abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2006 @ 02:21:59 #101
3996 Ewoudus
doet altijd rustig aan
pi_41572919
Een vraag:

Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant.
Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen?
Maybe yes, maybe no........... you don't know.
  donderdag 7 september 2006 @ 09:53:15 #102
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41575652
quote:
Op donderdag 7 september 2006 01:28 schreef Koenz0r het volgende:
Dit soort spellen zijn niet voor mij bestemt. Het liefst zie ik explosies, vernieling en crashes...

Zoiets kan gewoon niet goed gaan. (Ik zou dus het WTC gaan koppen ofzo )
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer
pi_41576125
quote:
Op donderdag 7 september 2006 02:21 schreef Ewoudus het volgende:
Een vraag:

Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant.
Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen?
Als ik jou was zal ik beginnen met simpelweg gebruik te maken van de standaard ATC in FS. Oftewel maak een vliegplan (IFR - High Alt. Airways) en luister naar de headings en clearances die de ATC je telkens geeft. In het begin is dit makkelijker. Daarna kan je wel weer aan de gang met FS Nav.

Succes.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:20:17 #104
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41576321
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer
ik heb het ook een keer gedaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41578911
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
pi_41583193
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef Koenz0r het volgende:
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
wat verwacht je te zien dan? Explosies enzow? crashen in FS stelt zeer weinig voor
pi_41583236
TVP enzo.
pi_41585581
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer
ja tuurlijk Ik deed het ook weleens, beetje tussen de gebouwen door sightsee-en, en soms ging het dus toch net niet maar nu vlieg ik serieus
pi_41586023
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
pi_41586583
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:45 schreef Piles het volgende:
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
pi_41587836
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:03 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom
  donderdag 7 september 2006 @ 16:41:46 #112
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41587941
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41588039
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
757 en de 767.
Ik post om het posten.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:58:40 #114
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41588436
en 747 en 737?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 7 september 2006 @ 16:58:51 #115
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41588441
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Nee...
pi_41588562
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:58 schreef GoodGawd het volgende:
en 747 en 737?
Nee...
  donderdag 7 september 2006 @ 17:27:55 #117
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41589190
Wat dan wel ?

Heeft iemand nog een goeie panel voor de :
737
747
757

Link plz
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41589291
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Wat dan wel ?
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:45 schreef Furious het volgende:

[..]

757 en de 767.
Ik post om het posten.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:35:09 #119
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41589385
De 757 en de 767 hebben nagenoeg dezelfde cockpit.
De Fokker 70 en Fokker 100 hebben dezelfde cockpit
De 737-300/400 en 500 hebben dezelfde cockpit
De 737-100/200 zelfde cockpit
De 737-600/700/800/900/BBJ zelfde Cockpit
De Airbussen 318/319/320/321/330/340 hebben nagenoeg dezelfde cockpit.
pi_41589728
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
pi_41590738
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.

Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen...

--edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje)
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_41591075
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom
! ik vind meer het de runway opdraaien en recht op de middellijn uitkomen soms wat lastig Gaat ie net iets te hard, sta ik teveel naar links
pi_41591104
Haha, ja Cessna staat zo stil.

Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
pi_41592561
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Haha, ja Cessna staat zo stil.

Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkg
  donderdag 7 september 2006 @ 19:49:05 #125
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41592872
HOLY! Hulde aan die piloot die die kist als een ufo kan besturen Oo!

edit: is er in zweden trouwens noorder licht (ik vlieg nu in zweden en de lucht lijkt wel noorderlicht)

[ Bericht 44% gewijzigd door GoodGawd op 07-09-2006 20:07:49 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41594781
quote:
Allejezus

Wat dacht je btw van deze, toch maar een go-around
  donderdag 7 september 2006 @ 21:07:07 #127
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41595515
http://www.youtube.com/watch?v=4AXSYmUJ-7A&mode=related&search=

Deze kan er ook wat van

Maar deze slaat toch wel alles
http://www.youtube.com/watch?v=rXOVFdjon_g&NR


Deze: XD XD
http://www.youtube.com/watch?v=IcEsvpRL_BU&mode=related&search=

[ Bericht 30% gewijzigd door GoodGawd op 07-09-2006 21:29:05 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41595772
quote:
Is dat echt
Zo land ik op het moment met de Cessna
pi_41596280
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:27 schreef Vloris het volgende:

[..]

Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.

Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen...

--edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje)
Neen, ik bedoel inverted de ILS af, dus op de kop op z'n boers.
Nou moet ik er bij zeggen dat deze Cessna 150 geen open carter had...

ow en trouwens, approaches op de A/P vliegen is
  donderdag 7 september 2006 @ 21:30:14 #130
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41596498
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Is dat echt
Zo land ik op het moment met de Cessna
NEE XD lol die was fake http://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 7 september 2006 @ 21:31:02 #131
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41596530
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

NEE XD lol die was fake http://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
Dan weten we in ieder geval hoe je land XD
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41596708
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

NEE XD lol die was fake http://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
  donderdag 7 september 2006 @ 21:40:56 #133
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41596960
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
Wel met de 152 Aerobat
pi_41598214
Mooie vlucht gedaan van St. Louis naar Chicago in een Learjet. Lekker vliegtuigje .

Alleen de afwerking op het einde tijdens het landen was wat rommelig. Ik ben maar gewoon op een runway geland, moet namelijk nog een opdracht voor school afmaken .
  donderdag 7 september 2006 @ 22:15:22 #135
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41598340
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie vlucht gedaan van St. Louis naar Chicago in een Learjet. Lekker vliegtuigje .

Alleen de afwerking op het einde tijdens het landen was wat rommelig. Ik ben maar gewoon op een runway geland, moet namelijk nog een opdracht voor school afmaken .
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!

Regel eerst dat je kan landen voor je gaat vliegen!
pi_41598985
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt . Voor de rest super ding .
  donderdag 7 september 2006 @ 22:42:03 #137
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41599331
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt . Voor de rest super ding .
in het echt voel je de touchdown ook niet in je "stick" maar die voel je aan je rug/reet
  donderdag 7 september 2006 @ 23:07:46 #138
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41600334
/vuur/reddingsdiensten
FCT
  donderdag 7 september 2006 @ 23:09:03 #139
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41600372
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:07 schreef Mojave het volgende:
/vuur/reddingsdiensten
Dat heb je niet in flightsim
pi_41600442
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:15 schreef nsfw het volgende:
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!

Regel eerst dat je kan landen voor je gaat vliegen!
Ik weet het. Take-off is optional but landing is mandatory.

Mja hoe leer je het best te landen door het te oefenen .
  donderdag 7 september 2006 @ 23:11:05 #141
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41600447
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:09 schreef nsfw het volgende:

[..]

Dat heb je niet in flightsim
!!!!!!

gevoel in je reet wel? of is dat MS Gay Simulator?
FCT
pi_41600597
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
pi_41600709
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.
pi_41600724
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.
  donderdag 7 september 2006 @ 23:19:23 #145
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41600754
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:11 schreef Mojave het volgende:

[..]

!!!!!!

gevoel in je reet wel? of is dat MS Gay Simulator?
Dat heeft elke flightsim!

MOet je ook maar de legale versie kopen! dan krijg je er een soort plugje bij voor een plek waar de zon nooit zal schijnen!
pi_41600899
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef nubie het volgende:

[..]

Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.
Dan nog maar een goedkope joystick van ¤ 20,- kopen, ¤ 80,- voor alleen FS is een beetje tè.
Maar zo blijven vliegen is niet te doen
  vrijdag 8 september 2006 @ 07:31:23 #147
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41607806
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:19 schreef nsfw het volgende:

[..]

Dat heeft elke flightsim!

MOet je ook maar de legale versie kopen! dan krijg je er een soort plugje bij voor een plek waar de zon nooit zal schijnen!


Ach jongens, de goeie ouwe tijd van versie 4.0 .... toen NDB's nog hip waren en de eerste ILS nog geintroduceerd moest worden...
FCT
pi_41609346
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 07:31 schreef Mojave het volgende:

[..]



Ach jongens, de goeie ouwe tijd van versie 4.0 .... toen NDB's nog hip waren en de eerste ILS nog geintroduceerd moest worden...
Ik vloog geloof ik vanaf 1 versie voor FS95 Kan dat toen was ik nog een kind, en vloog ik gewoon puur visual met een cessnatje ging ik altijd een rondje vliegen door chicago weet je wel, dat vliegveld waar je toen default startte. Meigs field oid.. Ik kon toen al wel goed landen Of zon adventure door de grand canon etc..
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:41:10 #149
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41610686
Dit was mijn eerste flightim!

Snoopy vs the Red baron



Op de Atari
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:13:55 #150
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41611525
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt . Voor de rest super ding .
Welke heb je?

[ Bericht 10% gewijzigd door GoodGawd op 09-09-2006 07:23:30 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:14:25 #151
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41611536


[ Bericht 100% gewijzigd door GoodGawd op 08-09-2006 11:16:10 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:14:55 #152
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41611547
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:13 schreef GoodGawd het volgende:
[quote]Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt . Voor de rest super ding .


Welke heb je?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41618391
Ook een leuke: vlieg je (in een Learjet) een kort stukje om je landingstechnieken nog eens te oefenen: EHRD -> EHEH (Rotterdam -> Eindhoven dus). Gaat prima, het is alleen nogal druk in EHEH zodat je een rondje in pattern moet blijven vliegen tot je toestemming krijgt te landen.
Goed, na een rondje mag je de final leg van je pattern uitvoeren, en net nadat je aan de grond komt hoor je de ATC omroepen naar het vliegtuig achter je (een 747):
"Cleared to land"
- "Heej!" dacht ik zo, maar ik ben de runway nog niet af!
"Follow the aircraft on the runway" kwam erachteraan. Blijkbaar had ATC genoeg vertrouwen in mij dat ik netjes op tijd de runway zou verlaten zodat ik niet overreden zou worden door die 747
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_41619050
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:14 schreef GoodGawd het volgende:

[..]



Welke heb je?
Ik heb er nog geen, iets mis gegaan met de bestelling . Kreeg een andere versie dan die ik besteld had.
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:04:54 #155
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41621812
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:47 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Ik heb er nog geen, iets mis gegaan met de bestelling . Kreeg een andere versie dan die ik besteld had.
Oh ok en welke ben je van plan te bestellen laat anders even een plaatje zien van het model
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41622632
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:04 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Oh ok en welke ben je van plan te bestellen laat anders even een plaatje zien van het model
Saitek Cyborg EVO Force:



Op aanraden van iemand die de niet Force versie heeft .
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:22:05 #157
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41623965
Nice

Ik heb deze
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:24:41 #158
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41624054
Shit >_> ik klik telkens op quote inplaats van bericht wijzigen >_> sorry daarvoor
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41624125
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:24 schreef GoodGawd het volgende:
Shit >_> ik klik telkens op quote inplaats van bericht wijzigen >_> sorry daarvoor
FP newbie
pi_41624750
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:22 schreef GoodGawd het volgende:
Nice

Ik heb deze [afbeelding]
Mooi setje, werkt die goed? Van een oude vriend die deze had was niet helemaal tevreden.
pi_41625532
Nu we het toch over joysticks hebben, ik zoek een goede joystick voor een beginner van onder de ¤30,-.
Iemand tips/ een aanrader?
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:31:54 #162
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41625982
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:16 schreef Piles het volgende:
Nu we het toch over joysticks hebben, ik zoek een goede joystick voor een beginner van onder de ¤30,-.
Iemand tips/ een aanrader?
SAITEK Joystick Cyborg Evo

29 Euro!

[ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 08-09-2006 19:39:50 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:33:49 #163
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41626036


Deze heb ik
pi_41626224
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:31 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

[afbeelding]
29 Euro!
Ziet er mooi uit
Hoe heet ie, en waar kost ie 30,- ?
pi_41628886
wel leuke spel, ik speelde het ook

battle simulator is ook chill
pi_41629342
Ik heb een flight plan gemaakt via IFR en voor High Altitude gekozen. Nu begint mijn vliegtuig zoals rechts onderin te lezen valt te klagen over overspeed. Ik begrijp niet waarom hij daarover klaagt. Volgens de help functie is de normale cruise 90% N1 en 0,77mach. In de help functie kan ik niets vinden over overspeed.

Wat doe ik nu precies verkeerd en wat moet ik doen om het wel goed te doen?

Hier een grafische weergave. Oh ja en ik vlieg met een Learjet 45.
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:22:03 #168
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_41629536
Nou ik ben nu ook bezig met MS Flight Simulator. Was eerst met toetsenbord aan het klooien, bedacht ik me, dat ik nog een controller had. Met sensor dus kan gewoon met die controller in m'n hand bewegen en dan beweegt het vliegtuig mee .
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:22:20 #169
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_41629552


[ Bericht 100% gewijzigd door Mr-Sander op 08-09-2006 21:22:40 ]
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_41632544
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 21:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb een flight plan gemaakt via IFR en voor High Altitude gekozen. Nu begint mijn vliegtuig zoals rechts onderin te lezen valt te klagen over overspeed. Ik begrijp niet waarom hij daarover klaagt. Volgens de help functie is de normale cruise 90% N1 en 0,77mach. In de help functie kan ik niets vinden over overspeed.

Wat doe ik nu precies verkeerd en wat moet ik doen om het wel goed te doen?

Hier een grafische weergave. Oh ja en ik vlieg met een Learjet 45.
[afbeelding]
Kijk, als je wilt dat het vliegtuig bepaalde koersen/hoogtes/snelheden etc.. aanhoudt dan moet je ze wel activeren als je op de automatische pilot (AP) vliegt. Oftewel, wil je dat het vliegtuig zich aan een bepaalde snelheid houdt dan vul je die .70 mach in en activeer je die snelheid simpelweg door het knopje MCH te activeren. Nu zal het toestel zelf de throttle besturen en zorgen dat die snelheid hanteert wordt. Ik prefeer trouwens de snelheid in knots. Ik vul dan ook altijd 335 knots in als cruise-speed (bv. Boeing 737-xxx) . Mocht je met knots termen willen 'vliegen'' dan activeer je het knopje IAS ipv MCH als je wilt dat het toestel zich aan die snelheid houdt. De desbetreffende knoppen lichten groen op als ze geactiveerd zijn. Als je nu op de automatische piloot vliegt (Druk op Z voor activeren/de-activeren) zul je zien dat het toestel die .70 mach aanhoudt.

Op je screenshot zie je trouwens links van je display de snelheid. Je vliegt op dat moment 370 knots. Veel te hard. Maak er maar 325 van. Daar staat dus de snelheid in knots aangegeven.

Hetzelfde principe geldt voor headings, hoogtes etc.

Wil je dat het toestel zich naar een heading begeeft dan vul je die in en activeer je hem door het knopje HDG aan te klikken. Headings krijg je bijvoorbeeld door van de ATC.

Wil je dat het toestel naar een bepaalde hoogte stijgt dan vul je bijvoorbeeld 20.000 in (ook wel FL200 genoemd) en activeer je die hoogte door de ALT knop aan te klikken. VS (vertical speed) is de 'snelheid' waarmee je stijgt of daalt tov de grond. Mocht je willen stijgen van FL200 naar bijvoorbeeld FL300 dan vul je bij VS bijvoorbeeld +2500 in . Mocht je willen dalen van FL200 naar bijvoorbeeld Fl100 dan vul je bij bijvoorbeeld VS - 1000 in. Je zult nu zien dat het toestel automatisch gaat stijgen of dalen en naar je gewenste hoogte vliegt.

