idd, dat heb ik ook in een uur geleerd. Er is niet zoiets als rood, alleen donker-oranje.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:19 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Hmm sinds wanneer stop je dan als fietser zijnde ook voor stoplichten in utrecht?
Me tooquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:01 schreef Asmodean het volgende:
[..]
nee hoor, ben elke dag nog op de fiets gegaan
Wat waar waarom?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:25 schreef Molluck het volgende:
Wat een kansloze actie, die blokkade van de busbaan
Dat ding komt er toch ook alleen maar voor ons eigen welzijn...
Bij de bushaltes voor het Unnikgebouw waar het al sinds het begin van dit schooljaar opengebroken is...quote:
Het heette AZU, en heet nu UMCU of UMC Utrecht. Dit is al minstens 5 jaar geleden veranderd, maar ze zijn niet erg snel met het omwisselen van de bordjes en naamplaatjes nee...quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:34 schreef The6thgate het volgende:
ben welliswaar een HU'er, maar wel lid van de UBapart gebouw. alleen jammer dat k vervolgens naar de MBU moest omdat ze alleen daar het boek hadden wat ik zocht. maja heb ik gelijk eens het ziekenhuis gezien.
en is dat nou het UMC of het AZU? zie telkens wat anders staan namelijk
Neuh, dat ding komt daar om subsidie op te maken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:25 schreef Molluck het volgende:
Wat een kansloze actie, die blokkade van de busbaan
Dat ding komt er toch ook alleen maar voor ons eigen welzijn...
Wat is er mis met een verhoogde middenberm? Volgens mij is die er vooral om de taxi's en gemeentereinigingswagens tegen de bussen te beschermen (en andersom, vooral die taxi's crossen daar erg hard)quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:35 schreef VoreG het volgende:
Ah
Kan die actie wel begrijpen. Vooral die verhoogde middenberm is een idiote actie. Alleen de bussen van de Uithof 11/12 en 12s rijden daar. Die halen niet eens in.
Die middenberm is er toch voor "onze veiligheid" zodat je de busbaan voortaan alleen nog maar oversteekt bij de oversteekplaatsen, en niet meer elke 3 seconde onder een bus kunt komen, aangezien die dingen daar over het algemeen gemiddeld 85 km/h rijden...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:46 schreef Molluck het volgende:
[..]
Wat is er mis met een verhoogde middenberm? Volgens mij is die er vooral om de taxi's en gemeentereinigingswagens tegen de bussen te beschermen (en andersom, vooral die taxi's crossen daar erg hard)
Maar ze hadden bordjes met "meer groen" op hun rug maar er gaat toch nauwelijks natuur aan die busbaan ten onder?
Hier staat het hele artikel.quote:De andere bussen (Connexxion, GVU-lijnen 30 en 31) krijgen bij de haltes uitwijkhavens zodat ze de snelle bussen niet in de weg staan. De hele baan krijgt een middengeleider en langs de baan komen bakken van 40 centimeter hoog voor gras en bomen. De randen zijn van staal en zwart beton en kunnen als zitje worden gebruikt. Op een paar plekken komen er oversteekplaatsen voor voetgangers. Zo moeten de voetgangersstromen volgens de plannen gestuurd worden.
Hoofd complexbeheer Ruut van Rossen en vervoerscoördinator Elsemiek Kemkes zijn blij met de plannen. Zij denken dat de veiligheid en het comfort voor reizigers zullen toenemen. "De HOV moet dagelijks vooral in de spits enorme passagiersstromen aankunnen", zegt Kemkes. "Naar de Padualaan komen zo'n 9000 studenten, naar de Heidelberglaan naar schatting 8000." Voor Van Rossen is de essentie van het ontwerp waaraan universiteit, hogeschool en ziekenhuis hebben meegewerkt, dat de bus te gast is in een verblijfsgebied. "De bewoners moeten zo weinig mogelijk last hebben van de bussen terwijl er in de spits elke 22 seconden eentje langskomt". Hij meent dat de veiligheid zal toenemen doordat de verschillende soorten verkeer beter gescheiden worden. Ook het comfort wordt groter doordat de bussen minder vaak hoeven stoppen en optrekken. "De middengeleider en de relatief smalle banen dwingen de bussen langzaam te rijden. Inhalen door taxi's of andere bussen kan niet meer."
Ineke Molenaars:quote:Op zondag 10 september 2006 20:29 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat overigens aan de ICT-service van de uni ligt, niet aan je Mac. Voor alle mensen met een Mac die ook draadloos internet in de bieb willen: wordt vriendjes met iemand van CKI. (Cognitieve Kunstmatige Intelligentie) Die mensen werken vanuit hun faculteit op Mac's en bij hun op de faculteit zwerft dan ook het "Draadloos internetten op je Mac"-protocol rond. Die janlul achter de servicebalie in de bieb zal geen flauw idee hebben waar je het over hebt als je hem daarom vraagt. De UB vindt namelijk dat er geen mensen met Mac's zijn.*
* Hallo struisvogelpolitiek.
Was dat die vrouw die een nieuw centraal ICT systeem liet ontwikkelen, waardoor het uitstekend werkende systeem van de informatica faculteit (toch hele deskundige mensen zou je zeggen) gepasseerd werd voor een buggy systeem met minder mogelijkheden?quote:
Inschrijven terwijl je al naar colleges gingquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Was dat die vrouw die een nieuw centraal ICT systeem liet ontwikkelen, waardoor het uitstekend werkende systeem van de informatica faculteit (toch hele deskundige mensen zou je zeggen) gepasseerd werd voor een buggy systeem met minder mogelijkheden?.
Ik weet nog de tijd dat je je in kon schrijven terwijl het vak al begonnen was, nu moeten wij ook binnen zo'n belachelijk korte tijd onszelf inschrijven, vele maanden voor het begin van het blok.
Precies!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:10 schreef Christine het volgende:
Nis mis met sociale wetenschappen.
Diversiteitquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:28 schreef VoreG het volgende:
Volgens hoogleraren is dit trouwens de beste universiteit.
Ach ja, bij mijn vorige HBO opleiding ICT in Breda had ook iedereen zo een idee van. F**K wat is dit slecht geregeld, vreemd onderwijs etc.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:18 schreef Sjoewe het volgende:
Mja de geschiedenis faculteit van Utrecht was verkozen tot de beste van Nederland, en het eerste wat ik dacht was dat als dit de beste is, dan wil ik de slechste helemaal niet zien![]()
Ik heb daar ook eens rond gelopen en ik snap idd niet hoe ze in godsnaam de beste kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:18 schreef Sjoewe het volgende:
Mja de geschiedenis faculteit van Utrecht was verkozen tot de beste van Nederland, en het eerste wat ik dacht was dat als dit de beste is, dan wil ik de slechste helemaal niet zien![]()
AIMquote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:17 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Ach ja, bij mijn vorige HBO opleiding ICT in Breda had ook iedereen zo een idee van. F**K wat is dit slecht geregeld, vreemd onderwijs etc.
Echter nu ik een master opleiding volg aan de UU merk ik toch al snel dat mijn opleiding nog best wel ok was vergeleken met mijn klasgenoten die andere HBO opleidingen hebben gedaan
aim?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 02:54 schreef star_gazer het volgende:
[..]
AIMHeb het ook afgerond, en eigenlijk geen zak geleerd
na 1 jaar universiteit (aardwetenschappen) heb ik het idee veel meer geleerd te hebben dan 4 jaar wiskundeschuw AIM
Ik neem aan dat dat gebaseerd is op het curriculum en niet op hoe het er daar uitziet...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:41 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik heb daar ook eens rond gelopen en ik snap idd niet hoe ze in godsnaam de beste kunnen zijn.![]()
Ach het is functioneel he, zolang ik er maar nuttige dingen kan leren vind ik het best, voor het feesten ga ik de stad toch in en dan werken die bussen nog eens goed ook, tot ongeveer 12 uur, maar daar heb je weer een fiets bij het centraal voor staanquote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:16 schreef Asmodean het volgende:
Was er eigenlijk nog iemand bij die demonstratie op de busbaan? Ik was er zelf niet, maar eigenlijk ben ik het best met die filosofiegast eens dat de Uithof echt een waardeloos stuk beton is. Vergeleken met campussen van andere universiteiten is het helemaal een lachertje... een goede campus zou best gaaf zijn
Ik heb het niet over de toestand van de gebouwen neequote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:33 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat gebaseerd is op het curriculum en niet op hoe het er daar uitziet...
