abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75485120

terugvindpoep!

topic om in de gaten te houden voor mij, met een niet/moeilijk poepende baby.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90630848
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2009 15:48 schreef huuphuup het volgende:
:o
terugvindpoep!

topic om in de gaten te houden voor mij, met een niet/moeilijk poepende baby.
hey mn eigen terugvindpoep :D

ik ben erg benieuwd hoe het met je zoon is nu grunsfan, hoe gaat het nu?

(en sorry voor de megakick :') hier is het allemaal nog steeds pet, nu ruim een jaar later. 12 januari gaan we naar een KA met Amélie.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90633599
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2009 10:49 schreef Stiemie het volgende:
en heeft ze Movicolon Junior gekregen. Mag je dit ook gewoon in roosvicee oplossen?
Ik heb het gedurende 2 jaar in melk gegeven. Het schijnt in water "beter" te zijn maar nood breekt wet.

Hier trouwens met een kind vanaf 6 maanden tot de leeftijd van 5,5 jaar heel veel problemen gehad op dit gebied. Poeppoli's, kinderartsen, en pegagogen zijn de revu gepasseerd.
pi_90635290
Hoe is het nu met hem Lily? Hoe gaat het nu?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90640936
Huup, lief dat je het vraagt! Wij hebben maanden lopen modderen, uiteindelijk voor een tweede keer naar de HA en toen forlax gekregen. Dat hebben we een paar weken gebruikt en dat werkte zo goed dat we na een paar weken gestopt zijn en hij nooit meer last had. Tot een paar weken terug, hij is nu een peuter en kan nee tegen eten zeggen ;) Weer forlax gehaald en het lijkt weer te werken. Ik hoop dat jullie ook een oplossing vinden, het is ontzettend zielig. Sterkte!!
pi_90643047
Wat fijn zeg dat de forlax voor jullie zo goed werkte. Dat geeft ook hoop voor hier :)
Hopelijk is het snel allemaal weer allemaal als vanouds voor je peutertje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90643181
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Hoe is het nu met hem Lily? Hoe gaat het nu?
nu gaat het goed
sinds een maand of 6 (hij wordt in januari 6 jaar)

hoewel ik vaker gejuicht heb verwacht ik nu toch een einde aan dit uiterst vervelende "gedoe"
pi_90643214
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef lily het volgende:

[..]

nu gaat het goed

hoewel ik vaker gejuicht heb verwacht ik nu toch een einde aan dit uiterst vervelende "gedoe"
Is dat ook je slechte eter Lily? Doet hij dat nu ook beter? Ik kan me vorstellen dat één en ander met elkaar te maken heeft.
pi_90643267
ja, klopt. Het is inderdaad de slechte eter en dat is nog steeds niet veranderd. Het joch leeft van lucht en liefde, al bijna 6 jaar.
pi_90643439
Oh jammer -O- .

Nou ja, dat hij kan leven van lucht en liefde is ook wel weer mooi O+ . ;)
pi_90643484
Ja, haha (kon ik dat maar ;) )
pi_90643585
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef lily het volgende:

[..]

nu gaat het goed

Fijn zeg! Het zou tijd worden :D
Ik heb de afgelopen tijd veel aan jullie gedacht, wat moet het een ellendige tijd zijn geweest zeg op dat gebied :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90643647
ja, hou op hou op. Ellende troef, en zo lang...

Ik hoop dat het jullie (en vooral Amélie natuurlijk) bespaard zal blijven. Ben benieuwd wat de KA gaat zeggen/doen.
Het heeft bij ons heel lang geduurd voordat de HA ons doorstuurde naar een kinderarts. Ik was al zeker 5 keer geweest en daar gaan weer maanden overheen natuurlijk.
Niet dat het wat uitmaakte (de KA en pegagoge) maar hij kreeg toen in ieder geval medicijnen.
pi_90643949
Ik hoop het ook :{
op zich deed mijn HA absoluut niet moeilijk over medicijnen zoals forlax enzo voorschrijven, en hij was ook heel voortvarend en meedenkend enzo. Alleen de klachten zijn niet weg nu de constipatie weg is -O- dus toch maar om een doorverwijzing gevraagd.
De HA heeft me uitgebreid gewaarschuwd dat in 90% van de gevallen van kindjes met buikpijn er uiteindelijk niets aan de hand is (althans, er wordt geen oorzaak gevonden), dus dat we er niet teveel op moeten hopen. Maar hij begreep wel dat ik bepaalde dingen uitgesloten wilde hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90645971
Wat voor klachten heeft ze nu?
pi_90646187
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:44 schreef lily het volgende:
Wat voor klachten heeft ze nu?
Hm algehele buikpijn van tijd tot tijd, winderigheid (had ze ook al voor de forlax enzo). Het lijkt dan ook alsof ze de winden niet zo goed kwijt kan. Ze groeit niet zo goed meer in de lengte en ze heeft een opgezette buik. Lamlendig en hangerig van tijd tot tijd.

We kunnen er nog steeds niet de vinger op leggen wat er nou precies is, maar zowel B. als ikzelf hebben het idee dat met het wegnemen van de constipatie het probleem nog niet opgelost is zeg maar. Dus dat de constipatie zelf misschien niet per se de oorzaak is van de buikpijn, want die is er nu ook nog.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90646287
Oh en voor de constipatie gebruikten we voorheen lactulose en tegenwoordig forlax omdat dat wat makkelijker toedient. Maar zoals grunsfan dus een tijdje geleden al schreef, zodra we stoppen of minder geven is ze gelijk weer geconstipeerd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90646579
Ik moest als kind lauwwater drinken. En je hebt roosvicee laxo maar een oplossing hebben ze voor mij tot op heden nooit gevonden. Ik hoop dat ze iets voor haar kunnen doen.
pi_90647722
ah oke.

In ieder geval een overvloed aan lucht in de darmen (wat uiteraard buikpijn veroorzaakt) dus. Vervelend zeg.
Ik hoop dat ze wat vinden en het makkelijk kunnen verhelpen. Dat is natuurlijk het fijnste...

Bij David zijn er eerst een aantal onderzoeken en zelfs rontgen gemaakt om een medische reden uit te sluiten. Deze is dus niet gevonden.
Hij heeft ook jaren niet zonder de movicolon gekund. Hij is er eigenlijk nu voor het eerst een paar maanden vanaf zonder problemen (duimt).
pi_90647983
Het dochtertje van een kennis had hetzelfde (ze is nu anderhalf jaar) en bleek een gekromde endeldarm te hebben (of iets in die richting).
Ze hebben dit operatief kunnen verhelpen.

Maar vaak vinden ze gewoon helemaal niks natuurlijk.
pi_90648242
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:24 schreef lily het volgende:
Het dochtertje van een kennis had hetzelfde (ze is nu anderhalf jaar) en bleek een gekromde endeldarm te hebben (of iets in die richting).
Ze hebben dit operatief kunnen verhelpen.

Maar vaak vinden ze gewoon helemaal niks natuurlijk.
Ja de kans dat het niets is, is veruit het grootst (en gelukkig maar!). Maar ik wil zulke dingen nu wel eens gaan uitsluiten, opdat we er niet straks na 3 of 4 jaar doormodderen achter komen dat het zoiets is en er allang wat gedaan had kunnen worden.

In principe ga ik er vanuit dat er niets aan de hand is en dat we gewoon "pech" hebben in die zin. Maar toch, zekerheid enzo. Ik zou het zo naar zijn als je dan achteraf weet dat je al een paar jaar eerder iets had kunnen doen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 30 december 2010 @ 22:05:51 #47
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90650473
Ik ben zelf zo'n kind geweest, in mijn basisschooltijd heb ik jaren lang buikpijn gehad. Dat werd vaak afgeschreven als aanstelleritis. Tijdens de eerste onderzoeken werd inderdaad niks gevonden. Toen werd het gegooid op een luie darm en kreeg ik ook laxeermiddelen. Echt, ik ben nog nooit zo ziek geweest als toen!
Dat was in ieder geval aanleiding tot verder onderzoek. Maar nadat zo'n beetje alle tests gedaan waren die ze hadden toentertijd en er nog steeds niks gevonden was, hebben ze besloten me 2 weken op te nemen ter observatie. Oh wacht nee er is nog 1 obscuur dingetje om op te testen... en jawel: ik bleek een heftige campilobacterinfectie gehad te hebben, die nog eens lekker was aangejaagd door de laxeermiddelen. Hierna heb ik 10 jaar geen kip kunnen eten, omdat ik 9 van de 10 keer ziek werd doordat de meeste kip toentertijd nog besmet was met campilobacter, en mijn afweer daartegen was volledig naar de knoppen.
Achteraf was e.e.a. ook goed terug te zien in het eet- en pijndagboek dat mijn moeder bijhield: ik was bijna altijd ziek op maandag, nadat we op zondag een gebraden kip hadden gegeten. Dus niet de aanstelleritis waar ze zo graag mee aan kwamen zetten.

Moraal van het verhaal: blijven vragen, zoeken, zeuren. Soms is het een obscuur iets, wat bijna niemand anders heeft, met rare oorzaken (in mijn geval verstoorde darmflora door 6 opeenvolgende penecillinekuren), en gelukkig soms ook relatief makkelijk op te lossen als je maar weet waarop je moet letten.

(Het is allemaal uiteindelijk weer goed gekomen trouwens, ik kan sinds ik 20 ben weer kippie kluiven)

Ik hoop dat jullie er met de kinderarts snel uit komen Huup. En als het niet opschiet misschien tzt een doorverwijzing vragen naar de poeppoli van het Emma?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90653643
Ja we zien het wel, eerst het bezoek van de kinderarts maar eens afwachten, kijken hoe dat gaat en hoe het voelt. Ik weet me in ieder geval gesteund en serieus genomen door de huisarts dat scheelt. Als ik het zo soms lees verschilt dat ook nog wel eens per HA :X

As we speak is ze nog steeds beneden, ze heeft 2 x 1 uur geslapen vandaag, steeds met veel huilen, overstrekken en/of verkrampen en na een tijdje volgt dan een hoop lucht. We hopen dat ze strakjes wel wat kan slapen want ze is doodop.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 30 december 2010 @ 23:06:01 #49
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90654438
Als ze last heeft van lucht, heb je haar dan wel eens op een stapeltje kussens gelegd met haar buikje? Dus het kontje omhoog, hoofd omlaag. Dat hielp bij mij vroeger nog wel eens. Dan helpt de zwaartekracht een handje.
Wat ook wel hielp was als mijn moeder (mama O+ ) in rondjes over mijn buik wreef. En dan dus in de richting waarin de stroming van nature gaat, met de klok mee als je een klok op haar buikje zou tekenen.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor jullie, ik weet uit ervaring hoe machteloos je je als moeder kunt voelen als je kindje pijn heeft. :*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90656582
Hebben we uiteraard geprobeerd :Y ze is jammer genoeg niet meer zo klein dat ze blijft liggen zoals je haar neerlegt :') maar tegelijk is ze nog niet zo groot dat je haar kunt zeggen dat ze moet blijven liggen enzo.
Het is ook niet zomaar een beetje lucht, het zijn een soort koliekaanvallen waarbij ze echt helemaal samen krampt en waarbij dan zo af en toe een behoorlijke hoeveelheid lucht naar buiten komt, en dan een uur later weer ofzo en daarna weer enz. Lastig want geen flauw idee waar de lucht vandaan komt en het is moeilijk haar te troosten of vast te houden op zo'n moment. Over het buikje wrijven doe ik altijd maar das meer iets voor erna, want tijdens zo'n moment gaat dat echt niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')