Nog niks van gelezen op de fora. Vanmiddag na het werk maar een 2e bestellen, is iig niet slecht om er 2 op voorraad te hebben, 1 thuis en 1 in de fototas.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:16 schreef Erasmo het volgende:
Zijn er geen third party merken die ook laders hebben?
heb je 'm al opengeschroefd om ff aan de binnenkant te kijken? Zo spannend is een lader toch niet qua techniek?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:20 schreef Erasmo het volgende:
Kuuuuut ik heb zojuist de lader van mijn K10D uit mijn klauwen laten vallen, dood.
Weet iemand een aftermarketmerk wat het zelfde doet? Ik vind de officiële vrij prijzig...
Da's idd een fraai en voordelig dingetjequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:25 schreef Ynske het volgende:
heb je hier wat aan erasmo [ link | afbeelding ]
k heb m ook voor mijn canon dankzij didotquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Da's idd een fraai en voordelig dingetje
Is wel niet direct leverbaarquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:26 schreef Erasmo het volgende:
Ok dat is inderdaad die paar euro extra waard ja
*bestelt*
Pentax heeft ook ooit een 2/300 gemaakt, die is volgens mij alleen nooit in productie gegaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:
2.8/300 is al lekker, 2.8/400 is helemaal lekker.
M'n acculader heb ik net terug gekregen, collega belde net aan. Via de Duitse Ebay gisteren een lader & 3 accu's besteld voor dezelfde prijs waar ik alleen 1 originele Pentax accu voor krijg.
wil je pttl dan zal je toch voor een duurdere moeten gaan, is de M stand goed genoeg kan je op marktplaats een leuke flitser scoren voor een eu of 25(neem er wel 1tje die niet je camera frituurt omdat er 300+ V op staat)quote:Op donderdag 25 september 2008 20:29 schreef problematiQue het volgende:
De 200+ euro voor de 360 vind ik te veel. Maximaal 100, misschien 150 euro.
Wat mis ik aan pttl? Is dat een voorflits om de instellingen te bepalen?quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:28 schreef zquing het volgende:
[..]
wil je pttl dan zal je toch voor een duurdere moeten gaan, is de M stand goed genoeg kan je op marktplaats een leuke flitser scoren voor een eu of 25(neem er wel 1tje die niet je camera frituurt omdat er 300+ V op staat)
Nee een pttl gebruikt informatie van de camera(pttl=Pentax Trough The Lens) om flitssterkte te bepalenquote:Op vrijdag 26 september 2008 21:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Wat mis ik aan pttl? Is dat een voorflits om de instellingen te bepalen?
Een goede keusquote:Op zondag 28 september 2008 16:30 schreef Sharkdoggie het volgende:
Net een Pentax K20D besteld, wat daarmee mijn eerste DSLR wordt. Na 6 jaar dagelijks met een compacte camera rond gesjeuld te hebben ben ik wel toe aan iets beters. Ben benieuwd.![]()
verkapte TVP
Ik zie er maar één staan maar ze is nou niet bepaald in goede staat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:37 schreef zquing het volgende:
pentax lx
http://www.marktplaats.nl(...)ats%26submit1%3DZoek
mischien leuk voor iemand?
Ik zit te twijfelen om een bod van ¤100-125 uit te brengen...quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:54 schreef zquing het volgende:
nee, maar er is pas 75eu geboden en een LX krijg je je vrij moeilijk kapot
Morgen zal ik een richtprijs bepalen, heb ze nu niet bij de hand maar dan zal ik je de sluiterstand en verdere detaiks geven.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:05 schreef zquing het volgende:
wat wil je voor die body's?
Doe eens een bod, de K100D heeft net iets onder de 10.000 clicks en de K10D er net boven. De K10D heeft niet meer zijn originele lader maar wel een ander die goed functioneert.quote:
Zekers, die extra MP boeien me niet zoveel maar ik ben wel blij met het flitspoortje, de 21 fps burstmode en vooral de het afstellen van de AF op verschillende lenzen, nooit meer front en backfocusquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Goeie keuze. De K20D is een stap verder dan de K10D of de K100D
Iets zegt me dat je de sterk verbeterde hoge isowaarden bij concertfotografie ook wel weet te waarderenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben vooral blij met de fijnafstemming van de witbalans. Je kunt 3 individuele waardes op 100K precies instellen en die over de fn knop bereiken. Ideaal voor concertfotografie.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je de sterk verbeterde hoge isowaarden bij concertfotografie ook wel weet te waarderen
Stel het voor bij Pentaxquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
![]()
Alleen wacht ik nog op de aanpassing van de firmware die de automatische ISO aanpassing bij ingestelde diafragma en sluitetijd ook mogelijk maakt voor M lenzen.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:07 schreef Isdatzo het volgende:
>algemeen
IPV een rood randje/goud een groen randje
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om dit korte lensje in F4 uit te brengen? Zo'n korte afstand tot de sensor, daar moet toch makkelijk een F2,8 van de maken zijn?quote:
dit ding kost a 650 euro .. (advies)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef TGT2 het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om dit korte lensje in F4 uit te brengen? Zo'n korte afstand tot de sensor, daar moet toch makkelijk een F2,8 van de maken zijn?
Wat begrijp ik nou niet
Die is er al, de 14mm f/2.8:quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef TGT2 het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om dit korte lensje in F4 uit te brengen? Zo'n korte afstand tot de sensor, daar moet toch makkelijk een F2,8 van de maken zijn?
Wat begrijp ik nou niet
(volgens de site van tekade)quote:Spezifikationen smc DA 15 mm ED AL Limited
Baureihe DA
Brennweite 15 mm (entspr. 23 mm im KB-Format)
Größte Blende 4,0
Kleinste Blende F22
Anzahl Blendenlamellen 7
Bildwinkel 86°
Konstruktion 8 Elemente in 6 Gruppen; Innenfokussierung
Entfernungseinstellbereich 18 cm bis unendlich
Abbildungsmaßstab 0,15x
Bajonett KAF
Filtergröße 49 mm
Abmessungen (Länge x Durchmesser) 39,5x63 mm
Gewicht 212 g
Besonderheiten Quick-Shift Fokussystem; SP (Super Protect) Coating
Lieferumfang Tasche DA 70, Frontdeckel
Omdat pancake dus minder lichtsterk? Leg eens uitquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die is er al, de 14mm f/2.8:
[ afbeelding ]
De 15 is inderdaad wat minder lichtsterk omdat het een pancake is(pancakes)
Kijk als je een klein lensje maakt zoals dit:quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:48 schreef TGT2 het volgende:
[..]
Omdat pancake dus minder lichtsterk? Leg eens uit
Ik heb de bladen niet gezien, maar wrs zijn ze wel lekker afgerondquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:37 schreef zquing het volgende:
Vind 7 diafragma bladen een beetje weinig voor een limited
Ben ik ook niet echt fan van..... Starburstsquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb de bladen niet gezien, maar wrs zijn ze wel lekker afgerond
Lijkt me een leuke om op de fiets mee te nemen. Maar dan wel met een leuke snelle prime. Zo rond de 28-30mm. zou een goede vervanger zijn dan van de oude meetzoekertjes zoals de Canonetquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:04 schreef zquing het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)beeldsensor-aan.html
hadden jullie dit trouwens gelezen?
Ik hoop dat ze dit in een toffe retro behuizing gooien en dan ga ik zeker sparen voor een nieuwe
Als er een model wordt uitgebracht dat lijkt op de Sigma DP2 dan ben ik verkocht, met die leuke pancake primes en als het kan brengt viogtlander de heliar erop uitquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Lijkt me een leuke om op de fiets mee te nemen. Maar dan wel met een leuke snelle prime. Zo rond de 28-30mm. zou een goede vervanger zijn dan van de oude meetzoekertjes zoals de Canonet
quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Er duiken berichten op dat Pentax de 645D wil afstoffen en de volgende maand introduceren op de show in Tokio:
http://www.amateurphotogr(...)lan_news_278069.html
De specs houdt Pentax voorlopig onder de pet. Volgens de geruchten een Kodak sensor van dik 30MP.quote:
Doh, Prijskaartje zal wel weer lekker zijnquote:Op woensdag 18 maart 2009 16:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De specs houdt Pentax voorlopig onder de pet. Volgens de geruchten een Kodak sensor van dik 30MP.
Ik heb al een 2.8/20. AF is bij 20mm niet zo'n punt. Gewicht/formaat is vooral een punt als ik met weinig lenzen onderweg ben, tegenwoordig is dat een FA 2.8/28 en een FA 1.7/50. Dan zou ik eerder een combinatie van een 2.0/30 en de 77mm pancake nemen.quote:Op maandag 28 december 2009 21:05 schreef Erasmo het volgende:
Ach jij moet inderdaad alles op de fiets meesjouwen... Is de 21mm DA ltd. niet wat voor jou?
Mooie foto, maar je mag wel even met de lapper & rager langs je sensor.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:57 schreef john_ven24 het volgende:
Kick!
Heb de nieuwe pentax macro 100mm WR aangeschaft!
[ afbeelding ]
Laat de lente maar komen!
Het is jammer dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, 't is mijn eerste macrolens. Maar hij is in dezelfde stijl als de limited lenzen en weathersealed.quote:
Ik vind dat echt niet werken, veel te weinig dof om goed te werken zonder AFquote:Op woensdag 30 december 2009 13:44 schreef ultra_ivo het volgende:
20 is mij persoonlijk teveel groothoek. Vooral voor de combinatie van straat en sportfotografie die ik vaker doe (en juist dan gewicht een item is). Gisteren trouwens tijdens een rap/hiphop optreden nog een Yashica 1.8/55 in M42 van iemand geleend, werkt ook goed.
Bij mij juist andersom. Als ik met een krappe DOF werk dan heb ik beter resultaat met MF en niet met AF.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:56 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik vind dat echt niet werken, veel te weinig dof om goed te werken zonder AF
Als je tijd hebt om te focussen en je onderwerpen niet teveel bewegen. Maar voor een concert vind ik de zoeker niet helder genoeg en te klein om mn focus goed te bepalen op een DSLRquote:Op woensdag 10 november 2010 23:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij mij juist andersom. Als ik met een krappe DOF werk dan heb ik beter resultaat met MF en niet met AF.
Je moet ook niet op je onderwerp jagen maar op de loer liggen. Focussen op de plek waar je onderwerp gaat komen. Dan lukt het prima. Voor mij is de zoeker helder genoeg, zelfs in slecht verlichte muziekkelders. Afgelopen donderdag in een muziekkelder m'n 1.4/85 uitgeprobeerd, focussen ging prima daar.quote:Op woensdag 10 november 2010 23:13 schreef zquing het volgende:
[..]
Als je tijd hebt om te focussen en je onderwerpen niet teveel bewegen. Maar voor een concert vind ik de zoeker niet helder genoeg en te klein om mn focus goed te bepalen op een DSLR
Het was inderdaad de drivemode. (achteraf weet ik inderdaad dat ik hier de remote instellingen al eens voorbij heb zien komen. Maar ja, achteraf . . )quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:50 schreef problematiQue het volgende:
Staat je drive-mode op remote? Blinken de lampjes?
Fn -> pijltje omhoog -> afstandsbediening icoontje selecteren.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:10 schreef SemPai het volgende:
Hopelijk weet iemand raad.
Ik krijg mijn nieuwe IR remote niet werkend op mijn K10d.
Moet er in het menu iets aangepast worden of moet ik mijn nieuwe aanwinst (Dealextreme) direct naar de prullenbak promoveren onder het motto 'gegokt en verloren' ?
De niet AF versie is goed te gebruiken op een Canon(de af misschien ook maar weet niet hoe de focusring is)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:04 schreef Aschkael het volgende:
Heb een tijd lang een k7 gehad, ook een erg fijne camera. Ik was vooral erg te spreken over de objectieven. Baal dat die nieuwe objectieven niet op een canon passen...die 50mm 1.4 zou ik graag erop schroeven.
Is allemaal Kmount, moet je wel alles handmatig doen. Maar op je canon passen met een converter doet het.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:05 schreef Aschkael het volgende:
Voor op mijn Canon heb ik een oude asahi takumar 55mm f1.8, fijne lens. De smc Pentax -FA 50mm 1.4 is een moderne autofocus lens. Voor zover ik weet heb je daar geen converters naar Canon voor.
Mooi lichtsterk.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:04 schreef Erasmo het volgende:
GAS heeft me weer te pakken, ik zit er sterk over te denken om de Pentax MX-1 te kopen
De K5 II is een quantumleap vergeleken met de K10D.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:17 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Mooi lichtsterk.
Ik ga vandaag kijken of de K-5 (II) iets is voor me (vs Nikon D7000 dus het wordt spannend). Heb nu een K10D.
Helemaal mee eens! Dat is echt een superfijne camera! Ik heb me nog niet door de techniek beperkt gevoeld in de 6 jaar dat ik nu met m'n K5 (en daarvoor K7) aan het fotograferen ben.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De K5 II is een quantumleap vergeleken met de K10D.
Da's goed om te horen. Na flink rondbellen heb ik er nu een gevonden waar ik zo ga kijken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De K5 II is een quantumleap vergeleken met de K10D.
Het gaat me vooral om de prestaties bij weinig licht (concerten bijv.), maar hij moet ook goed in de hand liggen + bediening, want de Nikon is voor mij bijna perfect in dat opzicht. Enig idee of er veel verschil zit tussen de K5 en K5II voor low light (in de praktijk dan), de AF zou beter moeten werken?quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Dat is echt een superfijne camera! Ik heb me nog niet door de techniek beperkt gevoeld in de 6 jaar dat ik nu met m'n K5 (en daarvoor K7) aan het fotograferen ben.
In welke omgeving zoek je de K5 II? Ik heb de mijne in Aken gehaald, bij Foto Preim.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:45 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Da's goed om te horen. Na flink rondbellen heb ik er nu een gevonden waar ik zo ga kijken.
Zuiden/zuidwesten. De camera is nu gunstiger geprijsd in Nederland.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In welke omgeving zoek je de K5 II? Ik heb de mijne in Aken gehaald, bij Foto Preim.
De cashback actie geldt nog tot half januari.quote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Zuiden/zuidwesten. De camera is nu gunstiger geprijsd in Nederland.
Inderdaad die stabilisatie in de body is een voordeel. Ik heb de camera nog niet in mijn handen gehad trouwens, was voor nu toch te ver rijden. Na de kerst dan maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |