abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41387374
Internationaal totaal verguisd, de huidige president Ahmedinejead van Iran, maar op welke punten heeft hij eigenlijk wel (een beetje) gelijk? ( zie Ahmadinejad daagt Bush uit tot debat )

Hij zegt bijvoorbeeld dat Amerika alleen maar aan zichzelf denkt. Nou daar heb je niet lang discussie voor nodig want dat is gewoon waar.

Ook is het hypocriet van Amerika dat alleen Amerika en nog een paar andere landen een alleenrecht zouden hebben op kernwapens. Wat dat betreft heeft hij gelijk dat Iran nucleaire ambities heeft, en dat heeft Amerika ook een beetje aan zichzelf te danken door Iran tot het as van het kwaad te rekenen. Iran ligt ook tussen Afghanistan en Irak, 2 landen die onder het mom van terrorisme zijn aangevallen. Als je al een land zo moeten aanvallen na 11 september had dat Saudia-Arabië moeten zijn, want daar kwamen bijna alle kapers vandaan.

Ahmedinejead zegt ook dat als de joden zo nodig een eigen land wilden, waarom dat persé op Palestijns grondgebied moest. Hij droeg als alternatief een provincie in Duitsland aan, je weet wel het land dat schuld had aan de holocaust. Niet geheel onlogisch zou je zeggen.

OK, not the most popular idea ever expressed.
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:34:18 #2
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41387421
Het verschil tussen Amerika en Iran is dat Amerika niet zomaar een land zou bombarderen omdat ze dat "leuk" vinden... Met de bedoeling dus op 11 september. Die aanval sloeg nergens op, want Bin Laden wou puur een statement maken.... Amerika, als die een statement gaat maken, dan gaan ze niet bepaald een land lopen vernietigen. Zij hebben meer een doel waar een hoop man achter staat. Zoiets verwacht ik niet van Iran, Irak of enig ander arabisch/perzisch land. Die denken vanuit normen en waarden en helaas voor ons, zijn hun normen en waarden vaak gericht op geweld en oog om oog en tand om tand. Daarom zijn kernwapens bij Amerika een stuk veiliger dan bij de eerdergenoemde landen. Dat wil niet zeggen dat het volledig veilig en prettig is dat Amerika kernwapens heeft... geen enkel land eigenlijk, maar je snapt mijn standpunt .
Friends don't let friends remain beardless...
pi_41387450
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:34 schreef Dizer het volgende:
Het verschil tussen Amerika en Iran is dat Amerika niet zomaar een land zou bombarderen omdat ze dat "leuk" vinden... Met de bedoeling dus op 11 september. Die aanval sloeg nergens op, want Bin Laden wou puur een statement maken.... Amerika, als die een statement gaat maken, dan gaan ze niet bepaald een land lopen vernietigen. Zij hebben meer een doel waar een hoop man achter staat. Zoiets verwacht ik niet van Iran, Irak of enig ander arabisch/perzisch land. Die denken vanuit normen en waarden en helaas voor ons, zijn hun normen en waarden vaak gericht op geweld en oog om oog en tand om tand. Daarom zijn kernwapens bij Amerika een stuk veiliger dan bij de eerdergenoemde landen. Dat wil niet zeggen dat het volledig veilig en prettig is dat Amerika kernwapens heeft... geen enkel land eigenlijk, maar je snapt mijn standpunt .
quote:
Het verschil tussen Amerika en Iran is dat Amerika niet zomaar een land zou bombarderen omdat ze dat "leuk" vinden
Dat doet Amerika dus wel, zie Irak, aangevallen op totaal valse voorwendselen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:39:22 #4
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41387480
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:36 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Dat doet Amerika dus wel, zie Irak, aangevallen op totaal valse voorwendselen.
Nou wou je soms zeggen dat de aanval op Irak nutteloos was? Kom op... Saddam moest gewoon daar weg. Dat er nog geen bewijs is gevonden van chemicaliën wil nog niks zeggen. Saddam riep er altijd mee op los dat ie dat had.. ik kan het weten, want ik heb er gewoond. Zijn toespraken zaten vol met dreigingen naar Amerika en dat ie er op voorbereid was. Niet alles komt over naar de andere kant van de wereld. Plus Irak is groot en oud met genoeg plekken die Amerika nog niet heeft ontdekt in de woestijn. Wat Saddam wel heeft ontdekt
pi_41387500
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:39 schreef Dizer het volgende:

[..]

Nou wou je soms zeggen dat de aanval op Irak nutteloos was? Kom op... Saddam moest gewoon daar weg. Dat er nog geen bewijs is gevonden van chemicaliën wil nog niks zeggen. Saddam riep er altijd mee op los dat ie dat had.. ik kan het weten, want ik heb er gewoond. Zijn toespraken zaten vol met dreigingen naar Amerika en dat ie er op voorbereid was. Niet alles komt over naar de andere kant van de wereld. Plus Irak is groot en oud met genoeg plekken die Amerika nog niet heeft ontdekt in de woestijn. Wat Saddam wel heeft ontdekt
Saddam of een totale burgeroorlog, het blijft een rare keuze.

Feit blijft dat de VS Irak hebben aangevallen onder totaal geen legitieme omstandigheden. Trouwens, de VS hebben Saddam daar zelf neergezet, dat zou je moeten weten.
pi_41387507
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:28 schreef pberends het volgende:

Hij zegt bijvoorbeeld dat Amerika alleen maar aan zichzelf denkt. Nou daar heb je niet lang discussie voor nodig want dat is gewoon waar.
Daar lijkt me inderdaad niet veel discussie voor nodig. Het lijkt me volstrekt niet waar.
quote:
Ook is het hypocriet van Amerika dat alleen Amerika en nog een paar andere landen een alleenrecht zouden hebben op kernwapens.
Want? Daarvoor is een pact, en Iran heeft dat ondertekend. Wie is er hypocriet?
quote:
Wat dat betreft heeft hij gelijk dat Iran nucleaire ambities heeft,
Ja, voor energie-opwekking.
quote:
en dat heeft Amerika ook een beetje aan zichzelf te danken door Iran tot het as van het kwaad te rekenen.
Want? Dan tellen afspraken niet meer?
quote:
Iran ligt ook tussen Afghanistan en Irak, 2 landen die onder het mom van terrorisme zijn aangevallen. Als je al een land zo moeten aanvallen na 11 september had dat Saudia-Arabië moeten zijn, want daar kwamen bijna alle kapers vandaan.
En het verband met kernwapens in Iran is ..
quote:
Ahmedinejead zegt ook dat als de joden zo nodig een eigen land wilden, waarom dat persé op Palestijns grondgebied moest. Hij droeg als alternatief een provincie in Duitsland aan, je weet wel het land dat schuld had aan de holocaust. Niet geheel onlogisch zou je zeggen.
Eh, enig kennis van 'land wat Joden zo nodig willen' maakt dat je weet dat er maar één land is wat joden zo nodig willen. En dat ligt niet in Duitsland.

De joden willen ook geen eigen land sinds of vanwege de holocaust. Maar sinds een paar duizend jaar, en het ligt al die jaren op dezelfde plek.
quote:
OK, not the most popular idea ever expressed.
Nou, het is vooral zo'n dom idee. Dat de joden hun land moeten koppelen aan een periode in de geschiedenis die niets met hun geloof te doen heeft, maar met een pervers geloof van anderen (nazi's, in dit geval).

En dat terwijl wat de joden bindt, nu uitgerekend hun idee van het hun beloofde land is. Al duizenden jaren overgeleverd, dat idee. Met heel preciese aanduiding. Van deze kant van de Jordaan tot de landpaal daar etc etc.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:43:18 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41387515
quote:

[..]

Nou wou je soms zeggen dat de aanval op Irak nutteloos was?
Ja, nutteloos.

Een stinkoorlog waar niemand wijzer van wordt. It's a fuckin' mess.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41387552
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:42 schreef sigme het volgende:

En dat terwijl wat de joden bindt, nu uitgerekend hun idee van het hun beloofde land is. Al duizenden jaren overgeleverd, dat idee. Met heel preciese aanduiding. Van deze kant van de Jordaan tot de landpaal daar etc etc.
enige probleem is dat ze het zichzelf beloofd hebben
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:48:16 #9
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41387570
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Saddam of een totale burgeroorlog, het blijft een rare keuze.

Feit blijft dat de VS Irak hebben aangevallen onder totaal geen legitieme omstandigheden. Trouwens, de VS hebben Saddam daar zelf neergezet, dat zou je moeten weten.
Tuurlijk weet ik dat. Maar dat geldt ook voor Osama... enz enz... .
Tjah, dat Amerika een burgeroorlog zou veroorzaken na hun aanval, was vanuit een ander planeet al te zien. Maar dat is meestal niet meer dan logisch in een land waar decennia lang een dictator aanwezig is waar ook nog meerdere volken aanwezig is die tegen elkaar proberen te strijden. Dat Sdaam dat onder controle had, sta ik volledig achter. En niemand op deze aarde die dat onder controle kan houden dan hij. (Misschien zijn twee zonen...)

Maar goed, wat willen we dan? Een 5 a 10 jarige burgeroorlog of Saddam nog 15 jaar aan de macht, en dan zijn zoon 30 jaar aan de macht en dan zijn kleinzoon enz enz?

We raken offtopic, PB
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:51:25 #10
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41387601
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, nutteloos.

Een stinkoorlog waar niemand wijzer van wordt. It's a fuckin' mess.
Ik zeg niet dat hun manier van doen juist is. Absoluut niet. En ik zeg ook niet dat hun doel goed was. Praat ik ook niet goed. Alleen hun aanval was niet volledig nutteloos... want uiteindelijk is Saddam wel opgerot en die twee verkrachters van zonen dood... in mijn ogen best nuttig! En weet je, misschien kan jij dat niet zo voelen, omdat je er niet hebt gewoont, maar ik wel... en het klinkt misschien hard, maar het feit dat Saddam zijn twee zonen dood heeft gezien, is al een heerlijk gevoel voor de meeste Irakezen. Geloof me maar.
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:52:16 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41387613
Wat is er mis met een dictator aan de macht? Dat geldt namelijk nogal voor wat landen.

Olie. Bush. Leugens.
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:51 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hun manier van doen juist is. Absoluut niet. En ik zeg ook niet dat hun doel goed was. Praat ik ook niet goed. Alleen hun aanval was niet volledig nutteloos... want uiteindelijk is Saddam wel opgerot en die twee verkrachters van zonen dood... in mijn ogen best nuttig! En weet je, misschien kan jij dat niet zo voelen, omdat je er niet hebt gewoont, maar ik wel... en het klinkt misschien hard, maar het feit dat Saddam zijn twee zonen dood heeft gezien, is al een heerlijk gevoel voor de meeste Irakezen. Geloof me maar.
Nee dat geloof ik niet. Zelfs De Amerikaanse Irakezen krijgen, naarmate dit fiasco duurt, een naar gevoel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41387622
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:46 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

enige probleem is dat ze het zichzelf beloofd hebben
Klopt natuurlijk. Maar zeggen dat ze het net zo goed in Duitsland kunnen zoeken is buitengewoon dom.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:55:41 #13
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41387651
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:52 schreef popolon het volgende:
Wat is er mis met een dictator aan de macht? Dat geldt namelijk nogal voor wat landen.

Olie. Bush. Leugens.
In het begin doen ze het allemaal wel goed hoor... de meesten dan . We nemen weer als voorbeeld Saddam. Toen Saddam net aan de macht was, heeft ie het perfect gedaan. Irak was opeens een paradijs! Alles was schoon, alles zag er goed uit.. het was een rijk land. Het ging zo goed, dat een Iraakse dinar, 6 gulden waard was! Nu 6 cent . Maar ja, nadat Saddam merkte dat Amerika er mee ging bemoeien.. flipte hij... en dan moet je zo een dictator niet hebben in een land
pi_41387689
Het verschil met Amerika is dat in Iran 1 man de bom kan richten en afvuren op een ander land, in Amerika heb je daar minstens 2 man voor nodig.
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:58:54 #15
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41387691
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:52 schreef popolon het volgende:

Olie. Bush. Leugens.
[..]

Nee dat geloof ik niet. Zelfs De Amerikaanse Irakezen krijgen, naarmate dit fiasco duurt, een naar gevoel.
Ik krijg ook eennaar gevoel hoor, dat het zo lang duurt... dat is bij elke Irakees, niet alleen de Amerikaanse... maar wat wou je gaan doen dan? Amerikaanse troepen daar weghalen? Dat lijkt me niet een goed plan.. dat zou het alleen maar erger maken... want dan gaan natuurlijk alle verschillende volken nog meer te keer.. want de kanzen zijn daar vergroot om aan de macht te komen... of had je dan een ander idee?
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:01:11 #16
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41387719
Hebben we trouwens nergens een Amerika VS Irak topic?
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:03:07 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41387748
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 09:01 schreef Dizer het volgende:
Hebben we trouwens nergens een Amerika VS Irak topic?
Dat topic loopt al een paar jaar.
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:10:26 #18
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41387861
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 09:03 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat topic loopt al een paar jaar.
Ja maar ik kom hier bijna nooit en volgens de search zijn er wel 50 topics over Irak.. misschien in jouw AT een wat huidige topci
pi_41389233
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:42 schreef sigme het volgende:
Want? Daarvoor is een pact, en Iran heeft dat ondertekend. Wie is er hypocriet?
Amerika, want er zijn talloze andere landen die het ondertekend hebben en nu ook over kernwapens beschikken. Terwijl er bij Iran er geneens bewijs is dat ze kernwapens zouden maken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:36:01 #20
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41389410
quote:

[..]

Nou wou je soms zeggen dat de aanval op Irak nutteloos was? Kom op... Saddam moest gewoon daar weg.
Waarom moet Saddam in een keer weg, maar is de VS wel vriendjes met allerlei andere verschrikkelijke dictators? Of erger: hebben ze verschrikkelijke dictators aan de macht geholpen (zuid-amerika)
quote:
Dat er nog geen bewijs is gevonden van chemicaliën wil nog niks zeggen. Saddam riep er altijd mee op los dat ie dat had.. ik kan het weten, want ik heb er gewoond. Zijn toespraken zaten vol met dreigingen naar Amerika en dat ie er op voorbereid was. Niet alles komt over naar de andere kant van de wereld. Plus Irak is groot en oud met genoeg plekken die Amerika nog niet heeft ontdekt in de woestijn. Wat Saddam wel heeft ontdekt
Tuurlijk zaten z'n toespraken vol met dreigingen. Heb je de toespraken van Bush wel eens gehoord? Bovendien lopen Noord-Korea, Iran, Libië en Syrië inderdaad overal mee te dreigen en zijn dat geen prettige landen. Maar die landen hebben de afgelopen 50 jaar niet overal ter wereld oorlog gevoerd en de VS wel. Zij geven niet aan dat ze moreel superieur zijn, daarom het recht hebben om andere landen aan te vallen en vervolgens krijgsgevangenen martelen. De VS wel. Natuurlijk is de Iraanse president verschrikkelijk, maar vanuit een ander oogpunt is z'n standpunt wel de verklaren
lege ton
pi_41389613
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Amerika, want er zijn talloze andere landen die het ondertekend hebben en nu ook over kernwapens beschikken. Terwijl er bij Iran er geneens bewijs is dat ze kernwapens zouden maken.
Maar daar ging het niet over .

Het ging over de stelling: Ook is het hypocriet van Amerika dat alleen Amerika en nog een paar andere landen een alleenrecht zouden hebben op kernwapens.

Daarin is Amerika niet hypocriet. Het is glashelder. Iran is hypocriet, wel dat verdrag ondertekenen (en nog altijd onderschrijven) maar niet de verplichtingen nakomen (inspectie internationaal atoomagentschap).

Iran heeft uiteraard groot gelijk, ook volgens dat verdrag, met de stelling dat ze best kernenergie mogen ontwikkelen. Amerkia (en EU) zijn hypocriet als ze aanvullende eisen opleggen (dus meer dan inspectie atoomagentschap, en dat doen ze), en is hypocriet in het nalaten van aanpak overtreders van het verdrag (al weet ik niet of alle veronderstelde kernmachten dat verdrag getekend hebben).
pi_41389951
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:44 schreef sigme het volgende:

Maar daar ging het niet over .

Het ging over de stelling: Ook is het hypocriet van Amerika dat alleen Amerika en nog een paar andere landen een alleenrecht zouden hebben op kernwapens.

Daarin is Amerika niet hypocriet. Het is glashelder. Iran is hypocriet, wel dat verdrag ondertekenen (en nog altijd onderschrijven) maar niet de verplichtingen nakomen (inspectie internationaal atoomagentschap).
De inspectie was gewoon toegelaten, en de inspectie heeft ook uiteindelijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is voor het feit dat Iran bezig zou zijn met het maken van kernwapens. Het is overduidelijk dat Amerika wat dat betreft dan ook zeer hypocriet is, omdat het andere landen toestaat (die hetzelfde verdrag ondertekend hebben) kernwapens te maken. (En daarbij is het ook overduidelijk dat ze deze hebben)
quote:
Iran heeft uiteraard groot gelijk, ook volgens dat verdrag, met de stelling dat ze best kernenergie mogen ontwikkelen. Amerkia (en EU) zijn hypocriet als ze aanvullende eisen opleggen (dus meer dan inspectie atoomagentschap, en dat doen ze), en is hypocriet in het nalaten van aanpak overtreders van het verdrag (al weet ik niet of alle veronderstelde kernmachten dat verdrag getekend hebben).
Exact, dus hoe kan Iran in deze hypocriet zijn? Ze voldoet aan alle eisen van het IAEA
Allah Al Watan Al Malik
pi_41390337
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De inspectie was gewoon toegelaten, en de inspectie heeft ook uiteindelijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is voor het feit dat Iran bezig zou zijn met het maken van kernwapens.
In 2002 of 2003 heeft het verzuimd te melden aan het IAEA dat het bezig was met het verrijken van uranium, of iets dergelijks, en het nieuwe rapport van het agentschap stelt dat Iran het IAEA niet heeft weten te overtuigen van de vreedzame doeleinden van het nucleaire programma. Iran werkt niet mee. Amerika trouwens ook niet, maar dat was het punt ook niet.
pi_41390404
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De inspectie was gewoon toegelaten, en de inspectie heeft ook uiteindelijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is voor het feit dat Iran bezig zou zijn met het maken van kernwapens. Het is overduidelijk dat Amerika wat dat betreft dan ook zeer hypocriet is, omdat het andere landen toestaat (die hetzelfde verdrag ondertekend hebben) kernwapens te maken. (En daarbij is het ook overduidelijk dat ze deze hebben)
[..]

Exact, dus hoe kan Iran in deze hypocriet zijn? Ze voldoet aan alle eisen van het IAEA
Klopt. Maar in de controverse Iran - USA is er niks hypocriets aan dat de USA staat op naleving van het verdrag dat de USA wél kernwapens laat hebben en Iran niet. Zowel de USA als Iran zijn het daarover eens, dat zo is afgesproken.
pi_41390434
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

In 2002 of 2003 heeft het verzuimd te melden aan het IAEA dat het bezig was met het verrijken van uranium, of iets dergelijks, en het nieuwe rapport van het agentschap stelt dat Iran het IAEA niet heeft weten te overtuigen van de vreedzame doeleinden van het nucleaire programma. Iran werkt niet mee. Amerika trouwens ook niet, maar dat was het punt ook niet.
Tegelijkertijd stelt de IAEA dat er geen enkele aanwijzing is voor "het maken van een atoombom". Waarom houd Amerika dan toch zo aan die beschuldigingen vast. Als ze er zo heilig van overtuigd zijn, moeten ze toch wel bewijs ervoor hebben. Of krijgen we Irak taferelen?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')