abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41679990
In plaats van zoveel vragen stellen kun je ook gewoon eens zelf de handen uit de mouwen steken en recepten bedenken of gewoon stomweg eens naar de supermarkt gaan en gewoon kijken wat die dingen kosten.

Kabouter muts, ik ben blij dat het allemaal goed heeft uitgepakt. Als de marinade te veel naar ketjap smaakt heb je waarschijnlijk iets te veel ketjap gebruikt Zoals ik zei als ik ga gokken dan gaat het mis. Je kunt de smaak van ketjap iets verzachten door de kruiden wat te verhogen, of minder ketjap gebruiken. Zelf kook ik de marinade wel eens even op als die niet helemaal mijn smaak is. Dan vloeien de smaken wat samen, en heb je niet het idee dat je een sparerib eet die naar ketjap, chilisaus, knoflook etc. smaakt, maar meer 1 geheel dus.:)
  zondag 10 september 2006 @ 17:22:53 #62
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41680003
spareribs hmmm met zelfgemaakte knoflook saus
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_41680073
Ik haal ze wel eens gemarineerd en wel bij de slager (oid).

Kunnen zelfs in de magnetron
pi_41681258
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:47 schreef Omkron het volgende:

Kosten ze bij de ah eigenlijk..? en hoeveel krijg je..?
't Was een portie voor ongeveer 2 personen, ik schat ongeveer anderhalf pond ofzo.
Naar de prijs heb ik niet gekeken.
pi_41682519
830 gram.. 5.40 euri..
pi_41896837

Zo komen ze direkt uit de doos/zak..
  zondag 17 september 2006 @ 22:54:42 #67
97745 Thorical
finding a way
pi_41905042
FF een kick naar de ultieme spareribs marinade.
Iets met cola oid?
pi_41909119
binnenkort ook eens proberen
pi_41910674
Ingrediënten:

1 cm verse gemberwortel
1 teentje knoflook
2 eetlepels hoisin saus (pot à 200 gram, Amoy)
1 dl Grolsch oud-bruin, bier (fles à 30 cl)
600 gram spareribs
1 limoen
4 takjes koriander
¼ rode peper
3 eetlepels zonnebloemolie
400 gram mihoen

Bereiding:

Verwarm de oven voor op de grillstand.
Schil de gemberwortel en hak hem zeer fijn.
Pel de knoflook en pers hem uit boven een grote schaal.
Voeg de gember, hoisinsaus en het bier toe en roer het door elkaar.
Schep deze marinade over de spareribs en laat het afgedekt in de koelkast circa 2 uur marineren.
Grill de spareribs circa 8 minuten aan beide kanten en laat de marinade inkoken.
Was de limoen en trek met de zesteur sliertjes van de schil. Pers de limoen uit.
Hak de koriander fijn.
Was de peper. Verwijder de zaadlijst en snijd hem in zeer dunne ringetjes.
Klop een dressing van de zonnebloemolie, limoensap en -sliertjes, koriander en de peper.
Kook de mihoen volgens de gebruiksaanwijzing.
Schep de dressing door de mihoen.
Serveer de marinade en de mihoen bij de spareribs.
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
pi_41912575
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:54 schreef Thorical het volgende:
FF een kick naar de ultieme spareribs marinade.
Iets met cola oid?
Ja die heb ik ook wel eens ergens gelezen of gehoord.
Maar waar???
Mexicaans? Effe checken!
pi_41921818
Marineren met cola heeft als voordeel dat het bindweefsel afgebroken word. En dat het vlees dus lekker mals lijkt. Nouwja lijkt dat is het dus gewoon. Niet te veel want dan wordt het vlees erg vies. Vroeger op school wel eens testen gedaan met cola en marineren. Biefstuk vacuum verpakken in ruime cola marinade. En na 3 dagen was die biefstuk echt helemaal niks meer bijna
Bij stoofvlees doe ik soms stieken ook een klein scheutje cola, of als de smaak het kan hebben een sprenkel azijn.
pi_42072844
die chilisaus in de marinade, is dat van die saus die eruit ziet als ketchup, of van die wat doorzichtigere, waar je nog stukjes chili in ziet?
pi_42073775
doorzichtige met chili. Gewoon die je ook over je kip gooit zeg maar, of bij je loempia. Maar op zich maakt het niet uit, het gaat er om dat de smaak een beetje zoet-pittig is.
pi_42543234
Ik eet ze niet meer van de AH.. vindt ze niet meer lekker.
pi_42543725
Ik heb juist afgelopen zaterdag spare ribs van de Sanders gehad en het waren de lekkerste supermark spaareribs die ik ooit heb gehad.

Alleen verschilt het volgens mij per sanders hoe ze smaken doordat ze gewoon een eigen slagerij hebben. Ik kom af en toe bij 2 verschillende sanders en het is een aardig verschil in wat ze aanbieden qua vlees (hoe het eruit ziet en smaakt)
Maarja dat is volgens mij tegenwoordig bij elke supermarkt wel.

Wat ik jammer vind is dat als je het bij de supermarkt koopt dat je er geen extra marinade bij krijg zodat je ze nog een keer extra kan insmeren tijdens het grillen. Misschien dat ik de volgende keer wel even wat extra marinade er bij vraag.

Maargoed, eerst binnenkort mijn spare ribs helemaal zelf bereiden.
pi_42545549
De spare ribs zijn nu een groot succes.
De hele familie vraagt het recept.

Marinade met ketjap, zoete chilie, sambal badjak, scheutje citroen, ui, knoflook, gember, en even zoveel bouillon.
Volgende dag koken in de marinade
Marinade inkoken tot saus, daar de spare-ribs mee insmeren en in de oven voor niet te lang.

Zelfgemaakte knofsaus erbij.

Ik neem trouwens vleeskrabben om de spare-ribs van te maken.
Lekker veel vlees eraan en niet duur.
Jammer dat ze ze niet altijd hebben.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:55:58 #77
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42545655
ik heb bij een stakehouse gewerkt een daar hadden we hele lekkere "hot" spare ribs... weet iemand wat voorn saus dat geweest kan zijn?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_42551091
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb bij een stakehouse gewerkt een daar hadden we hele lekkere "hot" spare ribs... weet iemand wat voorn saus dat geweest kan zijn?
stakehouse hier zulke informatie geven en dan een antwoord verwachten
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:31:02 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42553156
@ kabouter.muts heb je dan ook het recept van die knoflooksaus?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42568188
Knofsaus van punt muts
50% mayo
50% yoghurt (liefst dikke) of zure room
peper, beetje zout,
flinke teen knoflook (of 2) Ik rasp de knoflook altijd.
en kruiden uit de tuin: bieslook en peterselie (die gooi ik er door)

En de dag erna kun je er een scheutje olijfolie en beetje citroen en veel komkommer erdoor doen lijkt het op tzatziki. lekker met gyros op een pitabroodje of om met stokbrood te eten.
pi_42568743
iemand enig idee hoe de spare ribs van de AH uit de diepvries smaken?
en die kant en klare van de Bufkes?

owja, als iemand in de buurt van Deurne woont, Keurslager van Baars heeft aantal jaren achter elkaar een prijs gehad voor beste spare ribs van NL dussss
God is nothing more than a teddy bear for grown ups
pi_42570192
Sailmaker, ik weet hoe ze smaken
Zie mijn post hierboven.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:52:15 #83
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_42570373
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd maar die van de aldi zijn wel erg handig als je een grote BBQ hebt of tijdens een verjaardag
geen vlees kopen bij de Aldi
Wij kopen Spare-Ribs in de supermarkt bij C-1000 Gemarineerd en naturel
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:51:44 #84
24919 Quantor
allround game addict
pi_42581506
Degenen die in het mid-oosten van het land wonen, Helmink diepvries service in Varsseveld heeft echt hele lekkere spareribs (NIET diepgevroren ondanks de naam van het bedrijf) al voorgemarineerd, in twee smaken, normaal(?) en pittig. Ik ben echt een liefhebber van de normale.
Daarnaast als je toevallig iets wilt eten en je bent in de buurt van Zeddam: ga naar Kobus (aan de kant van Doetinchem) op het menu staat onbeperkt (zeer smakelijke) spare-ribs eten, ook in verschillende smaken.

Als iemand me nu een tip voor spare ribs in Eindhoven kan geven graag, spare rib express levert niet op mijn postcode (grrr) en vind ze eigenlijk best duur voor 14,50! Volgens mij kun je voor dat bedrag bij bovengenoemde Kobus je buik rond eten. Natuurlijk weet ik al wel dat de Jumbo in Woensel-noord ook redelijke spare ribs heeft, maar rond 17:00u heb je maar weinig keuze meer.
*NuT5*
pi_42584828
Spareribs (Ketjap)

Benodigdheden:
½ kilo spare ribs of krabbetjes
125 milliliter Ketjap Manis (Kentel no. 1, in witte jerrycan)
75 milliliter ketchup
1 theelepel mosterd (San Marco of gewone Franse mosterd zonder pitjes)
½ theelepel Provençaalse kruiden (In een molentje verkrijgbaar bij Appie H.)
1 teentje knoflook geperst
2 eetlepels suiker
2½ theelepel sambal oelek (van Conimex, ook bij bovengenoemde Appie verkrijgbaar)
1 theelepel zout

Werkwijze:
Bovenstaande ingrediënten (zonder het vlees) met ½ liter water mengen en aan de kook brengen, dan het vlees erbij (als niet al het vlees onder het vocht staat meer water toevoegen!) en 45 minuten op een lage vlam koken. Vlees uit de pan en in een ovenschaal doen, overgebleven vocht inkoken tot stroop (duurt vrij lang! Tot ongeveer 45 minuten).
Ingekookte marinade over het vlees doen en onder de grill 20 minuten afbakken.

Eenvoudiger kan ik het niet maken maar laat maar weten als iets onduidelijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door bloatedface op 12-10-2006 18:47:22 (Gisteren weer gemaakt, kon pittiger, zout erbij) ]
[an error occurred while processing this directive]
  donderdag 12 oktober 2006 @ 01:36:35 #86
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_42598994
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:51 schreef Quantor het volgende:
Degenen die in het mid-oosten van het land wonen, Helmink diepvries service in Varsseveld heeft echt hele lekkere spareribs (NIET diepgevroren ondanks de naam van het bedrijf) al voorgemarineerd, in twee smaken, normaal(?) en pittig. Ik ben echt een liefhebber van de normale.
Daarnaast als je toevallig iets wilt eten en je bent in de buurt van Zeddam: ga naar Kobus (aan de kant van Doetinchem) op het menu staat onbeperkt (zeer smakelijke) spare-ribs eten, ook in verschillende smaken.

Als iemand me nu een tip voor spare ribs in Eindhoven kan geven graag, spare rib express levert niet op mijn postcode (grrr) en vind ze eigenlijk best duur voor 14,50! Volgens mij kun je voor dat bedrag bij bovengenoemde Kobus je buik rond eten. Natuurlijk weet ik al wel dat de Jumbo in Woensel-noord ook redelijke spare ribs heeft, maar rond 17:00u heb je maar weinig keuze meer.
dat lukt zeker wel. probeer het eens bij een klein afhaal steakzaakje die doen t vaak ook ik heb hier ruim 500 gr. naar keuze gekruide ribs voor 8 euro met een broodje en saus. hoevaker je er komt hoe meer je krijgt op den duur (krijg soms ruim 800 gram mee)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_42603161
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:51 schreef Quantor het volgende:

Ik werk in doetinchem en als ik naar huis ga dan kom ik met de bus door varsseveld
Is het dichtbij die rotonde? (waar cafetaria 'de rotonde' zit?) Of dicht bij het station(netje).
Of zit het in het centrum waar vrijdags altijd markt is?
Dit zijn de enige 3 plekken die ik goed ken.
Zijn de 'normale' spareribs zoet?

Ik heb het liefst zoet/pittig maar iig zoet.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:56:06 #88
24919 Quantor
allround game addict
pi_42612561
Yup ze zijn heerlijk zoet. Ik ben echter niet bekend in Varsseveld, weet alleen waar Helmink zit om eerlijk te zijn :-) Het is in ieder geval wel dichtbij een rotonde, aan de rand van het centrum. Ik kom altijd van de A18 en neem daar weer de verkeerslichten richting centrum (rechts) rontonde 3 kwart en gelijk aan de rechterkant voila.
*NuT5*
pi_42633546
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:56 schreef Quantor het volgende:
Yup ze zijn heerlijk zoet. Ik ben echter niet bekend in Varsseveld, weet alleen waar Helmink zit om eerlijk te zijn :-) Het is in ieder geval wel dichtbij een rotonde, aan de rand van het centrum. Ik kom altijd van de A18 en neem daar weer de verkeerslichten richting centrum (rechts) rontonde 3 kwart en gelijk aan de rechterkant voila.
Ik keek gisteren een beetje naar rechts in de bus toen we over de rotonde gingen, en ik kom er dus elke dag precies langs Ik heb ook in Varsseveld gewerkt en ik ben er naast dat ik er nu elke dag langsrijd ook 2 jaar lang elke vrijdag langs gelopen

Maargoed ik zal er van de week eens even heen gaan dan, misschien vandaag wel.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:44:08 #90
136932 haakaap
geevolueerde aap
pi_42671935
Bij 'de beertjes' met honing marinade, die zijn pas lekker! Weet iemand hoe ze die maken??? En dan met name hoe ze die honing marinade maken en hoe ze de spare ribs daar in laten marineren. Dr zit sowieso honing in en volgens mij gooien ze ook paprika poeder eroverheen er na.

De beertjes is soort franchise achtig restaurant in Zuid-Holland.
http://www.beren.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')