leg even uit, want het zegt me niets.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Poeppoli?
Nee dat kan haast niet volgens mij. Ik heb geen medische kennis maar de ervaring heeft me wel geleerd dat het niet voor verstopping kan zorgen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:27 schreef chacama het volgende:
En terwijl ik dit teruglees vraag ik me af of het een bijwerking van de puffer kan zijn...
had inderdaad ook al bij de bijwerkingen gekeken. Dus dat kan het niet zijn..... wat ik zie en me verteld wordt eet ze goed en vezelrijk. Drinken gaat redelijk, maar kan beter. Er wordt wel heel erg op gelet dat ze voldoende drinkt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:25 schreef Lois het volgende:
[..]
Nee dat kan haast niet volgens mij. Ik heb geen medische kennis maar de ervaring heeft me wel geleerd dat het niet voor verstopping kan zorgen.
Eet ze wel vezelrijk genoeg? Dus volkorenbrood, veel vers fruit, sinasappelsapjes en andere sapjes?
(Dikgedrukt is het werkzame stofje)quote:Movicolon 'Junior' [Norgine BV]
Poeder 'Junior'; in sachet. Bevat per sachet: kaliumchloride 23,3 mg, macrogol 3350 (polyethyleenglycol) 6,563 g, natriumchloride 175,4 mg, natriumwaterstofcarbonaat 89,3 mg.
Bron: Farmaceutisch Kompasquote:Volumevergrotende middelen (psylliumvezels, sterculiagom en zemelen) zijn moeilijk afbreekbare polysacchariden zoals cellulose, hemicellulose, pectine, gommen en slijmstoffen. Deze polysacchariden houden water vast en zwellen hierbij op ('sponswerking'). Verder komen bij de gedeeltelijke afbraak door darmbacteriën organische zuren (bv. propion-, boter-, azijn-, melkzuur) en gassen (bv. CO2, CH4, H2) vrij: gisting. De gassen zorgen eveneens voor toename van de darminhoud en de zuren voor een verlaging van de pH. Bij de gedeeltelijke vertering van de polysacchariden neemt ook de bacteriemassa toe. De laxerende werking is dus toe te schrijven aan een mechanische èn een chemische prikkeling van de darmwand en aan de verweking van de feces. Tot de volumevergrotende middelen wordt ook macrogol (polyethyleenglycol) gerekend. Doordat macrogol water opneemt, neemt het volume en het watergehalte van de ontlasting toe. Het wordt niet door darmbacteriën afgebroken.
ja had ik wat van gelezen op poeppoli.nlquote:Op vrijdag 1 september 2006 23:40 schreef heaven7 het volgende:
Pas op dat er geen valse diaree ontstaat..
hey mn eigen terugvindpoepquote:Op donderdag 10 december 2009 15:48 schreef huuphuup het volgende:
![]()
terugvindpoep!
topic om in de gaten te houden voor mij, met een niet/moeilijk poepende baby.
Ik heb het gedurende 2 jaar in melk gegeven. Het schijnt in water "beter" te zijn maar nood breekt wet.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:49 schreef Stiemie het volgende:
en heeft ze Movicolon Junior gekregen. Mag je dit ook gewoon in roosvicee oplossen?
nu gaat het goedquote:Op donderdag 30 december 2010 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Hoe is het nu met hem Lily? Hoe gaat het nu?
Is dat ook je slechte eter Lily? Doet hij dat nu ook beter? Ik kan me vorstellen dat één en ander met elkaar te maken heeft.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef lily het volgende:
[..]
nu gaat het goed
sinds een maand of 6 (hij wordt in januari 6 jaar)
hoewel ik vaker gejuicht heb verwacht ik nu toch een einde aan dit uiterst vervelende "gedoe"
Fijn zeg! Het zou tijd wordenquote:Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef lily het volgende:
[..]
nu gaat het goed
sinds een maand of 6 (hij wordt in januari 6 jaar)
hoewel ik vaker gejuicht heb verwacht ik nu toch een einde aan dit uiterst vervelende "gedoe"
Hm algehele buikpijn van tijd tot tijd, winderigheid (had ze ook al voor de forlax enzo). Het lijkt dan ook alsof ze de winden niet zo goed kwijt kan. Ze groeit niet zo goed meer in de lengte en ze heeft een opgezette buik. Lamlendig en hangerig van tijd tot tijd.quote:
Ja de kans dat het niets is, is veruit het grootst (en gelukkig maar!). Maar ik wil zulke dingen nu wel eens gaan uitsluiten, opdat we er niet straks na 3 of 4 jaar doormodderen achter komen dat het zoiets is en er allang wat gedaan had kunnen worden.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:24 schreef lily het volgende:
Het dochtertje van een kennis had hetzelfde (ze is nu anderhalf jaar) en bleek een gekromde endeldarm te hebben (of iets in die richting).
Ze hebben dit operatief kunnen verhelpen.
Maar vaak vinden ze gewoon helemaal niks natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |