De halte bij de Bieb. Dan loop je door recht het Willem C. van Unnikgebouw naar het Educatorium, dan ga je daar rechts het Ruppertgebouw in en dan hangen er grote borden met de namen van de zalen, Rood, Wit, Blauw, etc.quote:Op maandag 4 september 2006 12:44 schreef Christine het volgende:
Newbie-vraagje. Bij welke halte moet iik uitstappen voor het M. Ruppertgebouw en waar is zaal wit?
Niet? Ok.quote:Op maandag 4 september 2006 13:10 schreef Christine het volgende:
Dat weet ik ook nog wel, zo achterlijk ben ik niet.
WO Rechten #17quote:Op maandag 4 september 2006 12:46 schreef Memento-Mori het volgende:
Morgen begint de introweek voor mij. Rechtsgeleerdheid.
Het voordeel van het vrouwschapquote:Op maandag 4 september 2006 13:25 schreef Christine het volgende:
Ik ga het gewoon proberen binnenkort. En als ik er niet uit kom, zet ik mijn "zielige-lieve-meisjeslook" op en knipoog ik naar de dichtbijzijndste knappe man, die mij uiteraard ter hulp schiet..
quote:Op maandag 4 september 2006 15:08 schreef Asmodean het volgende:
ik begin dit jaar aan cognitieve kunstmatige intelligentie aan de UU
In de UBU Catalogus kan je zien welk boek waar is. Dus ook of ie in de UB is. Anders kan je 'm - indien ie uitleenbaar is - daarheen laten brengen. Geheel kosteloos.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:29 schreef VoreG het volgende:
Is er ergens op te zoeken welke boeken ze in de UB hebben?
Ik zoek het boek 'Zwaarden, paarden & ziektekiemen'
O ja, natuurlijk! Zo werkt het bij de JB ookquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:32 schreef Christine het volgende:
Ja, dat kan je via Osiris opzoeken geloof ik.
Nouja, één van die links dusquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:34 schreef VoreG het volgende:
[..]
O ja, natuurlijk! Zo werkt het bij de JB ook...
myuu is het trouwens
Wat overigens aan de ICT-service van de uni ligt, niet aan je Mac. Voor alle mensen met een Mac die ook draadloos internet in de bieb willen: wordt vriendjes met iemand van CKI. (Cognitieve Kunstmatige Intelligentie) Die mensen werken vanuit hun faculteit op Mac's en bij hun op de faculteit zwerft dan ook het "Draadloos internetten op je Mac"-protocol rond. Die janlul achter de servicebalie in de bieb zal geen flauw idee hebben waar je het over hebt als je hem daarom vraagt. De UB vindt namelijk dat er geen mensen met Mac's zijn.*quote:Op maandag 4 september 2006 13:19 schreef Sjoewe het volgende:
Pfffff. Dat is echt ingewikkeld
Ehm maar het komt er op neer dat je in de UB moet gaan zitten, dan het onvergendelde netwerk kiest, dan open je je browser, dan komt er vanzelf een pagina 'welkom op WLAN UU oid' en dan moet je een aantal veelste ingewikkelde stappen PRECIES volgen om toegang te krijgen tot het onvergendelde netwerk. En wees blij dat je geen Apple hebt, dat is helemaal knudde geregeld.
In het centrum een lunch is natuurlijk Broodje Mario, verder zijn er veel cafe'tjes waar je goed kan zitten met een groep.quote:Op maandag 11 september 2006 18:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah, hier is dat topic wat ik zocht!Ik ben vandaag begonnen aan de Master Engels (Educatie & Communicatie) oftewel de lerarenopleiding van de UU, na 3 jaar in Groningen gestudeerd te hebben. Het eerste college was meteen van 13 tot 17u, en aangezien ik niet wist dat je koffie e.d. met je chipknip moet betalen en ik alleen kleingeld had viel ik op het eind bijna in slaap. Gelukkig was daar een gulle medestudent die een onwetende newbie in Utrecht wel een kop koffie wilde doneren
. Je voelt je wel weer zo'n ontzettende eerstejaars als je zo in een nieuwe stad komt, maar het went vast wel gauw genoeg.
Het enige waar ik nu nog even naar op zoek wil is een kantine in het centrum waar je even kan lunchen en kan overleggen voor werkgroepen/presentaties, etc. Ook ben ik nog op zoek naar goedkope sportmogelijkheden in Utrecht voor studenten, dus mensen: enlighten me.
En ohja, wat is de binnenstad van Utrechtmooi
.
Yepquote:Op woensdag 6 september 2006 18:54 schreef Christine het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met de studieverenigingen Alcmaeon en/of SGS?
Waar vind ik zo iemand?quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
Tip: even gaan praten met iemand die vrouwenstudies doet als je gebrek aan inspiratie hebt voor zo'n speech.
Same herequote:Op woensdag 13 september 2006 16:35 schreef VoreG het volgende:
Vrouwenstudie's?
Ik geloof dat ik dat ook wel kan gebruiken
Je kan er niet eens meer fatsoenlijk fietsen.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Jeej vandaag sinds lange tijd weer eens op de uithof geweest wat een bouwput ja
Medegebouwer !quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
1e jaars natuur- en sterrenkunde meldtdt.
Minnaert.
Echt een sfeerloze blokkendoos van binnenquote:Op maandag 4 september 2006 12:59 schreef Sjoewe het volgende:
Nee. Het van Unnikgebouw ligt tegenover de bieb. De hoogste grijze doos van de uithof.
noemde het idd ook UMC tot ik bij de ingang AZU zagquote:Op vrijdag 22 september 2006 13:29 schreef Spyronius het volgende:
Het is als ik het goed heb officieel UMC AZU, maar die naam staat alleen nog maar op een paar logo's volgens mij, maar meestal wordt er alleen UMC gezegt, AZU wordt al helemaal niet meer gebruikt, zo heette het ziekenhuis vroeger, voordat alle grote leerziekenhuizen werd omgezet in UMC's, UMC AZU staat trouwens voor Universitair Medisch Centrum Academisch Ziekenhuis Utrecht.
ja http://www.library.uu.nl/(...)ening/20214main.htmlquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:00 schreef Christine het volgende:
Is de UB ook in het weekend geopend?
nee hoor, ben elke dag nog op de fiets gegaanquote:Op zaterdag 23 september 2006 17:49 schreef VoreG het volgende:
Is iedereeen te lui om gewoon te fietsen naar de uithof
ik heb de laatste tijd ook regelmatig de hele stad doorgefietst om bij de uithof te komen. echt wel relaxt om 's ochtends met een strakblauwe lucht door het wilhelminapark te fietsenquote:Op zaterdag 23 september 2006 17:49 schreef VoreG het volgende:
Is iedereeen te lui om gewoon te fietsen naar de uithof
Fiets dan via de berenkuil. geen enkel stoplichtquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:06 schreef The6thgate het volgende:
[..]
ik heb de laatste tijd ook regelmatig de hele stad doorgefietst om bij de uithof te komen. echt wel relaxt om 's ochtends met een strakblauwe lucht door het wilhelminapark te fietsenalleen die hoeveelheid stoplichten
![]()
Hmm sinds wanneer stop je dan als fietser zijnde ook voor stoplichten in utrecht?quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:06 schreef The6thgate het volgende:
[..]
ik heb de laatste tijd ook regelmatig de hele stad doorgefietst om bij de uithof te komen. echt wel relaxt om 's ochtends met een strakblauwe lucht door het wilhelminapark te fietsenalleen die hoeveelheid stoplichten
![]()
idd, dat heb ik ook in een uur geleerd. Er is niet zoiets als rood, alleen donker-oranje.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:19 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Hmm sinds wanneer stop je dan als fietser zijnde ook voor stoplichten in utrecht?
Me tooquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:01 schreef Asmodean het volgende:
[..]
nee hoor, ben elke dag nog op de fiets gegaan
Wat waar waarom?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:25 schreef Molluck het volgende:
Wat een kansloze actie, die blokkade van de busbaan
Dat ding komt er toch ook alleen maar voor ons eigen welzijn...
Bij de bushaltes voor het Unnikgebouw waar het al sinds het begin van dit schooljaar opengebroken is...quote:
Het heette AZU, en heet nu UMCU of UMC Utrecht. Dit is al minstens 5 jaar geleden veranderd, maar ze zijn niet erg snel met het omwisselen van de bordjes en naamplaatjes nee...quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:34 schreef The6thgate het volgende:
ben welliswaar een HU'er, maar wel lid van de UBapart gebouw. alleen jammer dat k vervolgens naar de MBU moest omdat ze alleen daar het boek hadden wat ik zocht. maja heb ik gelijk eens het ziekenhuis gezien.
en is dat nou het UMC of het AZU? zie telkens wat anders staan namelijk
Neuh, dat ding komt daar om subsidie op te maken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:25 schreef Molluck het volgende:
Wat een kansloze actie, die blokkade van de busbaan
Dat ding komt er toch ook alleen maar voor ons eigen welzijn...
Wat is er mis met een verhoogde middenberm? Volgens mij is die er vooral om de taxi's en gemeentereinigingswagens tegen de bussen te beschermen (en andersom, vooral die taxi's crossen daar erg hard)quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:35 schreef VoreG het volgende:
Ah
Kan die actie wel begrijpen. Vooral die verhoogde middenberm is een idiote actie. Alleen de bussen van de Uithof 11/12 en 12s rijden daar. Die halen niet eens in.
Die middenberm is er toch voor "onze veiligheid" zodat je de busbaan voortaan alleen nog maar oversteekt bij de oversteekplaatsen, en niet meer elke 3 seconde onder een bus kunt komen, aangezien die dingen daar over het algemeen gemiddeld 85 km/h rijden...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:46 schreef Molluck het volgende:
[..]
Wat is er mis met een verhoogde middenberm? Volgens mij is die er vooral om de taxi's en gemeentereinigingswagens tegen de bussen te beschermen (en andersom, vooral die taxi's crossen daar erg hard)
Maar ze hadden bordjes met "meer groen" op hun rug maar er gaat toch nauwelijks natuur aan die busbaan ten onder?
Hier staat het hele artikel.quote:De andere bussen (Connexxion, GVU-lijnen 30 en 31) krijgen bij de haltes uitwijkhavens zodat ze de snelle bussen niet in de weg staan. De hele baan krijgt een middengeleider en langs de baan komen bakken van 40 centimeter hoog voor gras en bomen. De randen zijn van staal en zwart beton en kunnen als zitje worden gebruikt. Op een paar plekken komen er oversteekplaatsen voor voetgangers. Zo moeten de voetgangersstromen volgens de plannen gestuurd worden.
Hoofd complexbeheer Ruut van Rossen en vervoerscoördinator Elsemiek Kemkes zijn blij met de plannen. Zij denken dat de veiligheid en het comfort voor reizigers zullen toenemen. "De HOV moet dagelijks vooral in de spits enorme passagiersstromen aankunnen", zegt Kemkes. "Naar de Padualaan komen zo'n 9000 studenten, naar de Heidelberglaan naar schatting 8000." Voor Van Rossen is de essentie van het ontwerp waaraan universiteit, hogeschool en ziekenhuis hebben meegewerkt, dat de bus te gast is in een verblijfsgebied. "De bewoners moeten zo weinig mogelijk last hebben van de bussen terwijl er in de spits elke 22 seconden eentje langskomt". Hij meent dat de veiligheid zal toenemen doordat de verschillende soorten verkeer beter gescheiden worden. Ook het comfort wordt groter doordat de bussen minder vaak hoeven stoppen en optrekken. "De middengeleider en de relatief smalle banen dwingen de bussen langzaam te rijden. Inhalen door taxi's of andere bussen kan niet meer."
Ineke Molenaars:quote:Op zondag 10 september 2006 20:29 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat overigens aan de ICT-service van de uni ligt, niet aan je Mac. Voor alle mensen met een Mac die ook draadloos internet in de bieb willen: wordt vriendjes met iemand van CKI. (Cognitieve Kunstmatige Intelligentie) Die mensen werken vanuit hun faculteit op Mac's en bij hun op de faculteit zwerft dan ook het "Draadloos internetten op je Mac"-protocol rond. Die janlul achter de servicebalie in de bieb zal geen flauw idee hebben waar je het over hebt als je hem daarom vraagt. De UB vindt namelijk dat er geen mensen met Mac's zijn.*
* Hallo struisvogelpolitiek.
Was dat die vrouw die een nieuw centraal ICT systeem liet ontwikkelen, waardoor het uitstekend werkende systeem van de informatica faculteit (toch hele deskundige mensen zou je zeggen) gepasseerd werd voor een buggy systeem met minder mogelijkheden?quote:
Inschrijven terwijl je al naar colleges gingquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Was dat die vrouw die een nieuw centraal ICT systeem liet ontwikkelen, waardoor het uitstekend werkende systeem van de informatica faculteit (toch hele deskundige mensen zou je zeggen) gepasseerd werd voor een buggy systeem met minder mogelijkheden?.
Ik weet nog de tijd dat je je in kon schrijven terwijl het vak al begonnen was, nu moeten wij ook binnen zo'n belachelijk korte tijd onszelf inschrijven, vele maanden voor het begin van het blok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |