Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weerquote:Op donderdag 7 september 2006 01:28 schreef Koenz0r het volgende:
Dit soort spellen zijn niet voor mij bestemt. Het liefst zie ik explosies, vernieling en crashes...
Zoiets kan gewoon niet goed gaan. (Ik zou dus het WTC gaan koppen ofzo)
Als ik jou was zal ik beginnen met simpelweg gebruik te maken van de standaard ATC in FS. Oftewel maak een vliegplan (IFR - High Alt. Airways) en luister naar de headings en clearances die de ATC je telkens geeft. In het begin is dit makkelijker. Daarna kan je wel weer aan de gang met FS Nav.quote:Op donderdag 7 september 2006 02:21 schreef Ewoudus het volgende:
Een vraag:
Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant.
Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen?
quote:Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:
[..]
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer![]()
wat verwacht je te zien dan? Explosies enzow?quote:Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef Koenz0r het volgende:
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
ja tuurlijkquote:Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:
[..]
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer![]()
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:45 schreef Piles het volgende:
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalomquote:Op donderdag 7 september 2006 16:03 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
757 en de 767.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Nee...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom![]()
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkgquote:Op donderdag 7 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Haha, ja Cessna staat zo stil.
Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
Allejezusquote:Op donderdag 7 september 2006 19:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkg
Is dat echtquote:Op donderdag 7 september 2006 21:07 schreef GoodGawd het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=4AXSYmUJ-7A&mode=related&search=
Deze kan er ook wat van![]()
Neen, ik bedoel inverted de ILS af, dus op de kop op z'n boers.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:27 schreef Vloris het volgende:
[..]
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.
Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen...
--edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje)
NEE XD lol die was fakequote:Op donderdag 7 september 2006 21:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Is dat echt![]()
Zo land ik op het moment met de Cessna![]()
Dan weten we in ieder geval hoe je land XDquote:Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
NEE XD lol die was fakehttp://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
quote:Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
NEE XD lol die was fakehttp://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
Wel met de 152 Aerobatquote:Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!quote:Op donderdag 7 september 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie vlucht gedaan van St. Louis naar Chicago in een Learjet. Lekker vliegtuigje.
Alleen de afwerking op het einde tijdens het landen was wat rommelig. Ik ben maar gewoon op een runway geland, moet namelijk nog een opdracht voor school afmaken.
in het echt voel je de touchdown ook niet in je "stick" maar die voel je aan je rug/reetquote:Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
Dat heb je niet in flightsimquote:Op donderdag 7 september 2006 23:07 schreef Mojave het volgende:
/vuur/reddingsdiensten
Ik weet het. Take-off is optional but landing is mandatory.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:15 schreef nsfw het volgende:
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!
Regel eerst dat je kan landen voor je gaat vliegen!
Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Dat heeft elke flightsim!quote:Op donderdag 7 september 2006 23:11 schreef Mojave het volgende:
[..]
!!!!!!
gevoel in je reet wel? of is dat MS Gay Simulator?
quote:Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef nubie het volgende:
[..]
Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.
Dan nog maar een goedkope joystick van ¤ 20,- kopen, ¤ 80,- voor alleen FS is een beetje tè.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.
quote:Op donderdag 7 september 2006 23:19 schreef nsfw het volgende:
[..]
Dat heeft elke flightsim!
MOet je ook maar de legale versie kopen! dan krijg je er een soort plugje bij voor een plek waar de zon nooit zal schijnen!![]()
Ik vloog geloof ik vanaf 1 versie voor FS95quote:Op vrijdag 8 september 2006 07:31 schreef Mojave het volgende:
[..]
![]()
Ach jongens, de goeie ouwe tijd van versie 4.0 .... toen NDB's nog hip waren en de eerste ILS nog geintroduceerd moest worden...![]()
Welke heb je?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:13 schreef GoodGawd het volgende:
[quote]Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
Ik heb er nog geen, iets mis gegaan met de bestellingquote:
Oh ok en welke ben je van plan te bestellen laat anders even een plaatje zien van het modelquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:47 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen, iets mis gegaan met de bestelling. Kreeg een andere versie dan die ik besteld had.
Saitek Cyborg EVO Force:quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:04 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Oh ok en welke ben je van plan te bestellen laat anders even een plaatje zien van het model![]()
FP newbiequote:Op vrijdag 8 september 2006 18:24 schreef GoodGawd het volgende:
Shit >_> ik klik telkens op quote inplaats van bericht wijzigen >_> sorry daarvoor![]()
SAITEK Joystick Cyborg Evoquote:Op vrijdag 8 september 2006 19:16 schreef Piles het volgende:
Nu we het toch over joysticks hebben, ik zoek een goede joystick voor een beginner van onder de ¤30,-.
Iemand tips/ een aanrader?
Kijk, als je wilt dat het vliegtuig bepaalde koersen/hoogtes/snelheden etc.. aanhoudt dan moet je ze wel activeren als je op de automatische pilot (AP) vliegt. Oftewel, wil je dat het vliegtuig zich aan een bepaalde snelheid houdt dan vul je die .70 mach in en activeer je die snelheid simpelweg door het knopje MCH te activeren. Nu zal het toestel zelf de throttle besturen en zorgen dat die snelheid hanteert wordt. Ik prefeer trouwens de snelheid in knots. Ik vul dan ook altijd 335 knots in als cruise-speed (bv. Boeing 737-xxx) . Mocht je met knots termen willen 'vliegen'' dan activeer je het knopje IAS ipv MCH als je wilt dat het toestel zich aan die snelheid houdt. De desbetreffende knoppen lichten groen op als ze geactiveerd zijn. Als je nu op de automatische piloot vliegt (Druk op Z voor activeren/de-activeren) zul je zien dat het toestel die .70 mach aanhoudt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb een flight plan gemaakt via IFR en voor High Altitude gekozen. Nu begint mijn vliegtuig zoals rechts onderin te lezen valt te klagen over overspeed. Ik begrijp niet waarom hij daarover klaagt. Volgens de help functie is de normale cruise 90% N1 en 0,77mach. In de help functie kan ik niets vinden over overspeed.
Wat doe ik nu precies verkeerd en wat moet ik doen om het wel goed te doen?
Hier een grafische weergave. Oh ja en ik vlieg met een Learjet 45.
[afbeelding]
Succes met je handmatige vlucht naar Bangkok!quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
ik doe alles met auto pilot behalve het landen en opstijgen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
Daar kan je hem bijv. kopen bijna overal voor 29euries:quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit![]()
Hoe heet ie, en waar kost ie 30,- ?
Bedankt voor de uitleg. Het wordt me steeds wat duidelijkerquote:
Niet in FS, met de phsyics van een arcade game.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef nsfw het volgende:
Autopilot is voor mietjes!
Correctquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:51 schreef Furious het volgende:
[..]
Niet in FS, met de phsyics van een arcade game.
Zelfs daar is het niet goed voor.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:59 schreef Furious het volgende:
Het enige waar FS eigenlijk echt goed voor is, is procedure training.Nee dit is geen regelrechte bash, ik FS zelf ook. (
)
En die proffesionele RT zijn ook Amateurs die er niets van snappenquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:16 schreef Furious het volgende:
[..]
Mits professionele ATC. [afbeelding]
Ze kunnen zich tof voordoen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:32 schreef nsfw het volgende:
[..]
En die proffesionele RT zijn ook Amateurs die er niets van snappen![]()
Mee bezig, PPL, en hopelijk over 8 maanden beginnen met ATPL.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:53 schreef nsfw het volgende:
[..]
Had jij trouwens een brevetje of niet?
Waar zit je als ik vragen mag? Wil als 14-jarige ook binnenkort beginnen op Kempen Airportquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:17 schreef Furious het volgende:
[..]
Mee bezig, PPL, en hopelijk over 8 maanden beginnen met ATPL.
In iedergeval niet in Kempen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:22 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Waar zit je als ik vragen mag? Wil als 14-jarige ook binnenkort beginnen op Kempen Airport.
Klopt, maar hoop geld om ineens op te hoesten op je 16/17equote:Op zaterdag 9 september 2006 17:24 schreef Furious het volgende:
[..]
In iedergeval niet in Kempen.![]()
Hou er wel rekening mee dat je pas examen mag doen als je 17 bent, eerste solo dacht ik 16 (niet 100% zeker).
Waar vlieg je dan? Wel een gekke Warrior vlieg je! dat is waar ookquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:24 schreef Furious het volgende:
[..]
In iedergeval niet in Kempen.![]()
Hou er wel rekening mee dat je pas examen mag doen als je 17 bent, eerste solo dacht ik 16 (niet 100% zeker).
Moet ik Archer gaan vliegen dan?quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:22 schreef nsfw het volgende:
[..]
Waar vlieg je dan? Wel een gekke Warrior vlieg je! dat is waar ook![]()
Nee.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:20 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Klopt, maar hoop geld om ineens op te hoesten op je 16/17e. En natuurlijk veel leuker dan al dat wachten
.
Toevallig in Eindhoven?.
Minimaal!quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:38 schreef Furious het volgende:
[..]
Moet ik Archer gaan vliegen dan?![]()
[..]
Nee.
WAHAHAHA LollerCOpter gePWND door 20PK minderquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:44 schreef Furious het volgende:
[..]
Whehe, nee! Bekijk het maar.![]()
(Hij is duurder)
Wat moet je ermee, snel klimmen is nou niet echt nodig met VFR vluchten rond de 1500ft.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:37 schreef nsfw het volgende:
[..]
WAHAHAHA LollerCOpter gePWND door 20PK minder![]()
Slechte verhalen over die Pixmaniaquote:Op zaterdag 9 september 2006 00:44 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Daar kan je hem bijv. kopen bijna overal voor 29euries:
http://www.pixmania.nl/nl(...)ick-cyborg-evo.html#
http://nl.kelkoo.be/b/a/ss_saitek_cyborg_evo_joystick.html
en de naam staat er boven
Dan maakt het ook niet meer uitquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:38 schreef Furious het volgende:
[..]
Moet ik Archer gaan vliegen dan?![]()
[..]
Nee.
Daar heb je een puntje!quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:55 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat moet je ermee, snel klimmen is nou niet echt nodig met VFR vluchten rond de 1500ft. [afbeelding]
Die twee online winkels waren maar voorbeelden er zijn ongetwijfeld meer winkels/online winkels met deze saitek en wat de aansluiting betreft ik denk gewoon een USB, van anddere manieren heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Slechte verhalen over die Pixmania![]()
Maar zo'n joystick, aan wat voor aansluiting gaat dat eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |