quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:34 schreef Dizer het volgende:
Het verschil tussen Amerika en Iran is dat Amerika niet zomaar een land zou bombarderen omdat ze dat "leuk" vinden... Met de bedoeling dus op 11 september. Die aanval sloeg nergens op, want Bin Laden wou puur een statement maken.... Amerika, als die een statement gaat maken, dan gaan ze niet bepaald een land lopen vernietigen. Zij hebben meer een doel waar een hoop man achter staat. Zoiets verwacht ik niet van Iran, Irak of enig ander arabisch/perzisch land. Die denken vanuit normen en waarden en helaas voor ons, zijn hun normen en waarden vaak gericht op geweld en oog om oog en tand om tand. Daarom zijn kernwapens bij Amerika een stuk veiliger dan bij de eerdergenoemde landen. Dat wil niet zeggen dat het volledig veilig en prettig is dat Amerika kernwapens heeft... geen enkel land eigenlijk, maar je snapt mijn standpunt.
Dat doet Amerika dus wel, zie Irak, aangevallen op totaal valse voorwendselen.quote:Het verschil tussen Amerika en Iran is dat Amerika niet zomaar een land zou bombarderen omdat ze dat "leuk" vinden
Nou wou je soms zeggen dat de aanval op Irak nutteloos was? Kom op... Saddam moest gewoon daar weg. Dat er nog geen bewijs is gevonden van chemicaliën wil nog niks zeggen. Saddam riep er altijd mee op los dat ie dat had.. ik kan het weten, want ik heb er gewoond. Zijn toespraken zaten vol met dreigingen naar Amerika en dat ie er op voorbereid was. Niet alles komt over naar de andere kant van de wereld. Plus Irak is groot en oud met genoeg plekken die Amerika nog niet heeft ontdekt in de woestijn. Wat Saddam wel heeft ontdektquote:Op vrijdag 1 september 2006 08:36 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Dat doet Amerika dus wel, zie Irak, aangevallen op totaal valse voorwendselen.
Saddam of een totale burgeroorlog, het blijft een rare keuze.quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:39 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nou wou je soms zeggen dat de aanval op Irak nutteloos was? Kom op... Saddam moest gewoon daar weg. Dat er nog geen bewijs is gevonden van chemicaliën wil nog niks zeggen. Saddam riep er altijd mee op los dat ie dat had.. ik kan het weten, want ik heb er gewoond. Zijn toespraken zaten vol met dreigingen naar Amerika en dat ie er op voorbereid was. Niet alles komt over naar de andere kant van de wereld. Plus Irak is groot en oud met genoeg plekken die Amerika nog niet heeft ontdekt in de woestijn. Wat Saddam wel heeft ontdekt
Daar lijkt me inderdaad niet veel discussie voor nodig. Het lijkt me volstrekt niet waar.quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:28 schreef pberends het volgende:
Hij zegt bijvoorbeeld dat Amerika alleen maar aan zichzelf denkt. Nou daar heb je niet lang discussie voor nodig want dat is gewoon waar.
Want? Daarvoor is een pact, en Iran heeft dat ondertekend. Wie is er hypocriet?quote:Ook is het hypocriet van Amerika dat alleen Amerika en nog een paar andere landen een alleenrecht zouden hebben op kernwapens.
Ja, voor energie-opwekking.quote:Wat dat betreft heeft hij gelijk dat Iran nucleaire ambities heeft,
Want? Dan tellen afspraken niet meer?quote:en dat heeft Amerika ook een beetje aan zichzelf te danken door Iran tot het as van het kwaad te rekenen.
En het verband met kernwapens in Iran is ..quote:Iran ligt ook tussen Afghanistan en Irak, 2 landen die onder het mom van terrorisme zijn aangevallen. Als je al een land zo moeten aanvallen na 11 september had dat Saudia-Arabië moeten zijn, want daar kwamen bijna alle kapers vandaan.
Eh, enig kennis van 'land wat Joden zo nodig willen' maakt dat je weet dat er maar één land is wat joden zo nodig willen. En dat ligt niet in Duitsland.quote:Ahmedinejead zegt ook dat als de joden zo nodig een eigen land wilden, waarom dat persé op Palestijns grondgebied moest. Hij droeg als alternatief een provincie in Duitsland aan, je weet wel het land dat schuld had aan de holocaust. Niet geheel onlogisch zou je zeggen.
Nou, het is vooral zo'n dom idee. Dat de joden hun land moeten koppelen aan een periode in de geschiedenis die niets met hun geloof te doen heeft, maar met een pervers geloof van anderen (nazi's, in dit geval).quote:OK, not the most popular idea ever expressed.
Ja, nutteloos.quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:39 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nou wou je soms zeggen dat de aanval op Irak nutteloos was?
enige probleem is dat ze het zichzelf beloofd hebbenquote:Op vrijdag 1 september 2006 08:42 schreef sigme het volgende:
En dat terwijl wat de joden bindt, nu uitgerekend hun idee van het hun beloofde land is. Al duizenden jaren overgeleverd, dat idee. Met heel preciese aanduiding. Van deze kant van de Jordaan tot de landpaal daar etc etc.
Tuurlijk weet ik dat. Maar dat geldt ook voor Osama... enz enz...quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Saddam of een totale burgeroorlog, het blijft een rare keuze.
Feit blijft dat de VS Irak hebben aangevallen onder totaal geen legitieme omstandigheden. Trouwens, de VS hebben Saddam daar zelf neergezet, dat zou je moeten weten.
Ik zeg niet dat hun manier van doen juist is. Absoluut niet. En ik zeg ook niet dat hun doel goed was. Praat ik ook niet goed. Alleen hun aanval was niet volledig nutteloos... want uiteindelijk is Saddam wel opgerot en die twee verkrachters van zonen dood... in mijn ogen best nuttig! En weet je, misschien kan jij dat niet zo voelen, omdat je er niet hebt gewoont, maar ik wel... en het klinkt misschien hard, maar het feit dat Saddam zijn twee zonen dood heeft gezien, is al een heerlijk gevoel voor de meeste Irakezen. Geloof me maar.quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:43 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, nutteloos.
Een stinkoorlog waar niemand wijzer van wordt. It's a fuckin' mess.
Nee dat geloof ik niet.quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:51 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hun manier van doen juist is. Absoluut niet. En ik zeg ook niet dat hun doel goed was. Praat ik ook niet goed. Alleen hun aanval was niet volledig nutteloos... want uiteindelijk is Saddam wel opgerot en die twee verkrachters van zonen dood... in mijn ogen best nuttig! En weet je, misschien kan jij dat niet zo voelen, omdat je er niet hebt gewoont, maar ik wel... en het klinkt misschien hard, maar het feit dat Saddam zijn twee zonen dood heeft gezien, is al een heerlijk gevoel voor de meeste Irakezen. Geloof me maar.
Klopt natuurlijk. Maar zeggen dat ze het net zo goed in Duitsland kunnen zoeken is buitengewoon dom.quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
enige probleem is dat ze het zichzelf beloofd hebben
In het begin doen ze het allemaal wel goed hoor... de meesten danquote:Op vrijdag 1 september 2006 08:52 schreef popolon het volgende:
Wat is er mis met een dictator aan de macht? Dat geldt namelijk nogal voor wat landen.
Olie. Bush. Leugens.
Ik krijg ook eennaar gevoel hoor, dat het zo lang duurt... dat is bij elke Irakees, niet alleen de Amerikaanse... maar wat wou je gaan doen dan? Amerikaanse troepen daar weghalen?quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:52 schreef popolon het volgende:
Wat is er mis met een dictator aan de macht? Dat geldt namelijk nogal voor wat landen.
Olie. Bush. Leugens.
[..]
Nee dat geloof ik niet.Zelfs De Amerikaanse Irakezen krijgen, naarmate dit fiasco duurt, een naar gevoel.
Dat topic loopt al een paar jaar.quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:01 schreef Dizer het volgende:
Hebben we trouwens nergens een Amerika VS Irak topic?
Ja maar ik kom hier bijna nooit en volgens de search zijn er wel 50 topics over Irak.. misschien in jouw AT een wat huidige topciquote:Op vrijdag 1 september 2006 09:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat topic loopt al een paar jaar.
Amerika, want er zijn talloze andere landen die het ondertekend hebben en nu ook over kernwapens beschikken. Terwijl er bij Iran er geneens bewijs is dat ze kernwapens zouden maken.quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:42 schreef sigme het volgende:
Want? Daarvoor is een pact, en Iran heeft dat ondertekend. Wie is er hypocriet?
Waarom moet Saddam in een keer weg, maar is de VS wel vriendjes met allerlei andere verschrikkelijke dictators? Of erger: hebben ze verschrikkelijke dictators aan de macht geholpen (zuid-amerika)quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:39 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nou wou je soms zeggen dat de aanval op Irak nutteloos was? Kom op... Saddam moest gewoon daar weg.
Tuurlijk zaten z'n toespraken vol met dreigingen. Heb je de toespraken van Bush wel eens gehoord? Bovendien lopen Noord-Korea, Iran, Libië en Syrië inderdaad overal mee te dreigen en zijn dat geen prettige landen. Maar die landen hebben de afgelopen 50 jaar niet overal ter wereld oorlog gevoerd en de VS wel. Zij geven niet aan dat ze moreel superieur zijn, daarom het recht hebben om andere landen aan te vallen en vervolgens krijgsgevangenen martelen. De VS wel. Natuurlijk is de Iraanse president verschrikkelijk, maar vanuit een ander oogpunt is z'n standpunt wel de verklarenquote:Dat er nog geen bewijs is gevonden van chemicaliën wil nog niks zeggen. Saddam riep er altijd mee op los dat ie dat had.. ik kan het weten, want ik heb er gewoond. Zijn toespraken zaten vol met dreigingen naar Amerika en dat ie er op voorbereid was. Niet alles komt over naar de andere kant van de wereld. Plus Irak is groot en oud met genoeg plekken die Amerika nog niet heeft ontdekt in de woestijn. Wat Saddam wel heeft ontdekt
Maar daar ging het niet overquote:Op vrijdag 1 september 2006 10:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Amerika, want er zijn talloze andere landen die het ondertekend hebben en nu ook over kernwapens beschikken. Terwijl er bij Iran er geneens bewijs is dat ze kernwapens zouden maken.
De inspectie was gewoon toegelaten, en de inspectie heeft ook uiteindelijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is voor het feit dat Iran bezig zou zijn met het maken van kernwapens. Het is overduidelijk dat Amerika wat dat betreft dan ook zeer hypocriet is, omdat het andere landen toestaat (die hetzelfde verdrag ondertekend hebben) kernwapens te maken. (En daarbij is het ook overduidelijk dat ze deze hebben)quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:44 schreef sigme het volgende:
Maar daar ging het niet over.
Het ging over de stelling: Ook is het hypocriet van Amerika dat alleen Amerika en nog een paar andere landen een alleenrecht zouden hebben op kernwapens.
Daarin is Amerika niet hypocriet. Het is glashelder. Iran is hypocriet, wel dat verdrag ondertekenen (en nog altijd onderschrijven) maar niet de verplichtingen nakomen (inspectie internationaal atoomagentschap).
Exact, dus hoe kan Iran in deze hypocriet zijn? Ze voldoet aan alle eisen van het IAEAquote:Iran heeft uiteraard groot gelijk, ook volgens dat verdrag, met de stelling dat ze best kernenergie mogen ontwikkelen. Amerkia (en EU) zijn hypocriet als ze aanvullende eisen opleggen (dus meer dan inspectie atoomagentschap, en dat doen ze), en is hypocriet in het nalaten van aanpak overtreders van het verdrag (al weet ik niet of alle veronderstelde kernmachten dat verdrag getekend hebben).
In 2002 of 2003 heeft het verzuimd te melden aan het IAEA dat het bezig was met het verrijken van uranium, of iets dergelijks, en het nieuwe rapport van het agentschap stelt dat Iran het IAEA niet heeft weten te overtuigen van de vreedzame doeleinden van het nucleaire programma. Iran werkt niet mee. Amerika trouwens ook niet, maar dat was het punt ook niet.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De inspectie was gewoon toegelaten, en de inspectie heeft ook uiteindelijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is voor het feit dat Iran bezig zou zijn met het maken van kernwapens.
Klopt. Maar in de controverse Iran - USA is er niks hypocriets aan dat de USA staat op naleving van het verdrag dat de USA wél kernwapens laat hebben en Iran niet. Zowel de USA als Iran zijn het daarover eens, dat zo is afgesproken.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De inspectie was gewoon toegelaten, en de inspectie heeft ook uiteindelijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is voor het feit dat Iran bezig zou zijn met het maken van kernwapens. Het is overduidelijk dat Amerika wat dat betreft dan ook zeer hypocriet is, omdat het andere landen toestaat (die hetzelfde verdrag ondertekend hebben) kernwapens te maken. (En daarbij is het ook overduidelijk dat ze deze hebben)
[..]
Exact, dus hoe kan Iran in deze hypocriet zijn? Ze voldoet aan alle eisen van het IAEA
Tegelijkertijd stelt de IAEA dat er geen enkele aanwijzing is voor "het maken van een atoombom". Waarom houd Amerika dan toch zo aan die beschuldigingen vast. Als ze er zo heilig van overtuigd zijn, moeten ze toch wel bewijs ervoor hebben. Of krijgen we Irak taferelen?quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
In 2002 of 2003 heeft het verzuimd te melden aan het IAEA dat het bezig was met het verrijken van uranium, of iets dergelijks, en het nieuwe rapport van het agentschap stelt dat Iran het IAEA niet heeft weten te overtuigen van de vreedzame doeleinden van het nucleaire programma. Iran werkt niet mee. Amerika trouwens ook niet, maar dat was het punt ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |