Handige links:quote:Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een rédelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.
Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.
Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.
Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:44 schreef WEST het volgende:
net op gestegen van EHAM voor een vlucht naar VHHH hij klimt goed ik zet het op de AP en kom weer is het een op hol geslagen paard.
![]()
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:55 schreef Saekerhett het volgende:
Hoeveel kts vlieg je dan?
quote:
ik zat op dat moment op 250 kts en het gebeurde bij VOR/intersection Andikquote:
ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuwquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:43 schreef WEST het volgende:
en nu heb ik geen problemen tot nu toe
Dat is zonde hoor.. Je moet het gewoon goed doenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:50 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuw![]()
nu kan dat wel jaquote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:58 schreef uppie83 het volgende:
Zijn er onder jullie ook lui die wel eens Flightsimmen in multiplayer??? Ik heb ooit in een ver verleden dit wel eens gedaan, inclusief een pc die software draaide om als tower te fungeren. Toen was FS echter nog niet zo geavanceerd dat we elkaar konden zien vliegen, tegenwoordig schijnt dat wel te kunnen.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:06 schreef nsfw het volgende:
Ik vloog van de week de nieuwe Boeing 888 en toen wilde ik een NDB glidepath gaan Aproachen en toen deed ik dat en toen ging m'n landingsgestel niet naar buiten en toen kwam er brand in één van m'n motoren en toen moest ik de holding in van ATC omdat ik een slot had en toen waren er ook nog 40 verdachte passagiers aan boord en toen had ik ook nog een bommelding en toen kon ik eindelijk landen en toen stond er een ander vliegtuig op de baan![]()
![]()
en toen moest ik nog een keer omhoog en toen vloog ook m'n andere motor in de brand en toen raakte m'n benzine op en toen kon ik landen... maar crashte ik..
Hier een foto
[afbeelding]
The download limit has been reached for this file.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Zo'n gast op fs2004.com heeft een freeware water add-on vrijgegeven, ziet er best goed uit moet ik zeggen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier te downloaden: Klik
JAA!!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:51 schreef clowncloon het volgende:
heeft er iemand een saitek x52 joystick? is dat de moeite waard?
FSX?quote:Op zondag 3 september 2006 12:23 schreef Fillipe het volgende:
Paar screenshots van m'n approach naar St.Maarten
Nee, fs2004. Gebruik wel veel add-ons;quote:
Misschien lopen je motoren niet synchroon. Als je stilstaat even 'e' ingedrukt houden en dan op 1 en dan op 2 drukken, of op 1, 2, 3 en 4; afhankelijk van het aantal motoren.quote:Op zondag 3 september 2006 16:25 schreef GoodGawd het volgende:
Leuk zo'n 18 wieler![]()
Btw sommige vliegtuigen doen soms erg raar.
vb1) ik sta op de landingsbaan en ik 'release' the breaks en dan geef ik 'smootly' gas tot full power en dan gaat ie opeens als een gek naar links![]()
Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.quote:Op zondag 3 september 2006 17:06 schreef nubie het volgende:
Waarom is 335 kts al overspeed?
1kts = 1.8 km ?
335 x 1.8 = 600 km/h?![]()
Somebody correct me? :E : z
Ik heb net weer even gekeken, en dat is het ik heb ook een saitek en ik zag mijn rudder naar links slaan.quote:Het kan ook dat je rudder naar één kant is uitgeslagen (heb ik weleens met m'n saitek). Die zet je weer in het midden en alles is weer ok.
quote:Op zondag 3 september 2006 19:15 schreef nsfw het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.
Op de snelheidsmeter in de cockpit lees je de "Inidcated Airpseed" af (IAS).
Deze snelheid is niet de "Echte" snelheid van het vliegtuig maar de aerodynamische snelheid ten opzichte van de lucht.
De Echte snelheid ten opzichte van de lucht wordt de "True Airspeed" genoemd (TAS) en is te berekenen aan de hand van de vlieghoogte en temperatuur.
Corrigeer je deze snelheid dan weer voor meewind of tegenwind dan krijg je de "Groundspeed" (GS).
Om een lang verhaal kort te maken:
Als je op 1000 voet met 250 knopen vliegt, ga je minder snel dan wanneer je op 35.000 voet met 250 knopen vliegt.
Beetje duidelijk?
Je kan dat heel makkelijk testen op je GPS. Daar zie je de grondsnelheid in knopen.
Gaat puur om de draagkracht.quote:Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef WEST het volgende:
hoe werken de flaps eigenlijk bij het starten en landen?
quote:
goed dat ik dat nu weet, aldoende leerd menquote:Op maandag 4 september 2006 10:57 schreef nubie het volgende:
[..]
![]()
Je kunt dus veel makkelijker opstijgen en landen, dus bij lagere snelheid de lucht in en steiler klimmen (bijvoorbeeld 20 graden pitch up) zonder dat hij stallt.
volgens mij kan dat wel. teminste tis mij wel gelukt.quote:Op maandag 4 september 2006 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je eigenlijk ook online FS doen zonder een orginele versie? maar met een brand versie?
* LoggedIn is coolquote:Op maandag 4 september 2006 12:23 schreef Jarold het volgende:
cool allemaal 747 captains hier
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.quote:Op maandag 4 september 2006 19:36 schreef WEST het volgende:
toch snap ik niet als ik op de AP vlieg dat hij na een bepaalde waypoint gewoon zijn eigen weg gaat en rondjes gaan circelen
![]()
edit: zie dat de GPS op andik stond en denk dat die daar nog niet geweest is terwijl hij al boven denenmarken zat.
edit 2: de waypoints verschuiven niet op automatisch![]()
is dat fs 2000 ofzow?quote:Op zondag 3 september 2006 15:55 schreef Davidboaz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
met de installatiequote:Op maandag 4 september 2006 21:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik wil al járen zo'n soort spelen, waar begin ik.
Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goedquote:Op maandag 4 september 2006 21:10 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |