En dan koop ik een laptop die iemand anders al een week gebruikt heeft; dat is fijn.....Ik dacht dat ik een nieuwe kocht.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:45 schreef SunChaser het volgende:
Je kan t gewoon tegen geld terugbrengen binnen 10 dagen ofzo, wel de doos erbij anders nemen ze t niet aan. Deze gaan weer in de verkoop namelijk
Had ik inderdaad met een TFTschermpje.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef rival het volgende:
toen ik mijn 360 kocht bracht ik hem de volgende dag ook terug (hij deed het niet dat is wel een ander verhaal ja)
ik gaf dat apparaat af bij de klantenservice op de 1e verdieping. ik zei alleen, ik kom deze terug brengen! ik kreeg meteen een tegoedbon voor het geld dat kon ik bij de kassa inwisselen. (ik heb er uiteraard een andere 360 voor gepakt)
Nee, MM zet ze weer terug in de schappen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:15 schreef Nacasante het volgende:
@katinkat: ik weet ook niet of de mijne al door iemand anders zijn gebruikt. Groot kans dat MM ze weer terugstuurt naar hun groothandel.
Volgens mij niet hoorquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:35 schreef PlarkPlark het volgende:
Je hebt volgens recht consumentenbescherming hiervoor het recht.
En je hebt niet gezegd dat hij het niet deed?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef rival het volgende:
toen ik mijn 360 kocht bracht ik hem de volgende dag ook terug (hij deed het niet dat is wel een ander verhaal ja)
ik gaf dat apparaat af bij de klantenservice op de 1e verdieping. ik zei alleen, ik kom deze terug brengen! ik kreeg meteen een tegoedbon voor het geld dat kon ik bij de kassa inwisselen. (ik heb er uiteraard een andere 360 voor gepakt)
ehm, nee hoor, geld terug krijgen is in dit geval zeker geen recht, meer een gunst.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:35 schreef PlarkPlark het volgende:
je had die problemen al van te voren kunnen weten....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:38 schreef Nacasante het volgende:
Ik heb bij Mediamarkt afgelopen zondag 2 laptops (MacBook) gekocht. Het beloofde gebruiksgemak van Apple/Macs valt mij toch behoorlijk tegen; daarnaast grijp ik mis aan hardware-aansluitingen, en zijn is er toch een aanzienlijke mate van incompabiliteit met de Microsoft-wereld. je zou dus kunnen zeggen dat de laptops niet voldoen aan mijn verwachtingen.
Geloof niet dat ze dat verplicht zijn.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:51 schreef Nacasante het volgende:
Ik had geen enkele ervaring met Mac, en dus wil ik proberen. Bevalt het totaal niet, dan wil ik terugbregen en mijn geld terug.
en dan koop je gelijk 2 laptopsquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:51 schreef Nacasante het volgende:
Ik had geen enkele ervaring met Mac, en dus wil ik proberen. Bevalt het totaal niet, dan wil ik terugbregen en mijn geld terug.
de mediamarkt is geen testcentre hequote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:51 schreef Nacasante het volgende:
@ Concordsky: als ik vantevoren al weet dat ik chocomel niet lekker vind, koop ik het idd niet, en hoef ik het dus ook niet terug te brengen.
Het kopen van een goed produkt is in principe bindend. Een winkel kan uit service overwegingen ruilen en terugbrengen toestaan, maar is hier zeker niet toe verplichtquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:35 schreef PlarkPlark het volgende:
Of je het krijgt... ze kunnen je ook een waardebon geven.
nee serieus niet, ik zei ik kom deze terugbrengen! dan verwacht je idd vragen als wat is er mis mee ofzo..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:40 schreef LotjeSpieg het volgende:
[..]
En je hebt niet gezegd dat hij het niet deed?
Precies, daar zijn verschillende andere winkels voor, waar de Macbooks gewoon staan zodat klanten er even mee kunnen spelen om te kijken of het ze bevalt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:06 schreef Concordsky het volgende:
[..]
de mediamarkt is geen testcentre he![]()
ook niet eerst testen en onderzoek doen voordat je 3000e neerlegt .quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:38 schreef Nacasante het volgende:
Ik heb bij Mediamarkt afgelopen zondag 2 laptops (MacBook) gekocht. Het beloofde gebruiksgemak van Apple/Macs valt mij toch behoorlijk tegen;
bij de mediamarkt kun je ze ook gewoon testen hoor. TS is gewoon een sukkel dat ie dat niet eerst doet voordat ie zoon aankoop doetquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Precies, daar zijn verschillende andere winkels voor, waar de Macbooks gewoon staan zodat klanten er even mee kunnen spelen om te kijken of het ze bevalt.
Maar bij de winkels waar ik op doel, lopen ook mensen met enig verstand van Apple producten. Dat verwacht ik dan weer niet bij de Mediamarkt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:23 schreef Concordsky het volgende:
[..]
bij de mediamarkt kun je ze ook gewoon testen hoor. TS is gewoon een sukkel dat ie dat niet eerst doet voordat ie zoon aankoop doet
Fout! Wettelijk gezien mag je een product binnen zeven dagen nog terugbrengen en kan je je geld terugkrijgen. Dit is natuurlijk niet zo als de laptops beschadigd zijn o.i.d. Is er niks mee aan de hand, en lever je hem in zoals je hem hebt gekregen zijn ze verplicht je geld terug te geven. Doen ze dit niet dan kan je naar de ombudsman, dan regelt die het welquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:43 schreef Witchfynder het volgende:
Wettelijk gezien is een koop een koop en is ruilen e.d. een gunst en geen recht. Je hebt alleen recht op ontbinding van de koopovereenkomst (en dus teruggave van het aankoopbedrag) wanneer je een ondeugdelijk product geleverd hebt gekregen en de verkoper niet in staat is het product te repareren of te vervangen of een niet afdoende oplossing kan bieden.
Dat je daar ff rekening mee houdt. Succes!
Je hebt het over de wet Koop of Afstand en die is hier niet van toepassing. Je informatie klopt derhalve niet.quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:43 schreef ReadMe het volgende:
[..]
Fout! Wettelijk gezien mag je een product binnen zeven dagen nog terugbrengen en kan je je geld terugkrijgen. Dit is natuurlijk niet zo als de laptops beschadigd zijn o.i.d. Is er niks mee aan de hand, en lever je hem in zoals je hem hebt gekregen zijn ze verplicht je geld terug te geven. Doen ze dit niet dan kan je naar de ombudsman, dan regelt die het wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |