De marinade maak ik klaar in een pan, die laat ik meestal nog een uurtje trekken voordat ik de spare-ribs erin gooi. Dit laat ik kan in de pan zo lang als er tijd is trekken (hoe langer ze trekken hoe meer smaak). Daarna laat ik ze in de marinade afkoelen, en laat ze zo ook gewoon liggen totdat ik ze onder de grill (met nog veel marinade erop) klaarmaak...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:36 schreef melisjuh het volgende:
maak je ze klaar in de oven of gewoon in de pan?!
ben altijd zo bang dat het dan zo droog wordt.
het klinkt in ieder geval lekker het water loopt me al in de mond
Lekker veel vlees op jou ribjes zie ik....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
Spare Rib Express (mijn werk :-P)
jep, wordt gekookt in marinade, daardoor blijft het vlees veel malser dan in de grillquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef Omkron het volgende:
Het begint natuurlijk al met de spareribs.. ik bestelde ze wel eens van de sparerib express..en dat zijn toch wel speciale erg mooie ribben.. ik heb ze bv. nog niet zo bij de slager kunnen kopen.. en ook in de supermarkt kom ik ze zo niet tegen.
Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
Dat is dus in de marinade laten trekken, op een laag pitje en alles moet in de vloeistof liggen.Gewoon laten garen tot het vlees los begint te komen.quote:Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
doet mij eens het recept van de sweet marinade danquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
Spare Rib Express (mijn werk :-P)
ik denk dat hij zo wordt aangeleverd..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:21 schreef Rpr8 het volgende:
geen idee eigenlijk..
zal het vanavond eens navragen.. ik weet niet of de marinade zelf gemaakt wordt of zo aangeleverd wordt...
(en over Sapre Rib Express gesproken.. vandaag staan we in een krantje in de drechtsteden :-P)
Zet je computer uit.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Omkron het volgende:
wie maakt er even een stappen plan voor me dan..? 1 kg spareribs..
Idd maar die van de aldi zijn wel erg handig als je een grote BBQ hebt of tijdens een verjaardagquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:13 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ze zijn wel goed te eten hoor die van de aldi, maar niks kan op tegen zelfgemaakte natuurlijk
pussyquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:19 schreef Rpr8 het volgende:
ik heb even gechecked, maar enigszins te verwachten wordt het recept voor die marinade niet zomaar vrijgegeven. Dit zou mijn werk de kop kunnen kosten :-P
Ha , en ik dacht dat ik de enige was.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:18 schreef Omkron het volgende:
Sorry hoor.. maar die van de Aldi zijn niet te vreten..
Als ze het recept niet geven , kan 't ze ook de kop kosten , want dan wordt 't boycottenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:19 schreef Rpr8 het volgende:
ik heb even gechecked, maar enigszins te verwachten wordt het recept voor die marinade niet zomaar vrijgegeven. Dit zou mijn werk de kop kunnen kosten :-P
'k Ben er ook niet kapot van hoorquote:Op zaterdag 9 september 2006 20:04 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ha , en ik dacht dat ik de enige was.Die dingen zijn hun centen en mijn leuke BBQ dag niet waard.
't Was een portie voor ongeveer 2 personen, ik schat ongeveer anderhalf pond ofzo.quote:Op zondag 10 september 2006 15:47 schreef Omkron het volgende:
Kosten ze bij de ah eigenlijk..? en hoeveel krijg je..?
Ja die heb ik ook wel eens ergens gelezen of gehoord.quote:Op zondag 17 september 2006 22:54 schreef Thorical het volgende:
FF een kick naar de ultieme spareribs marinade.
Iets met cola oid?
stakehousequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb bij een stakehouse gewerkt een daar hadden we hele lekkere "hot" spare ribs... weet iemand wat voorn saus dat geweest kan zijn?
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd maar die van de aldi zijn wel erg handig als je een grote BBQ hebt of tijdens een verjaardag![]()
dat lukt zeker wel. probeer het eens bij een klein afhaal steakzaakje die doen t vaak ook ik heb hier ruim 500 gr. naar keuze gekruide ribs voor 8 euro met een broodje en saus. hoevaker je er komt hoe meer je krijgt op den duur (krijg soms ruim 800 gram mee)quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:51 schreef Quantor het volgende:
Degenen die in het mid-oosten van het land wonen, Helmink diepvries service in Varsseveld heeft echt hele lekkere spareribs (NIET diepgevroren ondanks de naam van het bedrijf) al voorgemarineerd, in twee smaken, normaal(?) en pittig. Ik ben echt een liefhebber van de normale.
Daarnaast als je toevallig iets wilt eten en je bent in de buurt van Zeddam: ga naar Kobus (aan de kant van Doetinchem) op het menu staat onbeperkt (zeer smakelijke) spare-ribs eten, ook in verschillende smaken.
Als iemand me nu een tip voor spare ribs in Eindhoven kan geven graag, spare rib express levert niet op mijn postcode (grrr) en vind ze eigenlijk best duur voor 14,50! Volgens mij kun je voor dat bedrag bij bovengenoemde Kobus je buik rond eten. Natuurlijk weet ik al wel dat de Jumbo in Woensel-noord ook redelijke spare ribs heeft, maar rond 17:00u heb je maar weinig keuze meer.
Ik werk in doetinchem en als ik naar huis ga dan kom ik met de bus door varsseveldquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:51 schreef Quantor het volgende:
Degenen die in het mid-oosten van het land wonen, Helmink diepvries service in Varsseveld heeft echt hele lekkere spareribs (NIET diepgevroren ondanks de naam van het bedrijf) al voorgemarineerd, in twee smaken, normaal(?) en pittig. Ik ben echt een liefhebber van de normale.
Daarnaast als je toevallig iets wilt eten en je bent in de buurt van Zeddam: ga naar Kobus (aan de kant van Doetinchem) op het menu staat onbeperkt (zeer smakelijke) spare-ribs eten, ook in verschillende smaken.
Als iemand me nu een tip voor spare ribs in Eindhoven kan geven graag, spare rib express levert niet op mijn postcode (grrr) en vind ze eigenlijk best duur voor 14,50! Volgens mij kun je voor dat bedrag bij bovengenoemde Kobus je buik rond eten. Natuurlijk weet ik al wel dat de Jumbo in Woensel-noord ook redelijke spare ribs heeft, maar rond 17:00u heb je maar weinig keuze meer.
Ik keek gisteren een beetje naar rechts in de bus toen we over de rotonde gingen, en ik kom er dus elke dag precies langsquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:56 schreef Quantor het volgende:
Yup ze zijn heerlijk zoet. Ik ben echter niet bekend in Varsseveld, weet alleen waar Helmink zit om eerlijk te zijn :-) Het is in ieder geval wel dichtbij een rotonde, aan de rand van het centrum. Ik kom altijd van de A18 en neem daar weer de verkeerslichten richting centrum (rechts) rontonde 3 kwart en gelijk aan de rechterkant voila.
Helaas niet (meer) in Eindhoven zelf, maar wel in Nuenen, Helmond, Veldhoven en Eersel, zit 'De Bengel'. De spareribs hier zijn echt heeeerlijk. In twee variaties; zoet en pikant. Ik geloof dat ze 13,50 kosten, maar daar krijg je dan wel frietjes, sauzen en (erg lekkere) salade bij. Zeker eens proberen!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:51 schreef Quantor het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groeten,
Joyce
quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:30 schreef DJMO het volgende:
Ik wil een makkelijk en snel recept om gemarineerde spareribs uit de oven te kunnen maken. Ik heb het vlees kersvers van de slachterij (als dat er iets toe doet), maar ik heb geen flauw benul hoe ik het moet bereiden. Moet ik het eerst koken, hoelang moet het in de oven staan? Ik weet het niet. Normaal vind ik dingen in de keuken wel zelf uit, maar op dit gebied ben ik dus echt een groentje :’)
Heel simpel gevraagd: HELP me please!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:43 schreef Gesloten het volgende:
Ik heb deze een keer gemaakt:
http://www.videojug.com/film/how-to-make-bbq-spare-ribs
Er lekker!
EN nu ophouden!!quote:Op maandag 16 april 2007 13:44 schreef Handschoen het volgende:
Morgen avond weer spareribs eten in R'dam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |