Ik ben het eens met je stelling dat de PS3 VEEL moeilijker is om te produceren, maar om nu te zeggen dat de Wii makkelijk te produceren is is me iets te snel geredeneerd.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:29 schreef Kill_em_all het volgende:
Omg je snapt best wat ik bedoel. Ik bedoel dus dat de Wii niet uit onderdelen bestaat die zo geavanceerd zijn dat er veel problemen mee komen. Alle hardware in de wii is van een niveau wat we al jaren probleemloos kunnen produceren. De cpu is bv niks meer dan de GC chip maar dan sneller en met enkele verbeteringen. De wii emuleert ook geen GC games, want daar is ie te traag voor, maar hij schakelt gewoon naar GC mode, dit kan alleen omdat de chips nagenoeg hetzelfde zijn.
Punt is dus dat vanuit een technisch standpunt de Wii niet echt moeilijk te maken zal zijn itt tot de ps3.
quote:Prototypes of the Wii-mote are still being tested and problems with button responsiveness, the difficulty of pressing two buttons at once and the easily damaged shell of the controller appear to have prevented Nintendo from beginning the mass production of its next console.
Ja, maar is toch echt wel een nadeel tov een standaard diskdrive die in GROTE massa's geproduceerd wordt.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:25 schreef Kill_em_all het volgende:
Discdrive boeit niet, is gewoon een dvd speler met een extra plekje voor gc disks, dat heb je ookal bij alle andere dvd drives.
Wiimote zal ook niet zo'n probleem zijn aangezien motionsensors al langer dan vandaag gemaakt worden en in princiepe ook niet erg ingewikkeld zijn.
De behuizing is ook niet echt een probleem. Die chips gebruiken gewoon weinig stroom dus past het in zo'n kleine behuizing.
De Wii heeft niet echt een onderdeel waardoor de productie echt moeilijk zou kunnen gaan.
Dat was een nep bericht. Of een gerucht. Het is hoe dan ook niet waar.quote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 16:08 schreef Tain het volgende:
Prijzen volgens gamestop:
* Wii Controller Glove 9.99$
* Wii G-Pak Travel Case 29.99$
* Wii Game Wallet 9.99$
* Wii HD Premium Component Cable 59.99$
* Wii Memory SD 1.0GB 59.99$
* Wii Memory SD 512MB 39.99$
* Wii S-Video Premium AV Cable 39.99$
* Wii Sling Bag 29.99$
* Wii Storage & Protection 1.0GB Kit 69.99$
Ja oke maar zo kan je zelfs de meest miniskule onderdeeltjes gaan noemen.quote:Ja, maar is toch echt wel een nadeel tov een standaard diskdrive die in GROTE massa's geproduceerd wordt.
Motionsensors zitten anders is best veel producten. Daarbij is het alleen maar een chipje die niet echt ingewikkeld is om te maken. Tuurlijk is het nieuw in deze vorm maar de techniek is er al jaren op ''grote'' schaal.quote:De Wiimote is weldegelijk een hindernis die men moet nemen. Nog nooit zijn dit soort dingen op zulke schaal geproduceerd en de productiefaciliteiten bestonden er niet op die schaal.
Vind je? kijk eens naar laptops. Zitten al sinds jaar en dag in kleine behuizingen terwijl de hardware een stuk sneller is dan wat er in de wii zit.quote:Wat betreft de behuizing zou je gelijk kunnen hebben, hoewel ik het nog steeds een kunststukje vind om zoiets op zo'n schaal te maken.
Jawel hoor. Je kan best iets als BR of de cell ontwerpen, maar zoals je nu bij Sony ziet zijn er toch veel problemen. Ontwerpen is 1, maken is iets anders.quote:Sowieso is het woord 'moeilijk' niet van toepassing bij Sony en Nintendo. Als een ontwerp klaar is en het economische plaatje klopt dan staat er niets in de weg om zoiets te maken.
Ik heb niks gezegdquote:Op woensdag 6 september 2006 15:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat was een nep bericht. Of een gerucht. Het is hoe dan ook niet waar.
Omdat de wii zo lekker klein is prop je hem in je 'sling bag' en sling je hem over je schouder ofzo....quote:Op woensdag 6 september 2006 16:22 schreef Chanty87 het volgende:
Sling bag?Waar heb je dat voor nodig dan
Als je je statistieken wilt maximaliseren wel, maar om het spel uit te kunnen spelen niet.quote:Op woensdag 6 september 2006 09:18 schreef MeZZiN het volgende:
Behalve bij RPG daar heb je gewoon tijd voor nodig om goed te levelen
Da's totaal overbodig, want dan kun je het net zo goed in een travel case meenemen of in een gewone tas.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:29 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Omdat de wii zo lekker klein is prop je hem in je 'sling bag' en sling je hem over je schouder ofzo....
Het is niet moeilijk, maar het is lastig om miljoenen te produceren binnen enkele maanden, dat bedoel ik te zeggen.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:21 schreef Kill_em_all het volgende:
Jawel hoor. Je kan best iets als BR of de cell ontwerpen, maar zoals je nu bij Sony ziet zijn er toch veel problemen. Ontwerpen is 1, maken is iets anders.
Dat laat mij uitkijken naar de dag dat ik de winkel binnenloop, het liefst 's morgensvroeg en daar met een gespekte bankrekening achteloos wat dozen op de toonbank zet en heel stoer honderden euro's van m'n bankrekening laat afschrijven. 'Wilt u er een tasje omheen?' Ach wel ja. Waarom ook niet?quote:Op woensdag 6 september 2006 17:40 schreef Ruzbeh het volgende:
Over lekker klein en draagtassen gesproken. Ik vraag me af hoe klein de doos wordt van de Wii waar je hem dan in koopt. Ik hoop natuurlijk klein.
Het mooiste moment is altijd als je de nieuwe console in je bezit hebt, je de doos opent en de Nintendo lucht je tegemoet komt (weet niet wat het is maar zit altijd een bepaalde lucht aan) . Dan installeer je m en dan komt het magische moment dat je m voor het eerst boot.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:15 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Dat laat mij uitkijken naar de dag dat ik de winkel binnenloop, het liefst 's morgensvroeg en daar met een gespekte bankrekening achteloos wat dozen op de toonbank zet en heel stoer honderden euro's van m'n bankrekening laat afschrijven. 'Wilt u er een tasje omheen?' Ach wel ja. Waarom ook niet?
Ik heb overigens m'n pre-order, die onder rembours zou worden bezorgd, geannuleerd. Ik ga maar gewoon op de dag des oordeels lekker op tijd de stad in en de eerste de beste gameshop oid binnenwandelen. Jummie![]()
Mooiquote:Op woensdag 6 september 2006 16:08 schreef Tain het volgende:
Prijzen volgens gamestop:
* Wii Controller Glove 9.99$
* Wii G-Pak Travel Case 29.99$
* Wii Game Wallet 9.99$
* Wii HD Premium Component Cable 59.99$
* Wii Memory SD 1.0GB 59.99$
* Wii Memory SD 512MB 39.99$
* Wii S-Video Premium AV Cable 39.99$
* Wii Sling Bag 29.99$
* Wii Storage & Protection 1.0GB Kit 69.99$
Als 1 wens dat kan bereiken.....quote:Op woensdag 6 september 2006 19:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Prijzen kloppen niet. Gamestop mag omrollen en een vurige dood tegemoet gaan.
Netjes,.... ik zweer bij component,.... maar zou de Wii component aangesloten kunnen worden?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:03 schreef BMH het volgende:
Oooh de verwarring
Crap naar incredible:
Composite (3 snoerjtes: rood, wit & geel) = CRAP!!!
S-video (1 kabel) = iets beter!
RGB (scart blok... Niet te vergissen met composite-scart-opzetblokje!)
Component (3 kabels: Rood, groen & blauw kan HD weergeven (optineel: nog 2 kabels voor stereo geluid)
HDMI (1 stekker.. digitaal kan HD weergeven).
Component & HDMI zijn in theorie gelijk (component kan zelfs hogere resoluties weergeven, maar dit komt in de praktijk niet voor).
[afbeelding]
Composite (KNUDDE!! VERBRANDEN!!)
[afbeelding]
S-video.. MEEEE
[afbeelding]
RGB BETER!!
[afbeelding]
Component (GEWELDIG!!)
Het wii-kabel-stappenplan:
1) Heb ik een TV met component aansluiting (dus Rood, groen & blauw.. NIET rood, wit & geel!!).. Ja? Ga naar stap 3.. Nee? Ga naar stap 2.
2) Koop een RGB kabel.. Deze kabel geeft het beste beeld op je tv.
3) Je hebt een TV met een component aansluiting.. Gefeliciteerd.. Koop snel een Wii component kabel en geniet van wii in Progressive beeldkwaliteit
Minder scherpe kleuren en minder strakke graphics. Ik heb voor al mn belangrijke consoles (lees PS2 en Cube) RGB scartkabels gekocht en dat heerst toch echt welquote:Op woensdag 6 september 2006 20:20 schreef Chanty87 het volgende:
In heel m'n gameleventje gebruik ik gewoon de rood-wit-gele kabels in een scart adapter en plug 'm zo in m'n tv... Wat is daar mis mee dan?
De wii krijgt progressive scan. Daar moet je een component, VGA of HDMI kabel voor hebben.. De eerste 2 kabels krijgt de Wii zowiezo.. HDMI weet ik nog niet.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:17 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Netjes,.... ik zweer bij component,.... maar zou de Wii component aangesloten kunnen worden?
60hz mode is niet om aan te zien met composite.. Dus: Maximaal 50 frames per seconde, trillend beeld, pijn aan je ogen krijgend beeld, dof beeld. Neem AUB een keer een RGB kabel en je zult het verschil meteen zien.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:20 schreef Chanty87 het volgende:
In heel m'n gameleventje gebruik ik gewoon de rood-wit-gele kabels in een scart adapter en plug 'm zo in m'n tv... Wat is daar mis mee dan?
De foto's van de achterkant van de wii laten niet dezelfde aansluiting zien die de we van Nintendo gewend zijn...quote:Op woensdag 6 september 2006 20:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Minder scherpe kleuren en minder strakke graphics. Ik heb voor al mn belangrijke consoles (lees PS2 en Cube) RGB scartkabels gekocht en dat heerst toch echt wel
Binnenkort ook voor de 360 halen. Voor de Wii weet ik het nog niet, hopelijk kan ik die van mn Cube overzetten.
Je ziet het verschil als je eenmaal RGB gebruikt. Als je van RGB naar composite gaat is het net alsof de tv je haat en je dood wil.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:25 schreef Chanty87 het volgende:
Ik heb daar echt nooit last van gehad hoor. Daarnaast kan er niks anders aangesloten worden dan een scart. Ook kan ik door de witte en rode tulpjes in mijn stereo te pluggen geluid krijgen op mijn boxen, wat een beetje een surround effect geeft. En dat kan dan weer niet met RGB hè...
Als je TV geen 480p kan maakt het weinig uit.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:59 schreef Cheiron het volgende:
Heb nu een rgb kabel ipv composite, maar echt veel verschil zie ik niet. Kan ook zijn omdat mn game-tv erg oud is.
PHP scriptquote:Op woensdag 6 september 2006 20:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Chanty waarom verander je steeds je avatar.
Niet als je m op een LCD speelt hoorquote:Op woensdag 6 september 2006 23:20 schreef BMH het volgende:
Gamecube component kabels zijn 50+ euro.. Komt nog eens bij dat er geen PAL games zijn met progressive ondersteuning waardoor het verhaal compleet nutteloos word
Dat maakt opzich niks uit op mijn vorige tv zag ik veel verschiltussen composiet en RGB (= geen progressive)quote:Op woensdag 6 september 2006 21:00 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Als je TV geen 480p kan maakt het weinig uit.Of je spel ondersteund geen 480p.
Geld ook voor plasma , ps2 op composite zag er echt niet uit maar component ziet er superstrak uitquote:Op woensdag 6 september 2006 23:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Niet als je m op een LCD speelt hoor
SCART op LCD =![]()
COMPONENT op LCD =![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |