abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41929099
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:36 schreef du_ke het volgende:
Ik zou het eerder zo stellen VVD CDA willen de taart vergroten maar zonder dat iedereen daar van kan profiteren. PvdA wil de taart misschien iets minder sterk laten groeien maar wel iedereen daar van laten profiteren.
Nee, CDA en VVD willen de taart laten groeien, zodat iedereen evenredig extra kan eten. De PvdA liest voor de makkelijke weg: de rijken kun wel wat inleveren.
Nu heb ik niet zozeer moeite met geld van rijk naar arm brengen, wel van het niet laten groeien van de taart.
  maandag 18 september 2006 @ 20:06:07 #52
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41929193
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, CDA en VVD willen de taart laten groeien, zodat iedereen evenredig extra kan eten. De PvdA liest voor de makkelijke weg: de rijken kun wel wat inleveren.
Nu heb ik niet zozeer moeite met geld van rijk naar arm brengen, wel van het niet laten groeien van de taart.
He, he eindelijk iemand die het ook ziet. Maar zo ver kijken helaas weinig mensen.

Voor Nederland is het belangijk dat die taart blijft groeien anders gaan wij straks ver achter lopen in Europa en de wereld en dan we straks niet meer mee.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41929773
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:02 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waarom zou de PvdA die taart niet willen laten groeien? Dat is namelijk de grootste onzin die er is volgens mij. Is er gedurende PvdA kabinetten sprake geweest van langdurige economische recessie b.v.?

Maar jij en Martijn zijn zo stellig dat je het vast bronnen of anderzins duidelijk aan kan tonen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41930197
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:24 schreef du_ke het volgende:
Waarom zou de PvdA die taart niet willen laten groeien? Dat is namelijk de grootste onzin die er is volgens mij. Is er gedurende PvdA kabinetten sprake geweest van langdurige economische recessie b.v.?

Maar jij en Martijn zijn zo stellig dat je het vast bronnen of anderzins duidelijk aan kan tonen .
Ik heb het hier alleen over de AOW plannen, maar m.n. dat verschuiven van de lasten is iets dat de PvdA vaker wil. Het staat gewoon in de programma's van de drie grote partijen. VVD wil meer mensen aan het werk hebben, CDA wil mensen langer laten werken. Beide partijen willen daarmee, dat wordt expliciet aangegeven, de groeiende kosten van de AOW bekostigen. De PvdA wil door te fiscaliseren deels iedereen meer laten betalen aan de AOW en deels moet dat bij de rijkere bejaarden vandaan komen. Dat moet jij toch ook kunnen snappen?
pi_41930656
Dat is 1 voorbeeld. Maar in de praktijk is het dus gewoon zo dat VVD en CDA geen keuze willen maken en de boel uitstellen met alleen wat halfslachtige maatregelen. Ze hebben er alleen wat over in het programma staan omdat de PvdA het tot onderwerp van de verkiezingen heeft uitgeroepen.
Aan de andere kant is de PvdA natuurlijk ook niet tegen langer of meer werken (ze willen uit andere argumenten daar ook een en ander aan doen).
pi_41930895
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:44 schreef du_ke het volgende:
Dat is 1 voorbeeld. Maar in de praktijk is het dus gewoon zo dat VVD en CDA geen keuze willen maken en de boel uitstellen met alleen wat halfslachtige maatregelen. Ze hebben er alleen wat over in het programma staan omdat de PvdA het tot onderwerp van de verkiezingen heeft uitgeroepen.
Aan de andere kant is de PvdA natuurlijk ook niet tegen langer of meer werken (ze willen uit andere argumenten daar ook een en ander aan doen).
Het laatste wat je schrijft si dan wel waar, maar het is onzin om te stellen dat CDA en VVD om de hete brei heen draaien. Het probleem is helemaal niet zo onbehoorlijk groot en daarnaast is er (en daar houden beide partijen zich lekker stil over) onder Balkenende ook gefiscaliseerd. Wederom: de verschillen zijn niet zo wereldschokkend als het soms lijkt.
pi_41930954
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bron? .
Geenstijl waarschijnlijk, misschien wel de meest onafhankelijke en neutrale website die er is........
pi_41933028
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:50 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het laatste wat je schrijft si dan wel waar, maar het is onzin om te stellen dat CDA en VVD om de hete brei heen draaien. Het probleem is helemaal niet zo onbehoorlijk groot en daarnaast is er (en daar houden beide partijen zich lekker stil over) onder Balkenende ook gefiscaliseerd. Wederom: de verschillen zijn niet zo wereldschokkend als het soms lijkt.
Juist, de verschillen zijn ook niet zo groot. Daarom stel ik ook dat het onzin is te beweren dat CDA en VVD de taart willen laten groeien en de PvdA niet. Er zal dus hoogstens verschil zijn in het groeipercentage.

[ Bericht 0% gewijzigd door du_ke op 18-09-2006 21:43:49 ]
  maandag 18 september 2006 @ 21:47:51 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41933482
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:37 schreef du_ke het volgende:
Juist, de verschillen zijn ook niet zo groot. Daarom stel ik ook dat het onzin is te beweren dat CDA en VVD de taart willen laten groeien en de PvdA niet. Er zal dus hoogstens verschil zijn in het groeipercentage.
En dat verschil in het groeipercentage daarin zit hem nu juist het verschil. Wat als ie bij de PvdA niet boven de inflatie uitkomt?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41934096
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En dat verschil in het groeipercentage daarin zit hem nu juist het verschil. Wat als ie bij de PvdA niet boven de inflatie uitkomt?
Ja als dat het geval was zou je een punt hebben maar is dat zo? Of heb je serieuze aanwijzingen dat er een verband is tussen PvdA in de regering en lage economische groei of een hoge inflatie?
pi_41934172
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja als dat het geval was zou je een punt hebben maar is dat zo? Of heb je serieuze aanwijzingen dat er een verband is tussen PvdA in de regering en lage economische groei of een hoge inflatie?
Ja, kijk maar naar de programma's, waar de PvdA mee rekent en waar VVD en CDA mee rekenen. Dan rekent de PvdA zich rijk, terwijl er geen aanwijzingen zijn dat ze die extra groei waar zouden kunnen maken.
  maandag 18 september 2006 @ 22:13:18 #62
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41934358
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:07 schreef en_door_slecht het volgende:
Ja, kijk maar naar de programma's, waar de PvdA mee rekent en waar VVD en CDA mee rekenen. Dan rekent de PvdA zich rijk, terwijl er geen aanwijzingen zijn dat ze die extra groei waar zouden kunnen maken.
En er wordt geld bespaard op zaken waar helemaal niet zulke besparingen te halen zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41934453
verkiezingsprogramma's zeggen niets of in elk geval erg weinig over wat er uiteindelijk wordt uitgevoerd.
Heb het liever over de echte gevolgen van het beleid. Was er in de periode dat de PvdA aan de macht was sprake van een kleinere economische groei?
pi_41934467
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En er wordt geld bespaard op zaken waar helemaal niet zulke besparingen te halen zijn
Oh maar dat doen CDA en VVD ook hoor .
  maandag 18 september 2006 @ 22:16:56 #65
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41934512
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:15 schreef du_ke het volgende:
verkiezingsprogramma's zeggen niets of in elk geval erg weinig over wat er uiteindelijk wordt uitgevoerd.
Heb het liever over de echte gevolgen van het beleid. Was er in de periode dat de PvdA aan de macht was sprake van een kleinere economische groei?
Wat dacht je van de dip in de economie na Paars en na Den Uyl?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41934581
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wat dacht je van de dip in de economie na Paars en na Den Uyl?
Ja wat is daarmee? Is die te wijten aan het PvdA beleid? Kan je dat bewijzen? En nu graag met harde bewijzen of bronnen komen.

En is dit bericht PvdA tegen snelweg langs Naardermeer voor jou nu ook reden om geen VVD meer te stemmen die er ook afgestapt zijn? Of ben je zelf de grootste windvaan? .
pi_41934791
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja wat is daarmee? Is die te wijten aan het PvdA beleid? Kan je dat bewijzen? En nu graag met harde bewijzen of bronnen komen.

En is dit bericht PvdA tegen snelweg langs Naardermeer voor jou nu ook reden om geen VVD meer te stemmen die er ook afgestapt zijn? Of ben je zelf de grootste windvaan? .
Ik ben blij dat het weldenkende deel van de VVD de Van Balens heeft kunnen overtuigen van het zinloze van nog meer kruispunten en knooppunten.
pi_41934935
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh maar dat doen CDA en VVD ook hoor .
Ja, maar CDA en VVD laten zien ook in economisch pittige tijden het begrotingstekort te kunnen indammen. En daar zet de PvdA een programma tegenover die van meer economische groei uitgaat (ironisch genoeg heeft dit kabinet daar nog invloed op) en dat meer dan op maakt.
  maandag 18 september 2006 @ 22:27:09 #69
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41934984
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:18 schreef du_ke het volgende:
Snap jou laatste reactie in dat topic niet helemaal. Ik denk wel dat ik weet waar je het over hebt maar ben eens gewoon duidelijk en noem de zaken bij naam
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41936162
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:22 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het weldenkende deel van de VVD de Van Balens heeft kunnen overtuigen van het zinloze van nog meer kruispunten en knooppunten.
Oh opzich kan in die regio wat extra asfalt geen kwaad maar erg goed dat Hofstra nu wat verder heeft gekeken.
pi_41937189
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh opzich kan in die regio wat extra asfalt geen kwaad maar erg goed dat Hofstra nu wat verder heeft gekeken.
Off Topic: je moet nu even naar Ned 1 kijken, vrind Jan zit daar mooi te babbelen.
pi_41937423
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:24 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Off Topic: je moet nu even naar Ned 1 kijken, vrind Jan zit daar mooi te babbelen.
Onderhand is Willeke aan de beurt . Maar ben niet zo van de SP al weet Jan het leuk te brengen .
pi_41937640
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Onderhand is Willeke aan de beurt . Maar ben niet zo van de SP al weet Jan het leuk te brengen .
Meer van de Femke? Allemaal nachtbagger misschien, maar ik hoop op een CDA-VVD-GL kabinet.
pi_41937958
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:35 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Meer van de Femke? Allemaal nachtbagger misschien, maar ik hoop op een CDA-VVD-GL kabinet.
Meer van Femke inderdaad, dat meisje bij de wereld draait door (diplomate en adviseur van de Afghaanse minister van buitenlandse zaken) lijkt me wel een goede als ze op de lijst komt .
pi_41938701
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:35 schreef en_door_slecht het volgende:
.

Lijkt me sterk dat GL na al dat geschreeuw over linkse lente zus linkse lente zo in een coalitie gaat met CDA en VVD.

Met een beetje geluk weet GL onder Femke het aantal zetels te halveren naar 4 .

Maar het ging hier over Wouter Bos, dat is een gladde marketing jongen die het vooral moet hebben van de verpakking en niet zo zeer van de inhoud. Kortom een combinatie van de termen in de TT.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')