abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41322631
hoi

ik heb van t weekend toch zulke heerlijke spare ribs gegeten!
heerlijk!
aangezien ze bij eht restaurantje 9 euro met een beetje aardappelschijfjes zijn.
vroeg ik me af waar je nog meer van die heerlijke spare ribs kunt kopen die je zelf kunt klaatrmaken!

wie heeft er een lekker receptje voor mij voor heerlijke hete en gekruide en vooral geen droge spare ribs?!

ben benieuwd.

dank u
pi_41322827
Maak een marinade met:

Chilisaus (zoet of pikant)
Ketjap
Beetje mosterd
Beetje gembersiroop
Mosterd
Tijm
Rosemarijn

En dan ongeveer de helft chilisaus, een kwart ketjap en de rest van de ingrediënten samen ongeveer ook een kwart.

Evt. aan te vullen met een beetje sambal als je ze echt pikant wil hebben...
En dan de spare-ribs een paar uur laten pruttelen en de marinade, je kunt de marinade er best lekker dik op smeren als je ze serveert, smaakt heerlijk!
I'm so fuckin'wasted!
pi_41323020
maak je ze klaar in de oven of gewoon in de pan?!
ben altijd zo bang dat het dan zo droog wordt.

het klinkt in ieder geval lekker het water loopt me al in de mond
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:37:21 #4
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_41323041
gewoon met chilisaus das het lekkerst!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_41323334
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:36 schreef melisjuh het volgende:
maak je ze klaar in de oven of gewoon in de pan?!
ben altijd zo bang dat het dan zo droog wordt.

het klinkt in ieder geval lekker het water loopt me al in de mond
De marinade maak ik klaar in een pan, die laat ik meestal nog een uurtje trekken voordat ik de spare-ribs erin gooi. Dit laat ik kan in de pan zo lang als er tijd is trekken (hoe langer ze trekken hoe meer smaak). Daarna laat ik ze in de marinade afkoelen, en laat ze zo ook gewoon liggen totdat ik ze onder de grill (met nog veel marinade erop) klaarmaak...

Ik krijg honger...
I'm so fuckin'wasted!
pi_41323825
Lukt mij ook nooit om ze goed te krijgen.. tvp dus..

En graag een stappenplan voor über kook debielen zoals mij.. graag op 4 jarig niveau.. ik dank u!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:04:54 #7
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_41323971
Ik weet dat de lekkerste spare-ribs in Leiden kunt eten in de branderij..

Alleen zelf maken lijkt me idd ook wel lastig, tis al moeilijk genoeg om een toko te vinden die niet van die droge of taaie spare ribs kan maken..
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:06:48 #8
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_41324044
Op de veerdam van Vlieland bij de Stern, heerlijk gekruid en onbeperkt opscheppen..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_41324134
Spare Rib Express (mijn werk :-P)
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:10:04 #10
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_41324163
Het karrewiel in koudekerken/zeeland.....

Btw, ik laat ze altijd in de marinade pruttelen totdat het vlees bijna van het knook los laat, zijn ze op hun best!. Niet droog en lekker mals.Uiteraard in de oven of grill lekker bruin bakken..
Sjmakulluks !!!!!

en nu als de bliksem naar de slager verse ribkes halen, krijg er vet trek op!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:10:47 #11
154193 TheYoung1
pi_41324194
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
Lekker veel vlees op jou ribjes zie ik....
Patat, dat is het!!
pi_41324201
tvp klinkt goed.
pi_41324245
Het begint natuurlijk al met de spareribs.. ik bestelde ze wel eens van de sparerib express..en dat zijn toch wel speciale erg mooie ribben.. ik heb ze bv. nog niet zo bij de slager kunnen kopen.. en ook in de supermarkt kom ik ze zo niet tegen.

Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
pi_41324339
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef Omkron het volgende:
Het begint natuurlijk al met de spareribs.. ik bestelde ze wel eens van de sparerib express..en dat zijn toch wel speciale erg mooie ribben.. ik heb ze bv. nog niet zo bij de slager kunnen kopen.. en ook in de supermarkt kom ik ze zo niet tegen.

Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
jep, wordt gekookt in marinade, daardoor blijft het vlees veel malser dan in de grill
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:16:10 #16
154193 TheYoung1
pi_41324402
quote:
Dat is dus in de marinade laten trekken, op een laag pitje en alles moet in de vloeistof liggen.Gewoon laten garen tot het vlees los begint te komen.
Koken moet je overigens gewoon doen, lekker klooien in de keuken en je eigen recepten maken!!
Patat, dat is het!!
pi_41324450
En waar bestaat die marinade dan uit bij de sparerib express..?
pi_41324579
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
doet mij eens het recept van de sweet marinade dan
pi_41324625
geen idee eigenlijk..
zal het vanavond eens navragen.. ik weet niet of de marinade zelf gemaakt wordt of zo aangeleverd wordt...

(en over Sapre Rib Express gesproken.. vandaag staan we in een krantje in de drechtsteden :-P)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:22:43 #20
154193 TheYoung1
pi_41324660
Bovenaan staat al een goed recept.
Patat, dat is het!!
pi_41324689
Die spareribs van de keurslager zijn ook erg lekker, die kan je gewoon in de oven doen en dan zijn ze klaar, ze zijn al gemarineerd en er zit een sausje bij.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_41324691
ik heb ergens ook nog een bier-rib recept gezien, zal em wel posten als ik het weer gevonden heb
pi_41325212
heb je even??

http://www.webchef.nl/search.html?query=spare+ribs

Precies de vraag waar we gisteren mee bezig waren.
Hoe maak je de lekkerste spare-ribs.

De Toerist in Spaarndam heeft ook zaaaaaaaalige ribbetjes.
pi_41325399
Handige link!

Ik ga zo naar de slager denk ik..

Hier een link naar achtergrond informatie over wat een sparerib nu eigenlijk is..

http://www.virtualweberbullet.com/ribselect1.html
pi_41326162
Maar als ik het goed begrijp.. kun je spareribs dus ook klaarmaken door enkel te koken in de marinade.. direkt eruit.. en eten maar..?
pi_41326830
dat begrijp je goed :-) maar dan moet je natuurlijk wel een uberlekkere marinade hebben
pi_41327734
wie maakt er even een stappen plan voor me dan..? 1 kg spareribs..
pi_41328271
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:21 schreef Rpr8 het volgende:
geen idee eigenlijk..
zal het vanavond eens navragen.. ik weet niet of de marinade zelf gemaakt wordt of zo aangeleverd wordt...

(en over Sapre Rib Express gesproken.. vandaag staan we in een krantje in de drechtsteden :-P)
ik denk dat hij zo wordt aangeleverd..
Maar doe eens je best om erachter te komen..
Ik snap dat er veel variaties zijn voor marinades maar die van de sparerib express vind ik gewoon erg lekker Sweet marinade rulez
pi_41330053
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Omkron het volgende:
wie maakt er even een stappen plan voor me dan..? 1 kg spareribs..
Zet je computer uit.
Kijk nog even voor de laatste keer of je je tanden wel gepoetst hebt, en of je een deotje hebt opgedaan. Dan trek je je allermooiste kleding aan, en zoek je je huissleutel en wat centen.
Voor je het huis verlaat kijk je nog in de spiegel *check* *check* *dubbelcheck*
Waarschijnlijk moet je een paar keer oversteken, kijk goed naar links en rechts !!
Eenmaal bij de slager vraag je om spare ribs, ongebraden uiteraard. Je wilt het liefst middenstukjes hebben zeg je hem. Hij vind dat geen enkel probleem.
Eenmaal thuisgekomen stal je je spare ribs mooi uit op je snijplank. Wat nu vraag je je af ?
Draai je ribjes eens om. Daar zit een dik wit vlies. Best taai om zo te eten. Je kunt het er af trekken als je een beetje met een mes etc. om gaan gaan. Maar ach je wilt spare ribs in ketjap marinade, niet in je eigen bloed. Wat jij doet is een mes pakken, en tussen elk stukje bot dat vliesje licht inkerven. Zo komt de marinade lekker in het vlees.
Je hebt maandenlang research gedaan op internet, en hebt nu een heel lekker marinaderecept gevonden. Slim als je was had je dit al gisteren gemaakt zodat je meteen aan de slag kon.
In een grote pan staan dan nu jou spare ribs zacht te pruttelen, of nog net niet aan de kook.
Maar ohjee hoe lang moet dat in de pan ? Na een half uur ga je eens kijken of het vlees al een beetje van het botje af valt.
Dan wordt het pas echt moeilijk ! Laat je ze in de marinade afkoelen, en wacht je tot morgen of gaan we meteen eten ?
In dat laatste geval leggen we de spareribs op een bakplaat, en koken we de marinade zo lang dat er een dikke stroop ontstaat. Hiermee smeren we de spareribs nog even mee in van boven en onder.
Dan in matig warme oven afbakken tot ze mooi bruin zijn. Niet zwart dus zoals in mening restaurant.
pi_41330403
Leuk stukje piloot.
Ik weet in elk geval hoe ik ze moet maken nu.
Thanks. De marinade van bovenaan de blz. lijkt je dat wat?
pi_41331193
Weet ik niet, heb het niet geproeft, maar zo op het oog lijkt het me niet zo lekker.
Die van mij is eigenlijk heel simpel.
Ketjap, chilisaus, bruine suiker, sambal, knoflook, gebersiroop. Jintan, katoember, jahe ( die laatste 3 zijn niet helemaal juist geschreven ) En een klein snufje zout. Dan is het gewoon proeven tot ie lekker is.
pi_41332450
klaat altijd alles aanbrande, zelfs de soep *pruillip*
daarom moet ik dit allemaal niet proberen
moderator van me eigen site :)
en verder week weinig te zeggen
o jah, mijn nummer is gekozen tot grappigste nummer van...
NEDERLAND!
pi_41347925
ik heb even gechecked, maar enigszins te verwachten wordt het recept voor die marinade niet zomaar vrijgegeven. Dit zou mijn werk de kop kunnen kosten :-P
pi_41355620
Ok piloot, dat is duidelijk!.. en nu het marinade recept.. hoeveel.. van wat.. enzo.. even simpel als dat kan.
pi_41355682
En hoeveel graden de oven?
pi_41356752
woww
wat hebben er veel mensen gereageerd zeg!

er zijn dus veel meer mensen die gek zijn op spare-ribs

ik wacht nog ff de reacties af en anders ga ik van t weekend lekkere spare-ribs klaar maken.

jammie!!
pi_41356915
die shit ken je ook ingevroren bij de aldi of lidl kopen
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_41357256
die lijken me niet erg lekker!~

droog en niet lekker gekruid.
kan het mis hebben hoor!
pi_41357407
Ze zijn wel goed te eten hoor die van de aldi, maar niks kan op tegen zelfgemaakte natuurlijk
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:49:45 #41
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41372344
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:13 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ze zijn wel goed te eten hoor die van de aldi, maar niks kan op tegen zelfgemaakte natuurlijk
Idd maar die van de aldi zijn wel erg handig als je een grote BBQ hebt of tijdens een verjaardag
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:34:04 #42
154193 TheYoung1
pi_41374426
Hey Melisjuh?!!? Heb je nou lekker gegeten of niet?
Willen wel ff resultaten horen he!

Of ist gewoon mislukt en heb je toch maar pizza besteld......
Patat, dat is het!!
pi_41376457
Pff recept. Eigenlijk is het gewoon heeel veel ketjap die je lekker maakt met al die andere ingredienten. Ketjap en chilisaus zijn het hoofdingredient. Mengen 5 op 1 ( 5 ketjap 1 chilisaus )

Oven niet al te hoog. Je spare ribs zijn al gaar, je wilt ze alleen warm maken. Dus graad of 160 is zat. Natuurlijk kan je hem lekker hoog zetten, maar in ketjap, chilisaus, honing, basterdsuiker zitten al enorm veel suikers. Die carameliseren in de oven bij te hoge temperatuur. Je krijgt dan erg zwarte spare ribs.
pi_41387835
Ik denk dat ik spare-ribs maak voor morgen.
Nu alvast kopen en marineren.
pi_41389320
zoiets ga ik ook doen.
of morgen maken voor zondag.
pi_41390020
eerst kijken... dan zeiken
pi_41397338
Sorry hoor.. maar die van de Aldi zijn niet te vreten..
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:11:34 #48
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_41400522
heb die van de aldi ook een keer gekocht huisgenoot vond ze heerlijk.. ik heb ze laten ontdooien en dan onder de grill in de combi-oven gegooid (studentenhuis he ) en vond ze niet lekker.. huisgenoot bakt ze op in de pan, zag er al stukken lekkerder uit.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_41400610
Spare ribs
pi_41432340
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 00:19 schreef Rpr8 het volgende:
ik heb even gechecked, maar enigszins te verwachten wordt het recept voor die marinade niet zomaar vrijgegeven. Dit zou mijn werk de kop kunnen kosten :-P
pussy
Zitten hier 50.000 man die dat recept willen !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')