abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:19:21 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41510042
eigenlijk moet de pvda huwelijken verbieden tussen een autochtoon en een allochtoon. dan zijn we heel snel af van het predikaat allochtoon.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41510098
Typisch een PvdA voorstel om problemen met de multikul te lijf te gaan. Allochtonen zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken? Noem ze gewoon Nederlander en het probleem is opgelost!
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41510605
De PvdA waant zich weer helemaal terug in het middelpunt van politiek, regelend en besturend Nederland. Kan Melkert niet nog eens lijsttrekker worden. Dat waren pas tijden!
pi_41510634
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
eigenlijk moet de pvda huwelijken verbieden tussen een autochtoon en een allochtoon. dan zijn we heel snel af van het predikaat allochtoon.
je bedoelt denk ik: eigenlijk moet de pvda huwelijken verbieden tussen autochtonen onderling en allochtoon onderling. dan zijn we heel snel af van het predikaat allochtoon
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:51:24 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41510909
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:42 schreef Corelli het volgende:

[..]

je bedoelt denk ik: eigenlijk moet de pvda huwelijken verbieden tussen autochtonen onderling en allochtoon onderling. dan zijn we heel snel af van het predikaat allochtoon
dat denk je niet goed. ik bedoel dat ik niet snap hoe 3e en straks al 4e generaties nog steeds allochtoon zijn. lijkt me vooral door importbruidjes. misschien moeten we dat maar eens gaan afschaffen aangezien elk kind dan te maken krijgt met één ouder die zo van de schapenmelkkruk wordt weggesleurd naar een samenleving waar dingen heel anders geregeld zijn. dit houdt verschillen in stand.

maar goed, het is natuurlijk taboe om gearrangeerde importdwangbruidjes niet meer vrij te mogen kiezen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41570035
quote:
'Allochtoon' mag toch van PvdA

AMSTERDAM - De Amsterdamse afdeling van de PvdA heeft woensdag op het laatste moment het voorstel ingetrokken om het woord allochtoon af te schaffen binnen de gemeente. Aangezien evenveel raadsleden zich voor als tegen de motie zouden uitspreken, besloot fractieleider Manon van der Garde het idee niet in stemming te brengen.

"We vinden het al heel belangrijk dat deze discussie hier nu is gevoerd en zullen dit in de toekomst ook blijven doen."

De sociaal-democraten vonden het woord allochtoon achterhaald en pleitten tijdens een gemeenteraadsvergadering voor een specifiekere aanduiding van bepaalde groepen personen. Alleen D66 steunde het plan om de benaming niet langer te gebruiken in zowel de mondelinge als schriftelijke communicatie binnen de gemeente. De andere partijen vonden de motie te ver gaan.
Kontedraaiers.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41570154
De randstad is niet eens meer van ons (ja officieel wel ja), dus het heeft ook geen nut om ze allochtoon te noemen. Noem ze maar randstatters (= volk wat bestaat uit de kanslozen der derde wereld landen).

De allochtonen buiten de randstad blijven we dan wel gewoon allochtoon noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')