |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 01:25 |
quote: |
Crashcat | woensdag 6 september 2006 @ 01:32 |
* Crashcat gaat lekker lang uitslapen... Morgen geen college..
Vaarwel, held op witte sokken. |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 01:33 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 01:32 schreef Crashcat het volgende:* Crashcat gaat lekker lang uitslapen... Morgen geen college.. Vaarwel, held op witte sokken. |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 07:23 |
Hej m'n broersk was hier 
Mogguh  |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 07:31 |
Mogguh  |
One_Punch_Mickey | woensdag 6 september 2006 @ 07:46 |
morgen  |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 07:59 |
|
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 08:04 |
Mogge  |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 08:07 |
quote: Mercy's toorn zal op u nederdalen en hel en verdoemenis zullen uw deel zijn  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 08:26 |
Moggah 
Veel te vroeg |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 08:41 |
Uit je bed gevallen?  |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 08:41 |
Goeiemorgen
Maandag school! (12)
@Ik heb net even de laatste pagina na gezelezen ALLEMACHTIG !!!!!!!!!!! Drastisch! |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 08:47 |
quote: Word je maandag 12 jaar? Alvast gefeliciteerd  |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 08:48 |
quote: De koning weet wel wat ik bedoel! |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 08:52 |
quote: Koning De Fok!MC is een republiek, el presidente staat aan het hoofd 
De koning van MSN zeker, je prins op het witte paard  |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 08:57 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 08:52 schreef hicham het volgende:[..] Koning  De Fok!MC is een republiek, el presidente staat aan het hoofd  De koning van MSN zeker, je prins op het witte paard  Of de koning van het moeras: Shrek Die ondergesteld is aan El Presidente |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 09:01 |
quote: Ja ja......... |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 09:01 |
quote: Dat telt niet, in het moeras is er sprake van alleenheerschappij. Je bent zowel de knapste, de lelijkste, de rijkste, de armste, de beste en het slechtste van het moeras. Je bent tenslotte de enige die er woont  |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 09:03 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 08:52 schreef hicham het volgende:[..] Koning  De Fok!MC is een republiek, el presidente staat aan het hoofd  De koning van MSN zeker, je prins op het witte paard  Alee! 12 12 ! |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:03 |
quote: Nee, eruit geschopt door mamaK  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:04 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 08:52 schreef hicham het volgende:[..] Koning  De Fok!MC is een republiek, el presidente staat aan het hoofd  De koning van MSN zeker, je prins op het witte paard  C'est moi, koning lambal  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:05 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:01 schreef hicham het volgende:[..] Dat telt niet, in het moeras is er sprake van alleenheerschappij. Je bent zowel de knapste, de lelijkste, de rijkste, de armste, de beste en het slechtste van het moeras. Je bent tenslotte de enige die er woont  Hij zou wel ergens anders zijn gaan wonen maar zijn vervoer wilde niet starten  |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 09:05 |
quote: Zie dat koppie! |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:05 |
quote: |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:05 |
quote: |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 09:06 |
Er heeft een mug op me wang geprikt! , EN HOE!? HUGEEEEEEEe Hoe durven die sloederbeesten mijn donszachte wangen leeg te zuigen |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 09:09 |
Are we there yet ? 
/Donkey  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:12 |
quote: |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 09:13 |
quote: O Ook een goedemorgen |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 09:14 |
quote:  quote: Maak je geen zorgen, dat dons verandert vanzelf wel in een ruige baard  |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 09:17 |
quote: Als ik er ooit maar 1 ontdek Laat ik het gelijk weglaseren  |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 09:18 |
quote: |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 09:19 |
quote:
Ik zie het nu pas |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 09:20 |
quote: quote: Ik werd bijna verleid tot herhaling van mezelf ..
 quote: Ik dacht dat alleen Lims dat verschijnsel hadden ? 
 |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 09:21 |
quote: Ik heb een keer half in een koeienstal geslapen ( ), als de muggen die daar leven je leeg komen zuigen krijg je pas echt een gigantische bult Mijn armen en benen waren de volgende dag 2x zo dik |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 09:21 |
http://www.youtube.com/watch?v=k42iOm97SWk WTF! Heeft hij nou een baby vast onder water! |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 09:22 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:21 schreef hicham het volgende:[..] Ik heb een keer half in een koeienstal geslapen (  ), als de muggen die daar leven je leeg komen zuigen krijg je pas echt een gigantische bult  Mijn benen en armen waren de volgende dag 2x zo dik Volgens mij kan ze beter voor andere muggen oppassen .. Als die haar steken heeft ze een bult die 9 maanden lang groeit .. 
 |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 09:22 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:21 schreef hicham het volgende:[..] Ik heb een keer half in een koeienstal geslapen (  ), als de muggen die daar leven je leeg komen zuigen krijg je pas echt een gigantische bult  Mijn armen en benen waren de volgende dag 2x zo dik Doe maar luxe! |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 09:23 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:21 schreef hicham het volgende:[..] Ik heb een keer half in een koeienstal geslapen (  ), als de muggen die daar leven je leeg komen zuigen krijg je pas echt een gigantische bult  Mijn armen en benen waren de volgende dag 2x zo dik Ik vraag niets en zeg niets. Een moment van stilte is hier op z'n plaats.... |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 09:23 |
quote: Ik had het ook niet meteen door, ik dacht eerst dat ie mijn gezag ondermijnde dus ik had mijn geweer vast doorgeladen
/Kratjuh, Richardgie, Lars & PistolenPaultjuh  quote: Voorspelbaar, alleen had ik de opmerking van BazzieK's kant verwacht  Al istie het niet gewend om zo vroeg te posten dus hij's een beetje traag momenteel  |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 09:25 |
quote: Als je het verhaaltje vaker leest |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 09:25 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:23 schreef hicham het volgende:[..] Voorspelbaar, alleen had ik de opmerking van BazzieK's kant verwacht  Al istie het niet gewend om zo vroeg te posten dus hij's een beetje traag vandaag  NoOOoooOHHHHhhHhHHhH !!!11!!! 
Ik poogde alleen maar aan te tonen dat de Lims de čchte kerels zijn ..  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:26 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:23 schreef hicham het volgende:[..] Voorspelbaar, alleen had ik de opmerking van BazzieK's kant verwacht  Al istie het niet gewend om zo vroeg te posten dus hij's een beetje traag momenteel  Jouw donsbaardje komt daar nog niet voor in aanmerking  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:26 |
quote: Buk nou maar, dan is het signaal een stuk duidelijker  |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 09:27 |
* Rib-i belt alvast de ANWB
 |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 09:30 |
quote: Ik probeerde jouw leefomgeving te evenaren 
Was paar dagen logeren bij verre familie in Marokko, alleen was hun huis nog niet afgebouwd. Leefden dus samen met de koeien in 1 ruimte, gescheiden door wat houten planken. Zat ook nog een klein kamertje naast waar we in sliepen  quote: Had ik dan iets over mijn ruige donsbaardje gezegd  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:38 |
quote: |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:38 |
quote: |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 09:39 |
quote: Laat ff weten hoe het afliep 
kga maar naar school  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 09:42 |
 |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 09:55 |
quote: |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 10:28 |
quote: Zie je verkeert, das een fotosoep dinges |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 10:28 |
Waar is iedereen zeg - een haf uur geen posts????? |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 10:33 |
Doen alsof ik werk ..  |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 10:42 |
quote: |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 10:48 |
Spelletje downloaden, waarvan hij achteraf veel te groot was om te installeren, en ik andere bestanden verwijderd heb, waarvan ik niet wist waarvoor die nodig was Het zag er in iedergeval nutteloos uit! Dus als ik een tijd niet gepost heb hier, dan kan het zijn dat me pc aan pent is |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 10:51 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 10:48 schreef -XX- het volgende:Spelletje downloaden, waarvan hij achteraf veel te groot was om te installeren, en ik andere bestanden verwijderd heb, waarvan ik niet wist waarvoor die nodig was Het zag er in iedergeval nutteloos uit! Dus als ik een tijd niet gepost heb hier, dan kan het zijn dat me pc aan pent is Let op, die gooit straks C:\WINDOWS weg of C:'\DOCUMENTS AND SETTINGS omdat zij vind dat het er nutteloos uitziet .. 
Is het ook .. 
Ohja, grotere harde schijfjes kosten ook weinig meer tegenwoordig ..  |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 10:56 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 10:51 schreef kratjuh het volgende:[..] Let op, die gooit straks C:\WINDOWS weg of C:'\DOCUMENTS AND SETTINGS omdat zij vind dat het er nutteloos uitziet .. Is het ook ..  Ohja, grotere harde schijfjes kosten ook weinig meer tegenwoordig ..  Zo ook zie ik verdwijnen NTLDR, NTdetect en boot.ini.
-XX- zal de hele middag bezig zijn met opnieuw installeren van Windows |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 10:59 |
Echt relaxed vrij zijn 
Ik verlang weer naar mijn studententijd |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 11:16 |
quote: Ik ben weer student, kheb anders maar weinig tijd .. 
 |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 11:25 |
quote: Je pakt het ook verkeerd aan chef 
Zo nu ff mijn handdoek pakken en naar het strand |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 11:34 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 11:25 schreef Makster het volgende:[..] Je pakt het ook verkeerd anders aan chef  Zo nu ff mijn handdoek pakken en naar het strand Bak ze ..  |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 11:52 |
quote: is het zo warm dan? |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 11:56 |
quote: Nee hij gaat even een frisse neus halen en een warme chocolademelk drinken bij een cafétje.. 
 |
Roderick2085 | woensdag 6 september 2006 @ 12:52 |
moggeh |
Fulcrum_X | woensdag 6 september 2006 @ 13:35 |
Burp  |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 13:42 |
Kan de halve dag al niks meer doen .. Een van onze belangrijkste systemen doet het niet meer .. 
 |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 14:05 |
Middag 
Net weer lekker gereden met Rib-I, een paar motorzaken aangedaan en een kenkerheftige tjopper uitgezocht voor als ik zwaar mag
Daarna gelunched bij Rib-I en zijn dochtertje ontmoet die nu al meer manieren heeft dan ik ooit zal hebben
Vervolgens op de snelweg er achter gekomen dat je na 230 kilometer rijden op 1 tank toch wel even de switch op reserve moet zetten 
This is just in News Flash
Word net gebeld, hoef vanavond niet te werken |
Roderick2085 | woensdag 6 september 2006 @ 14:08 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 14:05 schreef BazzieK het volgende:Middag  Net weer lekker gereden met Rib-I, een paar motorzaken aangedaan en een kenkerheftige tjopper uitgezocht voor als ik zwaar mag Daarna gelunched bij Rib-I en zijn dochtertje ontmoet die nu al meer manieren heeft dan ik ooit zal hebben  quote:Vervolgens op de snelweg er achter gekomen dat je na 230 kilometer rijden op 1 tank toch wel even de switch op reserve moet zetten  This is just in  News Flash Word net gebeld, hoef vanavond niet te werken je was toch ontslagen  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 14:09 |
quote: Contract niet verlengd Moet nog tot 20 september. |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 14:16 |
quote:  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 14:17 |
quote: chopper |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 14:18 |
quote: Pics ?  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 14:18 |
quote: Heeft Rib-I Hij zou ze mailen  |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 14:35 |
quote: Hola
Verstuurd en weer weg
 |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 14:45 |
quote: Danke
Ga je vanavond nog rijden? |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 14:52 |

 |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 15:04 |
quote: Bazziek op een chopper!!!!!!!!!!!!!
 Voel je je wel goed? Je ziet wel wat witjes |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 15:05 |
quote: Was ook maar voor de gein  |
bvvt | woensdag 6 september 2006 @ 15:13 |
WTF? Suzuki LS650 Savage is toch als <25 KW te rijden?? |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 15:14 |
quote: Op die chopper of je hoofd wit verven ?
Met choppers is niets mis mee hoor!!
Dat witte koppie ook niet hoor, daar niet van! |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 15:15 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:14 schreef -XX- het volgende:[..] Op die chopper of je hoofd wit verven  ? Met choppers is niets mis mee hoor!! Dat witte koppie ook niet hoor, daar niet van! Me hoofd witverven was bloedserieuze noodzaak in deze pit des doods ook wel Fok!MC genoemd 
En die chopper was een geintje Zat er echt als een opgevouwen aap op  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 15:15 |
quote: Kan ook wel Net alsof ik ooit het pad der kratjuh zou bewandelen |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 15:16 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:15 schreef BazzieK het volgende:[..] Me hoofd witverven was bloedserieuze noodzaak in deze pit des doods ook wel Fok!MC genoemd  En die chopper was een geintje  Zat er echt als een opgevouwen aap op  |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 15:17 |
quote: Komt nog wel, als je baard begint te groeien |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 15:19 |
quote: Baardgroei betekent niet een transformatie tot choppernicht  |
-XX- | woensdag 6 september 2006 @ 15:20 |
quote: |
kratjuh | woensdag 6 september 2006 @ 15:21 |
quote: Het een sluit het ander niet uit ..  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 15:28 |
quote: Aldus het levende bewijs |
koffiekoekje | woensdag 6 september 2006 @ 15:40 |
* Poser alert!!!

Griekse posers ownen grote tijd  
Hoi allen
*Is weer terug in NL. |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 15:44 |
quote: Daar wil ik wel een enduro'tje mee pakken |
koffiekoekje | woensdag 6 september 2006 @ 15:49 |
En wat zijn de belangrijke nieuwsfeiten binnen de MC?  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 15:55 |
quote: Welkom terug, hoe was de vakantie? |
koffiekoekje | woensdag 6 september 2006 @ 16:10 |
quote: Goeie shit  Goed weer, veel goed eten, mooie natuur relaxend strand gebeuren, hordes dronken Engelsen en gestoord volk op scootertjes, rare brommertjes, quads, motoren, in auto's, taxi's, touringcars ed.
En we mogen trots zijn op het Nederlandse asvalt |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 16:11 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 16:10 schreef koffiekoekje het volgende:[..] Goeie shit  Goed weer, veel goed eten, mooie natuur  relaxend strand gebeuren, hordes dronken Engelsen en gestoord volk op scootertjes, rare brommertjes, quads, motoren, in auto's, taxi's, touringcars ed. En we mogen trots zijn op het Nederlandse asvalt |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 16:13 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 16:10 schreef koffiekoekje het volgende:[..] Goeie shit  Goed weer, veel goed eten, mooie natuur  relaxend strand gebeuren, hordes dronken Engelsen en gestoord volk op scootertjes, rare brommertjes, quads, motoren, in auto's, taxi's, touringcars ed. En we mogen trots zijn op het Nederlandse asvalt Klinkt goed
Ohja nieuwsfeit : Moi heeft een papiertje |
koffiekoekje | woensdag 6 september 2006 @ 16:18 |
quote: Hier op de WC een hele rol SPOILERGefeliciteerd : D * O * |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 16:21 |
quote: SPOILERDanke |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 16:34 |
quote: jah ik zweet me kapot na het grasmaaien...
tijd voor een biertje |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 16:52 |
quote: Nah, zit er niet in quote: Oi
Zijn wel handig daar 4 melkbussen, naaimachine en een skelter. Lasapparaat erbij et voila een Grieks voertuig |
dribbel79 | woensdag 6 september 2006 @ 16:57 |
Zo, de CBR slet (nieuwe koosnaam van iemand die d'r scooter "Henk" noemt) is ook weer proper...wat een takkewerk zeg, velgen schoonmaken als je er sinds juni niks meer aan gedaan hebt (jaja, leg mijn kop maar op 't hakblok) Protect and Shine is een aanrader trouwens!!
Dikke kus...lang niet gezien trouwens, hoe is het gesteld met de gemiddelde kwaliteit van de posts? Nog steeds goed voor mekaar?  |
Rib-i | woensdag 6 september 2006 @ 17:02 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 16:57 schreef dribbel79 het volgende:Zo, de CBR slet (nieuwe koosnaam van iemand die d'r scooter "Henk" noemt) is ook weer proper...wat een takkewerk zeg, velgen schoonmaken als je er sinds juni niks meer aan gedaan hebt (jaja, leg mijn kop maar op 't hakblok) Protect and Shine is een aanrader trouwens!! Dikke kus...lang niet gezien trouwens, hoe is het gesteld met de gemiddelde kwaliteit van de posts? Nog steeds goed voor mekaar?  Nothing changed, het gaat nog steeds nergens over |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 17:09 |
quote: Ook goed, net even op mijn girorekening gekeken en die vind het helemaal niet erg dat ik even niet tank Moest trouwens op reserve net voordat je de afslag waalwijk pakte. 230 km op een tank, best netjes dunkt me. |
Snelwagen | woensdag 6 september 2006 @ 17:17 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 16:57 schreef dribbel79 het volgende:Zo, de CBR slet (nieuwe koosnaam van iemand die d'r scooter "Henk" noemt) is ook weer proper...wat een takkewerk zeg, velgen schoonmaken als je er sinds juni niks meer aan gedaan hebt (jaja, leg mijn kop maar op 't hakblok) Protect and Shine is een aanrader trouwens!! Dikke kus...lang niet gezien trouwens, hoe is het gesteld met de gemiddelde kwaliteit van de posts? Nog steeds goed voor mekaar?  Mijn velgen waren vorige winter geen 1 x schoongemaakt. Zat een laag tectyl op en daar is alles op aangekoekt... beetje wd40 en poetsen maar, was redelijk snel schoon |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 17:21 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 14:05 schreef BazzieK het volgende:Daarna gelunched bij Rib-I en zijn dochtertje ontmoet die nu al meer manieren heeft dan ik ooit zal hebben Doen Indo's tegenwoordig ook aan uithuwelijken?  quote: Pwnage  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 17:22 |
quote: Hou je maar gewoon bij geiten  |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 17:25 |
quote: 
Zindelijk maken ging nog wel, maar afwassen lukt niet. Ze laten alles uit hun poten vallen  |
BazzieK | woensdag 6 september 2006 @ 17:26 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 17:25 schreef hicham het volgende:[..]  Zindelijk maken ging nog wel, maar afwassen lukt niet. Ze laten alles uit hun poten vallen  Als trouwens alleen zindelijke personen bij jou naar binnen mogen kan ik de komende tijd niet meeten |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 17:39 |
quote: Was best te doen, heb de middag in Rockanje gezeten en het was best lekker  |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 17:42 |
quote: Meeten kan ook buitenshuis 
Wou net mijn ketting invetten toen ik terug kwam van school, lag het potje vet en kwastje niet op de gebruikelijke plek Conclusie na even nagedacht te hebben; heb de vorige keer na het invetten de spulletjes vergeten naar binnen te halen  |
Makster | woensdag 6 september 2006 @ 17:48 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 17:42 schreef hicham het volgende:[..] Meeten kan ook buitenshuis  Wou net mijn ketting invetten toen ik terug kwam van school, lag het potje vet en kwastje niet op de gebruikelijke plek  Conclusie na even nagedacht te hebben; heb de vorige keer na het invetten de spulletjes vergeten naar binnen te halen  In vetten met een kwast en een potje Uit welk jaar kom jij joh? Je bent toch niet uit de tijd van bvvt en RB enzo  |
hicham | woensdag 6 september 2006 @ 17:49 |
quote:Op woensdag 6 september 2006 17:48 schreef Makster het volgende:[..] In vetten met een kwast en een potje  Uit welk jaar kom jij joh? Je bent toch niet uit de tijd van bvvt en RB enzo  Werkt veel beter en prettiger dan kettingspray vind ik, of heb je het nu over scott-oilers e.d.? 
>> Fok! Motorclub [SC deel triple-vijf] Aprilia SXV 5.5 
[ Bericht 14% gewijzigd door hicham op 06-09-2006 17:57:07 ] |