als je afstudeerd wordt je betaling direct nadat je afgestudeerd bent stopgezet. Mocht er toch nog een betaling af gaan krijg je het terug.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:19 schreef CherryLips het volgende:
misschien dat jullie het weten: als het goed is studeer ik in april af, maar ik maak gebruik van gespreide betaling van het collegegeld. moet ik dan nog in april en mei collegegeld betalen en dat later terugvorderen of hoe werkt dat? en hoe schrijf je je eigenlijk uit?.
okquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
als je afstudeerd wordt je betaling direct nadat je afgestudeerd bent stopgezet. Mocht er toch nog een betaling af gaan krijg je het terug.
(zo heb ik het ergens gelezen)
Academie voor ICT en Management. Avans, Bredaquote:
Broese, dat dacht ik al, bedankt...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:59 schreef AudreyHepburn het volgende:
Bij Broese op de Uithof in ieder geval. Ook bij de studieboekenBroese op de Minrebroederstraat trouwens.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:07 schreef Giraffe het volgende:
1ejaars cognitieve kunstmatige intelligentie hier.
Vindt iemand die stripjes achterop t ublad trouwens leuk? :x
quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:07 schreef Giraffe het volgende:
2e jaars research master neurocognitieve wetenschappen Bitchquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:07 schreef Giraffe het volgende:
Ja die zijn best grappigquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:07 schreef Giraffe het volgende:
quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:46 schreef speknek het volgende:
nofi, maar als je wetenschappelijke opleiding onderscheid maakt tussen research en anderssoortige 'masters' is er toch iets niet helemaal goed.
Dat hele inspanningsverplichting gebeuren is sowieso grote onzin. Laat me gewoon lekker m'n hertentamens maken en tyf op met je 6 uur lange gezeur over hoe je een paper moet schrijvenquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:59 schreef Christine het volgende:
Jeej, het UU-topic. Die heeft een rotschop gehad zeg.
Mag ik hier dan even klagen over de studieadviseurs van de UU? Kom je daar met je 'ik ben ziek dus ik kan mogelijk niet aan alle aanwezigheidsplichten van de werkgroepen voldoen' zegt ze: 'is het een chronische ziekte? Nee? Dan kunnen wij niks voor je doen. Bespreek het maar met je docent'. Fijn, het hele verhaal aan al mijn docenten moeten uitleggen, terwijl mij van te voren was gezegd dat zij dit aan hun konden doorgeven, zodat je niet alles steeds hoeft uit te leggen..
Had ik dit van te voren geweten, had ik misschien wel een andere universiteit overwogen. Niet dat de UU niet leuk is verder, maar die inspanningsverplichting slaat natuurlijk nergens op. Ik snap dat ze zoiets hebben ingesteld voor subsidies enzo, maar zolang IK mijn vakken haal op MIJN manier, vind ik niet dat ze moeten klagen over dat soort stomme regeltjes. En tot nog toe heb ik alles in één keer gehaald, maar kan ik gewoon niet altijd naar alle college's. Ziek zijn doe je ook niet voor je lol enzo.quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:03 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Dat hele inspanningsverplichting gebeuren is sowieso grote onzin. Laat me gewoon lekker m'n hertentamens maken en tyf op met je 6 uur lange gezeur over hoe je een paper moet schrijven
Aanwezigheidsplicht voor werkcolleges en bibliotheekinstructies, dat betuttelende begint me nu al de keel uit te hangen. Verheug me nu al op m'n minor aan een andere universiteit.
Heb ik ook gekozen inderdaad. Ben benieuwd of ik het trek en of het me bevalt. Zie je daarquote:Op zondag 3 december 2006 16:01 schreef Asmodean het volgende:
wetenschapsfilosofie
dat heb ik iig oa gekozen voor de derde periode, benieuwd of het leuk is
ben ik ook benieuwd naar ja, tot dan iigquote:Op zondag 3 december 2006 16:29 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Heb ik ook gekozen inderdaad. Ben benieuwd of ik het trek en of het me bevalt. Zie je daar.
ik doe beiden, aangezien ik in nog wat studiepunten wil verdienen nu ik in de eerste periode op 2 van de 3 vakken gezakt benquote:Op zondag 3 december 2006 18:54 schreef Giraffe het volgende:
Ah, ik ben toch maar voor taalfilosofie gegaan. Nouja, dan heb je vergelijkingsmateriaal
quote:Op zondag 3 december 2006 21:33 schreef star_gazer het volgende:
Mag ik trouwens even volumineus, met heel veel stukjes en gal, kotsen op de bouwput die ze 'uithof' noemen? Afgelopen vrijdag meurde de halve campus naar diarree
haha, wanneer was dat?quote:Op maandag 4 december 2006 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
filmpje van het kruyt gebouw
te openen in quicktime
vrijdag 24 nov.quote:
Ahhh zie wel. Dat was mijn reden om niet naar school te gaan die dag.. Of was ik de avond van te voren wezen stappen... Mmm weet het allemaal niet meer zo goed. Zal dus wel in de stad gestaan hebbenquote:
Haha, die Christine fijn hè die studieadviseurs? toen ik drie jaar geleden met het vrouwtje bij Wijsbegeerte ging praten, toen ik ietwat overspannen was, raadde ze me een orientatie jaar aan bij één of andere arty opleiding. En toen ik via haar eindelijk aan het eind van het jaar een afspraak met een studentpsycholoog had, vertelde hij me, dat ik geen hulp van uni hoefde te verwachten (extra studietijd etc) omdat het al het einde van het jaar was, en niemand me toch meer zou geloven dat ik ziek was.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:59 schreef Christine het volgende:
Jeej, het UU-topic. Die heeft een rotschop gehad zeg.
Mag ik hier dan even klagen over de studieadviseurs van de UU? Kom je daar met je 'ik ben ziek dus ik kan mogelijk niet aan alle aanwezigheidsplichten van de werkgroepen voldoen' zegt ze: 'is het een chronische ziekte? Nee? Dan kunnen wij niks voor je doen. Bespreek het maar met je docent'. Fijn, het hele verhaal aan al mijn docenten moeten uitleggen, terwijl mij van te voren was gezegd dat zij dit aan hun konden doorgeven, zodat je niet alles steeds hoeft uit te leggen..
eh, das kut. Heb je daar toevallig nog een bron van?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:28 schreef Suika het volgende:
[..]
Trouwens niemand klachten over de herkansingsregeling, waardoor je onder een 4 niet meer mag herkansen? Nog even en herkansingen worden helemaal afgeschaft.
Achja je zit ook op de universiteit en niet op de kleuterschool.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:28 schreef Suika het volgende:
Trouwens niemand klachten over de herkansingsregeling, waardoor je onder een 4 niet meer mag herkansen? Nog even en herkansingen worden helemaal afgeschaft.
Pff, bij Geschiedenis mag je alleen herkansen als je een 5 hebt. Dus ik zou zeggen, zeik niet.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:38 schreef CherryLips het volgende:
dat van dat niet herkansen onder de 4 ken ik ja, geldt hier al een paar jaar. gelukkig was het laagste cijfer wat ik ooit heb gehaald een 4 en kon ik hem dus herkansen, phew.
Ja, maar wie doet er dan ook geschiedenisquote:Op woensdag 6 december 2006 19:20 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Pff, bij Geschiedenis mag je alleen herkansen als je een 5 hebt. Dus ik zou zeggen, zeik niet.
Behoorlijk wat mensen. Dit jaar 280 eerste jaars in Utrecht.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:22 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ja, maar wie doet er dan ook geschiedenis
Zie de opleidingscommissie van je lokale studieverenigingquote:Op woensdag 6 december 2006 15:35 schreef Asmodean het volgende:
[..]
eh, das kut. Heb je daar toevallig nog een bron van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |