Handige links:quote:Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een rédelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.
Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.
Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.
Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:44 schreef WEST het volgende:
net op gestegen van EHAM voor een vlucht naar VHHH hij klimt goed ik zet het op de AP en kom weer is het een op hol geslagen paard.
![]()
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:55 schreef Saekerhett het volgende:
Hoeveel kts vlieg je dan?
quote:
ik zat op dat moment op 250 kts en het gebeurde bij VOR/intersection Andikquote:
ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuwquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:43 schreef WEST het volgende:
en nu heb ik geen problemen tot nu toe
Dat is zonde hoor.. Je moet het gewoon goed doenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:50 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuw![]()
nu kan dat wel jaquote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:58 schreef uppie83 het volgende:
Zijn er onder jullie ook lui die wel eens Flightsimmen in multiplayer??? Ik heb ooit in een ver verleden dit wel eens gedaan, inclusief een pc die software draaide om als tower te fungeren. Toen was FS echter nog niet zo geavanceerd dat we elkaar konden zien vliegen, tegenwoordig schijnt dat wel te kunnen.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:06 schreef nsfw het volgende:
Ik vloog van de week de nieuwe Boeing 888 en toen wilde ik een NDB glidepath gaan Aproachen en toen deed ik dat en toen ging m'n landingsgestel niet naar buiten en toen kwam er brand in één van m'n motoren en toen moest ik de holding in van ATC omdat ik een slot had en toen waren er ook nog 40 verdachte passagiers aan boord en toen had ik ook nog een bommelding en toen kon ik eindelijk landen en toen stond er een ander vliegtuig op de baan![]()
![]()
en toen moest ik nog een keer omhoog en toen vloog ook m'n andere motor in de brand en toen raakte m'n benzine op en toen kon ik landen... maar crashte ik..
Hier een foto
[afbeelding]
The download limit has been reached for this file.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Zo'n gast op fs2004.com heeft een freeware water add-on vrijgegeven, ziet er best goed uit moet ik zeggen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier te downloaden: Klik
JAA!!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:51 schreef clowncloon het volgende:
heeft er iemand een saitek x52 joystick? is dat de moeite waard?
FSX?quote:Op zondag 3 september 2006 12:23 schreef Fillipe het volgende:
Paar screenshots van m'n approach naar St.Maarten
Nee, fs2004. Gebruik wel veel add-ons;quote:
Misschien lopen je motoren niet synchroon. Als je stilstaat even 'e' ingedrukt houden en dan op 1 en dan op 2 drukken, of op 1, 2, 3 en 4; afhankelijk van het aantal motoren.quote:Op zondag 3 september 2006 16:25 schreef GoodGawd het volgende:
Leuk zo'n 18 wieler![]()
Btw sommige vliegtuigen doen soms erg raar.
vb1) ik sta op de landingsbaan en ik 'release' the breaks en dan geef ik 'smootly' gas tot full power en dan gaat ie opeens als een gek naar links![]()
Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.quote:Op zondag 3 september 2006 17:06 schreef nubie het volgende:
Waarom is 335 kts al overspeed?
1kts = 1.8 km ?
335 x 1.8 = 600 km/h?![]()
Somebody correct me? :E : z
Ik heb net weer even gekeken, en dat is het ik heb ook een saitek en ik zag mijn rudder naar links slaan.quote:Het kan ook dat je rudder naar één kant is uitgeslagen (heb ik weleens met m'n saitek). Die zet je weer in het midden en alles is weer ok.
quote:Op zondag 3 september 2006 19:15 schreef nsfw het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.
Op de snelheidsmeter in de cockpit lees je de "Inidcated Airpseed" af (IAS).
Deze snelheid is niet de "Echte" snelheid van het vliegtuig maar de aerodynamische snelheid ten opzichte van de lucht.
De Echte snelheid ten opzichte van de lucht wordt de "True Airspeed" genoemd (TAS) en is te berekenen aan de hand van de vlieghoogte en temperatuur.
Corrigeer je deze snelheid dan weer voor meewind of tegenwind dan krijg je de "Groundspeed" (GS).
Om een lang verhaal kort te maken:
Als je op 1000 voet met 250 knopen vliegt, ga je minder snel dan wanneer je op 35.000 voet met 250 knopen vliegt.
Beetje duidelijk?
Je kan dat heel makkelijk testen op je GPS. Daar zie je de grondsnelheid in knopen.
Gaat puur om de draagkracht.quote:Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef WEST het volgende:
hoe werken de flaps eigenlijk bij het starten en landen?
quote:
goed dat ik dat nu weet, aldoende leerd menquote:Op maandag 4 september 2006 10:57 schreef nubie het volgende:
[..]
![]()
Je kunt dus veel makkelijker opstijgen en landen, dus bij lagere snelheid de lucht in en steiler klimmen (bijvoorbeeld 20 graden pitch up) zonder dat hij stallt.
volgens mij kan dat wel. teminste tis mij wel gelukt.quote:Op maandag 4 september 2006 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je eigenlijk ook online FS doen zonder een orginele versie? maar met een brand versie?
* LoggedIn is coolquote:Op maandag 4 september 2006 12:23 schreef Jarold het volgende:
cool allemaal 747 captains hier
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.quote:Op maandag 4 september 2006 19:36 schreef WEST het volgende:
toch snap ik niet als ik op de AP vlieg dat hij na een bepaalde waypoint gewoon zijn eigen weg gaat en rondjes gaan circelen
![]()
edit: zie dat de GPS op andik stond en denk dat die daar nog niet geweest is terwijl hij al boven denenmarken zat.
edit 2: de waypoints verschuiven niet op automatisch![]()
is dat fs 2000 ofzow?quote:Op zondag 3 september 2006 15:55 schreef Davidboaz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
met de installatiequote:Op maandag 4 september 2006 21:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik wil al járen zo'n soort spelen, waar begin ik.
Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goedquote:Op maandag 4 september 2006 21:10 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.
Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen?quote:Op maandag 4 september 2006 21:40 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen?
Oftewel, pak een default 737 , zoek een korte route uit en maak een flightplan in FS zelf (IFR/High Altitude) en gaan met die ...dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu?quote:Op dinsdag 5 september 2006 06:47 schreef WEST het volgende:
dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft.
Hij stalled niet hij blijft gewoon keurig op FL310 maar hij gaat circels draaien om die VOR punten, directe route zonder die VOR punten blijft hij normaal die route volgen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:49 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu?
Als je van Amsterdam naar Parijs wilt vliegen met bijvoorbeeld een Boeing 737/747, kies je voor IFR en dan High Altitude Airways.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:39 schreef GoodGawd het volgende:
![]()
Als ik bijvoorbeeld van Parijs naar Amsterdam wil vliegen weet ik niet wat ik moet kiezen .... kan iemand me daarom duidelijk uitleggen wat de begrippen (niet de afkorting) inhouden en wat ik het beste kan kiezen om goed naar het vliegtuig geleid te worden met de luchtsverkeersleiding?![]()
o VFR
o IFR
- Directt - GPS
- Low altitude airways
- Hight altitude airways
- VOR to VOR
![]()
als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessnaquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb fs2004 binnen. Ik ga zo eens even lekker vliegen.
Zijn er trouwens add-ons die echt de moeite waard zijn om te downloaden. Of moet ik eerst maar eens een beetje oefenen met de gewone fs2004.
Dat ga ik inderdaad maar even doen. Zojuist mijn MS joystick letterlijk onder het stof vandaan gehaaldquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:18 schreef LoggedIn het volgende:
als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessnaals je het wat vind kan je verder gaan kijken
FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houdenquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:44 schreef Piles het volgende:
Wat is eigenlijk de nieuwste? Want ik zie verschillende, maar als ik hem koop wil ik wel de nieuwste (tenzij een oudere versie leuker is).
Bedankt voor de tipsquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef Fillipe het volgende:
[..]
FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houden.
Simpelweg in je C:/Program Files/Microsoft/Flight Simulator/Aircraft folder.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:11 schreef GoodGawd het volgende:
Vraagje ik probeer voor de eerste keer een klm vliegtuig te downloaden op www.fsdownload.com ik klik dan op een leuk vliegtuig en dan komt er WinZip enig idee hoe ik dat vliegtuig in FS krijg?
![]()
Ligt er aan wat je downloadquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:06 schreef GoodGawd het volgende:
Harstikke bedankt![]()
![]()
Nog een vraagje over aviasm oid daar kan je dingen onder scenery downloaden is dat voor een bepaalde plek of is dat voor het hele spel?
Maar stel je download een luchthaven. Bijvoorbeeld luchthaven Rotterdam, noem maar wat. Dan blijft het uiteraard beperkt bij die specifieke luchthaven alleen.quote:File Description:
Airport Environment Upgrade 7.0 (AEU7) greatly enhances the Microsoft® Flight Simulator 2004 default airports throughout the world. Airport runway, taxiway, and tarmac surfaces, airport buildings, and airport lighting have all been upgraded. Special reflective windows and seasonal runway effects are included. AEU7 brings you much more detail, and even better performance than the previous version. This is the latest version of AEU as of February 15th 2005. Enjoy!
dat is wel belangrijkquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben nu bezig met stijgen en landen in een Cesna alleen heb ik veel moeite om mijn vliegtuig recht te houden en als ik corrigeer corrigeert hij veel te veel. Kortom het is lastig om hem horizontaal te houden. Is dat normaal of heeft mijn joystick zijn beste tijd gehad?
edit: Laat maar heb mijn joystick even goed gekalibreerd. Werkt nu een stuk beter.
Hoe bedoel je met de gemiddelde snelheid?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,
Maar ik heb me toch een grote ergenis!!![]()
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !![]()
Ik word er helemaal gek van![]()
Kent iemand dit probleem ?
Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan)
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?![]()
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS![]()
![]()
Ik heb geen Saitek dus ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,
Maar ik heb me toch een grote ergenis!!![]()
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !![]()
Ik word er helemaal gek van![]()
Kent iemand dit probleem ?
Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Kijk als je op Ameland wilt landen, ja. Maar als je op schiphol wilt landen moet je het toch wel makkelijk redden.quote:Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan)
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?![]()
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
Rond de 165 knots trek je op, maximaal 20 degrees flaps. Meestal gebruik je 15 flaps.quote:-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
Landen rond de 155 knots, flaps 25+quote:-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Joystick durf ik niet te beantwoorden, van iemand gehoord dat de Saitek soms niet precies deed wat hij wou doen. Het heeft waarschijnlijk met de kalibratie van je joystick te maken, wat ik zelf niet krijg herstelt. Als excuus meteen een nieuwe joystick aangeschaftquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,
Maar ik heb me toch een grote ergenis!!![]()
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !![]()
Ik word er helemaal gek van![]()
Kent iemand dit probleem ?
Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan)
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?![]()
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS![]()
![]()
Hmm, kan hem niet vindenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef WEST het volgende:
als iemand intresse heeft in TheFrank_O's AI pakket versie 4.3 voor Flight Simulator!
die is te vinden in A.B.warez.flightsim
Een aanrader!!
van vandaagquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, kan hem niet vinden![]()
Hoe oud is ie?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:24 schreef WEST het volgende:
http://www.binsearch.info/?q=AI-Traffic-v4.3&max=250&adv_age=7&server=
Nemen we meequote:Op dinsdag 5 september 2006 23:24 schreef WEST het volgende:
http://www.binsearch.info/?q=AI-Traffic-v4.3&max=250&adv_age=7&server=
Ja, werkt goed, bij jou niet?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:08 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Nemen we mee
Filipe, werkt bij jou de 747-400 cargo versie?
Ik heb dat gedownload wat moet ik nu met dat bestand? Waar plaats ik hem in welke map van FS?quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:24 schreef WEST het volgende:
http://www.binsearch.info/?q=AI-Traffic-v4.3&max=250&adv_age=7&server=
Simpelweg de grootte van het vliegtuig, oftewel passagiers / cargo capiciteiten, en last but not least het vliegbereik.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:12 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze vliegtuigen:
- 737 - 700
- 737 - 800
- 737 - 900
- 737 - BBJ
Etc ..
![]()
ik bekijk die specificaties altijd via de kaartquote:Op donderdag 7 september 2006 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
Die Learjet is cool. Zojuist voor het eerst mee gevlogen en viel me niet tegen. Het vliegen zelf is bijna makkelijker dan met een Cessna.
Je zet gewoon alles in de Automatische Piloot. Alleen ging het landen niet voortreffelijk. Ik lande meer in het weiland dan op de runway.
Is het ergens mogelijk om de specificaties van de vliegvelden te bekijken met runways enzo anders weet je toch nooit waar je moet landen.
Ah oke zover ben ik nog niet. Morgen eens even bestuderen.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:35 schreef peacetaker het volgende:
ik bekijk die specificaties altijd via de kaart
ik vlieg via de flight planner, aan het eind van de lijn (de bestemming) kan je op het vliegveld klikken en op de runway die je toegewezen hebt gekregen van de verkeersleiding
je krijgt een schermpje met daarin de radio frequenties en ook de heading van de runway
lezen heeft heel veel voordelenquote:Op donderdag 7 september 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah oke zover ben ik nog niet. Morgen eens even bestuderen.
Overigens heb ik hetzelfde als Piles wat betreft dat trimmen. Maar dat komt misschien omdat ik meteen wil vliegen zonder al die informatie te lezen. Beetje trial&error manier.
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weerquote:Op donderdag 7 september 2006 01:28 schreef Koenz0r het volgende:
Dit soort spellen zijn niet voor mij bestemt. Het liefst zie ik explosies, vernieling en crashes...
Zoiets kan gewoon niet goed gaan. (Ik zou dus het WTC gaan koppen ofzo)
Als ik jou was zal ik beginnen met simpelweg gebruik te maken van de standaard ATC in FS. Oftewel maak een vliegplan (IFR - High Alt. Airways) en luister naar de headings en clearances die de ATC je telkens geeft. In het begin is dit makkelijker. Daarna kan je wel weer aan de gang met FS Nav.quote:Op donderdag 7 september 2006 02:21 schreef Ewoudus het volgende:
Een vraag:
Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant.
Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen?
quote:Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:
[..]
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer![]()
wat verwacht je te zien dan? Explosies enzow?quote:Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef Koenz0r het volgende:
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
ja tuurlijkquote:Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:
[..]
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer![]()
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:45 schreef Piles het volgende:
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalomquote:Op donderdag 7 september 2006 16:03 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
757 en de 767.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Nee...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom![]()
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkgquote:Op donderdag 7 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Haha, ja Cessna staat zo stil.
Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
Allejezusquote:Op donderdag 7 september 2006 19:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkg
Is dat echtquote:Op donderdag 7 september 2006 21:07 schreef GoodGawd het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=4AXSYmUJ-7A&mode=related&search=
Deze kan er ook wat van![]()
Neen, ik bedoel inverted de ILS af, dus op de kop op z'n boers.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:27 schreef Vloris het volgende:
[..]
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.
Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen...
--edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje)
NEE XD lol die was fakequote:Op donderdag 7 september 2006 21:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Is dat echt![]()
Zo land ik op het moment met de Cessna![]()
Dan weten we in ieder geval hoe je land XDquote:Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
NEE XD lol die was fakehttp://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
quote:Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
NEE XD lol die was fakehttp://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
Wel met de 152 Aerobatquote:Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!quote:Op donderdag 7 september 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie vlucht gedaan van St. Louis naar Chicago in een Learjet. Lekker vliegtuigje.
Alleen de afwerking op het einde tijdens het landen was wat rommelig. Ik ben maar gewoon op een runway geland, moet namelijk nog een opdracht voor school afmaken.
in het echt voel je de touchdown ook niet in je "stick" maar die voel je aan je rug/reetquote:Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
Dat heb je niet in flightsimquote:Op donderdag 7 september 2006 23:07 schreef Mojave het volgende:
/vuur/reddingsdiensten
Ik weet het. Take-off is optional but landing is mandatory.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:15 schreef nsfw het volgende:
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!
Regel eerst dat je kan landen voor je gaat vliegen!
Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Dat heeft elke flightsim!quote:Op donderdag 7 september 2006 23:11 schreef Mojave het volgende:
[..]
!!!!!!
gevoel in je reet wel? of is dat MS Gay Simulator?
quote:Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef nubie het volgende:
[..]
Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.
Dan nog maar een goedkope joystick van ¤ 20,- kopen, ¤ 80,- voor alleen FS is een beetje tè.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.
quote:Op donderdag 7 september 2006 23:19 schreef nsfw het volgende:
[..]
Dat heeft elke flightsim!
MOet je ook maar de legale versie kopen! dan krijg je er een soort plugje bij voor een plek waar de zon nooit zal schijnen!![]()
Ik vloog geloof ik vanaf 1 versie voor FS95quote:Op vrijdag 8 september 2006 07:31 schreef Mojave het volgende:
[..]
![]()
Ach jongens, de goeie ouwe tijd van versie 4.0 .... toen NDB's nog hip waren en de eerste ILS nog geintroduceerd moest worden...![]()
Welke heb je?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:13 schreef GoodGawd het volgende:
[quote]Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
Ik heb er nog geen, iets mis gegaan met de bestellingquote:
Oh ok en welke ben je van plan te bestellen laat anders even een plaatje zien van het modelquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:47 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen, iets mis gegaan met de bestelling. Kreeg een andere versie dan die ik besteld had.
Saitek Cyborg EVO Force:quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:04 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Oh ok en welke ben je van plan te bestellen laat anders even een plaatje zien van het model![]()
FP newbiequote:Op vrijdag 8 september 2006 18:24 schreef GoodGawd het volgende:
Shit >_> ik klik telkens op quote inplaats van bericht wijzigen >_> sorry daarvoor![]()
SAITEK Joystick Cyborg Evoquote:Op vrijdag 8 september 2006 19:16 schreef Piles het volgende:
Nu we het toch over joysticks hebben, ik zoek een goede joystick voor een beginner van onder de ¤30,-.
Iemand tips/ een aanrader?
Kijk, als je wilt dat het vliegtuig bepaalde koersen/hoogtes/snelheden etc.. aanhoudt dan moet je ze wel activeren als je op de automatische pilot (AP) vliegt. Oftewel, wil je dat het vliegtuig zich aan een bepaalde snelheid houdt dan vul je die .70 mach in en activeer je die snelheid simpelweg door het knopje MCH te activeren. Nu zal het toestel zelf de throttle besturen en zorgen dat die snelheid hanteert wordt. Ik prefeer trouwens de snelheid in knots. Ik vul dan ook altijd 335 knots in als cruise-speed (bv. Boeing 737-xxx) . Mocht je met knots termen willen 'vliegen'' dan activeer je het knopje IAS ipv MCH als je wilt dat het toestel zich aan die snelheid houdt. De desbetreffende knoppen lichten groen op als ze geactiveerd zijn. Als je nu op de automatische piloot vliegt (Druk op Z voor activeren/de-activeren) zul je zien dat het toestel die .70 mach aanhoudt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb een flight plan gemaakt via IFR en voor High Altitude gekozen. Nu begint mijn vliegtuig zoals rechts onderin te lezen valt te klagen over overspeed. Ik begrijp niet waarom hij daarover klaagt. Volgens de help functie is de normale cruise 90% N1 en 0,77mach. In de help functie kan ik niets vinden over overspeed.
Wat doe ik nu precies verkeerd en wat moet ik doen om het wel goed te doen?
Hier een grafische weergave. Oh ja en ik vlieg met een Learjet 45.
[afbeelding]
Succes met je handmatige vlucht naar Bangkok!quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
ik doe alles met auto pilot behalve het landen en opstijgen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
Daar kan je hem bijv. kopen bijna overal voor 29euries:quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit![]()
Hoe heet ie, en waar kost ie 30,- ?
Bedankt voor de uitleg. Het wordt me steeds wat duidelijkerquote:
Niet in FS, met de phsyics van een arcade game.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
Correctquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:51 schreef Furious het volgende:
[..]
Niet in FS, met de phsyics van een arcade game.
Zelfs daar is het niet goed voor.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:59 schreef Furious het volgende:
Het enige waar FS eigenlijk echt goed voor is, is procedure training.Nee dit is geen regelrechte bash, ik FS zelf ook. (
)
En die proffesionele RT zijn ook Amateurs die er niets van snappenquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:16 schreef Furious het volgende:
[..]
Mits professionele ATC. [afbeelding]
Ze kunnen zich tof voordoen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:32 schreef nsfw het volgende:
[..]
En die proffesionele RT zijn ook Amateurs die er niets van snappen![]()
Mee bezig, PPL, en hopelijk over 8 maanden beginnen met ATPL.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:53 schreef nsfw het volgende:
[..]
Had jij trouwens een brevetje of niet?
Waar zit je als ik vragen mag? Wil als 14-jarige ook binnenkort beginnen op Kempen Airportquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:17 schreef Furious het volgende:
[..]
Mee bezig, PPL, en hopelijk over 8 maanden beginnen met ATPL.
In iedergeval niet in Kempen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:22 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Waar zit je als ik vragen mag? Wil als 14-jarige ook binnenkort beginnen op Kempen Airport.
Klopt, maar hoop geld om ineens op te hoesten op je 16/17equote:Op zaterdag 9 september 2006 17:24 schreef Furious het volgende:
[..]
In iedergeval niet in Kempen.![]()
Hou er wel rekening mee dat je pas examen mag doen als je 17 bent, eerste solo dacht ik 16 (niet 100% zeker).
Waar vlieg je dan? Wel een gekke Warrior vlieg je! dat is waar ookquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:24 schreef Furious het volgende:
[..]
In iedergeval niet in Kempen.![]()
Hou er wel rekening mee dat je pas examen mag doen als je 17 bent, eerste solo dacht ik 16 (niet 100% zeker).
Moet ik Archer gaan vliegen dan?quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:22 schreef nsfw het volgende:
[..]
Waar vlieg je dan? Wel een gekke Warrior vlieg je! dat is waar ook![]()
Nee.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:20 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Klopt, maar hoop geld om ineens op te hoesten op je 16/17e. En natuurlijk veel leuker dan al dat wachten
.
Toevallig in Eindhoven?.
Minimaal!quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:38 schreef Furious het volgende:
[..]
Moet ik Archer gaan vliegen dan?![]()
[..]
Nee.
WAHAHAHA LollerCOpter gePWND door 20PK minderquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:44 schreef Furious het volgende:
[..]
Whehe, nee! Bekijk het maar.![]()
(Hij is duurder)
Wat moet je ermee, snel klimmen is nou niet echt nodig met VFR vluchten rond de 1500ft.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:37 schreef nsfw het volgende:
[..]
WAHAHAHA LollerCOpter gePWND door 20PK minder![]()
Slechte verhalen over die Pixmaniaquote:Op zaterdag 9 september 2006 00:44 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Daar kan je hem bijv. kopen bijna overal voor 29euries:
http://www.pixmania.nl/nl(...)ick-cyborg-evo.html#
http://nl.kelkoo.be/b/a/ss_saitek_cyborg_evo_joystick.html
en de naam staat er boven
Dan maakt het ook niet meer uitquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:38 schreef Furious het volgende:
[..]
Moet ik Archer gaan vliegen dan?![]()
[..]
Nee.
Daar heb je een puntje!quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:55 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat moet je ermee, snel klimmen is nou niet echt nodig met VFR vluchten rond de 1500ft. [afbeelding]
Die twee online winkels waren maar voorbeelden er zijn ongetwijfeld meer winkels/online winkels met deze saitek en wat de aansluiting betreft ik denk gewoon een USB, van anddere manieren heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Slechte verhalen over die Pixmania![]()
Maar zo'n joystick, aan wat voor aansluiting gaat dat eigenlijk?
Ik ken niet zo veel bergen binnen Nederland, ook geen echt grote in Belgie, of west Duitsland, dus ik hou het wel even bij een II & III Warrior. Als ik een vliegvakantie naar Zwitserland doe, is het een ander verhaal.quote:Op zondag 10 september 2006 00:35 schreef nsfw het volgende:
[..]
Daar heb je een puntje!
Ik vloog veel tussen en in de bergen! Daar is het wel handig die 20PK extra!![]()
Wilco Pub, gemaakt door FeelThere.quote:Op zondag 10 september 2006 16:13 schreef nsfw het volgende:
van welke uiitgever is die 737?
Pilot Heat, een veel gemaakte fout.quote:Op zondag 10 september 2006 18:04 schreef GoodGawd het volgende:
Een paar vragen op een rij:
Wat is Pilot Heat?
Kan je Fuel Lozen in de lucht?
Kan je op de gate aangesloten worden?
Met hoeveel Knots land je met 737, 747 , 757?
En stel je fuel is op kan je dan een noodoproep doen zodat ze jou voorang geven? (zo ja hoe)
En welke datum is FSX precies uit in Nederland?
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XDquote:Op zondag 10 september 2006 18:19 schreef Piles het volgende:
En nog een vraag van mij: zijn er ook overzichten/kaarten waar je kunt zien hoe de landingsbanen heten, want ik vlieg nu nog zonder navigatie-zooi, en ik moet gokken waar ik mag landen![]()
En mn joystick is onderweg
Je snelheid verminderen en op je main landing gear landen, niet op alle 3 tegelijk.quote:Op zondag 10 september 2006 18:55 schreef GoodGawd het volgende:
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200![]()
Oh ja nog 1 VRAAG!![]()
Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?
Minder hard naar beneden?
Can someone confirm that?![]()
Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn.quote:Op zondag 10 september 2006 18:57 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XD
btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD![]()
Na het lezen van dit toch maar besloten om 10 euro meer te betalen, dus ik heb m bij Alternate besteldquote:Op zondag 10 september 2006 18:57 schreef GoodGawd het volgende:
btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 19:01 schreef Furious het volgende:
[..]
Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn.
wat je kan doen is een lagere snelheid aanhouden op je eindnadering. Wat je ook kan doen is een beetje meer afvangen op het laatste moment zodat je niet zo hard op de baan botst. En wat je ook kan doen is de Spoilers armen (shift + / , en dat maar 1x aanklikken) zodat op het moment dat je de baan raakt de spoilers naar boven gaan staan die in één keer een groot deel van de lift wegnemen.quote:Op zondag 10 september 2006 18:55 schreef GoodGawd het volgende:
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200![]()
Oh ja nog 1 VRAAG!![]()
Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?
Minder hard naar beneden?
Can someone confirm that?![]()
Wat is het nou??quote:Pilot Heat, een veel gemaakte fout.
Er staat Pitot Heat, de pitot-buis wordt verwarmd omdat deze dicht kan vriezen.
Er is geen co-pilot heat.quote:Op zondag 10 september 2006 20:12 schreef nsfw het volgende:
Oja, Pilot heat is de verwarming.. dat de piloot het niet koud krijgt
Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten.quote:Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Nog iets!
Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zetdan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo
. Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?
Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?![]()
Tot zover deze preek![]()
In de Level-D heb ik het wel is geprobeerd, toen zag je het wel aan de cabine druk. Maar in het echt in de 737NG is het zo geregelt:quote:Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Nog iets!
Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zetdan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo
. Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?
Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?![]()
Tot zover deze preek![]()
Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof.quote:Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten.![]()
![]()
Hangt ook af van het aantal passagiers. De oxygen masks geven pas zuurstof als er word ingeademt, daarom raken sommige mensen in paniek dat ze geen lucht krijgen met een oxygen maskquote:Op zondag 10 september 2006 22:43 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof.
Note oxygen maks gaan maar 15 minuten mee. (Weet ik van aircrash investgation)
Mooie screen van de approach gast!quote:Op zondag 10 september 2006 11:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
2 Shotjes van mijn vlucht naar Paris CDG (LFPG):
[[url=http://img133.imagevenue.com/loc557/th_80721_final_122_557lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img107.imagevenue.com/loc360/th_80739_nicesunset800x600_122_360lo.jpg]afbeelding][/URL]
Een aantal. Kijk eens bij Select a Flight in het hoofdmenu van FS2004.quote:Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?![]()
Ja, dat kan wel, begin gewoon een vlucht en open daarna de map. Hier kun je de locatie van je vliegtuig veranderen (gewoon het vliegtuigje verslepen geloof ik). Als je ook nog een mooie hoogte instelt en voordat je 'm weer van pauze af haalt ook nog eens je throttle wat open zet (3/4 ofzo, afhankelijk van je vliegtuig) ben je meteen aan het vliegenquote:Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?![]()
Je kunt je vlucht ook saven vlak voor de landing. Je kunt ook een flightvideo maken en dan verder gaan als je de landing inzet. Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etcquote:Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?![]()
Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom.quote:Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef PrinceSL het volgende:
Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etc![]()
ja, dat jaquote:Op maandag 11 september 2006 21:08 schreef Vloris het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom.
Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies?quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:26 schreef Saekerhett het volgende:
Eigenlijk is dat hele ILS poepsimpel toch
Opdrachten van de ATC uitvoeren.
Course en ILS-frequentie van de runway in de Flight Map opzoeken. Course invullen bij CRS en frequentie bij NAV1 in de Radio Stack (wel even op active zetten). Dan knopje van NAV1 indrukken zodat die actief wordt. Vlak nadat je de laatste opdracht van de ATC (die lange van 3 regels dat je mag landen enzo) hebt gekregen, de knop APR indrukken. Zorgen dat de switch van GPS/NAV op NAV staat (paar keer vergeten, toen dook ik de zee in).
Kind kan de was doen, je wordt automatisch op de runway gezet. Alleen effe speed en flaps in de gaten houden.
Blijft mooi, dat spul
Automatic Terminal Information Servicequote:Op dinsdag 12 september 2006 10:15 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies?
Ik ben er uit nu ja, en dan dus dubbelklikken. Danke!quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:28 schreef Furious het volgende:
[..]
Automatic Terminal Information Service
Voor de course even naar map gaan en inzoomen op de ILS-feather van de baan.
Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speedsquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:21 schreef Kevin1Bravo het volgende:
In de FMC van o.a. de 737 staan de ILS frequentie en de course gewoon op de INIT REF pagina met de VREF speeds, dus dat is dan veel handiger.
Voor degene die wel weten wat dat betekent is het wel een goede tipquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:48 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speeds![]()
Althans, dat gok ik.
In het echt wel tochquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:38 schreef GoodGawd het volgende:
Roken de banden altijd als je land? Teminste dat heb ik altijd met een boeing...
Ja dat is wel irritant ja, landen doe ik meestal in de VC.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:51 schreef GoodGawd het volgende:
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
nee, in het echt drukken ze ook ff op Wquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:06 schreef GoodGawd het volgende:
Is dat in het echt ook zo dat hun panel in de weg zit anders heb ik xtra respect voor pilots
Paar keer op Shift + Enter drukkenquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:51 schreef GoodGawd het volgende:
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
Mojave doet een poging niet tot de 75% van Fillipe te horenquote:Op woensdag 13 september 2006 07:54 schreef Mojave het volgende:
INIT REF is een page op je FMC
Dat heeft Mojave niet nodig!quote:Op woensdag 13 september 2006 09:43 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Mojave doet een poging niet tot de 75% van Fillipe te horen
Ik denk zelf toch dat PMDG nog steeds de beste 737 heeft.quote:Op zondag 10 september 2006 16:13 schreef nsfw het volgende:
van welke uiitgever is die 737?
300km/u is zeker zón ongeveer 200 knopen.quote:Feiten Martinair Boeing 747-200
Aantal motoren 4
Motoren fabrikant General Electric
Type motoren CF6-50
Maximale stuwkracht per motor 23815 kg
Lengte 71 m
Vleugelspanwijdte 60 m
Staarthoogte 20 m
Vleugeloppervlak 511 m2
Aantal hoofdlandingswielen 16
Aantal neuswielen 2
Brandstofcapaciteit 191244 liter
Brandstofverbruik tijdens rijden op de taxibaan 69 liter per minuut
Brandstofverbruik tijdens de start 12 liter per sec
Gemiddelde snelheid aan het einde van de start 312 km/u
Gemiddelde snelheid tijdens de vlucht 910 km/u
Gemiddeld brandstofgebruik tijdens de vlucht 13750 liter per
Gemiddelde landingssnelheid 303 km/u
Cockpitbemanning 3
Cabinebemanning
Die ziet er best cool uit, alleen vind ik ruim 50 dollar best veel geld voor de paar keer dat ik rondjes wil vliegenquote:Op woensdag 13 september 2006 17:22 schreef anisubs het volgende:
Op het moment gebruik ik de 747 van PMDG,![]()
Eerder zo'n 160.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef anisubs het volgende:
300km/u is zeker zón ongeveer 200 knopen.
ben je dronken?quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:09 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe werkt dat met NAV hold w/e dan kan je je vliegtuig zeld laten landen??
Zoek zelf eens wat op, en begin bij het begin.quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:59 schreef GoodGawd het volgende:
Weet ik veel ik hoorde zoeits ofzo ?? maar ik werk zelf nooit met dat nav dus ik heb er de balle verstand niet van.
Als mensen zich vervelen mag iemand wel iets leuks over de navigatie aparaten op een vliegtuig vertellen![]()
Je moet even veel gas geven. bijv N1 95% links en rechts.quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:13 schreef Antoon63 het volgende:
Hoi ik heb een probleemtje met flight simulator 2004,als de motoren lopen van een 2-3 of 4 motoren
Als ik gas ga geven trekt het vliegtuig naar recht en gaat de baan af
van de gas hendels werkt dan alleen nummer 1 .
nummer 2-3 en vier blijven staan.
Wat kan ik doen om dat er uit te halen??
Bedankt
LNAV, rtfmquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:46 schreef nubie het volgende:
Hoe laat ik het vliegtuig zelf de route vliegen? Heb al een flightplan via de fmc ingevoerd.
In FS X kan je gebruik maken van een cessna of een lier die je laat opstijgen.quote:Op zondag 17 september 2006 16:13 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe stij je op met Zweef vliegtuig
Daarvoor moet je is kijken op www.zone.com en even de tijd nemen om het te snappen. zoek eerst naar Flight Simulator 2004 en op de site staat hoe het verder werkt.quote:Op zondag 17 september 2006 11:39 schreef smash789 het volgende:
Hoe en waar speel je FS2004 online?
De officiele manier weet ik eigenlijk niet maar ik weet wel een trucje.quote:Op zondag 17 september 2006 16:13 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe stij je op met Zweef vliegtuig
Druk op Y, dan zit je in slew mode. Dan op F4 drukken, dan ga je heel snel omhoog. Als je dan weer op Y drukt, ben je op de hoogte die boven in het scherm staat.quote:Op zondag 17 september 2006 16:13 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe stij je op met Zweef vliegtuig
quote:Op zondag 17 september 2006 18:09 schreef Magnetrondoos het volgende:
[..]
Daarvoor moet je is kijken op www.zone.com en even de tijd nemen om het te snappen. zoek eerst naar Flight Simulator 2004 en op de site staat hoe het verder werkt.
Dat werkt dus niet meer. Via Ivao en Vatsim (toch?) kun je online vliegen maar dan moet je iets meer kunnen dan alleen opstijgen en landenquote:
Flight Simulator 2004 matchmaking to be retired on MSN Games – thank you so much for playing!
We’d like to offer a big “thank-you!” to everyone who has played and enjoyed Flight Simulator 2004 on MSN Games. Some of the top players in the world have challenged each other here, and we’re proud to have facilitated those games.
As of June 19, 2006, we will be retiring our CD-ROM matchmaking service.
For more aerial exploration fun, we highly recommend the upcoming new installment in Microsoft’s award-winning flight series, Flight Simulator X. This game will feature built-in multiplayer support and a jaw-dropping number of realistically detailed airports. Look for it near the end of 2006.
For more information on this change to MSN Games, please see our article, Beyond the Zone!
quote:Op maandag 18 september 2006 19:04 schreef nubie het volgende:
Ik wil zeg maar voor de gein met mijn vriend online dmv een eigen gehoste server. Heeft iemand enig idee wat de port is?
ipipipip:port
of is die er niet en bestaat het ip alleen uit het ip
Ja, het is best professioneel, een beetje opstijgen, vliegen, landen is het zeker niet. je kan het trouwens ook zo professioneel maken als je zelf wilt, gepensioneerde piloten spelen het ook, maar veel professioneler als ik bijvoorbeeld. Het is gewoon oefenen, oefenen en vooral de tutorials volgen, ookal kost het veel tijd.quote:Op zondag 17 september 2006 22:01 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb het een beetje bekeken maar het is best professioneel ... volgens mij. Ik wacht wel op FSX en dan ga ik wel online (zijn dat trouwens computer stemmen of ook echte mensen?)
FSX is boooooouuuuuuut!quote:Op maandag 18 september 2006 21:56 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Flight Simulator X is goooooooooouuuuuuuuuud!![]()
OMFGquote:Op maandag 18 september 2006 23:28 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan maar:
http://www.youtube.com/watch?v=tcW3hbnR2EI
Prachtig ... Hilarisch![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 23:28 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan maar:
http://www.youtube.com/watch?v=tcW3hbnR2EI
Prachtig ... Hilarisch![]()
quote:Op maandag 25 september 2006 17:19 schreef GoodGawd het volgende:
Muhahaha! ANTONOV 225 FTW!
edit: ow >_> download mislukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |