Het is 'wat me ook irriteert is ..' of 'waar ik me ook aan erger is ..'. Het woord 'aan' gaat niet samen met irriteren, alleen met ergeren. Maar dat terzijde.quote:
Ik erger me erg aan taalpuristen of wannabeneerlandici.quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is 'wat me ook irriteert is ..' of 'waar ik me ook aan erger is ..'. Het woord 'aan' gaat niet samen met irriteren, alleen met ergeren. Maar dat terzijde.
De journalisten zijn al sinds mensenheugenis dom, slecht, onkritisch, bevooroordeeld etc.
Joop Visser heeft ook daarover een mooi liedje gemaakt..
Je bedoelt die leugenaresquote:Op vrijdag 1 september 2006 08:54 schreef LXIV het volgende:
Ok, we hebben Pamela Hemelrijk dan, die slikt tenminste niet alles voor zoete koek, maar die is nu net weer iets te ver de andere kant doorgeslagen. Kan trouwens wel redelijk schrijven.
En erg zonde dat dit gebeurt op die zo geroemde publieke omroep kijk dat dit gebeurt op de campingzender SBS6 dat is wel bekendquote:Op vrijdag 1 september 2006 10:40 schreef freud het volgende:
Mja, het is natuurlijk wel zo dat men vragen stelt die de gemiddelde jan op de straat ook zou willen stellen. Dat deze vragen niet er zake doende zijn, dom of ronduit misleidend, dat is niet im frage. Men kiest er imo voor om populistisch te vragen en een breder publiek aan te boren, ipv gerichte vragen stellen die een groot deel van het publeik niet kan begrijpen, laat staan de ondervraagden.
Het is imo weer een symptoom van de geestelijke verarming.
Ik krijg wel het idee dat het met de onderzoekjournalistiek zeer slecht gesteld is de laatste jaren. Van programma's die beweren aan deze vorm van journalistiek te doen krijg ik sterk het idee dat ze eerst zoeken naar de gewenste uitkomst en dan pas de argumenten er bij proberen te zoeken.quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:40 schreef sigme het volgende:
De journalisten zijn al sinds mensenheugenis dom, slecht, onkritisch, bevooroordeeld etc.
Joop Visser heeft ook daarover een mooi liedje gemaakt..
Ja, tenenkrommend. De interviewer leek ook gewoon niet te luisteren, aangezien hij zijn vragen maar bleef herhalen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:16 schreef pberends het volgende:
Ze hoeven ook niet hyperintellectueel te zijn, maar gister zat Bos in NOVA niet 2/3 van de tijd kritische vragen te beantwoorden, maar 2/3 van de tijd inhoudelijk totaal verkeerde vragen te corrigeren. Schikbarend gewoon.
Mensen die NOVA kijken weten er meestal wel wat van af, en die vragen hoeven echt niet zo dom.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:40 schreef freud het volgende:
Mja, het is natuurlijk wel zo dat men vragen stelt die de gemiddelde jan op de straat ook zou willen stellen. Dat deze vragen niet er zake doende zijn, dom of ronduit misleidend, dat is niet im frage. Men kiest er imo voor om populistisch te vragen en een breder publiek aan te boren, ipv gerichte vragen stellen die een groot deel van het publeik niet kan begrijpen, laat staan de ondervraagden.
Het is imo weer een symptoom van de geestelijke verarming.
2/3de van de tijd werden er inderdaad kritische vragen gesteld. 2/3de van de tijd lulde Wouter Bos eromheenquote:Op vrijdag 1 september 2006 10:16 schreef pberends het volgende:
Ze hoeven ook niet hyperintellectueel te zijn, maar gister zat Bos in NOVA niet 2/3 van de tijd kritische vragen te beantwoorden, maar 2/3 van de tijd inhoudelijk totaal verkeerde vragen te corrigeren. Schikbarend gewoon.
Het is nog ironischer: als het op Taida Pasic of Magarita gaat hebben heren de journalisten opeens WEL kennis van zaken en zijn ze kritisch. Maar bij echt belangrijke onderwerpen interesseert het ze gewoon niet of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:00 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ja, tenenkrommend. De interviewer leek ook gewoon niet te luisteren, aangezien hij zijn vragen maar bleef herhalen.
Ik vond het interview van Ferry Mingelen met Jan Marijnissen overigens ook niet bepaald verheffend, hij gaf wat kleine steekjes maar echt kritisch werd het niet.
Kritische onjuiste niet op feiten gebaseerde vragen inderdaad.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef -Jean- het volgende:
[..]
2/3de van de tijd werden er inderdaad kritische vragen gesteld. 2/3de van de tijd lulde Wouter Bos eromheen
De bureaucratie was toch de vierde macht?quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:16 schreef pberends het volgende:
Nogal triest om te zien dat de vierde macht (de media), die eigenlijk nog machtiger is dan de partijen zelf, zo'n dubieus stempel op de verkiezingen drukken.
ja (en vroeger was alles beter) (sorrie). vooruit dan: het kan altijd beter.quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:34 schreef pberends het volgende:
Wat zijn die (politieke) journalisten van tegenwoordig slecht tegenwoordig. Ze stellen amper de goeie vragen of stellen vragen die gewoon totaal randdebiel zijn.
Gister bij NOVA, een rapportage in een bejaardentehuis over Bos en zijn AOW-plannen.
"Moet Bos van de AOW afblijven mevrouwtje??" "Afblijven, is van ons!" Enzovoorts.
Wat is dit voor achterlijk kutvraag? Bos doet helemaal niets aan de AOW. Bos doet alleen iets aan het RIJKERE GEDEELTE van het AANVULLEND PENSIOEN en niet de AOW, Jesus Christ, who's hiring this people? Alle vragen waren gewoon ONJUIST. WTF is this? Over beeldvorming gesproken...
het filmpje. laat ik daar niets over zeggen.
over beeldvorming; ik ben het boekje "het zijn net mensen" van joris luyendijk aan het lezen, zeer interessant en informatief. media zijn geen neutraal doorgeefluik, maar medespeler (of partij) geworden. ik raad aan: wordt er niet cynisch door.
Idem dito voor Wilders. Waarom noemt hij zijn partij Partij voor de Vrijheid terwijl er zowat alleen maar vrijheidsbeperkende maatregelen in zijn programma staan??
omdat sommig mensen zich alleen vrij kunnen voelen in een kleine, duidelijk gekaderde ruimte.
Stelling: het is belabberd gesteld met het niveau van politieke journalisten tegenwoordig.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:16 schreef pberends het volgende:
dit ben ik niet met je eens. de vragen van karhof waren prima; hoe is de afzwakking van het oorspronkelijke plan te interpreteren (slappe knieën, geschrokken of iets anders)?, beeldvorming (daar werd lekker over geprikt en gepord) en hoe kan de pvda geschrokken kiezers weer terugkrijgen?. prima toch?
Nogal triest om te zien dat de vierde macht (de media), die eigenlijk nog machtiger is dan de partijen zelf, zo'n dubieus stempel op de verkiezingen drukken. zie boven "beeldvorming"
quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:40 schreef freud het volgende:
wie is 'men'? NOVA-medewerkers, politiekjournalisten iha, onderzoeksjournalisten, anderen?quote:Het is imo weer een symptoom van de geestelijke verarming. daar lijden we allemaal in meerdere of mindere mate aan. mensen die daar volledig aan voorbij gaan negeer ik dan ook liever. uiteraard ben ik ook niet heilig.
niets is zo vluchtig als televisie. voor onderzoeksjournalistiek wend ik mij bij voorkeur tot die in schriftelijke vorm.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:31 schreef Chewie het volgende:
Ik krijg wel het idee dat het met de onderzoekjournalistiek zeer slecht gesteld is de laatste jaren. Van programma's die beweren aan deze vorm van journalistiek te doen krijg ik sterk het idee dat ze eerst zoeken naar de gewenste uitkomst en dan pas de argumenten er bij proberen te zoeken.
ik verwacht niet anders. hij zit daar ter meerdere eer en glorie van zichzelf en de pvda. niet om in eerste instantie vragen correct te beantwoorden. heerlijk toch, om naar (een politiek rollenspel) te kijken?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef -Jean- het volgende:
[...] 2/3de van de tijd lulde Wouter Bos eromheen
Dit is bij elk terzake doend onderwerp het geval en dan in het bijzonder bij verkiezingen. Ik kan me er steevast aan kapot ergeren.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Kritische onjuiste niet op feiten gebaseerde vragen inderdaad.
Joop Visser. Ik denk uit 1982. Hij heeft ook nog een fijn nummer over de Volkskrant (de Volkskrant is een kutkrant)quote:De jou-hoe-hoer-nalisten
't Is net als een geloof
Ze horen wat ze willen
En verder zijn ze doof
De jou-hoe-hoer-nalisten
Je weet niet wat je leest
Wanneer je zelf toevallig
Ter plekke bent geweest
De brand die ze verslaan, meneer
Als ze het land in gaan, meneer
Steken ze zelf eerst aan, meneer
Dat noemen ze een baan, meneer
Ze hebben geen ethiek, meneer