Je ziet de displays van alle desbetreffende functies boven de verschillende draaiknoppen waarmee je de waardes instelt.

Oh en trouwens, zet de FD switch aan (Flight director) dan zie je 2 roze lijntjes op je display en kan je goed zien in welke hoeken je stijgt en daalt en naar rechts of links vliegt.

Samenvatting: Schakel de automatische piloot in, vul de verschillende waardes in, activeer deze door de desbetreffende knoppen aan te klikken en voila!

Note, erg snel getypt dus beware for typo's en eventuele fouten. Hoop dat je verder komt, het is vrij makkelijk. Even oefenen.



[ Bericht 3% gewijzigd door Fillipe op 08-09-2006 22:59:43 ]
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:21:11 #171
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41633473
Autopilot is voor mietjes!
pi_41634627
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
Succes met je handmatige vlucht naar Bangkok!
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:42:08 #173
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41636183
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
ik doe alles met auto pilot behalve het landen en opstijgen.


En wat is pilot heat?
En kan je fuel lozen onderweg? zo ja hoe?

[ Bericht 10% gewijzigd door GoodGawd op 09-09-2006 07:51:38 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:44:54 #174
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41636259
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit
Hoe heet ie, en waar kost ie 30,- ?
Daar kan je hem bijv. kopen bijna overal voor 29euries:
http://www.pixmania.nl/nl(...)ick-cyborg-evo.html#
http://nl.kelkoo.be/b/a/ss_saitek_cyborg_evo_joystick.html

en de naam staat er boven
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 9 september 2006 @ 09:27:33 #175
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41641600
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
FCT
pi_41641657
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:52 schreef Fillipe het volgende:

-knip-
Bedankt voor de uitleg. Het wordt me steeds wat duidelijker .

Gister gevlogen met een Learjet van Sint Maarten naar Miami. Leuke vlucht en ik mag wel zeggen goede landing.
pi_41641815
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
Niet in FS, met de phsyics van een arcade game.
Ik post om het posten.
  zaterdag 9 september 2006 @ 09:53:36 #178
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41641840
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:51 schreef Furious het volgende:

[..]

Niet in FS, met de phsyics van een arcade game.
Correct
FCT
pi_41641903
Het enige waar FS eigenlijk echt goed voor is, is procedure training. Nee dit is geen regelrechte bash, ik FS zelf ook. ( )
Ik post om het posten.
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:13:45 #180
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41649555
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:59 schreef Furious het volgende:
Het enige waar FS eigenlijk echt goed voor is, is procedure training. Nee dit is geen regelrechte bash, ik FS zelf ook. ( )
Zelfs daar is het niet goed voor.
pi_41649633
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:13 schreef nsfw het volgende:

[..]

Zelfs daar is het niet goed voor.
Mits professionele ATC.
Ik post om het posten.
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:32:18 #182
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41649958
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:16 schreef Furious het volgende:

[..]

Mits professionele ATC. [afbeelding]
En die proffesionele RT zijn ook Amateurs die er niets van snappen
pi_41650025
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:32 schreef nsfw het volgende:

[..]

En die proffesionele RT zijn ook Amateurs die er niets van snappen
Ze kunnen zich tof voordoen.
Ik post om het posten.
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:53:33 #184
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41650384
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:34 schreef Furious het volgende:

[..]

Ze kunnen zich tof voordoen.
Had jij trouwens een brevetje of niet?
pi_41650989
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Had jij trouwens een brevetje of niet?
Mee bezig, PPL, en hopelijk over 8 maanden beginnen met ATPL.
Ik post om het posten.
pi_41651101
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:17 schreef Furious het volgende:

[..]

Mee bezig, PPL, en hopelijk over 8 maanden beginnen met ATPL.
Waar zit je als ik vragen mag? Wil als 14-jarige ook binnenkort beginnen op Kempen Airport .
pi_41651160
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:22 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Waar zit je als ik vragen mag? Wil als 14-jarige ook binnenkort beginnen op Kempen Airport .
In iedergeval niet in Kempen.

Hou er wel rekening mee dat je pas examen mag doen als je 17 bent, eerste solo dacht ik 16 (niet 100% zeker).
Ik post om het posten.
pi_41652648
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:24 schreef Furious het volgende:

[..]

In iedergeval niet in Kempen.

Hou er wel rekening mee dat je pas examen mag doen als je 17 bent, eerste solo dacht ik 16 (niet 100% zeker).
Klopt, maar hoop geld om ineens op te hoesten op je 16/17e . En natuurlijk veel leuker dan al dat wachten .

Toevallig in Eindhoven? .
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:22:49 #189
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41652735
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:24 schreef Furious het volgende:

[..]

In iedergeval niet in Kempen.

Hou er wel rekening mee dat je pas examen mag doen als je 17 bent, eerste solo dacht ik 16 (niet 100% zeker).
Waar vlieg je dan? Wel een gekke Warrior vlieg je! dat is waar ook
pi_41653076
2002...jeugdsentiment ...

Zo spel is trouwens alleen leuk wanneer je ene pook heb ofzo.
pi_41653195
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:22 schreef nsfw het volgende:

[..]

Waar vlieg je dan? Wel een gekke Warrior vlieg je! dat is waar ook
Moet ik Archer gaan vliegen dan?
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:20 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Klopt, maar hoop geld om ineens op te hoesten op je 16/17e . En natuurlijk veel leuker dan al dat wachten .

Toevallig in Eindhoven? .
Nee.
Ik post om het posten.
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:43:05 #192
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41653340
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:38 schreef Furious het volgende:

[..]

Moet ik Archer gaan vliegen dan?
[..]

Nee.
Minimaal!
pi_41653410
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:43 schreef nsfw het volgende:

[..]

Minimaal!
Whehe, nee! Bekijk het maar.

(Hij is duurder )
Ik post om het posten.
  zaterdag 9 september 2006 @ 22:37:27 #194
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41658562
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:44 schreef Furious het volgende:

[..]

Whehe, nee! Bekijk het maar.

(Hij is duurder )
WAHAHAHA LollerCOpter gePWND door 20PK minder
pi_41659233
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:37 schreef nsfw het volgende:

[..]

WAHAHAHA LollerCOpter gePWND door 20PK minder
Wat moet je ermee, snel klimmen is nou niet echt nodig met VFR vluchten rond de 1500ft.
Ik post om het posten.
pi_41660096
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 00:44 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Daar kan je hem bijv. kopen bijna overal voor 29euries:
http://www.pixmania.nl/nl(...)ick-cyborg-evo.html#
http://nl.kelkoo.be/b/a/ss_saitek_cyborg_evo_joystick.html

en de naam staat er boven
Slechte verhalen over die Pixmania
Maar zo'n joystick, aan wat voor aansluiting gaat dat eigenlijk?
pi_41661435
Jongens jullie weten toch wel dat er maar 1 vliegspel is?? Beetje saai rondvliegen

http://www.pacific-fighters.com/en/home.php?skin=S2





pi_41661529
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:38 schreef Furious het volgende:

[..]

Moet ik Archer gaan vliegen dan?
[..]

Nee.
Dan maakt het ook niet meer uit .
  zondag 10 september 2006 @ 00:35:06 #199
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41662984
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:55 schreef Furious het volgende:

[..]

Wat moet je ermee, snel klimmen is nou niet echt nodig met VFR vluchten rond de 1500ft. [afbeelding]
Daar heb je een puntje!

Ik vloog veel tussen en in de bergen! Daar is het wel handig die 20PK extra!
  zondag 10 september 2006 @ 10:32:24 #200
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41668430
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Slechte verhalen over die Pixmania
Maar zo'n joystick, aan wat voor aansluiting gaat dat eigenlijk?
Die twee online winkels waren maar voorbeelden er zijn ongetwijfeld meer winkels/online winkels met deze saitek en wat de aansluiting betreft ik denk gewoon een USB, van anddere manieren heb ik nog nooit gehoord.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')